Figyelembe véve az alábbiakat, érdemes-e megvenni egy ilyen koros autót, mennyi gondom lesz vele?
Először az előírásoknak megfelelően jártam gázzal, s semmi hibát nem tapasztaltam.
Tisztelt Uram!
Nagyon fontos és sürgős ügyben szeretném a tanácsát kérni: mi egy autóextra beszerelő műhely vagyunk immár 10 éve. Tavaly szeptemberben szereltünk be egy Fiat Brava 1,2-es 5 ajtós gépkocsiba egy autóriasztót (CLIPPER 4031).
4 hónapig tökéletesen működött és most is kifogástalan, egy pontját letiltottuk a motornak (a biztosítéktábla feletti különálló 4-5 db-os biztosítéktáblába a legfelső 7,5 A-es biztosíték, amely egy vékony piros és egy vastag piros-sárga vezeték között helyezkedik el) Az ügyfél viszont most jelentkezett az alábbi hibajelenséggel: az autó miután bemelegedett alapjáraton kb. 20 perc múlva leáll, a motor kihűlése után indítható újra. Menetközben nem rángat, kétszer fordult elő a hiba, a második után a szakszervizbe vitte az ügyfél az autót.
A szervizben a riasztót teljesen kikötötték, de a hiba változatlanul fennáll, a hibát még nem hárították el, a szervíz szerint a komputert kell cserélni. A kérdésünk: Ön szerint mi okozhatja még a fenti hibát, mit érdemes megvizsgálni, mivel a szervizben nem történt egyéb hiba keresése.
Ha nem áll módjában válaszolni, kérjük adjon tanácsot kihez fordulhatnánk, esetleg javasoljon szakértőt, természetesen a felmerülő díjat kifizetnénk!
Tisztelettel: István
(2002. 02. 01.)
Mindenképpen az alapjárat szabályozó motort kell kiszerelni és alaposan kitisztítani. Kevés WD-40 spray-vel megkenni a csúszó betétrészt úgy, hogy az be tudjon folyni a motor mechanikájába is. Közben a fojtószelep lapkáját és körülötte a szívótorkot nitrós, vagy benzines ronggyal alaposan ki kell törölgetni a kartergázból eredő olajsár lerakódástól, mert az alapjárat megfelelő beállításában az itt keletkezett szűkület gátolja az állító motort. A szabályzó motor kiszerelésekor annak helyén át ki kell takarítani az alapjárati aknát is. Ha ettől sem szűnik meg a hiba, telefonon keressetek azonnal!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- ésalvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják.Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Amíg a Doki az előtte heverő röpke 200+ kérdésre válaszol, alant böngészhető az eddigi termés.
Az alapjárat guruló autó esetén (50-0,2 km/h) 500 és 1000 között ingadozik, de ha belelépek a fékbe, és az autó teljesen áll (nem gurul semerre), akkor tökéletesen egyenletes.
A kocsi jelenleg kb. 11 litert eszik. A kérdésem az, hogy ajánlott-e bevizsgáltatni a szondát és motordiagnosztikát csináltatni, vagy ez egy normális fogyasztás?
Ha minden igaz nem sokára életemben először autó tulaj leszek, és mivel a kedvenc márkám a BMW ezért egy 316i-318i E30-ra gondoltam. Mi a véleményed a típusról?
Amikor igazán jól átmelegszik a motor (nemcsak a hűtővíz) akkor sokkal egyenetlenbbé válik a járása. Gázüzemban alapjáraton le is fulladgat.
Sajnos "véletlenül" a motorba 15w40-es olaj került. Sürgősen cseréljem le 10w40-esre, vagy nem okoz túl nagy kárt, ha csak tavasszal cserélek?
A legérdekesebb, hogy néha (melegedéstől csaknem függetlenül) mintha megtáltosodna, egész jól megy. Megjegyzem, ez nagyon ritka.
Gondolom a szerelő rátekert egy néhány fok előgyújtást a motor elosztójánál és kinyomta a szemét. Na, ez a tipikus "így ne" esete!
A tulaj a Suzukijához vette tavaly, de mivel már másik autója van, már nincs rá szüksége a Barum gumikra. Mire kell figyelnem?
Ott kezdődik a dolog, hogy nehezen indul be az autó, majd egy darabig "rángat", meg lefullad gázadáskor.
Ha sokat kap, fordulaton is, az javítható. Írd meg a motor gyártási kódját és megírom, mi a teendő.
Ez ördögi körbe vezet: teljesítmény csökkenés és fogyasztás növekedés, mert nyomni kell, mint süket az ólajtót, hogy haladjon is a kocsi.
Ha elájul az adagoló, szerencsés esetben csak néhány ezer km múlva? Rájössz, nem volt értelmes dolog így spórolni. A javítás drágább, mint a rendes gázolaj!
Egyáltalán szeretik még a tolvajok ezt a márkát? Légyszíves írd meg mi a véleményed, nem szeretnénk ugyanis karácsony reggelre autó nélkül maradni.
5-8 mp-en keresztül pörgeti az önindító. Akkor köhög kettőt és szépen felpörög, majd az esetek 60 százalékában szépen lassan elejti a fordulatot és megáll.
Ha huzamosabb időre leállok, induláskor a fékpedál kemény, olyan, mintha le sem lehetne nyomni, természetesen a fék alig fog.
Szervizről szervizre vittem már, de a probléma nem oldódott meg. Gyújtás, vezérlés rendben (műszerek szerint). Lassan már az őrületbe kerget az autó.
Az utóbbi időben a km-óra (elektronikus, nincs spirál!) - teljesen rapszodikusan - hol mutat, hol nem. Amikor éppen áll akkor a digitális számok (összes km és napi km) is állnak.
Na, mire azon a szellőzőn becsiklandozod az olajat, ősz hajú öregapó leszel. A fenti viszonylag szép átmérő ugyanis lejjebb két milliméterre csökken.
Autópálya menetben 120-130-as tempó körül nekünk is kigyulladt a motorelektronika visszajelző sárga lámpája, amely 10-20 másodpercig égett, majd csendben kialudt.
Tempósabb gyorsításnál (motor kihúzatva 5500-6000-ig) 2-ból 3-ba váltásnál, ha a fordulatszám nem esik ~4000 alá, akkor recseg a váltó.
Ha a gázpedált lassan nyomva emelem a fodulatszámot, akkor a vibráció erősödik majd kb. 950-es fordulatszám fölött megszűnik. A márkaszervizben lekérdezték a motorvezérlőt, az hibát nem jelzett.