Az átvételkor felhívták a figyelmemet az első 1500 km alatti bejáratás fontosságára, de igazából sem az eladók, sem a kocsi dokumentációja nem árulja el, pontosan mire is kellene figyelnem. Most nem pörgetem 2500-3000 fölé, illetve nyugisan indulok és megyek. Ez elég, vagy van még valami, amire oda kellene figyelnem?
A hátsó felfüggesztés jellemző hibája a váznyúlvány komoly mérvű korróziója következtében fellépő "lélegzése". A hátsó híd felett és a karosszériához csatlakozásnál komolyan meg kell vizsgálni, nem készül-e kiszakadni a hátsó futómű?
Városban nem is lehet sokkal kevesebb a fogyasztás ennél a típusnál, pláne ha nem egy karburátoros a lelkem. 2500 alá menni magasabb fokozatban nem túl szerencsés, mert ennek a motornak ott már komolyan leesik a forgató nyomatéka és károsodhat a forgattyús hajtómű csapágyazása is a rövid lökethossz miatt fellépő rezgések következtében.
Nem tudom milyen gázrendszer van a kocsiban, nem kötötték az orromra, viszont drága volt, és az elektronika nem szabályozható. Soha nem tankoltam palackból, a félelmemet elég volt legyőzni mikor Belgiumban önkiszolgáltam magam, mert itt az összes gázkút ilyen.
Ettől komolyabb védelmet is könnyen ki tud iktatni egy közepesnél csak kicsit gyengébb képességű, nem túlzottan bedrogozott tolvaj. Egy komolyabb tolvajnak pedig a gyári indítókulcsban lévő immobilizer pótlása, illetve kiiktatása sem jelent gondot akkor sem, ha műholdas nyomkövető van a kocsiban.
Ha már szétszerelted a féket és nem tudtad megjavítani, bocs de nem adok tanácsot. Ez nem lottó, hanem egy permanens biztonsági berendezés, amihez csak az nyúljon, aki ért is hozzá! Nem csak a saját életedet, testi épségedet kockáztatod vele, hanem másokét is. Ezt aztán vedd is komolyan, mert nem minden ajtó feléd eső oldalán van kilincs és kulcs!
Elsősorban egy alapos motorrevíziót javasolnék, méghozzá olyat, melynek során biztos, hogy minden szükséges alkatrész belekerül a motorba, nem csak a számla részévé válik! E revízió során a kocsi valamennyi alap beállítását ellenőrizni kell. (Vezérlés, előgyújtás, gyújtás szabályzó, üzemanyagnyomás, hőmérséklet szenzor ellenállási érték, stb.)
A gyári 0,75 lityit honnan veszed? Ha jó a motor és nem kopott, valamint a jelzett visszavezető szelep is OK, netán jó minőségű olaj is van a motorban, két olajcsere közt nem fogy el maximumról a minimumig! 160 ezer km-nél sem kellene 1000 km-enként 1-2 dl-nél többnek fogynia. Milyen olaj van a motorban és mennyit futott?
Most már kezd az említett márkaszerviz képességeivel tele lenni a hócipőm. Kérlek segíts megoldani a zörgést, mert unom már a villamosmegállóban állók kíváncsi tekintetét, amellyel azt vizslatják, hogy van-e esélyük látni, amint egy Francia Álom atomjaira hullik.
Az első hibát a sebességváltó nyeles tengelyének csapágy kopása okozza, ez sajnos típusra jellemző. A főtengely végében levő tűgörgős csapágy cseréje önmagában kevés. Ha a másik végén levő csapágyat nem cserélik, hamarosan újra hallhatóvá válik a hang! A második és ütemesen hallhatónak leírt hang vagy kerékcsapágy kopottságára utaló hang, vagy a hátsó fék szerkezetben lévő kisebb hibára utal!
Ez egy takarékos üzemű dízel gépkocsi és nem egy versenyautó. Lehet, hogy a környezetvédelmi igazolólap kiadásakor valamikor az adagolón az ún. dózis csavart egy kicsit túlzárták és emiatt egy kicsit, -de nem komoly mértékben- vesztett a végfordulatából. Ez sajnos sűrűn fordul elő. De ez a menetteljesítmény nem rossz, hiszen a Toyota dízelmotorjai inkább hosszú élettartamukról, mint hihetetlen gyorsaságukról híresek.
Sajnos semmilyen magyarországi Fiat szerviz nem vállalta az automata váltóval való küzdelmet, mondván nem Magyarországon forgalmazott típus. Pedig a Puntóban is ugyan ez van a mai napig, sőt a Ford Fiesta 91-96 között szintén ezzel a váltóval futott CTX néven.
Tudom hogy jól körüljártuk már a nitrohigító témát, de úgy érzem vagyunk néhányan köztük én is aki arra kíváncsi, hogy mennyit öntsön a tankba belőle. Vagy ez kismértékben gyógyszer, nagymértékben orvosság? Légyszíves adj valami hozzávetőleges keverési arányt amivel biztosan csak a kívánt pozitív hatást érjük el.
Suzuki Swift 1.0 GL-el járok. Korábban is ilyennel jártam. Az 4 éves volt, amikor kicseréltem. Sajnos úgy tűnik nem volt jó csere, mert a korábbi Zsuzsi névre hallgató darab 5,1 - 5,6 l/100km-es fogyasztást produkált, és igen finom fékszerkezettel rendelkezett. A mostanival nem sikerült 6 liter alá vinni a fogyasztást, pedig ugyanazon az útvonalon járok nap mint nap.
Tisztelt Autódoktor! Ford Focus 1,8 Tdi kombi gépkocsim van, 1999 tavaszi. Arra gyanakszom, hogy a futómű segédkiegyenlítője gyári konstrukció hibás. Már a garancia végén elkezdett zörögni, és 45 ezer km-nél kértem a cserét (márkaszervizben). A gyár időközben módosította ezt az alkatrészt és a megerősített változatott szerelték be (ára ugyanannyi, mint az eredeti változaté). Most 60 ezer km-nél újra hallom az ismert kopogást.
A kiegyensúlyozó tengely még a megszorulása előtt is tudja a leírt tüneteket produkálni. A komolyabbik baj azonban az, hogy a főtengely csapágyaival azonos olajozási körben kapja a kenést, és a tönkremenetele miatt a főtengely csapágyainak, a hajtókarok csapágyainak és a turbó feltöltőnek is kevesebb olaj jut üzem közben. Ez pedig az álmoskönyv szerint nem a hosszú motor élettartam tipikus jele!
Mivelhogy az autóm garanciális, ezért minden hibával amit le fogok írni, voltam már szervizben, de egyiket sem sikerült megcsinálniuk. Egészen pontosan 2 márkaszervizben is jártam már, úgyhogy benned van minden reményem, talán ha segítesz ötletekkel, akkor úgy tudok odamenni a szervizbe, hogy megmondom nekik, mit csináljanak az autóval.
Általában a nem megfelelő üzemanyag adagolás miatt a katalizátor dugul el. És emiatt egyszerűen szétég a motor belülről, aztán beáll, vagy kikönyököl valamelyik hajtókar. Ha a motort emberesen megfőzik, a dugattyú szoknyája megroppan és akár kisebb átmérőjű is lehet, mint a felső hornyolt része. Ez kemény kopogást eredményez!
Megfigyelésem szerint 3.-ban 60 fölött, 4.-ben 80 fölött, 5.-ben 90 fölött nem rángat. Kénytelen vagyok 100-zal járni, de sokszor muszáj konvojban közlekedni alacsonyabb állandó sebességgel, na meg rendőrök is vannak, és olyankor együtt kell élni ezzel a rángatással, ami határozottan kényelmetlenné, kellemetlenné teszi az autózást.
A kereskedő tényleg jó barátom, tehát átverés kizárva. Kérdésem ennek ellenére, hogy mire kell odafigyelni ennél a típusnál, mind a vásárlásnál, mind a használat, üzemeltetés során? És mi a te véleményed erről az autóról? Ha gyalázni való, azt is írd le, kérlek!
És akkor jött a csoda: csöng a telefon, a vonal végén a Peugeot Gablini munkafelvevője, és közli, hogy utánajárt a dolognak (!) és megvan az info, mit kell cserélni. Ma voltam ott, és egy órai várakozás után egy új alsó lambda-szondával, egy új szabályzó relével, és új gyújtássorral felvértezve adták át az autót és TÖKÉLETES! (bár ez egy új autótól azért nem irreális elvárás).
Az autó egy Renault 9 GTD 1.6-os, 1988-as. Az adagolója betegeskedett, olyannyira, hogy két javítás után ki is kellett cserélni az egészet. Az új adagolóval semmi gond menet közben, de rettentő nehezen indul. Vagy 15-20 másodperces indítózás után kezd el köhögni, füstölni, és ha nem nyomom le a gázpedált, egyenetlenül megy és le is áll azonnal. Benyomott gázpedálnál aztán felpörög és onnantól semmi gond vele. Mielőtt az adagolót javították, majd cserélték, mindig pöccre indult, gázadás nélkül.
Egy éve van nálam eddig különösebb baj nem volt vele, de már az első időszak óta úgy tűnik nekem, hogy az autó eleje nagyon alacsonyan van, még a hasonló korú társaihoz képest is. Szinte nincs olyan járdaszegély, amelyhez szemből a kerékkel hozzá lehetne állni. Ki van fáradva valamilyen rugó, vagy a teleszkóp? Hogyan lehet erről meggyőződni?
Szinte az első napoktól kezdve néha a sebességváltó kart nem tudom üres állásból (3. és 4. fokozat közötti alappozícióból) balra tolni, hogy az 1. vagy 2. fokozatot kapcsolja. A hibára a Ford Petrányi Üllői úti szervizese annyit mondott hogy okát csak akkor tudják megállapítani, ha rendszeressé válik. Na most ezt azért nem kellene megvárni egy új, 4 milliós autónál.
Suzuki Swift 1.0, 1996-os, 27 ezer km-mel. A probléma az, hogy olykor véletlenszerűen nem indul be a motor. Hidegen is, melegen is előfordul. De ha kicsit dudálunk, az esetek nagy részében indul. Idáig szakember előtt nem sikerült a hibát produkálni. A villamossági szaki szerint a riasztó nem okozhatja. Neki persze szintén nem csinálta. Mit tegyek?