Marhául nem értek az autókhoz, úgyhogy óriási baklövést követtem el, amikor egy 16 éves R25-öst vásároltam. Mégis elégedett vagyok, mert az autó kényelmes, erős és pont olyan, mint amilyennek gondoltam. Egyetlen dologra nem számítottam, hogy a francia fruska apróbb kis figyelmességeiről soha nem fogom tudni, hogy csak ugrat, vagy tényleg akar tőlem valamit.
Az alábbi témában kívánom a segítségét kérni: a közeljövőben használt 1.8-as Audi A4-est szeretnék vásárolni (max. 4 évest). A kérdésem, hogy milyen motorral javasolja ezek közül: 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI (városban és országúton/autópályán egyaránt használni fogom) ? Egyáltalán mire kell az adott típus (pláne használt A4-es) vásárlásakor odafigyelni, milyen típushibái vannak az A4-esnek? Érdemes-e tiptronic váltóval szerelt modellt beszereznem?
Végülis nem kapunk reklámpénzt azért, hogy szidjunk valamit. Én elég régóta próbálgatom, az elsők között próbálhattam ki a három és négypólusú gyertyákat egy üzleti kapcsolatom révén. Megmondom őszintén, a hárompólusú gyertyákat -főleg injektoros motorokban - sokkal jobbnak tartom, mint az egypólusúakat.
Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot.
Kedves Autódoktor,
a jármű egy Pontiac LeMans 1.6i, igazi szerencsétlenség, Koreában rakták össze (Daewoo feliratú alkatrész hegyek mindenütt), Amerikában vásárolt, elvileg Opel Kadett/Deawoo Racer kompatibilis de ha baj van vele akkor sose...
Tartós, kb.15 perces 150 km/h feletti sebességnél kigyullad, ha gyorsítok vagy lassítok kialszik és csak egyenletes sebességre visszatérve gyullad ki ismét. 150 km/h alatt nem jelentkezik, ill. ha 4. seb. fokozatban hasonló fordulaton autózok szintén jelentkezik.
A Trabant egy tisztességes motorgenerál után bejáratva jó beállítás esetén 3. fokozatban kell, hogy ennyit menjen. A probléma adódhat nem megfelelő beállításból (gyújtás, porlasztó túlzott visszavétele).
Előzés közben kb. 100-nál a bal hátsó keréknél van valami túlnyomásos üzemanyagcső, és ez úgy ahogy volt kettétört (!), az üzemanyag pedig a hátsó futóművemet csontig áztatta, a motor meg nem kapott egy grammnyit sem a naftából. A többi autóson múlt hogy ezt a levelet írhatom neked, és baleset nem lett belőle.
Autóvásár előtt áll a családom. 3-4 éves alsó közép kategóriás autóra
gondoltunk, orosz gyártmány kizárva.
Egy válaszában olvastam, hogy a magyar utakat nem szeretik az európai utakra
készült francia autók.Kérdésem az lenne, hogy a terepjárókat leszámítva melyik típusok bírják a
legjobban az itteni utakat?
A szerviz csak cserélni tudja, azonban vagyunk néhányan, akik ezt javítani is tudjuk. Élő példa a TotalCar programozója, Füge, aki nemrég még a kardjába készült dőlni ugyanilyen problémával: mára törölték az öngyilkosjelöltek névsorából.
200-300 ezer pénzből kellene vennem gépjárművet. Kérdésem, hogy egy 10 év körüli keleti (kispolák), vagy inkább egy 15-20 éves nyugati típust válasszak. Nagyon fontos a megbízhatóság számomra és az alacsony fenntartási költségek.
Egy hónap múlva kaptam vissza, azzal, hogy kicserélték a kapcsolót, de tönkrement a turbina, azt is fel kellett újítani. 85 ezer Ft-ot fizettem. Amikor eljöttem a szervizből, a probléma a szerviztől 2 km-re ismét előjött.
Egyszer sem hagyott ott az út szélén, nagyon megbízhatóan működik. Én viszont kiütöttem őt tavaly ősszel (most egy éve). Elnéztem egy jobbkezes utcát, és csúnyán nekem jöttek. Pont telibe kapta az érkező autó a kereket. Az index nem tört ki, az első ajtót nem kellett cserélni.
Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget.
Mielőtt a motort szétszerelték, végeztek rajta veszteségmérést, ami nem mutatott különösebb hibát, még a hengerfej-hibát sem. Erre a duplára dagadt víztartály utalt, meg a csökkent teljesítmény. A probléma ezek után jelentkezett.
Végső elkeseredésemben fordulok Önhöz. Van egy 1996-os év eleji Rover 620ti szgk-m. A gyári eredeti kerék mérete 205/50 R16, alufelni. Egy barátomtól kaptam egy vadonatúj 15"-os téligumi szettet a kocsihoz. Az egyetlen probléma, hogy egyszerűen nem tudom, mekkora 15"-os lemezfelnit kellene vennem rá.
Ha az olajbeöntő sapkát letekerem, szürke trutyit látok rajta, ugyanez a trutyi távozik a szelepfedél fenti szellőzőcsövén a légszűrőházba. Az olaj a nívópálcán nem színeződik, ugyanolyan aranysárga mint új korában. A hűtővíz nem fogy, és nem olajosodik (gondoltam hengerfej, vagy tömítés). Lehet hogy pára jut az olajhoz?
Most csak egy sofőrrel a fedélzeten sem megy többet 150 Km/h-nál...
A vásárlás után szakemberrel átnézettem, a szükséges javításokat megcsináltattam. Ennek során megállapítottuk, hogy a fékrendszere nem igényel beavatkozást, jó állapotban van. Egy intenzív fékezésnél azonban hangos koppanást hallottam előről, és a bal első féktárcsa eltörött.
Nagy reményekkel felkerestem egy Bosch szervízt Dunaharasztiban, ahol millió vezeték ráakasztása után az jött ki, hogy semmi baj. Lambda szonda OK, computer OK. Minden érték a gyári.
A másik dolog meg, amiatt írok, hogy a bal ajtó élesen csipog. Olyan hangot ad, mint amikor az üveghez fém ér hozzá. Levettem az ajtókárpitot, de akkor láttam, hogy nem lehet hozzá férni. Az egyik barátomnak volt Fiat Bravaja és annak is ugyanúgy csipogott az ajtaja.
Egy éve kormányművet cseréltek benne, mert állítólag szivárgott belőle az olaj, azóta minden induláskor, vagy menet közben motorféknél elöl egy elég hangos kattanás hallható. Többször visszavittem a szervizbe, ahol javították, de nem jöttek rá, mi lehet a hiba oka.
A gépkocsi főleg nagyobb sebesség mellett ( 80-90-100 Km/h) befolyásolhatatlanul irányt vált. A jelenség főleg az úton található domborulatokon való áthaladást követően jelentkezik (nem gödrökről beszélek).
A márkaszervizben a teljes kormánymű cseréjét javasolták. Jogos ez, vagy egyszerűbb problémáról lehet szó? Sajnos nem merjük a kormánymű cseréjét bevállalni, a szervizekben tapasztalt hozzá nem értés végett.
Nem tudom teherben zavarható vagy -é, de megpróbálkozom. Beesett hozzánk egy 1996-os évjáratú, 814 D Merci, kulcsos leállítású, és nem működik rajta a leállítás.