Szerintem többünket is érdekelne, hogy egy injektoros autót hogyan lehet beindítani ha lemerült az akku. Ugyanis az mondjak NEM szabad: bikázni, mert elszáll az elektronika, és ellenjavallt betolni is, mert az el nem égett üzemanyag ami így jut a katalizátorba, berobbanva tönkreteheti azt.
Azt figyeltem meg, hogy ha már van egy kis terhelés, az alapjárat stabilizálódik. Tegnap egy parkolóház feljáróján minden rángatás, ingadozás nélkül, 850 rpm-es stabil alapjáratot tartva felment a Volvom. Második fokozatban, nem nyomva a gázt, csak az elektronika szabályozta a levegőt.
Tisztelt Autódoktor!
Egy korábbi témával kapcsolatosan szeretném megosztani tapasztalataimat. A gépkocsi motorjának mosásáról van szó.
Egy 6 éves Astrám van, az őszi estéken, párás időben indítás után néha csak két henger ment. Motor leállítás után a gyújtókábel mozgatása után a hiba megszűnt. Ezt néhányszor eljátszotta, míg lett egy kis időm alaposan megnézni. Az elosztófedélről egyenként lehúztam a gyújtókábelt és elképedve láttam, fehér por az érintkezőkön, fémet alig látni. Nem is tudom az áram ezen hogyan ment át. A fedél összes csatlakozójánál ezt tapasztaltam. Ezt a korróziós károsodást véleményem szerint a motormosás okozta, annak ellenére, hogy gumisapka védi a csatlakozót(a gumi nem volt laza és repedt!).
Az előző tulaj hányszor mosatta a motort nem tudom (én egyszer sem), de a karosszérián a gépi mosás nyoma igen csak meglátszik. Ilyen tapasztalat birtokában nem javasolom a motor mosást, vagy ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez, ezeket a kényes részeket le kell takarni. Egyetértek korábbi véleményével, a gyújtóelektronika, befecskendező elektronika szenzorai, távadói egy meggondolatlan motor mosást követően tönkre tehetik a vezérlő elektronikát, ezért különösen óvatosan kell eljárni.
Nem igazán hiszek a motor mosás utáni kompresszoros vízeltávolításban, a korrózió ekkor is dolgozik. Nem vagyok nyugodt, ha a kábelkötegbe víz kerül, a hurkokból, mélyebb pontokból a kompresszor nem tudja kifújni a vizet, nem beszélve a csicsogó vízben ázó kábelek esetleges szigetelési hibáiról.
Üdvözlettel: Márton János
E-mail: tanado@kecskemet.hu
Kedves János
Az általad említett sószerű oxidációs termék a nagyfeszültség következménye és az érintkező felületek horganyzott felületeinek elhasználódását jelzi. Az elosztó fedelének cseréjével, melyet a szegmensek elégése miatt is kell időnként cserélni, a probléma orvosolható... Az időben történő cserével meg is előzhető. Ha a kosz és a por meggyűlik a motortérben azért is kell lemosni a motort, mert a lerakódott és ráégett szennyeződés is hibaforrás lehet bizonyos helyeken. Nem beszélve arról, hogy a motor kényesebb részein történő megbontásakor azonnal a javítás megkezdésekor koszt és port ,,építünk" a motorba. Ez mondjuk egy vezérmű, vagy üzemanyagellátó rendszer megbontása esetén további gondokat jelenthet...
Egyébként a motortér mosása után az első hely ahonnan a vizet el kell távolítani, a gyújtás nagyfeszültségű része, -mint azt már az előzőekben leírtam - ez elsősorban a már motormosás előtt nylonnal letakart elosztófedél... Ugyanis a motormosásnak nem a víz elzárásával van vége, nem is azzal, hogy a sűrített levegőt fél méter magasról ráfújatják a motorra... Az érzékeny helyeket külön-külön kell megszárítani, az elosztóból a kábeleket kiszedve, és a fedél belső oldalát is, mert ez magától nehezen szárad ki...
Vajon mit szólnál ha a te gépkocsidon a szelepfedelet úgy bontaná le egy szerelő, vagy a vezérműszíjat cserélné úgy, hogy közben a vezérműbe hullana a homok és a por, vagy a vezérműszíj burkolata alá hullana a motortérben megtapadt szennyeződés és por..? Azt hiszem abban kellene megegyeznünk, hogy a gépkocsi valamennyi elemének, (aljának, motorterének és a karosszériájának) egyaránt szüksége van a mosásra, megfelelő ápolásra. De ezt is a megfelelő módon kell végezni. Én sem szeretnék egy kuplungjavításba belefogni olyan autón ahol a motortér nem tiszta, mert a szakértelemnek nem a kismalac öltözet az elengedhetetlen feltétele. Ezen kívül mondjuk egy többnapos eső után aknából a kocsi alatt dolgozni, majdnem biztos kötőhártya-gyulladás. Ha az ügyfeleim nem is teszik, én azért - természetesen egyeztetve velük - ilyen esetekben le szoktam mosatni a motort és a motorteret, majd javítás után megfelelő víztaszító anyaggal ott, ahol erre szükség van le is szoktam kezelni. Még sosem okozott ez műszaki gondot senki kocsijában. Tudod ez is olyan szakma amit mindig tanulni kell, mert az egyre modernebb technika egyre precízebb gondozást is igényel... Igaz jóval ritkábban...
Üdv. Doki!
Mitsubishi Galant 2.0 V6 24V, 93', 240 e km.
Egyszer már írtam neked, a válasszal nem teljesen voltam megelégedve. Az olajszint ill. hőmérséklet jelző lámpával kapcsolatban írtad, hogy nézessem meg computerrel.
Csakhogy a computer csak jelzi, hogy igen, ez a szenzor jelzett, de hogy a szenzor-e a rossz vagy valami mástól jelez, azt nem. A szerviz is először cserélni akar, (mert nem tudják biztosan hogy mi a baj), aztán majd meglátjuk. Így bárki tudna autót javítani. Ha rossz, akkor miért csak tartós 150 feletti sebességnél jelez. Városban padlógázzal közlekedve miért nem, vagy változó nagysebességgel közlekedve miért nem? Valami statikus állapotban fellépő probléma lehet. (alacsony lesz a szint, vagy felmegy a hőmérséklet).
További problémáim:
1. Alacsony fordulatról gyorsítva megtorpan az autó, gázt kicsit visszavéve finoman gyorsítható. Szerelő a katalizátorcsatlakozó levételét nem javasolta, mert bajt okozhat a computerben.
Viszont a vákumcsövekbe belefújva megállapította, hogy az egyik vákumszelep ereszt, cserélni vagy esetleg tisztítani kell. (Lehetséges ez?). Viszont érdekes módon az autó megjavult pár ezer kilométer erejéig, sajna megint kezdi a rángatást.
Hogy működik ez a vákumos "rész"?
2. A 2. fokozatot nehezen veszi be a váltó. De pld. 4.-ből egy kuplungkinyomás alatt előbb 3.-ba majd onnan 2.-ba téve simán megy, de egyből 2.-ba nehezen veszi.
Szinkrongyűrű vagy működtető rudazat a ludas?
3. Hidrotőkék hidegen majdnem mindig, melegen csak időnként kopognak. (Melegen ha alapjáraton kopog, felpörgetve a motort általában megszűnik). Kopottak vagy ahogy másnak is írtad, esetleg hajtókarcsapágytól is lehet?
Válaszod előre is köszönöm, Attila
Kedves Attila!
Ha az én tanácsomat is kétségbe vonod, a szervizben sem bízol meg, saját elképzelésedet viszont következtetések levonására alapként használod, vajon nem jobban értesz az autódhoz másoknál? Nem bántani szeretnélek, de nem az szabja meg mi a hibás az autón, hogy mi a legolcsóbb, vagy a legkézenfekvőbb!!!
Az általad leírt dolgok most, hogy a többi tünetről is írtál már nyújtanak némi támpontot...
A megszólaló hidrotőkék annak a jelzései, hogy:
- A motorolaj fáradt, elöregedett. Ez eredhet abból is, hogy nem megfelelő minőségű lett beletöltve és hamarabb elhasználódott.
- Az olajszivattyú működése nem megfelelő, nem tud megfelelő nyomású kenőolajat szállítani a kenési helyekre. (A szivattyú kopott, esetleg túlnyomásszelepe folyamatosan kicsit nyitva marad.) Emiatt a kenés nem megfelelő, az olaj nagy tempónál túlmelegszik.
- Az olajhűtő termosztátja megadta magát, nem nyit ki, az olajhűtő nem funkcionál.
- Az egész hibaegyüttes adódhat a fenti okokból, de a régebben esetleg elhanyagolt olajcsere intervallumok is okozhatták.
A hajtókarcsapágyak hangja jóval ércesebb, mint a hidrotőkéké és a fordulat emelkedésével párhuzamosan egyre erősödik. Tehát mint hibaokot lőhetjük is kifelé!
A hirtelen gázadáskor fellépő gondodat vagy a gyújtásszabályzó gondja, (előgyújtásnövelés vákuumos elmaradása, vagy késése) okozza, vagy a hirtelen megemelkedett motorba beáramló levegőmennyiséghez nem jut megfelelő intenzitással növekvő mennyiségű üzemanyag..
Ezt látszik igazolni az a tény is, hogy kicsit visszaengedett gázzal jobban ugrik a vas... Ez akár a vákuumszelep hibájából is eredhet. A váltási gondot mindenképpen a működtető mechanika kopásából eredő hiba okozza, mert a szinkronhiba bármely fokozatból visszakapcsolva jelentkezik.
Tisztelt Autódoktor!
A Golf II hátsó ablaktörlőre korábban adott válasz nagyon helytelen.
Nem hibásodott meg semmi !!!!!!
A VW autókon a hátsó ablaktörlő működése:
Egy rövid tolás a karon, akkor szakaszosan töröl addig amíg még egyszer nem toljuk meg a kart.
Ha addig toljuk, hogy mosson is, akkor csak 2-3 törlést végez és kikapcsol.
Megbántani nem akarlak, csak a teljesség kedvéért.
Tisztelettel
Köszi az észrevételt, talán fáradt voltam és nem olvastam figyelmesen. Pedig ezt a szisztémát néha egész verseny alatt folyamatosan kapcsolgatom, mikor sáros a pálya. Jó hogy más is figyel a munkámra, de azért nem harapod le a fejemet, ugye?
Még egyszer köszi...
Akár alá is írhattad volna!!!!!!!!!!!!!!!
Kedves Autódoktor,
97-es évjáratú, kb. 80 ezer km-t futott 1.3 GL Suzukink kis (néha közepes) gáznál menet közben időszakosan rángat, különösen amikor teli tankoltam.
A jelenség kb. fél éve, nyáron jelentkezett először, azóta is előfordul. A márkaszervíz több alkalommal is csak a vállát vonogatta, a szokásos ellenőrzések (szűrők, gyertyák, motor-teszter és kipufogógáz-analizátor) semmit nem mutatott ki. A műszerfali indikátorok nem pislognak hibát - valószínűleg azért, mert a hiba időszakos jellege miatt nemigen van mód arra, hogy a rángatás jelentkezésekor pont a szervizben legyek.
A szerelő megnézett egy csövet, amely (ha jól értettem) a tartályban a benzin fölötti légtérből megy a motortérbe, de azon nem látott sérülést. Benzinszűrőt már cseréltek, több különböző kútnál tankolok, az őszi időszakos garanciális átvizsgáláson friss olajat kapott az autó, de a tünetekre ez semmilyen hatással nem volt.
A rángatás jellemzően kis gáznál jelentkezik, nem sokkal az alapjárati fordulatszám fölött (kb. 2000-nél), de többször volt már példa arra is, hogy a motor alapjáraton leállt.
Tüneti kezelésként kisebb sebességfokozatba kapcsolok, a motor magasabb fordulatszámán a rángatás nem (vagy kevésbé) jelentkezik.
A HIX autó rovatában, és mint írtam vala, a márkaszervizben már próbálkoztam a problémával, eddig sikertelenül. Márpedig hiba van, ha időszakosan is. Dugulás? Kontakthiba?
Segítségedet előre is köszönöm,
Mészáros László
Pomáz
Kedves László!
Sokat segítene a tippelésben, ha megírnád, mikor és hogyan kezdődött el a hiba. Esetleg volt -e valami javítva előtte az autón? Vagy újkora óta fennáll ez e hiba? Valóban csak és kizárólag telitankolt autónál fordul elő?
Várom a válaszodat.
Szia Autódoktor,
Én egy 1979-es Ford Fiesta tulajdonosa vagyok. Egy-két hete vettem észre, hogy elölről valahonnan egy monoton, búgó, morgó hang jön, ami eddig mintha nem lett volna. Nem igazán tudom behatárolni a forrást, mert elég hangos a motor is, pedig jó lenne tudni, mi okozza. Kerékcsapágy, váltó, vagy a motorban valami?
További infók:
Kb. másfél hónapja féltengelyt cseréltem, de a váltóban az olajat pótoltam.
Pár hete hátsó rugó-csere miatt meg lett emelgetve az autó párszor, de az első felfüggesztéshez nem nyúltam.
Kb. a morgás kezdetével egy időben beszereltem egy fékszervót is, de az kiold rendesen, kis lejtőn is elgurul az autó, és nem is fogyaszt többet.
Szerintem a morgást valami ezektől független dolog okozhatja. Hogyan lehet behatárolni, mi lehet az? És mennyire lehet ez súlyos?
Kösz, Varga Zoltán
Kedves Zoltán
Gyanúm szerint valóban az első kerékcsapágy adhatja a morgó, búgó hangot. Ha az autó álló helyzetben nem ad ki ilyen, vagy ehhez hasonló hangot még a motor felpörgetésekor sem, és ha a kuplungpedált kinyomod, sebességbe kapcsolsz, de nem engeded fel a pedált, gázt adsz akkor sem, a motor és a váltómű ki is zárható a gyanúsítottak közül.
Elindulsz az autóval, halkan kezdődik és néhány km megtétele után határozottá válik a morgó hang, mely a sebesség függvényében erősödik és menet közben üresben gurítva a kocsit, sem változtatja meg jellegét... Na ez a kerékcsapágy utálatos hangja...
Ha nagyobb ívű bal kanyarban halkul a hang, akkor a bal oldali, ha erősödik és jobb kanyarban halkul, akkor a jobb oldali csapágy a tettes. Ha sebességben haladva hallod és elengedve a gázt, motorfék üzemben a hang megváltozik erőteljesen, akkor még az is elképzelhető, hogy a difi haldoklik.
De ez a Fiestákra nem igazán jellemző, amíg van olaj a váltóműben... (Ha mégis ez adja a hangot, talán túl erőszakosan lettek a féltengelyek szerelve és sérült a kihajtáson keresztül a difi.)
Javaslom - mivel nem kimondottan drága egy ilyen kerékcsapágy szett -, hogy mindkét oldalit cseréljétek, mert valószínűleg egyforma km bántja mindkét oldalit... Nehogy néhány száz, vagy egy-két ezer km után kelljen a másik oldalit is cserélni. A legrosszabb azonban az, ha azt az oldalt, amelyiket hallod szólni, kicserélik, és utána hallod meg, hogy a másik is zenél csak kicsit halkabban és a rosszabbik csapágy hangjától nem lehetett idáig kiszúrni... Na ilyenkor az ember cukra rögtön felszalad néhány forinttal....
Azért azt komolyan tanácsolom, hogy a csapágy cseréjére házilagosan csak akkor vállalkozzatok, ha van kéznél megfelelően képzett szakember, mert túl a szerelési műveleteken, azért hajtott és kormányzott kerékfelfüggesztést kell bontani!!!!!
Kedves doktor úr!
Apámnak van egy 1 éves 406-os Peugeot-ja. Az autó új szokása, hogy nem alszik ki a féklámpa a pedál felengedése után, csak egy idő múlva. Gondolom egy kapcsoló lehet beragadva kissé, amin WD-40-nel segíteni lehetne. De hol az a kapcsoló? Sehol nem találtam. Vagy rosszul gondoltam, és más a hiba?
Köszönettel:
Hajdu Péter
Kedves Péter
A féklámpa kapcsolója a fékpedál felett található és a fék lenyomásakor zárja az áramkört. Ahhoz, hogy hozzáférj, a vezető oldalon le kell bontani a műszerfal alatti borítást... Ez igaz a 406-os típus normál európai verziójára..
De néhány országba (Svájc, Benelux államok) nem mindenben azonos kivitel kerül szállításra az ott honos másfajta közl.biztonsági és egyéb előírások miatt. Magyarországra pedig (a közép,- és kelet-európai régióval egyetemben) az a tapasztalat, hogy elég vegyesfelvágott recept szerint összerakott verdák kerülnek néhány gyártótól a kereskedői hálózaton át a vásárlókhoz...
Tehát, ha itt nem leled meg a kapcsolót, az a főfékhengerbe van beépítve. De azt ne vedd ki, mert a fék hidraulikarendszerébe levegő kerül ez pedig komoly fékhibához, adott esetben balesethez vezethet!!!
Még egy fontos dolog! Valóban a féklámpa alszik ki késve?!? Ugyanis nem elképzelhetetlen, hogy a féklámpa kialvásának késését a fékhatás megszűnésének a késése okozza. Ezt úgy a legegyszerűbb ellenőrizni, hogy járó motornál a már néhány km-t megtett autót, melynek fékjei már bemelegedtek, (és a hibát éppen produkálja is) üres fokozatban sima aszfalton megállítva jól meg kell taposni a féket. A pedál felengedése után ha a fékhatás azonnal oldódik, az autó könnyen elindul és szép lassan gurulva áll meg még a leglassabb tempóról is.
A biztos kontroll igazából az, hogy el kell vinni egy olyan műhelybe a verdát, ahol van fékpad és a problémát előadva egy fékpadi mérést végeztetni. Nem nagy költség, kb. 2000-3500 Ft. Ennyit a biztonság, az idő előtt elkopó betétek és a szintén idő előtt elöregedő fékfolyadék, munkahengerek megóvása megér!!!
Szeretném ha a hiba okának meglelése után megírnád, mi is volt a telitalálatos tipp.
Kedves Doki!
Egy 1994-es Toyota Carina-val járok, és néhány napja arra lettem figyelmes, hogy ha egyenesen tartom a kormányt, akkor az autó balra húz, vagyis ha egyenesen szeretnék haladni, akkor kicsit (olyan 5-10 fokkal) jobbra kell fordítanom a kormányt.
Az a kérdésem, hogy pontosan mi lehet a probléma oka, illetve hogy hozzávetőlegesen mennyibe kerül a javítás?
Előre is köszönöm:
Balázs
Szia Balázs
Extrém kívánság, hogy mindjárt a javítás összegét is határozzam meg, mikor az említett hiba megállapításához is a kocsi első futóművének teljes átvizsgálására lenne szükség...
A gondot okozhatja egy komolyabb gödör okozta kisebb mértékű deformálódás is mely a futómű geometriáját megváltoztatta, esetleg valamelyik gumiköpeny vázszerkezetének sérülése... Az előbbit futómű beállítással, utóbbit a köpeny cseréjével lehet orvosolni.
Sokat segített volna egy részletesebb leírás, gödrös, kockaköves úton a kocsi hogy viselkedik, kopog -e valamelyik futóműve, az utóbbi időben (mióta a félrehúzást tapasztalod) megváltozott -e valami a menetstabilitás terén? Például hosszirányú nyomsávokra nem lett érzékenyebb? Egyformán viselkedik mindkét irányú kanyarban? Nem koptatja rendellenesen valamelyik első gumit? Komolyabb tempónál nem rázza a kormányt vagy erős fékezéskor nem szitál az eleje?
Ha erről bővebben írsz, komolyabban lehet tippelni, de a hibát eltalálni csak közvetlenül, átvizsgálással lehet. Annyi biztos, hogy valamelyik gömbfej, vagy szilent felelős a gondodért, feltéve ha nem sérült a futómű, vagy (és) valamelyik gumi. Ha nem sérülés okozta a hibát, feltehetően 10 és 20 ezer Ft közti összegből javítható...
Helló DOKI!
Nekem nem konkrétan az autómmal van bajom, sőt nincs is bajom, csak arra szeretném ha válaszolnál: indokolt-e, hogy csak 15000-nél, vagy 1 év múlva legyen egy új autónál olajcsere. Nem lenne-e jobb 1000-1500-nál csinálni egy olajcsere szervízt. (SKODA FABIA 1.4)
EGY AGGODALMASKODÓ AUTÓS
Szia
A gyártó előírása szerint nem kell előbb szervizelni a vasat. Ez a hivatalos verzió, de én is inkább osztom a te véleményedet! Annyi különbséggel, hogy én a saját verdámon kb. 4-5000 km-nél és utána minden 10000km után cserélném az olajat, a szűrőjét és minden téli hideg beállta előtt, valamikor szeptember-október táján az üzemanyagfiltert. Ez utóbbit azért, mert a szűrőben felgyűlt kosz mellett a felgyülemlett víz megfagyva jól ki tud b...ni az emberrel... (tekintve hogy Magyarországon vagyunk és itt is tankolunk...)
Mielőtt valaki megkóstolna, hogy miért a feltételes mód... Mert nekem egy turbódízel autóm van. Azon minden 5000km után cserélem az olajat, minden második alkalommal az olajszűrőt, és évente kétszer az üzemanyagszűrőt. Állandóan azonos típusú és minőségű olajat használok, melyet ajánlok mindenkinek... Igaz nem egyszerűen szokott néha kihasználva lenni a kocsim vontatási és terepjárási képessége, de így merem is kenni a száját...
Hello doki!
Volt pár hete mar szó a sportlégszűrőről. Végül is az ára kibírható, nade!
Most mi az igazság abban, hogy ettől hamarabb tönkremegy a motor, mert több port enged be? Lehet-e használni biztonságosan hosszú távon? Tudnál-e olyan márkát mondani, ami jó minőségű?
Nékem Suzuki 1.6 16V van, gondoltam feldobom egy kicsinyét, de normális, szakszerű választ nem kaptam sehol, hogyha veszélyes, akkor mennyiben az, mennyire károsítja a motort. De miért nem tudják még a márkaszervizesek sem?
Ettől áll égnek a hajam.
Kösz, lusti
Csá Lusti
Én bírom ezt a témát, mert kopasz vagyok. Igaz, csak félig a nyírástól...
Na! Ha szélmentes időben, pormentes úton kikapod a légszűrőt suzikából és néhány km-t így adsz az arcának... Amit javul, annak kb 2/3-a lesz a javulás a jó sportlégszűrő alkalmazásával, a kisebb szívási ellenállás miatt. Baromság, hogy nem szűr jól... (Legalábbis a márkásabb ismertebb tipusúak!!)
Pont olyan jó hatásfokkal dolgozik egy jó sportfilter, mint a gyári, csak kisebb ellenállása folytán nagyobb lélegzethez engedi jutni a motort. Kapható hozzá tisztító folyadék, vagy spray és a vásárláskor kapott tájékoztató szerint időnként ki kell vele tisztítani a sportszűrőt. A 16V Suzukin ráadásul elég sokat dob is egy ilyen kis csecse-becse, ezt tapasztalat alapján állítom!!
Én a b.o.n.t.e.x-et szereltem egy ilyen autóba, mint a tiéd. Amúgy sem lusta a verda, de elég szépen tett rá a forgatónyomatékra a középső és felső tartományban...
Kedves autódoktor!
Van egy 1995-ös évjáratú FIAT Puntó 55SX-em, melynek a hátsó futóműve felől tompa kopogás hallatszik.
A napokban voltam vele futóműdiagnosztikán, ahol a mérések és szemrevételezés után azt mondták, hogy a futómű rendben van! Ezek után felkerestem egy FIAT márkaszervizt ahol azt javasolták, hogy vegyek meg 2 "segédszilentet", azt szereljem be mert a kopogás egy konstrukciós hiba miatt van.
Sajnos a kopogás ezek után sem szűnt meg, bár tompult egy kicsit!
Kérem, hogy amennyiben van ötlete hogyan fogjuk meg ezt a kopogó manót, kérem hozza tudomásomra!
Tisztelettel: Borsos György
Kedves György
Meg lehet próbálni a kopogómanót kicsalogatni paprikás kenyérrel... Ha nem jön, keresni kell egy olyan szervizt, ahol nem akarják megmagyarázni azt a tényt, ami új korától közel 6 évig nem kopogott, konstrukciós hiba miatt egyszer csak zajossá válik...
Akkor néhány másik tipusnál mi a pálya, ha azok már 2-3 évesen képesek erre a mutatványra?
Szóval: jól át kell nézni azt a futóművet és ha másként nem megy szét is kell borítani. Vagy kilágyult szilent, vagy lengéscsillapító felfüggesztés lehet az előidéző ok. Szerintem. Esetleg hátsó kopott kerékcsapágyból eredő keréklógás.
Javaslom keress egy olyan szerelőt aki nem csak a pénzkeresetet, hanem ezzel párhuzamosan megoldandó problémát is lát az autókban. Azért szépszámmal akad ilyen szakember is!!!
Tisztelt Autódoki!
Az én problémám megoldásához nem szükséges felnyitni motorháztetőt. 10 éves
ETZ 150 motorkerékpárom tárcsafékes elejével van bajom.
Bizonyos ívben jobbra fordulás és enyhe fékezés hatására a motor eleje "beráz". A guminyomás, a futófelület és a csapágy jó. Balra kanyarodásnál (és fékezésnél) a jelenség nem tapasztalható. Egyéb hibára utaló jelenséget nem tapasztalok.
Mi lehet a hiba?
Tanácsait előre is megköszönve üdv.: BA
Szia
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy mégis az első kerék valamelyik golyóscsapágya haldoklik... Ha biztos vagy benne, hogy tökéletes, az első kerék kiszerelése után egymástól függetlenné váló mindkét első teleszkópszárat ill. azoknak perselyezését vizsgáld át tüzetesen! Azon amelyiken a féktuskó van rögzítve, már egy kis lógás is elegendő ehhez a jelenséghez. Ha valamelyik teleszkóp perselyezését, ill. lengéscsillapítóját javítod, vagy javíttatod, a vele párban dolgozót is meg kell csináltatni!!! Különben meglepetésszerűen és rövid úton fogod tanulmányozni a hatás-ellenhatás törvényét az anyaföld és valamely testrészed közt!
Mielőtt a bringát összerakod, még ellenőrizd a villanyak csapágyazását a vázban is! Ez az MZ-nél két golyóscsapágyat jelent, melyek a vázban kiképzett fészekben vannak és a villanyak csövét állítják a megfelelő helyzetbe a könnyű kormányzást biztosítva. Az első két variációt tartom komolyabb eséllyel a hiba okozójának...
Tisztelt Autódoktor!
Egy 89-es 1,2-es benzines, láncos Kadettel van a következő problémám:
Kb. 3 hónap alatt a gyújtás megszakító teljesen beég.
A szerelők automatikusan megszakító-kondi cserét hajtanak végre, ami negyed évre használhatóvá teszi az autót (természetesen a használat közben az előgyújtás idővel elmászik, a motor elkezd csörögni, nincs teljesítménye,...).
Szerintem a kondi-megszakító csere csak "tüneti kezelés".
Kérdésem: milyen hiba rejtőzhet a háttérben?
Péter
Kedves Péter
Csak két dolog tudja produkálni ezt a hibát... Az egyik a gyújtáselosztó kopása, ami annyit tesz, hogy a tengely perselyes csapágyazása a házban megkopott. Esetleg a megszakító alaplapjának csapágya használódott el és a vákuumos szabályzó működése közben az alaplap nemcsak elfordul az elosztótengely körül (ezzel adva plusz előgyújtást a hirtelen gázadáskor) hanem meg is billen... Mindkét jelenség a megszakító hézagjának állandó változásával jár, előrehaladott esetben akár időnként a hézag egy-egy pillanatra meg is szűnhet ezzel elsősorban alapjárati és alacsonyfordulati egyenetlen járás, rángatás is párosulhat, mint tünet.
Az első hiba abban az esetben javítható újraperselyezéssel, ha a tengely kopása nem számottevő. A második esetben az alaplap cseréje a célravezető megoldás. Ha mindkét hiba fennáll, érdemesebb bontóban jó állapotú komplett elosztót beszerezni és abba új megszakítót és kondit beszerelni. A hiba ezután egészen biztos, el fog maradni!!
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az elosztó javításakor és utána a motorrevíziók alkalmával is, a megszakító alaplapján található kis filcpárnára néhány csepp olajat tegyünk, mert ennek elmaradása esetén a megszakító bakelittalpa hamar elkopik, a hézag kisebb lesz és ezzel együtt az előgyújtás is csökken!!!
Kicsi a valószínűsége, de ha egyik hiba sem megállapítható, úgy a trafó elöregedés miatti belső menetzárlata okozhatja még ugyanígy a megszakító beégését. Itt jegyzem meg, hogy a megszakítós gyújtórendszerű autókat nem szabad álló motorral gyújtáson hagyni semmilyen megfontolásból sem, mert ha a moci úgy áll meg, hogy a megszakító éppen zárt állásban van, a trafót zárlati terhelés éri és vagy a túlmelegedés miatt menetzárlatos lesz, vagy ki is nyiffan. Ha mégsem, a megszakító azért szépen meg fog égni ettől a mutatványtól!!!
Kedves Doki!
Van egy '95-ös évjáratú Twingóm, amivel teljesen elégedett vagyok egy dolgot kivéve, ebben kérném a segítségedet. Gyakran előfordul - főleg városban, hogy fékezéskor a kuplung kinyomásakor, ahogy a fordulatszám hirtelen visszaáll alapjáratra a feszültség nagyot esik -> a fényszórók is hunynak egyet, ráadásul ez zenehallgatáskor nagyon kellemetlen, mert pont annyit esik a feszültség, amitől el is hallgat egy másodpercre. Ezt a jelenséget több más autón is megfigyeltem (pl. Astra B), de ennyire nem látványosan. Sokkal inkább zavaró, mint katasztrofális hibajelenség, de nagyon idegesítő egy amúgy tökéletesen működő autóban. Kérlek, ha van bármilyen diagnózisod, írd meg! Előre is köszönöm a segítséged: Máté
Szia Máté
ˇ A generátorszíjat meg kell nézni, nem laza-e, esetleg hiába megfelelően feszes, nem fényes-e nagyon az oldala, nincs-e megégve? Ez utóbbi is okozhat szíjcsúszást. (A túl feszes szíj meg hazavágja a generátorcsapágyat, vagy a vízpumpát!)
ˇ Az akkumulátor sarui milyen állapotban vannak? Ha szükséges, tisztítsd meg őket, illetve a motor testkábelét.
ˇ A zenecuccod gyári beszerelésű? Ha nem, lehetőleg az áramot közvetlenül az akkusaruról vidd a motyóra, megfelelő keresztmetszetű kábelen és ne felejts el egy lengőbiztosítékot közvetlenül a akku után beépíteni. (Zárlat esetén erre szükség van!!) A megfelelő testelésről se feledkezz meg! Az antennától kapott negatív édeskevés..!
ˇ Ha komolyabb zenecuccod van és erősítő is üzemel benne, ezek után mindenképpen látogass el egy olyan szakemberhez aki hangtechnika beépítésével is foglalkozik. Ez esetben ugyanis lehet, hogy nagyobb kapacitású akkura van szüksége a kisautónak.. Ha mégsem olyan nagy áramfelvételű a zenecucc, egy villamossági szerelő néhány perc leforgása alatt kiméri, mi is okozhatja a bajt...
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent.Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Meg szeretnék vásárolni egy 1993-as Skoda Favorit LX-et (VW-System), amely kb. 20.000 Km-t futott, és három éve egy lakótelepi garázsban áll, azóta nem mozdult, be sem indították, ki sem nyitották. Milyen hibákra számítsak, az átlagos futásteljesítményű hasonló autóhoz képest alacsonyabb vagy magasabb árat tartasz reálisnak ezért az autóért? Ja, természetesen sem műszakija, sem zöldkártyája nincsen.
A doktor gőzerővel pótolja a lemaradásokat, ma már megint egy valóságos szörnyeteget küldött. Mazsolázzanak kedvükre.
A doktor gyógyulófélben, és egyre jobban megbirkózik a word-del. Tegnap ugyan csak egy rejtélyes, de üres parancsikont csatolt a leveléhez, ma azonban már megérkeztek aktuális szaktanácsai.
Swift, Cordoba, Ka, Xantia, A3, Alfa 33, Uno, Astra, Slick adalék.
A vezető oldalán a tűzfalnál találod a fűtőmotort és a radiátort. A fűtőmotor mögé behajolva láthatóvá válik a fűtéscsap, melynek a működtető bovdenje, ha be van rohadva egész egyszerűen nem nyitja ki a csapot. Ha működteti a bovden a csapot, akkor ki kell építeni, ami elég egyszerű feladat és ellenőrizni, hogy a kar mozgatásával a csap valóban nyit-e.
A történelem során eddig sehol, egyetlen autódoktor sem válaszolt meg egy nap tizenhatnál több kérdést. A két évszázados rekord a ami nappal a múlté.
Citroen Xsara kormánya önállósulva, Opel hidegindítás, Yugo Skala ötsebességes váltóval, Suzuki Swift 1.0 Automata hidegen a Lágymányosi-hídon.
Alfa 33 vezérműtengely, Citroen BX egy zimankós reggelen, Corsa B kopogás, kispolski, Renault 5 Alpine ólompótlás, Felicia szervizkönyv, BMW vezérműszíj, rángató Jeep Wrangler.
Hátsó kipufogódob csere vált esedékessé autómnál (Opel Vectra 2.0i). Eredeti tervem az volt, hogy gyárit teszek fel. Azonban a totalcar oldalain éppen olvastam a kipufogókról irt cikket. Elgondolkoztatott, hogy érdemes-e feltenni egy utángyártottat (ha jól tudom pl. a Walker cég foglalkozik ezzel), vagy gyárit vegyek. Az árkülönbség majdnem 2-szeres (a gyári természetesen drágább).
Már írtam egyszer az autóm miatt, röviden: öreg Opel néha rángat. Nos bebizonyosodott, hogy csak akkor rángat, ha hajtva van. Ha csak szépen, nyugodtan megyek, nem engedem 140 felé, soha nem jelentkezik, csak 150 felett. (ez nem jelenti az én esetemben, hogy sportosan vezetnék, hàla a jó hosszú német autópályáknak. 5-ik fokozatban ilyenkor az autó kb. 3000 felett van valamivel ). Plusz információ ez neked ?
Egy 1991-es évjáratú Peugeot 405-os tulajdonosa vagyok. Tönkrement a hátsó torziós felfüggesztés (állítólag típusbetegség), amit csak a teljes hátsó híd cseréjével tudtak orvosolni. Egy bontott híd került beépítésre, ami azóta is teljesen jó. A gond az, hogy ez a bontott alkatrész egy későbbi évjáratú autóból származik, és erősebb mint a régi. Emiatt az autó hátsó része legalább 6 - 8 centivel megemelkedett, és feltűnően magas. Nagyobb sebességnél, oldalszélben határozottan romlott az autó stabilitása.
A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik.
Van egy Mistubishi Colt 1.3-as kocsim, 1991-es. Nagyon korrekt gép, apró hibáit fedeztem még csak eddig fel. Ebből egyre nem tudott egyszerű megoldást a szervizem. Az indexkapcsoló néha nem kattan be rendesen...
Nos, adott egy Opel Zafira, X-es sorozatú 1.8-as Ecotec motorral. A jelenség a következő: normál üzemi fordulatnál (2-3000 ford/perc) a gáz elvételekor a fordulatszám lezuhan kb. 500-ra, majd innen tér magához, és áll be a normális 850-880-as értékre.
Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre...
Sokat elmelgeted a lelkiismeretes szereloket. Saját tapasztalatom szerint, de mások panaszait olvasva is ez a véleményem, "ilyen állat pedig nincsen", mint mondotta volt egy kedves tanárom. Tisztelet persze a kivételnek.
Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzőkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is"
A közeljövőben szeretném kicseréltetni a kocsim vezérműszíját. (Mitsubishi Lancer 1.6 16V '92). Laikusként nem tudom, hogy ilyenkor milyen alkatrészt kell/érdemes még kicseréltetni, tehát a szerelő bármit mondhatna attól függően, hogy mekkora baleknak néz.
A 30 ezres revíziónál szóltam a "szakszervizben", hogy a jobb első fék gyakran sivító hangot ad. Nem melegszik, nem húz, csak hangja van. A szerelő srácok néztek nagy szemekkel, aztán közölték, hogy ez sajnos ilyen, tanuljak meg vele élni. Már kezdtem megszokni, de 50 ezer km-nél vasig kopott a jobb külső fékbetét.
Pár hete egy 1987-es évjáratú Opel Omega 2.0i CD személygépkocsival rendelkezem. Néhány dolog azonban nem működik benne, de ezeket szeretném sk. megcsinálni. Első problémám az utastérbe levegőt befújó ventillátor, ami egyáltalán nem forog. Próbálkoztam a szétszedéssel, de odáig nem jutottam, hogy a ventillátort ki tudjam szedni.
A SHELL kútnál rábeszéltek, próbáljam ki az új piros benzinjüket, kétszer tankoltam tele belőle. A fogyasztás azonnal felment fél literrel, és csak 10-12 tankolás után állt vissza az eredeti szintre, akkor is hirtelen.
A kerékfék munkahengereknek látatlanban mondom, semmi köze ehhez a morgáshoz. Ezzel az erővel a hátsó szélvédőt vagy a lámpaburákat is kicserélhették volna. Nem ismerem az autó futásteljesítményét, de így vakon vagy a hátsó fékpofák kopottságára, azaz ,,vason fogásra" tippelek, vagy behúzva felejtett kézifék következményeként a fölkeményedett pofák adnak ilyen hangot.