Sajnos ezek a computerek nem ritkán küzdenek saját belső hibával is. Ez a jelenség még a kisebb gond, mert a lámpa meggyulladása miatti stresszen kívül más baj nem éri a vezetőt. A másik jellemző hiba, mikor a vezérlő computer miatt rángat a kocsi és erőtlen, melegen leáll, mert sokat kap. Na akkor lehet a zsebbe nyúlni.
A betegünk egy 145-ös 1.6 TS Alfa. Évjárata 2000. Kb. 3 hete sikeresen átesett egy lambda szonda cserén. Azóta egy kicsit sokat eszik. Amit mértem: vegyes használatban 10 liter, országút 8,6 liter. Én tankolom, nem a kutas, és teljesen tele.
Ha a leírt futásteljesítmény valós, akkor elég a szelephézagok utánállítása, de azért nem árt, ha a vezérműtengely kopottságát is ellenőrzöd. Nagy valószínűség szerint nem lesz kivetni való benne, mert a Suzuki nem egy vezérmű tengely kajálós konstrukció.
A tinédzser korú Ascona 1,6 SR emissziós értékeit már régóta nem tudják a szerelők beállítani, a porlasztó (Varajet II) hibájára hivatkoznak. Az alapjárat is egyenetlen, de főleg 80 és 110 között rángat.
A Punto GT-m kipufogója kormos. Ugyanakkor arra is felfigyeltem, hogy esős időben (ha víz éri a motortér egy részét) akkor teljesen egyenetlenül kezd járni az autó, iszonyatos hangja lesz és rángat - mintha 1-2 henger kihagyna.
Szakszervizben megállapították, hogy az 1993-as 1.6-os Astra Caravan gépkocsim üzemanyag tartályán hajszálrepedés keletkezett és ezért láthatóan (és orral is érezhetően) szivárog, csepeg. A gyári üzemanyagtartály 70.000,- Ft-os árát sokallom. Kérdésem: Van e valamilyen módszer, amellyel biztonságosan és remélhetőleg tartósan javítható a tartály?
Másfél éves, 37 ezer km-t futott 1.6-os benzines Fiat Brava-mban szakszervizben a lambda szonda hibáját diagnosztizálták. Sajnos a diagnózishoz nem fér kétség, a korábbi válaszaidat szorgalmasan olvasva a tünetek alapján én is rájöttem a hibára (kiiktatásos figura pozitív eredményt adott). Kérdésem az, hogy meddig odázható el a csere, szenved-e az autó vmilyen maradandó károsodást, ha így közlekedem vele?
Az 1.6-os Ford Escort modelleket 82' környékén egy igen furcsa, de meglepően jó csúszó csappantyús karburátorral szerelték. Ennek önálló szivatórendszere van, mely a kopástól és membránjának a kopásból eredő elégtelen vákuumterhelése miatt "agyon szívatja" a hideg motort azáltal, hogy nem tud elegendő pótgázt adni. Ennek jellemző tünete, hogy nem pörög fel a motor hidegen a gázpedál lenyomása nélkül és "röfög", egyenetlenül jár.
Kb. egy hónapja vásároltam egy 11 éves Opel Corsa A-t, amivel a világon semmi gondom nincs csak az, hogy reggel, vagy hosszabb állás után elinduláskor, mind a négy kerék felöl, de főleg a hátsóktól kopogást hallok, ami 1-2 km megtétele után megszűnik. Sajnos eddig nem találtam a hiba okát. Továbbá 100-110 km/h sebességnél "szitál" a kocsi eleje, rázkódik a kormány.
Boldogtalan tulajdonosa vagyok egy 84-es Opel Ascona 1.6 D autónak. A nyáron vettem és, azóta csak gondok vannak vele, illetve rengeteg pénzt ráköltöttem már. 240e-ért vettem, és most kb. 600e-ben áll már. Tudom, nem mai jószág, de azt hallottam, az Asconák megbízható, egyszerű jószágok. Hát, lehet, hogy 8 évesen azok voltak.
A morgás időnként egyenes menetben is hallható, pl. hullámos úton. Illetve akkor is előjön egy hasonló rezonancia, ha úgy áll az autó, hogy a jobb első kereke belóg pl. egy kátyúba (vagy csak lejt az út jobbra), közben pedig nyomom a féket miközben az automataváltó sebességben van. Ilyenkor behúzva a kéziféket és kiszállva, kémlelve a morgás helyét, az ember akárhová téve a kezét a motoron, erősen csökken a rezonancia. Találkoztál már ezzel a hibajelenséggel?
Doktor Úr! Hány kilóval vagy Nm-el kell meghúzni egy kerékcsavart? A versenyautókon (rallye) úgy láttam, nyomatékkulcsal húzzák meg a kerékcsavarokat, és láttam már olyan szervizt is ahol azt használtak, de a legtöbb gumisnál légkulccsal "lövik be" a csavarokat, amit utána csak iszonyatos erővel és csikorgással lehet kilazítani. A nyomatékkulcsot a profik a megadott erő miatt használják, vagy csak azért, hogy egyenletesen legyenek meghúzva a csavarok, és ne feszüljön a felni?
Ezt írja az olaj magáról: Ásványolaj alapú, egész évben használható motorolaj. Régebbi gyártású gépkocsikhoz, mint pl. Skoda és Lada, s olyan régi típusokhoz alkalmas, amelyek nem rendelkeznek katalizátorral. Vagyis eszerint katalizátoros autóban ne használjuk, márpedig az enyém az (Lada Samara 1,5 i). Kérdésem az lenne, tényleg érdemes lecserélni 5000 km múlva (azon túl hogy a gyakoribb csere jobb) vagy lehet menni vele minden gond nélkül 10 ezer km-t, és hogy árt-e a katalizátornak?
Van egy 10 éves Vectrám, Svájcból lett hozatva. Nemrég amikor félig járdán állva parkoltam, és elinduláskor az első kerék lehuppant az útra, kigyulladt az ABS hibajelző lámpája a műszerfalon. Azóta világít ez a lámpa, és az ABS nem működik. A szervizben azt mondták, hogy nincs műszerük ehhez az autóhoz, ezért nem tudják a computerből a hibakódot kiolvasni.
Tavaly év végén az 1,3-as Kadett vizsgára felkészítéskor lettek kicserélve elöl a fékbetétek, leszabályozva a tárcsák, hátul a dobok és a betétek lettek cserélve. Egy ideig nem is volt vele gond, most megint kezd előjönni az a probléma, hogy lassítás közben mikor elérem a 60 km/h-t berezonál az egész kocsiszekrény. Az volna a kérdésem, hogy van e valamilyen bejáratott technológia a komplett fékrendszer más típusúra (pl. Astra) való átépítésre?
A gépben Golf II motor van, 1.6 literes FH jelű. Pierburg 1B-karburátor van rajta, de nem vagyok vele teljesen megelégedve. Közepes tartományban kissé lomha az autó. Mivel a Golf alkatrészek a bontóban olcsók, tervezem lecserélését 2E2-re. A szakirodalom szerint a hengerek töltése sokkal egyenletesebb és jobb lesz egy kétfokozatú regiszterkarbival. A szívócsövet is cserélni kell hozzá, nem?
140 ezer kilométert futott '83-as Opel Kadettem mindig szórakozott alapjáraton, mostanában viszont azt csinálja, hogy hidegen indításkor ütemesen szipogó hangokat hallok a karburátor/motor felől. Olyasmi ez, mint a kukta hangja, persze nem olyan intenzív és gőzt sem látok sehol jönni. Azután, ahogyan melegszik a motor, ez a hang egyre gyengébb lesz.
A klímás, szervós 206-os Peugeot két hetes korában egyre hangosodó ciripelő, az ékszíj csúszásához hasonló, de attól azért eltérő hangot adott. Görgőcsere és lezsírzás után a legutóbbi próba a hosszabb ékszíj befeszítése volt, más elvezetéssel, hogy a generátoron nagyobb felfekvés legyen. Vajon el kell-e fogadnom, hogy ugyanazzal a hibával hatodszor viszem az autót szervizbe?
Most már biztos, hogy a katalizátorból jön a hang 1200-1500 fordulat/perc tájékán. Gondoltam, le kellene szerelni a katalizátort tartalmazó szakaszt, és rögzíteni benne a kolompoló kerámiatestet. Próbáljam kicsit behorpasztani a kat. fémházát, vagy hermetiket beleönteni, hátha beleragad?
Van egy négyütemű Trabantom, és rendkívül idegesítő szokása, hogy menet közben leáll a motor. Nem alapjárati gond, gyújtás is elvileg rendben van, bár a gyújtáselosztó fedélben eléggé fogy mostanában a szén, és hamar elkoszolódnak az érintkezők is. Nem tudom, hogy ez szerepet játszik-e a jelenségben.
Olajcserekor a szervizben kértem, cseréljék a levegőszűrőt is. Az alkatrészt én vásároltam meg, és egy kis "használati utasítás" cédulát találtam a szűrő dobozában, amely szerint beépítés előtt a légszűrőt olajban kell áztatni.
A kis dög, minden előjel nélkül, ritkán, de mindig a legsz@rabb pillanatban, meleg motornál egyszerűen leáll. Szervizben a hiba kiolvasás eredménye 1,2-es gyújtótekercs, 3,4-as befecskendező, lambdaszondafűtés gázos. Szakélemény lehetetlen, hisz lábon jött a gép hiba nélkül, tehát a jelenség élettel összeegyeztethetetlen.
Az Astrám utasterében is hallható kattogó hangot a szerelő szerint a mágnesszelep produkálja. Kicserélésre került, de a zaj nem csökkent, sőt hangosabb lett. Állítólag ezen nem lehet segíteni, ezekre a kocsikra ez jellemző. A zaj hosszabb leállás után a motor indítása után csak kb. 10 mp. múlva jelentkezik és onnan folyamatos. Mi lehet az igazi ok?
Budapesten csapnivaló minőségűek a $uzuki márkaszervizek, már kettőt nulláztunk ki mindenféle gazságok miatt. Egy harmadik végre korrekt szerviz rendesen dolgozik, csak ők meg állandóan elfelejtenek dolgokat amiket kérek. Mondjuk az elfelejtett karbantartási dolgokat legalább nem számlázzák ki. De ebből elegem van kicsit :-).
A baloldali első keréknél a fékpofák enyhén súrolják a tárcsát így egy pár km után már érezni lehet az égett szagot a keréknél. Magam szeretném orvosolni az ügyet, ugyanis Dániában tartózkodom, ahol egy vagyont kérnek el a kisebb javításokra is, ha szerelőhöz viszem.