Totalcar Vakbarát Hírportál

Vectra computer, megugrik a Carina E

2001. május 16., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 17:04

Sajnos ezek a computerek nem ritkán küzdenek saját belső hibával is. Ez a jelenség még a kisebb gond, mert a lámpa meggyulladása miatti stresszen kívül más baj nem éri a vezetőt. A másik jellemző hiba, mikor a vezérlő computer miatt rángat a kocsi és erőtlen, melegen leáll, mert sokat kap. Na akkor lehet a zsebbe nyúlni.

Sziszegő fékrásegítő, iszákos Alfa 145

2001. május 15., 10:46 Módosítva: 2009.07.25 17:17

A betegünk egy 145-ös 1.6 TS Alfa. Évjárata 2000. Kb. 3 hete sikeresen átesett egy lambda szonda cserén. Azóta egy kicsit sokat eszik. Amit mértem: vegyes használatban 10 liter, országút 8,6 liter. Én tankolom, nem a kutas, és teljesen tele.

Csattogó hangok a Suzuki motorból, drága kormánypersely

2001. május 14., 11:04 Módosítva: 2001.05.14 11:04

Ha a leírt futásteljesítmény valós, akkor elég a szelephézagok utánállítása, de azért nem árt, ha a vezérműtengely kopottságát is ellenőrzöd. Nagy valószínűség szerint nem lesz kivetni való benne, mert a Suzuki nem egy vezérmű tengely kajálós konstrukció.

Varajet II porlasztó, nitrohigító újból

2001. május 11., 10:59 Módosítva: 2001.05.11 10:59

A tinédzser korú Ascona 1,6 SR emissziós értékeit már régóta nem tudják a szerelők beállítani, a porlasztó (Varajet II) hibájára hivatkoznak. Az alapjárat is egyenetlen, de főleg 80 és 110 között rángat.

Makrancos Dedra, kormozó Punto GT

2001. május 10., 10:01 Módosítva: 2001.05.10 10:01

A Punto GT-m kipufogója kormos. Ugyanakkor arra is felfigyeltem, hogy esős időben (ha víz éri a motortér egy részét) akkor teljesen egyenetlenül kezd járni az autó, iszonyatos hangja lesz és rángat - mintha 1-2 henger kihagyna.

Repedt Astra tank, ciripel a Rover

2001. május 9., 09:32 Módosítva: 2009.07.25 17:21

Szakszervizben megállapították, hogy az 1993-as 1.6-os Astra Caravan gépkocsim üzemanyag tartályán hajszálrepedés keletkezett és ezért láthatóan (és orral is érezhetően) szivárog, csepeg. A gyári üzemanyagtartály 70.000,- Ft-os árát sokallom. Kérdésem: Van e valamilyen módszer, amellyel biztonságosan és remélhetőleg tartósan javítható a tartály?

Brava lambda szonda, csavar a hűtőben

2001. május 8., 13:37 Módosítva: 2009.07.25 17:04
1

Másfél éves, 37 ezer km-t futott 1.6-os benzines Fiat Brava-mban szakszervizben a lambda szonda hibáját diagnosztizálták. Sajnos a diagnózishoz nem fér kétség, a korábbi válaszaidat szorgalmasan olvasva a tünetek alapján én is rájöttem a hibára (kiiktatásos figura pozitív eredményt adott). Kérdésem az, hogy meddig odázható el a csere, szenved-e az autó vmilyen maradandó károsodást, ha így közlekedem vele?

BMW szívósor átültetés, 3 hengeres Ford Escort

2001. április 28., 08:43 Módosítva: 2001.04.28 08:43

Az 1.6-os Ford Escort modelleket 82' környékén egy igen furcsa, de meglepően jó csúszó csappantyús karburátorral szerelték. Ennek önálló szivatórendszere van, mely a kopástól és membránjának a kopásból eredő elégtelen vákuumterhelése miatt "agyon szívatja" a hideg motort azáltal, hogy nem tud elegendő pótgázt adni. Ennek jellemző tünete, hogy nem pörög fel a motor hidegen a gázpedál lenyomása nélkül és "röfög", egyenetlenül jár.

Beteg kis Daihatsu, kiegyensúlyozatlan Corsa

2001. április 27., 09:33 Módosítva: 2001.04.27 09:33

Kb. egy hónapja vásároltam egy 11 éves Opel Corsa A-t, amivel a világon semmi gondom nincs csak az, hogy reggel, vagy hosszabb állás után elinduláskor, mind a négy kerék felöl, de főleg a hátsóktól kopogást hallok, ami 1-2 km megtétele után megszűnik. Sajnos eddig nem találtam a hiba okát. Továbbá 100-110 km/h sebességnél "szitál" a kocsi eleje, rázkódik a kormány.

Parázsló töltéslámpa, pénztemető Ascona

2001. április 26., 09:11 Módosítva: 2001.04.26 09:11

Boldogtalan tulajdonosa vagyok egy 84-es Opel Ascona 1.6 D autónak. A nyáron vettem és, azóta csak gondok vannak vele, illetve rengeteg pénzt ráköltöttem már. 240e-ért vettem, és most kb. 600e-ben áll már. Tudom, nem mai jószág, de azt hallottam, az Asconák megbízható, egyszerű jószágok. Hát, lehet, hogy 8 évesen azok voltak.

Morgó automata Ascona, szíjfeszítés otthon

2001. április 25., 09:11 Módosítva: 2001.04.25 09:11

A morgás időnként egyenes menetben is hallható, pl. hullámos úton. Illetve akkor is előjön egy hasonló rezonancia, ha úgy áll az autó, hogy a jobb első kereke belóg pl. egy kátyúba (vagy csak lejt az út jobbra), közben pedig nyomom a féket miközben az automataváltó sebességben van. Ilyenkor behúzva a kéziféket és kiszállva, kémlelve a morgás helyét, az ember akárhová téve a kezét a motoron, erősen csökken a rezonancia. Találkoztál már ezzel a hibajelenséggel?

Légkulcs vs. nyomatékkulcs, gyenge műszerek

2001. április 24., 09:42 Módosítva: 2001.04.24 09:42

Doktor Úr! Hány kilóval vagy Nm-el kell meghúzni egy kerékcsavart? A versenyautókon (rallye) úgy láttam, nyomatékkulcsal húzzák meg a kerékcsavarokat, és láttam már olyan szervizt is ahol azt használtak, de a legtöbb gumisnál légkulccsal "lövik be" a csavarokat, amit utána csak iszonyatos erővel és csikorgással lehet kilazítani. A nyomatékkulcsot a profik a megadott erő miatt használják, vagy csak azért, hogy egyenletesen legyenek meghúzva a csavarok, és ne feszüljön a felni?

Olajat a Szamarába, 'göcsörtös' Civic sebváltó

2001. április 21., 07:59 Módosítva: 2001.04.21 07:59

Ezt írja az olaj magáról: Ásványolaj alapú, egész évben használható motorolaj. Régebbi gyártású gépkocsikhoz, mint pl. Skoda és Lada, s olyan régi típusokhoz alkalmas, amelyek nem rendelkeznek katalizátorral. Vagyis eszerint katalizátoros autóban ne használjuk, márpedig az enyém az (Lada Samara 1,5 i). Kérdésem az lenne, tényleg érdemes lecserélni 5000 km múlva (azon túl hogy a gyakoribb csere jobb) vagy lehet menni vele minden gond nélkül 10 ezer km-t, és hogy árt-e a katalizátornak?

Kiakadt Opel ABS, amerikai szivar Audi

2001. április 19., 11:44 Módosítva: 2001.04.19 11:44

Van egy 10 éves Vectrám, Svájcból lett hozatva. Nemrég amikor félig járdán állva parkoltam, és elinduláskor az első kerék lehuppant az útra, kigyulladt az ABS hibajelző lámpája a műszerfalon. Azóta világít ez a lámpa, és az ABS nem működik. A szervizben azt mondták, hogy nincs műszerük ehhez az autóhoz, ezért nem tudják a computerből a hibakódot kiolvasni.

Függőleges gyújtótekercs, fékrendszer update

2001. április 13., 11:19 Módosítva: 2001.04.13 11:19

Tavaly év végén az 1,3-as Kadett vizsgára felkészítéskor lettek kicserélve elöl a fékbetétek, leszabályozva a tárcsák, hátul a dobok és a betétek lettek cserélve. Egy ideig nem is volt vele gond, most megint kezd előjönni az a probléma, hogy lassítás közben mikor elérem a 60 km/h-t berezonál az egész kocsiszekrény. Az volna a kérdésem, hogy van e valamilyen bejáratott technológia a komplett fékrendszer más típusúra (pl. Astra) való átépítésre?

Problémák az új Poloval, mire jó a Pierburg 2E2

2001. április 12., 08:54 Módosítva: 2001.04.12 08:54

A gépben Golf II motor van, 1.6 literes FH jelű. Pierburg 1B-karburátor van rajta, de nem vagyok vele teljesen megelégedve. Közepes tartományban kissé lomha az autó. Mivel a Golf alkatrészek a bontóban olcsók, tervezem lecserélését 2E2-re. A szakirodalom szerint a hengerek töltése sokkal egyenletesebb és jobb lesz egy kétfokozatú regiszterkarbival. A szívócsövet is cserélni kell hozzá, nem?

Injektor vs. bikázás utoljára, szipogó Kadett porlasztó

2001. április 11., 09:09 Módosítva: 2001.04.11 09:09

140 ezer kilométert futott '83-as Opel Kadettem mindig szórakozott alapjáraton, mostanában viszont azt csinálja, hogy hidegen indításkor ütemesen szipogó hangokat hallok a karburátor/motor felől. Olyasmi ez, mint a kukta hangja, persze nem olyan intenzív és gőzt sem látok sehol jönni. Azután, ahogyan melegszik a motor, ez a hang egyre gyengébb lesz.

Peugeot 206 ékszíj II, Dacia féltengely

2001. április 10., 09:41 Módosítva: 2009.07.25 17:04

A klímás, szervós 206-os Peugeot két hetes korában egyre hangosodó ciripelő, az ékszíj csúszásához hasonló, de attól azért eltérő hangot adott. Görgőcsere és lezsírzás után a legutóbbi próba a hosszabb ékszíj befeszítése volt, más elvezetéssel, hogy a generátoron nagyobb felfekvés legyen. Vajon el kell-e fogadnom, hogy ugyanazzal a hibával hatodszor viszem az autót szervizbe?

Kolompoló katalizátor II, eltűnő motorszám

2001. április 9., 09:32 Módosítva: 2001.04.09 09:32

Most már biztos, hogy a katalizátorból jön a hang 1200-1500 fordulat/perc tájékán. Gondoltam, le kellene szerelni a katalizátort tartalmazó szakaszt, és rögzíteni benne a kolompoló kerámiatestet. Próbáljam kicsit behorpasztani a kat. fémházát, vagy hermetiket beleönteni, hátha beleragad?

Rángató Corolla, leálló Trabant, büdi Samara

2001. április 5., 13:44 Módosítva: 2001.04.05 13:44

Van egy négyütemű Trabantom, és rendkívül idegesítő szokása, hogy menet közben leáll a motor. Nem alapjárati gond, gyújtás is elvileg rendben van, bár a gyújtáselosztó fedélben eléggé fogy mostanában a szén, és hamar elkoszolódnak az érintkezők is. Nem tudom, hogy ez szerepet játszik-e a jelenségben.

Áztatott szűrő, Opel Senator újból

2001. március 29., 11:50 Módosítva: 2001.03.29 11:50

Olajcserekor a szervizben kértem, cseréljék a levegőszűrőt is. Az alkatrészt én vásároltam meg, és egy kis "használati utasítás" cédulát találtam a szűrő dobozában, amely szerint beépítés előtt a légszűrőt olajban kell áztatni.

Laguna kormánycsapágy, leáll a Punto

2001. március 28., 12:15 Módosítva: 2009.07.25 17:04

A kis dög, minden előjel nélkül, ritkán, de mindig a legsz@rabb pillanatban, meleg motornál egyszerűen leáll. Szervizben a hiba kiolvasás eredménye 1,2-es gyújtótekercs, 3,4-as befecskendező, lambdaszondafűtés gázos. Szakélemény lehetetlen, hisz lábon jött a gép hiba nélkül, tehát a jelenség élettel összeegyeztethetetlen.

Foltozott gumibak, kattogás a motortérben

2001. március 26., 11:15 Módosítva: 2001.03.26 11:15

Az Astrám utasterében is hallható kattogó hangot a szerelő szerint a mágnesszelep produkálja. Kicserélésre került, de a zaj nem csökkent, sőt hangosabb lett. Állítólag ezen nem lehet segíteni, ezekre a kocsikra ez jellemző. A zaj hosszabb leállás után a motor indítása után csak kb. 10 mp. múlva jelentkezik és onnan folyamatos. Mi lehet az igazi ok?

Szitáló Ford Escort, tovább rángat a Suzuki

2001. március 24., 10:08 Módosítva: 2001.03.24 10:08

Budapesten csapnivaló minőségűek a $uzuki márkaszervizek, már kettőt nulláztunk ki mindenféle gazságok miatt. Egy harmadik végre korrekt szerviz rendesen dolgozik, csak ők meg állandóan elfelejtenek dolgokat amiket kérek. Mondjuk az elfelejtett karbantartási dolgokat legalább nem számlázzák ki. De ebből elegem van kicsit :-).

Szervizelés Dániában, kormos Wartyogó gyertya

2001. március 23., 10:04 Módosítva: 2001.03.23 10:04

A baloldali első keréknél a fékpofák enyhén súrolják a tárcsát így egy pár km után már érezni lehet az égett szagot a keréknél. Magam szeretném orvosolni az ügyet, ugyanis Dániában tartózkodom, ahol egy vagyont kérnek el a kisebb javításokra is, ha szerelőhöz viszem.

Rovatok