Van egy 1990-es Opel Omegám (2.0i) Az alapjárattal és az ABS-sel van gondom. Az alapjárati fordulatszám össze-vissza változik. Néha kicsit magas, néha olyan alacsony, hogy leáll. Az ABS is hol működik, hol nem.
Kedves doktor úr, talán Ön tud segíteni.
Két éve vettem egy Ticót nyáron, és az első hideg napok bejövetelénél az
történt, hogy elindítás után rögtön leáll a motor, és a hidegtől
függően a második indítás után már jó, vagy még egyszer eljátssza ezt.
Az előző télen fordult elő, hogy nyirkos időben/sok állás után hiába indítóztam, csak forgatta, de nem indította be a motort. Kb. 5 perc múlva azonban simán beindult a kocsi. Volt gyertyacsere is, mégse szűnt meg a dolog. Én "beázásra" gyanakszom, csak nem tudom hol...
Van egy 93-as 1.6-os Vectra csodám. Kettesben alacsony fordulaton nagyon rángat. Lehet valamit tenni vagy egyszerűen csak ilyen?
Mai szentenciánk: a fék, a kormánymű és a felfüggesztések legkisebb bizonytalansága illetve hibája esetén a hiba okának tisztázásáig semmiképpen ne közlekedjen az autóval, míg a hibát meg nem állapítják. Pénzt ugyan kereshet másik autóra, de az egészség és a mások élete ennél sokkal nagyobb kincs.
Egy 91'-es 128.000 km-t futott 1100 ccm-es R5-tel rendelkezem, és a következõ a probléma. Már nyáron is tapasztaltam, hogy néha-néha nyekereg az elsõ futómű menet közben. Erre egy MAK-os azt javasolta, hogy szilikonspray-vel fújjam be a lengõkarszilenteket, lehet, hogy ez a baj.
R-19 txe 1991.
Ha a fordulatszámmérőt bekötöm, a motor 1-5 perc múlva leáll.
Én Ausztráliából kérdezem, itt csak egy mechanikus van Brisbane-ben,
jó és becsületes francia srác, de nem tudjuk mi a baj .
Ha tudsz valami jót küldeni, meg fogom köszönni!
Egyre gyakrabban fordul elő a következő hiba:
Indulás után (szivatóval is ) a motor rángat és alapjáraton lefullad.
Van amikor nagy gázfröccs után a hiba megszűnik. Gyertya , benzinszűrő , légszűrő cserélve. Az benne a pláne, hogy nem mindig, és ilyenkor jó az alapjárata.
1990es Renault19-em néhány hete alapjáratban sípoló hangot ad. Amint a motor magasabb fordulatszámon jár, a hang megszűnik, azonban alapjáratban ismét visszatér.
Van egy Suzuki Swift 1.3 GLX tipusú 93-as évjáratú autóm, és vontattam vele egy a megengedettnél nehezebb autót amitől a kuplungom kicsit "megégett" és azóta eléggé fent fog.
Ford Sierra 2.0i 1992: egyenetlen alapjárat, kiszámíthatatlanul ingadozik néha, sőt le is állhat, aztán ez el is múlik. Reggel indítás után is hajlamos leállni, aztán második indítás után már el lehet az autóval indulni. A gyújtás most lett beállíttatva, elvileg az alapjárat is.
Ford ESCORT 1.4 ALBA 1993-as gk-m a következőt tette:
Reggel elég hidegben tökéketesen indult, kb. 2 km-t mehettem. Fél óra múlva
vissza akartam indulni, de nem indult a kocsi. Az aksi tökéletesen
forgatott, szikra volt, a gyertyák újak.
Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.<
97-es Ford Escort autómnál a következő hiba jelentkezik néha: nem indul :-) De nem úgy egyszerűen nem indul, hanem kigyúl minden lámpa (fék, akkumulátor, esetleg kézifék) a műszerfalon, viszont a motortérben teljes a csönd. Se önindító, se más zaj nem hallatszik. Áram van, mert a magnó megy, pl. Ha ezek után egy ideig nem nyúlok hozzá, és 5 perc után újra próbálkozok, akkor elindul az autó.
Van egy '92-es Vitarám, és a kormányműnél csöpög az olaj. Néhány szintén Vitara tulajdonos ismerősömnél ugyancsak előfordul ez a hiba. Ez tipikus jelenség a Vitaráknál?
3 hete vásároltam egy Toyota Corolla 1.4 VVT-i személygépkocsit. Az autó motorja már a 2. napon elkezdett csörögni. Tudom, nem pontos ez a kifejezés de talán érthetõ mire gondolok.<
Egy új Nissan Micrám van, 1.3-as, CVT váltóval. Indításkor furcsa, nyekergő hang hallható, de csak akkor, ha a motor még hideg (általában reggel). Az autóban 5700 km van, de ezt a tünetet már az első héten produkálta. Ez így normális?
Egy éves új típusú Vectrám van, 1.6-os. Kb. 25e km-t futott. A kocsit újonnan vettem és szeretném hosszú évekig használni, akár 10 évig is. Kérdésem, hogy elég-e a gyár által előírt 15e kilométerenkénti olajcsere, 30 ezrenként légszűrőcsere. Amerikai autós lapok szerint 5 ezrenként érdemes olajat cserélnie annak, aki jót akar kocsija motorjának. Nem ellenérdekeltek a gyárak abban, hogy sokáig üzemeljen egy autó?
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba.
BMW 1983. 525E kocsim fogyasztása 18 liter. Korábban 10 literrel beérte. A motor hibátlanul működik, indul, gyorsul stb. Több szerelő vizsgálta, hőgombákat cseréltek, gyújtást, CO-t állítottak, a légtömegmérő rugóját feszítették. Siker semmi.
1993-as 135e km-t futott 1.4-es Opel Astrám van. Tegnap iszonyatos sivítás tört elő a motorteréből. Először a szokásos ékszíjcsúszásra gyanakodtam, de közelről meghallgatva (és az ékszíjat megfeszítve) egyértelművé vált, hogy a hang az osztófejből jött, csapágy problémának tűnik. Ez elképzelhető diagnózis? A biztonság kedvéért leállítottam a szervizbe menetelig, attól tartva, hogy beáll. Ez normális jelenség ennyi kilométer után?
Hali, van egy érdekes problémám (Skoda 120L, 1987). Nyáron nagy melegben 90-es tempó környékén az autó néha-néha egy pillanatra megtorpan, mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Máskor soha nem jelentkezik a gond. Elvileg gyújtás, gyertyák rendben vannak.
1996-os VW Passatom van, folyton kilopják belőle a lökhárítóba szerelt első ködlámpát. Most beszereztem két újat, egyelőre a csomagtartómban tartom, keresek valami olyan beszerelési megoldást a téli szezonra, hogy megnehezítsem a tolvajom dolgát.
Az autódoktor mai aforizmája: ''A fizikát csak alkalmazni lehet, megváltoztatni nem.'' Mai eseteink még a szokottnál is érdekesebbek: mitől recseg a Samara rádiója, lehet-e 5 sebességesre alakítani az Asconát, és mi is az a biztonsági termosztát.
'88-as Ford Fiestám van, 1.6 D. Egy 1300km-es út során egyszer észrevettem (kb. a felénél), hogy elfott a víz. Nézegettem, a ventillátor működik, a csövek nincsenek szétpukkanva. Utánatöltöttem, megint 20 km után elfőtt. Majd vártam vagy 2 órát, és újratöltöttem, és kb. 80km/h-s sebességgel menve semmi probléma nem volt a célig. Az olajat megnéztem, és fekete volt. Tehát nem szürkült be.