Az autódoktor mai aforizmája: A Mercedest meg kell becsülni, mert szebb, gyorsabb és erősebb autót már gyártottak a világon, de jobbat még nem. A Merdzsó automata váltóolaján kívül szó lesz még a Rover fékjéről és az Ibiza világításkapcsolójáról.
1996-os Skoda Feliciám van, LX típus, központi befecskedezővel. Néha, főleg meleg motornál, ha alacsonyabb fodulatról próbálok gázt adni, vagy emelkedőn odalépek, rángatással válaszol.
A "traktoros" viselkedésű 2105-ös Lada problémáiról és még két autóról olvashatnak ma.
Ma visszatérünk tegnapi cikkünkben említettekre az Escort motorpörgésével kapcsolatban.
Újra előjönnek a fordulatszámmal kapcsolatos kérdések és egy érdekesség: négyütemű Trabant motoröblítése megfelelő olajjal.
Egy autóbuta nagy testvér kérdezi az autódoktort, hogy miért zuhan vészesen autójának fordulatszáma, ha üresbe teszi a váltót menet közben.
Az Autódoktor mai aforizmája: autós végzettség nélkül az Alfa Romeo motorházának megtekintését csak gyönyörködési céllal ajánlom.
Most vásároltunk Suzuki Swift 1.0 Gl típusú gépkocsit. Szeretném megtudni, hogy a hátsó ablaktörlöt hogyan tudom működtetni.
Néha (általában reggel, vagy munkaidő után induláskor) a Suzi (1.0, 5 ev, 42000 km) benzinszivattyúja zajos, sivító hangot ad ki, de csak kb. addig, amíg a relé le nem kapcsolja, vagy max. 2 gyújtásráadásig. Komoly zűr lehet belőle, vagy természetes? Október óta van nálam az autó, eleinte nem csinálta, de mostanában gyakori.
Az autódoktor mai aforizmája: "a BMW-hez sok szerelő ért, de kevés boldogul vele." Futottak még: Skoda gyújtáskábel és Skoda váltó.
Egy 7 éves VW Golf 1.6-osom van. Az utóbbi hónapokban indítózáskor egy kellemetlen cirregô, kerregô hangot ad, amely csak néhány másodpercig tart, a motor ezutan szépen, gond nélkül jár. Van, hogy a jelenség hetekig szünetel, majd újra elôjön. Mi lehet ez?
Tudna-e segíteni a következő kérdésben:
kihez lehet fordulni, hogy az ember leellenőriztesse egy autó alvázszáma alapján, hogy tiszta-e? Van-e ilyen lehetőség netalán a neten?
Előre is köszönöm a segítségét!
Egyébként gratula a Totalcar oldalhoz!
1995-ös évjáratú VW Golf III GT TDI-m a következő tüneteket produkálja: A bal hátsó keréktől surrogás hallatszik, a fékpedál lenyomásakor - szintén hálulról - nyikorgó hang jelentkezik, közben az ABS lámpa a műszerfalon fel-felvillan. A fékrendszer egyébként kitűnően működik, az ABS is jól funkcionál, az előbb említettek azonban kicsit aggasztanak.
Tavaly novemberben kezdődött a probléma az 5 éves VW Golf III váltójával. Éppen külföldre indultam vele, amikor úgy 200 km megtétele után, elkezdte kidobálni az ötöst a váltó. Mivel viszonylag új (!) autóról van szó, azt hittem, csak egy lokális problémáról van szó, és továbbmentem.
1990-es VW GOLF II 1.6 Turbo Diesel, 3 ajtós autóm van. Az a gondom vele, hogy szelepszerű kerepelő hangja van a motornak, de csak akkor, ha nagy nyomatékkal kell teljesítenie.
Az autó típusa: BMW 318i, 1993, limuzin.
Huzamosabb ideig magasabb terhelésen pl. autópályán történő menetben átlag 140 km/h sebesség után, a motor alapjáraton hangosabban működik (kopog). Ez műszaki hibára enged következtetni, vagy ez a normális üzemállapot?
Rossz minőségű motorolaj, vagy a minimumnál alacsonyabb olajszint, vagy a megengedettnél magasabb futásszint (fáradt már az olaj), esetleg mind a három egyszerere okozza a problémát.
Csak úgy javítható, ha részlegesen megbontják a motort, kiveszik a hidraulikus szepelállító elemeket, mosóolajjal átmossák és jó minőségű motorolajjal feltöltik, természetesen olajszűrőcserével. Otthon, házilag nem ajánlom, mindenképpen szakszervizben kellene megcsináltatni.
Ez ha nem is típushiba, de típusgyengeség, ami több BMW-nél és Mazdánál is megfigyelhető: a minimálszint alá csökkent olajszint miatt a motor olajsárral löki tele a hidraulikus elemeket. Ezeknél különösen fontos egy-két hetente ellenőrizni az olajszintet.
Egyéves Suzuki Swift GL 1.0 autóm van. Hidegen történő indulásnál, ha rálépek a gázra majd leveszem róla a gázt, akkor egy csörgő, fémes hang hallatszik a motorházból. Üresben is csinálja, nem kell mozogni az autónak. Kb. 1-2 perces melegedés után a hang megszűnik.
Az egyéves szervíznél mondtam a szerelőknek, de ők sem tudják miért van. Az autó még garanciális, ettől függetlenül nem szivesen szedetném szét, ha nem muszáj.
Mindenképpen hallani kéne. Elképzelhető, hogy valami meglazult lemez vagy alkatrész okozza, esetleg a kipufogó. De ha belső motorhang, akkor mindenképpen az olajrendszerben lesz a gond: túl sűrű motorolajra, vagy valami hasonlóra tippelek - nem tudja időben felnyomni a motorolajat. De az ilyesmit mindenképpen hallani kell.
1990-es Skoda Favorit 136L tulajdonosa vagyok. A problémám a következő: Élesebb kanyarokban a jobb első kerék felől tompa koppanások sorozata hallatszik, és a kormány is picit rázkódik. Akkor fordul elő, ha az útkereszteződésben kicsit gyorsabban kanyarodom balra, és a centrifugális erő megdönti a kocsit.
A kérdésem:
Havonta kb. 1500 km-t szoktam levezetni, és október végén lesz aktuális a következő látogatásom a szerelőnél (olajcsere, motorbeállítás stb.). Várhatok-e addig, vagy inkább vigyem a kocsit rögtön szerelőhöz?
Jobb minél előbb szerelőhöz vinni, mivel ez kezdődő félétengelyproblémának tűnik. A jobb külső féltegelycsukló van elkopva, és a golyóscsukló golyóinak kopogását hallod.
A totalcar új szolgáltatása: autós telefondoktor Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét. Írja meg egy email-ben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.
A választ postafordultával TELEFONDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig meg bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Rover 213-asom (89-es évjárat) már másfél éve hűséges társam, mostanában azonban kissé mohó, túl sokat iszik. Szerencsére nem benzinből, hanem a hűtővizet kedveli.
89-es Golf II (karburátoros). Hirtelen gázadásra inkább lefulladással, mintsem gyorsulással válaszol. Ilyen térdreesések után az segít, ha az ember felengedi a pedált és óvatosabban gyorsít.
Az autó (3 ajtós), hátsó sárvédőidomján egy kb 2 cm-es karcolást okoztam, mikor a garázsban az utánfutót próbáltam mellé tolni és sajnos szűknek bizonyult a hely. A karcolás nem túl mély, nem látszik ki a fém réteg. Hallottam arról, hogy a fényezésnél az egész karosszériaelemet újra fújják, de a 3 ajtós felépítés miatt nekem úgy tűnik, hogy a sárvédő elem szervesen kapcsolódik a fő karosszéria elemhez és valószínűtlennek tartom, hogy az egészet újra kellene fújni a karcolás miatt.
A beteg egy Skoda Felicia (1 éves múlt), a probléma a következő: ha hűvös az idő, és a motort hidegen indítom, egy bizonyos idő elteltével a hűtőrács felől erős gőz száll fel, amint a motor elér egy bizonyos hőmérsékletet.
Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen, mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan 50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak haladni.
Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.
A kétféle problémám fordul elő az autóval, mindkettő véletlenszerű
időközönként:
- Az alapjárat teljesen stabil, viszont gázadáskor mintha iszapba lépnék,
le akar fulladni az autó, csak erőteljes gázpedál nyomásra kap erőre, ennek
következtében elég kenguru módjára lehet csak menni vele.
Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.