A gondom az, hogy nagyon érzékeny a oldalszélre. Több Puntónál nagyobb gépkocsit vezettem már, de azok közül semelyik nem viselkedett ennyire támadólag oldalszélben. A gépkocsi előadóm (és kollégák szerint), ez nem gond, csak kicsi a kocsi, nincs súlya stb.
Van nekem egy 1991-es 2.2 literes automata Honda Accordom. A következő lenne a kérdésem: normális-e, hogy az autó városban kb. 16 litert fogyaszt 100 km-en? Azt meg kell mondjam, nem vezetek valami lassan. Amennyiben ez az érték túl magas akkor mi lehet a baj?
Időnként úgy tesz mintha pumpálnám a gázpedált. Ilyenkor gyakori a kipufogó felöl jövő szörnyű fémes recsegő hang is, ha alacsony fordulaton gázt adok. Sokszor megyek folyamatosan fékezve a rakparton, mert magától hetvennél vinné a motor az autót.
Mivel Budán lakom, elég sokat megyek emelkedőn. 2000-ig semmi, aztán turbótűz. Szóval alul álmos kicsit. Szerinted egy BONTEX - dicsérted - sportlégszűrő nem javítana ezen? A szerelőm szerint - ahogy te is szoktad mondani - át kell ezt gondolni.
De ha van egy ismerős szerelő, miért a márkaszervizben kell olajat cserélni? Ha a garancia miatt, akkor a következő cseréhez a hónod alatt vinni kell az olajat, és ragaszkodni kell ahhoz, hogy jelen lehess, mikor azt töltik a motorba!
A legutóbbi szerviznél a szerelő arra hívta fel a figyelmem, hogy a motorban túlzott, egészségtelen lerakódás található. De azonnal hozzá is tette, hogy ez nem olyan vészes, ettől nem fog leállni a motor és akár 500 ezer km-ig is még elmegy.
A fék a kocsi mozgási energiáját alakítja át hőenergiává! Az Opel Kadett, Corsa, Ascona és Omega hasonló évjáratú modelljeinél amúgy sem szerencsés konstrukciójú az első fék szerkezete. Könnyen berohadnak a tuskók csúszkái és ez önmagában is túlmelegedést okozhat.
Ha a kocsiban csakugyan 35 ezer km van, nem lehet ilyen hibája, vagy valami kuplunggyilkos falábú rollerbajnok használta. Ugyanis ez a jelenség a kuplungtárcsa kopása miatt van. Jelzi, hogy még nem csúszik meg a tengelykapcsoló, de már a határ közeléig kopott a tárcsa!
A Doki által eddig megválaszolt kérdéseket autótípus szerint kereshető formában itt böngészhetik olvasóink.
A futóművével van problémám, ugyanis enyhén morgó hangot hallat. Ez a hang 120-tól felfelé átmegy egy enyhébb darálásba és autópályán enyhe kanyarnál ez a zaj felerősödik, egyenesben mérséklődik.
Kicsit zajos, meg rozsdás, de azért jól megy. A fogyasztása is 4,5-5,5 között van, egyetlen problémám, hogy baromira füstöl. Mikor megvettem, a motor meleg volt, és szinte alig füstölt, de azóta olajat és levegőszűrőt cseréltem, és még jobban füstöl.
Vectra olajfolyás, Polo rendbetétel Vagy hibás szerelés az oka (éljen Mekk Elek!), vagy a szimmering főtengelyen kiképzett és köszörült záró felülete kopott, esetleg sérült. Oda kellene figyelnie a szerelőnek, mert ennyi cserét már nem lehet a kocsira és a véletlenre fogni!
Ha iszapos a tank, a szűrő miért nem dugult el, sűrűn egymás után és sokszor? Az adagoló a savgyantától ennyi idő után miért nem állt be? A víz és a savgyanta kosz nélkül is azonnal hazafeszíti egyszerre az összes porlasztót, úgy hogy a motor nem is üzemel, csak brekeg, és úgy kopog, mint egy rossz honvédségi Csepel a bontóba menet!
Helló, ez megint a fék! Mi a francért nyúl bele átalakítani egy olyan Mekk Elek, aki hülye hozzá? Add össze az egy-két métert, amit az ALB blokkolásgátló jelent és még a másik ugyanennyit, amit a jó fék hozzátesz. Egyszer még komoly bajtól menthet meg!
Ki kell csettinteni a hóra a maszek PVC perselyeket és megfelelő illesztéssel bedörzsárazott jó minőségű perselyekre cserélni! Azt is meg kell nézni, nem felejtették-e el átfúrni a zsírzó gomboknál az új perselyeket, mert ez a gyakori kis mulasztás okozza sokszor, hogy a kis kolbászfüstölő első futóműve nem zsírozható rendesen!
Aztán még nézd meg az elosztó fedél alatt található rotort, ha abban röpsúlyos fordulatszám korlátozó van, lehet hogy annak a rugója ki van lágyulva és már a ráírtnál alacsonyabb fordulaton leszabályoz!
Nem tudom, de ilyenkor szívesen megkérdezném azt, aki javította a motort, mit szól ehhez az eredményhez? Szerintem kicsit azok a kollégáim is pirulnak ilyenkor, akik csak az érdekesség kedvéért olvassák ezt a rovatot. Ha van ilyen szakember, érdekelne, mit szól ehhez a gyűrűzéshez.
Készülj rá, bárhova mész vele, hogy nem csak a hátrameneti egységet fogják javítani, vagy csak akkor lesz rá garancia! Bár a tapasztalatom nekem is az, hogy az utcáról beesőt a már említett helyen leveszik, mint a kalapot!
Visszanéztem és az eddigi leveleidet is mind megválaszoltam, tehát haragról szó sem lehet! Tudod másnak is van gondja az autójával és a sok kérdés miatt nekem is idő amíg a napi munka és a család után le tudok ülni a computer mellé. Meg aztán én sem Duracellel üzemelek és 4-5 órai alvásra is kell az idő. A lehetőségekhez mérten azért igyekszem, ok?
Seat Ibizámban valóban nem kell az olajat cserélni a váltóban (manuális), és ha mégis kell, vajon milyenre cseréljem le? Az autóhoz kapott útmutatóban nem találtam meg a kérdésemre a választ.
Tényleg nem akarok senkit sem megbántani, de egy szerelő ne az ügyfél autóján tartsa az önképző köri gyakorlatot. Ennyi idő alatt, mióta azt tanácsoltam, hogy el kell vinni egy komoly szervizbe, az egyenetlen beállításból eredő mechanikai túlterhelés már komolynak nevezhető káros kopásokat is előidézhet a motorban!
Keress meg, ha már megvetted a kocsit. Gondolom a motor gyenge állapota miatt az ára is humánus. Látni kell, hogy milyen motor is van most benne és hogy mivel helyettesíthető, mert nem árt, ha a motor és a váltó össze is szerelhető egymással.
De ugye nem szerelő mondta azt az ökörséget az automata váltóról? Szerintem inkább valami önjelölt titán, aki továbblépni lusta öreg szakik "mindenható" véleményét hallotta, amivel a saját igénytelen lustaságuknak próbáltak meg ideológiát teremteni!
A főtengely csapágyhiba, mint alternatíva nem tűnik túl valósnak, ennek biztos jele volna, ha hidegen indított motor esetében két-három sec ideig jellegzetes kopogó hangot hallat a motor. Csak ennyi idő után alszik el az olajnyomás kontroll lámpája is, egyidejűleg ezzel megszűnik az éles kopogás is.
Mivel sokszor vagyok Németországban, elvittem egyszer egy német Fiat-szervizbe is, hogy nézzék meg. Ott hagytam nekik éjszára, hogy reggel megfigyelhessék a problémát. Ők se találtak semmit (de persze fizethettem egy halom pénzt).