Ha véletlenül nem sikerül elsőre beindítani az autót, és újra elfordítom a kulcsot, akkor is elkezd riasztani.
A szélső sor második Led-je amely mellett egy injekciós tű szerű piktogramm van, (injektor hibajelző?) indítás után égve marad.
Az M0-son jöttem vele haza munkából, minden előjel nélkül erőtlenné vált a motor, ráléptem a kuplungra, és már állt is le minden.
Azt szeretném kérdezni, hogy mit lehetne csinálni vele, már feladtam hirdetést, voltam bontókban, és semmi eredménye.
A kartergáz csövön keresztül telenyomta a porlasztót olajjal, és az olajmérő pálcánál is jön az olaj.
A "riasztótól kattog az önindító" problémával már két autón is találkoztam.
Ha ez a műszer nem ír ki hibát, akkor mechanikus probléma okozza, de az első lépcsőben ezzel lehet komolyat lépni az ügyben.
Nem tudom rendesen beszabályozni a karburátort, a gyújtást és a vezérlést sem, gyári adatok hiányában.
Érdemes 16 szelepeset venni? Mindenkitől azt hallottam, hogy nem szabad autót 8 szelepes motorral venni, mert az elavult.
Az ilyen korú Unóknál a legkomolyabb gond a karosszéria állapota, mert az aztán tud rohadni!
A motorral semmi gond, de szeretném kicserélni 1,8-as turbo dieselre vagy bármilyen turbósra, de a dieselhez ragaszkodom.
Még nincs szétszedve, de fülre a szerelő barátom nem sok jóval bíztat.
A típus korróziós gócpontjai látványosan megszemlélhetők egy kicsit korosabb, fehér színű Astrán.
Tisztelt Doki!
Van egy 3 éves Daewoo Lanos SE típusú autóm. Márciusban kerül sor az elsö műszaki vizsgáztatására. A kérdésem: érdemes-e a műszaki előkészítés során a vezérműszíjat is kicseréltetni? (Addigra kb. 58 ezer km lesz a kocsiban.)
Válaszodat elöre is köszönöm.
Üdvözlettel, Székely Tamás
(2002. 01. 23.)
Nem a műszaki vizsga követelményei közé tartozik, de az üzembiztonság miatt mindenképpen érdemes. Ha van rá lehetőség, az úgynevezett "X" jelű, erősített kivitelű szíjat tetesd fel, mert nem annyival drágább, mint amennyivel hosszabb élettartamot produkál.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Kedves Autódoki!
Az archívumban megtaláltam az általam is tapasztalt probléma felvetését, de a válasz ott - annak hosszúsága miatt - elmaradt.
Az autó egy Ford Sierra 2.0 EFI (katalisator), automata 1987-es és svájci, kb. 200 ezer km-rel.
A mások által tapasztalt alapjárati ingadozást én csak kétszer figyelhettem meg, három hét különbséggel (igaz mostanában). Mindkét esetben leállt az autó motorja.
A problémáim a következőek: az autó hidegben elsőre soha nem indul be, melegen a hiba nem jelentkezik. Országúti fogyasztása 13 liter körül van. Az autó érzéseim szerint nem nyújtja az elvárható teljesítményét, vagyis nagyon lusta és nem rugalmas. (Előző autóm Suzuki 1.3, és még az is jobban gyorsult).
Amit tudok a motorról: olajcsere, gyertyacsere, gyertyakábelcsere, légszűrőcsere, kompressziómérés (a szerelő szerint ereje teljében vannak a hengerek), akkkumulátorcsere.
Ha ezen információkból esetleg tudnál segíteni, megköszönném!
Kövi
(2002. 01. 23.)
Általában ezeknél a motoroknál a légmennyiségmérő kopása, elöregedése, illetve az alapjárat szabályzó motor, (BOSCH-motor) mechanikus oldalán a kartergáz lerakódása okozza az ingadozó alapjáratot. Az előbbi hiba a légmennyiség mérő cseréjével oldható meg, (nem olcsó, általában bontottat szoktak keresni hozzá) míg a második esetben általában segít a benzinben, vagy nitrohigítóban történő áztatás, átmosás. A te kocsidnál az alapjárati ingadozás nem rendszeres, és párosul a motor teljesítmény csökkenésével, ezért inkább a légmennyiségmérőre szavaznék. Esetleg a hőmérséklet érzékelő szenzorra, de az a Fordoknál szinte örökös élettartamú.
Meg kellene mérni a motor CO-értékét katalizátor előtt és után is. Amennyiben feltűnően magas a mért érték (minden fordulaton), akkor a hőmérséklet szenzor a ludas. Ha alapjáraton magas és fordulaton szinte normális értéket lehet mérni, a légmennyiség mérő lehet cserére érett.
Egyébként ezeknek a kocsiknak már van kommunikációs csatlakozójuk és lehetőség van rá, hogy megfelelő célműszerrel felszerelt szervizben kifaggassák a computerét, milyen elektromos rendszerbeli problémát tárolt a memojában! Nem túl részletes a kapott info, de mégis, a megfelelő tapasztalattal rendelkező szerelőnek biztos támpont a javításhoz!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Kicseréltem az olajteknő tömítését, de az olajfolt továbbra is megmaradt.
Kedves Autódoktor!
Annyira tetszik a rovatod, hogy minden reggel kávé + cigi helyett ezt olvasgatom.
Most az olvasgatás mellett két kérdessel is élnék: 1.3 1993 Suzuki Swift, kézi váltó, full fapad version, központi injektoros járgányhoz vehetek-e injektor tisztítót. (50 ezer km van benne) Tudniillik már majdnem megvettem, de nekem azt mondták (nem tudom mennyire "hozzáértők") hogy ezek a tisztítók a hengerenkénti befecskendezős autóknak használnak inkább, az én "szemem fényéhez" felesleges.
A másik, de sokkal fontosabb: voltam egy szerelő barátomnál, akivel stroboszkóppal, vagy mi a manóval ellenőriztük az előgyújtás szögét. A gyári érték 5+-1 fok. Na, nálam 12-14 volt.
Be szerette volna állítani, de mint közölte a srác, nem tudta 10 foknál kisebbre állítani, mert a motor nem szereti a 10 foknál kisebb szöget. (Én csak annyit észleltem, hogy a motor alapjárati hangja megváltozott.)
Szerinte a vezérműszíj lehet elgyengülve (vagy ilyesmi), de nem érdemes foglalkoznom vele. Azt mondta, jó volna egy tapasztaltabb szerelőt megkérdezni. A vezérműszíj a szervizkönyv szerint 30 ezer kmnél volt cserélve úgy 2-3 éve. (Gondolom elöregedett, mert az előző tulaj évi 4-6 ezer km-t tett meg vele.)
A szervizkönyv szerint még nem volt szelepállítás az autón! Mivel nemrég vettem, ezért szeretném elvinni szervizbe: ahol kérnék szelephézag állítást, váltóolaj cserét, (szervizkönyv szerint ez sem volt még cserélve), valamint vezérműszíj cserét, amennyiben indokolt.
Olajat, gyertyákat, szűrőket én cseréltem, gyertyakábeleket vennék, de milyet érdemes venni? Mindenből a legjobbat szeretném, gondolkoztam pl. B.O.N.T.E.X sportlégszűrőn is, de talán felesleges.
Mást a magam fejétől nem kérnék, mert jól fogyaszt (5,8-7,2 l így télen), s nincs vele semmi gond.
Kérnék tanácsot, esetleg mire figyeljenek oda még, milyen munkát/ellenőrzést kérjek, vagy ne kérjek.
Köszönettel előre is, Medi
(2002. 01. 23.)
Hu. Nem hiszem el, hogy a vezérmű szíj gyengeségére hivatkozva nem tudott valaki gyújtást beállítani! Ha olyan repedezett, fáradt a szíj, hogy 5 perc múlva szakadni fog, akkor is be lehet állítani a gyújtást tökéletesen a helyére!
Egyébként egy olyan alapos általános revíziót kéne elvégezni az általad leírtak alapján, amely az egész kocsi általános állapotvizsgálatát tartalmazza! A motoron kívül a fékeket, futómű felfüggesztéseket, az alsó szerelvényeket és a karosszéria alsó részének korrózió védelmét is ellenőrizni, szükség szerint javítani kéne! Ilyenkor tavasszal, mikor felgyorsul a forgalom, mert nem kell félni a csúszós utaktól, fontos hogy a kocsi útfekvése, fékezhetősége optimális legyen. Még a jó féket is illik ellenőrizni, kitisztítani! Komolyabb tempónál kisebb futómű hiba, lógás is rendellenes gumikopáshoz, kormány rázáshoz vezethet, ez utóbbi pedig hamar komolyabb felfüggesztési hibákhoz vezethet.
Injektor tisztítót érdemes használni. A Suzukinál is. Utána azonban nem árt kicserélni az üzemanyag filtert!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- ésalvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják.Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Arról szeretnék érdeklődni, hogy milyen alkatrészeket kell cserélni a folyamatos jó műszaki állapot megőrzése érdekében.
Szia Doki!
2000. februárjában vásároltam a Peugeot 206-osomat. Már viszonylag új korában is voltak vele gondok: menet közben rángatott, leállt a motor. De egy újraindítással mindig meg lehetett oldani a gondot, mégis úgy döntöttem, hogy leviszem a szervizbe, mert ez nem normális. Akkor volt fél éves. Megvizsgálták, megigazgatták a gyertyát, szűrőt cseréltek benne, ilyesmi. Aztán visszaadták, hogy tulajdonképpen nem tudják mi a baj, de itt van, fogjam, vigyem. Akkor pár hónapra valóban megszűnt a hibajelenség, még örültem is, hogy ennyivel megúsztam. Nemsokára az alapjárattal akadtak gondok, üresben felpörgött egyre jobban, végül az alapjárat 3 ezer volt. Kicserélték a léptetőmotort (habár a gépi diagnosztika nem jelzett hibát, de ezt a hibát legalább produkálni tudtam állandóan, az előző hibajelenséggel ellentétben).
Újabb fél év telt el (a kocsi ekkor egy év és két hónapos), amikor a rendszertelen időközönként felbukkanó egyik motorleállás után semmiféle módon nem tudtam újraindítani. Két utcányi tologatás (ennyire voltam otthonról) végén, a kapuban egyszer csak újra elindult. Másnap szerviz, diagnosztika, a hibaellenőrzés semmit nem jelez, hiba nem mutatkozik természetesen, gyertyatisztítás, kontaktspray. Akkor tudtam meg, hogy a garancia csak egy évig érvényes, amikor kifizettették velem a diagnosztikai vizsgálatot.
2001. december elején aztán nagy nyugisan megyek az M7-esen, egyenletes sebességgel, semmi fék, semmi gáz, semmi váltás, amikor a kocsi rándul egyet és megáll. A lendületből még kikormányoztam az út szélére, de a kocsi többet nem indult.
Az előtte lévő hónapban voltak már figyelmeztető jelek, kétszer-háromszor előfordult a menet közbeni rángatás, de egyszer sem állt le a motor. Mivel a szerviz eddig sem tudott kielégítő magyarázattal szolgálni az okokra (elhárításáról nem is beszélve), ezért csak reménykedtem, hogy majd elmúlik, ahogy eddig is elmúlt. Nem volt szerencsém.
Az első munkanap be kellett vontatni a szervizbe, mert többé nem volt hajlandó elindulni. Ennek most hetedik hete. A kocsi még mindig ott áll a szervizben.
Először kicserélték a fedélzeti komputert. Semmi hatás.
Aztán kicserélték a gyújtótekercset. Vagy előtte. Ezt nem tudom, csak a munkalapon láttam, amiről másolatot kértem nemrégiben. Semmi hatás.
A diagnosztikai gép csak annyit ír ki: motor reteszelve. (Ezt láttam a saját szememmel, amikor ott álltam a szerelő háta mögött)
A Peugeot Hungaria műszaki tanácsadójához fordultak végül - erőteljes ráhatásomra -, mert csak álltak széttárt karral a kocsi felett.
Közös erővel kisütötték, hogy van egy másik komputer is a kocsiban, biztos az romlott el. (BSI) Megrendelték. közben átfordult az év, és már 2002-t írunk. Az ünnepek miatt a szerviz sem üzemelt, a megrendelések sem mentek el, az alkatrész sem érkezett be.
Múlt héten szóltak, hogy alkatrész itt van, most már tutibiztos, hogy lesz kocsim, majd hívnak ha kész. Nem hívtak. Én hívtam őket ezen a héten. Zavartan közölték velem, hogy valószinűleg gyári hibás az alkatrész, és ezért újat kell rendelniük. Ezt én úgy fordítanám, hogy betették a cuccot, és nem történt semmi változás, mert ezt a gyári hibás dumát már az első komputernél is el akarták sütni nekem.
Morogtam, de hát mit tegyek, helyettük nem tudom kitalálni, hogy mi baja, mondom jól van, kibírok még pár napot. De ekkor zavartan közbevágott az illető, hogy sajnos, többet kell majd várnom, ugyanis a (francia) gyártó február 9. előtt nem ad ki ilyen alkatrészt, plusz minimum 3 nap, amíg ideér. Az okok elég zavarosak voltak, valószinűsítette, hogy biztosan egy teljes sorozat gyári hibás, ezért vissza kellett hívnia a gyártónak. Első hallásra ez logikusnak tűnik, de az egész történet összességében gyanús.
Természetesen addig nem csinálnak semmit, mert hiszik, hogy ez a BSI minden gondjukat megoldja. Én már sajnos tudok hinni nekik.
Olvastam a cikkeidet Doki, és láttam, hogy másnak is voltak hasonló problémái, és majdnem mindig a lambda-szonda volt a ludas. Úgyhogy még január elején, az első munkanapon felhívtam őket, és a lelkükre kötöttem, hogy okvetlenül nézzék meg a lambda-szondát. Azt mondták, már rég túlvannak rajta. Amikor lenn voltam személyesen elkérni az eddig beépített alkatrészlistát, akkor újra és többször nyomatékosan említettem a lambda-szondát, mint esetleges hibaforrást. Megint csak megismételték, hogy természetesen ezt a problémát ismerik, gondoltak rá, de ez a típus nem kettős lambda-szondájú, és csak azoknál fordul elő gond. Még meg is mutatta az alvázszámon, hogy ez az iksz pont ezt jelenti.
Az alkatrész-listán nyoma sincs annak, hogy kicserélték volna (tehát nem mondott igazat, amikor azt állította, hogy túlvannak a cserén), de ennél többet már nem tudok az ügyben tenni, hacsak rájuk nem reccsentek, hogy nem érdekel mit mondanak, akkor is cseréljék ki.
Kérdéseim: mi baja lehet a kocsinak? Jogos-e, hogy nem adtak, nem adnak cserekocsit, azzal az indokkal, hogy már nem garanciális? Ha kicserélik a fél kocsit egyesével, akkor jogosan akarják-e kifizettetni velem azokat az alkatrészeket, amelyek beépítése szemmel láthatóan nem segített a bajon? Egyáltalán, mit tudok csinálni (hogy legyen egy működőképes autóm)?
A februári előrejelzett időpontban 11 hete lesz a szervizben a kocsi. Két évvel ezelőtt nem azért vásároltam egy vadiúj autót, hogy azzal is állandó gondjaim legyenek, vagy hogy éppen akár három hónapig a szervizben pihenjen. Egy új kocsihoz képest már nagyon sok baja volt.
Ja és igen: a szerviz a helyi márkaszerviz.
Ha tudsz, segíts rajtam!
Köszi, Pille
(2002. 01. 23.)
A helyedben felhívnám a Peugeot magyarországi vezérképviseletét, és szavatossági gondokat emlegetnék nekik, de nagyon komolyan! Ha a telefon nem segít villámsebesen, személyesen keresném meg az értékesítési vezetőt, és elmesélném neki a kálváriámat. Ha komolyan és ott előttem azonnal tesz lépéseket az ügy rendezésére, néhány napig várnék.
Ha nem? Kérnék minden eddigi dologról egy jegyzőkönyvet, melyet a helyi szerviz vezetője is hitelesít a kis aláírásával. Továbbá kérném őket, hogy a kocsit állítsák vissza eredeti állapotába, úgy hogy olyan legyen, mint mikor odavittem. Ha az eddig elszenvedett hátrányokért hajlandóak kárpótolni megfelelő módon, elhoznám békével a kocsimat.
Ha nem, akkor is elhoznám, de ügyvéddel konzultálnék előtte, hogy milyen lehetőségeim vannak revansot venni és kitől is? A kocsit elvinném egy olyan szervizbe javíttatni, ahol értenek is hozzá. De nem a helyi menő csávók (HMCS) tákoldájába. Szerintem a leírtak alapján nem is biztos, hogy elektromos rendszerbeli gond szívat!
A lamda szonda egyébként képtelen ekkora zavart előidézni, (menet közbeni leállás, nem indulás.)
Első nekifutásra az elektromos benzin pumpára, vagy annak működtető reléjére tippelek. Ja, és a HMCS-szerviznek persze egy forintot sem kéne kifizetni! Ugyanis nem javították meg a kocsit.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- ésalvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják.Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A Doki mindenkit üdvözöl, a száma egy számlagond miatt változott, remélhetőleg csak ideiglenesen.
Az a problémám, hogy 16-17 liter a fogyasztás egy kicsit soknak találom téli üzemben.
Igaz-e a mendemonda, miszerint az 1999 utáni Suzukik sokkal többet fogyasztanak, mint elődeik?
A sz@r fagyálló miatt (persze nekem is ellenőriznem kellett volna) szétfagyott a hűtőm.
Miután hazajöttem, és autómat újra a "szokott" rendben használom, a szag maradéktalanul eltűnt.
Szerinted érdemes-e egy 12 éves nagypolákba 5 sebességes váltót építeni?