Gyorsításánál néha megráng az autó, mintha a gázadást nem tudná lereagálni. Olyan mintha ilyenkor kihagyna a motor.
A kijelző kb. a 2/3 előtt egy hajszállal áll, 120-as tempó körül pedig felfut a piros határáig.
Amikor elkezdi leengedni a fordulatszámot, akkor mintha túlzásba esne és a motor elkezd rángatni.
Többször volt már olaj cserélve a váltóban, de nem javult, csak szépen lassan romlott a helyzet.
Most nekidurálta magát a Doki az előtte heverő röpke 200+ kérdésnek, ide meg berendeztük az eddigi termést.
A fél éves állás biztosan nem okozhatta, ha már fél órát üzemelt a motor!
Ilyen kérdés esetén azért illene nem elfelejtkezni a motor gyártási kódjáról, és a kocsi évjáratáról.
Voltam vele már pár helyen, mindenütt a hallatára csak borzongtak, és mondják hogy dobjam el.
Néha be-be ugrik egy-egy henger, aztán még egy, és még egy és még egy, és végül beindul.
Az autót 50-50 arányban használom Budapesten és országúton, a budapesti utak állapotát gondolom nem kell ecsetelnem.
Olvastam egy angol oldalon, hogy ha nem működik a km óra üssünk egy nagyot a műszerfalra és az beválik. Hát itt nem jött be.
A szerelő váltig állítja, hogy a gyújtáson nincs mit állítani, hiszen azon minden elektronikus.
Renault Thalia 10 hónapos autómat szeretném gázüzeműre állítani. Ajánlott-e, illetve mennyibe kerülne?
Kuplungoláskor (indulás, váltás) egy csattanás hallatszik, furcsamód a váltókar alól, ahol ugye nincs semmi, ami csattanhatna.
Kb. 120-130 fokos lett a hűtőfolyadék, a hőmérséklet visszajelző szerint. Kérdésem, mennyire károsítja ez a motort?
Már volt baj a benzinszivattyúval (csere!) meg a generátornak volt csapágyproblémája.
5 perc autózás után, ahogy bemelegszik a hiba teljesen megszűnik, könnyedén jár a váltó.
Akkucsere után a külső és a belső hőfokot nem Celsiusban hanem Fahreinheitben mutatja.
Amit te fehér füstnek nézel, nem inkább szürkéskék? Ugyanis a fehér arra utal, hogy víz kerül az égéstérbe.
Már túl vagyok egy komplett szétszedésen és tisztításon. Az tanácsolták vegyek bontott karburátort.
Az ára gyanúsan olcsó, ezért jó tanácsokat kérnék, hogy vásárláskor mire figyeljek oda!
Mindenképp dieselt szeretnék. Miért nem gyakori nálunk a 2.5 TDI? Gondolom bazi drága volt újonnan.
Mivel sokat utazom, néha megállok pihenőt tartani, és akkor bizony leállítom a motort. Nem kellene? Hagynom kellene meg járni egy kicsit, mielőtt leállítom?
Hello doki!
Lenne egy 1.6-os 75 LE Octavia 1998-ból, 60 ezer km-el. Azt figyeltem meg, hogy ugyanolyan hajtás mellett egy-egy balatoni út során 1-2 literrel megemelkedik a fedélzeti műszer szerint az átlagfogyasztása. A tankolások is visszaigazolják ezt valamennyire, de ott nehezebb a különbséget észrevenni.
A lambda szonda vagy a komputer számára hőmérsékletet jelző gomba hibájára, esetleg ebben az irányban érintkezési hibára gyanakodtam.
Szervizben lekérdeztettem, korábbi lambda szonda hibát jelzett, de a
vizsgálat idején azt is rendben találta.
Kérdésem: lehet-e időszakosan is rossz a lambda szonda, vagy csak attól teljesen független, érintkezési hiba okozhatja a bajt. Tehát azzal kell-e kezdeni, hogy cserélem a szondát?
Üdv István
(2002. 02. 14.)
Sajnos lehetséges, hogy az a sokat szidott szonda tényleg időszakosan nem szabályoz megfelelően. Az érintkezési hiba szinte kizárt, inkább a szondából kijövő vezeték, (vagy vezetékek) szakadhatnak ki a szonda testből a komoly hő miatt. A hőmérséklet szenzor is okozhatja a hibát. Ez egy négy kivezetéses szenzor, ami a hőmérőt is vezérli. Sajnos a tapasztalataim szerint általában 50-80 ezer km után cserére szorul, mert nem megfelelő jelet ad és emiatt túlfogyasztás keletkezhet. Én ez utóbbi cseréjével kezdeném, ha a lambda szonda kiállja a vezeték ellenőrzési tesztet, és újabb kb. 1000 km után sem hagy hiba jelet a computer memo-jában.
Az ára 6500 és 9500 Ft közt van, attól függ, hol is veszed.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A mai napon először felgyulladt a motorvezérlés visszajelzője, majd újraindítás után is egymás után többször leállt az autó.