T. Autódoktor
Olyan apró váltóhibám van, amire nem találtam utalást az archívumban.
Opel Astra 1.4, 1997. Néha amikor egyesbe akarom tenni, kb. félúton megakad és mocorgatni kell, vagy pl. kettesbe tenni és úgy 1-be. Ugyanilyenkor a hátramenet sem akar jól kapcsolni (irányba ugye ugyanúgy húzom a váltókart).
Félek bevinni a márkaszervizbe, nehogy egy vagyonba kerüljön. Van valami állítási lehetőség, vagy más megoldás, amivel meg lehet ezt szüntetni? Minden más kapcsolási irány hibátlan.
Fülep Dávid
Igen, lehet állítani, a kapcsoló rúdban a váltó hátsó tartóbak mellett van egy oldható toldat, ahol a váltókar mozgását lehet a váltó kapcsoló szerkezetének mozgás igényéhez igazítani. Egy M8-as csavart kell meglazítani és a két csatlakozó részt egymáshoz képest el lehet forgatni. Kicsi állításokat kell végezni, mert az áttétel miatt a rúd kis elfordítása is jó érezhető a váltó kar oldalirányú mozgatásakor!
DE! Előtte a váltó kapcsoló fedél előtt, ha felülről a motortérbe nézel, látsz egy kapcsoló keresztet, aminek kocka alakú gumi betétje van és benne két fém stift halad át egymásra merőleges irányban! Na, ez a gumi kocka szokott kikopni az esetek döntő többségében. A váltórúd állítási hibája általában egy gondatlan szerelő műve szokott lenni kuplung javítás, vagy váltó bontás után, mikor hanyagul állítják vissza ezt a kapcsolatot!
Ha odavan a gumi kocka? Na, ezt nem fogsz kapni kevés utánjárással. Úgy szoktam javítani, hogy a két stiftet kiszedem, és a mezőgazdasági boltokban fillérekért kapható megfelelő méretű szilikon csövet tolok át a kikopott lukon. A stiftet jól helyettesíti nem végig menetes, ún. illesztett vállú M6-os csavar, amit úgy választok, hogy kontraanyát is elbírjon.
A váltóban pedig, bárki bármit is mondd, két évente ki kell cserélni az olajat! Ha hidegen kemény és bemelegedve már jó a kapcsolhatóság. Na ez az első jel, hogy igényli a friss olajat. Ha valamivel nem boldogulsz, keress újra, gyorsabb lesz a válasz, mint most volt.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Kedves Doki!
Néhány hete vettem egy 2001-es évjáratú 1.4-es Ford Focust.
Eddig minden nagyon tetszik benne, kivéve egy valami. Amikor leállítom a motort és kiszállok az autóból, rendre pattogás hallatszik az autó aljából. Gondoltam, valami öntvény hűlése okozhatja ezt az idegesítő zajt. A szakszervizben azt mondták, hogy biztosan a katalizátor, és hogy ez természetes hosszabb utak esetén, csakhogy már néhány percnyi menetidő után is jelentkezik a pattogás, s őszintén szólva, én ezt egyáltalán nem találom természetesnek. Szerinted mi okozhatja a zajt?
Üdvözlettel, Gulyás Gábor
Te! Tényleg a katalizátor szokott pattog hangot hallatni. Mint mikor a gázkonvektort kikapcsolod. A Fordoknál ez egyedülállóan hangos, pláne a kis motoroknál, úgy 1,4-esig. Azért, ha van rá lehetőség, ki kellene fürkészni egy emelőn, vagy aknára állva, hogy biztosan a katalizátor okolható-e?
Ha igen, nem ártana megméretni az üzemmeleg motor alapjárati- és fordulaton kibocsájtott CO-értékét, a katalizátor előtt is és utána is! Ez fontos, mert a katalizátor előtt mért érték a befecskendező rendszer működésének minőségét mutatja. A katalizátor után, a cső végén mért pedig a katalizátor működésére utal. Ha mondjuk a katalizátor előtt mérhető CO-érték magas, mert egy szenzor, vagy kisebb hiba miatt nem ég el tökéletesen a befecsizett benzin. Ennek következménye, hogy a katalizátor "erőlködik" és emiatt túlhevülhet. Ennek is lehet oka a fokozott pattogó hang a motor leállítása után!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Az Autódoki rovat termése a kezdetektől fogva, a lista tartalma majdnem 400 cikk.
Tisztelt Doki!
A következő problémám lépett fel. Adott egy '97-es évjáratú, 1.6 benzines 75 Le Skoda Octavia 126 000km-el. Most 6 hónapja van nálam, elég intenzíven használom, ami napi kb. 150 km-et jelent.
Előző tulaja autószerelő volt, az autót gondosan karban tartotta. Most is a könyv szerint szervizeljük. (De nem márkaszervizben.)
Meleg motor esetén, néha alapjáraton, vagy kuplungot kinyomva gurulás közben lefullad. Ez elég ritka jelenség, eddig talán 3 alkalommal fordult elő. Viszont ami az utóbbi időben feltűnt, hogy 4200-as fordulat táján a motor meglepően erőtlen lesz. (3800-nál adja le a max nyomatékot) Rángat, és nem húz tovább. Ez azt jelenti, hogy autópályán olyan 150-nél nem hajlandó többet menni. Terhelve még ennyit sem. Hallottam, hogy a VW alapú benzineseknél ez gyakori jelenség, amit az üzemanyagrendszer dugulása okoz. (Céges Seatunkban ugyanaz a motor, hasonló tünetek) Azt szeretném tudni, hogy jó felé járok-e. Esetleg mi okozhatja még a hibát.
Köszönettel, Viktor
A benzinszűrő cseréjével kezdjétek és mellette az alapjárat-szabályzót is tisztítsátok ki, ez általában a leállások oka. Ha még nem teljesen kerek a verda, a hőmérséklet szenzort kell kicserélni és kimérni a lambda szonda működését. Esetleg, ha van rá lehetőség, gépre tenni a kocsit, hogy milyen hibakódot ír ki?
Ezen felül kevés eséllyel, de pályázik a főgonosz címére az elektromos benzinpumpa is, de ezt egy egyszerű nyomásérték méréssel tisztába lehet tenni. Nem tudom, mire van lehetőségetek. De a szűrő cserét mindenképpen ajánlom, így a téli hidegek előtt, mert a benne lerakódott koszon kívül a víz is jelenthet gondot egy hideg éjszakán belefagyva! Évente, az első téli hidegek beállta előtt cseréld ki!
A hőmérséklet szenzort 3 évente nem árt kicserélni, mert "fárad" és tapasztalataim szerint ennyi idő után már annyit félrevezérel, hogy 1-2 liter túlfogysztást is okozhat. Az ára sem húzós, 3000 Ft körül mozog. Ha valamivel nem boldogulsz, hívj fel és mindenben tudok segíteni.
Sok sikert!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Tisztelt Autódoktor!
Egy 1990-es Skoda Favorit 136L, nem katalizátoros autóm van. A probléma, hogy időnként (egy-két hetente, de van amikor többször is) nem indul. Teljesen hideg, vagy még meleg motornál egyaránt előfordul. Az indítómotor forog, akkumulátor rendben van. Ilyenkor 1-2 óra múlva teljesen magától beindul, vagy ami még érdekesebb, pici betolásra kivétel nélkül egyből. Kicseréltem a gyújtáselosztót, gyújtókábeleket, gyertyákat. Egyszer egy ilyen alkalommal kivettem egy gyertyát és nem volt szikra. Így érthető hogy "megszívja magát" és csak később indul be a motor. De miért indulhat el betolásra, és miért nincs szikra indítómotor használatakor?
Előre is köszönöm:
Dér Krisztián
A legnagyobb valószínűsége annak van, hogy a gyújtáskapcsoló betétje égett el és kezd tönkremenni. Ez igaz akkor, ha jól értettem, miszerint mikor indítózásra nincs szikra és nem indul, akkor egy kis tolásra bepöccen a motor. A kapcsoló betétje nem egészen 2000 Ft és egy villamossági szerelőnek fél óra a csere!
(Azért csendben idefűznénk, hogy néha a motor meggyengült testvezetéke is okozhat ilyen varázslatokat. Vagy ha zárlatos az indítómotor vmelyik vastag vezetéke. A szerk.)
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Ha melegen beállítok egy jó alapjáratot, akkor pár perc hűlés után képes leállni a motor.
Kedves Doki!
Az autómmal (Opel Vectra A 1.6i 8 V 1991) az alábbi problémám lenne: hideg motor indításakor kb. 0,5-1 sec ideig világít az olajnyomás jelző lámpa és közben a motor is kopog. Ha ezután leállítom, és ismét indítok, már nem csinálja, és meleg motornál sem. Ez természetes vagy valamilyen kezdődő hiba, kopás előjele?
Tisztelettel, István
Semmi esetre sem üzemszerű! Nézd meg az olajszintet és ha kell, tölts utána!
Ha ettől nem javul, mindenképpen meg kell bontani a motort és ellenőrizni a főtengely fekvő- és hajtókarcsapágyainak állapotát, valamint az olajpumpát! Ne halogasd sokáig, mert komolyabb bajt is okozhat! Most van abban a stádiumban a dolog, hogy még viszonylag kisebb költséggel javítható.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Abban a tudatban éltem, hogy az 1.0 típusnál a szelepállítás automatikus, le se volt véve a szelepfedél.
Kedves Autódoktor!
1991-es évjáratú Opel Vectra 2.0i boldog tulajdonosa vagyok. Motor típusa: C20NE. Végignézve a Totalcaron levő katalógust az Opekeknél már-már típushibának mondható "rángatásos betegség"-ben szenvedünk.
Melegen indítani a motort csak enyhén benyomott gázpedál mellett lehet, továbbá alacsony fordulaton (<1500 />Folyamatos országúti haladásnál a felvázolt hiba nem észlelhető, az autó üzemanyag-fogyasztása jó. A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet, szabad házilag próbálkozni. Hasonló jellegű problémára írtad korábban lehetséges megoldásként a légtömegmérő tisztítását. Mire kell különös figyelmet fordítani ennek tisztításakor? Cseréljek-e levegőszűrőt ezzel egyidejűleg?
Várom válaszodat, aminek a zárása véleményem szerint úgyis a TECII-es célműszerrel való vizsgálat javasolása lesz.
Segítségedet előre is köszönöm. Üdvözlettel:
Varga Péter
Mátészalka
(2002. 07. 23.)
Nem tudom, milyen szervizben mondták, hogy a kocsi jó, ha nem végeztek rajta TEC-II hibakód tesztet! Ez legyen az első és addig ne is babráld a motort, OK?
Ha ez a kis okos gép nem ír ki tárolt hibakódot, azt jelenti, hogy az elektromos hálózat, ami a motort vezérli, hibátlan. De ekkor még hátravannak mechanikus eredetű hibalehetőségek is!
Szereld le a levegőszűrőt a szívótorokkal összekötő gumicsövet és ellenőrizd, nincs-e rajta repedés. Mielőtt visszaszereled, tisztítsd ki a fojtószelepet és körülötte a légtorkot nitróhigítós ronggyal a kartergáz lerakódástól. A légtömegmérőt inkább féktisztító spray-vel tisztítsd ki, mert ha nem tudod, mi van benne, belenyúlkálni is tilos!
Az alapjárat szabályzó motort szereld ki. Ez sem egy komoly mutatvány. Egy kis edénybe önts nitrót és áztasd bele úgy, hogy csak a mechanikus részét lepje el! Kb. egy óra múlva kis ecsettel mosd ki és szárítsd ki! Visszaszerelés előtt egy kis WD-40 spray-vel, vagy pár csepp híg olajjal kend belül.
Ezen felül az elosztó fedél és a rotor állapota is fontos, bele értve a gyújtó kábeleket is! Ha úgy látod el vannak öregedve, oxidálódva, cseréld ki! Meglátod el fog múlni a hiba. Ja, ha a TEC hibát jelez, azért azt is meg kell szüntetni, és javítás után hibakódot törölni!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Milyen többletkiadással, többletszervizzel jár konkrétan egy gázos autó üzemeltetése?
Szerintem egy ekkora volumenű hibával inkább fordulj egy autó villamossági szerelőhöz.
Üdvözlöm!
Egy 95 év végi Rover 620Si kormányáról van szó. Enyhe fékezéskor erősebben, erős fékezéskor gyengébben rángat.
Két szervizben is azt mondták, lóg a belső kormányösszekötő rúd, cseréltessem ki. Megtettem.
Még javítás közben felhívott a szerviz azzal, hogy a külső is tönkrement, kicseréljék-e. Kicseréltettem.
Amikor elhoztam az autót, a szerviz közölte, hogy a rángatás enyhébben ugyan, de megmarad, mert a féktárcsával is gond van.
Ezt nem értem. Másrészt tartok tőle, hogy az új alkatrészek újra tönkremennek, mivel a külső összekötőt is a belső kopása miatti rángatás tette tönkre. Mit javasolnak?
Dobos Sandor
(2002. 07. 23.)
Hát. A 6-os szériának valóban kicsit gyengék a kormányösszekötői, de ha a szerviz állítása igaz, hogy a féktárcsák "ütnek" nem elképzelhetetlen, hogy a féktárcsák okozták az összekötők halálát. Mindenképpen csak akkor szabad a féktárcsákat felszabályozni, ha a megengedett minimál méret fölötti méretet adnak ki!
Viszont ha már még egyszer megbontják a kocsi elejét, mindenképpen kiszerelve ellenőrizni kéne az alsó lengőkar kitámasztók szilentjeit, és a gólyaláb alsó villájának szilentjét a lengőkarban, mindkét oldalon. Ezeknek a szilenteknek nem csak a kiverődése, hanem már kilágyulása is okozhatja az említett hibát. Remélem a szervizben nem csak lottóztak, bár ha a féktárcsának már "válla" van, tényleg nem árt felszabályozni!
Ez alatt a kocsi alatt egy Honda futómű van, és nem is egy különleges darab, de a javítása mindenképpen rutint igényel, mert nem egy szokásos konstrukció, és csavarjai szépen össze tudnak korrodálódni. Néha csak flex-szel bontható egy-egy csavar, de mindenképpen szét kell szerelni az említett szilentek miatt, mert állapotukat korrekten csak így lehet felmérni!
Összeszerelés előtt minden csavarján át szoktam vágni a menetet és minden csavarját - mint általában minden futómű összeszerelésekor - alaposan bezsírzom.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Lényegében két típus maradt a döntőben, a Ford Sierra, illetve az Alfa 33 SW. Inkább a dízel felé hajlok
Szia DOKI!
Van egy '82-es, 1,6-os GTD GOLF-om, és kb. egy hónappal ezelőtt a következő jelenség állt elő.
Motorfékezéskor eleinte csak halkabban egyfajta "karistolás" hallatszik a kocsi bal elejéből. Kb. egy hete a Mecsekben az egyik kanyarban egy kattanást hallottam/éreztem, és azóta ez a hang sokkal erősebben hallatszik. Azóta ez (csak menet közben!) üresben is előáll, és főként nagyobb, 50 km/h feletti sebességnél.
Próbáltam menetközben leállítani a motort, a hang ugyanúgy megvolt, lényegében csak akkor nem hallani, ha az autó gyorsul. Menetjellemzőknél semmi nem változott, a kuplung ugyanúgy működik, bár kuplungolásnál a hang szintén erősödik, a váltás befejeztével eláll. A váltó is könnyedén jár és elegendő olaj is van benne.
Kérlek segíts, hogy mégis merre induljak. Lehet, hogy gömbcsukló? Vagy difi?
Köszi: Zsolti
(2002. 07. 23.)
Ezt nehéz elmondás (leírás) alapján beazonosítani. Ha a váltóból jön a hang, akkor vagy a diffi, vagy a nyelestengely csapágy okozhatja. Ha a nyelestengely csapágy, akkor álló helyzetben a váltó felől zörgő hangot kellene hallanod, ami a kuplung pedál kinyomásakor erősen csendesedik, le is állhat teljesen. A differenciálmű hangjára már jellemzőbb, hogy erősebb húzatáskor nem hallani, vagy esetleg csendesebb, de motorfék üzemben szépen búgni, zörögni kezd, mint egy trolibusz!
Azonban nem elképzelhetetlen, hogy a bal oldali féltengelycsukló, vagy a kerékcsapágy adja a hangot. Ezt én is valószínűbbnek tartom, bár a TD VW motorok a diffit is hamarabb "eltépik", mint benzines társaik. Ennek, ha tényleg erről van szó, általában bontott váltós csere a vége, mert a javítás költségesebb, és a szerelők 90 százaléka nem is szívesen bonyolódik bele a váltó szétszerelésébe. Ha nem jársz utána hamar, és a hang valóban a diffiből jön, könnyen az lehet a vége, hogy a tányérkerék "kinéz" a váltóház oldalán, a féltengely kihajtása mellett!
Szerintem vidd el a kocsit egy olyan szerelőhöz, aki lelkiismeretesen megkeresi a hiba okát, mert a kerékcsapágy, vagy féltengely probléma már hallásra is jól elkülöníthető a másik említett lehetőségtől, annak, aki "evett már ilyet". És jóval olcsóbb is javítani, mint a diffit, esetleg váltót cserélni. Mert hogy szavamat egymásba ne öltsem, a típusnál a váltó és a differenciálmű egy közös házba van építve.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Üdv!
Egy 4 ütemű Trabi boldog tulaja vagyok, a gépben 58 ezer km van. 89 éves papától vettem, vigyázott rá az öreg. Kérdésem: Ismersz-e bármilyen típushibát ennél az autónál illetve mi a gyenge pontja a négyütemű "Honeckereknek"? 7 litert eszik városban, sok ez? Milyen olajat tegyek bele?
Előre is köszönöm válaszod
Kaszala Tamás
(2002. 07. 23.)
Az olaj sarkalatos pont a motorban. 10W-40, illetve 10W30-as legyen, és mindenképpen valamilyen ismert márka, ismert minőség. Pl. a kereskedelmi forgalomban mindinkább kapható Opel gyártmányú félszintetikus olajjal szemben semmi ellenvetés nincs, ha egy VW-motorba töltik. De egyéb hasonló paraméterekkel rendelkező kenőanyag is megfelel. (Leginkább a hidrotőkék miatt!) És nem árt kb. 10 000 km-enként kicserélni, mert a már említett tőkék könnyen telnek fel olajiszappal, és ennek aztán könnyen motorzörgés a vége!
Aztán a vezérműszíjat most lesz esedékes cserélni! Ekkor majd figyelmesen meg kell vizsgálni, milyen állapotban van a vízpumpa hajtó kereke, mert ezt is a vezérmű szíj forgatja. Az anyaga elég puhára sikerült, ami miatt a kerék szépen meg tud kopni. Ennek következménye aztán az idő előtt elhasználódott vezérműszíj szakadása, ami az ugyan időben, de figyelmetlenül elvégzett csere miatt váratlan és húzós anyagi következményeket okoz!
Az első doblemezek a torony körül könnyen válnak a korrózió áldozatává, ezért rendszeres ellenőrzést, gondozást igényelnek. Időnként a kerék felől meg kell drótkefével tisztítani és alvázvédővel átkenni. Ennyi. Ez vonatkozik a karosszéria alsó tartóira is, valamint az első taposó lemezre. Ha egyenletes országúti haladás mellett az üzemi hőmérséklet alá hűl vissza a motor, esetleg elgyengül a fűtés? A termosztátot cseréld ki, mert a gépállat automata szivatós, és ez az 1200 Ft-os alkatrész főleg télen torkossá teheti a kis bestiát! Egyebekben a maga kategóriájában jó kis kocsi, ha annak idején nem omlik le a berlini fal, sokkal népszerűbb lehetett volna!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A könyve sajnos nem egyértelmû: mind a TUTELA ZC 90-et, mind a TUTELA ZC 80/S-et írja.
A sebesség, kerék fordulat emelkedésével egyenletesen gyorsul a kopogó hang.
Nem egyszerűen lehet veszélyes, mikor egy ilyen kocsival részt veszel a közúti közlekedésben.
Milyen kocsira gondolsz, mert még adott típuson belül sem mindegy, melyik dízel mociról beszélünk?
Nem csupa köcsög dolgozik ám szerelőként, és nem csak ebben a szakmában vannak tisztességtelen emberek!
Már több Suzukit is megnéztem, de egyiknek sincs ilyen hangja.
Kicserélték az egészet, de 7000 km megtétele után a múlt héten megint elszakadt a zsinór.
Bevittem a szervizbe, ahol ismét készségesek voltak és kicserélté a kormányszervót, majd a fordulatszám-jeladót.
Egy 93-as Opel Astrám van és szeretném rajta felújítani az alvázvédelmet, esetleg üregvédelmet is szeretnék.
A hőmérséklet jeladó, lambdaszonda cseréje, és a motor beszabályozása után kb. 1000 f/min-re le tudtam vinni.