Egy 1997-es 16 szelepes, 1,4-es Opel Astrán hűtőfolyadékot szeretnék cserélni. Sajnos a hűtő alján nincsen csap, de ha lenne, még akkor is maradna a motorban hűtőfolyadék. Hogyan tudnám teljesen leengedni a motorból?
Válaszukat előre is köszönöm.
Kedves Sándor!
Ha nem talál az autón leeresztőcsapot, univerzálisan jó megoldás az alsó hűtővízcső lekötése. Természetesen ne üzemmeleg motornál, mert könnyen leforrázhatja magát vele.
Ezzel a megoldással olyan jelentéktelen mennyiségű hűtőfolyadék marad a motorban, amelyre nyugodtan rátöltheti az új keveréket.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
2006-os Vectrámon minden lett cserélve: szíjak, tárcsák, feszítő stb. Az új lapos szíj hidegen kb. 5-10 percig nyikorog, a régivel ilyen probléma nem volt. Reggeli hidegindításnál sokszor nem indul, fémes hang jön ki a motorból, és bent marad a kuplung pedál. Úgy kell visszaemelni. Vagy ne nyomjam ki a kuplungot indításkor?
90 000 km van a motorban, mikor kell a következő nagyszervizt megejteni? Már nem akarom szervizkönyvezni az autót.
Előre is köszönöm a válaszát!
Tisztelt Autójogász!
2009. augusztus 28-án ittasan vezettem, jogosítvány nélkül egyik barátom személygépkocsiját. Megállítottak a rendőrök, szondát fújattak velem, kérdezték, hogy van-e jogsim, válaszoltam, hogy nincs. Ezután elvittek vérvételre és azt követően elengedtek. Ez miatt én mit kaphatok? Pénzbírság? Mennyi kb?
Válaszát várom és előre köszönöm.
Üdvözlettel: Ádám
Tisztelt Ádám!
Ittas vezetésért és engedély nélküli vezetésért 150 ezer Ft-ig terjedő pénzbírságra számíthat, és maximum egy évre eltiltják a vezetéstől is.
Tisztelettel: dr. Koszoru István
Kedves Autódoki!
Van egy 1,9es TDI VW Transporterünk, 1998-as évjáratú, és már 300 000 km körül van benne , tehát a turbó nagy valószínűséggel szétment (fütyülni már jó ideje nem halottam szegénykét). A kérdésem a következő: honnan érdemes turbót venni, és nagyjából mi az az ár, ami alatt csak hányadékot, és ami fölött viszonylag jót lehet kapni (esetleg egy-két nevesebb márka, bár az nem fontos annyira, hiszen a Transzporter 1.9 dízel épp arra elég, hogy elhúzza a belét A-ból B-be, a motornak nagyon sok a T4 kasztnija). Érdemes-e bontókban egy szakival az oldalamon körüllesni, vagy nincs mese, irány a bót?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Azon a TDI motoron vagy Garrett T15-ös van, vagy GT17-es, én mindenképpen ragaszkodnék a gyárihoz. Az árak általában 20 és 60 ezer Ft között vannak, de a használt feltöltő vásárlása még tapasztalt szerelőnek is kicsit bizonytalan, bizonyos meghibásodásokat nem lehet asztalon, szétszedés nélkül diagnosztizálni. Én azt javasolnám, hogy újíttassa fel a feltöltőt, vannak erre szakosodott cégek, a munkadíj állapottól függően 40-80 ezer Ft között lesz, és egy újjal megegyező értékű turbó fütyülhet a Transporterben…
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Egy ’98-as Astra G x20xev típusú autóval rendelkezem, amiben manuális klíma van. Sajnos a minap vettem észre, hogy a klíma nem működik, nem hűt. A klíma bekapcsol, észreveszem a pillanatnyi fordulatszámesésen, de emellett nyöszörgő hangot ad. Ilyen hang eddig sosem jött ki belőle. Elképzelhető, hogy megszorult valami? Olvastam itt is, hogy ha a klíma gáza elillan, akkor lecsökken a hűtőteljesítmény. Erről lehet itt is szó?
Utoljára tavaly nyáron ellenőrizték, és akkor tökéletes állapotban találták, és működött is rendesen. Télen próbálgattam a párátlanítás miatt, illetve karbantartás jelleggel, hogy a hűtőközeg kenje a rendszert. Most tanácstalan vagyok, hogy mi lehet ez.
Nemrég volt az autó szervizben injektor felőli üzemanyagfolyás miatt, elképzelhető, hogy ott félrekötöttek valamit. Bár nem hinném, hogy a kettőnek egymáshoz köze lenne. Egyébként lelkiismeretes, tisztességes a társaság.
Válaszát előre is köszönöm:
András
Kedves András!
Én is azt gondolom, hogy a kettőnek nincs köze egymáshoz, és a leírt jelenségek alapján teljesen úgy néz ki, hogy valóban a gáz nyomása (és ezzel mennyisége) alacsony a rendszerben. Azt javasolom, hogy nézesse meg egy klímaszervizzel, szerintem gyorsan és olcsón orvosolják a problémát.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Egy Volkswagen Transporter (T2) platós autóm van 1.6 TD motorral. A motorban most van 390 000 km, és elkezdte elég komolyan enni az olajat, kb. 100 000 km-en 1 liter körül megeszik, bár a teljesítményét ez nem rontotta le, ugyanúgy megy, mint előtte.
Az a kérdésem, hogy elég-e a motort meggyűrűzni, vagy esetleg a turbónál is eheti az olajat? Mit lehet és érdemes csinálni?
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Általában, ha a dízel gyűrűi, hengere annyira megkopott, hogy ehhez hasonló magas olajfogyasztást produkál, akkor már egy 20 fokos reggelen is csak hosszabb indítózás után indul be, akkor is csak szürke füst eregetése után. Én arra gyanakodnék, hogy a turbó miatt fogy az olaj, ezt kellene először megvizsgálni, illetve egy kompressziómérés sokat elárulna a motor állapotáról. Ahogy egy hideg reggeli indítás is, de a hidegre remélhetőleg még várni kell…
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
2000-es 1,2-es benzines Fiat Puntóm van. A minap Sárbogárdon cserbenhagyott Miskolctól 350 kilométerre. Alacsony sebességnél rángat és fullad. Ott elvittem egy szervizbe, ahol gépre dugták, és azt mondták, semmi baja, biztos gyertya, hazaindulhatok nyugodtan. Elvittem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta: gyújtótrafó- és gyertyacsere. Ezt meg is csinálta. De az autó ugyanúgy viselkedett. Mért rajta kompressziót. A két szélső maxira ment, a két középső 2-3 között mozgott.
Ilyenkor mi lehet a hiba? Ő rögtön a motort bontotta volna, de inkább futón hazahúztuk. Tényleg a motorom adta meg magát, vagy lehet kisebb hiba is?
Válaszát köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Ha a mérést jól végezték, és a kompresszió-végnyomás valóban 2-3 bar, akkor szelephézag- (hidrotőke-) ellenőrzés után egy olyan próbát kellene megejteni, hogy a gyertyanyíláson egy kevéske sűrűbb fajta olajat (pl. váltóolaj) fecskendezni be, és ismét megmérni. Ha nem változik, akkor lehet egy szelepbeégés, ha 2-3 barral jobb lesz, akkor gyűrűmegragadás vagy egyéb hengerfalsérülés, kopás.
Sajnos ezen hibák mind olyan mechanikai dolgok, amiket valóban csak a motor megbontásával lehet orvosolni.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
A következőkkel kapcsolatosan kérnék információt Öntől:
1. Káros-e a váltónak, ha a felkapcsolási periódusban kihagyom a fokozatok egy részét, azaz, 1-esből 3-as fokozatba, majd onnan 5-ös fokozatba váltok. Egyesek szerint ez a szinkrongyűrűknek nem tesz jót, ez igaz?
2. Igaz az, hogy motorféküzemben a kuplung csúszik? Ugyanis gyakran hallani, hogy inkább motorfékezni kell, mint a rendes féket használni, amivel még üzemanyag is megtakarítható. Azonban egy kuplungtárcsacsere költsége jóval több egy fékbetétcserénél, tehát hosszú távon talán nem éri meg. Ezzel kapcsolatban várnám álláspontját!
Köszönettel:
István
Kedves István!
Amennyiben a motor elbírja, kihagyható fokozat a felkapcsolgatásnál, a szinkronoknak semmi baja nem lesz, a lényeg azon van, hogy ne olyan tartományba essen vissza a fordulatszám, hogy a motor csak erőltetve, kis fordulatról nehezen gyorsuljon fel. Ha így van, ez valóban árt neki, de nem a váltónak, inkább a motornak.
A második kérdésére válaszolva, motorféküzemnél a kuplung nem csúszik, semmivel sem használódik jobban, mint hajtó üzemben, sőt. A motorfékkel gurulás a korszerű tüzelőanyag-berendezéssel ellátott (pl. befecskendezős benzinüzemű) motorok esetében hasznos, energia- és környezetkímélő vezetési stílus.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Van nekem egy Audi A3-asom, '99-es évjáratú, 1.6 benzines, AKL motorkóddal. Kérdésem az lenne, hogy a gyújtókábelnek van-e szavatossági ideje. 195 000 km van az autóban, lecseréljem? Semmilyen adatot nem találtam a cseréről.
Üdv:
Zsolt
Kedves Zsolt!
A gyújtókábelnek nincs szavatossági ideje, állapotát ellenállásméréssel, illetve szemrevételezéssel szokták megállapítani. Két fontos pontja van, a külső szigetelés, ez ne legyen repedezett vagy keményre merevedett, illetve a kábelvégek ne legyenek oxidáltak, hanem fényesen csillogóak. Ha mindkét dolog adott, akkor valószínűleg jó még a kábel, ha már túl öreg, megkeményedett és oxidált, akkor a cseréje aktuális. A rézbelsős, oxigénmentes szilikonkábelek tovább bírják és kisebb ellenállásúak, ezeket érdemes megvenni, a gyári kábelek csak ritkán ilyenek.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Most vásároltam egy 2000. decemberi évjáratú, 130 LE PD TDI, 6 fokozatú Volkswagen Passatot. Megvételkor minden jól működött. Majd üzemmeleg állapotban járó motorral alig vagy egyáltalán nem kapcsolható a hátrameneti fokozat. Az előremeneti fokozatok kiválóan kapcsolhatók. Álló motornál lehet csak hátramenetet kapcsolni. Olajat cseréltünk, de nem változott semmit.
Előre is köszönöm a válaszod.
Tisztelettel:
János
Kedves János!
A leírt problémát sok dolog okozhatja, én azonban arra gyanakszom, hogy a kuplung nem emel teljesen szét, így a nem szinkronizált hátrameneti fokozat nem kapcsolható, mert a behajtótengely kikuplungoláskor is forog. A szinkronizált fokozatok nem kényesek erre, ráadásul ez a kósza hajtás csak kis nyomatékot visz át, tehát pl. az egyes kapcsolásakor le is fogja azonnal. Talán a váltó behajtótengelyén a kuplungtárcsa szorul... sajnos a javítása, de a hibamegállapítás sem egyszerű, mert a munkadíj tetemes lehet. Bízzunk benne, hogy a használattal javul a dolog, az érintett alkatrészek "bejáródnak".
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Van egy VW Passatom, 2006-os 2.0 tdi, 170 LE, most cseréltek benne turbót. Az lenne a kérdésem, hogy kíméljem az autót vagy nyugodtan nekiléphetek.
Válaszát előre is köszönöm:
András
Kedves András!
A turbót nem kell járatni, nem is igazán tudnánk, hiszen amikor tölteni kezd, akkor már a névleges fordulat közelében forognak ezek a kis, elektronikusan szabályzott nyomású turbók. Nevetséges lenne 1000 km-t úgy menni az autóval, hogy ne forgassuk 1200-1300-as fordulat fölé, mert ott kezd a turbó már tölteni és, 1800-2000-es fordulaton már eléri a névleges fordulatát, innen a nyomásszabályzás már kezd belépni.
Talán annyit tehetünk az ügy érdekében, hogy nem erőltetjük a motort a legnagyobb fordulat közelében, és egy olajcserét (az elsőt a turbócsere óta) kicsit hamarabb megejtjük.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Miért adnak az autók (szinte mindegyik) hátramenetben olyan furcsa hangot? Gondolom, a sebváltóból jön, de miért csak hátramenetnél?
Köszönettel:
Péter
Kedves Péter!
Ennek több oka is van, az egyik, hogy a váltó (és hajtáslánc) bizonyos elemei, pl. a differenciálmű visszafelé forog, és a forgásirányra optimalizát hypoid fogazású (ferde vagy ívelt fogazású) elemek így zajosabbak. Továbbá egyes váltókialakításoknál a hátrameneti fokozat az olcsóbb, egyenes fogazású, szinkron nélküli köztengellyel üzemel, aminek a zaja magasabb, mint a már említett hypoid fogazásnak. Ez a jellegzetes "síró" hang innen jön.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Érdeklődnék, hogy 1.5 dci Clio injektorát belerakhatom-e ultrahangos mosóba.
Köszönettel:
Adndrás
Kedves András!
Az ultrahangos mosóban való injektortisztításról megoszlanak a vélemények, akár benzines, akár dízelautókról van szó. A probléma az lehet, hogy az injektorok zárókúpján keletkező, szinte mikroszkopikus egyenetlenségeket, krátereket a tüzelőanyagban és az égéstermékekben lévő szilárd testek a nagy erő és hő hatására betöltik, így a zárófelület egyenletes lesz és jól tömít (beverődik, ahogy mondani szokták). Az ultrahangos tisztító ezeket kihozhatja, a kis kráterek nagyobbak lesznek, az egyenetlen felület rosszul tömít, a porlasztási kép rosszabb lesz, és az injektor élettartama csökken. Ezért bizonyos gyárak a szervizeiknek nem engedélyezik az ilyen tisztítást.
A való életben azonban én magam is hallottam, hogy bizonyos esetekben valóban használ, csendesebb és tisztábban üzemelő lett a motor… de élettartamról nincs információm.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
’96-os 1.6 benzines Passatom van. Leállított motornál, ha nem nyúlok a fékpedálhoz, felkeményedik. Mi lehet a gond?
Köszönöm válaszát:
Gabi
Kedves Gabi!
A fékrásegítő vákuumos elven működik, a szívócsővákuum egy kamrában segít rá a fékre, így könnyebb nyomni. Ha a motor leáll, akkor egy ideig még tartja a nyomást (valójában depressziót), és azután kiegyenlítődik a külső (légköri) nyomással. Ha a rendszer valahol tömítetlen, akkor ez hamarabb végbemegy, ilyenkor érdemes megvizsgálni a csövezést, és magát a vákuumrásegítő dobját is, mert valahol a kelleténél jobban ereszt. Ez a későbbiekben azt is eredményezheti, hogy a rásegítés még járó motornál is elégtelen lesz.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Érdeklődnék, hogy a rozsdás hűtővízre van-e esetleg valami megoldás, vegyszeres védelem, utókezelés? (Az autóm 17 éves.)
Üdvözlettel:
Ferenc
Kedves Ferenc!
Az egyetlen megoldás a hűtőrendszer átmosása és a többszöri öblítés után megfelelő minőségű fagyállóval való feltöltés. A fagyálló tartalmaz korróziógátló adalékot, és a már rozsdás részeket megfelelően passziválja. Ezt a töltetet még beszennyezheti a rozsda, de ha pár hónap használat után ismételten lecseréli, az már tovább tiszta marad.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
'97-es Renault Mégane-om van, fél éve vettem 138 000 km-rel, de kiderült, hogy az autó 2002-ben volt szervizelve 120 000-rel, tehát valószínűleg rendesen átvágtak. Nemrég észrevettem, hogy erősen eszi a motorolajat: megmértem, 500 km-en 3-4 dl-t! Meg kéken is füstölt. A szervizben teljes generálást javasoltak, vagy bontott motort, illetve adalékanyag használatát. Ekkor derült ki a fent említett turpisság is. Igazából ha egy generálás teljes javulást jelent, megcsináltatnám (nem szervizben), hiszen így is olcsóbb, mint egy új autó.
Ön szerint érdemes egy 12 éves autó motorját újjávarázsolni? Vagy utána is fennállhat a probléma?
Nagyon köszönöm válaszát:
egy hölgy vezető
Kedves Levélíró!
A kérdés inkább pénzügyi, mint műszaki. Azt állíthatom, hogy a teljes motorfelújítás (motorgenerál) egy olyan költség lesz, ami az autó közeljövőben való gazdaságos eladását teljesen lehetetlenné teszi. Létezhet azonban egy egyszerűbb megoldás, pl. ha a csapágyak rendben vannak, akkor egy relatíve olcsó gyűrűzés még megállíthatja az olajfogyasztást annyira, hogy még sok tízezer km-t problémamentesen fog futni. A bontott motor bizonytalansága és az esetleges bonyodalmak az átpapírozással megint csak nehézzé, bizonytalanná és körülményessé teszik a dolgot.
Én azt javasolom, mérjenek kompresszió-végnyomást vagy hengerveszteséget, aztán egy tapasztalt szerviz véleményét és árajánlatát meghallgatva válassza ki a megfelelő megoldást.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Suzuki Swift 1.3GL 1996 típusú autónkon kereket cseréltem, és a bal első keréknél a gyári emelőt a gyári emelőfészek helyett (mivel az kissé már meg volt hajolva, és nem passzolt bele az emelő) kicsivel beljebb tettem, oda, ahol egy kidudorodás van, a közepén egy kis lyukkal. Sajnos későn vettem észre, hogy ez nem jó alátámasztási pont, mert kissé behorpadt… Kérdésem, hogy jelent-e ez később problémát, ki kell-e javítani, vagy csak esztétikai szempontból csúnya.
Köszönettel:
Gergely
Kedves Gergely!
Ha jól értelmezem, akkor valami padlólemez-merevítő borda hajlott be egy kicsit, ez nem nagy baj, esetleg a felületi sérülést (ha van) érdemes bejavítani, nem fog semmilyen gondot, gyengülést okozni a karosszérián.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Egy 9 éves E2200-as Mazda tehergépkocsit használok (356 000 km), reggelente az első indításnál elég komoly szürkés füst távozik. Ez normális egy ilyen idős dízeltől?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Nem tudom, a komoly füst mit jelent, de 356 ezer km nem kevés, akár lehetséges olyan gyűrűkopás, hogy egy henger nem indul be azonnal, fehéres-szürke, szúrós szagú, elégetlen szénhidrogénekben dús füstöt eregetve. Esetleg az izzítógyertyákra érdemes ránézni. Ha pedig visszatér a hideg, akkor úgyis minden kiderül.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Lada Samara 1.3 autóm vezérműszíjcseréjével kapcsolatban a szerelőm javaslata: 50 000 km vagy 2 év. A 2 év letelt, de csak 15 000 km-t futott. Cseréltessem, vagy várhat még?
(Vízpumpacsere, feszítőgörgő-csere javasolt? 45 000 km-t futott, ezeket még nem cserélték − nem vicc.)
Üdv:
Zoltán
Kedves Zoltán!
A szerelőnek részben igaza van, cserélni kell akkor is, amikor még a futásteljesítmény ezt nem indokolja, de eltelt bizonyos idő. Ez az idő azonban a szíjaknál 4 év (néha pedig 6), de semmiképpen nem kettő. A szíj egyelőre maradhat, ha repedés nem látható rajta (belső felén a fogárokban).
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Nekem bokszer 2000-es, levegős, benzines T3-asom van. A problémám: meleg motornál az önindító nem tekeri a motort megfelelően, mintha elszállt volna belőle az erő, vagy mintha szorulna, de van, mikor rendesem működik. Teljesen kiszámíthatatlan. Villamossági szerelő átnézte az önindítót, elvileg rendben van.
Lehetséges, hogy a fölmelegedett önindítóban valami vetemedik, és azért nem akar rendesen indítani?
Kedves Levélíró!
Gondolom, a szerelő az odavezető kábeleket is átnézte, és nem talált hibát.
Ennek a modellnek az indítómotor motor felőli csapágya egy bronzpersely, ami a váltó kuplungharagjába van ágyazva. Ennek a perselynek a kopottsága szokott olyat okozni, hogy a jó indítómotor is nehezen forgat, mert a forgórész hozzáérhet az állórészhez, így nem, vagy csak nagyon nehezen fordul át.
Én ezt nézném meg először.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
A gondom amivel önhöz fordulok, a következő:
Jelenlegi autóm: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2005). Az autó vízhőfokmérője kb. −5 és 0 fok közötti külső hőmérsékleten használva csak akkor megy fel a normálnak tekinthető fehér sávba, mikor az autót dinamikusan vezetem. Amennyiben kényelmesebb, spórolós tempóra váltok, vagy sűrűn kell lámpánál állni, a hőfokmérő lemegy a minimumként jelölt 60 fok fölé egy picivel. Fűtés van az autóban, de csak épp jó, nem könnyű "túlfűteni" az autót! A termosztát ma lett kicserélve, és a jelenség továbbra is fennáll!
Normális ez a jelenség? A dízelmotornak nem okoz gondot, hogy nem melegszik fel jobban?
Válaszát várva, tisztelettel:
Tybi
Kedves Tybi!
Akkor is, ha a termosztát jó, a korszerű, kis veszteséghőjű dízelmotoroknál sajnos elő tud fordulni, hogy óvatosan haladva, hideg időben, városban, kis fordulaton nem érik el az ideális motorhőfokot. Ezért is szoktak kiegészítő vízkörmelegítést beépíteni. Mivel itt nincs ilyen melegítő, a gyártó úgy ítélte meg, hogy ilyen esetekben elegendő vagy legalábbis elégséges a 60-70 fokos hűtővízhőfok, ez ellen egyszerűen nem sokat tudunk tenni, több modellre jellemző ez.
A lényeg, hogy menet közben, folyamatosan haladva ne hűljön vissza a motor 70 fok alá.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Nekem lenne egy Seat Cordoba Sportline-om, amit sérülten vettem, de a légzsák nem nyílt ki. Viszont az átvezető gyűrű után van egy csatlakozó, amibe két szál fut a légzsáknak, és az szépen el volt vágva, és világít a műszerfalon a visszajelző. Az lenne a kérdésem: ha összekötöm őket, akkor eldurran a légzsák? Mert sokan mondták, hogy nagy a valószínűsége. Esetleg ki tudom mérni, melyik vezetéket melyikkel kössem össze?
Kedves Érdeklődő!
A kérdés az, hogy a légzsák központi egysége milyen állapotban van, működött-e már, vagy még nem, tehát még nem működtetett légzsákot. Mivel ez csak elektromos diagnosztika útján állapítható meg, így nem tudok a kérdésre felelni. Ha a vezérlő jó, tehát nem ütközött az autó akkorát, hogy a légzsák működésbe lépjen, akkor össze lehet kötni, de vajon miért vágták el? Mindenképpen egy vizsgálatot javasolok, mielőtt a vezetékeket összekötné.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Problémám a következő:
2 hónappal ezelőtt vásároltam egy 2004-es VW Golf V. 1.4 FSI 90 LE-s motorral rendelkező, igencsak fürge kis járgányt. A szokásos "nagyszervizen" túl van az autó, a létező összes szűrő ki lett cserélve rajta, a legjobb minőségű motorolajat kapta stb. Mivel köztudott, és sajnos a márkaszervizben is (Porsche Győr) ezt mondták, ez a típusú autó elég ritka. Értem ezt az FSI motorra. Eddig még nem is lenne gond, a probléma ott kezdődött, hogy rendszertelen időközönként előjön az alapjárat ingadozása, hintázása. A fordulatszámmérő mutatója nem mozdul, egyszerűen csak "hintázik" álló helyzetben a motor. Volt úgy, hogy még a világítás is halványodott, de ez ritkán fordul elő.
Az észlelt hiba után elvittem az autót a Porsche Győrhöz, ahol kicseréltek valami hőfokszabályozó szelepet és egy szinten tartó szelepet (vagy mit), és hozzátették, hogy tankoljak valami nagyon jó minőségű OMV benzint. Nos, ezt meg is tettem, azóta mintha jobb lenne az autó, természetesen jobban is megy, és érezhető a valós 90 lóerő, de még mindig van, hogy rendszertelen időközönként, akár reggel első indításnál, vagy csak szimplán piros lámpánál állva is behintázik az alapjárat. Bosszantó, mert nagyon jó kis autó, Sportline felszereltséggel, de nem teljesen "élvezhető", mert nagyon idegesítő ez a hiba, amit a márkaszervizben sem igen tudtak orvosolni… röpke 43 ezer Ft-ért.
Tehát erre szeretnék választ kapni: vajon mitől van, mi okozza ezt a hibát, mit tehetnék az ügy érdekében, hogy teljesen tökéletes legyen az autó? Hangsúlyozom még egyszer: nincs elhanyagolva, mindenből a legjobb minőséget kapja, de még így sem tökéletes! Ha van valami ötlete, tippje erre a problémára, kérem írja meg nekem, mert nagyon szeretném, ha végre jól működne ez az egyébként tökéletes német technikával megáldott kis kocsi!
Várom mielőbbi válaszát!
Köszönettel és üdvözlettel:
Veronika
Kedves Veronika!
Mivel a jármű elektromos tüzelőanyag-rendszere igen bonyolult elektronikai rendszer, így nehéz lenne bármilyen hibára is ráböknöm, hogy ezt vagy azt cserélni kell, és jó lesz. Nyilvánvalóan valami az alapjárati szabályzás körül van, ami mechanikus vagy elektronikus problémára is utalhat… ezt eldönteni sajnos csak szakszervizben lehet, diagnosztikai berendezéssel ellenőrizve különböző paramétereket.
Én azt javaslom, hogy vagy keressen egy másik, talán nagyobb forgalmú (így tapasztaltabb) szervizt, illetve, ha ragaszkodik az említett szervizhez, ha a probléma ismét jelentkezik, akkor a régi munkalappal menjen be a szervizbe, és kérje a probléma ismételt javítását munkagaranciában, mert próbálgatásokat, nem hibás alkatrészek cseréjét nem Önnek kell fizetni. Az ilyen jellegű hibák megoldása a legnehezebb, de Önnel csak a hibát okozó alkatrészt fizettethetik ki.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Hamarosan 10 éves a Civicem (1.4 is 90HP). Még csak 50 000 km-nél járok, viszont aggódok a vezérműszíj-szakadás miatt.
Csereérett, vagy a futott kilométer a meghatározóbb? Csak szíjat vagy szettet vásároljak?
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
István
Kedves István!
Érdemes szíjat cserélni a szíj öregedése miatt, és mivel a futásteljesítmény még nem éri el azt az értéket, ahol feszítőt és vezetőgörgőt is kell cserélni, így azt elméletileg bent lehet hagyni, azonban az új szíj teljes futásteljesítményét már lehet, hogy nem bírja el. Tekintetbe véve a munkadíjat, az egyéb járulékos dolgokat (pl. időkiesés) egy újabb szervizlátogatásnál, én azt mondom, cseréltessen teljes szettet.
Üdvözlettel:
Autódoki
Kedves Autódoki!
Kell-e, lehet-e tisztítani a szénszűrőt (15 éves Tipo)? Okozhat-e valamilyen üzemzavart ennek elmaradása?
Tisztelettel:
István
Kedves István!
Akkor okozhat az aktívszén-szűrő problémát, ha annyira eltömődött, hogy a keresztülszellőzése már nem biztosított. Ekkor a tankszellőzése problémás lehet, ez okozhat akár üzemzavart, motorfulladást.
Tisztítani nem lehet, és kb. 10 év alatt az aktív szén már nem látja el feladatát, de ezt az üzemelés közben nem lehet észrevenni.
Üdvözlettel:
Autódoki