Rendelkezem egy '92-es Honda Civic LSI-vel, 4 ajtós. Eddig nem tette, de most olyan problémával küzdök, hogy: egész napi használat semmi gond, délután már nem indul, csak teker az önindító és semmi. Húzásra beindul, de nehezen. Ha elindul, akkor gázadásnál megtorpan az autó, vagy lefullad ha lámpánál indulok, néha puffog, mintha megszívta volna magát. Ez a jelenség havonta egyszer vagy kétszer fordul elő. Gondoltam az injektorra, vagy lehet, hogy tankoltam rossz minőségű benzint és ez nyomot hagyott rajta?(Csak kúton tankolok...)
Köszönettel, Zoltán
Kedves Zoltán!
Első körben egy üzemanyagnyomás-mérést javaslok, akár menet közben is, ez sok mindenre magyarázatot adhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Skoda Favorit 1993-as glx tulajdonosa vagyok. A műszerfal kilométer-számlálója nem működött, ezért kicseréltem a fogaskereket. Most a számláló működik rendesen, de a fordulatszámláló kb. a fordulat felét mutatja. Érintkezési hiba, vagy nem kap testet. Mi lehet az oka?
Köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy a szerelésnél vétett valamilyen hibát, ami ilyen jelenséget okozhat. Lehet ez a csatlakozók kontakthibája, de akár a műszercsoport hátulján lévő fólia törése is.
Azt javaslom, szedje szét újra, és alaposan ellenőrizze a fentieket.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Amikor sebességbe rakom az autómat (Opel Vectra B automata váltóval), ránt egyet a kocsin. Ez ismétlődik a további sebességi fokozatoknál is. Hátramenetben is ugyanezt produkálja. Mi lehet a baj vele? Eddig ilyet sosem csinált. Előre is köszönöm a választ.
Üdv.: Attila
Kedves Attila!
Elvileg komoly problémát is jelenthet, bár ha más tünetet nem tapasztal, valószínűleg egyszerűbb a helyzet.
Ha az autó alapjárata valamiért túl magas, hasonló jelenséggel találkozhat, ilyenkor ugyanis az automata határozottabban "zár". Okozhat ilyesmit az automata túl kevés olaja is, javaslom tehát, hogy ellenőrizzék az olajszintet, és szükség esetén pótolják.
Emellett, ha az autó futásteljesítménye relatíve magas, időszerű lehet az automata szűrőjének cseréje is, ez szintén megszüntetheti a problémát.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Problémám a következő: elég régi, '86-os Regatámból egyszer csak folyni kezdett a benzin. Megnéztük, és egy körülbelül 2-3 cm-es repedés van a tank alján. A tank anyaga valami műanyagféle, kérdésem pedig mindössze annyi, hogyan lehetne megjavítani, mit javasol? Van egyáltalán rá mód, vagy mindenképpen cserélni kell? Mert azt nem szeretném.
Köszönöm válaszát,
András
Kedves András!
Mivel a tank még az üzemanyag leeresztése után is jelentős mennyiségű benzingőzt tartalmaz, semmiképpen se próbálja meg a házilagos javítást!
Tudtommal igazán tartós, komoly javítási technológia nem is nagyon létezik erre, így én mindenképpen a cserét javaslom. Bontóban nagy valószínűséggel talál egészséges darabot néhány ezer forintért.
Ideiglenes megoldásként javaslom esetleg még az epoxigyurma használatát. Létezik olyan verziója, amelyet kifejezetten tankjavításra találtak ki, és relatíve jól megtapad benzinnel szennyezett felületen is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2003-as évjáratú A4 Audim van, 1.6 benzin. Minden egyéb előzmény nélkül leállt a motor. Nehezen indítottam csak újra, de ekkor azt tapasztaltam, hogy rettentő erőtlen lett az autó, egyszerűen nem forog 5000 fölé. Ha hagyom kb. 3 órát állni, akkor megint egyből beindul, van benne erő is, minden rendben van vele, de kb. 3-5 perc után ismét ránt egyet és újra erőtlenné válik. Nincs füstje még magas fordulaton sem. A motorvezérlő lámpám is kigyulladt. Kérdésem, mielőtt elvinném diagnosztikára, hogy Ön szerint mi lehet a probléma? Talán a keverékképzéssel? Lambdaszondahiba? Vagy valami komolyabb?
üdvözlettel,
Hunor
Kedves Hunor!
Diagnosztika ELŐTT sajnos nem tudok tippelni a hibára, hiszen gyakorlatilag bármi okozhatja.
Alapvető, hogy a tárolt hibakódot kiolvassák, ez alapján lehet majd elindulni a hibakereséssel.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello Doki,
Nissan Pathfinder 3.3 benzines kocsimban kiiktatnám az EGR szelepet. Milyen hatása lehet ennek a fogyasztásra, ill. a teljesítményre? Hibakódot dobni fog?
Köszönöm
Péter
Kedves Péter!
Fogyasztásban és teljesítményben pusztán a kiiktatástól valószínűleg nem érez majd különbséget, legalábbis ha az EGR egyébként jól működött.
Hibakódot nagy valószínűséggel ad majd rá a motorvezérlő, és a rizikó igazából itt van. Elképzelhető, hogy a gyártó úgy programozta az ECU-t, hogy az EGR hibája esetén abszolút más karakterisztikára kapcsol, és így bizony már jelentkezhet komoly eltérés az eddigiekhez képest.
Fontos, hogy környezetvédelmi szempontból jelentős átalakításnak minősül az EGR szelep kiiktatása, műszaki vizsgán egészen konkrét buktaokot jelenthet.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
1995-ös évjáratú Opel Astra F 1.4, 8v, 60 LE, központi injektoros, 77 000 km-t futott gépjárművem van. Érdeklődnék, hogy ha az autóban nincs katalizátor, vagyis az előző tulaj eltávolította, akkor az autó motorjára milyen hatással lehet ennek hiánya? Fogyasztásban, nyomatékban, vagy esetleg árthat-e a motornak. Tudomásom szerint a szonda érzékeli a kimenő füstben az oxigén mennyiségét és úgy szabályozza a dúsítási arányt, de katalizátor nélkül ez az érték nem lehet megfelelő és a fojtás sincs meg benne. Természetesen tervezek katalizátorvásárlást, hiszen műszaki vizsgán nem tud átmenni az autó.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel, József
Kedves József!
Ebben az autóban egyetlen lambdaszonda van, és az bizony még a katalizátor előtt mér. Ilyen tekintetben tehát nem zavarja a motor működését a katalizátor hiánya.
A kipufogórendszer megváltozott ellenállása azonban már befolyásolhatja a motor működését - igaz, akár pozitív irányba is. Azt azonban tudni kell, hogy a hiányzó katalizátor az autó környezetvédelmi alkalmatlanságát jelenti. Ha tehát egy ellenőrzés során ez kiderül, az autót pillanatok alatt kivonhatják a forgalomból, önt pedig alaposan megbüntethetik emiatt.
Természetesen környezetvédelmi szempontból sem etikus ez a megoldás, így azt javaslom, mihamarabb pótolja a hiányosságot.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Van egy 1994-es, 2.0 benzines, automata Passatom, s a tempomat időnként kikapcsol, mintha a fékre lépnék, és utána van, mikor be se lehet kapcsolni. Pár nap szünet után ismét rendesen működik, sőt a probléma miatti próbálgatások alatt még a 3. seb.fokozatban is be lehetett kapcsolni és úgy váltott feljebb. A hibatárolót még nem nézettem meg, de azzal még nem javul meg sajna. Tudom, elég bonyolult a rendszere. Az elektronikus csatlakozásokat sikerült átnézni, megtisztítani, de a hiba maradt... Köszönöm a tanácsot előre is.
Kedves Érdeklődő!
Azt gyanítom, a kuplung- és/vagy fékpedálkapcsolók környékén érdemes először keresgélni. A tempomatos autók többségénél ugyanis e két pedál lenyomására biztonsági okokból azonnal kikapcsol a tempomat.
Ráadásul a tapasztalatok szerint a VW-csoport autóinál meglehetősen gyakran hibásodnak meg ezek a kapcsolók. Könnyen lehet, hogy az ön autójánál is csupán ez lesz a gond.
Fontos, hogy a féklámpa kapcsolója, még ha fizikailag azonos házban helyezkedik is el, teljesen külön áramkörön működik, Emiatt az egyébként hibátlanul dolgozó féklámpa nem jelenti a pedálkapcsoló(k) tökéletes működését.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Van egy 2000-es évjáratú, 1,7-es, központi injektoros (2121-4) Lada Nivám. Az lenne vele a gondom, hogy ha melegszik a hűtőfolyadék, nem kapcsolnak be a hűtőventilátorok. Elviekben kicseréltük azt a gombát, ami vezérelné őket, de a hiba így sem oldódott meg.
Mi lehet a megoldás?
Tisztelettel
György
Kedves György!
Ha a hőkapcsolókat a megfelelő értékűre cserélték, az alábbiak jöhetnek még szóba:
– nem jut el az áram a ventilátorig, ezt okozhatja a biztosíték hibája, elektromos kontakthiba vagy szakadás,
– elromlott a ventilátor motorja,
– a hőkapcsolóhoz eljutó víz hőmérséklete túl alacsony, például a termosztát hibájából.
Ezeket ellenőrizzék végig és megoldódik a probléma.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2003-as Ford Mondeo MKIII 1.8 92 kW-os autómban használnék E85-öt 50%-os arányban, esetleg LPG-sre alakítanám az autómat.
Az iránt érdeklődnék, hogy az E85 kémialiag vagy egyéb módon árt-e az autónak. A Ford márkaszerviz szerint még a gyárilag felkészített autókat is gyakran kell ellenőrizni, mert az E85 gyorsan korrodál és mar, főleg műanyagot, gumit és alumíniumot.
Alternatívaként az LPGl-re való átalakításon is gondolkodom, de ott meg állítólag a túlzott hőtermeléssel van a gond: megéghetnek a szelepek.
A válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Úgy tűnik, az etanolos üzemről lassan bebizonyosodik, hogy kisebb-nagyobb kompromisszumokkal szinte minden autóban használható. A tapasztalatok szerint nem korrodálja az alkatrészeket, nem eszi meg a tömítéseket. Ezzel együtt nincs általánosan használható, kiforrott technológia minden típusra, amellyel 100% etanollal problémamentesen üzemeltethető. Amenyiben erre adja a fejét, javaslom valamely etanol-elektronika használatát, folyamatos finomhangolással.
Az LPG jóval komolyabb hagyományokra tekinthet vissza. A jelek szerint, bár nagyobb befektetés, hamarabb megtérül, különösen nagyobb átlagos futásteljesítmény mellett. A gázüzem káros hatásairól sokat lehet olvasni, hallani, ám valójában az ilyen jellegű meghibásodások igen sok futott kilométer után jelentkeznek, és javításuk még mindig nem éri el a gázüzemmel megtakarított összeget.
Én személy szerint a gázüzemre voksolok, még az ezzel járó kényelmetlenségekkel együtt is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
VW Golf1 1.6td 1983-as. Folyik az olaj a kipufogócsonkból, azt tudom, miért folyik (a tömités öregedett el), nem is az a kérdés, hanem az, hogy mitől lehet ott olaj, mert a szerelő szerint nem nagyon kéne neki ott lennie. Örülnék valami érthető válasznak, üdv w. zsolt
Kedves Zsolt!
Sajnos nagyon valószínű, hogy ön egy alapos turbójavítás előtt áll. Ne is nagyon halogassa, mert az elégtelen kenés tökéletesen tönkreteheti a feltöltőt, akkor pedig már a felújítás sem jöhet szóba.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Egy ideje replika autó építtetésen (Shelby Cobra) gondolkodom, de nem tudom, hogy Magyarországon van-e olyan autóépítő, aki olyat tudna összerakni, amelyik nem csörög-zörög, stabil, normális autókinézete van, nem pedig egy vidéki sufniban összetákolt szekér benyomását kelti. Egyáltalán mi a helyzet az ilyen autókkal? Meg lehet őket építeni úgy, hogy öröm legyen velük az autózás?
Esetleges válaszát előre is köszönöm:
Mate Norbert
Kedves Norbert!
Elvileg megépíthető egy ilyen autó korrektül, ám Magyarországon sajnos nem alakult ki a kit-carok körül megfelelő technikai és jogszabályi kultúra.
Emiatt nehéz olyan műhelyt találni, aki megfelelő rutinnal és hozzáértéssel rendelkezik ez ügyben. Ha mégis sikerül ilyenre lelnie, még nehezebb lesz az elkészült autót legalizálni.
Talán járhatóbb út az EU-ból behozni ilyen, már forgalomba helyezett autót, és azt honosítani. Nagy előnye egy kész autónak, hogy ki is tudja próbálni, így megítélheti, mennyire sikerült "autószerűvé", élvezhetővé építeni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Tanácstalan vagyok, vezérműszíjat szeretnék cseréltetni Peugeot 206, 2001-es, 2.0hdi-ben, 90 LE, RHY. Csak a gyártó megválasztásában nem tudok dűlőre jutni, a DAYCO készlet vagy a Contitech készlet jobb? Illetve Ön milyet javasol?
Válaszát előre is köszönöm,
Üdvözlettel:
Balázs
Kedves Balázs!
Egy a fontos, márkás, neves gyártótól származó szettet építsen be!
A nagy nevek egyébként is gyártanak egymásnak, így könnyen lehet, hogy egy Conti szettben Dayco szíj van, bár Conti felirattal. A görgőket pedig jellemzően amúgy sem ők gyártják, ezekben a szettekben általában INA, SNR, Ruville, SKF görgőket talál majd.
Azt javaslom, a nagyok közül válasszon (én a Conti és a Dayco mellett még legalább a Gateset idesorolnám), a végső döntést nyugodtan hozza meg az ár alapján, ezekből nem nagyon lehet mellényúlni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Opel Astra Classic II. 2004-es évj., 86 000 km. Mit kell cserélni a szerviznél?
Hallottam a kötelező olaj és szűrök mellett vezérműszíjat is. Csak a szíjat vagy a feszítőcsapágyat stb. mindent? Esetleg konkrétan leírná, hogy mit kell cserélni? Előre is köszönöm a válaszát.
Üdv
Sanyi
Kedves Sanyi!
Mivel pontos típust nem írt, nem nagyon tudok konkrét választ adni. Az viszont teljesen biztos, hogy a vezérműszíj cseréjekor a görgőket is ki kell cserélni, illetve ha a vízpumpa állapota rossz vagy kétséges, azt is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Suzuki Baleno 1.6 GLX 1999-es autóm van. 40 E km-rel vettem át, most 70 E km van benne. Kérdésem a következő. Mikor ajánlja a szíjcserét (könyv szerint szervószíj 80 E, vezérműszíj 100 E km)? Nem tudom, volt-e cserélve, mert a szervizkönyvben és a meglévő számlákon nem találtam cserére utaló nyomot. A külső 2 db szíj nagyon jó állapotban van.
Köszönöm válaszát.
Kedves Érdeklődő!
A Baleno 1.6 motorjára előírt vezérlés-csereperiódus a gyártási évtől függően 90 és 105 ezer kilométer között változik, 2000 előtt időkorlát is volt, nevezetesen 5 év.
Bár a futott kilométerek szerint még nem időszerű, azért ötéves már elmúlt. Ráadásul nem tudni, az előző tulajdonosnál milyen munkákat végeztek el, így enyhén szólva is bizonytalan az autó előélete.
Általános elvként azt tudom javasolni minden szíjas motorral szerelt használt autó vásárlásánál, hogy ha egy szemernyi bizonytalanság is felmerül a vezérlés cseréjének időszerűségéről, akkor azt el kell végezni. Egy szíj szakadása a csere költségénél jóval komolyabb károkat okozhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
'88-as évjáratu, kétütemű Trabantba etanolt lehet-e tankolni? Ha igen, az olaj milyen arányú keverésével? Ha benzinnel együtt használnám, úgy mennyi lenne az ideális?
50-50%?
Kedves Érdeklődő!
Az 50:50 arányú keverék a kétütemű Trabantnál nem okoz érezhető problémát, maximum hideg időben kicsit többet fog tekerni az indító. Tiszta etanollal is kiválóan működik egyébként, amennyiben a fúvókák cseréjével meg tudja oldani a többletüzemanyag bejuttatását.
Az üzemanyag-olaj keverékén nem szükséges változtatnia, az 1:50-es keverési arány tökéletes lesz etanollal is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor,
Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire károsítja az autót, ha a direktszűrőn nincs olajozás? Az autóm egy injektoros Peugeot 205-ös.
Tisztelettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Nagyon. Mintha ott sem lenne a szűrő.
Gyakorlati haszna nagyjából annyi, mintha a medvét ketrec helyett a rábeszélés módszerével próbálná az állatkertben tartani.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Van egy 2004-es gyártmányú Opel Astrám, azt szeretném megjelenésében megváltoztatni. Szeretnék egy mutatós sportdobot felszerelni, egy légterelő szárnyat, illetve egy karosszériakiegészítőt (első-hátsó lökhárító, illetve oldalszegélyt) felszerelni. Nekem mindössze annyi kérdésem lenne, mi az, amit fölszerelhetek engedély nélkül, illetve mihez kell engedély, valamint melyik jogszabályban tudok több információhoz jutni, mondjuk a sportdob felszerelésével, használatával, illetve a többi kiegészítővel kapcsolatban.
Kedves Érdeklődő!
A 6/1990 KöHÉM-rendelet foglalkozik ezzel a kérdéssel.
Azt kell mondjam tömören, a jogszabály szó szerinti értelmezésében a felsoroltak mindegyike engedélyköteles, minősítésköteles. Elvileg bármelyikük előzetes engedélyeztetés nélküli felszerelése esetén mind vizsgán, mind pedig közúti ellenőrzés során forgalomból történő kivonást jelenthet.
A sportdob a környezetvédelmi értékek módosulása miatt (beleértve a zajszennyezést), a légterelő szárny és a módosított lökhárítók, küszöbszoknyák pedig az autó fizikai méreteinek megváltoztatása miatt problémás.
A gyakorlat persze más, a fentiek megítélése általában szubjektív, még a hatóságok részéről is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Suzuki Swift 1,3-as gc 2003-asom van, és kb. 12 000 kilométer után 0,5 liter olajat kellett beleönteni, hogy az olajszint megfelelő legyen. Az lenne a kérdésem, ez normális? VAGY FORDULJAK SZERELŐHÖZ?
Kedves Érdeklődő!
Ha az autó 10W-40-es olajjal van töltve, az olajfogyasztása még éppen normális - ha növekszik, érdemes felkutatni az okát.
Ha ennél hígabb olaj van a motorban, ez a fogyasztási érték teljesen normális.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Doki!
Szeretném megkérdezni hogy Toyota Avensis 1,6 1999 evj.autómba lehet-e bio etanolt tankolni 50-50%százalékban benzinnel,vagy milyen arányban,károsítja-e a motort.Az átalakító elektronika jó-e?,ill.tiszta etanollal károsodik-e a motor?
Köszönettel Zsolt
Kedves Zsolt!
- A feles keverékkel nagy valószínűséggel nem lesz gond
- Az elektronika használatával remélhetőleg a tiszta etanolt is használni tudja, ám arra figyeljen, hogy olyan verziót vásároljon, amely a motor hőmérsékletét is figyeli!
- A tiszta etanol az esetek döntő többségében semmilyen módon nem károsítja a motort vagy alkatrészeit
Fontos, hogy az etanolos próba megkezdése előtt cseréljen üzemanyagszűrőt, majd nagyjából 1000 km után újra!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Januárban első autóként vásároltam egy relatív jó állapotú, 1986-os, 1,3-as VW Golf II-t.
Nagyon elégedett vagyok az autóval, bár az idő vasfogai kikezdték itt-ott. A legfőbb hibája, hogy alacsony itt-ott a feszültség (pl.: szivargyújtón mérve 11 volt körül ingadozik, a rádió körén még alacsonyabb. A fűtésventilátor és az ablaktörlők a közös relé miatt úgyszintén akadoznak, egy kis relépiszkálás, és máris meglódulnak az említett berendezések stb.). Tervezem az autó átkábelezését, mert a hiba okát abban vélem felfedezni, hogy a biztosítéktábla, a saruk és a testpontok eloxidáltak, és ez lehet az oka az alacsony feszültségnek, de javítson ki, ha tévedek. A problémám az, hogy sehol nem találok a neten sem ehhez a típushoz komplett kapcsolási rajzot, amely alapján neki mernék vágni a munkának. Amennyiben tudna nekem adni egy megbízható kapcsolási rajzot, vagy ha van egyéb ötlete az említett problémákra, azt nagyon megköszönném.
Károly
Kedves Károly!
Egy ilyen kapcsolási rajz szerzői jog által védett, így remélem, megérti, hogy nem küldhetek és nem linkelhetek önnek ilyesmit. Javaslom azonban, hogy keresse fel valamelyik műszaki könyvesboltot, például Marótiékat, ahol egy komplett javítási kézikönyvhöz is hozzájuthat.
Az autó átkábelezése egyébként nem kis munka, én mai fejemmel kizárólag porrá égett köteg esetén fognék bele ilyesmibe. Azt javaslom, inkább javítsa a kritikus részeket, hiszen egy 5 méteres kábeldarabbal, ha nincs lehúzva róla a szigetelő réteg, nem sok baj lehet.
A biztosítéktábla cseréje jó álllapotú bontottra egyébként komoly előrelépés lehet, ezeknél a Golfoknál sajnos elég érzékenyek a mozgatásra, a nedvességre meg úgy egyáltalán az életre.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Egy '93-as, 1 literes Suzuki Swiftről volna szó.
A kérdés, hogy 185/55 R14 vagy 185/50 R14-es gumikat szeretnék felrakni rá, de nem szeretném rövid időn belül tönkrevágni a féltengelyeimet, ezért a tanácsát kérem és véleményét, hogy ez a gumiméret tehet-e valami kárt a futóműben, féltengelyben vagy akármi másban.
Válaszát előre is köszönöm:
Gábor
Kedves Érdeklődő!
Amennyiben a felni ET-je megfelelő lesz, és a felni középvonala a kerékcsapágy középvonalába esik, nincs mitől tartania.
Az egyetlen, amivel gond lehet, az a hátsó kerékcsapágy. Ez azonban a Swiftnél egyébként sem egy borzalmasan tartós valami, legalábbis a 3-5 ajtós, nem ABS-es autókon. Igaz, olcsó és könnyen cserélhető.
Ez persze nem akut veszély, de nehéz felni esetében mondjuk 6-8 év helyett 3-4 évet fut majd el egy csapágygarnitúra.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello!
Tanácsot szeretnék kérni, mi lehet a baj? Audi A4 2001. 12. havi PDTDI, 225 ezer km van benne, hibakódolvasáson volt, semmi hibát nem küld, hangja is normális, igaz, gyengébben megy egy kicsit, mint korábban!Amikor rajta volt a laptop, alapjárat után szépen lepadlóztuk és bedadogott, rázta a kasznit, mint valami traktor, 4-5 mp után normalizálódott az alapjárat! A PD elemeket végignéztük, azok jók, kérem, segítsen! üdv, Miki
Kedves Miki!
Én arra gyanakszom, hogy egyszerű tömítetlenség jelentkezett. Javaslom, ha szemrevételezéssel nem találnak semmit, alapjáraton egy féktisztító sprével fújják körbe a szívóoldalt kívülről, a légszűrőháztól a szívócsonkig.
Ott kell keresni a hibát, ahol a féktisztító hatására változik a fordulatszám.
Üdvözlettel:
Autódoktor
1,7-es Lada Niva, 1998-as évjárat, sebességváltáskor a kuplung feleresztésekor nagyot koppan, a koppanást hátulról hallom. Válaszod köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Nagy valószínűséggel a hajtásláncban van valami lógás. Ha kizárjuk a diffit (az ugyanis jól hallható búgással tudatja először a kopást), maradnak a kitámasztókarok szilentjei, a kardánkeresztek és a hardy-tárcsák, ezeket javaslom ellenőrizni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
A kérdésem az lenne, létezik-e, hogy 40 ezer km után fényesre fékeztem az első féktárcsát és attól van súrlódó hangja a féknek, de a fékbetéten még maradt bőven ferodo?
Valamint, hogy 40 ezer km után egyszerre kell-e cserélni az első, ill. a hátsó fékbetétet?
Előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Bizony, elképzelhető. Sőt, az is előfordulhat, hogy ez egyszerű vezetéstechnikai hiba. A megégett fékbetét felülete ugyanis gyakran annyira megkeményedik, hogy a tárcsát komolyan enni kezdi. Eközben a betét felülete alig vagy legalábbis jóval lassabban kopik.
Az első és hátsó betéteket nem kell feltétlenül egyszerre cserélni, normális esetben a hátsó jóval tovább bírja, a legvékonyabbak is az elsők kétszeresét szokták futni. A fenti jelenség azonban hátul is okozhat komoly kopást, tehát mindenképpen ellenőrizzék a hátsó betétet és a tárcsát is!
Üdvözlettel:
Autódoktor