Üdvözlöm!
Nekem egy Fiat Tipóm van, melyben elkezdett menet közben ugrálni a benzinszintmérőm. Tudna segíteni, mi lehet az oka ennek?
Köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Az üzemanyagszintjelző romolhatott el, esetleg a műszer, vagy a kettő között valami kontakthiba lépett fel. Az teljesen bizonyos, hogy nem az üzemanyag valós szintje ugrál fel-le ilyen gyorsan.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Mazda 323F (1993-as, szervós) autóm kattog mozgás közben, ha teljesen vagy majdnem teljesen balra tekerem a kormányt. Jobbra nem.
Válaszod köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Nem teljesen tiszta előttem, milyen kattogásról van szó. Ha a sebességgel arányos a hang gyakorisága, akkor nagy valószínűséggel a féltengelycsukló haldoklik. Ez könnyen ellenőrizhető az adott oldali kerék felemelésével és forgásirányú mozgatásával.
Ha a hang a kormánykerék tekerésével jelentkezik, akkor a toronycsapágy lehet a ludas. Ilyenkor az autót szintén fel kell emelni, kikötni a külső kormánygömbfejet, és a futóművet a kormányzás irányában megtekergetni. A rossz toronycsapágy ilyenkor jellegzetes nyöszörgő, ropogó hangot ad.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2003-as, 1,2-es, benzines, 16 szelepes, 45 000 km-t futott (biztos, hogy ennyit, első tulajdonos vagyok) G Astrám vezérműszíjának cseréjét ajánlotta a szerelőm. Kérdésem, hogy valóban öregszik-e annyit az idő múltával a vezérműszíj, hogy így tényleg javasolt-e a csere?
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
A hétéves vezérműszíj bizony elég öreg, a legtöbb gyártó ilyenkor már előírja a cserét. A szíj anyaga ugyanis nem csupán a munkában fárad meg, hanem az állásban is.
A pontos szervizintervallumot, beleértve a futásteljesítmény és az eltelt idő szerinti előírást is, a szervizkönyv ide vonatkozó része tudná megmondani, ám gyanítom, az ön könyvében az ön autójára vonatkoztatva nem fog ilyet találni.
Ez a motor ugyanis láncos vezérlést kapott, így egyetlen árva vezérműszíj-cafatka sincs benne. Így aztán mosolyogjon derűsen a szerelőre, és teljes magabiztossággal utasítsa vissza a vezérműszíj cseréjét!
Megjegyzem, a szerelő nem feltétlen rosszhiszeműen javasolta a szíjcserét, számtalan szíjas motor létezik ugyanis az Astra G-ben, amelyeknél ilyen idősen erősen javasolt a csere.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Az autóm tompított világításával a vásárlás óta nem voltam kibékülve, ugyanis szerintem nagyon gyenge. A szervizben javasolták, hogy szereltessek be xenonszettet. Ezt megtettem, majd 2 hete egy KPM-ellenőrzéskor közölték, hogy ez szabályellenes. Sajnos csak most néztem utána, és úgy tűnik, hogy igazuk van! Kérdésem valójában az, hogy milyen izzót vegyek, amely azért többet tud, mint az, amellyel forgalomba helyezték az autót.
Válaszát előre is köszönöm: Endike9!
Kedves Érdeklődő!
Sajnos az utólagosan beépített xenonszett valóban nem legális megoldás, bármilyen csábító is.
Ha a tompítottal elégedetlen, nem sok mindent tudok javasolni. Az európai előírások elég szigorúak, szinte minden autóban úgy érzi az ember, hogy valami nincs rendben a világítással.
Első körben azt javaslom, ellenőriztesse a fényszórók beállítását, illetve azt, nincs-e letekerve a magasságszabályzó. Ha ezek rendben vannak, vizsgálja meg, nem poros-e a foncsor, nem sérültek-e meg az üvegek.
Egy gyors multiméteres méréssel vizsgálják meg a fényszórókhoz érkező feszültséget is, a kontakthibák komoly fényerőcsökkenést eredményeznek – bár, ha ez egy Corolla, akkor ez a hiba nem túl valószínű.
Ha minden rendben, és még mindig elégedetlen, kísérletezhet neves gyártók növelt fényerejű izzóival, ám csodát ne várjon. A +25%, +30%, +60%-os fénykibocsátással reklámozott izzók használatakor az emberi szem közel sem fog ekkora javulást észlelni.
Attól viszont óva intem, hogy 100/80-as, 130/100-as izzókat használjon, ezek nagyon gyorsan tönkretehetik a lámpákat, a kapcsolókat, vezetékeket.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Fabia 1.2 12v 64 LE-s, használhatom-e bioetanollal és milyen arányban? Befolyásolja-e a zöldkártya értékét? Kíván-e a használata más olajat?
Kedves Érdeklődő!
– Igen, 1:1 arányban komolyabb módosítás nélkül is.
– Kevéssé, valószínűleg jó irányba.
– Nem.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Skoda 120l, 1985
1. kérdés: a motor üzemel, sebességbe rakás után nem indul az autó/egyik sebességi fokozatban sem indul a kocsi. Mi lehet a hiba?
2. kérdés: hengerfejleszerelésnél mire kell vigyázni? (pl. vezérlés)
3. kérdés: a motor bal oldalán az olajfolyásnak mi lehet az oka?
Kedves Érdeklődő!
Az, hogy sebességben nem indul az autó, üresben meg igen, jellegzetes Skoda-tréfa. Valószínűleg nincs a helyén a karosszériát a motorral összekötő testkábel. Ha jól rémlik, a motortartó gerendán lévő bal oldali gumibaknál van a gyári helye. Ha ez elvész, vagy megsérül, a váltórudazaton keresztül tud testelődni a motor, de csak bizonyos helyzetekben. Sürgős javítást igényel, rossz esetben ugyanis a gázbovdenen keresztül is létrejöhet a testkapcsolat, az viszont nagy valószínűséggel füstölésbe torkollik majd.
A hengerfej leszerelésénél bizony sok mindenre kell figyelni, de még többre a felszerelésnél. Elsősorban persze arra, hogy minden a helyére kerüljön, beleértve a vezérlést is, valamint arra, hogy a hengerfejcsavarokat a megfelelő nyomatékkal és fokozatokkal húzzuk le. Az új hengerfejtömítés csak így fog tartósan és korrektül tömíteni.
Az olajfolyás forrását könnyen fel lehet deríteni egy blokktisztító folyadékos kezelés és gőzborotvázás utáni 10–20 kilométeres próba után.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
A kérdésem az volna, hogy az 1996-os Carisma 1.8i autómnál a tankolásnál a töltőpisztoly azonnal lekattan, és csak cseppenként tudom, nagyon kis fokozaton tankolni.
Hiába forgatom, húzom kicsit ki, olyan, mintha felhabosodna a benzin, egészen a töltőnyílásig és azonnal lekattintja a pisztolyt. Mintha a kifelé áramló levegőbe „beleakadna" a benzin és nem folyik le.
Tudtommal a benzintartály és az egész rendszer zárt, tehát nem lehet, hogy valamiféle szuszogó elkoszolódott volna.
Gyakorlott benzinkutasok is fejüket fogták és tanácstalanok.
Várom ötletét.
Kedves Érdeklődő!
Két ötletem van.
Előfordulhat, hogy a beöntőcső keresztmetszete leszűkült, mondjuk meggyűrődött a cső. Kevés bontással ez könnyen ellenőrizhető. Ilyenkor már a gumicsőben felhabosodik az üzemanyag, ezért kattanhat le a pisztoly.
Ha nem ez a hiba, érdemes még ellenőrizni a tankszellőztető rendszert, egy 1996-os autóban ez majdnem biztosan létezik. Ebben szintén felhabosodhat az üzemanyag, és feljuthat a tankolónyíláshoz.
Remélem, tudtam segíteni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 1989-es Honda Civic Sedan 1,6-oshoz hol találhatok egy üzemben tartásról, illetve javításról szóló szakkönyvet?
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Vivien
Kedves Vivien!
Letöltéseket ajánlgatni nyilván nem lenne etikus és legális, ezért nem is teszem. Azt javaslom inkább, hogy műszaki könyvesboltokat keressen meg ezzel kapcsolatban, valószínűleg fognak tudni segíteni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki
A kérdésem az lenne, hogy kockaladába érdemes-e használt gázszettet venni? 30 ezer lenne, de nem tudom, hogy érdemes-e vele foglalkozni… engedélyek stb.
Válaszod várom.
Kedves Érdeklődő!
Egyszerű: megéri, ha sokat mész az autóval.
A gáz literenkénti ára jelenleg nagyjából a fele a benzinnek. A karburátoros autók legtöbbször nagyjából 10–20%-kal többet fogyasztanak gázból. A beszerzési költséghez számold hozzá a beszerelés és a papírozás költségét, majd számold ki, a fentiek és az éves futásteljesítményed alapján mennyi idő alatt térül meg.
Általában véve azt lehet mondani, évi 20 ezer kilométeres futásteljesítmény felett már megéri.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Helló Autódoktor!
Szeretném megkérdezni, hogy egy 1995-ben gyártott Opel Corsa B 1,4i esetében hol található a külső hőmérséklet jeladó? Mivel jelenleg csak két vízszintes vonal látható a műszerfalon.
Előre is köszi!
Üdv,
Karesz
Kedves Karesz!
Emlékeim szerint az első lökhárító burkolatának belső felénél találja meg a jeladót, menetirány szerint bal oldalon.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello!
Van egy 1990-es négyütemű Trabim 81 ezer km-rel, és többek közt váltóolajat is szeretnék benne hamarosan cserélni. Nem akarom kinyírni a váltót azzal, hogy rosszat teszek bele. Milyen kell vajon?
Köszi!
Kedves Érdeklődő!
Ez a váltó papíron megelégszik 80W-90-es, GL-4 minősítésű hajtóműolajjal is, ám összehasonlíthatatlanul finomabban működik 75W-90 viszkozitású, GL-4 vagy GL-5 minősítésűvel.
A feltöltési mennyisége elvileg 1,1–1,3 liter, a megfelelő szintet akkor éri el, ha a ház bal oldalán lévő szintezőcsavart kitekerve még folyik ki az olaj.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Uram!
Érdeklődnék, hogy 2007-es Swiftbe csak a saját klímáját lehet belerakni, gondolok itt Ignis–SX4 klímára beépíthetőség szempontjából.
Válaszát köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Mindig érdekes kérdés a lehet/nem lehet témakör. Természetesen szinte bármit bele LEHET rakni egy autóba, de kérdés, mekkora munka, idő, szaktudás és átalakítás szükséges hozzá, és milyen lesz a végeredmény. Ezért óvatosan szoktam ilyenkor fogalmazni, mert ha leírom, hogy a Velorexre nem lehet feltenni a Liaz turbóját, azonnal érkezik 5 levél olyanoktól, akik már megtették.
Maradjunk annyiban, hogy normális keretek között gondolkodva csak a saját klímáját lehet beépíteni, különbözik ugyanis többek között a klímahűtő, az elpárologtató és a csővezetékek is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
1998-as évjáratú Opel Tigra 1.4 16V vásárlását tervezem, nagyjából hihető 153 000 km-rel, érdeklődni szeretnék, van-e valami típushibája az autónak, amivel érdemes tisztában lenni? Nem vagyok street racer, nem szoktam gyilkolni az autóimat, a karbantartásra is odafigyelek, csak érdekelne, hogy van-e olyan ismert hibája a típusnak, amivel megtudja keseríteni az életem.
Üdvözlettel: Tibor
Kedves Tibor!
A régi Tigrák a Corsa B alapjaira épültek, nagyjából azonos szerkezeti elemekkel. Ez pedig egy elég kiforrott konstrukció, komoly tervezési hibák nélkül.
Jellemző hibaforrásként egyetlen dolgot említhetek: az előző tulajdonost. Sajnos ezeket az autókat sokan olcsó sport(os) autónak tekintették, ennek megfelelően alaposan hajtották őket, viszont karbantartást alig és nem megfelelő módon kaptak. A szerencsétlenebb sorsú Tigrákat persze sokszor meg is zúzták, így erre is érdemes külön odafigyelni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Doki!
Egy 1997-es Suzuki 1,3 szedánom van. Kb. 2 hete megemelkedett az alapjárati fordulatszám, a jelenség olyan, mintha kissé szorulna a gázbovden, de erről szó sincs. Gázelvételkor lassan esik vissza a fordulatszám, és kb. 1100/min fodulatnál lejjebb nem hajlandó menni.
Mi okozhatja a hibát? (vákuumcső, map szenzor vagy valami más?)
Válaszod előre is köszönöm
Tisztelettel: Sándor
Kedves Sándor!
A leírtak alapján a vákumcsövek szakadására, repedezésére gyanakszom, vagy más tömítetlenségre a szívóoldalon. Jellemző ezekre a motorokra, hogy a fojtószelepház (vagy másképp a befecskendező-egység) hátsó részén található vákumcsövek szakadnak, repednek meg, néha pedig a légszűrőház oldalában lévő levegőhőmérséklet-szenzor esik ki a helyéről.
Ennek a szenzornak a csatlakozójából gyakran kiszakad a kábel, ez is okozhat hasonló hibát – bár ilyenkor inkább leesik az alapjárati fordulat, mintsem megnő.
Ha ezek rendben vannak, érdemes továbbellenőrizni a vákumcsöveket (beleértve a szervóhoz vezetőt is), illetve a fojtószelepház körüli tömítetlenségeket.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt autódoki!
1.6 twinport-os G-Astrához (motorkód: Z16XEP) milyen márkájú, típusú gyújtógyertyát ajánl? Az autó 4 éves elmúlt és 67 ezer km van benne, nemsokára vinném szervizbe. Esetleg tudja-e, gyárilag milyen van benne? A másik kérdésem, hogy sokan ajánlották a Castrol Edge 0W-30-as motorolajat, amely állítólag rendelkezik GM-ll-A-025-ös GM-jóváhagyással, Ön szerint is megfelelő lenne ebbe a motorba?
Tisztelettel: P. Tibor
Kedves Tibor!
Az autó gyári beépítésű gyertyája Bosch, de az Opel számos más gyártótól is vásárolt első beépítésű gyertyákat a különböző motorjaiba. Nem szívesen ajánlok márkát, de arra feltétlenül figyeljen, hogy valamelyik neves gyár palettájáról válasszon!
Az Edge 0W-30 valóban rendelkezik az említett GM-minősítéssel, így bátran töltheti az autóba.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm Doki!
Használatra kaptam egy Fiat Uno 45-öt (1989-es). Gondom van a világítással, ugyanis egyáltalán nincs, és ha felkapcsolom a világítás kapcsolót sincs, plusz ilyenkor kigyullad a töltésjelző lámpa, de töltés az továbbra is van, mert lehuzott akksisaruval is megy a motor. Viszont világítás továbbra sincs! Kérem a segítségét!
Üdv: oldorb
Kedves Márton!
Ellenőrizze az akku-kasztni, akku-motor, kasztni-motor közötti testkábeleket, ebből legalább kettőnek léteznie és korrektül működnie kell.
A sarut pedig soha ne vegye le járó motornál az akkumulátorról, mert az ilyenkor fellépő feszültségcsúcsok a másodperc töredéke alatt átégetik a generátor diódáit.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello Autódoktor,
a napokban vettem meg életem első 0 km-es autóját. Szeretném megkérdezni, hogy manapság létezik-e még az autoknál „befuttatás", ha igen, akkor mit tanácsol az első pár ezer km alatt? Az autó egy 100 lovas, benzines, 1,6-os Focus.
Válaszát előre is köszönöm.
z.
Kedves Zoltán!
Általánosan elfogadott vélemények szerint ma már nem szükséges az autók bejáratása. A gyártástechnológia már ott tart, hogy nem kell kímélő üzemmódban használnunk a motort ahhoz, hogy az alkatrészek összekopjanak.
Azt javaslom, egyszerűen csak arra figyeljen, hogy az autó ne erőlködjön feleslegesen. Kerülje az extrém nagy terhek cipelését, vontatását, az üveghangos kigyorsításokat és a tartós padlógázas haladást az autó adott sebességfokozathoz tartozó végsebességén.
Ezek persze általánosan is érvényesek, nem csupán a friss autóra.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdv Autódoki!
Nekem egy '91-es, 1100 cm³-es Trabantom van, és a következő problémám adódott: amikor beindítom a motort, a hengerfej felől kattogó hangot hallok, éles, fémes zajt. A motor magasabb fordulatszámon, illetve bemelegedve abbahagyja a kattogást, de néha még hidegen, első gázfröccsre abbahagyja. Esetleg a hengerfejjel lenne valami probléma?
Válaszod előre is köszönöm:
Norbert
Kedves Norbert!
Bizonyos határokon belül ez teljesen normális jelenség. A hidraulikus szelepemelők adnak ilyen hangot, amíg korrektül fel nem épül bennük a működéshez szükséges olajnyomás. Ameddig csak hideg motornál, indítás után, rövid ideig hallja, nem jelent problémát.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Helló!
1.1 Trabantom van, egy bajom van vele, hogy 6–7 liter helyett 10 literes a fogyasztás és a karburátorom időről időre elkezd ömleni a benzin, de már több karburátort is kipróbáltam és mindegyiknél ugyanúgy folyt. Érdekelne a véleményed erről az esetről.
Kedves Érdeklődő!
A leírtakból egyértelműnek tűnik a helyzet: a karburátor tűszelepe nem működik megfelelően. Ennek köszönhető, hogy folyamatosan magas az üzemanyag szintje az úszóházban, ami jelentősen növeli a fogyasztást. Ez az oka a „benzinömlésnek" is, és bármilyen furcsán is hangzik, a többi karburátornál is ez lehet a hiba.
Azt javaslom, egy új, jól záró tűszelepet tegyen a karburátorba, és így próbálja ki az autót.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
A segítségét kérem!A problémám a következő volna.
Suzuki Swift GL (’98-as) évjáratú autómban a fék szerintem nem megfelelően működik. A jelenség a következő: az autó fékezésre jól reagál, viszont ha satuféket nyomok, az autó továbbgurul, nem blokkolja a kereket azonnal. A fék felkeményedik viszont ahhoz, hogy a kerék blokkoljon majdhogynem kitaposom a taposólemezt. Ami érdekes, ha a motort beindítom és eközben benyomva tartom a fékpedált, a szervó bekapcsol, a fékpedált beljebb engedi. Ez arra enged következtetni, hogy a fékrásegítő működik. Kérdés, hogy jól-e??? Amit még észrevettem, hogyha járó motornál nyomkodom a féket, akkor a motor hangja változik (fordulat). Az autóban a betétek, valamint a féktárcsa is teljesen újak (6 hónapos), hátul a dobféknél is teljesen újak. A tanácsán kívül még megszeretném kérni arra (ha mód van rá), hogy egy megbízható szerelő elérhetőségét szíveskedjen nekem válaszlevélben elküldeni, aki a problémámat orvosolni tudja. Amit még elfelejtettem megírni, hogy az eredeti (régi) fékbetéttel az autó féke tökéletes volt. Miután a betét cserélve lett, utána romlott a fékhatás.
Kérdés már csak az, hogy a betétek cseréje miatt adódhatnak-e ilyen jellegű problémák? Valamint mennyire szokott tönkremenni a főfékhenger, ill. fékrásegítő?
Tanácsát köszönettel fogadom!
Üdvözlettel, Ádám
Kedves Ádám!
Nekem úgy tűnik, a szervó és a főfékhenger jól működik. Előbbivel a Swifteken egyébként sem szokott gond lenni, maximum az oda vezető vákumcső szakadása, repedése fordul elő, de ez általában hallható is. A főfékhenger örök darab, egyedül azzal lehet tönkretenni, ha huzamosabb ideig elfeledkeznek a kétévente esedékes teljes fékfolyadékcseréről.
Gyanús azonban, hogy a betétek cseréjénél történt valami olyasmi, ami a problémát okozhatja. Ha a csere feltűnően gyorsan zajlott, akkor szinte bizonyos lehet abban, hogy a betétek fészke nem lett ellenőrizve, megtisztítva, a dugattyúk nem voltak megjáratva. Ilyenkor előfordulhat, hogy a betétek nem mozognak szabadon, keresztbefordulnak, megszorulnak, ez értelemszerűen a fékhatás radikális csökkenésével jár.
Azt javaslom, ellenőrizzék az első féknyereg és a fékbetétek korrekt működését.
Szerelőt sajnos nem tudok önnek ajánlani, nem is volna illdomos.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Szia Autódoki!
Át szeretném cserélni az autómban (VW Passat 1.9 TDI ’96-os évjárat) az autómata váltót kézire. Azt szeretném tudni, milyen papírmunkát igényel ez a beavatkozás az okmányiroda felé, egyáltalán hivatalossá lehet-e tenni és a forgalmiban átírják-e.
Köszi a választ.
Üdv: Feri
Kedves Feri!
Jelenleg, ha jól tudom, kizárólag akkor építheti át kéziváltósra az autót, ha az új konfigurációra létezik típusbizonyítvány. Ha tehát az önével azonos évjáratú, azonos motorkódú, azonos kivitelű autóban létezett kéziváltó, akkor megoldható az átépítés.
Valószínűleg ezzel nem lesz gond, fordítva nehezebb dolga lenne. Azért javaslom, hogy előzetesen tájékozódjon erről a közlekedési hatóságnál.
Ha ők megerősítik, hogy az átépítés lehetséges, számítania kell arra, hogy a legalizálás egy műszaki vizsgát is tartalmaz majd. Itt egy műszaki adatlapot fog kapni. Ezen feltüntetik a megváltozott adatokat, amelyek alapján az okmányiroda valószínűleg új forgalmit fog kiállítani.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Egy Citroen Xsara II 2.0 (2001-es évjárat) hdi tulajdonosa vagyok. Érdeklődöm a gázolajszűrő-betét cseréje hány ezer kilométerenként esedékes? A szervizben 30-40 ezer kilométert mondtak.
Valóban ennyi? Nem sok ez egy kicsit?
Köszönettel várom válaszát.
Üdvözlettel: Kocsár Mátyás
Kedves Mátyás!
Nem sok, sőt, kevés. Az előírt intervallum 60 000 kilométer. Nem kirívó előírás egyébként, a legtöbb mai dízelhez képest még a szigorúbbak közé tartozik.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Volna egy kérdésem, ami számomra meglehetősen fontos. Hollandiába menet, a német autópályán menet közben kigyulladt a check lámpa. Nissan Almera n16 15 16v 98 LE, 96 000 km van benne. Szóval az autón semmit nem vettem észre, tartotta az addigi 130 km/h-t, a fogyasztás sem változott. Megérkezvén, levettem a sarut (negatívot) és reggelre nem világított az a bizonyos lámpa. Kérdésem az lenne, lehet-e ebből hosszabb távon probléma, avagy ez csak valami apróbb dolog volt? Azért is lenne fontos, mert még haza is kell jutnom vele, szóval nyugodtan elindulhatok vele, vagy inkább előtte szerviz?
Köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Az akkusarut hiba volt levenni hibakód-kiolvasás előtt, így ugyanis nagy valószínűséggel sosem derül ki, milyen hibát észlelt a motorvezérlő.
Mivel a hibák egészen széles skáláját rejtheti egy ilyen jelzés, javaslom, a legközelebbi ilyen alkalommal a lehető legrövidebb úton keressen fel egy szervizt, ahol a jelzést megfejtik. Enélkül ugyanis nehéz, sőt, szinte lehetetlen elindulni a hibakeresésben.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Azt szeretném megkérdezni, milyen megoldást ajánlanak, ha a kocsi hátulja terhelés alatt nagyon ül?
Autó márkája: Opel Astra F Classic
köszönettel: Lajos
Kedves Lajos!
Szakszerű megoldás a rugók cseréje, kevésbé szakszerű a rugóerősítő gumipogácsák használata. Az ilyet általában hatos csomagban vásárolhatja meg autósboltokban, és a rugó menetei közé kell betolni.
Ha az autó hátulja a túlterhelés miatt ül, akkor természetesen ennek elkerülését javaslom.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Az elmúlt nap a nagy semmiből elkezdett erőteljesen melegedni a Golf III-asom hűtővize. A hőfokszenzor szerint 110-120 °C-os a víz és nem tudom az okát.
Félreállva sem megy lejjebb a hőmérséklet, sőt ilyenkor a kiegyenlítő tartályon át kinyomja a vizet. Az alsó és felső cső egyaránt meleg, de a ventilátor nem indult el.
Kicseréltem a hőkapcsolót, de még mindig melegszik a víz, holott a ventilátor megy teljes fordulaton. A kipufogó felől nem jön gőz, erősebb gázfröccs ellenére sem, tehát nem valószínű a hengerfejprobléma sem. A motorolajat lecseréltem, és abban sem tapasztaltam víz okozta fehéres túrósodást. Itt megállt a tudományom, kérem, segíts, ha tudsz!!!
Üdvözlettel, Gábor
Kedves Gábor!
Ha az általad leírtak fedik a valóságot, tehát ezeket tényleg alaposan és lelkiismeretesen ellenőriztétek, akkor nagy valószínűséggel egyszerűen nem nyit ki a termosztát.
Üdvözlettel:
Autódoktor