Tisztelt Autódoktor!
Opel Astra 1.4 Twinport autóhoz szeretnék vásárolni Petrol Booster üzemanyagmegtakarító mágnesgyűrűt. Mi az Ön véleménye a termékről,nem zavarja-e meg az autóm működését (gondolok itt az injektorra), megéri-e az árát ez a megoldás, illetve eredményezhet-e számottevő teljesítménynövekedést, tisztább működést,stb. ??? Internetes fórumokon pro és kontra vélemények is vannak e termékről. Ha jól tudom, 1991-ben az ADAC is tesztelte, de nem találom az ehez kapcsolódó cikket.
Köszönettel: Csaba
Kedves Csaba!
Teljesen biztos, hogy a mágnesgyűrű nem fogja megzavarni a motor működését, hacsak rá nem esik valamire.
Azonban üzemanyag-megtakarítást se várjon tőle. Ezt a terméket különböző gyártóktól, különböző márkaneveken emberemlékezet óta - de legalábbis 20 éve biztosan - árulják, és én még nem találkoztam komolyan vehető mérési eredményekkel, amelyek alátámasztanák a hasznosságát.
Saját és ismerőseim tapasztalatai is inkább mulatságosak, mint tanulságosak - nem véletlen az első mondatomban említett leesés sem.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tiszteletem!!
Nemrégiben vásároltam egy 2006-os évjáratú BMW 320D automata váltós autót. A kérdésem az lenne hogy pirosnál várakozás közben, vagy egyéb rövidebb megállásnál ki kell-e tenni N-fokozatba esteleg P-be vagy elég ha nyomom a féket??
Köszönettel:
B.Richárd
Kedves Richárd!
A BMW 320D bizonyos tekintetben nagyon hasonlít a Hyundai Atosra.
Ha feltétlen választani kell, hasznosabb üresbe vagy P-be tenni, de nincs túl nagy jelentősége.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt doktorúr.
Évek ota azon kevesek köté tartozom,akik nem szertnék a kétütemü motorokat teljesen leirni.A kérdésem az lenne?hogy egy teljesen egyszerű kétütemű porlasztós motor használható-e bioetanollal.˙(MZ-125)
Köszönettel István
Kedves István!
Természetesen használható etanollal az MZ is, csak kicsit macerásabb. Ehhez ugyanis fúvókacsere szükséges, amit nem lehet pikk-pakk az út szélén megoldani, így a benzin-etanol közötti váltás nem egyszerű feladat. El kell tehát dönteni, melyik üzemanyagot választja tartósan.
Az olaj keveredik az etanollal is, bár hamarabb válik ki állás közben.Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Doki! Swift 1.3-as 1996 dec. Hátsó kerékcsapágy külön, vagy csak aggyal,kompletten cserélhető? Kösz a válaszát Feri.
Kedves Feri!
Az ABS-es ferdehátúak és a Sedanok hátsó csapágyának külső futógyűrűje maga az agy, így a csapágy külön nem cserélhető.
Gyári alaktrészként igen vaskos ára van, ám utángyártottban kapható valamivel 10.000 Ft felett.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autodoki!
Az alany egy Opel Astra 1.7 TDS 97'-es (isuzu). Utóbbi egy évben párszor előfordult hogy erőtlenné vált a gép és olyankor szürkés fehéres füstölése is volt, aztán ez hol előjött hol nem.
Utóbbi időben egyre többször. Olajat nem eszi, hűtővizet nem eszi, motor nem melegszik, mindig pöccre indul -20 fokban is. Gonoltam kicserélem a gázolajszűrőt. Meglepetésemre csak a szűrő alján volt gázolaj úgy 3cm-nyi. Új szűrőt feltöltöttem felcsavartam, 10 perc járatás után megint le, és megint csak az alján van gázolaj. Mérgemben kicseréltem a gázolajcsöveket átlátszóra (szűrő-motor, motor visszafolyó) Hát érdekes látvány fogadott. A szűrő-motor csőben folyamatosan buborékok mennek be az adagolóba, a túlfolyón pedik majdnem habos gázolaj jön ki. A kérdés, hogy ennek így kell működnie?
Köszi előre is.
Ákos.
Kedves Ákos!
Némi levegő előfordul a csövekben, de ennyi azért túlzás. Valószínűleg a szűrőnél, vagy az odavezető csöveknél valami tömítetlenég van. Alapos kutatást igényel, de megtalálható a probléma. Mielőbb álljon aknára, jobb esetben egy csápos emelőre, és böngéssze végig a nyomóoldalt.
A csöveket pedig, ha a hiba megvan, mielőbb cserélje vissza "rendes" gumicsövekre, ezek az átlátszó csövek ugyanis hamar megkeményednek és repedezni kezdenek, az pedig komoly veszélyforrás.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor !
Az lenne a kérdésem , hogy van nekem egy 93-as xr2 fiestám az lenne a gondom hogy kiégett a müszerfal világításomból 3db égő , namármost kivettem az égőket és elvittem egy autósboltba ,hogy ilyenből kellene nekem 3db , erre az eladó hogy ,ilyet nem fog tudni adni meg rendelni se ,kérdem tőle hogy akkor milyen foglalatú égők ezek hogy legalább neten utána tudnék nézni ,hogy máshól kapható-e ,de erre se tudta a választ .
Tehát az lenne a kérdés hogy milyen égők vannak és milyen foglalattal Mk3 Fiestában???
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel Gábor
Kedves Gábor!
Fejből sajnos meg nem mondom, milyen izzókat kell vásároljon, de hogy nem a megfelelő autósbolthoz fordult, az egyértelmű.
Sokféle műszerfalizzó létezik, de annyira extrém verzió, amit nem lehet beszerezni, nem nagyon van. Próbálkozzon több helyen, ha pedig midnenki csak a fejét ingatja, az alvázszámmal ballagjon el egy Ford márkaszervízbe, ők teljesen biztosan tudnak önnek adni - rendelni - ilyen izzót.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Az lenne a kérésem, hogy a fordulatszám emelkedésével miért csökken a feszültség? A kocsi egy Peugeot 206 sw 1.1 2004 évjárat. 2200-as fordulatszámig minden rendben, kb. 14,4V ez felett fokozatosan leesik 12 voltig.
Ékszíj, netán szénkefe a generátorban vagy diódasor?
Előre is köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Gyakorlatilag bármi lehet a hiba oka. Lehet a kefék szorulása, vagy extrém kopása - bár utóbbihoz azért rengeteg kilométer kell. A feszültségszabályó és a diódahíd is produkálhat hasonlót, de a kábelek kontakthibája is, utóbbi ráadásul jóval olcsóbban javítható is.
Azt javaslom tehát, hogy alaposan nézzék körbe a vezetékeket, beleértve a testkábeleket, és ha nem születik megoldás, a generátort leszedve kompletten vigyék el egy ezzel foglalkozó műhelybe, ahol egyben megvizsgálják és javítják.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Olajdoki!
Vásároltam egy Astra G 1.4 TWINPORT motoros autót, amiben 93 000 km van. Kérdésem az lenne, milyen olajat javasol bele, mivel GM olajat nem akarok beletenni. Évente kb. 12–15 000 km-t megyek, és 75%-ban városban közlekedem. Szeretném, ha sokáig jó lenne a motor, ezért valamilyen közepesen jó minőségű olajat szeretnék bele. A váltójába milyen olaj kell és mennyi? Gondolom, azt is érdemes lenne kicserélni ennyi futott km után?
Üdvözlettel István!
Kedves István!
Ez inkább az Olajdoki feladata volna, de azért megpróbálok válaszolni.
Gyártót nem szívesen ajánlok, mindenki másra esküszik. Az azonban fontos, hogy a megvásárolt olaj viszkozitása lehetőleg 5W-30, minősítése pedig legalább A3/B4 legyen.
Üdvözlettel:
Autódoktor
VW T4 2.4 D 1994 évjárat Motorkód: AAB
A kérdésem az lenne hogy mi lehet az oka annak hogy az autó kb: 5-6 óra állás után nehezen akar beindulni mintha nem kapna üzemanyagot, ha viszont beindul utána pöcre indul.
A másik problémám pedig hogy nagy a fékpedál utja, amikor fepumpálom akkor jó de ha nyomva tartom akkor egy darabig lejjeb megy a pedál. Most cseréltem benne fékbetéteket illetve a tárcsa is fel lett szabályozva (14,5 mm ).A fékolaj elég szennyezett benne.
Az autó egy hónapja vettem még nem nagyon ismerem. Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel : Attila
Kedves Attila!
A nehéz indulás valószínűleg annak köszönhető, hogy a tankig vezető üzemanyagcsőből állás közben szép lassan lecsorog a gázolaj. Indításnál addig nincs "röffenés", amíg az üzemanyag nem ér fel újra a motorig.
A megoldás egyszerű, egy visszacsapószelepet kell beépíteni az autóba a nyomóágra, minél közelebb a tartályhoz.
A fékpedál részben levegős lehet a csere után - mert ugye cserélték a szennyezett fékfolyadékot? -, de a nyomva tartott pedál lassú beesése arra utal, hogy vagy folyik valahol a rendszer (ez látható a tartályon a szint süllyedéséből), vagy a főfékhenger karmantyúi nem állnak már a helyzet magaslatán, és lassan áteresztik a fékfolyadékot. Ideiglenes és olcsó megoldásként szóba jöhet a javítókészlet, de igazán megbízható csak a főfékhenger cseréjével lesz.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Sziasztok!
Nekem van egy Suzuki Ignisem,ami 2003-as 1,3GLX-AC.Kérdésem a következö.Ebbe már iridium gyertya kell NGK IFR6J11-es?.Vagy lehetbármilyen márkájú gyertyát bele tenni aminek a hőértéke megegyezik az eredetivel?Kérlek válaszoljatok!Köszike.
Kedves Érdeklődő!
Az Ignisbe bizony az IFR6J-11 az előírás. Ez egy elég drága gyertya, viszont ritkán kell cserélni - ha jól emlékszem, talán 90.000 km után.
Gyakorlati tapasztalatok alapján a "régi" 16 szelepes (G13BB) motorok gyertyája is megfelelő lehet (BKR6E-11) - ez jóval olcsóbb, de nem szabad elfelejteni, hogy ezt 30-45.000 km után le kell cserélni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlet.
Az lenne a kérdésem egy 2001-es peugeot 307-esem 1.6 benzin van és menet közben főleg ötödikben fütyülő hangot hallok ha kiveszem sebességből vagy ha kinyomom a kuplungot abbamarad legalábbis füllel nem hallható.Válaszát előre is köszönöm.
Krisztián
Kedves Krisztián!
Ön nagy valószínűséggel egy váltójavítás elé néz, különös tekintettel az ötödik fokozat fogaskerekére, és valószínűleg annak szinkrongyűrűjére. Esetleg egy kis kinyomócsapágy és/vagy nyelestengelycsapágy is játszhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2003 06 havi ford mondeo 1.8 92w 125le vezérlése, szíjas vagy láncos?
Krisztián
Kedves Krisztián!
Szíjas.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Doki!
Ma az egy hónapja átvett(igaz, 6 éves) Renault Megane Limusine cserben hagyott. 2004. 07. havi 1,6 16V benzines. Kigyulladt a motorhibalámpa és leállt egy henger is. Jött egy márkafüggetlen szerelő, Bosch diagnosztika műszer az autóra, de az nem áll szóba vele, le se sz.rja. A szerelő bácsi ukmukfuk trafókat, gyertyákat kikapdossa, aszongya szikra van, benzin van, komplyúterrel kapcsolat nincs, teljes vezérlés is elszállhatott. Vagy enyhébb esetben FHP jeladó. Na igen, de az FHP hiba esetén a verdának el se kéne indulnia, ennek meg csak egy hengere nem melózik.
No az autó maradt ahol van, holnap remélem találok rá valami szerelőt, de érdekelne a te véleményed is.
Köszönettel, Nagy Péter.
Kedves Péter!
Ez a fajta "nem kommunikál" hibajelenség sokkal inkább interface-hiba vagy humánerőforrás-probléma lehet. Talán csak nincs megfelelő illesztő vagy szoftver a szaki birtokában. Ha a motor egy henger kivételével relatíve tisztességesen jár, akkor a motorvezérlőnek valószínűleg nem lesz baja.
Ahogy te is írtad, inkább a trafóra érdemes gyanakodni.
Remélem, a továbbiakban több szerencséd lesz az új autóddal.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A 25 éves BMW-mhez kaptam két első ülést, amik ugyan szerkezetileg jók, de nagyon koszosak. Évekig álltak egy garázsban, rajtuk olajos cuccokkal. Mivel lehet értelmes formára hozni őket házilag, hogy a színük azért megmaradjon, de kijöjjön az olajos maszat belőlük?
Szívesen súrolok, mosok, de jobban örülnék, ha maga a szövet fent maradhatna az ülésen a tisztítási folyamat alatt.
Mi az autómosóinkban gőzt használunk a kárpittisztításhoz, mely hatékony az olajos szennyeződések oldásában, viszont házilag is van megoldás a problémára.
Hígíts fel kárpittisztítószert (javaslom a jobb autómosókban is használatosakat, ha ilyet nem tudsz beszerezni, akkor is mindenképp autóba valót használj, mert a háztartási szőnyeg és kárpittisztítók javarészt más szennyeződésekre specializálódtak) 1:5-1:10 arányban - vagy a gyártói utasítás szerint - szobahőmérsékletű vízzel, majd egy jó minőségű, minél tömöttebb szövésű mikroszálas kendővel dolgozd be azt az ülésbe. Nagyon fontos, hogy a kárpittisztításnál minden alkalommal az egész felületet tisztítsd meg, akkor is, ha úgy érzed, hogy már csak a folt maradt, így lesz egységesen tiszta a kárpit az ülésen! A bedörzsölést kövesse a törlőkendő öblítése, majd ismét a dörzsölés. Addig ismételd a folyamatot, amíg el nem tűnik a folt. Fontos, hogy csak az ülés felületét tisztítsd, ne áztasd el teljesen a szivacsot, mert nyár ide vagy oda, lassan szárad, rosszabb esetben bebüdösödik! Ha úgy érzed, hogy kész, nedves porszívóval szívd ki a bennmaradt vizet.
Ha először tisztítasz kárpitot, előfordulhat, hogy száradás után visszafoltosodik az ülés. Ebben az esetben 1:10 arányban hígított kárpittisztító szerrel folytasd a fentiek szerint a műveletet, amíg a szennyeződés teljesen el nem tűnik.
Tisztelt Autódoktor!
1.3, 10 éves Suzuki Swift első ajtajainak zsanérjait szeretném kicserélni házilag. Hogyan tudnám megtenni, mit hogyan kellene megbontanom?
Várom válaszát!
Köszönettel:
Idei József
Kedves József!
Először is: a zsanérok cseréje nem ördöngösség, ám utána valószínűleg újra be kell állítani az ajtókat. Ezt gyakorlat nélkül nem lesz könnyű elvégezni.
Ha ezt vállalja, vegye le az ajtókárpitokat, ügyelve a kilincs körüli műanyag keretre, amely könnyen törik. Feltekert ablaknál az ajtó első élén látni fogja a zsanérok hátsó rögzítőcsavarjait, az elsőket pedig az ajtóoszlopnál éri el.
Azt javaslom, a zsanérokat egyesével cserélje, egy segítővel, aki addig igyekszik pozícióban tartani az ajtót. Így a legvalószínűbb, hogy sikerül a régihez nagyjából hasonló pozícióba visszarakni az új zsanérokat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Egy 2001-es Mitsubishi Space Star 1,3-as autóm van. Gondolkodom az etanolos átalakításon, de előbb szeretném benzinnel együtt keverve is kipróbálni.
Az üzemanyagszűrő cseréjére vonatkozóan több helyen eltérően adnak tanácsot. Pl. az e85tuning.hu szerint: „A gyári üzemanyagszűrőt az átállás után nem sokkal cseréljük, majd pár ezer kilométer után ismét… két-három szűrőcsere után már nem kell sűrűbben cserélni, mint hagyományos üzemanyagnál."
Máshol az első etanolos használat előtt és az azt követő 5–600 km után javasolják az üzemanyagszűrő cseréjét.
A szűrőcsere vajon a vegyes használatot követő tisztán bioetanolos üzemre is vonatkozna-e? Ugyanis ez akkor 4 üzemanyagszűrőt jelentene, ami jelentősen megnövelné a költségeket, mivel az autómhoz szükséges üzemanyagszűrő internetes ára is 10–12 000 Ft körül van.
Tisztelettel: Károly
Kedves Károly!
Az üzemanyagszűrő cseréje egyszerű javaslat a biztonságos üzemeltetés érdekében. Ezzel nagy valószínűséggel megelőzhető, hogy a szűrőben lerakódott, benzinben nem, de etanolban oldódó szennyeződések a szűrt oldalra kerüljenek, és ott különböző problémákat okozzanak.
Ezért hát elegendő, ha az első próbák előtt cserél, majd újra a benzin-etanol üzemben megtett max. 1000 km után.
Megjegyzem, gyors keresgéléssel találtam 2500–3000 Ft között csereszabatos üzemanyagszűrőt az ön autójához.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
A probléma egy 1987-es Ford Orion, 1,3-as benzines és VV porlasztó van rajta. A szívató nem működik, pedig a bovden jó. Tudna nekem segiteni, hogy lehet ezt megoldani? Egy pontos leírás a működéséről, vagy esetleg találkozott már ilyen hibával?
Válaszát köszönöm.
Üdv, Andrea
Kedves Andrea!
Amit tőlem kér, egy szerelési kézikönyv anyaga, az pedig jogvédett. Így ebben sajnos nem tudok segíteni. Azt javaslom, nézelődjön műszaki könyvesboltokban, bizonyára találni fog megfelelő szerelési segédletet.
A hibáról pedig:
Azt olvasom ki az ön soraiból, hogy az autó mechanikus szívatós, a bovden működik, és a karburátor hidegindító karját is mozgatja. Az nem teljesen világos, mit jelent a „szívató nem működik" kifejezés, de gyanítom, hogy a hidegindítással és a hidegüzemi dúsítással lehetnek gondjai. Kevésbé valószínű, hogy ez mechanikus probléma miatt van így, sokkal inkább gyanítom, hogy dugulás, piszok van a porlasztóban. Ennek szétszereléséhez, tisztításához viszont vagy gyakorlatra, vagy a fenti szakirodalomra lesz szüksége.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2001-es Toyota Avensis (D4D motoros 110 LE) boldog tulajdonosa lehetek. Már több embertől hallottam, hogy a kettős tömegű lendkerék meghibásodása típushiba ennél az autónál. Elkezdtem hallani hidegen furcsa kattogást, valamint időnként be is ráz az autó 1-es vagy 2-es fokozatnál, mikor engedem fel a kuplungot, illetve leállításnál is lehet hallani egy kattogó hangot. Nálam is kezd elromlani? Váltóolajcserével nem lehet még orvosolni (mert melegen nem szoktam ilyesmit észlelni), illetve ha lehet, akkor milyen váltóolajat javasol bele? Válaszát előre is köszönöm, és türelemmel várom.
Kedves Érdeklődő!
A kettőstömegű lendkerék meghibásodásának legjellegzetesebb jele a leállításkor, majd később az indításkor is hallható erős koppanás. Ha ezt észleli, és emellett a rázkódás is jelentkezik, majdnem biztosan a lendkerék halálozott el.
Javítani csak cserével lehet, a váltóolajnak ehhez sajnos nincs köze. Beszerzése nem lesz olcsó, az utángyártott listaára nagyjából 250 000 Ft, bár a neten keresgélve ebből is találhat akciós, olcsóbb darabot. A munkadíj, mivel a cseréhez a motort és a váltót szét kell választani, szintén nem lesz kevés. Ettől függetlenlü azt javaslom, sokáig ne halogassa, mert az autót így használni közel sem egészséges.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Érdeklődnék, hogy hozzávetőleg mennyi idő szokott eltelni a kérdésfeltevés és válasz megjelenése között?
(Írtam egy levelet kb. egy hete, de válasz még nem jelent meg.)
Üdv: Gábor
Kedves Gábor!
Az átfutási idő elég sok dologtól függ.
Alapvetően persze attól, mennyire érdekes, mennyire megoldható, és persze mások számára mennyire érdekes, tanulságos, használható a kérdés és az arra adott válasz.
Sajnos (vagy szerencsére) a kapacitást jelentősen meghaladó mennyiségű kérdés érkezik, mindenesetre havonta olyan 200 levélre megy válasz, és ebből nagyjából 30–40 megy a megfelelő rovatba.
Néhány levél rossz doktornak megy, ezeket, ha felfedezzük, átküldjük egymásnak. Sok olyan akad, amire megfelelő információ vagy kérdés hiányában nem is nagyon lehet mit írni, a „Nem indul az Astrám, mit tegyek?" jellegű kérdésekre nincs megfelelő válasz. Az ezredszer feltett kérdések (milyen arányban tankoljak X típusba etanolt) szintén hátrébb kerülnek a sorban.
Ezzel együtt persze a kapacitás végessége miatt sok olyan levél is válasz nélkül marad, amely egyébként jobb sorsra érdemes, de ezt igyekszünk a minimumra csökkenteni.
Mindamellett januárig visszalapoztam, és nem találtam kérdést az ön e-mailjéről, így most sem tudom megválaszolni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves doktor!
Vásároltam egy autót, amiről a hazaúton derült ki, hogy komoly hűtési gondokkal küzd. Alaposan szétfújta a motortérben a hűtőfolyadékot, és most a barnás, rozsdás foltok látszanak mindenhol.
Eladásra szánom az autót, és így roppant kellemetlen, mert látszik, hogy legalább egyszer alaposan meg volt főzve a motorja. Kérem, adjon tanácsot, mivel tüntethetném el a barna nyomokat a motortér fém részeiről, és mit kezdjek ugyanezekkel a géptető belső zajcsillapító burkolatán?
Köszönettel: jampec
Kedves Jampec!
Első körben mindenképp javasolnám a motortér alapos tisztítását. Ehhez szükség lesz egy jó minőségű motortisztító szerre, vagy egy erős általános tisztítóra és folyóvízre. Nem tudom, hogy az autó milyen idős, de minél fiatalabb, annál több az elektronika a motortérben. Nagyrészt ezek az egységek egy helyen találhatók. Általában (szemből nézve) a bal felső sarok környékén. Ezeket az egységeket le kell takarni mielőtt megkezdené a mosást, mert egy beázás komoly károkat okozhat. Javaslom, hogy húzzon az elektronikus egységekre egy zacskót. A motortisztító szert egyenletesen oszlassa el a motortérben.
A permetezhetőkkel a legkönnyebb dolgozni. A problémásabb területekre fújjon többet és egy ecsettel akár kicsit jobban be is dolgozhatja a felületbe. Hagyja hatni a szert 5-10 percig. Ezután mossa le folyóvízzel. Az elektronikát nem tartalmazó területeken lehet minél nagyobb nyomással, míg a többin kicsit óvatosabban.
Lehet, hogy már ez is megoldotta a problémát és a motortér teljesen tisztává vált. Némi műanyagápoló a műanyag és gumirészekre és a látvány magáért beszél. Ha nem tűnt el a szennyeződés teljesen, akkor még a műanyagápolás előtt meg kell ismételni a mosási folyamatot. Előbb-utóbb a legtöbb szennyeződés „megadja magát”.
Van egy trükk, amit akkor érdemes megpróbálni, ha a fenti eljárás nem vált volna be. Fújjon WD40-et egy rongyra és dörzsölje a szennyezett felületet. Ennek segítenie kell.
Üdv:
Tisztelt Autódoktor!
Clio II 1999.12 1.2 motor, kifogyott az üzemanyag. Azóta feltöltés hatására sem indul. Az üzemanyag-szivattyú hibás lett, kicseréltem (bontottra, de egy újabb kb. 2002-es Clio szivattyú), azonban így sem indul! Lehet eltérés a nyomásban, szállításban (közös üa.cső nem töltődik fel!?) Kérem, segítsen!
Köszönettel: Attila
Kedves Attila!
Amennyiben mindkét motor hengerenkénti befecskendezős, a másik AC-vel legalább a beindításig el kellene jutnia. Az ilyen motorokhoz gyártott pumpák ugyanis minimum 3 bart tudnak szállítani, de lefojtott visszafolyóággal akár 6–8, sőt, néha 10 bart is tudnak tartani. A szállítási mennyiségben sem lehet akkora eltérés, ami azt okozná, hogy a motor el sem indul.
Azt javaslom, egy üzemanyagnyomás-mérést végezzenek el, és amennyiben a rendszerben legalább 2,5–3 bar nyomás mérhető, tudhatják, hogy a probléma nem az AC-ben van.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
2004-es Alfa Romeo 1.9 JTD-ben a hűtővíz hőmérsékletét még sosem láttam 70 fok fölé menni. Az autó télen került hozzám, akkor még nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget a hidegre való tekintettel. Lehetséges, hogy csak a termosztát hibásodott meg, vagy esetleg más is lehet a háttérben, ill., ha a termosztát a hibás, okozhat ez még bármi pluszproblémát?
Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor!
Semiképpen sem jó, ha a motor hőmérséklete nem megy 70 fok fölé. Ilyenkor magasabb a kopás és az üzemanyag-fogyasztás is. Oka lehet a nem záró termosztát, a folyamatosan működő, vagy túl hamar kapcsoló ventilátor is. Persze az is elképzelhető, hogy a műszer mér rosszul.
Mindamellett a takarékos dízelek jellemzője a lassú melegedés, ha tehát rövid utakon, folyamatosan működő fűtéssel jár, ez a jelenség akár normális (bár káros) is lehet.
Feltétlenül javaslom, hogy ellenőrizzék a hőmérsékletet pontosabb méréssel, és ha valóban nem melegszik be, javítsák a hibát.
Üdvözlettel: Autódoktor
Üdvözlöm,
nemrég vettem egy 2005-ös 1.6 16V-es VW Borát. A km 38 723, ami valós (ismerőstől van a gép), és érdeklődnék, hogy mikor esedékes a komplett vezérléscsere?
Köszönettel
Kedves Érdeklődő!
Ezeknél a motoroknál információim szerint nincs előírt csereperiódus, csupán ellenőrzés. Először 90 000 km után, majd minden 30 000 km elteltével újra szemrevételezéssel kell megvizsgálni a vezérműszíjat. Az utóbbi igaz akkor is, ha már egyszer cserélve volt.
A vezérműfedél fedelének leszerelése után alaposan meg kell vizsgálni a szíjat. Ha repedezett, kopott, vagy olajjal szennyezett, azonnal cserélni kell, ellenkező esetben újabb 30 000 kilométert futhat.
Mindamellett én saját lelkem megnyugtatására 6 év után valószínűleg lecserélném.
Fontos, hogy ha a csere mellett dönt, a szíjjal együtt a görgőt is feltétlen cserélje, ha pedig a vízpumpa állapotával kapcsolatban egy hangyányi kétség is felmerül, az se maradjon az autóban!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Renault Megane Scenic 1.9 DTI 1999-es
Problémám: fékezéskor balra ránt a kormány. Már kicseréltem a féktárcsát, fékbetétet, a dugattyút megkarmantyúztam, de nem változott semmi. Kérem segítségét. Előre is köszönöm
Csaba
Kedves Csaba!
A leírásból azt veszem ki, hogy az autó nem csupán enyhén húz, hanem határozottan elrántja az autót a szembejövők oldalára.
Ez majdnem biztosan az első fékek hibája - vagy a bal első fék fog be kissé, vagy a jobbos nem fog eléggé.
Ha eltekintünk attól, hogy a tárcsa, betét és a karmantyúk cseréjénél történt valami malőr, akkor valószínűleg valamelyik oldalon nem mozog szabadon a nyereg. Ellenőrizze a csúszkák szabad mozgását, ha ezek valamelyik porvédője szakadt, az már gyanús.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoki!
Pár hónapja vettem egy Mazda 323-at, 1,3-as, 1994-es évjárat (BG alvázszámú). Öreg tulajtól vettem, az övé volt újkorától. Vigyázott rá, nagyon egyben van mindene, teljesen újszerű. 130 ezer km van benne, visszatekerve tuti nem volt. A baj az, hogy nem is nagyon cserélt benne semmit olajon kívül. Az "alap" dolgokat kicseréltem már, mint pl. gyertyák, olaj, váltóolaj, szűrők, stb. A kérdésem, hogy a vezérműszíj és a görgők cseréje már esedékes? Vagy ezek bírják még? És esetleg mi az, amit ilyen esetben még érdemes lecserélni, vagy legalább átnézetni?
Válaszod köszönöm!
Tomi
Kedves Tomi!
Egy 1994-es Mazdán? Amin az előző tulaj bevallottan alig végzett karbantartást?
AZONNAL vezérléscsere, beleértve a szíjat és a görgőt.
Emellett olaj, olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, váltóolaj, gyertyák - de mint írtad, ezek már megvoltak.
Átnézni mindent érdemes, futóművet, fékeket (hátul a dobféket bontással), kipufogót, gyertyakábeleket.
Üdvözlettel:
Autódoktor