Tisztelt Autódoktor!
Van egy 1995-ös VW B4 Passat 1.8 66kW ADZ motorkódú autónk. Szeretnék gyertyát venni neten keresztül és az olajstore.hu oldalon 2 gyertya közül lehet választani ehhez az autóhoz. (Előtte leolvastam a gyertya típusát : ngk BUR6ET) BUR6ET és V-LINE 01 BUR6ET gyertyákat mutatja az oldal. Melyik a jó ebbe az autóba ? Jelenlegi, lecserélendő gyertyák 3 elektródásak de az oldalon csak a v-line típust mutatja ilyennek. Válaszát előre is köszönöm.
János
Kedves János!
A BUR6ET is hárompólusú. és tökéletes lesz ehhez a motorhoz.
A V-Line alapvetően abban különbözik a klasszikus gyertyáktól, hogy az elektródák speciális kialakítása miatt - elvileg és a gyártó állítása szerint - csökken a gyújtáskimaradás esélye.
Mivel nincs jelentős különbség a két verzió árában, tulajdonképpen teljesen mindegy, melyiket vásárolja meg.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Egy 2004. decemberi Ford Focus C-Max 1.6 TDCI tulajdonosa vagyok. Az autót használtan vettem. A probléma az lenne, hogy nagy eső után az első utasülésnél a padló tiszta víz, ráadásul kárpittal borított, így nem is nagyon szárad ki. Szerelő már nézte motortér felől, alulról, a szélvédőt viszont még nem. Kérdésem, hogy lehet -e a szélvédő tömítésének baja, illetve ha nem, akkor mi?
Köszönettel: Gábor
Kedves Gábor!
Lehet beázás a szélvédőnél, ha már cserélve volt (bár tömítése igazából nincs, hiszen ragasztott üveg), vagy régebbi sérülés miatt is beázhat.
Emellett jellemző még a klíma-elpárologtató kondenzvíz-csövének dugulása, ilyenkor a lecsapódó víz felgyűlik a levegőcsatornában, és jobb híján az illesztéseken távozik - természetesen az utastérbe.
Szóba jöhet még a fűtőradiátor, vagy a fűtéscsövek folyása, ha a nedvesség kissé csúszós, olajos tapintású, az erre utalhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
tisztelt autodoktor van egy renault cliom 1996 os évjárat 1.2 benzines a következö hiba lépet fel rángatási hiba minden akár milyen sebeségbe rakom rángatozik nekem aszt monták eloszto fedél meg a rotor cserélye lesz az ön tanácsát kérem köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Két dolgot tanácsolnék.
Először is, használjon írásjeleket, mert sokadik olvasatra sem vagyok biztos abban, hogy sikerült megfejtenem, mi is a kérdés.
Másodszor pedig, igen, az osztófej-fedél és a rotor hibája is okozhat rángatást, no és persze a gyújtókábel, vagy az üzemanyagrendszer hibája is. Ha az, aki a cserét javasolta, a hasára (vagy bárki más hasára) ütve döntött épp ezen alkatrészek mellett, inkább forduljon egy olyan szakemberhez, aki – nyilván némi munkadíj fejében – képes arra, hogy megtalálja a hibát okozó alkatrészt. Ha ez már megtörtént, és a diagnosztika után került szóba a fedél és a rotor, akkor pedig azt javaslom, vásárolja meg ezeket.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt autódoktor!
Ez a nyomtávszélesítő tényleg jó 146os alfára? ez4x100as, viszont a 146os tudtommal 4x98as, belefér a 2mm eltérés? Valamint igényel utánállítást a felhelyezés után vagy nem? És ha jó, felszerelésnél mire kell figyelni? Vagy csak simán leveszem a kereket és felcsavarozom? Jöhet priviben is válasz, nem kell kitenni, előre is köszönöm!
üdv.: Bálint
Kedves Bálint!
Nem jó.
A 4x98-as osztókörre 4x100-as nyomtávszélesítőt, felnit felrakni kendácsolás, veszélyes és tilos.
Mondjuk a nyomtávszélesítő önmagában is elég barkács-megoldás, 26 mm szélességben pedig oly mértékben eltolja egymáshoz képest a kerék és a csapágy középvonalát, amelyből komoly meghibásodások eredhetnek.
Arra most nem térnék ki külön, hogy az ilyen beavatkozás engedélyköteles, még véltelen se próbáljon meg (korrekt) vizsgára begurulni nyomtávszélesítővel, és persze kerülje az NKH mobil ellenőrzőautóit is.
Ha mégis talál majd megfelelő méretű nyomtávszélesítőt, akkor keressen hozzá rögtön hosszabb csavarokat is, mert a gyáriakkal nem fogja tudni feltenni. Ha sikeresen feltette, jöhet a futóműállítás, bár nem lesz könnyű olyan műhelyt találni, ami a gyári méretekhez képest eltolt geometriához precízen be fogja tudni lőni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Doktor!
Eppen egy kocsi vasarlas elot alok es van egy VW golf4 V5(2003) evjaratu amely automatasvaltos csak az a baj vele hogy a valto normalsan valt 1tol-3as sebessegbe csak utana meg nem valt a 4re es 5re. a volt tulaj az mondja hogy kicsi a hiba a szerelom meg az hogy erdemes lene le cserelni az egyesz valtot mert hogy a kesobiekben problemeak fogynak fel merulni (nem nagyon bizok meg a szak tudasaban). Legyen szves ebben segiteni hogy altalaba mi okoza ezt a hibat es hogy a kesobiekben milyen problemak lephetek fel?
segicseget elore is kosznom
Kedves Érdeklődő!
Ne vegye meg az autót. Ha a hiba valóban jelentéktelen volna, az eladó nyilván már megjavíttatta volna, és nem magyarázkodna a leendő vevőknek.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autodoktor!
Egy ezerszer feltett kérdéssel fordulnék Önhöz, mert ahány embert kérdezek, annyi különféle választ kapok. Szóval egy 2006-os évjáratú, 1.6-os benzines Jetta-m van. Egy a problémám, rengeteget fogyaszt(viszonyítás kérdése, de én a 10 litert városban sokallom). Nem vezetek őrült mód, 2000 környékén váltok, nem hajtok gyorsan. A kérdésem az lenne mit érdemes tenni, hogy ez a szám lentebb menjen. Hallottam chiptuningról, ami egyesek szerint majdnem 1 litert, más szerint 1-2 decit csökkent a fogyasztáson. Eszembe jutott az is, hogy beépíteni egy TDI motort, de ez meg is maradt halott ötlet szintjén, mert igen költséges. Az autó eladása, mint egyéb lehetőség szóba sem jöhet, hála a csillagos eget verő svájci franknak, ugyanis 4 év után több a hitel rajta, mint amennyibe újonnan került:) Én arra gondolok, hogy ez a motor kevés ehhez az autóhoz, innen a magas fogyasztás. Esetleg lenne valami ötlete vagy tanácsa?
Üdvözlettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Sokat nem tehet. A chiptuning nem fogja érdemben csökkenteni a fogyasztást, a svájci frank árfolyama és a benzin ára pedig előreláthatóan nem fog draszitkusan zuhanni.
Két dologban léphet:
- a vezetési stílus alapos felülvizsgálata - nehéz belátni és átlátni, hol hibázik az ember még sok év és rengeteg kilométer után is, de bizony, mindenki talál ilyet, aki komolyan keresi
- LPG-átalakítás - nem olcsó műtét, de ha évi 20.000 km felett autózik, akkor abszolút elfogadható alternatíva. Jelenleg a gáz ára 190 Ft körül van, ennél olcsóbban dízelautóval sem járna.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor,
Szeretnék olcsóbban autózni ezért elgondolkoztam a fennálló lehetőségeken. (Szeretném előrebocsátani, hogy autómmal maximálisan meg vagyok elégedve és nem kívánom lecserélni) A következő dolgok jutottak eszembe.
Első körben szeretném átalakítattni az autómat LPG-üzeműre.
Ehhez kapcsolódik az első kérdésem. Milyen költséggel jár egy ilyen autó átalakítattása és hol érdemes elvégeztetni (Budapesten és környékén)? Gázos üzemmódban milyen fogyasztással lehet kalkulálni normál közlekedési stílus mellett?
A másik dolog ami eszembe jutott, hogy emellett E85-öt tankolnék ara az esetre ha elfogyna az LPG és esetleg olyan helyen lennék ahol nem lehet ilyet kapni.
Mi a véleménye a fentiekről? Nagyon extrém elgondolás ez?
Mennyire terheli meg a motort ez két üzemanyag fajta és befolyásolja-e a karbantartást pl. az olajcsere periódust?
Várom válaszát. Köszönöm előre is a segítségét.
Tisztelettel:
Dani
Kedves Dani!
A kitartás és az öt levél elnyeri méltó jutalmát, bár a téma érdekessége miatt mindenképpen válaszoltam volna.
Először is, jó gondolat az LPG-üzem. Egy szekvenciális gázrendszer nagyjából 230-300.000 Ft között áll meg, és rossz esetben talán 15% fogyasztásnövekedést jelent. Feltétlen javaslom a teljes értékű tartály használatát, a gáztankolás ugyanis általában lassú és unalmas folyamat, nem jó a kis pótkerék-tartályt állandóan tankolgatni.
Az etanol elvileg használható az LPG-vel együtt is, de nem nagyon látom értelmét - hacsak nem a műszaki érdekessége miatt. Jópofa dolog egy ilyen trifuel-autó, én is eljátszottam már a gondolattal, de gyakorlati haszna nem nagyon lesz. Ha nagy tartályban gondolkodik, gyakorlatilag nem fog előfordulni, hogy ne tudna tankolni - ha pedig mégis, önnek és az autónak is felüdülés lesz öt liter benzin elfüstölése. Ugyanez etanollal vesződséges, nehézkes, ha csak alkalmilag használja, nincs értelme.
A motort sem az etanol, sem a gázüzem nem terheli meg túlzottan, sőt, utóbbi égési folyamata valójábab lágyabb, így kíméletesebb is a mozgó alkatrészekkel.
A karbantartás mérvadóan nem változik. Bár sokak véleménye szerint a gázüzemű autók ritkább olajcsere-periódussal is jól elvannak, ezt a gyakorlatban még senki sem vizsgálta komolyan.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy VW Golf 1.6td 1988-as évjáratú. JR motorkódos. Milyen Euro emissziójú ez a motor?
Köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Gyakorlatilag EURO 0 volna, ha létezne ilyen kategória. A jelenlegi szabályzás szerinti kategóriák közül a leginkább környezetszennyezőbe tartozik az összes karburátoros benzinessel együtt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Jó napot! Richárd vagyok egy 97-es évjáratú Fiat brava 1.6 tulajdonosa. A baj az lenne hogy a belső ventilárom 1-2-3 fokozata nem müködik,és légkondis. 4-es fokozaton megy a ventilátor. Utánaolvastam, mi lehet a baj a legtöbb helyen azt irták hogy a biztositékok mehettek ki,de voltam Fiat márkakereskedésben, ahol azt mondták hogy a ventillátor ellenállása ment el ami 10ezer forint. Ön szerint mi mehetett el? Az ellenálás vagy a biztositék? A biztositékok helyét tudom, az ellenállásét nem. Hol találom? A segitséget elöre is köszönöm.
Kedves Richárd!
A "legtöbb helyen" butaságot mondtak. Biztosíték nem lehet, ugyanis mind a négy fokozat azonos biztosítékról megy.
Ahogyan a márkakereskedésben mondták, az előtét-ellenállás lesz a probléma, ezt pedig a kesztyűtartó mögött, a ventillátor levegőcsatornájában található.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Pucevadoktor!
Érdeklődni szeretnék, hogy az autóm vörösiszap-szennyezését milyen úton-módon távolíthatom el. Magas nyomású vízsugárral próbálkoztam, de az autó karosszériáját valószínűleg a magas nátronlúg-tartalom marni kezdte.
Vajon a szennyeződés kárt tehet hosszabb távon egyéb alkatrészekben is (fékcső, felfüggesztés, stb)?
Segítségét előre is köszönöm:
Balázs
Kedves Balázs!
Ami biztos, hogy a lúgos kémhatású dolgok enyhén szólva nem tesznek jót pl. a gumi alkatrészeknek. (Szilentek, bakok, stb.).
Egyenlőre nem tudjuk mi a legegyszerűbb otthoni megoldás a vörösiszap eltávolítására. De! Tatabányai mosónkban már volt alkalmunk kísérletezni, és gőzzel tökéletesen eltávolítható a felületről. Ez itt nem a reklám helye, de ebben az esetben talán megbocsátják nekünk, ha a következő nyilvános ajánlatot teszem. Ha Te (vagy bárki, akinek vörösiszap van az autóján) elhozod az autód Budapesten a Lurdy-házban lévő mosónkba, ott ingyen megtisztítjuk. Várunk szeretettel.
Üdvözlettel
EZ Wash
Kedves Pucevadoki!
Kutyám legújabb hobbija, hogy az ezüstmetál autómon fényezi a karmait. A fényezés meg is bánta, autómosás után is látszik, és körömmel érződik, hogy fel is van sérülve.
Mit ajánl mit csináljak. Ha szerek szükségesek, kérem konkrét márkát és nevet írjon, ha megteheti. Óvakodok az olcsó, semmire nem jó szerektől.
Segítségét köszönöm.
Bálint
Kedves Bálint!
Szerintem el kéne adni a kutyát. Ha ez nem megy, akkor a meglévő karcokra gyógyír a polírozás. Nem ajánlom azokat a termékeket, amit TV-ben reklámoznak és csodát ígérnek, láttam már ilyen technológiákkal javított autót, melyet nekünk kellett kipolírozni. A mély karcok eltüntetése, illetve annak lehetősége nagymértékben függ az autó típusától és korától is, valamint hogy vizes vagy olajos bázisú az autó fénye. Jelen esetünkben az ezüstmetál fény jó lehetőségeket nyújt a javításra. Otthoni körülmények között kicsit nehézkes és költséges dolog egy ilyen munkának nekivágni, de ha megvan az affinitás és a kellő idő, akkor nincs gond.
1) Egy excenter csiszolóval, valamint 3000-es csiszolókoronggal (márkát sajnos nem írhatok) bevizezett felületen, közepes fordulatszámon kicsit durvábbá varázsoljuk a felületet.
2) Teljesen szárazra törlés után polírozógéppel és kemény koronggal alacsony fordulatszámon (600-800 fordulat/perc), valamint durva polírozó szerrel dolgozunk tovább a felületen. Pár perc elteltével emelhetjük a fordulatszámot. Ha menet közben az polírozó szer elfogy, akkor pótoljuk. Ne emeljük a fordulatszámot 1400 fölé.
3) Teljesen szárazra törlés után, amit célszerű egy mikroszálas törlőkendővel csinálni, folytathatjuk a polírozást közepes keménységű koronggal egy finomabb polírozó szerrel, vagy úgynevezett simítóval, melyet ezres fordulatszámon kezdünk, és lassan növeljük 1400-ig.
4) Ha a karcok még mindig nem jöttek ki, akkor a kettes és hármas lépést kell megismételni.
5) Célszerű végül egy kemény wax réteget is felvinni, amit lehet akár kézzel is. Körkörös mozdulatokkal, vagy a polírozógép segítségével és puha koronggal egyenletesen eloszlatjuk az anyagot, beledolgozzuk alaposan, majd egy mikroszálas törlőkendővel szintén körkörös mozdulatokkal „visszaszedjük” azt.
Természetesen polírozó szerekből igen nagy a választék kis hazánkban. Van olyan ahol a nálunk alkalmazott négy lépés helyett – a szer miatt – öt, vagy akár hat lépésben kell polírozni, mert a hologram-eltávolításra külön szert kell vásárolni.
Felhívom arra a figyelmét, hogy a fentiekben leírt módszerhez elengedhetetlenek a jó minőségű gépek, illetve vegyszerek. Sajnos a gépek vonatkozásában ez akár több tízezer forint, a vegyszerek vonatkozásában pedig 8-9 ezer forintos nagyságrenddel kell számolni. Ezeket, valamint a szaktudás hiányát figyelembe véve – és ezt kérem, ne vegye részemről lenézésnek – inkább azt ajánlanám, hogy a polírozás tekintetében keressen fel egy szakembert, aki 20-25 ezer forint körüli összegért eltünteti a házi kedvenc okozta károkat.
Üdvözlettel:
EZWash
Valóban kiírhatja az óracsoport a chack control feliratot ha merűl az akumlátor?
Kedves Érdeklődő!
Bizonyos típusoknál igen. Az alacsony akkufeszültséget egyes ECU-k ugyanúgy hibakódként tárolják, mint bármi más, komolyabb problémát.
Üdvözlettel:
Autódoktor
T. Autódoktor!
Egy '87-es, 1.05-ös, Polo II-es (86c, motorkód: HZ) lenne az alany. Lendületesebb indulásnál az autó megindul, majd a fordulatszám hirtelen leesik és a motor leáll. Gázfröccsel sem tudom megakadályozni a leállást, mintha a lendületvétel után nem kapna elég üzemanyagot. Lassú indulásnál a probléma nem jelentkezik.
Kedves Érdeklődő!
Majdnem biztos vagyok abban, hogy a karburátor talptömítése szakadt, vagy fellazult. Alapjáraton forgó motornál tenyereljen rá a karburátorra, és mozgassa meg jobbra-balra, előre-hátra - ha a fordulatszám változik, itt a hiba.
Ha mégsem itt lenne a kutya elásva, ellenőrizze még azt a néhány vákuumcsövet, amit talál – különös figyelemmel a gyújtáselosztó felé menő darabra. Ha itt tömítetlenség van, hasonló gondot okozhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Pucevadoktor!
Lehet furcsa a kérdésem, de nem tudok vele mit kezdeni. A cégem autós parkolójában rendszeresen locsolják a pázsitot, azonban a viz sokszor a parkolóban álló kocsikat is éri. Az egyik nyári napon vettem észre apró fehér foltosodást az autó elején és első sárvédőjén, amik a fürdőszobában tapasztalható nyomokra hasonlitanak. Azonban ott amig használok vizkőoldót, a kocsim esetében nincs ötletem mivel távolithatnám el. Már voltam vele kézi mosóban, kézzel is átmostam magam, vékonyan próbáltam a folyékony polirpasztával is, de nagyon nehezen illetve nem jött le a vizkő. A körmöm beleakad de lekaparható. Tudna nekem ajánlani valamilyen anyagot, amivel a vizkövet eltávolithatom a fényezés károsodása nélkül? Gondolom fizikai behatások nem tesznek jót, gép mosóba se szivesen vinném.
Előre is köszönöm javaslatát.
Viktor
Kedves Viktor!
A kérdése egyáltalán nem furcsa. Az autóján ún. vízfoltok (vízkő) képződtek, amely az egyik legrosszabb dolog, ami a fényezéssel történhet. Mivel ez egy igen lényeges probléma, válaszomban kicsit írok arról, hogy mik is ezek és hogyan képződnek?
A vízfoltok azok a kicsi szabálytalan alakú körök, amelyek akkor láthatók, mikor az autóról a vízcseppek elpárolognak, de a bennük oldott ásványi anyagok az autó felületén maradnak. A víz keménységétől függően a foltok lehetnek alig láthatók, de alkothatnak olyan markáns mintákat, amelyek úgy néznek ki, mintha direkt az autóra festették volna őket. (Jegyzem meg, hogy Magyarországon elég kemény a víz, sok benne az oldott ásványi anyag, így nálunk a vízkövesedés/vízfoltosodás is nagyobb probléma.)
Az ilyen vízfoltok eltávolítása nagyon nehéz vagy épp lehetetlen feladat megfelelő eszközök nélkül. Mint említettem a probléma súlyossága a foltokat okozó víz keménységétől függ. Enyhébb esetekben elég az autót lemosni, rosszabb esetben csak polírozó (csiszoló) anyagot tartalmazó autóápoló szerek segíthetnek.
Mit tesz a vízkő a fényezéssel?
A vízkő az autó fényezéséhez tud tapadni. A lakkozáson maradt ásványi anyagok és a fényezés között kötési folyamat indul meg, ha a vízcseppeket hagyjuk az autón megszáradni. A nap melegének hatására ez a folyamat felgyorsul. Néhány nap + perzselő napsütés és a vízfoltok elkezdik megmarni a fényezést látható és akár maradandó nyomot hagyva.
Mit tehetünk ellenük?
Habár néha nehezen megoldható, a legjobb módja annak, hogy megakadályozzuk a foltok képződését, ha az autót szárazon tartjuk, megelőzve ezzel a foltok kialakulását. Ha az autó elázott, álljunk vele száraz helyre és mossuk le. Tudom, erre nincs mindig idő. Ilyenkor jön jól egy spray-s wax (nem forgalmaznak túl sokan itthon ilyen szert; nálunk kapható, de nagyobb autósboltokban is érdemes körülnézni) és egy mikroszálas kendő, melyekkel pár perc alatt áttörölhetjük az autót. Mindig jobb 5 percet a vízcseppek letörlésével tölteni, mint utána órákat azzal, hogy a festékbe belemaródott nyomokat polírozással próbáljuk eltüntetni. Sok esetben az otthoni polírozgatás sem hoz eredményt. Ilyenkor nem marad más, mint a profi autókozmetika. Ez viszont többtízezer forintos kiadást jelent, hiszen lehet, hogy az egész autót át kell polírozni.
Tehát mégegyszer. A legjobb megoldás a megelőzés. Szánjunk időt autónk áttörlésére eső vagy autómosás után. Ha máskor nem, legalább nyáron!
Az Ön által használt polírpaszta valószínűleg egy autótulajdonosoknak és nem professzionális felhasználásra szánt anyag volt. Márkákat nem tudok ajánlani (nem is igen tehetem), de nem is lenne értelme, mivel a profi autókozmetikai szerek általában csak szakboltokban kaphatók és csak professzionális felhasználásra ajánlottak.
Tudni kell még, hogy a kézi polírozás soha nem olyan hatékony, mint a géppel történő (ezt viszont csak profi autókozmetikában végeztesse!). A körömmel való kapargatás pedig valóban nem tesz jót a fényezésnek. Ezért ezt soha ne is tegyük. A gépi autómosókat pedig semmilyen esetben sem ajánlom annak, aki igazán igényes az autójára. Idővel lehet, hogy lekoptatja a vízfoltokat, de a fényezéssel együtt...
Tisztelt Autódoki !
Arról már rengetegszer volt szó ,hogy a modern befecskendezésű autókon célszerű használni a motorféküzemet ,mert ilyenkor az injektor nem fecskendez be üzemanyagot .
Azt kérdezném Öntől ,hogy egy Felicia MPI tudja-e ezt a funkciót ?
Előre is köszönöm : Adolf
Kedves Adolf!
Igen, tudja. Igazából már a kései Skoda 105-120 is tudta. Elvileg az injektoros autók mindegyike képes erre. Bár félve mondok általános érvényű állítást, de nehezen tudom elképzelni, hogy volna olyan motorgyártó, aki ezt ne használta volna ki.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Mercedes W124 2.3-as benzines 1991-es gyártási év,manúális 5 fokozatú váltó.Hol található benne a tolatólámpa kapcsoló? Mert alul a váltónál nem találom,autóvillamosági szerelővel nézettem.Lehet fennt van a váltó karnál ? Azt mondta kérdezem meg szalonba. Igy nem tudok ujat rendelni mert a kinézetét sem tudom. Válaszát előre köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Először is, a váltókar mellett találja meg a kapcsolót, belülről, az utastér felől.
Másodszor, több ponton sem értem a sztorit. Attól tekintsünk el, mennyire korrekt, ha a szerelő elküldi önt információért a "szalonba", de miért szükséges megrendeléshez látni az alkatrészt? Az autó pontos adataival bárhol meg tudják rendelni önnek az alkatrészt, beleértve a "szalon" mellett bármelyik közeli autósboltot is. Már persze csak akkor, ha nem az autóvillamossági szerelő öccse áll a pult túloldalán, aki esetleg elküldi önt a "szalonba" a cikkszámért.
Hogy ezt elkerüljük, íme néhány gyártó cikkszáma a vásárláshoz:
Mercedes-Benz: A140 545 04 14 vagy A201 545 0414
Facet: 7.6077
Hella: 6ZF008621-051
Vernet: V5543
KW: 560077
Vemo: V30730084
FAE: 40740
CI / QH: XRLS85
Remélem, ezekkel könnyebb lesz.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Az lenne a kérdésem, hogy P. Expert autóba érdemes-e utángyártott légszűrőt venni, mivel az ára kb 5-öd annyi, mint a gyári, és milyen gyakran kell cserélni, ha utángyártottat vesz az ember? Kell valamire figyelni, ha jót akarunk venni, ami azért nem fogja vissza a teljesítményt?
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Természetesen érdemes megvenni az utángyártottat, és a javasolt csereperiódus sem változik ezzel. Elárulok egy nem túl nagy titkot: a Peugeot nem gyárt levegőszűrőt. Egyébként sok más alkatrészt sem, ezeket úgynevezett "beszállítók" készítik. Közöttük akad sok jónevű független alkatrészgyártó is, akik saját márkanevük alatt is forgalmazzák ezeket az alkatrészeket.
Akár az olcsóbb utángyártottak közül is érdemes választani, ezek sem feltétlen gagyik - persze a láthatóan hanyag, igénytelen kidolgozás azért figyelmezető jel lehet.
Ha nem rendelkezik megfelelő rutinnal, azt javaslom, valamely neves gyártó termékéből válasszon szűrőt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Használható-e bioetanollal kétütemű benzinmotor? Ha igen akkor milyen feltételekkel? Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Üdvözlettel:
Autódoktor
Jó napot kívánok!
Az a problémám,hogy autóm teljesen lemattult,semmi fénye nincs már. (93-as,toyota carina e) De azt hallottam,hogy polirozás után gyorsabban kezd el rohadni ezért nem tudom,hogy merjem-e megcsináltatni.
Köszönöm a választ.
Üdvözlettel:
Zsolt
Kedves Zsolt,
A polírozás tulajdonképpen a fényezés felső elmattult, karcos rétegének lecsiszolását jelenti. A csiszolást addig folytatjuk, míg a fényezésből sikerül lecsiszolni a sérült réteget. Mindez természetesen azt jelenti, hogy az autó eredeti fényezése vékonyabb lesz. Épp ezért polírozást nem szokás nagyon gyakran végezni. Nagyon fontos, hogy polírozás után egy jó minőségű vaksszal zárjuk le a fényezés felső, friss rétegét ezzel védve a környezeti károsító hatásoktól.
Kérdésére válaszolva az autó szakszerű polírozás es vakszolás után nem rohad jobban. Akkor rohadhat, ha polírozás közben esetleg véletlenül valahol lecsiszoljak a teljes fényezést es akkor ott nem védi semmi a karosszériát. Ez persze polírozáshoz értő szakember esetében a legritkább esetben fordulhat elő.
Kedves Totalcar Szerkesztőség!
Nem tudtam, kihez forduljak a kérdésemmel, ezért beírok a közösbe, hátha tudtok nekem segíteni. Szeretném egy adag polírpasztával felfrissíteni az autómon a fényezést, de tanácstalan vagyok, melyik lehet a legjobb minőség, vagy az árban nem túl magas, de még megfelelő. Ha van valami tippetek, vagy infótok a módszerekről, nagyon megköszönném a segítséget.
Üdv,
Imi
Kedves Imi,
Hogy milyen anyagot válasszon az attól függ, hogy a feldolgozás módja mi lesz. A profibb anyagok általában géppel történő polírozásra vannak kitalálva, azonban gyakorlat nélkül ezek használata komoly károkat okozhat a fényezésben. A boltokban leginkább kézi polírozásra használható anyagok kaphatók. Ezek nagyon finomak, így nagy bajt nem okozhatunk velük. Sok közülük tartalmaz waxot, így a polírozás es waxolás egy lépésben elvégezhető. De csodát egyiktől sem szabad várni. Profi munka csak polírozó géppel végezhető. De javaslom, hogy ezt bízza szakemberre.
Ha mégis úgy dönt, hogy saját maga végzi el a feladatot, javaslom, hogy autósboltban nézzen körül. A szupermarketekben kapható anyagok legnagyobb része alkalmatlan a feladatra. Ide márkaneveket nem írhatok, de a professzionális polírozó anyagok általában többféle erősségben kaphatok. Az erősebb könnyebben tűnteti el a mélyebb karcokat, de a felület nem lesz olyan fényes. A finomabb fényesebbé teszi a felületet, de nem szedi ki a karcokat.
Tisztelt Autódoktor!
2003-mas Honda Civicembe szeretnék "gyári" xenont!
Mivel nincs lámpamosóm, sem autómatikus szintezőm ezért olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy megoldható-e az, hogy ezek beszerelésével, valamint xenon befogadására alkalmas projektorral közlekedhetek-e legálisan xenonnal?
Be kell-e jegyezni ezeket a változtatásokat a forgalmiba, ha igen hogy, és hol lehet ezt megtenni?
Remélem érthetően fogalmaztam!
Válaszát köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Olyan autóba, amelyet eredetileg hagyományos halogén fényszórókkal szereltek, legálisan nem lehet. Illetve néhány esetben igen, ha pótolja az automatikus szintezőt és a fényszórómosót, valamint a fényszórókat olyanra cseréli, amelyek eleve xenontöltésű izzó fogadására készültek, ám ez a megoldás valószínűleg túl van azon a költséghatáron, amelyet általában a tulajdonos elviselhetőnek tart.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor nekem van 1 50 2 ütemű simsonom és azt szeretném megtudni hogy tisztán tudok menni etanollal vagy ha nem is tisztán de milyen arányban keverve ?? válaszát előre is köszönöm Űdvözlettel
Lajos
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Kálmán!
Ez egy kellemesen kommentvadász válasz lesz, nyilván rengeteg érv
jelenik majd meg pro és kontra. Gondolom, jön majd a forgalmazó is, és
borzalmas alapossággal alátámasztja majd a termékének hasznosságát.
A saját véleményem az, hogy – mint a legtöbb, újdonságként megjelenő,
csodaszerként reklámozott technológiával – a plazmagyertyával is
csínján kell bánni. A termék marketingtartalma rettentően magas,
praktikussága pedig jóval elmarad a várttól. Ráadásul rengeteg
buktatója van.
A plazmagyújtás nem mai ötlet, az autó- és gyertyagyártók egy-két
évtizede kísérleteznek már vele, de valahogy az ebbe a témába ölt
rengeteg K&F-pénz ellenére mégsem terjedt el a hétköznapi autózásban.
Nyilván ez annak tudható be, hogy nem lehet „csak úgy" beledobni egy
utcai autóba, és spórolni, száguldani mellékhatások nélkül.
Nem térnék ki az 1 millió wattot ígérő reklámszövegre, sem a beígért
hihetetlen előnyökre. Azt sem szívesen boncolgatnám, miért van, hogy a
plazmagyertyával kapcsolatos pozitív tapasztalatok a forgalmazó
mellett kizárólag az ingyen energiával, vízmotorral, antigravitációval
foglalkozó oldalakon szerepelnek.
Fontos azonban látni a párhuzamot azokkal az egyéb csodatermékekkel – legyen az fogyasztáscsökkentő vagy instant hajnövesztő –, amelyeket
forradalmian új, eddig szinte ismeretlen technológiaként, anyagként
harangoz be a forgalmazó, bármiféle komolyan vehető hivatkozás nélkül.
Én szkeptikus vagyok.
Üdvözlettel:
Autódoktor
JKedves Autódoktor!
1994-es Ford Escort CL 1.3-ba tankolhatok-e e85-ös etanolt átalakitás nélkül? Milyen előnye vagy hátránya van?
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Automataváltós kocsim van, amelyben a váltót piros lámpánal, várakozásnál üres (N) állásba teszem. Helyes-e ez vagy pedig felesleges?
Kedves Érdeklődő!
Én is így teszek. Tehát helyes.
Üdvözlettel:
Autódoktor