Tisztelt Autódoktor.
Már feltettem egy pár kérdést, de választ nem kaptam, talán most.
Van egy 1998- as suzuki swift. Szeretnék rá ködlámpát rakni. Van gyári ködlámpa, kapcsoló és a relé is gyári 8000Ft- ért. A kapcsoló csatlakozója megvan. De a relé csatlakozóját ha megfeszülök sem találom. Lehet az, hogy gyárilag kimaradt belőle? Már kihuzogattam az összes kábelköteget, de nincs. Ha esetleg meg lehetne oldani, tudna nekem javasolni egy másik megoldást erre a problémára?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel: Béla
Kedves Béla!
Sajnos nem minden Swiftben van benne a relé csatlakozója. Ha az önében nincs, sajnos más megoldás híján önnek kell megoldania a relé bekötését.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello Autódoki! Szeretnem a segítségedet kikérni, mivelhogy taxis vagyok Nagyszalontan. VW Jetta (2006/1.9tdi motorkód: EBX) autótípushoz szeretném a legjobb olajat. Eddig Castrol 5W 30-ast használtam, de azt mondtak, hogy ennek a motornak nincs részecskeszűrője, így váltanék 5W 40-re, ha te is jóváhagyod, hogy ettől nem lesz rövidebb életű a motor, vagyis nem árt a PD TDI-nek. Köszönettel várom a megnyugtató valaszodat. Helló, Ervin
Kedves Ervin!
Ha jól sejtem, az a motorkód nem EBX, inkább BXE lesz.
Ehhez a motorhoz - részecskeszűrő nélkül - 505.01, vagy - hosszú csereperiódushoz - 506.01, illetve 507.00 minősítést ír elő a gyártó.
Bízom benne, hogy a taxiüzem miatt a rövidebb csereperiódusban gondolkodik, tehát olyan olajat kell választania, amely legalább az 505.01 minősítéssel rendelkezik.
A Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 ilyen olaj, tehát bátran használhatja az autóhoz.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A szerelőm azt javasolta, hogy öntsek az 1992-es 525i BMW-be egy flakon Wynns Super Charge adalékot, mert hidegen nagyon csattog. Jó lehet-e ez a motornak vagy többet árt, mint használ?
Kedves Érdeklődő!
Ha segít is az adalék a hang eltüntetésében, a hibát nem szünteti meg.
Ha a hidrotőkék csattognak, azokon - ha egyébként megfelelő olaj van a motorban - csak a csere segít.
Ha a főtengely-, vagy hajtókarcsapágyak hangja hallatszik, az adalékkal még a hang sem fog megszűnni - ismét a csere a megoldás.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor! Mitsubitsi Lancerem van,1,5-ös 92-es évjáratú. Kérdésem: amikor megvettem, már akkor ingadozott az alapjáratom fel-le. Az alapjárati motort már kicseréltem, de tovább csinálja, mi a hiba oka? És amikor nyomom a gázt, pörög a motor, de nem megy, tehát nem gyorsul, csak ha visszaengedek a gázból, és lassan nyomom a pedált. Ez előzésnél igen nagy hátrány meg zavaró is. Mi a hiba oka? Előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Az első hibának számtalan oka lehet: tömítetlenség a szívóoldalon, a gyújtórendszer hibája, az üzemanyagrendszer szennyezettsége, stb... Nincs más megoldás, mint alaposan és pontosan végigvizsgálni a rendszert.
A második egyértelműbb, csúszik a kuplung. Amennyiben a holtjátékkal korrigálni már nem lehet, sajnos marad a kuplungszett cseréje.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tiszteletem!
Kérdésem a következő lenne sehol nem kapok konkrét választ mi az a DSA rendszer.
Problémám a következő 1999/12 Volvo S40 1,6 benzines autómon mindig váratlan helyzetekben bevillan a DSA ikon ezután kikapcsolni már nem tudom csak ha a motort újra inditom ha esetleg tudna segiteni meg köszönném.
ÜDV. M.S
Kedves M.S.!
A DSA a Volvo menetstabilizáló rendszere. Ha a lámpa világít, és úgy is marad, ennek a rendszernek a hibáját jelzi.
Célszerű mihamarabb felkeresni egy szakműhelyt, ahol a tárolt hibakódhoz hozzáférnek, és annak alapján felderíteni a hiba okát.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Skoda Felici Magic 99"-év járatu autómban van gyárilag be épitett riasztó azt kérdezném hogy hogyan lehetne bekötési rajzot találni hozzá?
Mert ugyanis amikor vettem akkor már ki volt kötve a riasztó egy szál fekete kábel amit nem tudom hogy hová kellene illesztenem! Ill milyen tipusu ez a riasztó? Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Teljesen biztos, hogy nem gyárilag beépített riasztó van az ön autójában.
Ha bizonyos abban, hogy az újonnan átvett autóban már benne volt, akkor azt a márkakereskedő szerelte be, átadás előtt. Ebben az esetben őket érdemes megkeresni, hátha tudják azonosítani az adott gyártmányt.
Ha nem jár sikerrel, a távirányítón, vagy a riasztó dobozán keressen a márkára utaló jelzést, feliratot, így talán az interneten nyomára bukkan.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Egy 2005-ös 1,2-es, 47kw-os ,67 lóerős Skoda Fabiám van, hogyan kell a tárcsafékeket ki tisztítani, mert szorulnak és emiatt jobbra húz a kocsi. Próbáltuk tisztító folyadékkal, de nagyon be van rakodva.
Sürgős!
Válaszát előre is köszönöm.
Anikó
Kedves Anikó!
Javaslom, féktisztító helyett használjon autószerelőt!
A fék - egyszer kinézete ellenére is - komoly, hozzáértést és gyakorlatot igénylő biztonsági berendezés. Ha szorul, megfelelő képesítésű szakember nélkül ne kísérletezzenek a javítással, mert ilyesmitől meg lehet ám halni!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Szép napot!
Egy 89-es évjáratú Saxo visszatérő problémája az, hogy az indításgátló gyakran nem engedélyezi a motorindítást. Segítséget kérnék jótanács formájában, érdekelnénk hasonló tapasztalatok is. A legjobb a számomra az lenne, ha az egész hóbelevancot ki lehetne kötni, a kevésbé jó a tizen-huszonezres kulccsere.
Köszönet!
Kedves Érdeklődő!
Ha gyári indításgátlóról beszélünk -tehát a kulcsfejben lévő transzponder engedélyezi az indítást-, sajnos nincs mód a "kikötésére".
Mivel meglehetősen komplikált és jól védett rendszer, a javításra nincs más mód, mint az alapos műszeres diagnosztika, részletes hibakereséssel.
Sajnos ennek eredményeként előfordulhat, hogy valóban a kulcs cseréje lesz a megfelelő megoldás, és ez csupán egy a jónéhány drága verzióból.
Üdvözlettel: Autódoktor
Kedves Doki!
Gondom van a fűtéssel az Escortommal (FORD Escort 1.8 TD CLX / 98). Sokan azt mondták hogy el van dugulva a fűtőradiátor. beszereztem egy újat. A kérdésem a következő: ezt hogy kell kicserélni, mert nem akarja senki sem vállalni, mondván á, az túl sokáig tart, meg nehéz..stb...mi lenne a tanácsod? Vagy esetlek ki lehetne mosni valahogy a régi radiátort? Jönnek a hideg napok. Köszi szépen a válaszod.
Kedves Érdeklődő!
Korrekt megoldást csak a csere ad, a tisztítással kár kísérletezni.
Valóban nem lesz egyszerű, sajnos a műszerfalat ki kell szerelned, hogy hozzáférj a fűtésboxhoz és benne a radiátorhoz.
Azt javaslom, ha ilyet még nem csináltál, kérj tapasztalt segítséget, mert komoly feladat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A fáradtolaj szó beütésénél a Totalcar riportjában látható, amint kisérletképp sűrű fáradtolajat öntenek be régi dízel Mercibe - érdeklödnék, hogy ezt mivel lehetne higitani... most kisérletezem, de nagyon sűrű, mint a méz, eldugul az adagólom - lakbenzint, denaturált szeszt kiprobáltam, de ez igy hozzákeverve túl drága - a bioetanol 240 ft - ezzel lehetne higitani -valami olyan kellene, ami nem ül le az olaj a fenekére.
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, erre gondolhatott.
Ha igen, figyelmébe ajánlom, hogy a Rácz Tamás által bemutatott autókkal e területet ismerő, azt tanuló egyetemisták kísérleteztek, nem kevés szerkezeti és tribológiai ismeretet begyűjtve.
Amennyiben ön hasonló alapossággal nem ismeri ezeket a területeket – és az etanolos ötletéből erre tippelek –, azt javaslom, ne kísérletezzen a fáradtolajos üzemeltetéssel.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Egy idős bácsitól nemrég vett 2001-es F Astrám csak most éri el a 60.000km-t. Sok infót begyűjtöttem a karbantartással kapcsolatban, de azt sehol nem találom, hogy az esedékes vezérműszíjcserével együtt kell-e vezetőgörgőket és vízpumpát cserélni vagy elég csak a 120ezres szerviznél? Gondolom nem árt, de mi lehet a gyári előírás?
Köszönettel István
Kedves István!
Egy dolog nem derül ki a levélből: milyen motor van az autóban...
A különböző motorokra lehet előírás 120.000/8 év, vagy 60.000km/6év - akárhogy is nézzük, a csere mindenképpen aktuális.
Szíjat cserélni görgő nélkül nem szakszerű megoldás, nincs is sok értelme, ráadásul a gyári technológia is előírja.
A vízpumpa más kérdés. Elméletileg addig nem kell piszkálni a gyárit, amíg nincs hangja, vagy nem ereszt - a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy ezeken a benzines motorokon nagyjából a második vezérlés-cserére megadják magukat a vízszivattyúk.
Nem egy óriási tétel egyébként, ha az autó az enyém volna, mindenkképpen cserélném.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Akkumulátor vásárlás elött állok,szeretném tudni,hogy hol találom a gyártási évet az akkumulátoron? köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Sok akkumulátoron nem szerepel a gyártási év, semmilyen formában.
Amelyiken mégis, ott általában a fedélbe sütve olvasható. Ha a fedél matricáján lát év-hónap-nap jelzést, az általában az üzembehelyezés ideje, és önnek kell majd bejelölnie.
Üdvözlettel:
Autódoktor
T. Autódoki!
20 ezer km-t mentem már gázzal, a kérdésem, hogy emiatt a kötelező szervizeknél kell-e külön a szelepeket ellenőriztetnem? A gáz beszerelője és az autószerelő is mást mond.. 2007-es Octavia II. 1.4.
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
A "szelepek ellenőrzése" gondolom a szelephézagok ellenőrzését jelenti, legalábbis gázos autóknál ezt szokták javasolni. Nem megfelelő hézag esetén régebbi motorok hengerfejében a szelepfészkek megéghetnek.
Az ön autója azonban nem ilyen, ráadásul a szelephézag állítását is automatikusan elvégzik a hidraulikus szelepemelők (hidrotőkék), így nincs szükség további ellenőrzésre.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoki!
Olyan problémám lenne, hogy fagyálót öntöttem az autóba, de még mindig nem érte el a kívánt fagyáspontját, vagyis -15 fokig jó. De előtte volt benne fagyálló és ahhoz öntöttem a koncentrátumot. Egy liter vizet engedtem le, és helyette ugyanannyi fagyálló-koncentrátumot öntöttem bele. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszát előre is!
Kedves Érdeklődő!
- rosszul számol
- nem tömény a beleöntött fagyálló, tehát rosszul számol
- nem egy litert engedett le, tehát rosszul számol
- nem tiszta vizet engedett le, tehát rosszul számol
- rossz, vagy gyagyi a fagyállómérő, tehát rosszul mér.
Nagyjából ezek jöhetnek szóba.
Autódoktor
Kedves Doki!
Nekem egy Marutim 800 van.A gond az hogy a golyós csapágy rögzítő gyűrűje eltört vagy leesett.Most pár napja lett cserélve kompletten az egész.Pontosan nem tudom még mert a szerelő nem szedte szét de azt mondta hogy szerezzek egyet mert ez egyszer használatos dolog.
Kérdésem:
1,Tényleg egyszer használatos ha csak leesett?
2,Lehet -e venni külön?
3,Ez sima seeger gyűrű vagy valami speckó gyűrű?
4, Lehet-e ilyen állapotban vontatni?(Kattog az egész bal eleje ha gurul, vontatáskor nem sérülhet ott valami?)
Válaszát előre is köszönöm!
Éva
Kedves Éva!
Nem tiszta teljesen, mire is gondol.
Golyóscsapágy sok helyen van az autóban, többek között a bal első futómű kerékcsapágya is ilyen. Ott azonban a csapágyakat nem rögzíti semmilyen gyűrű. Van ugyan a két csapágy között egy távtartó, ez azonban emlékeim szerint nem roppantógyűrű, tehát nem is egyszer használatos.
Tartok attól, hogy ez inkább a féltengelycsukló zégergyűrűje lehet - itt azonban nincs golyóscsapágy, bár vannak golyók a csuklóban.
Ennek a biztosítógyűrűnek a hiánya gond, igazából vontatni sem nagyon illik, mert ha szétugrik a féltengely, csúnya nagy kalimpálást rendez. Sajnos nem egy sima zégergyűrűről van szó, de nem is afféle komplikált valami. Ezzel együtt nem tartom valószínűnek, hogy hipp-hopp be tud ilyet szerezni egy autósboltban, vagy csavarboltban.
Ha soraiból jól veszem ki, nemrégen cserélték a csuklót (?). Ha ez így van, a hiba pedig ezzel a gyűrűvel van, akkor bizony ez garanciális probléma. Ha a hanyag, felületes munkavégzés eredménye, akkor nyilvánvalóan a szerelőnek kell ezt megoldania, természetesen a szállítással együtt, lehetőleg tréleren. Ha a hiba az alkatrészben van, és azt a szerelő intézte, ugyanez a helyzet. Ezt úgy hívják, felelősség, jótállás. Az új gyűrű beszerzése - akár komplett csuklóval együtt - pedig legyen a szerelő gondja.
Bárhogy is legyen, nem javaslom, hogy vontassák az autót - bár ismét megjegyzem, nem teljesen tiszta, mit is fed ez a golyóscsapágy kifejezés.
Üdvözlettel:
Autódoktor
1998-as G Astrán az első szélvédő igen karcos. Alacsony napállásnál, esti eősben elég rossz a kilátás. Van rá lehetőség, hogy valahogy "felpolírozzák" és javuljon, vagy egyszerűbb a csere. Mármint a szélvédő csere...
Köszönettel: SziSzi
Kedves SziSzi!
Létezik erre megfelelő technológia, saját tapasztalataim szerint olyan 50-50% eredményességgel. Érdemes felkeresni egy komolyabb szélvédős műhelyt, ahol rutinjukkal nagy valószínűséggel meg tudják ítélni, érdemes-e tenni egy kísérletet.
A szélvédő cseréje egyébként nem egy borzalmasan vaskos összeg, tizenvalahányezer forintért már lehet venni szélvédőt ehhez az autóhoz, és a csere költsége is megáll nagyjából tízezer forint körül. A cserénél azonban mindig ott a lehetősége, hogy nem sikerül tökéletesen a ragasztás - így feltétlen próbálják meg először a javítást!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
1994-es évjáratú, 2.6l-es benzines Audi A6-os autóm hűtővíz-problémái kapcsán szeretném segítségét kérni. Az alaphelyzet;a kocsi megvásárlásánál a termosztát rossz volt. Mivel a kocsit szinte csak utánfutó vontatására vásároltam, felvetődött, hogy alacsonyabb hőfokon kapcsoló termosztátot rakassak bele, ha már úgyis cserélni kell. 79 fokon nyitó termosztát lett berakva. Viszont...így hosszabb távon is (még terhelten is) alig akar 60-65 fok közelébe menni a vízhőfok. Főleg így tél elején. Kérdésem az lenne,nem-e okoz a későbbiek folyamán valamilyen gondot a motornak ezen alacsonyabb vízhőfok, viszonylag magas terhelés mellett?
Köszönettel:Krisztián
Kedves Krisztián!
Az eredetileg 87 fokos termosztát helyett 79 fokon működőt beszerelni erős túlzás volt. Azt javaslom, mihamarabb cseréljék le gyári értékűre, mert a folyamatos hidegüzem - főleg nagyobb terheléssel - durva kopással jár.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor !
2004-es Astra 1,4 est nyúzok (Z14XE )és több adatot kaptam vezérlés cserékkel kapcsolatban ( szís, görgők stb.) volt már 60 e. és 90,e. is mennyi valójában a kezelői könyv nem tartalmaz vonatkozó adatot.
Segítségét köszöni: Ferenc
Tisztelt Érdeklődő!
Az előírt csereperiódus 2002-ig 60.000 km vagy 4 év, 2003-tól pedig 90.000 km, vagy 6 év. A megtett út és a kor közül minden esetben azt kell figyelembe venni, amelyik hamarabb letelik. Így tehát, ha az ön autójában kevés kilométer is van, az eltelt hat év miatt feltétlen le kell cserélni a szíjat és tartozékait.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves autódoktor!
Kérdésem egy 1985-ös, Daihatsu Charmant 1.6 gk-ra vonatkozik. Nyáron kaptuk az autót, semmi problémája nem volt, 2 év állás után simán beindult. mióta bejött a hidegebb idő, különösen reggel, párás esős időben csak 3 henger működik. (új gyertyák, gyújtás átnézve, kompresszió mind a 4 hengerben 11) Értelemszerűen sokat fogyaszt így. Megmelegedve mind a 4 henger szépen működik. Tanácstalan vagyok, mivel ehhez a vákuumcsöves karburátorhoz abszolút nem értek. Válaszát köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Bevallom őszintén, én sem értek hozzá. Elég elmebeteg szerkezetek ezek, bár, el kell ismerni, amíg nincs gond, kiválóan teszik a dolgukat. Ezekhez csak profi karburátorosokat szabad odaengedni, ilyen pedig sajnos egyre kevesebb van.
Itt azonban valószínűleg nem karbi gond lesz, ha rendszeresen ugyanaz a henger nem megy, sokkal valószínűbb a gyújtás problémája.
Azt javaslom, nézzék át mégegyszer, alaposan ellenőrizve a kábeleket, az osztófejet, rotort, különös tekintettel a lehúzó szikrákra.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autodoktor.
Mitől lehet az, hogy levegősődik a vízhütőrendszer?
Kedves Érdeklődő!
Szivárgástól, tömítetlenségtől, vagy attól, hogy eleve nem volt korrektül légtenítve.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Doki!
Azért fordulok hozzád, mert meguntam a szerelők átveréseit és az utóbbi időben az 1991-es golf II. 1.3 erdeti német műszaki leírásából tájékozódom. Néhány apróság: tudom, hogy időnként az utángyártott jeladók és termosztátok megadják magukat, de még senki nem tudod egy komplex leírást adni a vízrendszerről. Pl. ma a fórumokat olvasgatva jöttem rá, hogy a kék színű kiegyenlítő tartály sapka nem jó, mert az dízel autókhoz van és más nyomást tart, minta benzineshez való fekete.
Azt is mondták már, hogy az normális, hogy a műszerfalon visszajelző kis piros led, ami a vízszintről és hőfokról ad jeleket, folyamatosan villog. Na ezt már tényleg nem veszem be. Viszont a víz nem fogy., fűtés van, fogyasztás a szokásos, de a lámpa mégis villog. Jellemzően induláskor, míg fel nem melegszik a víz a mutató közép állásáig. Tehát azért nem villoghat, mert meleg a víz, hiszen most indultam el, azért viszont igen, hogy nem megfelelő a nyomás, vagy a vízszint. A termosztátra is gyanakszom, kb. fél éve cseréltük 87 celsiuson nyílóra, de egyesek szerint ettől magasabb hőmérsékletű kellene. Hol lehet ilyet szerezni? Én már körbejártam az ismert alkatrész kereskedéseket és szőke nőnek néztek, amiért ilyen buta kérdést teszek fel. Kérlek, segíts és javasolj bármilyen oldalt, akár németül is, ahol utánanézhetek a dolgoknak, illetve várom tippjeidet és egy kis összefoglalót, hogy melyik jeladó mit kapcsol (kék vízhőfok, szerelő szerint fekete motorhőfok, de mindkettő a t ermosztátházban van, ezért nem értem a különbséget).
Kérlek, segíts, mert már nagyon unom, hogy mindenki baleknak néz és már egy szerelőt sem akarok meghallgatni, aki valami értelmetlenséget magyaráz nekem...
Köszönöm: Stella
Kedves Stella!
Ha jól értem, ez egy Golf II, 1.3, hengerenkénti injektorral.
Klassz motor, kiváló injektorral. Kár, hogy kevesen tudnak érdemben hozzászólni, mert ritka konfiguráció, alig van hozzá irodalom.
Először is, a termosztátot tényleg cserélni kellene, de nem feljebb, sokkal inkább lejjebb. A mi klimatikus viszonyainkhoz a gyár 84 °C-on nyitó termosztátot ír elő, ha nincs porrá vízkövesedve a rendszer, ezzel kifogástalanul kell működnie.
A termosztátházon két jeladó van. Egyikük (a kék) adja a jelet a motorvezérlőnek, a másik (a fekete) pedig a műszernek. Fontos, hogy (ahogyan a többi VW-motornál is, egészen a mai autókig) a hőfokjeladók között elég nagy káosz uralkodik, sok variáció van, és nagyon hasonlóak. Könnyű összekeverni őket, így ha az ön autójában már volt cserélve, elképzelhető, hogy nem a megfelelőek kerültek bele. Így lehet, hogy a motor tökéletes hőfokon van, ám az ön műszere (és így persze a lámpa is) butaságot mutat, de az is megtörténhet, hogy a műszer jól mutat, de a motorvezérlő fals információkból dolgozik.
Apropó, van egy harmadik hőgomba is, a vízhűtőben. Ez gondoskodik arról, hogy a ventillátor épp a megfelelő hőfokon kapcsoljon ki és be - ha ez sem a gyárinak megfelelő, könnyen felborítja a hőháztartást.
Végül a lámpáról: teljesen biztos, hogy nem jelez sem vízszintet, sem nyomást, mert ilyen érzékelők egyszerűen nem léteznek az autóban. Marad tehát egyetlen lehetőségként, hogy az üzemi hőfoktól eltérő mért adatra figyelmeztet. Fejből nem tudom, és nem emlékszem, de elképzelhetőnek tartom, hogy bizony hideg motor esetén is jelez, mint ahogy valószínűleg túlmelegedés esetén is. Azért utóbbit, ha nem muszáj, ne próbálja ki!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Hűtőfolyadék csere előtt állok és glycunic alu / extra organofreeze fagyállót ajánlottak a kocsihoz (piros színű).
Megfelelő-e ez a termék egy Peugeot 206 1.4 benzines autóba,2003-as?
Válaszát előre is köszönöm!!
István
Kedves Érdeklődő!
Tökéletes lesz.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
2004-es e46-os 320d BMW-men szükséges kuplungcsere az előző gazda hanyagsága miatt (130000 km van az autóban)
Csúszik a kuplung, a lendkerék teljesen jónak tűnik. Bontottban kapnék egy kuplungszerkezetet lendkerék nélkül, egy 85000 km-est, a szerelőm szerint jó állapotban van. Kérdésem, hogy lendkerék nélkül érdemes-e kicserélnem így? Mert más szerelő szerint a lendkerék tönkremegy, ha nem együtt kopott kuplunggal van felszerelve. Igaz ez?
Kedves Érdeklődő!
A kuplungszett elméletileg cserélhető a lendkerék nélkül is, de:
- Honnan tudják, hogy a lendkerék tényleg jó állapotú? Megvizsgálták korrektül, vagy csak szerelő megpöcögtette kicsit?
- Honnan lehet tudni, hogy a kuplung jó állapotban van? Megvizsgálták korrektül, vagy csak a szerelő ránézett?
- Mi lesz, ha az összeszerelés után kiderül, hogy valamelyik mégsem jó? Újra leteszi az autót, és fizeti a munakdíjat?
Tehát azt javaslom, alaposan gondolja át, és csak akkor fogjon bele, ha kellően megbízik a szerelő rutinjában és ítélőképességében.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoki!
A benzines autóm tankjába véletlenül 1 liter gázolaj került. A tankba még lehetett 5-6 liter benzin és még tankoltam 13 liter benzint. Így összesen kb.19-20 liter benzinnel keveredett 1 liter gázolaj. A kérdésem, az hogy ennyi gázolaj tud-e valamilyen komolyabb kárt okozni az autóba. Azóta megtettem 100 km-t, de még semmi problémát nem észleltem. Válaszát előre is köszönöm.
Előd-
Kedves Előd!
Ekkora aránynál nem lesz gond.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autodoktor!
Van egy 2002-es gyartmanyu, 1,9 TDI 131LE Passatom automata valtoval. A problemam az, hogy mikor hidegebb van nem enged h sebessegbe rakjam. Tehat ahoz, hogy el tudjak indulni, van mikor akar 10 percet is kell hagyjam a kocsit, hogy melegedjen be es tudjam D-be rakni. Egyik baratom azt ajanlotta, hogy csereljem ki a valtoban az oljat es az biztos megoldana. Igaza lenne? Kosz a segitseget elore is.
Udvozettel,
Tamas
Kedves Tamás!
Igen, gyakran megoldás lehet az automataolaj cseréje, de sokszor meg nem.
Javasolnék inkább egy alapos diagnosztikát, ezekről a váltókról egy megfelelő diagműszer segítségével igen sok infót lehet szerezni.
Üdvözlettel:
Autódoktor