Tisztelt Uram,
Vásároltam Ausztriában egy 95 (július)-ben gyártott (coupe), benzines, BMW 318 IS gépjárművet, 1800 cm³-es motorral, leműszakiztattam és 2-es besorolást kapott. Ugyanakkor idén szintén vásároltam egy 95-ben gyártott 316-os (cabrio) szintén 1800 cm³-es gépjárművet, a különbség csupán annyi, hogy míg elöbbinél 140LE-ről van szó, utóbbinál csak 115-ről de mégis megkapta a jobb, EURO II-es besorolást. Tudna nekem abban segíteni, hogy mi lehet ennek az oka?
Segítségét köszönöm
Üdv
Orsi
Kedves Orsi!
Nagy valószínűséggel a BMW csak az utóbbi típushoz rendelkezik megfelelő minősítést tartalmazó típusbizonyítvánnyal.
Ezen – hacsak nem rendelkezik irdatlan készpénztömeggel, amelyből egy új sorozat-típusbizonyítványt lehetne kiállítani az EU területére – ön sajnos nem fog tudni változtatni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Október végén vettem egy Toyota Corolla 1.3 XL tip. autót. 1989-es karburátoros 1.3-as kocsi. Magyarországi forgalomba helyezésű, 247 ezer km-t mutat a számláló. Szerintem a magyar átlagot tekintve kb. egy százassal lehet benne több. A szokásos cserék megtörténtek (olaj, olajszűrő, légszűrő, teljes vezérlés, kuplungszerkezet). Általánosan jó állapotú az autó, de van egy zavaró tulajdonsága, amivel nem tudom mit kezdhetnék. Hidegen, amíg rajta van az automata szivató minden rendben van, de ha bemelegedett és alacsonyabb fordulaton nagyobb gázt adok, csörög a motor. Hol kezdjem el a hibakeresést?
Köszönettel:
Mihály
Kedves Mihály!
Ellenőrizzék az előgyújtás beállított értékének megfelelőségét, illetve egy emissziós mérésen a levegő-üzemanyag keveréket. Túl nagy előgyújtás és/vagy szegény keverék okozhat ilyen becsörgést.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tiszteletem Autódoki,
érdeklődni szeretnék hogy lehet-e úgy csatlakoztatni az akkumulátortöltőt az akkuhoz anélkül, hogy levenném a sarukat, vagy ha a sarukat leveszem és úgy töltöm fel az akkumulátort, nem vezet-e valami meghibásodáshoz? Ford Mondeo Trend 1,8-as benzines, gyártási éve 2000.
Üdvözlettel
Pál Kalocsáról
Kedves Pál!
Nem tudok egyértelmű választ adni.
Az akkutöltők nem igazi egyenárammal működnek, hanem egyfajta egyirányúsított, kisimított váltóárammal. A töltők gyártói a legtöbb esetben nem javasolják, hogy a készüléket az autó elektromos rendszerére kössük - bár a feszültségimpulzusok többségét az akkumulátor felveszi. Egy esetleges meghibásodás esetén azonban egy mai autóban olyan nagyságrendű kárt lehet okozni egyetlen feszültségcsúccsal, hogy az ember ezerszer is meggondolja, érdemes-e kockáztatni.
Ezzel együtt én magam is töltöttem már - alaposan kipróbált, jól bevált, jól szabályozott töltővel - autóban lévő, bekötött akkut, és eddig nem volt problémám. Más autóján azonban nem szívesen próbálnám ki.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztel Autódoktor!
Autómban (Mercedes A140, W168) nyáron akkumulátort cserélt a szerelő, utána kigyulladt az SRS lámpa. Kimérte műszerrel, de az nem mutatott semmi hibát. Utána elvitte egy számítógépes kiolvasásra, ott sem találtak hibát, elaludt a lámpa, majd rögtön utána újra világítani kezdett, és azóta úgy van. Vigyem máshoz, aki kiolvassa mégegyszer, hogy nincs hiba, vagy mit csináljak vele? Köszönöm válaszát!
Kedves Érdeklődő!
A légzsák-lámpa a rendszer hibáját jelzi, annak pedig nyoma van a hibakódok között. Valószínűleg csak a tápfeszültségre utal, de ameddig a hiba fennáll, a légzsákok nem nyílnak.
Javaslom tehát, hogy fussanak neki mégegyszer a diagnosztikának mielőbb!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Idén tavasszal vásároltam egy Fiat Grande Punto 1.3 Multijet típusú gépkocsit. Eddig tetszett, mert nem volt hideg. A bajom az, hogy kb. 15 perc eltelik addig, amíg valami érezhető langyosság megjelenik, és ezután sem lesz dögmeleg sosem.
Igaz, hogy ezek a kis dízelek nem fűtenek? Segít, ha a hűtő elé valami takarást szerkesztek?
Előre is köszönöm: Zsolt
Kedves Zsolt!
Ahogy a nagy kínai bölcsek mondják: ez ilyen.
Minden télen előkerül a téma, de sajnos nincs jó megoldás. A mai gazdaságos motorok fűtése gyenge, a jó hatásfok ugyanis jóval kevesebb hulladékhőt eredményez, a fűtés pedig ebből lop egy keveset az utasok számára.
A hűtőtakaró nem jó megoldás, a gyárban elég hosszasan próbálkoznak az optimális egyensúly megtalálásával, ezen csak rontani tud ilyesmivel.
Amit javasolni tudok:
- az üzemi hőfok eléréséig ne kapcsolja be a fűtést
- használjon kisebb sebességi fokozatot, nagyobb fordulatot abban a tartományban, ahol a mutató már megmozdult, de még nem érte el a normál üzemi hőfokot - itt ez már nem eredményez fokozottabb kopást.
- kapcsolja be a világítást, hátsó ablakfűtést, fényszórót, meg amit még talál maga körül - a nagyobb elektromos fogyasztók némileg nagyobb terhelést jelentenek a motornak, így valamivel jobban melegszik majd.
- a ventilátort ne kapcsolja egyből a legnagyobb fokozatba, ez ugyanis szinte azonnal visszahűti a vizet, és ezzel a motort is.
Egyúttal vigasztalja, hogy a gyengébb fűtésért cserébe kellemes fogyasztás lehet az ön jutalma.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Jóestét!
Van egy 1996-os opel vectrám b.Mikor beköszönt a hideg, akkor bepárásodik a kocsi összes ablaka. Már sokszor probáltam hideget fújatni, meleget csak szélvédőre, csak lábra stb mindig bepárásodik.Ezért érdeklődnék mitöl lehet ez, vagy mi okozhatja ezt az autóban.Köszönöm elöre is válaszát.
Kedves Érdeklődő!
A következőket ajánlom figyelmébe:
- A párásodás okozója lehet a fűtés- és/vagy klímabox kondenzvíz-kivezető csövének dugulása. Ilyenkor a doboz aljában megáll a levegő páratartalmából lecsapódó víz, ezt pedig a meleg légáramlat párologtatni kezdi. Ettől a befúvott levegő nedvességtartalma magas lesz, ezért csapódik le pára az ablakokon.
- Ha az autóban van klímaberendezés, ezt bekapcsolva a keringetett levegő páratartalmának jelentős része lecsapódik, így jóval szárazabb levegő kerül az utastérbe. A modern autók szellőztetőberendezése az ablakpárátlanító funkció bekapcsolásakor ezt önmagától megteszi.
- A legtöbb autó a szélvédő előttti esőcsatornából szívja a friss levegőt. Ha ennek vízleeresztő nyílásai eldugulnak, itt megállhat a nedvesség, ilyenkor igen magas nedvességtartalmú levegőt szív a ventillátor, amely szintén az utastérben fog lecsapódni. Ráadásul a pollenszűrő ilyenkor tisztességesen átnedvesedik, ami hosszabb időre is biztosítja a párás üveget.
- A párátlanítás szinte hatástalan, ha azt belső keringetésre kapcsolva használjuk. Ilyenkor a rendszer a lábtérből szívja a levegőt, ahol nedves szőnyeget, havas-vizes-sáros cipőket talál. Érdemes ilyenkor inkább a külső levegő beszívását választani, annak páratartalma hidegben jóval alacsonyabb.
Mindamellett a párának valahol le kell csapódnia, és az a valahol az üvegen lesz. Ha semmiképpen nem tudja megfékezni a párásodást, irányítani még talán tudja. Ha páramentesítő szerrel kezeli az első és hátsó szélvédőket, valamint az első oldalüvegeket, a hátsó ajtók üvegei nyugodtan párásodhatnak. Ez kevésbé zavarja a kilátást, és ha néha egyszerűen ronggyal letörli, egész jól kezelhető helyzetet teremt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autodoki,
Van egy 2006-os Passatom, amibe az ablakmosó fagyalló folyadék belefagyott :(. Azt szeretném kérdezni, hogy valamit otthon tehetnék-e, vagy vigyem el szakszervizbe és ott meg tudjak csinálni? Az autó garazsban van, de ott sincs melegebb mint -6 fok. Azt nem tudom, hogy a tartályba vagy a vezetékbe fagyotte bele.
Válaszát előre is köszönöm,
Áron
Kedves Áron!
Ha van fűtött garázsa, álljon be egy napra, ott kiolvad. Ha nincs, menjen az autóval hosszabb távot, a motor melegétől is kienged majd.
Más kérdés, hogy ha megtörtént, fog-e működni az ablakmosó. Elfagyhatott a motor, a tartály, a visszafolyást gátló szelep, a csövek - ellenőrizze tehát végig, aztán töltse fel a tartályt.
Téli szélvédőmosóval persze.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor.
Van egy 2004es 1.2 es Opel corsám z12xe motoros.Vajon ez vezérmüszijas vagy láncos? Mert -18 fokban inditottam reggel és surlodó hangot hallok a motor járása közben. Ahogy gázt adok egyre hangosabb és élesebb a hang.A hang a motor bal oldalárol jön a ékszij és a vízpumpa irányábol.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A motor láncos.
Ha a hang csak hidegen jelentkezik, melegedésre elmúlik, és nem éles, csörgő hang, hanem - a leírtak szerint - inkább súrlódó, akkor nincs mitől tartania.
Ha melegen is jelentkezik, vagy jellege megváltozik, akkor jöhet a lánc ellenőrzése, és valószínűleg cseréje is - sajnos ezekben a motorokban nem sikerült igazán hosszú életűre a lánc, sem pedig annak feszítői, vezetői.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Lenne egy vásárlásra kiszemelt Honda Accord 1994-ből, amivel a legnagyobb probléma az, hogy a bal első kerék egyik csavarját letörték, így most csak 3 ponton van rögzítve a kerék. Ha ez letört, valószínűleg a többi is hasonlóan szorosra van húzva... A kérdésem az, hogy ezeket a csavarokat lehetséges-e utólag pótolni, vagy csak a komplett agy cseréjével oldható meg a probléma? Nagyságrendileg mennyibe kerül egy ilyen munka?
Előre is köszönöm válaszát!
Kedves Érdeklődő!
Jó volna tudni, hogy tőcsavart vagy kerékcsavart törtek el az autón.
A tőcsavarok gyakorlatilag minden autóban cserélhetőek, de sajnos nem minden gyártó szállítja alkatrészként külön a csavarokat - ellenben a legtöbb autón némi bontás után egyszerűen cserélhetőek. A kerékcsavarok még ennél is egyszerűbbek, ám ha ez törik bele az agyba, jóval nehezebb a csonkot kiszedni. Mindenesetre mindkét esetben megoldható, egy korrekt műhely megoldja ezt úgy, hogy utána nyugodt lelkiismerettel és biztonságosan autózhasson.
A munkadíjat megtippelni nehéz dolog, de nagyjából 10-15.000 Ft-ig akkor is megáll, ha faragni kell a beletört csavarcsonkot.
Üdvözlettel:
Autódoktor
1992-es évjérat Volkswagen Passat benzines.Kiment a fagydugó.Visszarakhatom a régit esetleg ragasztóval?
Kedves Érdeklődő!
A fagydugók elég pontosan illeszkednek, így ha a felületek nem sérültek, nem korrodáltak, akkor egy gyors tisztítás után egy egyszerű pillanatragasztóval is beragaszhatja.
Nem fog szivárogni, sem pedig kiesni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
T. Autódoktor!
2004-es Suzuki WagonR+ 1.3 GC-s autóm van.(ebbe már 1.3-as Ignis motort szereltek). A benzinárak "mennybe menetele" miatt szeretnék kicsit spórolni és bioetanolt tankolni. A neten olvastam több ezzel kapcsolatos véleményt (az Önét is), mely szerint bátran használható az Ignisekbe akár 50 % etanol is átalakító beépítése nélkül. A benzinkutnál is ajánlották, hogy 30 %- ban használható. Mivel féltem a kocsim motorját (nem engedhetem meg - anyagilag - hogy esetleg tönkre menjen) ezért bementem a gyöngyösi Suzuki Márkaszervízbe és véleményt kértem. Igencsak lelomboztak. Mondták, hogy a Szuki gyár mereven elzárkózik az etanol használatától, azaz nem ajánlják, komoly meghibásodások előfordulását vizionálják. A szervíz művezetője elmondta, hogy már több Ignis tulajdonos panaszolta, hogy motorjuk meghibásodott, pl. szelepek beégtek, katalizátor ment tönkre, hidegen nem, vagy csak rendkívül nehezen indul, panaszolták. Na most aztán tényleg dilemmában vagyok! Kinek higgyek? Nem beszélve arról, hogy megnő a motor fogyasztása, ami csökkenti a "hasznot". Netán elmegy a vámon ami bejön a réven?
Önnek mi a véleménye minderről?
Üdvözlettel:
Alien
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdv Doki!
A minap vettem észre az Astramnál('96 c14nz), hogy forr a víz. Éjszakás műszak után a parkolóban lekapartam a jeget a szélvédőről majd a kocsiba visszaülve vettem észre hogy a rostélyokból még mindíg hideg levegő jön. Azt gondoltam gyors voltam és még nem kezdett el melegedni, elindultam haza. Már majdnem otthon voltam (ez 8-9 km út) és még mindig hideg levegő jött a rostélyokból. Rápillantottam a műszerre és meglepődve láttam, hogy az 100! fok fölé ment. Innen már csak pár száz méter volt, otthon azonnal felnyitottam a motorháztetőt, és megnéztem a csöveket. A tartályból jövő cső langyos volt, a hűtőn a felső cső pedig melegebb, a ventillátor nem ment. Ezután ismét elindítottam az autót, ekkor viszont hamar visszahűlt 90 fok alá. Ezután óvatosan letekertem a hűtőfolyadék tartály sapkáját(álló motornál) és ellenőriztem a fagyállót, a mérő -22 fokos fagyállót jelzett. Tegnap este semmi hasonló jelenséget nem észleltem, ma reggel viszont ugyanez történt. Az első és második eset nél is kb. -5 és -10 fok körül volt a levegő. Mi lehet a hiba?
Kedves Érdeklődő!
Igen valószínű, hogy ön egy termosztát-csere előtt áll.
Azt javaslom, hogy otthon ne fusson neki, mert ezeken a motorokon némi bontás után lehet csak hozzáférni a termosztáthoz.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2002-es Renault Master 2,5dci-ből télire ajánlott-e kivenni az akkumulátort, ha sokat áll az autó? Lesz e valamilyen károsodása az elektronikának, ha hosszabb ideig nincs benne az akku?
Válaszát előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
Ha az akkumulátor rendben van, fel van töltve, az autó elektromos rendszere is korrekt, nincs komoly nyugalmi fogyasztó, akkor felesleges kivenni az akkut, még akkor is, ha az autó egyébként a szabadban áll.
Ha mégis úgy dönt, hogy kiveszi, és fűtött helyen tárolja, két dologra figyeljen oda:
- ha az autóban olyan rádió van, amely áram alá helyezve a megfelelő kód beütése után éled, még az akku kivétele előtt ellenőrizze, megvan-e a helyes kód, és tudja-e pontosan, hogyan kell majd bevinni
- ha a Master riasztóval is fel van szerelve, elképzelhető, hogy az akku beszerelésekor élesítve lesz, és esetleg a távirányítót is újra kell tanítani - bár a modernebb, profibb riasztóknál ez már nem fordul elő.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Hello,
van egy Suzuki Swift II-m, 2006 évjáratú. Az lenne a kérdésem, hogy mikor reggel vagy napközben beindítom az autót, az ékszíj nyikorog és az utastérbe égett gumiszag jön be. Ezt nyitott motorháztetővel is megnéztük, és az ékszíj füstölt egy darabig, utána nem. Ez miért lehet?Tárcsával lenne gond?Az ékszíjat nemrég cserélték a szervizben, mert elszakadt. Új ékszíj került bele, és megint csinálja ezt a problémát. Ebben szeretnék segítséget kérni, mert a szervizben se tudnak semmit se mondani, mivel először oda vittem mikor elszakadt. Azt hittem, megcsinálják, hogy többet ne legyen ez, de ezek szerint nem.
Kedves Érdeklődő!
A csúszó ékszíj három okból fordulhat elő:
- laza vagy kopott az ékszíj
- az egyik ékszíjtárcsa kopott
- egy meghajtott segédberendezés extrém nehezen forog
Az elsőt gondolom kizárhatjuk, valószínűleg rendesen megfeszítette a szerviz. A másodikat ön is elenőrizheti, ha valamelyik tárcsában a perem magasságánál mélyebbre fekszik a szíj, akkor azt bizony cserélni kell.
A harmadik eset a nehezebb. Amikor a szíj éppen nyikorog és füstöl, felnyitott motorháztetőnél meg kell figyelni, melyik tárcsán csúszik meg. Ezután le kell szedni a szíjat, és ellenőrizni ennek a segédberendezésnek (legyen az generátor, szervó vagy klíma) az állapotát.
Van még egy egyszerű módszer, ami segít megtalálni a hiba forrását. Ha a csúszó, nyikorgó ékszíj belső feléhez forgás közben egy szappant tartunk (igen óvatosan persze, azok a tárgyak ott forróak és mozognak!), a hang gyakran megszűnik. Ha ön is ezt tapasztalja, igen nagy valószínűséggel kopott, vagy öreg a szíj.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tiszteletem.
2 napja ment át az autóm műszaki miatt. Komplett fékeket kellett hozzá cserélnem. Előző hónapokban a fél motorom cserélve volt, s a karosszériám is lakatoltatva. 1.1 es citroen saxó. Kb 160 ezret költöttem a kis jószágra az elmúlt 3 hónapban. Nagyon szeretem de tegnap a kipufogóm is leszakadt. A dob előtt 4 centivel elrozsdásodott a cső, és kettétört. Kicsit elkeseredtem az említett kiadások s a friss vizsga után nem számítottam ilyesmire. Mivel kiapadt a tárcám, mi történhet ha a dob nélkül használom az autót 1-2 hétig? A jelenlegi dobom javíttassam, de gondoltam még sport dobra is, 10-15 ért . Kell valami engedély a sport dobra? Rendőr beleköthet ha magamnak teszem fel? Mármint az autómnak :)
Szíves válaszát előre is köszönöm.
Tamás
Kedves Tamás!
Nem állítom, hogy az ilyen hiba észrevehetetlen, de elképzelhető, hogy a vizsgán elsiklottak felette.
Nem javaslom, hogy sokáig így járjon az autóval. A motornak nem lesz gondja ettől, de a szomszédok nem fogják szeretni... Emellett az önmagában lógó középső cső - bár ezen az autón külön fel van függesztve - elég rendesen belenghet, rossz esetben tovább tördelve a maradék rendszert.
A sportdob elméletileg műbizonylatra kötelezett, ami magában hordozza azt is, hogy szakműhelynek kell felszerelnie - de azt gondolom, ezt soha senki nem fogja ellenőrizni. Ettől függetlenül, ha nincs ebben gyakorlata, nem javaslom az otthoni felszerelést, mert a hátsó dob kúpos csatlakozásával és a megfelelő helyzet belövésével rendesen meg fog dolgozni.
Mellesleg a hangon kívül nem is nagyon látom értelmét a sportdobnak - sem erősebb, sem takarékosabb nem lesz az autó. Hangja meg ugye most is van...
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autodoktor!
Daewoo lanos 1999-es 1.5 alkalmas e BUR6ET gyújtógyertya?
válaszát köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Nem, bár fizikai kialakítása okán beépíthető, de ehhez az autóhoz az NGK palettájáról a BPR6E vagy a BPR6ES a megfelelő.
A sokpólusú gyertyák sok olyan motorban, amelyek égéstere nem ilyen gyertyához lett kialakítva, nem teljesítenek jól.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Van egy Skoda Feliciám, 2000-es évjáratú, 1.3-as. A km órám elég furán mér, csak sajnos vétel után vettem észre!
Ha 50km/h-val megyek,akkor az óra 70-75km/h-t mutat, ha 90km/h-val megyek, akkor 110km/h-t mutat! Gps-el és trafival is bemérettem! Lehet hogy hozzá lett nyúlva? Előre is köszönöm a segítségét!
Minden jót!
Kedves Érdeklődő!
Ajánlom szíves figyelmébe ezt a tanácsot:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/07/22/54_loeros_fabiam_180-nal_megy._lehetseges/
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor,
2000. évi 1.6-os benzines Ford Focuson milyen gyakran kell vezérműszíjat cserélni?
Előre is köszi
Kedves Érdeklődő!
Erre a motorra a gyártó 160.000 km vagy 10 év csereperiódust ír elő - természetesen azt kell figyelembe venni, amelyik hamarabb letelik.
Így, ha az ön autójában esetleg még nincs 167.000 km, akkor is szükséges a csere az eltelt tíz év okán.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Előző kérdéseimre sajnos nem kaptam választ, hátha erre kapok! :)
Honnan tudom, hogy kell e cserélnem lendkereket is az autóban vagy még maradhat az eredeti? Ford Escort 1,6 16v Zetec '99-es autó. Kuplung csere előtt állok (megint) és nem tudom kell-e cserélnem a lendkereket is. 2 éve lett cserélve már a kuplung (gyári Motocraft szett került bele), akkor a lendkerék fel lett szabályozva. Úgy tűnik ennyit bírt. Azt csinálja, hogy 1-es, 2-es fokozatban, hirtelen gyorsításnál megcsúszik. Menet közben is előfordul néha, mintha egy pillanatra megcsúszna, aztán mintha megint elkaná. De emelkedőre gond nélkül (és csúszás nélkül) felmegy 3-4-ben is.
Várom válaszát!
Üdv. József
Kedves József!
A csúszó kuplung - ha a holtjáték beállítása már nem segít, vagy nem lehetséges - szinte biztosan a szerkezet ill. a tárcsa hibája, nem a lendkeréké. Esetleg - bár erre utaló jelről nem írt - a nyelestengely vagy a főtengely szimmerringjénél szivárgó olaj is okoz ilyesmit, de olyan mértékű olajszennyeződésnél, amely már érezhető csúszást okoz, valószínűleg nem menne fel az emelkedőre gond nélkül.
Az ön autójában található egytömegű lendkereket normál esetben szinte soha nem kell cserélni. A kuplung kiszerelése után indikátorórával gyorsan meg lehet vizsgálni, üt-e, és ha igen, mennyit.
Bár nem írja, a két év alatt nagyjából mekkora távot futott az autó, de ha az átlagosnál nem több, és a felszabályozott lendkerék a mostani szétszerelésnél újra üt, érdemes felülvizsgálnia a vezetési szokásait...
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Sajnos tönkrement az autóm motorja. Mint kiderült, ez a R. Megane 1,9 dci (2004) motoroknál előfordul 250 ekm körül, a kérdéses autóban is kb. ennyi van. A motorgenerál főtengely felújítás, fűzött blokk vagy hasonló megoldású lesz. A kérdés: a javítás után hogyan lehet úgy indítani ezeket a common rail motorokat, hogy az olajnyomás kialakuljon, amikorra a befecskendezés elkezdődik? E nélkül félő, hogy a motor már az első indításkor ismét sérülni fog. Egyébként olajcsere után sem ártana egy ilyen megoldás,mert akkor is hamarabb indul a motor, mint az olajnyomás felépülése.
Üdvözlettel Miklós
Kedves Miklós!
Az új motor összeszerelése nyilván nem szárazon történik majd - így az indítómotor első fél fordulata és az olajnyomás kialakulása közötti rövid idő alatt nem lesz kenés nélkül a hengerfal vagy a főtengelycsapágyak.
Olajcsere esetén ez fokozottan fennáll - tehát nem okoz több kárododást egy ilyen első indítás, mint mondjuk egy hideg, téli péntek esti leállítás utáni hétfő reggeli start.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztel autódoktor !
Van nekem egy 1,5 benzines (112 LE) Suzuki SX4-em, 2010 es gyársu.
A mi nap történt velem, hogy haza felé tartva az egyik cimbim leintett, hogy segítsek már mert a haverja be hajtott a kocsijával az árokba és nem tud kijönn mert fel feküdt az autó hasa az árok partra, be álltam az autója mögé fel akarszottuk a vontató kötelet, kicsit erőlködve de kijött, majd a segíség nyújtás után erős Feredol szagot éreztem és azóta kicsit zajosabb lett az autó menet közben, kicsit berezonál és leállításnál 2-3 kapogó hang üti mega fülem a motor térből...
Ön szerint mi lehet a hiba?
Haza vágtam a kuplung tárcsát, cserélni kéne, netán a motor erölettem meg, ha igen, lehet komolyabb baja a motornak hosszú távon ?
Kedves Érdeklődő!
A szagból ítélve valószínűleg az ön lába gyakorlatlan egy ilyen segítségnyújtáshoz - egyszerűen elégette a kuplungot. Kis szerencsével előfordulhat, hogy csak a kopóréteg felületét égette meg, de ha a jelenség nem múlik el nagyjából 100 km alatt, akkor készüljön fel lélekben és anyagiakban egy új kuplungszett megvásárlására és beépítésére.
A helyzet súlyosbításaként figyelmébe ajánlom, hogy bár az autó kora alapján elvileg garanciaidőn belül van, a felhasználói hibából eredő rendellenes kopást a márkaszervizek valószínűleg nem fogják térítésmentesen orvosolni.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdv
1991-es Citroen AX 1.1-es még nem befecskendezős autónkba 98-as benzint ír elő a gyártó, azonban ezt már egyre kevesebb helyen lehet kapni. Tudna javasolni valamilyen megoldást, alternatívát? Pl. nagyobb oktánszámú benzin használata (Evo, V-Power, stb.), vagy magasabb oktánszámú és 95-ös benzin keverése (ha ezek keverednek oktánszám szempontból?), esetleg a motor valamilyen átalakítása?
Köszönöm
Üdv
István
Kedves István!
Először is: az általam elérhető összes forrás szerint ehhez az autóhoz a gyári ajánlás 95 oktánszámú benzin. 98-as előírásnak nyomát sem találtam.
Ha mégis ragaszkodik a magasabb oktánszámhoz – mert lehetnek az enyémnél pontosabb forrásai –, több lehetőség áll ön előtt:
– Oktánszámnövelő adalék: a legegyszerűbb, de valószínűleg a legköltségesebb megoldás. Ha nevesebb, márkásabb gyártótól vásárol, egészen irreálisan megnövelheti ezzel a tankolás költségét. Számoljon, talán van olyan gyártmány, amellyel megéri.
– Keverés prémium-benzinnel: elméletileg működhet az a megoldás, hogy 95 és magasabb oktánszámú üzemanyag megfelelő arányú keverésével állít elő 98-asnak megfelelőt. A gyakorlatban azonban ezek oktánszáma alig valamivel van 98 felett, így elég sokat kell tankolnia a prémium-benzinből a cél eléréséhez. Ehhez jön még, hogy az adalékok miatt a számtani átlagolás is csak pontatlan eredményt ad - bár itt az eltérés elég minimális lehet.
– 95-E85 keverék: valódi oktánszámnövelő megoldás lehet, ám nehéz pontosan kiszámolni, milyen arányban kell kevernie. Ráadásul karburátoros autónál könnyű elérni azt a határt, ahol már nem működik megfelelően az autó átalakítás nélkül.
Azt javaslom tehát, hogy mielőtt kísérletezni kezdene, pontosítsa az autó oktánszám-igényét, és ha van rá lehetőség, maradjon a 95-ösnél.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Vezérműszíjcsere-Toyota Carina E 1995.12 Japan 4AFE 1.6 benzines 167e km. autóban 100 km nél történt 11 évvel ezelőtt. Jelemleg 67e km nél tart a szíj de 11 éves, azonnal cserélni? Kuplunk meg megcsúszik, lehet vele még így menni? Érdemes SAX ra vagy csak gyárira cserélni?
Kedves Érdeklődő!
Azt hiszem, valahogy így készül a Toyota megbízhatóságát cáfoló autó.
Ön tudja, hogy a kuplung rossz, sejti, hogy a szíj csereérett. Mi is a kérdés?
Persze, lehet csúszó kuplunggal közlekedni, és bízni abban, hogy a szíj még bírja egy kicsit. Ha a kerékcsapágy morogni kezd, az sem akut probléma, amíg többcentis lógása nincs a keréknek. A törött fényszórót is felesleges cserélni, hiszen világít az még. Ha a fent betöltött olaj alul kifolyik, nem gond, hiszen míg leér, az olajfilm felkenődik azért itt-ott.
Eh...
Szíjat mihamarabb (=azonnal) cserélni kell, kuplungot úgyszintén, és javaslom, a vélhetően vidéki nyugdíjas körorvostól származó autót alaposan át kell vizsgálni, minden, a közlekedésbiztonság szempontjából kritikus hibát ki kell javítani.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kb hány kilométerenként kell kuplungbóvdent cserélni Opel corsa td nél? 1997 es. Egy ideje álati mélyen fog a kuplung Elvittem szervízbe ott kicserélték. Ez eddig jó is de mikor kell megint? Amúgy azt nem tudom hogy a kuplungot cserélték e már mert én a 3 dik tulaj vagyok Valszeg nincs baja a tárcsának ha azt a szerevíz nem cserélte. Tényleg azt mikor kell cserélni? Amúgy van benne 180 ezer km
válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A kuplungra és az azt működtető bovdenre nincs előírt csereintervallum.
Mindkettőt akkor kell cserélni, ha elromlott.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Uram,
Biztos már sokan kérdezték ezzel kapcsolatban, de kérem, válaszoljon. Van egy Trabant 1.1-em, kissé rossz állapotban, de nagyon szeretem. Műszakiztatni kellene, de nem menne át a vizsgán. Ön szerint (csak nagyságrendileg) mennyibe kerülne ennek az autónak a teljes körű felújítása? A lengéscsillapítók teljesen rosszak, kissé rozsdás a karosszéria, kopottak a gumik, a sebességváltó sem a legjobb... Mi érné meg jobban: felújítani vagy új autót venni, ám nem szivesen válnék meg tőle, nagyon a szívemhez nőtt.
Bizalommal várom válaszát:
Sz. János
Kedves János!
Ha őszinte akarok lenni, nem érdemes belefogni. Legalábbis anyagilag.
Szerelmileg azonban mindenképpen.
Itt már írtunk erről.Üdvözlettel:
Autódoktor