Tisztelt Uram!
6 éves Toyota Avensis-nek már több alkalommal kiéget a hengerfej tömítés hűtőköri része. Nem tudjuk miért?
Válaszát köszönöm!
Tisztelt Érdeklődő!
Ennyire kevés információból nehéz tippelni.
Általánosságban azért válaszolok:
- rossz minőségű hengerfejtömítés;
- nem cserélték a hengerfejcsavarokat (mivel ezek az első beépítéskor megnyúlnak, nem szabad ismét felhasználni őket);
- nem tartották be a meghúzásra előírt nyomaték- és szögértékeket;
- vetemedett a hengerfej, esetleg a blokk felülete, és nem volt megfelelő a gépmunka, esetleg el sem végezték;
- nem volt megfelelően pozicionálva a tömítés;
Ennyi ötletem van a körülmények és az autó pontos típusának ismerete nélkül.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Citroen Bx-ben szeretnék hátsó kerékcsapágyat cserélni.1987.1.4 benzin.
A kérdésem, lehet-e külön csapágyat cserélni, vagy csak aggyal együtt.
Köszönöm
Kedves Érdeklődő!
A csapágy külső gyűrűje a kerékagy, így sajnos csak azzal együtt cserélhető.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Nemrég vásároltam egy 98-as 19TDI 110 LE Passatot Németországból. 300e km van benne. Minden csere megtörtént benne, komplett vezérlés az összes görgőkkel,olaj, szűrők, és teljes kuplung csere kettős tömegűvel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy mikor a motort leállítom erőssen beremeg az autó meg egy kis csattogást is hallok a motortérből ez egyszerre történik a leállításkor,meg tolatáskor is eléggé beremeg az autó.
Ön szerint lehetséges,hogy motortartó,illetve váltó tartó bakok lehetnek? Ezelőtt egy 19PDTDI 2002-ES Passatom volt az nem csinálta ezeket a beremegéseket. Lehetséges, hogy mivel ez sima TDI, ezért remeg be jobban leállításkor? Vagy lehet, hogy még az eredeti tartóbakok vannak az autóban? Mert elég sok minden még a gyári alkatrész volt benne amit cseréltem.
Tehát lehet-e tartóbak probléma?
Előre is köszönöm.
Jani.
Kedves Jani!
Ha nem írta volna a kettős tömegű lendkerék cseréjét, arra tippeltem volna elsősorban, de ha feltételezzük, hogy a csere rendben megtörtént, nagy valószínűséggel kizárhatjuk.
A motortartó bakok azonban simán lehetnek felelősek a jelenségért - ha ezek elöregedtek, a komplett hajtómű imbolyog a motortérben, és ez indításnál, leálíltásnál, tolatásnál, de még komolyabb terhelésváltásnál is ilyen módon jelentkezik.
Két ellenőrzést javaslok (nagyon óvatosan elvégezve!), ami alapján közelebb juthat a megoldáshoz. Ha alacsonyabb fokozatban (kettes, esetleg hármas) többszöri nagyobb gázadásra-gázelvételre is hasonlót tapasztal, illetve ha felnyitott géptetővel, behúzott kézifékkel, a kuplungot finoman ráengedve a motor és a váltó jól láthatóan elmozdul, már készítheti is a pénztárcát a motortartó bakok megvásárlására.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves doktor!
Suzuki Swift 1,3 glx '99 es ről lenne szó.
Nem tudom miért, de ha egy idő után nagyobb sebességgel 70km/h fölött megyek és ballra fordítom akár hangyányit is a kormányt, a kerékjárat felől sípoló hang hallható!
Miért lehet Ön szerint ez?
Köszönettel: Márton
Kedves Márton!
Természetesen több oka lehet.
Én első olvasatra vagy valamelyik kerékcsapágy hibájára gondolok - és lehet hátsó is, a Swiftek furcsa tulajdonsága, hogy a búgó hátsó csapágy hangja menet közben gyakran elölről hallatszik -, vagy szimplán arra, hogy a fékbetét kopott. Ezekben az autókban akusztikus kopásjelző van, egy egyszerű hajlított fémlemez, ami kopott fékbetétnél hozzáér a tárcsához, és elég idegesítő hangot ad.
Ha fékezés közben egyenesen haladva is hallatszik a hang, a betétre gondoljon. Ha ilyenkor nem változik semmi, a csapágy valószínűbb.
Üdvözlettel: Autódoktor
Tisztelt AutóDoki!
Toyota Yaris ZS, 2001, ha jól tudom vezérműlánccal hajtott.
Milyen idő- vagy kilométerenként kell cserélni a készletet?
Köszönettel, Dani
Kedves Dani!
A gyár nem ír elő csereperiódust a vezérműláncra.
A gyakorlatban ez azt szokta jelenteni, hogy amikor a láncnak megjelenik a nyúlást, kopást jelző jellegzetes csörgő hangja, akkor illik cserélni.
Persze ez nem feltétlen célravezető, ahogyan nemrég írtuk is , bizonyos motoroknál ezt nem érdemes megvárni. A Toyotánál ez talán ennyire nem jellemző probléma, de úgy 150.000 km felett már érdemes betervezni a cserét - csak a biztonság kedvéért.
Üdvözlettel:
Tisztelt Autódoktor!
Egyedülálló anya vagyok, nem értek az autókhoz. Van egy Suzuki Wagon-R-em, és nemrégen egy ismerős utazott velem, aki kiszállás után szólt, hogy nagyon zúg valamelyik kerékcsapágy.
Hogyan tudnám megállapítani, hogy melyik?
Köszönettel:
Ildikó
Kedves Ildikó!
Nem teljesen világos, miért akarja saját maga beazonosítani a hibás csapágyat. Gondolom, cserélni nem ön, hanem szerelő fogja, ő pedig valószínűleg egyedül is megtalálja.
Azért elmondom, bár ezt írásban elég nehéz. Egyesével fel kell emelni a kerekeket, és megforgatni. Egészséges csapágy esetén legfeljebb a fék súrlódó hangját fogja hallani, kopott csapágy esetén pedig némi morgást. Ettől még biztosabb megoldás, ha a felemelt kereket oldalirányban és fel-le megmozgatja. Amelyik keréknél itt lógást tapasztal, az lesz a hunyó.
Üdv:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Daewoo Kalosom van. Sebességváltás után gázadáskor felpörög a motor 3-3500 -as fordulatra anélkül hogy érezhetően gyorsulna, majd visszaesik a fordulatszám kb. 2000-re és innen rendben gyorsul. Ezt minden sebességfokozatban "eljátssza.
Mi lehet a probléma?
Kedves Érdeklődő!
Csúszik a kuplung. Ez lehet a tárcsa normális kopása vagy olajszennyeződés miatt. Ha minden esetben jelentkezik a probléma, az előbbire kell gondolni, ha nem, az utóbbira.
Üdv:
Autódoktor
Köszönettel.
Kedves doktor!
Szeretném megtudni, hogy VW Golf 3, 92 évjáratú 5 ajtós (ABD motor) autómba a csomagtartó ajtóhoz milyen méretű gázrugó való?
Kedves!
Én azt találtam, hogy 500 mm hosszú lesz a megfelelő, de nem hiszem, hogy az 502 mm hosszúval bármi gond lenne. Az a két milliméter - ha egyébként a két vég és a kinyomó erő stimmel - nem jelent érdemi különbséget.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdv.
Elvesztettem a kerékőr-anya kulcsát.
Hogyan lehet leszedni az anyákat?
Köszi
Kedves!
Nem szívesen adok tippet ilyesmire, ezért csak így négyszemközt osztom meg, hogy az én autómról a kerékőrre kalapáccsal rávert 16mm-es gyertyakulccsal vették le a kerékőrt.Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Adott egy Alfa Romeo 166 2.0 v6 turbó motor (motorkód:AR34102), aminek alapjáraton van egy finom ciripelő hangja.
Meglátásom és mások véleményei is ugyanaz, "eltekeredtek" a kipufogószelepek és szeretném megtudni a szelephézag értékeket.
Már kérdeztem több szakszervizt, autógurut és hozzáértő egyéneket, hogy árulják el nekem az adott motornak a szelephézag értékeit. Sajnos ahány szerviz és "Guru", annyi érték.
Kérlek, ha tudsz ebben segíteni azt nagyon megköszönném.
Tisztelettel: K. István
Kedves István!
Az én adataim szerint az autó hideg szelephézaga 0.275-0.300 mm a szívó, és 0.475-0.500 a kipufogó oldalon.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
2002-es évjáratú Suzuki WagonR+ gépkocsim van, 94 ezer kilóméterrel.
Pár napja észleltem, csendes környezetben, hogy valami búgó hang hallatszik az üzemanyag tartályból. Gondolom, hogy az üzemanyag szivattyú lehet. A kérdésem az lenne, hogy okozhat e komolyabb problémát, hogy kicsit hangosabban dolgozik a szivattyú, a kocsi kifogástalanul üzemel, könnyen indul, menetteljesitménye is kifogástalan.
Megtisztelö válaszát elöre is köszönöm.
Tisztelettel:
Csaba
Kedves Csaba!
Gyakran előfordul az ilyesmi a Wagon-R-ek esetében, mint ahogyan az Igniseknél és a 2006 utáni Swifteknél is. A jótállás keretén belül cserélte is a gyár a pumpákat, ám a tapasztalat azt mutatja, hogy a hiba csak a hangban jelenik meg, más problémát nem okoz.
Ha együtt tud élni a zajjal, és nem akar saját zsebből pénzt költeni erre, azt javaslom, autózzon tovább nyugodtan.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves doktor!
2007 Suzuki Swiftben feltétlenül kell sportszűrőt olajozni? Mert egyik ismerősömnek eltömődött tőle a légtömegmérője.
Köszönettel.
Kedves Érdeklődő!
Nem.
Sőt, beépíteni sem.
A direktszűrő olajzás nélkül olyan, mintha ott sem lenne, a nagyobb sasokon, gólyákon kívül szinte mindent átereszt. Az erre alkalmas légszűrőolajakkal, megfelelő módon, és mennyiségben, rövid időközönként kezelve viszont egész jól szűr.
Persze, önmagában semmi értelme azon kívül, hogy a géptetőt felnyitva jól látszik, hogy ez egy erős, komoly gép.
Az ismerős légmennyiségmérője valószínűleg nem a megfelelő minőségű, vagy túl nagy mennyiségű olaj használata miatt tömődött el. Ha ezt a hibát ön igyekszik elkerülni, használjon direktszűrőt, és olajozza bátran!
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Régóta halogattam az akkumulátor cseréjét (1.4 benzines Astrám van), de már egyáltalán nem indult. A szomszédtól kölcsönkértem az ő akkumulátorát, amit egy hónapja vett. Beindítottuk az autómat, aztán visszaraktuk a saját akkuját, és azzal mentem dolgozni, de azóta világít a töltéslámpám, és azóta a betolás is nehezebben megy.
Nem tudom, mi lehet a probléma, és már nem is vagyok biztos abban, hogy az akku a hibás.
Van ötlete?
Köszönettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Azt kell mondjam, nem volt jó ötlet járó motornál kiszerelni az akkumulátort. Ez gyakorlatilag az összes generátoros autónál tilos. Ilyenkor az áramforrás a generátor, az akku pedig szimpla fogyasztóként, azaz elektromos terhelésként viselkedik.
Ha a sarukat leveszi, a rendszerből hirtelen eltűnik egy, a többi fogyasztóhoz képest meglehetősen nagy terhelés, így a feszültség egy pillanatra igen magasra ugrik - akár 20-22V fölé is. Ekkor nagy a valószínűsége, hogy az egyenirányító híd diódái átégnek, ami nyilván rendesen odatesz a töltőrendszer egészségének, és a leendő új akkut is igen gyorsan tönkreteszi.
Azt javaslom tehát, hogy további kísérletezések helyett ellenőrizze, ellenőriztesse a generátor megfelelő működését, hiba esetén javítsák ki - valószínűleg cserélni kell majd a diódahidat.
Ha ez megtörtént, jöhet az új akku, és számíthat majd a biztos indításra.
Üdv:
Autódoktor
Kedves Fubu!
A véleményünk egyezik: valóban el kell vinni szerelőhöz.
Komolyra fordítva a szót: benne van a pakliban a lendkerék hibája, a motortartó bakoké is, meg még egy rakás más, bár ismerve ezeket a Mondeókat, a lendkerék a legvalószínűbb.
Nem fog azonban kiderülni elméleti hibakereséssel - csak ha valaki a gyakorlatban is nekiesik.
Ha nem bízol a szerelő korrektségében, érdemes olyat választani, akivel másoknak - esetleg a fórumozóknak - jó tapasztalataik vannak, így valószínűleg nem repkednek majd feleslegesen a tízezrek.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 2005-ös évjáratú, 1,4-es, benzines Seat Cordobám, ami menet közben, föleg kis fordulaton EPC-hibát jelez és leáll. Nagyon bosszantó, mert a szerviz meg folyamatosan csak különböző alkatrészek cseréjét ajánlja fel.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A világító EPC-lámpa leggyakrabban a következők hibáját jelzi:
- fékpedál-kapcsoló
- kuplungpedál-kapcsoló
- elektronikus gázpedál
Emellett persze egy rakás más hibát is jelezhet, pontos infóhoz csak a hibakód kiolvasása után jut.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Helló Doki!
Sok helyen kerestem, s sok választ találtam. Csak hivatalos adatot nem találtam.
Passat 1,8t AWT 2002. járgányt vettem, 220000 km van benne.
Mikor mit érdemes cserélni? Vezérlés érdelekne leginkább.
Köszönettel: Devil
Érdeklődni szeretnék, ha a kormány szervó elromlott (OPEL ASTRA G 1,6) és cserélték, de az elektronikát áthidalták egy relével, mert állitólag az is elromlott. Az a kérdésem, hogy ez nem okoze-e hibát, vagy a szervó meghibásodásást.
Köszi:
Pistaba
Kedves Pistabá!
Ez elég rémisztően hangzik. Nem is biztos, hogy akarom érteni, mi történt.
A szervókormány közlekedésbiztonság szempontjából kritikus elem, kendácsolásnak, ötletszerű javítgatásnak ott semmi helye!
Az a szerelő pedig, aki úgy gondolja, egy szervóvezérlő elektronikát egy relével helyettesít, feltétlen kerülendő.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
A nyáron egy rendőri intézkedés során elvették a forgalmimat, mert lejárt, majd nem sokára jött egy levél, hogy lekell adnom a rendszámokat, és ideiglenesen kivonják az autót a forgalomból. A kérdésem az lenne, hogy mi a menete a forgalomba történő visszahelyezésnek, és nagyjából mekkora ennek a költsége?
Köszönöm a segítséget!
Richárd
Kedves Richárd!
Először is meg kell szüntetnie az okot, ami miatt kivonták az autót, és ezt igazolnia kell.
Ha műszaki probléma volt, ez egy műszaki vizsgát jelent, az ott kapott adatlappal kell az okmányirodában kezdeményezni az újbóli forgalomba helyezést.
Ha az ok a KGFB vagy a súlyadó be nem fizetése volt (bár az utóbbi ritkán derül ki közúti ellenőrzéskor), ezt kell pótolnia, és a befizetést igazoló csekkel, átut. megbízással kell felkeresnie az okmányirodát.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A Dacia honlapja szerint az 1.6-os benzinmotor (Logan MCV vagy Duster) alkalmas az E85-tel üzemelésre.
Ki tudnátok deríteni, hogy vajon a Lodgyban debutáló 1.2-es turbós benzines hogy viszonyul az E85-höz?
Köszi,
Péter
Kedves Péter,
az 1.2 turbó rosszul viszonyul az E85-höz. Azaz nem lesz alkalmas a vele történő üzemelésre, mondja az importőr műszaki szakembere.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Skoda Octavia 1,4 2009-es autó nem indult el, a szervízben azt mondták, hogy az összes hengerben nincs kompresszió, ez az oka. Kérdezem, hogy ez mechanikus hiba lehet-e, vagy valamilyen vezérlési ill. egyéb oka van?
Segítségüket köszönöm. Imre
Kedves Imre!
Ha minden hengerben nulla kompresszió van, az elég extrém meghibásodást feltételez - nincs benne dugattyú, szelep, stb... Sokkal valószínűbb, hogy a szerelő hülyeséget mondott, vagy ön értette félre.
Esetleg a szerelő elfelejtette csatlakoztatni a kompressziómérőt a vizsgálat előtt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor,
Van egy Citroen Xantia típusú autóm, aminek a hűtőrendszere igen kellemetlen helyen, az utastérben lévő fűtőradiátornál szivárog. A radiátor nem drága, viszont a cseréje elég macerás, mert gyakorlatilag az egész műszerfalat szét kell szedni miatta. Ez azon túl, drága kellemetlen is mert nem tudom, hogy vissza tudják-e rakni rendesen, úgy hogy ne nyikorogjon. A kérdésem az lenne, tud-e ajánlani olyan tömítő anyagot, ami alkalmas a probléma megoldására. Az öntsünk bele tojást, vagy lenmaglisztet típusú házi megoldásokat nem próbálnám ki, ettől jobbat szeretnék, már ha van ilyen. Az interneten sokféle csodapor és folyadék megtalálható, ön szerint melyik ér valamit?
Üdvözlettel:
Károly
Kedves Károly!
A magam részéről nem szeretem az efféle "folyékony autószerelőket". A hűtőtömítők ideiglenes szükségmegoldásnak kiválóak, ám sok olyan helyen is lerakódnak, ahol gondot okozhatnak - mondjuk szűkül az áteresztő keresztmetszet, vagy a hőleadás.
A műszerfal kiszerelése valóban nem egyszerű - és főleg nem olcsó - munka, de más, korrekt megoldás nem létezik.
A rizikófaktor csökkentésére azt javaslom, olyan műhelyt keressen, akiknek nagyobb rutinja van a műszerfal ki-beszerelésében, esetleg az adott típusnál is. Aki csinált már ilyet, azonos autón ötször, az hatodszorra rutinból megcsinálja egy óra alatt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Renault Espace IV 1.9 dci abs-esp egység ALKATRÉSZ hiba miatt keresem önt. Bontókban nem található, a szerviz nagyon drága. A fórumokon olvastam, hogy a 2005 évj.-nál tipushiba, csere garanciális. Létezhet? Mi lehet a megoldás? Kérem segitségét!
üdv... Tamás
Kedves Tamás!
Teljesen biztos vagyok benne, hogy egy öt éves autóban lévő, eredeti alkatrész már nem garanciális.
Sajnos nincs olyan megoldás, amely az ön pénztárcájának kíméletes lenne. Vagy sokáig keresgél bontott után, vagy meg kell vásárolnia az új, gyári alkatrészt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
T Autódoktor!
Szeretném megtudni, hogy milyen szelephézag értékeket kell beállitani egy 2006.12. havi sx4-ben
Kedves Érdeklődő!
Semmilyet.
Az SX4 hidrotőkés szelepállítással rendelkezik (a benzinesekben emelett hézagoló lapkák is vannak), gyakorlatilag megoldja magának a szelepállítást.
Ha mégsem megfelelő a szelephézag, az a hidrotőke hibájára vagy extrém kopásra utal.
Üdvözlettel:
Autódoktor