Tisztelt Autódoktor!
A tárgyban szereplő autó: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V 2004 év 140 LE.
Az autó 3. éve van nálam, ezalatt megélt egy turbócserét, turbószenzorcserét ill. nagynyomású szivattyú felújítást több százezer forintért. Természetesen ezek csak a nagyobb költségek.
Eddig soha nem volt gondom a téli indítással, ezévtől kezdve azonban sokáig kell indítózni, hogy elinduljon az autó. Akkumulátor jó, indítómotor forgat, mégis nehezen indul. Mindezek után pedig kiírja, hogy motor control system error és hörög a motor.
Laptoppal kiolvasott turbónyomás alapjáraton kisebb a légköri nyomásnál (920-930 mBar), és mintha nem is forogna ilyenkor a turbó. (Hogy keletkezhet kisebb nyomás a turbóban a légköri nyomásnál ((vákuum))?
Üzemmmeleg állapotban viszont rendesen tölt a turbó, alapjáraton hozza az 1000-1030 mBar közötti értékeket.
Láthatóan a turbócsövek sincsenek kilyukadva.
A szerelő akivel beszéltem ismét turbócserét javasolt egy év után. Én kizártnak tartom, hogy évente elfogyasztana egy feltöltőt ez a motor.
Kérem szíves segítségét merre induljak tovább a konkrét hiba megállapításával kapcsolatban.
Kedves Érdeklődő!
Kedves Autódoktor!
Van egy 1998-as Passatom. Az a gondom, hogy a vezetőoldali biztonsági övet nem tekeri vissza. Kis tuszkolással rá lehet venni, de magától szinte soha.
Ki akartam cserélni, de borzasztóan magas árat mondtak rá, a bontottak meg pont ugyanilyenek.
Szétszedhető ez, és lehet feszíteni a rugón?
Köszönettel:
Tibor
Kedves Tibor!
Nem javaslom a szétszerelést. Nem könnyű, ráadásul valószínűleg teljesen felesleges.
A legtöbb esetben és a legtöbb autónál a lomhán visszacsorgó öv oka, hogy az évek során az öv anyaga begyűjti a kézről, a ruháról a zsírt, koszt, és ettől sokkal jobban tapadnak egymáshoz az összetekert rétegek, mint új korában.
Jelentős javulást lehet elérni, ha az övet kihúzva - esetleg kiszerelve, ha ez lehetséges, és nem túl macerás - egy lavórnyi ultrás vízben alaposan átöblíti, megszárítja, és visszaszereli. Az övfordítók fém - általában krómozott - rúdját féktisztítóval, vagy más hasonló anyaggal zsírtalanítani kell.
Ha ezt kipróbálja, valószínűleg nagyon meg fog lepődni az eredményen.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Van egy 87-es Ford Escort XR3i autónk, amiben benne van az LPG gázrendszer. Egy ideje elkezdedt izzadni a tartály a csomagtérben. Eléggé izgató, mert már vizes a csomagtérben a szőnyeg.
Kedves Érdeklődő!
Igyekszem a lehető legkomolyabban megválaszolni a kérdést, bár nagy a kísértés, hogy a levelet egy asztallal arrébb toljam, a Velvethez.
Az "izgatóan izzadó" tartály nem ok, csupán okozat. A helyzet az, hogy valahol beázik a csomagtér, és ettől párás a levegője. A pára pedig már csak olyan, hogy szeret nagy, hideg fémfelületeken kicsapódni.
A beázás oka sokféle lehet. Ha kizárjuk a karosszéria durva korrózióját (például a kerékjárati dobban) vagy tömítetlenségét, akkor a hátsó szélvédőnél, a csomagtérajtó szigetelésénél egyaránt juthat be víz, mint ahogyan a hátsó lámpák, vagy a csomagtér-szellőző nyílásainál is.
Azt javaslom, a lehetőségekhez képest pakolja ki a csomagteret, majd egy slaggal alaposan locsolja körbe az autót, közben pedig néha nyissa ki a csomagtérajtót, és figyelje, merről juthat be a nedvesség.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Tisztelt Autódoktor!
A problémám tárgya egy 1.6-os 2001.05 havi gyártású Laguna II-es.
A problémám, hogy a múltkor autópályán mentem amikor is egy erősebb fékezés után kivilágított az ABS, EPS és a kézifék visszajelzője.
De az autó ment tovább. Majd megálltam pihenőnél ahol kártya ki majd vissza és eltűnt a jelenség. Az utat folytattam az utam, majd megint világítani kezdtek a visszajelzők. Ez így ment egy darabig (kb. 4 alkalom) most viszont már indítástól világítanak folyamatosan a visszajelzők és fékpróbánál nem is működik a blokkolásgátló.
A segítségét abba kérném, hogy milyen irányba érdemes elindulni javításnál, mert ez így elég összetettnek tűnik nekem.
Segítségét előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Valóban összetettnek tűnik a probléma, különösen annak fényében, hogy semmiféle diagnosztikai információnk nincs.
Ha feltétlen el akarja kerülni a műszeres diagnosztikát - amely egyébként jelentősen közelebb vinne a probléma gyökeréhez -, akkor két ötletem van:
1. Ellenőrizze a fékfolyadék szintjét! A szint csökkenése a betétek kopásával normális és üzemszerű jelenség, és jellemzően a leírt módon jelentkezik. Eleinte csak néha, majd folyamatosan. Ilyenkor, ha egyébként a folyadék szivárgásának nincs nyoma, egyszerűen utána kell tölteni. Fontos, hogy csak olyan minősítésű olajat töltsön az autóba, amely most is benne van - ez az ön esetében valószínűleg DOT4. Itt jegyzem meg, hogy a fékfolyadékot a legtöbb gyártó javaslata szerint kétévente cserélni kell, így ha ez az ön autóján nem történt meg, itt az ideje.
2. Szóba jöhet még az ABS kerékjeladóinak hibája, a csatlakozók lazulása, ezek részben szemrevételezéssel, részben viszont már csak méréssel észlelhetőek
Ha ezekkel nem boldogul, nem fogja megúszni diagnosztika nélkül.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm.
Egy VW GOLF IV 1,9 TDI ALH 194000km-ben lévő autóban mikor kell vezérműszíjat cserélni?
6 éve volt kicserélve( görgők, vízpumpa is cserélve), de csak 43000km-t mentem vele, azt is
csak városban. Ön szerint mikor cseréljem le?
Köszönöm
Kedves Autódoktor!
Nemrégiben vásároltam egy 2008-as Renault Scenic gépjárművet (1.6 benzin). Idővel feltűnt, hogy a tompított fényszóró (projektoros halogén) fénye gyenge. Ezt többszöri izzócsere sem orvosolta. A szakszerviz szerint ez normális, a mérés során 460 lumen fényerőt mértek. A hella katalógusa a H7-es izzóra 1500 lument ad meg, nyilván ennek egy része elveszik, de akkor is kevésnek tűnik a 460. Összehasonlítva a normál (nem projektoros) H4-es izzós másik autóm fényével sötétben botorkálásnak tűnik az autózás.
Nem tudom, hogy mi a gyári érték, de abban biztos vagyok, hogy nem az, amit a fényszóróm produkál. Mindkét fényszóró egyformán gyenge fényt ad. Tudnál valami iránymutatást nyújtani? Nem szeretnék a télnek ilyen minőségű világítással nekivágni, mert rendkívül balesetveszélyes.
Üdv,
Gábor
Kedves Gábor!
Az a 460 lumen valóban kevésnek tűnik. Az 5/1990 KöHÉM rendelet szerint a 12V feszültséggel táplált H7-es izzó referencia-fényárama 1100 lumen. Ez persze egy elméleti érték. A normál üzemben, járó motorral 14V környékén mászkáló üzemi feszültség felfelé, az autó öregedésével mattuló fényszóró és a korral növekvő átmeneti ellenállású csatlakozók lefelé módosítják. Az esetleges pontatlan, szakszerűtlen mérés pedig bármilyen irányba...
A referenciaérték kevesebb, mint fele azonban mindenképpen mindenképpen probléma, nem magyarázható a fentiekkel, és nem lehet egyszerűen napirendre térni felette.
Azt javaslom, első nekifutásra járó motornál, alapjáraton mérje meg a töltőfeszültséget. Ezután a fényszóróizzó csatlakozójánál mérje meg a feszültséget. A kettő között nagyjából 5% eltérés még normális, de 10% környékén már rendellenesnek mondható. Ha ilyet tapasztal, meg kell keresni a feszültségesés helyét.
Ha az itt mért feszültség megfelelő, akkor ellenőrizze, hogy az izzó pontosan fekszik-e a foglalatban - ha az izzószál nem a fókuszpontban van, a kibocsájtott fényáram a töredékére eshet.
Ha ez is rendben van, a fényszóró foncsora lehet matt, illetve az üveg karcos - ezt nyilván egyszerű szemrevételezéssel lehet megállapítani.
Ha a fentiek közül mindent rendben talál, valószínűleg ön azon, kevésbé szerencsések közé tartozik, akik autójának egyszerűen félrekonstruálták a fényszóróját.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
97' B Vectra caravan 1.6 16V központi távossal csak csomagtartót nyit és zár.
Kulccsal csak vezető oldali és csomagtartó nyílik és záródik, jobb hátsó gombbal sem nyitható.
Amikor sikerült kinyitni lebontottam a kárpitot de semmi különöset nem tapasztaltam, gond nélkül nyitott és zárt a gomb.
Összerakás után néhányszor nyílt az ajtó, de két hónapja egyáltalán nem nyílik.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a segítséget.
Kedves Érdeklődő!
Valószínűleg több hiba is van a központi zárban.
Az szinte biztos, hogy az ajtókba vezető kábelek megtörtek - ennek köszönhető, hogy néha működik, néha nem. Érdemes megvizsgálni minden ajtónál, és a sérült, vagy gyanús kábeleket javítani kell.
Fontos, hogy ilyenkor nem jó megoldás szimplán a szakadás helyén összetekerni, pláne nem forrasztani, mert az nem lesz tartós. Egy, az ajtóátvezetőnél hosszabb darab kábelt kell ilyenkor betoldani, és annak két végét behúzni az ajtóba, ill. a karosszériába, hogy az ajtóátvezetőben egészséges kábel legyen.
Ha ez kész, lehet körbetesztelni az autót. A távirányítóval kezdje, és nézze, mozognak-e a reteszgombok valamennyire. Ahol igen, ott a motor alapvetően jó, ha ennek ellenére sem nyit-zár rendesen, a rudazatot kell megvizsgálni.
Ha utólagos központi zár van benne, a motor rúdja egy szorítóelemmel csatlakozik az eredeti rudazathoz. Ezek gyakran meglazulnak, elmozdulnak az évek alatt - ilyenkor ezt természetesen újra be kell állítani, és biztosra meghúzni.
Ha ezek után sem működik korrektül a rendszer, a problémás ajtónál a zárszerkezetet érdemes megkenni, 15 év után már gyakran eltűnik mindenféle kenőanyag belőle.
Ha a zár már könnyen jár, elektromos és mechanikai hiba sincs, nagy valószínűséggel csak a működtető motor cseréje marad, sok év alatt ugyanis ezek is elöregedhetnek.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Jó napot kedves doki!
Egy 1998-as 1.3 szedán swift ről van szó.
Váltások során a kuplung kinyomásakor a motor leáll vagy éppen hogy nem de nagyon alacsony az alapjárat 400-500 kb de legtöbbször leáll.
Ha áll az autó, nem forognak a kerekek akkor olyan 700 köröl lehet az alapjárat.
Mi lehet a baj?
KÉREM AZ ÖTLETEKET!!!!!!!!
KÖSZÖNÖM
Kedves doktor!
Szeretnék tanácsot kérni , hogy hogyan tudom kiszerelni a kormány légzsákot egy 2005-ös Suzuki Swift-ből?
Köszönettel:
Kedves Érdeklődő!
Ha ez a kérdés felmerült önben, semmilyen körülmények között nem javaslom, hogy nekilásson a légzsák kiszerelésének otthon, különösebb felkészültség nélkül.
Ha azonban mégis elég felkészültnek (és bátornak) érzi magát, íme a kiszerelés menete (de az ég szerelmére, tényleg ne macerálja, ha nem muszáj, vannak ehhez értő szakemberek):
- állítsa középre a kormányt úgy, hogy a kerekek nagyjából egyenesen álljanak;
- vegye le a gyújtást, húzza ki a kulcsot;
- vegye ki a légzsák biztosítékát;
- a biztonság kedvéért (higgyen nekem, veszélyes üzem, szóltam már!) vegye le az akkumulátor negatív saruját is;
- a kormánykerék oldalán lévő nyílásokon át lazítsa meg a légzsákot rögzítő csavarokat, és kiemelheti a légzsákot - ha nincs megfelelő szerszám ehhez, véletlen se próbálja meg lapos csavarhúzóval, inkább adja fel!
- a légzsák kiemelése után a légzsák csatlakozóját (középen) a retesz oldása (felhúzása) után tudja lekötni, a kürt csatlakozóját (alul) pedig óvatosan húzza le;
- ha a szerelésnél a csatlakozó, vagy reteszelése sérül, KÖTELEZŐ cserélni!
- ha tovább bontana (mert hiszen mi másért akarná valaki otthon kiszerelni a légzsákot), figyeljen arra, hogy a légzsák átvezető szalagját középállásban tegye vissza, ellenkező esetben a kitekert kormány eltépheti a szalagot.
Azért még egyszer, csak a biztonság kedvéért: ne, kérem, ne, ha egy mód van rá, otthon ne szereljen légzsákot!
Üdvözlettel:
Autódoktor
T.Autódoktor!
Az 1999-es kiadású Fiat Palio Weekendben; 178B3000 (1.6-16V-100Le;beesett a kuplung pedál.A szerelő kuplung munkahenget szeretne cserélni röpke 70 ezerből; de a kuplung sima mechanikus; nincs benne semmi hidraulika sehol.Az alvázszám alapján van de alapos átnézés után semmit ilyet nem találtunk az autóban.Kérdésem csak annyi lenne mi lehet a gond kinyomócsapágy vagy komplett kuplungszerkezet?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel
Zoltán
Kedves Autódoktor!
Rendszeresen vezetek egy Mercedes GLK-t. A legkisebb diesel-motor van benne, s a kérdésem egy funkciójára irányul: a start-stop rendszerre.
Mint sok más típusnak is, ennek a motorja is leáll, ha állóra fékezem a kocsit, és beindul, ha rálépek a gázra. Ilyenkor az indítómotor forgatja meg a gépet. Ez számomra logikusan azt jelenti, hogy egy ilyen rendszernél az indítómotor igénybevétele messze nagyobb, mint "normál" esetben, hiszen napi kb. 3-4 helyett 20-30-szor működtetik.
Ez - szintén logikusan következtetve - jelentősen rövidítheti az alkatrész élettartamát, melynek következtében hamarabb kell cserélni, ami egy Mergánál nem olcsó mulatság. Ergo annak, amit álló motorral megspórolok az üzemanyagon, a többszörösét fizetem ki indítómotor-cserére egy idő múlva.
Ez a csere nyilván sokkal hamarabb lesz esedékes, mint egy start-stop nélküli autónál, a fokozottabb igénybevétel miatt. A gyakoribb csere azt is jelenti, hogy több indítómotort kell gyártani, ehhez anyag, energia és környezetszennyezés jár, s egy indítómotor gyártására lebontva kérdés, hogy utóbbi egyensúlyba hozható-e a pirosnál való motorleállítás okozta kibocsátás-csökkenéssel.
Kérdésem, hogy ez a következtetésem helyes-e, mert ha igen, akkor a start-stop rendszer valójában egy átverés és nem én nyerek rajta, hanem az alkatrész-beszállító, a szervíz, meg János és a város, én pedig idővel sokkal mélyebben nyúlhatok a buxámba, mint ha nem lenne benne start-stop, a környezetszennyezésről nem is beszélve, amit persze nem az én autóm okoz, hanem az indítómotorok gyártója.
Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel: István
Kedves István, kedves Mérnök úr!
Szerencsére az autókat tervező mérnökök nem gondolkodnak ennyire logikusan, így aztán általában kihagyják ezt a jó kis ziccert az önindító-forgalmazáson keletkező árrés bezsebelésére.
Követnek el ordas hibákat - bár ezekben valószínűleg a pénzügyi osztály kreatív ötletei is bennük foglaltatnak -, de arra azért figyelnek, hogy a nagyobb igénybevételnek kitett alkatrészeket, mint mondjuk egy Start-Stop rendszerrel ellátott autó önindítója - ehhez a magasabb igénybevételhez tervezzék. Így aztán nem csökken jelentősen az alkatrész élettartama, és valószínűleg az ön zsebét sem fogja komolyan megterhelni az ebből adódó pluszköltség.
Különösen annak figyelembevételével nem, hogy a start-stop rendszerrel rendelkező Mercedes GLK 200 CDI önindítója nagyjából 10-15%-kal drágább csupán, mint a "mezei" GLK 200CDI-é, így még azt sem mondhatjuk, hogy azonos élettartamot feltételezve önnek komoly pluszkiadást jelentene a start-stopság.
Megnyugodhat tehát, a start-stop rendszer nem egy óriási titkos összeesküvés, csupán egy eszköz arra, hogy egy hajszálnyival későbbre toljuk az ökoszisztéma térdre rogyását.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Üdvözlöm!
Hol találom Opel Omega B 96-os évjáratban a kűlső hömársáklet jeladóját.
Válaszát elöre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A jeladót az első lökhárító alatt találja, egy kis fekete műanyag izét keressen, csatlakozóval.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Mikor kell fogasszíjat cseréltetnem?
Opel Astra F 1.4
Forgalomba helyezve: 2001. 12 hó.
Előző csere: 2008 07. 66300 km-nél, a szerviz által dokumentált köv. csere 2016. vagy 180000 km.
Jelenlegi km: 126000.
A 2003 előtti Astráknál egyes információk szerint rövidebb az idő és km csereperiódus, ez ellentmond a szerviz által javasoltakkal. ld fent.
Köszönöm
István
Kedves István!
Az Astra Classic X14Nz motorjánál az előírt csereperiódus 8 év, vagy 120.000 km. Ez alapján tehát a szervíz ajánlása korrekt.
Az "egyes információk" elfelejtették megemlíteni, hogy a 2003 előtti-utáni differencia az Astra G 1.4-es benzines, szíjas motorjainál (Z14XE, X14XE) áll fent. Ott a 2002-es modellévig 60.000 km vagy 4 év, a 2003-as modellévtől 90.000 km vagy 6 év az előírás.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Azt szeretném megkérdezni,hogy katalizátoros,részecskeszűrős autót lehet-e vontatni,ha igen akkor hogyan?
köszönettel
csala
Tisztelt Érdeklődő!
A vontatás szempontjából nincs különbség a katalizátoros, részecskeszűrős, vagy enélküli autók között - ha azokban kézi váltó van.
A vontatva indítás más kérdés, ezt elvileg minden gyártó tiltja a katalizátoros autók esetében, bár a gyakorlatban itt is csak akkor van gond, ha nem indul könnyen húzásra Ilyenkor ugyanis elégetlen üzemanyag jutHAT a katalizátorba, ami igen egészségtelen, adott esetben pedig roppant veszélyes is lehet.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy már regóta keresem a választ, hogy mi jobb az autónak ill. a fogyasztásnak. Álítólag az köztudott, hogy üzemanyagtakarékosság szempontjából a legjobb ha sebességben hagyjuk gurulni az autót.Valóban így van? Esetleg jobb, ha üresbe gurulok az autóval, és így a motort is kíméli és a fogyasztás is ugyan annyi, mivel közben alapjáraton "pöfög" a motor. Illetve motor, és váltó kopás szempontjából melyik a jobb választás, ha sebességben hagyom (használva a motorféket) vagy ha üresbe teszem a váltót miközben gurul az autó?
Válszát elöre is köszönöm.
Tisztelettel:
András
Tisztelt Érdeklődő!
Ez gyakori, visszatérő téma. Én a motorfékes gurulás mellett állok.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Fogalmam sincs, kihez fordulhatnék a problémámmal, így Önt kérdezem, hátha sikerrel járnék.
Egy 1985-ös 626-os Mazdával rendelkezem. A gyártó pontosan ebben az évben eszközölt változtatásokat a modellen, ami gondot jelent az alkatrészek rendelésekor, mert alvázszám alapján sem tudják beazonosítani, hogy a változtatás előtti vagy utáni autóval állunk szemben.
Az autóm alvázszáma: JMZGC142201663153
Kérdésemet elküldtem Magyarország összes Mazda márkaképviseletének (19 darab). Három féle választ kaptam:
1. az utolsó számjegyek alapján második generációs (650001-től kezdődően)
2. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően hibás
3. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően első generációs
Az alvázszám biztos, hogy jó, így a második lehetőséget kizárhatjuk. A fennmaradt kettő pedig ellentmond egymásnak. Tudna nekem segíteni ebben?
Előre is köszönöm a válaszát,
tisztelettel,
István
Tisztelt Uram!
Gyors kutakodás után az a véleményem, hogy tényleg nem jó az alvázszám. Ha tud küldeni egy fotót az autóba beütött alvázszámról és/vagy a típustábláról, megpróbáljuk kideríteni, hol lehet a hiba.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Ford fusion 1,4,motorja 16 szelepes,2003 decemberi.Motor kódja FXJB,durotec.A szelepek csörögnek.Kérem sziveskedjenek megírni,hogy ez a motor hidrotőkés,vagy kell-e állíttatnom a szelephézagot?
Tisztelettel
József.
Kedves József!
Ennél a motornál nem hidrotőkék, hanem hézagolólapkák biztosítják a megfelelő hézagot. A szervízelőírás szerint 160.000 km vagy 8 év után kell ellenőrizni, és szükség esetén beállítani.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Kedves Gábor!
Az autó hideg szelephézaga 0.30 ± 0.05 mm a szívószelepekenél, 0.35 ± 0.05 mm a kipufogószelepeknél.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoki!
Van egy 2000-es évjáratú 1.3 Suzuki Swift GLS-em, és olyan fura jelenséggel fordulok önhöz, amivel nem tudok mit kezdeni. A problémám az, ha álló helyzetből nagy gázzal indulok el, és felpörög a motor legalább 2500-ig és váltanék egy pillanatra kigyullad a P lámpa. Olyan, mintha váltás közben behúznám a kéziféket.
Az olajlámpa nem világít. Ellenőriztem az olajszintet, megfelelő volt. Egyébként az autó megfelelően működik, autópályán 6 literes átlagfogyasztással. Gondoltam megkérdezem öntől mi lehet a probléma oka, illetve, hogy lehet e ez valami későbbi nagyobb probléma előjele.
Várom válaszát
Üdvözlettel:
Csaba
Köszönettel:
Kedves Csaba!
Nem kell nagyon megijedni, valószínűleg nincs nagy gond. A kézifék kontroll-lámpája egyben a fékfolyadék fogyását is jelzi. Ha a szint leesik, a sapkába épített szintjelző bekapcsolja a figyelmeztető lámpát. Ez normális esetben a fékbetét kopása miatt is megtörténhet, hiszen a vékonyabb fékbetétek miatt nagyobbat mozdul a dugattyú, így több fékfolyadék fér a munkahengerbe, ettől valamivel alacsonyabb lesz a szint.
Az ön esetében valószínűleg az történik, hogy a szintjelző a kapcsolás határán áll, és a nagyobb gyorsításkor jelentkező bólintáskor az elmozduló folyadékszint bekapcsolja a lámpát. Aggódni tehát nem kell, a hiányzó folyadékot pótolja (DOT4 minősítésűvel), ezzel elvileg megoldódik a probléma. Ha mégsem, akkor gondolhat arra, hogy a fékfolyadék valahol szökik, jöhet a nedves nyomok keresgélése.
Zárójelben jegyzem meg, hogy a teljes fékfolyadék cseréjét illik megejteni kétévente a forráspont csökkenésének veszélye miatt. Ha tehát önnek az elmúlt két évben nem volt cserélve, érdemes inkább ebben gondolkodni.
Üdvözlettel: Autódoktor
Kedves Péter!
Önnek okozhat problémákat.
A légmennyiség-mérő által adott jel elsődleges fontosságú a motorvezérlőnek, ez alapján dől el a befecskendezendő üzemanyag mennyisége. Minden más szenzor jele már csak korrekciós tényező.
A lambdaszonda jele másodlagos információ, de jelentősen befolyásolja az üzemanyag-befecskendezést.
Előbbi hiánya abszolút lehetetlenné teszi a közlekedést, utóbbié pedig komoly túlfogyasztással, erővesztéssel, egyenetlen járással, torpanással és egyéb borzalmakkal járhat.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Kérdésem a következő lenne:
Van egy 1998-s Suzuki Swiftem, melyen kb. 3 hónapja cseréltünk mindkét oldalt hátsó kerékcsapágyat. A jobb oldalit kb. 3 hétre a balt 2 hónapra rá ismételten cserélni kellett. Most megint a bal adja a jellegzetes surrogó hangot.
Mi "eheti" ennyire a csapágyakat? A szerelők nem találtak más hibát.
Köszönettel.
Kedves Barnabás!
EPS lesz az, nem ESP.
Elektromos szervós a dög, és bizony a helyzet komoly, Béni fogoly.
Hivatalos megoldásként kormányoszlop-cserére számíthatsz, kevésbé márkaszervizes módon meg el kell battyogni egy kormányszervókkal foglalkozó műhelybe. Jól megdiagnosztikázzák, és jó eséllyel cserélnek egy egyébként elvileg külön nem kapható szenzort.
A Vauxhallnál egyébként volt a típusra visszahívás, épp ilyen problémák miatt. Az Opeleknél is gyakran jelentkezik ilyesmi, ők visszahívás nélkül, garanciaidőn belül térítésmentesen javítják. Német fórumok szerint akku-problémára reagálhat így az elektromos szervó vezérlője, de egy dízel Merivánál ez valószínűleg hamarabb észrevehető a nehezebb indításról.
Nem mellékesen az épített raliautókban gyakran használják ezt a kormányoszlopot, így ilyen körökben valószínűleg talál majd olyan szakembert, aki beleásta magát a területbe, és javítani tudja majd a vezérlőt, ha szükséges.
A biztonságos hazatéréshez azt javaslom, hogy keresse meg az EPS biztosítékát, és húzza ki. Jóval veszélytelenebb szervó nélkül, nagyjából állandó kormányerővel óvatosan hazajönni, mint szervóval, ami esetleg egy manőver közben úgy dönt, hogy nem segít.
Üdv:
doki
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 7 éves 1,3 benzines Ignisem amiben nincs gyári klíma. Érdemes-e utólag belerakatni? Szerelés,megbízhatóság szempontjából érdekelne.
Tudom,hogy az értékét nemigen növeli - nem is akarom még pár évig eladni.
Köszönet.
Kedves Érdeklődő!
Utólag gond nélkül beszerelhető a klíma, megfelelően végzett munka mellett nem lesz vele több probléma, mint a gyárival (ami egyébként a legtöbb esetben nem is annyira gyári, a jelentős részüket márkaszervizek szerelték be a gyári készletet).
A nehéz a beszerzés lesz. A gyári szett elég riasztó áron van, ha egyáltalán még kapható. A bontott szettel pedig általában az a probléma, hogy néhány fontos apróság mindig az autóban marad.
Az utángyártott klímaszett viszont jó döntés lehet, a neves gyártók általában a gyárival megegyező kialakítással dolgoznak, hiszen gyakran maguk is gyári beszállítók.
Megoldható tehát, és ha a beszerelésen már túl lesz, nem is lesz probléma - csak addig el kell jutni.
Üdvözlettel:
Autódoktor