Totalcar Vakbarát Hírportál

Misztikus hiba a Peugeot-ban

2013. június 28., 11:17 Módosítva: 2013.06.28 13:21
8

Kedves Autódoktor!

Szerinted mi lehet 1.1-es, 2002-es Kisoroszlánom problémája?

Novemberben mentem vele, hideg volt kint, fűtés bekapcsolva, egyszer csak pár pillanatig nem fújt semmit, gondoltam, elszállt a fűtés, vagy a ventilátor, de nem… a motor „fulladozott”, ekkor még erőteljesebb gáznyomásra továbbment az autó. Még ugyanezen alkalommal egy lassítást követően úgy éreztem, „elnehezült, a kormányzás is nehézkessé vált, majd leállt a motor, újraindítottam, elindult. Aztán kanyarodtam, lassítás, hármasból kettesbe visszakapcsolás, és ismét leállt – a kézifékvisszajelző világított a műszerfalon. Újraindítottam, majd gond nélkül hazahozott.

Biztos, ami biztos, kértem egy BSI ellenőrzést, ami hibamentes volt. Télen nem mentem sokat, talán néhány száz, vagy 1000 km-t, ezalatt nem is jelentkezett semmi gond.

Most májusban viszont megint, kb. 15 km megtett út után parkolót kerestem, megint úgy éreztem, el akar „nehezülni”, ezért leállítottam, újraindítottam. Olyan, mintha a kormány, a pedálok, minden olyan ellenállóvá, keménnyé válna.

Most hétvégén voltam olajcserén, kapott új légszűrőt, és pollenszűrőt is, de megint úgy éreztem egyszer, mintha „nehezülne”, megint kanyargós útnál, de végül nem állt le, erősebben odaléptem a gázra, és gond nélkül haza is hozott.

Mi lehet ez? Mindig lassításkor, illetve kanyarodáskor jelentkezik a gond, eddig még csak pár alkalommal éreztem, és teljesen összevissza, van, hogy több száz km-en keresztül semmi gond…

Olajcsere előtt a motor néha üresben nagyot „rúgott”, a műszerfal szerint az alapjárat kissé ingadozott ilyenkor, de ez a motorolajcserével megszűnt (el ne kiabáljam). Ezt sem tudom, mi lehetett az oka. Lehet összefüggés esetleg valahogy?

11 év aatt semmi gondom nem volt, nem volt komolyabb probléma az autóval, 85.000 km van benne.

Köszönöm előre is a segítséget

Szép napot kívánok

Kedves Érdeklődő!

2001-ig a 206-osok egész megbízható autók voltak. Aztán ettől az évtől jelentősen módosították az elektromos rendszert, egyfajta adaatbuszos verzióra cserélték az addigi teljesen analóg rendszert.

Nos, az ön autója ilyen, jó helyen tapógatóztak tehát, amikor a BSI-diagnosztikához nyúltak. Ez a BSI-modul a hagyományos modellek biztosíték-tábláját kiváltó teljesítmény-elosztó áramkörök, amelyek hibája egészen fura dolgokat tud produkálni. Még úgy is, ha egyébként nincs hibajelzés.

A tapasztalatok egyébként elég kevés irányt fednek fel ilyenkor. Ezért kivételesen nem azt javaslom, hogy az autót vigye el egy türelmes és alapos diagnosztához, hanem:

- ellenőrizzék az akku körüli táp- és testkábeleket;

- ellenőrizzék az összes biztosítékot, nem lazult-e meg, nem áll-e csálén;

- ellenőrizzék, mozgassák át a biztosítéktábla és a műszerfal környékén, valamint a motortérben az összes csatlakozót;

Ezek meglehetősen gyakori problémák, ám ha ezek sem hoznak megoldást, marad az alapos és türelmes hibakeresés egy megfelelően felszerelt műhelyben.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Össze-vissza indul a Wagon R

2013. június 26., 10:46 Módosítva: 2013.06.26 10:46

Tisztelt autódoki!

Suzuki Wagon R+ (1,3 diesel, 2003-as) alkalmanként össze-vissza járva indul be. Nem szelephang, hanem inkább olyan,mintha a gázolaj nem megfelelő időpontban kerülne a hengerbe(talán). Tanácsot szeretnék kérni, mikkel lenne érdemes próbálkozni. Hibakód olvasásnál nem igazán tudtak segíteni, de sikeresen megszabadítottak 4000 ft-tól, az alsó jeladó csatlakozóját is megtisztítottam,az sem hozta meg a kellő eredményt:)

Előre is köszönöm válaszát: Tibor

Kedves Tibor!

Ha az üzemanyagszűrő rendben van - mert erre érzékenyek ezek a motorok -, akkor javaslom, hogy a szívócső-nyomás érzékelőjét ellenőrizzék elsőre.

Üdvözlettel: Autódoktor

Pollenszűrő a Swiftbe

2013. június 25., 13:58 Módosítva: 2013.06.25 13:58
6

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2003-as Suzuku swiftem klímás. Az lenne a kérdésem, hogy van-e benne pollenszűrő vagy annak a helye? Ha van akkor hol találom pontosan? Sok helyen olvastam róla mindenhol mást írtak.

Üdv: Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A régi Swiftekben nincs pollenszűrő, helye sincs. A klíma nélküli verziókhoz létezik utángyártott, utólag beépíthető pollenszűrő, de a klímás autókhoz ez nem jó, mert épp a klíma elpárologtatójának helyére kell beépíteni.

Üdv: Autódoktor

Kapcsolható 4x4 az Alteába

2013. június 24., 11:15 Módosítva: 2013.06.24 11:15

Kedves Doki,

2007-es Seat Altea Freetrackom van, 170 lovas dízel. Nagyon szeretem ezt a fajta autót, 2 is van belőle.

Arról szeretnék érdeklődni, így nyáron elég jól lehetne spórolni, ha csak 2 kereket hajtana, kb 1-1,5 litert. Megoldható ez?

Régebbi összkerekeseknél működik, de ennél a modernebbnél is. Ha igen hogy? Autószerelőm csak vakarózik a kérdésre. Napi 200 km-t megyek, az ebédem megspórolnám ha megoldható volna!

Kedves Érdeklődő!

Nem oldható meg.

Az Alte összkerékhajtása nem kikapcsolható. Persze nem is igazán állandó, abban az értelemben, hogy mindig azok a kerekek hajtottak, amelyeknél a legjobb a tapadás.

Ha valamilyen módon felül is lehetne ezt bírálni - nem lehet -, akkor sem spórolna annyit, mint a manuálisan kapcsolható összkereseknél, mert a hajtáslánc jelentős részét így is tekergetnie kell a motornak.

A többletfogyasztás jelentős része pedig ebből ered.

Üdv:

Autódoktor

Meleget fúj a klíma

2013. június 21., 13:30 Módosítva: 2013.06.21 15:52
1

Üdv!

Van egy 2.0 16v B Omegám és 1 éve klímaproblémával küszködök, eddig a rekord 1 hét volt működő klímával. Kompresszor bekapcsol, klímahűtő ventilátora megy de a csövek hidegek és a levegő amit fúj, tűzforró.

4. Kompresszor van rajta, ez már úgy néz ki nem engedi el a gázt.

Merre induljak el?

Kedves Érdeklődő!

Egy klímaszerviz felé, ha megoldható.

Számtalan olyan eleme van a rendszernek, amivel ön nem fog tudni mit kezdeni. Már persze ha nincs otthon megfelelő csövekkel és csatlakozóval ellátott kétkörös nyomásmérő. Például.

Ha mégis otthon akarja megoldani, akkor elsőként azt ellenőrizze, hogy járó motornál, bekapcsolt klímával és legalább egyes fokozaton forgó ventillátornál a kompresszor mágneskapcsolója bezár-e.

Ha igen, azt már valószínűsíthetjük, hogy van elegendő gáz a rendszerben. Ha egy rövid ideig megy, majd egy kicsit kikapcsol, aztán újra vissza, és ezt váltogatja, akkor valószínűleg nem is túl kevés, mert a kétkörös nyomáskapcsoló felső nyomásértékét meghaladja a gáznyomás üzem közben.

Ha a kompresszor túl gyakran kikapcsol, oka lehet a nem működő klímaventillátor, vagy a túl sok gáz - ilyenkor túl magas a rendszerben a nyomás.

Ha eddig minden OK, a klíma valószínűleg működik, már érezhetően hűs levegőt kellene nyomnia. Ha mégsem teszi, a fűtésterelő lapokkal lehet még gond - ellenőrizni kell a MITFÚJÓ, HOVAFÚJÓ és HONNANFÚJÓ rendszert is. Ha például a MITFÚJÓ hidegre van kapcsolva, de forró levegőt fúj, akkor itt kell keresni a hibát.

Remélem, tudtam segíteni valamicskét.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Vezérlés vagy vezérmű?

2013. június 20., 11:51 Módosítva: 2013.06.20 11:51
3

Tisztelt Autódoktor!

A használt autó hirdetéseket böngészve sokszor találkozom azzal, hogy felsorolják, mi lett cserélve, javítva az autón, és leplezetlenül odasorolják hogy "vezérlés csere 100 e km-nél". Én úgy tudtam, hogy a "vezérlés" a motor vezérlő egységét jelenti (ECU). Nem vennék olyan autót, aminek a vezérlését 100 e kilométerenként cserélni kell.

Aztán eszembe jutott: lehet, hogy sokan a vezérmű szíjat, láncot összekeverik a vezérléssel?

Üdv.:

Pál

Kedves Pál!

Biztosíthatom, amikor az eladó azt írja, hogy vezérléscsere történt, a vezérműszíjra és (jó esetben) ennek járulékos alkatrészeire gondol. Sajnos az eladók (meg egyáltalán az emberek) ilyen pongyolán fogalmaznak.

Ráadásul az élet egyéb területein is egyre terjed a felületesség, a minap valaki földiepernek nevezte a szamócát.

Tartsunk össze, kedves Pál, ön és én, és legalább egymás közötti beszélgetéseinkben nevezzük a dolgokat nevükön. A krumplileves legyen krumplileves, a szamóca legyen szamóca, a "vezérműszíj és ennek járulékos alkatrészei, görgők, feszítőkarok és amennyiben előírás, a hűtőfolyadék szivattyúja is" pedig legyen "vezérműszíj és ennek járulékos alkatrészei, görgők, feszítőkarok és amennyiben előírás, a hűtőfolyadék szivattyúja is".

Még akkor is, ha a közbeszédben a rövid verzióról is mindenki tudja, mit takar.

Fogalmazni csak pontosan, szépen, ahogy a csiga megy a jégen, úgy érdemes.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Furcsa hang az Astrában

2013. június 19., 13:18 Módosítva: 2013.06.19 13:18

Kedves Doktor úr,

Kb 1 hónapja egy érdekes hangra lettem figyelmes, amikor a kupplungot csúsztatom. kinyomott illetve felelnegdett kupplungnál nincs ez a hang, csak akkor, amikor eléri a csúsztatási pontot. Egy 2008-as dízel H Astraról van szó, amiben 156 000 km van. 3 helyen érdeklődtem eddig. A megszokott szerelőmnél, ahova a család évek óta hordja a kocsikat. Ő azt mondta, hogy ez kinyomócsapágy csere + kupplungszett. Márkaszervíz kapásból a lendekerékre tippel, de akkor tudják pontosan ha szétszedik. Egy autómesteres szervíz meg meg sem hallgatta semmi és egyből mindent cserélni akar, mert dízel. Egy lendkerék tönkre mehet ennyi idő után? Szerelő állítás szerint 80% az esélye, hogy cserére szorul. A megszokott szerelő szerint elég, ha csak a kinyomócsapágy illetve a kupplung szett van kicserélve, de a másik 2 válasz elbizonytalanított és nem tudom, hogy most mi lehet a pontos hiba oka. Lenne ötlete, hogy mi lehet a pontos hiba?

Válaszát előre is köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Én nem hallom a hangot, tehát nincs könnyű dolgom. Valószínűleg tényleg a kinyomócsapágy lehet a forrása, vagy legalábbis valami a kuplung körül.

A kuplungszettet feltétlen kompletten illik cserélni, ettől maximum akkor illik eltérni, ha szivárgás miatt kell cserélni a hidraulikus kinyomócsapágyat.

A kettőstömegű lendkerék más kérdés. Nem gyakori az, hogy ilyen kevés futás után gond legyen vele, de ez a kuplungra is igaz, tehát pont ugyanannyi esélye van, hogy a lendkerék cserére szorul majd.

A bevett szokás ilyenkor az, hogy a csere idejére az autó mellett van a lendkerék is, hiszen ha szétszedés után kiderül, hogy cserélni kell, lehet futni a boltba, ahol esetleg nincs is polcon, rendelni kell - az autó meg addig áll, hiszen kinek volna kedve duplán fizetni a szerelő munkadíját.

Ha meg nincs szükség a lendkerékre, a javítás után vissza kell vinni az üzletbe - a jelen piaci helyzetben nem nagyon van olyan autósbolt, aki megengedhetné magának, hogy ilyenkor nem veszi vissza öntől, ha ezt előzetesen megbeszélte. Természetesen tiszta, eredeti csomagolásban.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Rángat a Matiz

2013. június 17., 11:46 Módosítva: 2013.06.17 11:46
10

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2001-es Daewoo Matiz 800-unk van. És sajnos elég sok bosszúságot okoz. A problémánk az hogy bármikor úgy gondolja nem indul be de forgat. Ha kiveszem a gyertyákat és megpucolom és visszateszem azonnal beindul aztán meg nagyon rángat, illetve megtorpan lepadlózva. már menni is alig lehet vele. Új gyertya van benne levegőszűrő is tiszta. Kérem segítsen ha van jó ötlete.

Előre is nagyon köszönöm

Kedves érdeklődő!

Amennyiben továbbra is szeretne hasraütés-szerűen alkatrészeket cserélni, a következőkre költheti még el a pénzét indokolatlanul:

- elosztófedél
- rotor
- gyújtókábel-garnitúra
- MAP-szenzor
- üzemanyagszűrő
- alapjárati szelep
- motorhőmérséklet-szenzor

Ha mégis inkább a megoldásra koncentrálna, keressen egy jó szerelőt. Persze lehetőleg olyat, aki nem az előzőekben leírt módszerrel javítja meg majd az autót.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Addig állítgatta, míg nem indul

2013. június 14., 10:24 Módosítva: 2013.06.14 12:10
1

1.1-es Trabantom van, eddig működött, elvittem egy ismerősömhöz, aki azt mondta, tud állítani a fogyasztásán. Annyira belejött szegény, hogy már be sem indul a trabim. Indításkor nagyon kell pörgetni és talán az 5-ödik gézpedál lenyomására reagál és beindul. Ekkor jár a motor, de mihelyst adunk neki egy kis gázt, "böffen" vagy kettőt a karburátorba és leáll .Most meg már ott tart,hogy be sem indul sehogy sem. Előzményei: nézte a gyertyákat, az elosztófedelet, a rotort, a karburátort, hidegindítót, csavargatta a hidegindító beállítására szolgáló csavart, a levegőkeveréket szabályzó csavart. Első mozzanata az volt, hogy nem jegyezte meg a kábelek sorrendjét a gyertya és elosztófedél összekötésekor, mert a hülye csak úgy levette mindkét végét. Már mindent mondott, hogy ezt kell cserélni, meg azt, de hát én lábon vittem oda hozzá a trabit és tolva vittem haza. Ha tudnak valami tippet, hogy lehet életet lehelni a trabimba, hálás lennék. Előre is köszönöm segítségüket,tanácsukat.

További szép napot.

Kedves Tomi!

A négyhengeres soros motorok esetében szinte kivétel nélkül 1-3-4-2 a gyújtási sorrend, az egyes henger pedig a szíjhajtás felé esik. A rotor forgásiránya levett fedéllel látszik, így már csak négy lehetőséget kell végigpróbálni ahhoz, hogy az autó elinduljon. Előtte persze érdemes az elcsavargatott karburátorral is kezdeni valamit. Húzzon padlógázt, és a torokban látható felső fojtószelepet kézzel zárja be, hogy legyen némi szívató. A két szabályzócsavart tekerje be koppanásig, majd nyisson mindkettőn másfél fordulatot, ezzel, ha döcögve is, de be fog indulni az autó. Ha ez sikerül, próbáljon meg lábon eljutni vele egy olyan szerelőhöz, ahol az ismerős:hozzáértő arány inkább a B-oldal felé tolódik el.

Üdvözlettel: Autódoktor

Miért szakad el folyton az ékszíj?

2013. június 13., 10:30 Módosítva: 2013.06.13 11:54

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 99-es 1,7TD G Astra kombim. A gondom vele hogy az utóbbi időben szaggatja az ékszíjakat. Gyári méret szerint vásárolok bele. Az első egy Contitech szíj volt kb fél évet bírt ki. ez km-ben 10-12 000 km, aztán vettem egy nem tudom milyen márkájut, de az nagyon nyikorgott többszöri utánahúzást követően is. Úgyhogy azt egy Dayco-ra cseréltem. Ez utobbi 1000 km után szakadt el. A generátor a feszítő lehetőségének végén van így, ha ez esetleg érdekes lenne e szempontból.

Mi lehet az oka, szakadásoknak?

Lehet, hogy kisebb méretű szíjat kéne vennem, de akkor milyet?

Várom válaszát!

Üdvözlettel,

K. Balázs

Kedves Balázs!

A szíj szakadását szinte minden esetben a tárcsák sérülése, vagy a szíjhajtásba belógó idegen tárgy okozza.

Nincs tehát sok dolga - vegye le a szíjat, és alaposan vizsgálja meg a szíjtárcsákat és környéküket!

Üdvözlettel:

Autódoktor

Lábfürdő a Suzukiban

2013. június 11., 10:24 Módosítva: 2013.06.11 10:24
1

Kedves Doki!

Hét és fél éves Ignisünk "végre" produkált egy hibát: a klímából jéghideg víz csöpög(erősebb igénybevétel esetén folyik) a lábtérbe, ami sem a jobb egyben ülőnek, sem az átázott szőnyeg alatti lemezeknek sem ideális állapot szerintem. Mi lehet a jelenség oka, és mi legyen a megoldása? Nem akartam rögtön szervizbe vinni, ha csak egy dugulás, azt remélhetőleg magam is orvosolni tudom majd. Válaszát köszönöm előre is.

Üdv: Tamás

Kedves Tamás!

A klíma működéséből adódóan mindig lecsapódik némi víz az elpárologtatón (azaz a "klímaradiátoron"). Ez normális esetben egy csövön kijut a tűzfalon, és az autó alatt a földre csöpög. Az ön esetében valószínűleg ez a cső dugult el, ezért nem jut ki a kondenzvíz. A cső tisztításával a probléma valószínűleg megoldódik. Mellékesen érdemes volna ellenőrizni (=cserélni) a pollenszűrőt is, hiszen a csövet eltömítő szennyeződés valószínűleg azon keresztül jutott be.

Üdvözlettel: Autódoktor

Kormos a gyertya

2013. június 4., 09:52 Módosítva: 2013.06.04 09:52

Adott egy VW Jetta 1990-es évjáratú 1.8-as 77 Kw-os benzines, 8 szelepes motorral felszerelt autó. A probléma, hogy a gyertyák bekormolódnak. Cserélve lett a gyertya, a kábelezés, elosztófej+rotor, levegőszűrő , benzinszűrő de nem javult meg teljesen. Használat közben idővel elkezd rángatni, lefullad és jön a gyertyatisztítás, utána jó és minden kezdődik elöről. Légtömegmérő jó - szerintem katalizátor szinten. Amire még gyanakszom az injektorok, hogy elkoszolódtak de nem tudom orvosolná-e ezt egy tisztító adalék.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Nagy valószínűséggel a benzinben túlságosan dús keverék miatt kormos a gyertya, ezt egy lambda-méréssel gyorsan ki lehet deríteni. Annak eredményéből részben következtetni is lehet a hibára. Ha a lambda rendben van, akkor a probléma az lehet, hogy a gyújtásrendszer hibája miatt nem ég el rendesen az üzemanyag. Ha erre jutnak, ellenőrrizzék a gyújtási időpontot, a gyertya megfelelőségét, a primer áram lefolyását (oszcilloszkóppal).

Üdvözlettel: Autódoktor

Visszazár az autó

2013. május 30., 16:15 Módosítva: 2013.05.30 16:15

Tisztelt Autódoki

2002-es Hyundai Coupe SE az autóm (egyébként jobbkormányos). Az a baja mostanság, hogy a központi zár minden esetben rögvest visszazár:

Ha távirányítóval nyitom, fél másodperc múlva visszazár.

Ha kulccsal nyitom, visszazár.

Ha belülről nyitom (mert persze korábban már visszazárt), ugyanúgy visszanyomja a pöcköt.

Ha erővel nyitva tartom, akkor érzem, hogy erősködik a motor - de általában én győzök. Érdekes módon néhány próba után feladja és nyitva marad az ajtó. Egészen addig, míg ki nem nyitom vagy vissza nem csukódik.

Ez még nem minden, van egy egészen érdekes eset is: Ha az ajtó nyitva van és úgy lököm a pöcköt nyitva állásba, akkor úgy marad, de hallom, hogy egy kapcsoló kattog, mert be akarja zárni (ilyenkor nem tartom az ujjammal). Ha visszacsukom az ajtót, visszazár.

Szóval: mi lehet a probléma, kedves Autódoktor?

Tisztelettel

Érdeklődő

Kedves Érdeklődő!

Valószínűleg valamelyik (első) ajtóban elállítódott, vagy elhajlott a zár rudazata.

Le kell venni a kárpitokat, és ellenőrizni ezeket. Ha rendben vannak, még az ajtóba vezető kábeleket érdemes ellenőrizni, mert ha a zárási jelet hordozó testre zár, ugyanilyen probléma lehet.

A nyitott ajtónál jelentkező helyzet nem oszt, nem szoroz, minden mai autónál úgy van kialakítva a zárszerkezet, hogy nyitott ajtónál nem tudja reteszelni, nehogy önkizárás legyen a vége.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Fényszóróval Angliába

2013. május 29., 11:07 Módosítva: 2013.05.29 17:16

Tisztelt Autódoki!

Nyáron Angliai kirándulást tervezünk, autóval. Mivel Angliába bal oldali közlekedés van, ezért az idehaza beállított fényszóró a szembejövőket vakítja. Ezt, ha jól tudom, akkor egy matricával szokták orvosolni, amit a jobb oldali fényszóróra kell ragasztani. Eddig semmi konkrétumot nem találtam erre vonatkozóan. Mivel 2 gyermekünk is velünk fog utazni, ezért (persze egyébként sem) nem szeretném, ha a kinti hatóságokkal összeakadnánk. Ezen aprónak tűnő problémámra kérek segítséget, amit előre is köszönök.

Üdv: P. Tamás

Kedves Tamás!

Az országba belépéskor több helyen is (pl. a kompon) be tudja szerezni azokat a fénytörő matricákat, amelyekkel, ha nem is tökéletesen, de meg tudja közelíteni a Nagy-Brittanniában használatos szórási képet.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Visszatérő gyújtáshiba

2013. március 25., 11:03 Módosítva: 2013.03.25 11:03
1

Tisztelt autódoktor!

Van egy 1978-as 1.1 -es VW Jettám és az a problémám hogy a trafóból az elosztóba menő nagyfesz kábel trafó felé eső végénél a csatlakozónál 2-3000 kilométerenként elég a kábelvég és a réz csati is. Az autó még kalapácsos gyújtással van szerelve. Mi lehet a megoldás ?

Üdv Zoltán

Kedves Zoltán!

Azt gyanítom, hogy nagyfeszültségű trafó lehet az autóban - valószínűleg valaki valamikor cserélte, nem megfelelőre. Az elektronikus gyújtások gyújtótrafója jóval magasabb csúcsfeszültséggel üzemel, és ez meglepő módon hamarabb tudja tönkretenni az alacsony feszültséghez való gyújtókábeleket, mint a megszakítót.

Hasonló problémát okozhat az is, ha a trafó öreg, repedezett, áthúz, vagy ha egyszerűen annyira vacak már a gyújtásrendszer többi eleme (gyertya, rotor, fedél), hogy az ív könnyebben létrejön a trafó 'szájánál', mint a maga helyén.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Ledobja a szíjat

2013. március 22., 15:26 Módosítva: 2013.03.22 18:22
11

Tisztelt autódoktor,

Peugeot 306 2.0 HDI autóm van, a hosszbordás szíj cseréje után, kb 30-40 km menet után ledobódik, de előtte 1 borda leválik, a csere előtt is így jártam, de akkor még levágtam azt az egy bordát ami levált, utána még avval a csonka hosszbordás szíjjal mentem vagy 4 ezer km-t,majd cserére vittem. Mi lehet az oka, hogy leválik a szíjból, vagy ledobódik?

Köszönöm válaszát

Kedves Érdeklődő!

A szíj leugrása, főleg egy borda leszakadásával szinte kizárólag sérült szíjtárcsa, vagy nem egy síkban futó szíjkerekek miatt fordulhat elő.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Alapjáraton károsodhat?

2013. március 20., 14:07 Módosítva: 2013.03.20 14:07

Tisztelt Autódoktor!

Hóba ragadtunk az M1-es autópályán, közel 20 órán járt alapjáraton az autónk motorja a fűtés miatt. Károsodhatott-e ettől a motor vagy esetleg valami más az autón. Suzuki Ignis 1,3 2006 évjárat.

Válaszát előre is köszönöm, TNorbi

Kedves Norbi!

Van némi elméleti esély arra, hogy a nagyon alacsony terheléssel, alapjáraton járó motor valamivel jobban kopik, mint üzemben, terhelésen. A gyakorlatban azonban ez nem jelent komolyabb károsodást, mint egy véletlen durvább visszaváltás. A katalizátor szintén nem károsodik ilyenkor, ha egyébként a motor üzeme (főképp a lambdaszonda) egyébként rendben van. A ventillátor csapágyazása talán, ami ilyenkor leginkább igénybe van véve, ám annak az élettartama szempontjából húsz órányi üzem alig egy pillanat. Az igazi károsodás az a fél-egy tanknyi üzemanyag, amit ilyenkor elpufog az ember...

Üdvözlettel: Autódoktor

Őrületbe kerget a csomagtartó

2013. március 19., 13:19 Módosítva: 2013.03.19 13:19
1

Tisztelt Autódoktor!

A 2006'-os VW Jetta 1.6 típusú autómnál jelentkezett a következő probléma:

Probléma leírás:

Ha kinyitom a központi zárat az autón akkor kinyílik a  csomagtartó is.(1x,2x is le kell csuknom hogy úgy maradjon)

Az autóban van rablásgátló, ha a kódot beadom akkor is kinyílik a csomagtartó.

Mikor elindulok akkor is előfordul hogy kinyílik.(addig amíg az autó fel nem gyorsul és az ajtók lereteszelődnek.)

Előzmények:

Nemrég változtattam meg az indítókódot a kocsiban.(2-3 nappal korábban, ahogy a probléma jelentkezett)

Valószínű hogy elég sok hó és víz jutott az csomagtartó zár részere a napokban az ítéletidő miatt.

Kérem adjon tanácsot hol lehet a hiba, ismert-e ehhez hasonló probléma, hova forduljak segítségért.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Bevallom, nem tudom, mi lehet az oka, de a levelet olvasva fejben megy a video, és nagyon jól szórakozom, ahogy valószínűleg az ön szomszédjai is. Számukra ez nyilván egy nagyon tréfás hiba lehet.

Sajnos igazán konkrét tippem nincs is, de egy lelkiismeretes autóvillamossági szerelőt meglátogatva gyors hibakereséssel ez a probléma megoldható lesz.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Audi A4 olasz szervizkönyvvel

2013. március 3., 17:57 Módosítva: 2013.03.03 17:57
23

Tisztelt Autódoktor!

Érdeklődnék, hogy egy 2009.04 havi Audi A4 2.0 CR TDI-ben milyen időszakonként kell cserélni a vezérműszíjat?

Az autót most vásároltam, olasz szervízkönyvvel renelkezik, 117 ezer kilométer van benne.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvölettel, Zoli

Kedves Zoli!

2009-es évjáratig 180.000 km-es csereperiódust ír elő a gyártó.

Az olasz szervizkönyv megnyugtató dolog, remek lesz búfelejtőként olvasgatni a taxi hátsó ülésén, amikor a szíjszakadás miatt szervizben pihenő autó helyett azzal megy dolgozni.

Én magam csak akkor nem cserélnék egy frissen vásárolt autón vezérműszíjat és tartozékait, ha azt saját apámtól vásárolnám.

Bár, talán még akkor is.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Mi koppan, ha rendben a futómű?

2013. február 27., 10:59 Módosítva: 2013.02.27 10:59

Hello!

Volvo S60 D5 2003 autóm van. A kérdésem az volna, hogy a néha gázadáskor és gázelvételkor motorfékezésnél koppanó hang hallatszik a jobb első kerék felöl. Nemrég kb fél éve ujrazsirozták a féltengelyt. Feltételeztük hogy az adja a hangot (máskor is volt hasonló hang amit a márkaszervizben ezzel orvosoltak és utána nem volt gond kb 40 ezer km futásig).

Most mivel ez nemrég lett megcsinálva nem erre gyanakodok viszont nem tudom mi lehet. A futomű szilentek, pálcák,gömbfej, trapézok cserélve voltak az elmúlt egy - másfél évben és évente kb 20 ezer km -t járok viszonylag jó minőségű úton. Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Ha feltételezzük, hogy a futómű és környéke rendben van, beleértve a gömbfejeket, lengőkarokat, szilenteket, lengéscsillapítókat, toronycsapágyat és annak szilentjét is, javaslom még a motortartó bakok vizsgálatát. Ezek hibája, gyengülése, szakadása terhelésváltáskor hasonló módon jelentkezik.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Polaritás-csere bikázáskor

2013. január 16., 15:13 Módosítva: 2013.01.16 15:13
35

Kedves doktor!

Audi A6-ost bikáztunk a bikázási ponton, és véletlenül fordítva lett felrakva a bikakábel.

Lehetséges, hogy ettől ment tönkre a kijelző és az MMI rendszer? Vagy mi történhet ilyenkor a kocsiban?

Köszönöm.


Kedves Érdeklődő!

Nincs jó hírem. A fordított polaritástól bármi tönkremehet, amiben félvezetők vannak. A generátor diódahídjától a motorvezérlőn keresztül egészen az indexreléig.

Csupán szerencse kérdése, hogy az adott berendezés biztosítója ment-e ki előbb, vagy maga a berendezés hibásodott meg.

Keressék meg a kiégett biztosítókat, aztán ezek cseréje után lehet szemezgetni a meghibásodott alkatrészeket.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Peugeot 1.9d meghúzási nyomaték

2013. január 13., 14:38 Módosítva: 2013.01.13 14:38
1

Tisztelt Autódoktor!

A 92'-es Peugeot 205 1.9D típusú autómhoz szeretném megtudni a hengerfejcsavarok meghúzási nyomatékát és hogy hány ciklusban kell őket meghúzni.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A csavarokat belülről kifelé, átlósan kell lehúzni.

Az előírt lépcsők:

1. 30Nm
2. 70Nm
3. 120 fok

Üdvözlettel:

Autódoktor

Többletfogyasztás az ülésfűtés miatt?

2013. január 13., 14:38 Módosítva: 2013.01.13 14:38
8

Kedves Doktor!

Egy 2005-os Suzuki Swiftem van, amiben van egy ülésfűtés.

Kérdés: ha bekapcsolva van az ülésfűtés, az növeli a kocsi benzinfogyasztását?

Egy ilyen fülest kaptam

Kedves Érdeklődő!

Minden bekapcsolt elektromos eszköz növeli a pillanatnyi fogyasztást, hiszen az ezek által felhasznált elektromos áramot a generátor biztosítja. Annak hajtásához pedig a motortól "lopunk" energiát.

Kérdés persze, hogy mennyivel növeli. 10-20 amper áramot faló fogyasztó önmagában nem okoz a hibahatárt megugró többletfogyasztást. Télen azonban, amikor együtt megy a világítás, a szellőzőventillátor, a hátsó ablak fűtése és az ülséfűtés, ezek összességében már üzemmeleg motornál is hozhatnak - motortól és az elektromos fogyasztástól függően - nagyjából 5% körüli emelkedést.

A válasz tehát: az ülésfűtés önmagában nem jelent mérhető túlfogyasztást.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Folyton merül az akkumulátor

2013. január 13., 14:37 Módosítva: 2013.01.13 14:37
1

Kedves Autódoktor!

Toyota Yaris 1.3 2012 márciusi keveset használt autóban harmadszor merül le az akkumulátor teljesen, a szerviz szerint az akkumulátor és generátor is rendben, szerinte valamelyik fogyasztó maradt bekapcsolva - hiába mondtam,hogy minden leállásnál többször ellenőrzöm a világítást, a csomagtér világítást, stb. is.

Az akkumulátor teljes feltöltés után pár hét múlva újra lemerül!

Ön szerint mi lehet hiba oka?

Üdvözlettel: Tibor

Kedves Tibor!

Nem is olyan régen írtunk erről, ajánlom átolvasásra.

Az ön esetében egyébként arra gyanakszom, hogy a generátornak egyszerűen nincs alkalma pótolni az indításnál és az önkisülés által elvesztett energiát.

Ha ön ritkán, rövid utakra jár, ráadásul tél lévén ilyenkor bekapcsolja a nagyobb elektromos fogyasztókat (ablaktörlő, hátsó ablak fűtése, szellőzőventillátor, világítás), akkor előfordulhat, hogy nem sikerül visszatölteni az elhasznált töltést.

Ha mindezek mellett utcán, udvaron, vagy fűtetlen garázsban parkol, az akku alacsony hőmérséklete miatt további kapacitást veszthet.

Jó megoldás nincs, a nagyobb akku sem hoz megoldást. Azt javaslom, ha teheti, gyakrabban mozgassa meg az autót. Ha ez nem működhet, marad az akkumulátor töltögetése.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Télen ropog a fék

2013. január 13., 14:31 Módosítva: 2013.01.13 14:31
1679

Tisztelt Autódoktor!

Amint leesik egy kis hó a Skoda Octavia típusú gépjárművem fékezéskor ropogós hangot ad és 30 km/h sebességnél már nem is fékezhető. Ilyenkor ennél a sebességnél kevesebbel kell haladnom de a fékút így is aggasztóan nagy. Havazáskor már nem is merek útnak indulni. Amint a hó eltűnik az utakról a fék tökéletesen működik.

Mi a teendő?

Köszönettel:

Péter

Kedves Péter!

A ropogás normális jelenség - azt jelzi, hogy az ABS beavatkozott.

A fékút azért aggasztóan nagy ilyenkor, mert csúszik az út. Nyilván mert havas, jeges. Az ABS segít elkerülni, hogy az autó megcsússzon, ám a fékút ettől nem lesz rövidebb.

Bízva abban, hogy az ön autóján nem nyári gumi van (ugye nem?), azt kell mondanom, a téli közlekedés ilyen.

Vigasztalásul azt tudom mondani, hogy az ilyen utakon ABS nélkül már valószínűleg nagy bajba keveredett volna.

A "mi a teendő" kérdésre a "közlekedjen lassabban" közhelyet tudom válaszolni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Rovatok