Tisztelt Autódoktor!
Egy 1998/4. évjáratú, X1 alvázkódú, LFY motorkodú (1.8i 16V benzin) motorkodú Citroen Xantia tulajdonosa vagyok 2010. óta, a kilométeróra 284 000 km-en áll. Az autóval körülbelül 15 000 kilométert teszek meg évente, legtöbbször körülbelül 40 km-es távon és városban kíméletes használat mellett.
Az utóbbi időben (körülbelül fél év) észrevettem, hogy nagy gázadásnál (körülbelül 2/3 gáznál, részterhelésnél nem) kék füst jön ki a kipufogóból. A gyertyákat nemrég cseréltem újakra.
Az autó körülbelül 2 dl motorolajat (jelenleg 10W40 olajat használok) fogyaszt 1000 kilométer alatt (4 dl a gyár által megadott, még elfogadható olajfogyasztás), a motor a hűtővizet nem forralja, nem fogyasztja, valamint könnyen indul, és jól húz. Kérdésem az lenne, hogy a motor füstölése megoldható lenne a szelepszár-szimmeringek cseréjével, vagy teljes motorfelújítás előtt állok?
Tisztelettel: Kiss Tamás
Tisztelt Kiss úr
Vannak tapasztalataim ezzel a konkrét motorral, igaz, más karosszériában, bár ennek nincs sok jelentősége.
A leírtak alapján nem nagyon tudnék jó hírrel szolgálni, valószínűleg nem csak a szelepszárszimmeringek használódtak el (bár ezek összesen is filléres tételt képviselnek, érdemes ezt IS cseréln)i, hanem a dugattyúgyűrűk amely problémát a motor komolyabb megbontása nélkül sajnos nem lehet javítani.
Autódoktor
Üdvözlöm
Egy Renault Thalia 2001-es autóm van és alapjáraton melegen villog az olajnyomás lámpám, valamint szerintem csúszik a kuplugom. A kérdésem az lenne, hogy a főtengely szimeringem hibásodott meg és azért nincs olajnyomás, és azért is csúszik a kuplug mert a tárcsa olajos lesz? Viszont a motor külsején nem látok olajfolyást.
Kedves olvasó!
Valószínűleg két, egymással nem összefüggő hibával állunk szemben.
Ha megfelelő mennyiségű kenőanyag van a motorban, az olajnyomáslámpa a legegyszerűbb esetben azért világít, mert a nyomásérzékelő meghibásodott.
Következő variáció az lehet, hogy nem a megfelelő viszkozitású olaj van a motorban, melegen nincs megfelelő olajnyomás, bár a kenőolaj minősége a legextrémebb esetekben van csak ilyen hatással a nyomásra, ezt nem tartanám valószínűnek.
Találkoztam már olyan esettel, amikor a gyenge minőségű olajszűrő miatt csökkent le az olajnyomás, ez is viszonylag könnyen javítható. Alacsony olajnyomást okozhat az olajszivattyú kopottsága is, legvégső esetben pedig a főtengely csapágyainál a kopás miatt megnőtt a hézag, elengedi az olajnyomást, ez pedig egy komplett motorfelújítást igényel.
A megcsúszó kuplung már egy másik történet, oda motorolaj elvileg nem tud bejutni, a főtengely (ahonnan az olaj jönni tudna), a lendkerék egyik oldalán van, a kuplung a lendkerék másik oldalán, a lendkerék meg egyetlen tömör vasdarab, azon az olaj át nem megy. amikor kicserélik a kuplungot, akkor viszont valóban jó ötlet levenni a lendkereket is és mögötte kicserélni a főtengelyszimmeringet, ez megspórolna egy későbbi bosszúságot, hogy újra levegyék a váltót olajfolyás miatt.
Autódoktor
Kedves Autódoki!
Következő kérdésem lenne.
Van egy 1999-es Rover 200-as 1.1-es benzines gépkocsink.
A gépkocsinak két problémája lenne.
Első amivel már régóta foglalkozok de nem jutottam előre. Valamiért hamar felforr a hűtővíz.
Már cseréltük az alábbi alkatrészeket: hengerfejtömítés, termosztát, hűtőradiátor, hőmérséklet jeladó.
Amit még nem cseréltem: kiegyenlítő tartály kupak, vízpumpa.
A víz szép tiszta benne. Nem dolgozik bele a hengerfej és ennek ellenére még is 5-10 perc alatt forr a víz. Mi lehet a gond?
Másik probléma. Ezzel még nem foglalkoztam túlzottan. Kb. 4-6 hónapja a fogyasztás megnőt közel 2-2.5 literrel. Ennek mi lehet az oka? Esetleg ez össze függésben lehet a hűtőfolyadék forrással?
Üdv. Attila
Kedves Attila
A Roverek híres-hírhedt K szériás motorja eléggé érzékeny a vízproblémákra. HA a hengerfejtömítés valóban jó ÉS a termosztát is megfelelő hőmérsékleten nyit, akkor meg kellene nézni, kering-e rendesen a víz a motorban, meg kell nyitni a légtelenítő csavart hátul, a motor mögött. Ez azon a csövön áll felfelé, ami a motor mögött közvetlenül fut keresztben a vízpumpától a termosztátházig, a vízpumpa felöli oldalon kellene keresgetni, egy tízes kulcs kell hozzá.
Ha a motor beindítása után ott folyamatosan víz jön, akkor a vízpumpa nagy valószínűséggel még jól működik. A kiegyenlítőtartály sapkája is lényeges eleme a vízkörnek, amennyiben nem tartja meg a nyomást, hasonló tüneteket produkál bármelyik autó. maga a sapka nem hiszem, hogy túl nagy költséget jelentene, érdemes lenne beszerezni egyet, amíg nem lesz belőle drágább probléma.
Autódoktor
Kedves Autódoktor!
A problémám a következő:
Adott egy 2008-as PDTDI VW Passat sedan. Másfél éve vettem használtan, 141 000-rel, most 196 000 van benne.A márkaszervíz szerint mind a 4 Siemens márkájú PD fejet kicserélték. A hibajelenség, hogy elinduláskor 2-3-szor megfullad az autó, engine fault hiba, villog a kis izzitólámpa, aztán megy tovább. A lámpa villog folyamatosan.
A hibakód olvasó ezt dobta:
Gázolaj (BKP - TDI - MT/AT)
P1264 - Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; határ meghaladva - szakadt
P1263 – Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; valószínűtlen jel – szakadt
P0605 – Belső vezérlő ROM hiba – szakadt
Menet közben soha nem jelentkezik a probléma, csak elindulásnál, kb az első 200 méteren. PD fejre gondoltunk, ám a márkaszervíz (Porsche M5) szerint a cserélt PD fejek nem hibásodhattak meg, ez biztos. Hiába létezik a 7 éves garancia rájuk, az egyszeri csere után már csak KP-ben gondolkoznak, ha mégis az lenne a hiba.
Válaszát előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás
Tapasztalatok szerint a pdelemek elektromos vezetékei sem örökéletűek, főleg a hengerfej belsejében, a forró olajban bírják igazán csak visszatartani a röhögést. :)
HA a pd elemek VALÓBAN jók, érdemes lenne a hengerfej belsejében a köteget kiszerelni, eltakarítani és kint megvizsgálni mechanikai sérüléseket keresve a burkolatokon illetve egyenként végigmérni akár közben mozgatva is a köteget, hogy van e a szálakban szakadás. Nem ritkán lehet ilyennel találkozni.
Ha ezek mind rendben vannak, csak utána kezdenék el aggódni a pdelemek miatt.
Üdvözlettel Autódoktor
Üdvözlöm!
Következőkben szeretném a tanàcsàt kérni! Az autóm egy 2000 decemberi VW Passat B5 1.9 pdtdi (ajm). A következő hibàt produkàlja:
A hiba nem àllandó vàltozó időközönként jelentkezik! Egyesben elindulàskor ràzkodik ràngat érzésre addig mig a kerekek forgàsba nem jönnek (mig csúsztatom a kuplungot)! Sebességeket könnyedén veszi hang nem hallható menet közben soha nem csinàlja csak az elindulàsnàl! Azért fordultam önhöz mert a szerelőmnél kiprobàllàs alkalmàval nem jelentkezett a hiba és azt tanàcsolta néha vasaljam meg kicsit a kuplungot! Szerinte komoly baj nem lehet kuplung, kettőstömegü nyàron lett cserélve azota kb 18ezer km ment az autó!
Vàrom vàlaszàt! Köszönettel: egy passatos :)
Kedves Passatos olvasó!
Valamilyen oknál fogva ez engem annak ellenére a lendkerék hibájára emlékeztet, hogy állítása szerint ezt a nem túl távoli múltban cserélték. Új alkatrészt építettek be, vagy jó állapotú bontottat? A kuplungszerkezet önbeálló típusú az autón, ez csak célszerszámmal szerelhető, egyébként hibás működést produkál. Ez a csere alkalmával rendelkezésre állt? A vasalást semmilyen formában nem javaslom, kiválóan el lehet érni vele, hogy felégjen a lendkerék felülete, más kézzelfogható eredményét így hirtelen nem tudnám említeni.
Üdvözlettel Autódoktor
Kedves Autódoki!
1993-as 1.3 Suzuki Swiftnél az a problémám, hogy a fék egy idő után elkezd fogni, majd egy fél óra elteltével lassan menni sem tudok, mert folyamatosan fog. Leállítás után a pedál egyből felkeményedik, légtelenítés minden esetben átmenetileg segít, de mint írtam, csak 10 percig kb. Aztán megint befog a fék. Fékrásegítős, az egyetlen csövet, ami a szervódobot összeköti a motorral, azt cseréltem, az első 2 fékhengert szétszedtem, megcsiszoltam,azok könnyen járnak. Fékbetétek jók, féktárcsa vállas, de ez szerintem nem befolyásolja. Főfékmunkahengert és szervót már szétszedtem, nem láttam hibát, a szervó nem sérült, a főfékhenger tiszta, könnyen jár. Tanácstalan vagyok, tulajdonképpen már mindent kizártam, mégsem jó.Kezdem feladni. Várom mielőbbi segítségét,
Köszönettel és Tisztelettel : Tamás Gábor Sándor
Tisztelt Uram
Két dologra tudnék tippelni, egyrészt arra, hogy a fékpedálnak nincs holtjátéka és folyamtosan tolja a főfékhengert, ezt le kell ellenőrizni mindenképpen. A másik elképzelés, hogy valamelyik gumi fékcső elöregedett, a belseje elzáródott, emiatt nem engedi vissza a fékmunkahengerből a fékfolyadékot a főfékhenger és a folyadéktartály felé.
Üdvözlettel Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 2004-es Kangoom. Eddig hidegen-melegen könnyen indult, de most melegen nem teker az indító csak kattan mintha feszülne. 20 perc után kicsit lehűl és teker.
Mi lehet a baja?
Tisztelt olvasó
A leírtak alapján az önindító behúzótekercse szorul némi gondoskodásra, külön is kapható alkatrész, nem szükséges komplett önindítót javítani illetve cserélni.
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy BMW E46 2000-es 330i, manuális 5 sebességes váltóval. Minden négyből háromba kapcsoláskor olyan hangot ad, mintha nem lenne teljesen kinyomva a kuplung, "kerren", de minden erőltetés nélkül beveszi a sebességet.
Szinkrongyűrű, olaj vagy esetleg nagyobb baj lehet?
Köszönöm a válaszát!
Tisztelt olvasó!
Tapasztalatok szerint ha csak azzal az egy sebességfokozattal jelentkezik a leírt probléma, akkor váltóhibával állunk szemben. Meg lehet ugyan próbálkozni egy váltóolaj cserével, ez ideig-óráig elfedheti a problémát, de ez az átmeneti javulás sem általános dolog. Az elmondottak alapján a harmadik fokozat szinkronkereke megkopott, ennek cseréjével orvosolható teljes bizonyossággal a hiba. Jó hír, hogy kapható hozzá minden alkatrész, a beavatkozás meg nem túl nagy műtét, az alkatrész beszerzését leszámítva megvan egy nap alatt.
Üdvözlettel Autódoktor
Jó napot.
Van egy Z14XE motoros Opel Astra G-ém. Közel 200 000 km van benne. Néha az olajteknő irányából alapjáraton csörgő hangot hallok. Már tavaly is hallottam és az ismerősöm Astrájában is hallható ez a hang. Ez a motor szijjas ezért lánc hangja nem lehet.
Mi lehet ez a hang?
Kedves olvasó
Őszintén szólva nem vagyok biztos benne, mi zöröghet abban az olajteknőben. Sok dolog nem lakik benne, az olajszivattyút közvetlenül a főtengely hajtja, azon kívül meg egy darab főtengely aztán kész is a leltár. A következő olajcsere nem tudom, mikor esedékes, de akkor le kellene venni az olajteknőt, nem túl nagy munka és belenézni, van-e benne fémtörmelék, illetve az olajszivattyú szívokosarát is ugyanilyen szempontból megvizsgálni. Ha nincs nem odavaló fém, akkor egyelőre ne izguljunk nagyon, ha viszont van, akkor vagy az olajszivattyú kezd elkopni, vagy sajnos a főtengely csapágyazása nincs a helyzet magaslatán.
Üdvözlettel Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 1989-es Renault 19-em. Az lenne a kérdésem,hogy ha megyek az autóval,60-70km/h környékén a bal kerék elkezd búgni.Jobbra kanyarodásnál még erősebben búg. Autópályán 110km/h felett,jobb kanyarnál az autó berázkódik,és addíg rázkódik amíg nem kanyarodok balra.Mi lehet a probléma?
Tisztelettel Varga István!
Tisztelt Varga úr!
A leírtak alapján a bal oldali kerékcsapágya meghibásodott, cserélendő.
Üdv Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy Opel Astra F X16XEL motorkódú autóm, és olyan problémám lenne, hogy néha menet közben ha kinyomom a kuplungot, akkor leesik a fordulat és leáll a kocsi. Ha utána rá indítok, beindul és megy tovább.
Lett benne cserélve gyertya. Azt mondják, hogy lehet AC pupa is, ha ki cserélem, megoldódna a hiba?
Köszönöm!
Kedves olvasó
"lehet AC pupa is ha ki cserélem meg oldódna a hiba?"
Nem hiszem.|érzésem szerint egy pillangószelepház tisztítás és egy alpjárati motor tisztítás többet lendítene az ügyön. Be kellene állítani a gyújtást is megfelelő értékre, ezzel a két dologgal lényegesen jobb alapjárati tulajdonságai lennének az autónak.
Üdvözlettel Autódoktor
Üdvözlöm!
Vásároltam egy Renault Espace 2.0T-t, amiben gyári xenon van, automata magasság állítással és lámpamosóval. Sajnos a lámpamosó nem működik, mosó folyadék szintje megfelelő, a szélvédőre spricceli a vizet. Mi lehet a probléma oka?
Tisztelt olvasó
A lámpamosónak külön, lényegesen nagyobb üzemi nyomású szivattyúja van. Pár feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a berendezés jól működjön, egyik ugye az, hogy ablakot mosunk, ez indítja a lámpamosót is. A másik, hogy a lámpáknak világítaniuk kell, ha világítás nélkül is menne a lámpamosó, nagyon hamar elhasználná az ablakmosó folyadékot.
Le kell ellenőrizni, hogy felkapcsolt lámpával, szélvédőt mosva egyáltalán kap-e áramot a lámpamosó szivattyúja. ha igen, viszont a szivattyú nem működik, ki kell cserélni. Ha a szivattyú működik, akkor azt is érdemes megnézni, beleér-e a mosófolyadékba a szivattyú, ugyanis a fényszórómosót feljebb szokás beépíteni a tartályba, ha fogy a folyadék, a szélvédőt még le lehessen mosni, a lámpa nem ANNYIRA fontos. ha ez is rendben van, akkor dugulás van a rendszerben, bár erre a jóval nagyobb átmérőjű csövek miatt eléggé kicsi esélyt látok.
Autódoktor
Szia!
Skoda Octavia 1,9 PDTi AXR motorkóddal 2006 évjárat.
Szívócsonkból szeretném kitakarítani a lerakódott kormot, milyen anyagot javasolsz azokra a helyekre amit nem érek el. A féktisztítót próbáltam, nem volt sikeres.
Válaszodat előre is köszönöm .
Helló!
Elég sok motort szerelünk össze, mindet nem lehet alkatrészmosóban elpucolni, hamar elhasználnánk és amikor igazán szükség lenne rá, már használhatatlan. Na, arra jutottunk, hogy az ilyen makacs szennyeződéseket etanolban áztatjuk ki. az se mindenható, de egyrészt olcsó, másrészt meg könnyen hozzáférhető.
Azt nyilván mondanom sem kell, hogy gyúlékony, ennek megfelelő óvatossággal kell használni.
Autódoktor
Tisztelt autódoktor!
1.4-es benzines Ceedem motorja 2000-es fordulat környékén kopog, az autó alig 30 ezer kilométert futott. Eddig csak szoftvercsere volt, de ez nem oldotta meg a problémát, szervíz keni a dolgot, megbontani nem akarják. Mit lehet tenni? Mi okozhatja? Károsodhat-e a motor?
Kedves olvasó
Egy benzinmotor kopogásos járása soha nem normális dolog.
Több dolog miatt kopoghat, nem megfelelő gyújtás időpont, nem megfelelő gyertyák, rosszul működő kopogásérzékelő, helytelenül működő érzékelők miatt kialakuló szegénykeverékes égés. Ezek az egyszerűbb esetek.
Mechanikai hiba miatt is kopoghat egy motor járás közben, ezek már annyira nem vidám dolgok. Emlékeim szerint a Kia eléggé komoly ideig garanciát vállal az autóra, az említett futásteljesítmény alapján még garanciálisnak gondolnám az autót. Az, hogy a márkaszervíz mit nem akar, az egy dolog, én minden esetre úgy érzem, lehetne még részükről lépéseket tenni az autó javítása érdekében.
Autódoktor
Tisztelt Autódoki
Van egy 2006-ban forgalomba helyezett Ford Fusion 1.4-es személygépkocsim.
Kb 500 km-el korábban cseréltettem szervizben 2 db ékszíjat, mert a reggeli indításnál mindig csikorgott mintha csúszna. Azt mondták mind a két szíjat cserélni kell. Ez 20 000 Ft-ba került. Most ugyanaz a jelenség, de egy idő után elhallgat. Most megint cseréltessem ki a szíjakat? Vagy mit tud tanácsolni, mi okozhatja ezt? A csere óta kb 500 km mentem. jelenleg 177 000 km van az autóban.
Tisztelettel: Ádám
Kedves Ádám
A segédberendezéseket hajtó laposszíjak nem csak akkor tudnak megcsúszni, ha elhasználódtak, hanem akkor is, ha idegen szennyező anyag kerül a szíj pályájára (olaj, fagyálló, mondjuk ennél az autónál a fékfolyadékot kizárnám, vagy szervóolaj). Ezen kívül az idő előtti elhasználódás oka lehet az ékszíjkörben valamelyik meghajtott elem vagy vezető, feszítőgörgő szorulása illetve ferdesége. Szintén megcsúszhat a szíj hamar, ha a feszítőgörgő rugója kilágyult, nem megfelelő erővel feszíti a szíjat, legvégül pedig a csúszás oka lehet valamelyik kerék illetve görgő felületének kopása. Ha mindezt kizártuk, válasszunk valami más márkát, de ezt hagynám legutoljára.
Autódoktor
Az autó típusa Opel Astra G 2007-es évjáratú 1.4-es motorkód: z14xe.
Az autón a főtengely tárcsa mögül folyik az olaj. Lehetséges,hogy a szimering lehet az oka? Ha az mekkora munka kicserélni és mi a folyamata.
Tisztelt uram
Az Ön által említett autónál ha megbontás nélkül látszik az olajfolyás, még nem biztos, hogy a főtengelyszimmering az, amit ki kell cserélni. A vezérműtengelyeket itt fogasszíj hajtja, az egész vezérlés egy műanyag burkolat alatt van. A burkolat leszerelése nélkül csak az lehet biztosra mondani, hogy folyik az olaj, ezt hogy honnan, azt nem tudjuk. Sok lehetőség ugyan nincs, vagy a főtengelynél, vagy a vezérműtengelyeknél, ezen felül a szelepfedél és a hengerfej összeillesztésénél illetve a hengerfej és a blokk illeszkedésénél, bár én utóbbinak látom a legkisebb esélyét. A szerelési idő innentől kezdve ugye nem egyértelmű és bár egyik sem megoldhatatlan feladat, azért én azt javaslom: ha úgy érzi, elakadhat esetleg a folyamatban, inkább forduljon szakemberhez, hamarabb is végez, biztosabb is az eredmény
Üdvözlettel Autódoktor
Üdvözlöm!
Az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy a váltókar jobban kimozdul, beremeg, mint régebben. Ez akkor jelentkezik, amikor váltok, az mindegy, hogy fel vagy le, és gázt adok. Viszont ezt az autón nem érezni csak a váltókaron látni, hogy nagyobbat mozdul. Ahogy nő a fokozat, úgy csökken ez a elmozdulás. Ötödikben szinte nincs semmi. Segítséget szeretnék kérni, mi lehet ön szerint? Esetleg mit nézzek meg, hogy biztos legyen az okozó hiba? Egyébként közel 270e km van a gépben. Golf IV 1.4 16V 2000es Ahw m.kód. Köszönöm előre is a segítséget.
Szép napot!
Tisztelt olvasó
Az ön által leírtak alapján valószínűsíthető, hogy valamelyik motortartó bak nincs a helyzet magaslatán. Így első olvasatra azt gyanítanám, hogy a középső bak, ami kissé elhasználódott, ez alul középen támasztja a motort, ne billegjen annyira a terhelésváltások alkalmával. Érdemes lenne mielőbb a végére járni a dolognak, mert az ilyen jellegű mozgások akár a kipufogórendszer élettartamát is erősen csökkenthetik, fölösleges lenne újabb, megelőzhető költségekbe bonyolódni.
Üdvözlettel Autódoktor
Kedves Autódoktor!
Tavaly vásároltam egy 98-as évjáratú Ford Mondeo kombit, amiben egy 1,6 literes Zetec motor van. Korához képest viszonylag kevés kilométerrel vettem. Ahogy hozzám került azzal a lendülettel (olajcsere, vezérműszíj, ékszíj, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő) az elsődleges dolgokat megcsináltattam rajta. Minden tuti volt de ahogy köszöntött befele a hideg a reggeli indításokkor kicsit gyengélkedett sőt le is állt a motor. Elvittem ismételten szerelőhöz akivel megnéztük és hidegen nem megy az egyik henger, de utána ahogy kezd bemelegedni az is beindul. Ő szerinte a hengerfejet kell átnézni amit meg is tett, kipucolta, nyomáspróba, egyebek. Utána jött a tavasz baj nem volt, de most ahogy beköszöntöttek a hidegek megint csinálja a dadogást és erőtlenkedést hidegen de már nem annyira amióta a hengerfejet megcsináltattam. Az a kérdésem mit nézessek át mert a szerelőm se tudja rá gyógyírt, pedig jó pár ismerősét megkérdezte. Engem viszont fusztrál egy kicsit mert nagyon jó állapotban van kívül-belül és még szeretném, hogy jó pár évig így is legyen.
Válaszát előre is köszönöm. Peti
Kedves Peti
A használat körülményeit lehetne kicsit részletezni? Ez a motor némileg hajlamos arra, hogy rövidtávú használatnál lekormolódjanak a szelepszárak, majd kicsit később az átmérőváltozás miatt kissé megragadjanak. Kellene mérni mindegyik hengeren kompressziót, ha valamelyik jelentősen különbözik a többitől, ott valószínűleg kissé ragadni fog valamelyik szelep. Annak idején anyukám tizenhatszelepes escortjáról emiatt kétszer került le a hengerfej három éves koráig. Igazi orvosság ez ellen talán a folyamatosabb, hosszabb távú használat lenne, ha nem akarjuk ismételten megbontani a motort. Lazábbra illesztett szelepvezetőkkel sem kerülhető el az ismételt meghibásodás, csak későbbre lehet tolni. Nem szeretek ilyesmit mondani, de "ez sajnos ilyen".
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy Mazda 3 1.6 dízel autóm, aminek a motorjából, a porlasztók felől egyenletes sziszegés hallatszik, és füstöl is. Ez a jelenség gyengül ahogy melegszik a motor. A kérdésem, hogy ön szerint mi okozhatja ezt, és mennyire sürgős a szervizelése?
Üdvözlettel:János
Tisztelt János
Úgy néz ki, hogy a porlasztóknál elengedi a kompressziót a motor. A befecskendezőszelepek és a hengerfej illeszkedésénél van egy egyszer használatos vastag réz alátét, valamilyen oknál fogva itt fúj át a motor.
Több ok miatt is javítandó a hiba:
A teljesítményveszteség és a többletfogyasztás még a kisebbik része, a nagyobbik probléma az, hogy ha sokáig üzemel így a motor, a hengerfej és a befecskendezőszelep közti hézag feltelik korommal, ez a későbbiekben megnehezíti, akár lehetetlenné is teszi a befecskendezőszelep roncsolásmentes kiszerelését a tömítés cseréjéhez.
Ne halogassa sokáig a cserét, drága mulatság is lehet belőle.
Üdvözlettel Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Lambdaszonda cserénél érdemes bontottat venni vagy inkább újat, márkásat, esetleg noname, utángyártott is megteszi?
Kedves olvasó
Ebből az alkatrészből bármit, csak bontottat ne. Én elhiszem, hogy a bontós tudja, hogy ez jó, de azt nem tudja, hogy mennyi ideig, garanciát meg annyit vállal rá, amíg beépítik. Annyira olcsón meg nem tudja adni a bontó szerintem, hogy megérje akár többször is vásárolni ilyen alaktrészt. Azt is mérlegelném, hogy mennyi többletköltséget okozhat egy nem megefelelően működő szonda az üzemanyagfogyasztást és az esetleges további meghibásodásokat is beleértve aztán hamar arra jutnék, hogy nem is ANNYIRA drága egy új alkatrész. Utángyártott is teljesen megfelelő minőségű tud lenni, általában egy-egy ismertebb márka termékével nem lehet nagyot tévedni.
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor,
A segítségét szeretném kérni egy Peugeot 206 1.6i 8v 2000 évjáratú benzines szgk.-ban a szívó és a kipufogó szelephézagokkal kapcsolatban. Ha jól tudom, akkor a gyári értékei 20 a szívó és 40 a kipufogó (+-5). Azt szeretném kérdezni, hogy pontossan erre kell állítani vagy vékonyíthatom valamennyire. Gondolok 15 és 30. Vagy Ön szerint mi lenne a legstabilabb érték? Az állítását hogyan célszerű elvégezni? Eddig kétszer álítottam hézagot, de az első az még fiatal koromban egy Ladán és katasztrófálisra sikerült. A másodikat már mostanság ezen az autón, volt 25 és 25 de nem volt az igazi, egy érdekes horkoló hang volt alacsony fordulatnál. Jelenlegi 15 és 30, de valamiért nem pörög úgy az autó vele. Állítását a következő módon végeztem. Mikor az 1-en volt szelepváltás állítottam a 4-est és fordítva, valamint a 2-en volt szelepváltás állítottam a 3-ast és fordítva.
Megtisztelő válaszát köszönöm.
Tisztelettel: Olivér
Kedves Olivér
Az említett szelephézagadatok hideg motornál sz 015-025, k 035-045, tehát az adatok helyesek kellenének, hogy legyenek.
A szelephézagállítás menete is helyes, én mondjuk a kipufogót mindenképpen a tűrés középrtékére állítanám, tűrés alá semmiképpen sem. Az erőtlenség illetve a furcsa zaj adódhat az alacsony kipufogóoldali szelephézagból,
Tekerjünk rajta egyet aztán ha marad a jelenség, térjünk vissza a kérdésre.
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Autómon (Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI 90 LE 2003/07 170 ezer km) időszakos szerviz alkalmából gázolajszűrőt is cseréltünk. A kivett szűrő teljesen tiszta volt (az előírt 60ezer helyett 40ezrenként cserélem, ráadásul kb. 50-60 %-ban Ausztriában tankolok), de a szűrőház alján fémszemcsék voltak, amit az előző cserénél nem tapasztaltunk. Mennyire kell aggódnom az alacsony nyomású szivattyú, esetleg a nagynyomású rendszer elemei miatt? Tud-e ajánlani valami adalékot, ami javítaná a gázolaj "kenőképességét"? (Egy üzemanyag gyártásban bennfentes vegyész ismerősöm szerint a magyar gázolaj túl "száraz", így nincs megfelelő kenése a szivattyúnak.)
Köszönöm!
Kedves Olvasó
Kérdezte, mennyire kell aggódni, van egy jó hírem, már semennyire.
Na de komolyabbra véve, a két szivattyú közül valamelyik kezd elhasználódni. Túlzottan egyikhez se nehéz hozzáférni, szóval elég hamar ki lehet deríteni a fémszemcsék eredetét, a meghibásodott elemet ki kell cserélni, ritkán javítható. A javítást itt viszont nem kellene befejezni, kompletten ki kell tisztítani a tankot, az üzemanyagvezetékeket beleértve a visszafolyó ágat, a gázolajszűrőházat, a gázolajszűrőt, a szivattyúkat, a nagynyomású csöveket és a railcsövet is.
Ezek elmulasztásával marad még fémtörmelék a rendszerben a mi főleg a nagynyomású körben komoly eróziót képes elég rövid idő alatt eredményezni.
A gázolajat én nem nagyon adalékolnám, egyrészt tervezéskor feigyelmeb vesznek meglehetősen széles üzemeltetési határokat, másrészt pedig mindegyik üzemanyaggyártót kötnek előírások az üzemanyag megfelelőségét illetően, ezt azért szokás betartani.
Üdvözlettel Autódoktor
Tisztelt Autó doktor!
Kérdésem a következő lenne: az autóm kiírta, hogy abgas system defekt. Sajnos magyar nyelv nincs az autóban. Ereje elszállt, illetve van amikor se kép, se hang nincs, gyújtás sem. Az akksi új, semmi baja. Jövő héten megy szervízbe és érdeklődnék mire számíthatok javítási költségben illetve mi a hibaüzenet jelentése.
Tisztelt olvasó
Az ön autója sajnos annál összetettebb, mint egyetlen általános hibaüzenetből diagnosztizálható lenne. A fenti üzenetet üzemanyagbefecskendezéssel összefüggésbe hozhatóan bármilyen hibajelenségre írja az autó, legyen az kihagyó gyújtás, hibás vízhőfokjeladó, meghibásodott gyújtótrafó, kontakthibás fordulatszámérzékelő, stb. Ezek miatt sajnos még csak megközelítőleg sem igazán lehet találgatásokba bocsátkozni a javítás költségeit illetően.
Autódoktor
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 14 éves 1,6 -os Ford Focus-om. Mostanában a fiam is sokat használja , aki OMV töltőállomáson dolgozik. Mint kiderült, ö 100-as MaxxMotion benzint tankol bele. Én maradok 95-ös-nél. Kérdés, hogy árt-e az autónak a 100-as benzin ?
Tisztelettel: Balogh György
A válasz egyszerű:
Nem
Autódoktor
Tiszteletem!
Van egy 2003-as Seat Toledom. A problémám, hogy elromlott a jobb hátsó ajtóban a központi zár és a gyerekzár is be van kapcsolva. Az lenne a kérdésem hogy milyen módon lehetne kinyitni.
Válaszát elöre is köszönöm.
Tisztelt olvasó!
Tapasztalatok alapján ez eléggé körülményesen ugyan, de nyitható, le kell venni az ajtókárpitot majd magát az ajtópanelt is. A komolyabb járulékos sérülések elkerülése végett ezt inkább bízza szakemberre, keressen fel vele egy ügyesebb karosszérialakatost.
Üdvözlettel Autódoktor