Totalcar Vakbarát Hírportál

Hosszabb váltó a Lagunába?

2014. november 27., 13:33 Módosítva: 2014.11.28 13:36
1

Tisztelt autódoktor!

Tisztelettel szeretném kérni a véleményét, hogy N7Q motorkódú Renault Lagunámban 1995-ös évjáratú 139 Le-s Volvó motoros, lehetséges-e hosszabb áttételű vagy 6-os váltó beépítése? Ha igen, milyen típusból keressek?

Köszönettel: Attila.

Kedves Attila!

Azt hiszem, nem nagyon van váltócserés megoldás a problémájára.

Egyrészt mert az autójában levő motorhoz nem volt hatsebességes opció, ahogy a korabeli Volvókban sem, másrészt pedig sajnos a legtöbb hatgangos egység nem hozna akkora fogyasztáscsökkenést, ami az átalakításra költött összeg megtérülését belátható, tervezhető időn belül biztosítaná.

Ugyanez igaz a meglévő váltója áttételének cseréjére, esetleg egyedi fogaskerék-pár gyártatására is. A váltók áttételei az aktuális motor nyomaték és teljesítménygörbéihez vannak igazítva, az autó súlyának, elvárt rugalmasságának és ezernyi egyéb kritériumnak a figyelembe vételével.

Azok utólagos megváltoztatásának eredményei csak tapasztalati úton mérhetőek, minden próbálkozás rengeteg költséget jelentene. Ha sokat autózik, érdemesebb lenne a gázüzemű átalakítást megfontolnia.

Egy szakszerűen beépített és illesztett gázrendszer hamar megtérül, kockázatmentes, könnyen megszokható. Ha hosszútávú utakat tesz meg az autóval, akkor esetleg egy utólagos tempomat beépítése és használata is segíthet a fogyasztás csökkentésében: Saját tapasztalataim alapján az ember jobb lába az érzelmeivel összeköttetésben van. Egy hevesebb ritmusú zene hatására felesleges literek mennek ki a cső végén. A tempomat szerencsére tök' süket.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Rángat az Astra

2014. november 26., 10:12 Módosítva: 2014.11.26 10:12
2

Hello Autódoki!

Két kérdésem van az autómmal (Opel Astra F, 1.4 benzin) kapcsolatban:

- indításkor valamikor nehezen indul be, csak sokat pörgeti az önindítót, viszont van mikor egyből beindul.

- hirtelen gázadásnál rángat, de ha lassabban adok gázt, akkor nem rángat. A rángatás csak gyorsításnál tapasztalható amíg fel nem gyorsul az autó.

Mi lehet a probléma?

Kedves Opel tulajdonos!

A téli hidegindítások jobban megterhelik a gyújtórendszert és az akkumulátort, a probléma így igencsak időszerű munkafázisokat igényel.

A gyújtórendszer ellenőrzése, javítása szükséges. Valószínű a gyertyák igen kopottak, valamint a gyújtókábelek szigetelése öregedett el, és a gyújtóív a rövidebb utat választva a hengerfejre húz át inkább az égéstérbe jutás helyett. De esélyes, hogy a gyújtáselosztó és a rotor sincs túl jó bőrben, érdemes egyszerre cserélni ezeket az alkatrészeket is a biztos gyújtás érdekében.

A kopott gyertyák hosszú idő alatt tönkre tudják tenni a gyújtótrafót is, ezért is javasolt az ellenőrzésük minden olajcsere alkalmával. Általánosan 20-40 ezer kilométert futnak el, ha sima kivitelűek. Ha a fentiek rendben vannak, még egy alkatrész kiált ellenőrzés és csere után: a benzinszűrő. Az autó jobb oldalán található az alvázhoz rögzítve, általában ki szokott maradni az olajcserék alkalmával, eldugott helyzete miatt.

Bízom benne, ezután már szépen forog majd a motor hidegen, melegen egyaránt. Ha mégsem, akkor a tankban levő üzemanyagszivattyú ellenőrzésére lesz szükség.

Csak egy aggódó mellékzönge a további költségek tervezhetősége miatt: a fagyállók állapota és a vezérműszíj csereperiódusa rendben van?

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Eszik de nem megy

2014. november 24., 13:10 Módosítva: 2014.11.24 13:10
1

2000 évj. 2.0 16v benzines Renault Scenicemmel van egy kis gond! Nagyon nagyon sok üzemanyagot fogyaszt, 3000-es fordulat alatt nagyon nehezen megy, olyan mintha fulladna az autó, rendszertelenül jár, nem is pörög ki tiltásig a motor, a gyújtógyertyákat 3000 km-ként "elfogyasztja" és a napokban elvégzett olajcsere alkalmával a használt olajban rengeteg benzin volt! Hibakódot nem mutat, de a computeres diagnosztika sem ad rendellenes értéket!

Mi lehet a gond?

Kedves Renault tulajdonos!

Minden jel arra mutat, hogy a motor túldúsul - rengeteg üzemanyagot kap, ami nem ég el a munkaütem folyamán, vagy nagyon kevés levegő jut be az égéstérbe, hasonló jelenséget okozva. A szívórendszer - kezdve a levegőszűrővel - és az üzemanyagrendszer tüzetes ellenőrzése után a motor szívócső nyomásérzékelőjének, valamint a gázpedál/fojtószelep helyzetérzékelőinek áramköreit, jelszintjeit javasolom megvizsgálni statikus és dinamikus körülmények között egyaránt.

Kizárt dolog, hogy tapasztalható hibajelenség mellett ne legyen látható a mérhető értékeken az előbb elmített komponenseknél az eltérés! Az ön autójában levő motorcsalád egyedein a gyújtótrafók is szeretnek tönkremenni, azonban olyan esetekben legtöbbször világító motorhiba-lámpa, és háromhengerezős, rángatózós motorüzem szokott jelentkezni.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Kopog az Alfa

2014. november 20., 10:42 Módosítva: 2014.11.20 10:42
1

Van egy Alfa 159 2,4 Mjet 2006. évjáratú autóm. A probléma az 5. hengerből hallható kopogás, ami hidegen alig, vagy szinte nem is hallható. Az üzemanyag korrekciós értékek jók voltak, de azért lemérték a porlasztót, ami jónak bizonyult.

Az 5. és 4. hengerbe átcseréltük a porlasztókat, újrakódolás után ismét az 5. hengerből hallatszott a kopogás, így a befecskendező hibát kizártuk. A kopogás nem hallható, ha nincs robbanás, mert megpróbáltuk lehúzott injektor csatlakozóval. A szerelő szerint valószínűleg csapágy, vagy csapszeg lehet, bár a kopogás a fordulatszám emelésekor nem lesz hangosabb. A menettulajdonságok egyébként jók. Szeretném kikérni a véleményét az esettel kapcsolatban, mert a motor megbontása is szóba került. Várom válaszát!

Köszönettel: Ferenc

Kedves Ferenc!

Ne haragudjon a megkésett válaszért, az Autódoktor virtuális várójában (száz)halomra állnak az autók, igyekezem minden levélre válaszolni ahogy csak tudok. Remélem nem írok túl későn. A kolléga minden szükséges vizsgálatot megtett amit csak lehet, sajnos csak szomorúan bólogatni tudok a diagnózisra, a leírtak alapján valószínű a hajtókarcsapágy, vagy a hajtókar felső szem/dugattyúcsapszeg hibája, de még a dugattyú sérülése sem kizárható.

A legfontosabb, hogy az autó használatát mellőzzék a hiba megszüntetéséig, mert ha a hajtókar vagy esetleg a főtengely is sérült, akkor hatalmas költségeket generál a cseréje. A kopogás gázadásra nem feltétlenül lesz hangosabb, de a fordulatszámmal arányosnak kell legyen. Ha hangosodik, az nem jó jel, mert a kopás és a velejáró hézag is nőtt, ilyenkor már nagyon esélyes a tengely sérülése is. Sajnos a főtengely köszörülése nem minden esetben lehetséges, főleg az új technológiával gyártott motorok esetében. Nagyon bízom benne, hogy még időben sikerül orvosolni a problémát!

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Féktárcsák a Lancerra

2014. november 18., 13:30 Módosítva: 2014.11.18 13:30
1

T. Autodoki!

Van egy 2007-es Mitsubishi Lancer kombim, 1.6-os benzines. Újonan vásároltam, most 65e km van benne. A hátsó féktárcsák brutálisan elkoptak és már az elsők se húzzák sokáig! Cserélném (cseréltetném) a négy tárcsát és az összes betétet. Brembo; Textar; Zimmermann gyártmányokat nézegettem.

A tárcsák kiválasztása nem is tűnt túl bonyolultnak az árak is közel megeggyezőek első ill. hátsó viszonylatban. A problémám a betéteknél adódott. Van amelyik gyártónál az autó típusa alapján csak egyféle fékbetétet találtam, másikaknál külön van első és hátsó, sőt valamelyik megkülönböztet fékrendszer alapján Sumitomo; Akebono rendszerhez gyártott betéteket! Tehát a kérdéseim a következők: honnan tudom, hogy az első és hátsó fékbetéteim különbözőek-e és melyik fékrendszerrel szerelték az autómat!

Előre is köszönöm: üdvözlettel Békes Miklós

Kedves Miklós!

Az autógyártók általában több beszállítót alkalmaznak egy típuson belül. Ezért kínálkozik fel több formájú, kivitelű, méretű fékalkatrész is az ön autójához abban az esetben ha nem alvázszám szerint kerül sor az autó azonosítására a gyári programon keresztül. A gyári alkatrész-kereső azonban csak az eredeti alkatrészeket fogja kínálni a kocsihoz, az utángyártottak kiválasztásánál a gyári cikkszám átváltása, vagy a minta alapján történő kiválasztás segíthet.

Konzultáljon az autóját javító műhellyel a megfelelő alkatrészek kiválasztásában, hogy az autó megérkezésekor mindegyik lehetséges fajta raktárról elérhető legyen a javítás idejének lerövidítése érdekében. Ha ez nem lehetséges, akkor a kiszerelt alkatrész azonosítása után lehetséges a specifikus alkatrész megrendelése. Az első tárcsák mindig nagyobbak a hátsóknál, de valószínűleg tengelyenként is legalább kétféle tárcsaméret lehetséges, valamint a fékbetétek sem egyformák az első és a hátsó tengelyen. Ha a tárcsa vastagsága még elegendő, akár a szabályoztatás is lehetséges, ez mérés alapján lesz eldönthető.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Miért cseréljem a kettős tömegű lendkereket?

2014. november 17., 10:50 Módosítva: 2014.11.17 11:00
3

Tisztelt Autódoki,

Lépten-nyomon olvasom ezt a kettőstömegű riogatást. Az autóm egy Octavia II, 1.9PD, 2007, 280e km-rel, érintett vagyok/leszek. Ha a kuplungot felengedem üresben álló helyben, olyan csörömpölésszerű hang jön a motortérből, amire az Autóklub szakija azt mondta, kuplung-kinyomócsapágy csere. Ezt meg is emésztettem, az év végén sor kerül rá.

De mindenhol azt hallom, hogy akkor cserélni kell a kettőstömegű lendkereket is, mert... na azt nem mondja senki miért.

Így van ez? Együtt kell őket cserélni? Vagy felesleges? Nem veszek észre semmi olyan jelet a kocsin amiket ezzel szoktak összefüggésbe hozni, mitévő legyek?

És ha tényleg egy olyan nagy szerviz előtt állok, tudna esetleg javasolni valaki(ke)t Győr és környékén aki(k)ben meg tudok bízni és rájuk bízhatok a kocsit?

Előre is köszönöm! CsB

Kedves Skoda tulajdonos!

A mellékelt képen egy 294 000 kilométert futott Octavia mk2. kuplungja látható a lendkereke és a váltója társaságában.

Az autó első tulajos, javarészt autópályán használta. Egy nagyáruház előtt minden újkeletű előjel nélkül hangos, ütemes, iszonyú fémes zajt adott, majd percek múlva alapjáratról megállt olyan szinten, hogy a motort is megfogta átforgathatatlanul (ez a szó nagyon jó nyelvtörő). Az eredmény látható: a lendkerék oldalán hosszas, kitartó munkája végeztével kikandikált az egyik belső acélrugó, és a váltóházat esztergálva megszorult az öntvény egyik kiszögellésében. Hatalmas szerencse, hogy kis sebességnél történt a dolog, mert a nagy fordulatszámon pörgő lendkerék megszorulása a váltóház szétrepesztésére, esetleg a főtengely eltörésére is képes lett volna. A képen látható kuplungtárcsa már a végét járta, de a nyomaték átadására még teljesen alkalmas volt, tapasztalható hibajelenség nélkül. Természetesen a kocsi lendkereke már egy ideje hallatta a hangját, elő is volt jegyezve a cserére.

Azért írtam le mindezt, hogy rávegyem, ne spóroljon a lendkerėkkel a kuplung cseréjekor. Pénzügyileg megterhelő kiadást jelent ez nem vitás, de sajnos a mai autók alkatrészei tervezett élettartammal készülnek. A kuplung átlagos elhasználódását a gyártók 80 ezer kilométerre teszik, természetesen nem ritka a 300 000 kilométer fölötti életút sem, de ekkor már számolni kell bármilyen eshetőséggel. A kinyomócsapágy inkább a kuplung kinyomásakor hallat magáról, a felengedett kuplung esetén hallható hang a lendkerék, a kuplung, vagy a sebességváltó hibájára enged következtetni. Kérem, a váltóolaj cseréjét se hagyják ki a tennivalók közül! Konkrét szervizt nem ajánlhatok önnek, az elvégzendő feladat szakmai rutinműtétnek számít, néhány gyakori célszerszám azért szükséges hozzá. Kérjen a környékbeli szervizektől részletes árajánlatot e-mailen, ez manapság teljesen átlagos dolog. Csak olyan javítót válasszon aki számlával, garancia vállalása mellett dolgozik! A garázssoron és otthon dolgozó "délutáni műszakosok" nagy problémát jelentenek a szakmának, és a sikertelen javításoknak áldozatul eső ügyfeleknek is! Az olcsóbb sokszor drágább! Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

EGR-tisztítás házilag

2014. november 14., 10:26 Módosítva: 2014.11.15 06:38
1

A következő videóban látható beavatkozásról kérdezném, hogy ez mennyire megfelelő a motornak és itthon be lehet e szerezni? (Mazda 3 1.6d) 

Kedves Mazda-tulajdonos!

A megbontás nélküli kipufogógáz-visszavezető szelep tisztítás pontosan annyit ér, mint fogmosás helyett szájvízzel gargalizálni. Kicsit jobb lehet, de a lerakódások zöme ott marad, ahogy a felvételen is láthattuk a végén. Olyan esetekben, ha a szelep kiszereléséhez órákat kell dolgozni: gyors, vészhelyzeti, útszéli megoldásnak lehet használni, de hosszútávú hibamentességet ne várjunk tőle.

A legjobb az ultrahangos tisztítás, persze csak olyan esetekben ahol a szelep elektronikát nem tartalmaz, mert abból lehetnek későbbi zűrök. Sajnos az autógyártók egyre inkább olyan kialakításokat alkalmaznak, ahol a tisztítás nem kivitelezhető hozzáférés hiányában.

A kisfilm másik kockázatos eleme: a gyúlékony anyag befújása a szívócsőbe: kopott turbófeltöltő esetén a motor leállíthatatlan felpörgéséhez - ezáltal halálához - is vezethet, de a kontrollálatlan öngyulladás miatt kisebb dózisban sem tesz jót a motornak. Kérem, ha lehet maradjon a hagyományos tisztításnál.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Benzinszagú az olaj

2014. november 11., 16:35 Módosítva: 2014.11.13 10:32
1

Van egy '91-es 1,4 Fiat Tipom amiben óra szerint 188 000 km van. Arra lettem figyelmes, hogy az nívó pálcán benzin szagot érzek, de nem túl erősen. A gyári 15W40-es olaj van most benne. Egy korábbi olaj cserekor viszont elrontottam és véletlen 10W40-es lett beleöntve, akkor mégjobban benzinesedett az olaj, hozzá teszem elég hamar orvosoltuk a problémát. Az a baj így viszont, hogy nem tudom a tényleges olajfogyasztást.

Az lenne kérdésem, hogy ezt megoldaná egy standart méretű gyűrűsor csere és hajtókar csapágy csere?

Elbírnák még ezt a hengerek vagy nézzek fiatalabb motor után vagy újítatsam fel ?

Köszönöm a válaszát előre is.Tisztelettel: S. Imre

Kedves Imre!

Amennyiben csak a motorolaj benzinszaga a tapasztalható hibajelenség, akkor inkább azt kéne megfejteni, miért jut az égéstérbe sokkal több üzemanyag, mint kéne. Ha az autó még karburátoros, akkor a szivató rendellenes működése könnyen okozhat túldúsulást, de a mechanikus benzinszivattyú hibája esetén egyből az olajba juthat a benzin.

Az injektoros motor esetében pedig akár a helytelen üzemanyagnyomás, vagy egy hibás hőgomba is lehet a probléma hátterében. A gyújtásrendszert mindkét esetben alapos vizsgálatnak érdemes alávetni. A keverékképzés rendberakása után lenne értelme egy emissziómérésnek, amely kimutathatná a motorolaj jelenlétét a kipufogógázban. A

mennyiben a gyűrűk kopottak lennének, az autó kék füstöt eregetne üzem közben, és a gyertyák elektródái is olyan fekete bevonatot viselnének, melyet az égéstér hője sem lenne képes elégetni. A csapágysor hibája esetén pedig erős, mélyről jövő kattogás kiáltana sürgős gépműhelymunka után.

Mivel az autó nem fiatal, valószínűleg a motor felújítása nem kifejezetten gazdaságos, a használt motor pedig az autóhoz hasonlóan 20 év tapasztalattal rendelkezik. Nagyon remélem csak a keverékképzés rosszalkodik az öreg Fiaton, mert motorhiba esetén egy fiatalabb autó vásárlása gazdaságosabb lehet - ez utóbbit öregautó-mániásként nagyon nehéz szívvel írtam le.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Fehéren füstöl a Focus

2014. november 7., 08:53 Módosítva: 2014.11.07 08:54
1

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2001-es Focus 1 tulajdonosa vagyok. Az autó fehér füstöt okád magából hideg állapotban. Bemelegedve megszűnik a jelenség. Az olaj nem vizes, a hűtővíz nem olajos. A hengerfejtömítés cserélve lett, a hengerfejet síkolták, állítólag nyomás próbázták és mégis produkálja az alábbi hibát. Én hengerfej vagy blokk repedésre gondolok.

Válaszát, köszönöm.

Kedves Focus tulajdonos!

Levelében nem tett említést a motor fajtájáról, megpróbálok univerzálisan válaszolni. A hideg idő beköszöntével a leheletünkhöz hasonlóan a kipufogógázok víztartalma is látható lesz. Az autóknál csak addig amíg a kipufogórendszer teljes egészében át nem melegszik, és a víztartalom le tud csapódni a hideg dobok falain. Természetesen van olyan masszív füst / gőzkibocsátás is - amit Stephenson Rocketja is megirigyelne - ami már hibára utal. Amennyiben dízelüzemű Focusa van, és a fehér füst gázolajszagú, valamint a motor járása is egyenetlen a jelenség közben, akkor az üzemanyagellátó rendszer felülvizsgálata javasolt.

Ha a Ford orrában benzinmotor dohog akkor is alapvető információval szolgál a motor járása, de ott már ritka az üzemanyag miatti hiba, leginkább a hűtővíz égestérbe jutása okozhat problámát. Ilyen esetben (ami természetesen mindkét üzemmódú motorra igaz) a hűtővíz szintje drasztikusan csökken, az utastér fűtése elégtelen, mivel a hűtőrendszer folyamatosan lelevegősödik, a kipufogóból származó gőz erősen fagyállószagú, valamint általában az első reggeli indítás egy henger kimaradásával kezdődik az égéstérben összegyűlt hűtővíz jelenléte miatt.

Javasolom vigye vissza az autót a javítást végző műhelybe egy reggeli indítással járó felülvizsgálatra, hogy kiderüljön a jelenség oka, illetve hogy megnyugodhasson autója működésével kapcsolatban.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Merül az aksi a Mondeoban

2014. november 2., 19:49 Módosítva: 2014.11.02 19:49
3

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCi (2004) akkuja 8-10 óra alatt annyira lemerül, hogy indításkor már csak kattogni tud. A márkaszerviz gondolkodás nélkül cserélte az akkut és a generátort, fölöslegesen. Ha több órás parkolás előtt lekötöm az akkumulátort, soha nincs gond. A merülés leállítás után kezdődik, valamennyire meleg motornál - pár perces út után nem jellemző. Az autó semmilyen hibát nem produkál a merülésen kívül. Hibakód, hibalámpa nincs. Több autószerelőnél volt, egyikük mért már a normális terhelés 10x-esének megfelelő értéket leállítás után, de nem volt megfelelő dokumentációja, teljesen tanácstalan. Talált egy biztosítékot, amely eltávolításával megszűnik a parazita fogyasztás, de ez nem szűkítette le eléggé a hibát. A hiba pár hónapja áll fenn, azóta minden éjszakára akku lekötés kötelező. Tud ajánlani olyan szervizt, amely képes a problémát megkeresni és megoldani? Szeretném elkerülni, hogy még pár hibátlan alkatrészt kicseréljenek az én költségemen.

Köszönettel, Udvarhelyi Bálint

Kedves Bálint!

Nem szeretném elkeseríteni, de sajnos villanyász bogarászás nélkül nem nagyon lesz meg a hiba. Ha a mérhető áramfelvétel valóban annyira magas, akkor nem csoda ha szegény akkumulátor hamar elfárad. Az ön Mondeojának töltőrendszere már az intelligens fajtából való, a vezérlőegység folytonos felügyelet alatt tartja a generátor munkáját. Van egy biztosíték a motortéri dobozban, melynek eltávolításával a töltéslámpa felkapcsol a műszerfalon, és a generátor vészüzemben kezd dolgozni, ilyenkor csak a belső feszültségszabályozóra támaszkodik, a vezérlőegységet megfosztottuk a beleszólás lehetőségétől. Persze az nem jó úgy, de a kocsi üzemképes marad. Ezeken a Mondeókon általában jó állapotban is alacsonyabb töltőfeszültséget mérhetünk, mint azt például a régebbi Ford Focusokon megszokhattuk, ott volt, hogy bele-belekóstoltunk a 15 Voltba is.

Ha a masszív áramfelvétel egy biztosíték kihúzásával normálisra csökken, akkor azt az áramkört kell nagyon intenzív vizsgálat alá vonni fogyasztók, kontakthibák, korrodált kábelszakaszok, utólagos ketyerék szempontjából. Általában a gyári dolgok ritkán hibásodnak meg, ha van az autóban bármilyen nem gyárilag beépített egység, az legyen először gyanús. Sajnos az is előfordulhat, hogy egy eloxidált kábel / csatlakozás miatt nem megfelelő a töltés néha, ezt megspékelve egy-két titkos fogyasztóval már kész is a reggeli szitkozódós sikertelen indítás - állítólag a német szavakat jobban érti a kocsi.

Kapcsolási rajz megléte nélkül a "tű a szénakazalban" effektust próbálhatja ki a javítást végző kolléga, feltétlenül rendelkezésre kell álljon a pontos séma a hibakereséshez. Úgy emlékszem a néhány éve megújult törvényi szabályozás alapján a Fordtól is megvásárolható a szükséges gyári információ némi készpénzért cserébe. De inkább legyen kisebb célirányos költség az elején, mint egy kazal feleslegesen kicserélt alkatrész a végén. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Füstöl a Mazda

2014. október 28., 09:16 Módosítva: 2014.10.28 09:16
1

Tisztelt Autódoktor!

2000-es kiadású Mazda E2200 autómba kb 370 ezer km van. 80-90-es folyamatos tempónál néha füstöl egyet, mint amikor váltunk. Kérdésem az lenne mi lehet az oka vagy minek az előjele?

Köszönettel: János

Kedves János!

Valószínűleg az üzemanyagrendszer karbantartásra / javításra szorul. Ha valamelyik porlasztócsúcs kopott, akkor elképzelhető, hogy időnként nagyobb dózis kerül valamelyik égéstérbe. Általában járásegyenetlenség, alapjáraton is tapasztalható füstölés, és indítási nehézség is szokott jelentkezni.

Amennyiben az autó karbantartása elmaradt a gyári ciklusoktól, feltétlenül javasolok egy levegőszűrő illetve üzemanyagszűrő cserét, érdemes megnézetni a porlasztócsúcsokat, az adagolószivattyú finomszűrőit, és az üzemanyagcsövek állapotát is. Ha a szűrő nagyon koszos, akkor alkalmasint az üzemanyagtankot is érdemes lenne kitakarítani, de legalább a felszívókosarát ellenőrizni.

A szelephézagok ellenőrzése is javasolt, a túl kicsi / megszűnt hézag szelepkitámasztást, annak folyományaként gyengeséget, henger kimaradást, szelepbeégést okozhat. Ez egy agyonüthetetlen ősmotor, kis szeretgetéssel hálasan megy még néhány kört a Föld körül.  

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Autót vettem, cseréljem-e a vezérműszíjat?

2014. október 22., 15:33 Módosítva: 2014.10.22 15:33
1

Kedves Autódoktor!

A napokban vásároltam egy 12 éves, de csak 73ezer km-t futott Audi A6 2.4 V6 motorral rendelkező autót. A kereskedő szerint az Audinál csak a megtett kilométerek számát kell figyelembe venni, és amíg az nincs meg, elég 30 ezer kilométerenként ellenőrizni a szíj állapotát.

Ön szerint cseréljek, vagy hagyhatom még a szíjat?

Válaszát előre is köszönöm! Üdv: József!

Kedves József!

Autóvásárlás után a vezérműszíj cseréje - amennyiben nem egy hitelt érdemlő, dokumentált szervizmúlttal rendelkező járművet tudhatunk magukénak - olyan mint az átírás: kötelező rítus.

Nem éri meg a kockázatot az ismeretlen vezérlésű autót használni, mert a szíj szakadása sokkal nagyobb - és váratlan - költséget okoz, mint a szíj tervezett cseréje, ráadásul a leglehetetlenebb helyen és időben áll meg az autó, ahonnan már saját erejéből nem lesz képes visszajönni. Sajnos nem kaptam motorkódot az autóhoz, legalább tizenkét változat van a 2.4 V6 motorból az adott évjárat szerint nézve.

Azonban a gyári leírás átlagos használat mellett a legszigorúbb ciklus szerint is 120 000 km megtétele vagy 5 év eltelte után javasolja a szíj cseréjét - taxi használati mód esetén pedig a 90 000 km a preferált ciklus.

A használt vezérműszíj állapotát meg lehet vizsgálni, de az élettartamára vonatkozó döntés nagyon labilis lábakon áll, mert tapasztalataink szerint még akár 100 000 km megtétele után sem feltetlenül lesz látható kopása a vezérlés alkatrészeinek, ami azonban nem jelenti azt, hogy egy bátrabb visszaváltás alkalmával ne ugorna át a szerkezetében már azért fáradt szíj. Kérem, inkább cseréltesse le a vezérlést az autóján, hogy aztán évekig ne is kelljen gondolni a görgők, szimeringek, vízpumpa, és a szíj fáradására.

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Furcsa szag a Mitsubishiben

2014. október 20., 12:52 Módosítva: 2014.10.27 12:40
1

Kedves Autódoki,

nemrég vásároltam egy Mitsubishi L200 típusú autót, 5000 km van még csak benne (super select-es). Időnként megállás után furcsa szagot érzek, mintha kuplung lenne, vagy behúzva maradt volna a kézifék, nem tudom. (persze nem maradt úgy). Szinte csak betonon használtam eddig, hátsókerékkel, egyszer kapcsoltam összkereket.

Az is feltűnt, hogy hátul a difimű olajos, koszos az autó aljához képest, illetve ilyenkor a fogyasztás is magasabb a computer szerint. (ma 13-at mutatott, és nagyon égett szag volt, amikor a probléma nem jelentkezik, 9-et mutat).

Márkaszervíz elég messze van, ezért először Önhoz fordulok.

Köszönöm válaszát! Dániel

Kedves Dániel!

Feltétlenül keresse fel a márkaszervizt, mert az autó még garanciális, tehát gyártói hiba esetén garancia keretein belül orvosolják a problémáját. Nem is baj, hogy kicsit messze van a szerviz, legalább a hosszabb úton talán jelentkezik majd a jelenség, ami a hibamegállapítás szempontjából nagy segítség lesz a kollégáknak. Érdemes telefonon jelezni a megérkezés időpontját, hogy azonnal fülön csíphessék a hibát.

Amennyiben a probléma jelentkezése esetén a fogyasztás emelkedik, nem kizárható hogy a fékek fognak be, azonban ebben az esetben a lépésben guruló autó nagyon hamar megáll, amit könnyen észre lehet venni egy dugóban való araszolás közben.

A hátsó differenciálmű ellenőrzését is bízza a szakszervizre, ilyen új autó problémája esetén nem érdemes kockáztatni a garancia elvesztését azzal, hogy külsős szerviz próbálkozik a javítással. A próbaút után fékpadi mérést javasolok, majd az erőátviteli elemek vizsgálatát, beleértve a differenciálzárak működésének ellenőrzését is. De az ESP célműszeres vallatása is valószínűleg benne lesz a márkaszerviz javítási protokolljában.

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Melegszik az Astra - vagy mégse?

2014. október 15., 12:54 Módosítva: 2014.10.15 12:54
7

96-os Astra F 1.4 ecotech. Olyan problémám van, hogy a vízhőfok jelzőm nem a valós értéket mutatja, hanem többet. Kezdetben szépen megy felfele ahogy kell ám mikor eléri az üzemi hőmérsékletet 100-105 között van. Vizet nem forralja,megnéztem többször is a kiegyenlítő tartályt. Állítólag km óra spirál csere közben el lett mozdítva benne valami. Mi lehet a konkrét probléma?

Köszönet: Jani

Kedves Jani!

Nagyon fontos információ jelen esetben az, hogy a hiba valóban azután jelentkezett-e, hogy a műszercsoport ki-beszerelésre került. Valamint még fontosabb, hogy teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a motor nem melegszik túl? Az Astra termosztátja 92 fokon nyit, a hűtőventilátor pedig 105-110 fok körül kapcsol (túlnyomásos rendszerről beszélünk!) Ha a termosztát kicsit lustán működik, vagy a hűtőventilátor egyes fokozata tönkrement, akkor előállhat az ön által leírt jelenség, hiszen a kettes ventilátor fokozat nem hagyja felforrni a motort. Először a vízhőfokot mérném meg a hőgomba tövében a kritikus hőmérsékletnél egy lézeres hőmérővel, majd a ventilátort kézi módban beindítva visszahűteném a motort, a ventilátor áramkör rövidre zárásával ki is derülne, hogy üzemképes-e az egyes fokozatú hűtés. A motoron külön vízgomba szolgál a műszeregység hőfok-érzékelésére. Ez egy egylábú gomba, emlékeim szerint a termosztátház körül található a motor elején a vezérlés oldalán. Cseréje hideg motor mellett javasolt, néhány percbe telik. Költsége 2000 Forint körüli összeg. Ellenállás-változással működik, specifikált értéket nem ad meg a gyártó, a róla lehúzott kábel járműtestre rakásával bekapcsolt gyújtás mellett a vízműszernek teljesen ki kell lendülnie a piros mezőbe. Ezt érdemes megvizsgálni, de cseréje olcsóbb, mint bármilyen vizsgálat. Ha utána is megmarad a jelenség, akkor érdemes a kiszerelt műszertáblát műszerészekkel megvizsgáltatni, beméretni, mert ritkán előfordul, hogy a műszer elhangolódik. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Zúg a futómű a Fiestában

2014. október 13., 11:22 Módosítva: 2014.10.13 11:22
1

T. Címzett!

2005-ben forgalomba helyezett 1.4-es benzines Ford Fiesta benzines kocsinál 64 401 km-nél kuplungot kellett cserélni! A csere után a futómű felől (én balról hallom) a kerék fordulattal megegyezően dübörgő hang hallható! Tehát egyértelmű, hogy a kerékfordulat és a zaj üteme összefügg egymással! Fékezés, gázelvétel, nem befolyásolja a zajt! A váltó kiszerelés előtt nem volt semmilyen zaj!

A szerelőknek jeleztem az észlelt zajt! Majd elmentünk egy próba útra! A kocsival jobbra-balra haladtunk és azt mondja a szerelő, hogy kezdődő, jobb oldali kerékcsapágy hiba! Én továbbra is balról hallom a dübörgés szerű zajt! Kerekeket leszedtem, de nem észleltem semmi hibát! Továbbra is hallatszik a ütemesen hallható dübörgés szerű zaj! Tanácstalan vagyok!

Üdvözlettel: Ferenc

Kedves Ferenc!

Kérem ellenőrizzék le, nem került esetleg felcserélésre a két első kerék. Ha az eddigi forgásiránnyal szemben futnak a gumiabroncsok, az okozhat kezdődő csapágyhanghoz kísértetiesen hasonló hangot. A kuplung kiszereléséhez az autó váltóját le kell szerelni, melyhez legtöbb esetben a két féltengelyt is ki kell bújtatni a kerékagyakból, tehát az első kerékagycsapágyak fellazításra kerülnek.

Sajnos előfordul, hogy az ismételt lehúzás során - még ha gyári nyomatékra került is lehúzásra a csapágyat/féltengelyt tartó központi anya- a futógyűrű/csapágygolyó kapcsolat megváltozik, és egy felgyorsult kopási folyamat veszi kezdetét. Ez nem feltétlenül szerelési hibát jelent, sokkal inkább pechet. A csapágyhiba egyik általános jele, hogy a kocsi oldalsó terhelésváltására változik a hangja ahogy a két csapágysor terhelése változik. 

Üdvözlettel: Gulyás Márk www.deltamark.hu

Melegszik a féktárcsa

2014. október 10., 10:20 Módosítva: 2014.10.10 10:20
1

Nemrég vásároltam Mercedesz C180 T típusú 2008-as kiadású személyautómat.

Problémám a következő:

Kb. 50 km-es út megtétele után észrevettem, hogy mind a 4 féktárcsa forró. Elszíneződve nincsen, csak a kezemet nem szívesen hagynám rajta. Az eset után már jobban figyeltem és észrevettem, mintha fogna a fék. Mentem vele 10-12 km-es szakaszt és ugyanolyan forrók voltak a féktárcsák. Jobban megszemlélve őket úgy láttam, hogy a fékbetétek szinte újak, viszont a féktárcsák régiek.

Vihetem szervizbe az autót?

Választ előre is köszönöm

Kedves Mercedes Tulajdonos!

A féktárcsák melegedése természetes velejárója a használatnak, a kézrátételes hőmérés alapján nem egyértelműsíthető a hiba jelenléte. Feltétlenül javasolok egy fékpadi mérést meleg üzemállapotban. A fék túlterheltségének, szorulásának több oka is lehet normál, civil használati mód mellett. A szorulás megléte az autó menetteljesítményén nem mindig észrevehető, főleg erősebb motor esetén.

A kismértékben szoruló fék legjobban dugóban való araszolás közben észlelhető, mert az autó megállás után nem gurul vissza, hanem stabilan áll a helyén. A régi féktárcsák nem feltétlenül jelentenek bajt, hacsak nem rozsdásak, vagy a fényes, csillogó ezüsttől eltérő egyéb színűek.

Ha azonban a féknyeregben szorulnak a betétek, vagy a féknyereg maga szorul/nehezen jár, esetleg a fékcső dugult el a visszafolyás irányában, vagy a fékfolyadék matuzsálemi korú, az már okozhat gondokat. Szerencsére a fékpad figyelmét semmi sem vonhatja el, főleg egy tapasztalt szakemberét nem a vizsgálat közben. Hosszú válaszom után a rövid summázás: igen, kérem látogasson el egy szimpatikus, hozzáértő, fékpaddal is rendelkező szervizbe!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Szellemjárta Focus

2014. október 7., 14:28 Módosítva: 2014.10.09 12:07
4

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2000-es évjáratú 4 ajtós, 1,6-os benzines Focus büszke tulajdonosa vagyok. Mostanában sajnos egyre több apró, de zavaró probléma van vele. A sebességmutató időnként leesik (nem mér), ilyenkor a napi km számláló is mozdulatlan. Kis idő múlva magától rendbe jön, amikor leesik a mutató a rádió is elhalkul, illetve gyengébbnek érződik az autó. Utána is olvastam, állítólag elég sok első Focus küzd ezzel, jeladó csere többnyire segít. Be is terveztem, hogy hamarosan megejtem, de jöttek más dolgok (kb 1,5 hete).

Először az tűnt fel, hogy megállok az autóval, leállítom, ha kinyitom az ajtót, ad egy hangjelzést, hogy még fel van kapcsolva a világítás (ez eddig rendben van). Lekapcsolom a világítást, a hangjelzés megszűnik, kiszállok, becsukom az ajtót és ismét hallom a hangjelzést. Tehát állt az autó, ajtók zárva, világítás lekapcsolva és csipogott a kocsi. Egy idő után befejezte. Később fokozódott a helyzet, már menet közben is elkezdett nekem csipogni, emellé néha kigyullad a nyitott ajtóra figyelmeztető jelzés a műszerfalon. Ha menet közben csipog, de én felkapcsolom a világítást, akkor eddig egy kivételtől eltekintve mindig abbahagyta a csipogást. Megfigyelhető még, hogy amikor menet közben épp csipogós kedvében van, a műszerfal világítás megszűnik. Ez nappal nem feltűnő, este azért zavaró. A rádió kijelzője, illetve a kis óra a középkonzolon változatlanül világít.

A központi zár működése is problémás néha. Zár-nyit-zár-nyit, ha a kulcsról próbálom, gombnyomással. Ilyenkor az ajtón kézzel benyomom a zárat (belülről), lezárja az összes ajtót. Ezt sem értem. Ha a kulcs által küldött jellel lenne baj, nem is próbálkozna. Ha valamelyik zárral lenne baj, akkor amikor kézzel benyomom a zárat, akkor sem kellene lezárnia az összes ajtót. Valószínűleg köze lehet az előbbiekhez. Amit eddig tettem a megoldás érdekében, hogy a testpontokat megtisztítottam, akár csak a sarut. Ezt még a sebességmérő probléma észlelése után ejtettem meg. Merre induljak el? Cseréljem le a zárakat, mert biztos az a rossz, elvégre nyitott ajtót jelez? Cseréljek sebességmérő jeladód, elvégre néha nem küld adatot? Vagy ez már pedig egy elektromos probléma lesz, azt kell megoldani és akkor ezek is megszűnnek/megszűnhetnek? Biztosítékokat természetesen ellenőriztem.

Köszönettel: Máté

Kedves Máté!

Nem egyértelmű a hiba oka sajnos. A sebesség-jeladó üzemképtelensége magyarázatul szolgálna a sebességmérő megállására, és talán a gyengébb teljesítményre, de a többi hibára nem nagyon. Elsődlegesen javasolnám a motorvezérlő hibanaplójának kiolvasását és menettesztet, lehetőség szerint a hiba jelentkezésekor. (A tapasztalható, előhozható hiba minden szerelő kolléga álma - az enyém is) Ha a sebességmérő jelszolgáltatása szűnik meg, akkor - ha a kábelkötege rendben van, és a mechanikus meghajtása is - a jeladó cseréje aktuális lehet. Ennek eredménye nélkül is jó lenne ha a kiszerelt műszertáblát egy műszerész vizsgálat alá venné (tudom javasolni az automuszer.hu csapatát), mert a Focus műszertáblák szoktak furcsán viselkedni. A zár problémája jó megfigyelést kíván.

Ha jól értettem a levelét, akkor kulcsról gombbal zárva visszanyit az autó, de a bal első ajtó belső lezárásával rendben végzi a dolgát. Ki kéne próbálni, hogy ha a jobb első ajtóról zárja belülről a zárat, akkor is visszanyit-e. Ha igen, akkor a bal első zár a hibás. Ha nem akkor a műszerfal lehúzásával újra kell próbálkozni a zárást, majd sajnos a kapcsolási rajzos bogarászás következik. Még egy dolog amit kérdeznék a megbontás előtt: nincs véletlenül utólagosan beszerelt rádió az autóban? Ha igen, húzza ki a rádiót, válassza le a kábelekről, és tegye be a csomagtartóba pár napra. Ha a hiba ekkor nem jelentkezik, akkor a rádió bekötésének ellenőrzését javasolom. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Döccenésnél is kopog valami az elejénél

2014. október 3., 13:29 Módosítva: 2014.10.03 13:29
1

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1996-os évjáratú, 1.3 Suzuki Swiftem és olyan problémám van,hogy minimális döccenésnél is kopog valami az elejénél. Én a lengéscsillapítóra gyanakodtam,de ma voltam műszaki vizsgán és műszakilag nincs gond az autóval. Ön szerint mi lehet a baj? Mi adhatja ezt a hangot ki? Előre is köszönöm a válaszát!

Üdv, Pisti!

Kedves Pisti!

Nagyon nehéz helyzetben vagyok, mert egyrészt a vizsgabázis rázó-rángató padján elég jól vallatható a futómű minden eleme, másrészt nagyon jó lenne hallani a hangot a hathatós segítségnyújtáshoz. Hozzá kell tennem, hogy a vizsgán való megfelelés nem jelenti azt, hogy minden futóműalkatrész csendben teszi a dolgát. Megpróbálom összefoglalni az általánosan előforduló hangokat és okozóikat, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz:

Tompa, gumis hang terhelésváltásra, oldaldőlésre: Lengőkar hátsó szilent hiba, stabilizátor szilent/támasz hiba.

Pattogós, ropogós hang kormányzásra, bukkanóra: Toronycsapágy hiba, alsó gömbfej hiba.

Éles kattanó hang kormányzáskor, rázós úton: Axiálcsukló hiba, kormánymű hiba.

Gyenge huppanó hang belengéskor: Toronyszilent, lengéscsillapító szár hiba - nem mindig párosul hatásfok romlással!

Nyöszörgő hang belengéskor, kormányzáskor: Alsó gömbfej és kormánygömbfej hiba.

Periódikusan kattogó hang kormányzásra, gázadásra: Külső féltengelycsukló hiba.

Ha a futómű aprólékos vizsgálata nem vezetne eredményre, a motortérben érdemes körülnézni (motorbak, billenésgátló bak), valamint a kerékjáratokban is. Öreg, esetleg korábban sérült autók esetében nem ritka a repedt doblemez, amit sokszor nagyon nehéz észrevenni. Ez inkább éles, roppanó hanggal jár, és a dobbetét levétele után van esély a lokalizálására. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk www.deltamark.hu

Nem mutat benzinszintet a BMW-m

2014. augusztus 27., 15:34 Módosítva: 2014.08.28 12:25
1

Olyan problémám akadt (vagyis nem is most akadt, eleve fennállt), hogy nem mutat benzinszintet a műszer. Ha a műszeregységben lévő mutatót tesztelem, az kileng, elvileg annak jónak kell lennie. A tankban ilyen van.

Erre van tapasztalatotok, hogy mi baja szokott lenni, illetve hogy tudom ellenőrizni?

Köszi!

Hello!

A jeladót kéne ellenőrizni.

Ezen vagy két, vagy három láb lesz, attól függően, hogy van-e az autóban üres tankot mutató lámpa.

Ha kétvezetékes, akkor ellenállást kéne mérni a kettő között. Alsó állásban közel végtelen ellenállást, felsőben közel rövidzárat lehet mérni. (Már persze ha nem fordítva, mint mondjuk pár amerikai Fordban, de az nagyon ritka, mert az ahhoz való műszer szakadás esetén folyton teli tankot jelez, ami mondjuk erős kibaszás)

Ha háromérintkezős, akkor előbb ki kéne zárni a lámpát. Azt úgy tudod megkeresni, hogy az egyik lábbal közösre mérve üresen rövidzárat, valamivel üres felett pedig szakadást mérhetsz rajta, átmenet nincs. Ha megvan, akkor a maradék két lábon az előzőek szerint járj el.

Ha ez stimmel, akkor a kábeleket kell ellenőrizni. Ha kizárjuk azt, hogy konkrétan elszakadt valahol (mert az vagy nem valószínű, vagy ha mégis, azt olyan helyen teszi, ami elsőre feltűnik, ahogy megközelíted a szintjelzőt), akkor a testkábelt érdemes ellenőrizni. Ez, mivel BMW-ről beszélünk, az ősi germán törzsi szokások szerint barna színű lesz. Egy jó fémes testponthoz képest minimális ellenállást kell tudni mérni a kábelen. Ha gyanús, ki kell váltani egy tuti jó testponttal, amihez csak egy darab elég hosszú kábel kell, aminek a szabad végét jó fémes testre kell kötni, mondjuk egy csavar alá.

Ha ez is megvan, akkor a jelvezetéket kell ellenőrizni, végső esetben egy szál lengő kábellel kiváltani egy gyors ellenőrzésre.

Ha minden stimmel, tankolj!

Üdv: Autódoktor

Izzócsere az A osztályban

2014. július 2., 14:19 Módosítva: 2014.07.02 14:19
1

2003-as Mercerdes A170 DCi fényszoró égőt hogyan kell cserélni? Megpróbáltam és sehogyan nem férek az égőhöz.

Válaszát előre is köszönöm:János.

Kedves János

Hozzá lehet férni az égőhöz meglehetősen könnyedén.

Kezdőknek az adott oldali első kerék leszerelését javasolnám, ezek után a kerékjárati burkolatban egy erős tenyérnyi, ovális fedél kipattintása után bármelyik izzó cserélhető a négy közül. Haladóknak elég, ha csak elfordítják a kereket jobbra vagy balra, hogy ugyanezt mindenféle szerszám nélkül megtegyék.

Üdvözlettel Autódoktor

Tuningoljunk szívódízelt

2014. június 30., 11:25 Módosítva: 2014.07.02 11:07
1

Tisztelt Autódoktor!

Ön szerint érdemes-e egy 1988-as szívódízel 190-es Mercedesre tenni egy turbót? (A menetdinamika érdekében).

Előre is köszönöm!

Tisztelt uram!

Ha pusztán a menetdinamika oldaláról nézzük, akkor igen.

Ha viszont azt is vizsgáljuk, hogy egy korrekt, megbízhatóan (mercedes mércével is...) működő átalakítás többletköltsége megéri-e a többletteljesítményt, akkor be kell látnunk, hogy egy efféle beavatkozás többe kerül, mint az autó piaci értéke.

Nem ismerem az Ön szempontjait, de mérlegelje, hogy nem egyszerűbb-e esetlegesen autócserével elérni a kívánt dinamikát.

Üdvözlettel autódoktor

Nem húz a Berlingo

2014. június 27., 11:50 Módosítva: 2014.06.27 11:50
1

Kedves Doktor Úr!

Citroen Berlingo 2.0 Hdi-m van! Az utóbbi időben indulásnál nem akar rendesen húzni (füstöl is)! Ha menet közben kinyomom a kuplungot, hagyom visszaesni a fordulatszámot alap fordulatra, akkor megy megint rendesen. Gyanakodtunk az EGR szelepre, de a kitisztítása után is megmaradt a probléma! Meg tudná mondani mitől lehet?

Válaszát köszönöm! Tamás

Tiszelt Tamás

Érzésem szerint majdnem jó helyen keresgettek, kicsivel arrébb lehet, hogy a hiba is meglesz. Az autóban a tűzfalon egymás mellett van két teljesen egyforma mágnesszelep, mindkettőre megy egy-egy elektromos csatlakozó és két-két vákuumcső.

Az egyik az egrszelep vákuumvezérlője, a másik a turbónyomásszabályzóé. Azt kellene megpróbálni, hogy a két szelepet fizikailag átcserélik. Nem kell leszerelni a két szelepet, elérnek a csövek is, a csatlakozók is. Ha érdemleges változás tapasztalható, cserélje ki a turbónyomásszabályzó hibásan működő mágnesszelepét. Nem az öné lenne az első, ami elromlott.

Üdvözlettel Autódoktor

Világít az indításgátló az Astrában

2014. június 25., 13:19 Módosítva: 2014.06.25 13:19
2

Tisztelt Doki!

Van egy 2004-es G Astra kombim Z16XEP motorral szerelve. Indítás után világítva marad a "motorvezérlő rendszer elindulásgátló" vissza jelző.

Mire utalhat ez? Se menetbeli, sem fogyasztásbeli külömbséget nem érzek. Az autó németországi behozott, és 141 000 km van óra szerint benne.

Válaszát előre is köszönöm! Zol

Kedves olvasó!

 Ez az indításgátló rendszer hibáját jelzi. Diagnosztikai műszerrel kiolvasható a dolog. De tegyen egy próbát, a kulcs fejét burkolja be két-három réteg alufóliába, ha így is elindul az autó, akkor valamilyen módon megkerülték az indításgátlót, az autó egy szimpla nyers kulccsal (rámenősebbeknek egy erősebb csavarhúzóval) is elindítható.

Ez vagyonbiztonsági szempontból minimum aggályos dolog, ha enyém lenne, én azért rendbe hozatnám, de legalább egy normális diagműszerrel megtudakolnám, mi a konkrét hiba.

Autódoktor

Nyomom a gázt, leesik a fordulat

2014. június 20., 10:07 Módosítva: 2014.06.20 10:07
12

Üdvözlöm!

Van egy 1990-es, benzines, Ford Escort kombim. Papír szerint 1,4-es, a szerelő szerint 1.6 vagy 1.8-as, ez sajnos nem derült ki. Menet közben nyomom a gázt, de a fordulatszám leesik. Néha fel tudom pörgetni a motort 4000 fölé, de utána is ugyanúgy akadozik. A szerelő azt mondta, hogy a benzinpumpának minimum 3.4 bar nyomást kellene leadnia, de az enyém csak max. 2.2-t tud. Ki is cserélte egy másikra, amin 3.4 bar nyomást mért, de amikor betette, már csak 2-2.2-t mért. Más pumpákat is kipróbált, de semmi eredmény.

Remélem, tud segíteni, előre is köszönöm!

Egyrészt meg kellene nézni a benzinszivattyú elektromos ellátását, másrészt érdemes lenne kicserélni a benzinszűrőt, ez a kettő csodákat tehet az autóval.

Autódoktor

Ingadozik az alapjárat

2014. június 18., 16:00 Módosítva: 2014.06.18 16:00
1

Kedves Doki!

2002-es 1,6 16V VW Bora autóm alapjárata időnként elkezd ingadozni, állóhelyben, lemegy 600-ra vissza ezer, aztán normalizálódik, ha kanyarodok, kiveszem üresbe, kinyomom a kuplungot, néha egyszerűen leáll, elég kellemetlen körforgalomban pl., elmegy a szervokormány, fék stb.

Újra inditáskor rendesen megy tovább probléma nélkül. Ha működik a klima nem áll elő ez a probléma. Mi lehet a gond? Fojtószelep, ház tisztitva lett már többször.

Köszönöm válaszát

Kedves olvasó

A VW csoport motorjainál többnyire nem elég elvégezni a tisztítást, hanem az összeszerelés után el kell végezni a fojtószelep betanítását is diagnosztikai műszer segítségével. ilyenkor újrakalibrálja a motoros pillangószelep a véghelyzetetit és az újonnan megtanult paraméterek alapján a továbbiakban helyesen működik a motor.

Más módszerekkel a betanulás nem elvégezhető. Ennek hiányában a probléma sajnos nem fog megszűnni.

Üdvözlettel Autódoktor

Rovatok