Tiszteletem!
Nehéz témában kérném a segítségét, autó vásárlás előtt állok, de teljesen tanácstalanul. Alap esetben kerékpárral járok/járunk mindenhova de távolabbi túrák miatt szeretnék autót venni. Így a következő kritériumok jönnek szóba azonkívül hogy szeretném ha lehetséges 4-500 ezer forintból megvalósítani:
4 személynek hosszabb utakra is ideális
4 kerékpár szállítására alkalmas, akár úg hogy a kereket kivesszük.
Valamint az erdei illetve kisebb hegyi földutaktól se rettenjek meg a jármű.
Mit tudna javasolni?
Köszönettel Péter
Kedves Péter!
Négy kerékpár semmibe nem fér be, még úgy sem, ha kiveszi a kerekeket, csak egy Transporterbe vagy hasonlóba. Ezt a problémát a tetőcsomagtartó fogja megoldani. Ha hosszabb túrákat terveznek, célszerű lenne egy kombit venni. A Toyota Carina E az egyik legtartósabb autó, amit valaha csináltak, örök, mint a nyomorúság, olajat és kopó dolgokat kell benne cserélni, ha nincs elrohadva, nagyon jó lehet.Üdvözlettel,
Olyan autót keresnék, amibe befér 5 személy+ nagyméretű kutyadoboz 100x80x71cm, plusz még egy kisebb. Esetlegesen úgy, hogy a hátsó üléssorból -1 ülés. Tehát külön kellene hajthatónak lennie. Kis városi utakra és alkalmanként hosszabb autózásokra (600-700 km) kellene, kutyástól. Kevés fogyasztással városban. Ami van rá az kb. 800-900.000 Ft. Tágas raktér kellene, ezért nem kombiban gondolkozom, hanem, olyanban amiben doboztetőre is tudok még pakolni.
Megbízható autó kell, ami nem hagy cserben pár száz kilométer után, könnyen szervizelhető. Strapabíró, a kutyák miatt, bár általában dobozban utaznak. A legfontosabb még, hogy klímás legyen (az ebek miatt). Ami még szempont lenne, hogy a hátsó ajtó(k) tolóajtó legyen. De ez nem feltétlenül kitétel. Mi az amit erre ajánlani tudnál? Mennyi kilométerig érdemes venni?
Köszi a segítséget
Enikő
Kedves Enikő!
Üdvözlettel,
Helló!
Nem tudok dönteni, kérek segítséget! Van jó döntés?
Van egy 2006-os Toyota Corolla Verso 2,2 D4D. Gyári navin, automata váltón és bőrülésen kívül minden benne van. Újonnan vettem, most lépte át a 280000 km-t. Napi 100-120 km-t használom munkába járásra, autópályán és M0-n fele-fele arányban. Ezen kívül a családot viszi kirándulni, bevásárolni, nyaralni... Szóval teszi a dolgát. Fogyasztása 5,2-5,5 liter. Szűrőket, olajat rendben megkapja. Komolyabb javítást nem igényelt.
Most interneten 1,5-1,9 millió között hirdetik a hasonlókat, hasonló bevallott kilométerrel. Ésszerű lenne most ennyiért kiszállni, és venni egy 3 év körüli dízel Avensis-t vagy Ford Galaxy-t? Vagy megtartani még vagy 3 évig, de felvállalni, az esetleges nagyobb javítási számlákat és azt, hogy akkor 380-400000 kilométerrel már szinte semmit nem adnak érte, és jobban zsebbe kell nyúlni egy cseréhez?
Nyilván van érzelmi és racionális döntés. Kívülállóként hogyan döntenél?
Üdv!
Csaba
Tisztelt Nepperűző!
Második autónak, három gyermek szállításához keresek autót 1 millió forintig. A háromból két kritériumot mar elmondtam, a 3. a biztonság lenne, 4* os NCAP tesztje pedig tudomásom szerint ennek a két autónak van. Évi 20-25 ezret menne. A Picassorol hallottam meg olvastam mindenfélét, hideget meleget is, ismerősnek is van es utálja....
Pár napja került a látómezőmbe az Espace. Érdemes ezeket nézegetni? Elég sok szervizkönyves van fent a neten. Ha véletlen Dieselt akarnék akkor melyiket érdemesebb, az 1,9 est ,vagy a 2,2-est? Vagy felejtős mind a kettő, és vegyem a 2 literes benzinest?
Szívem szerint Sharant vagy a rokonait vennem, de lényegesen szarabbul törik mint bármelyik a két francia közül. Ha mondjuk megkapom 800 körül es 2-300 at rá kell költeni, de van egy jó autóm az úgy rendben lenne.
Tisztelettel:
Kasnya Tamás
Kedves Tamás!
Picassója az én egyik ismerősömnek is van, ő meg nagyon szereti, ez ilyen. Ő jó tíz évvel ezelőtt vett egy használt Picassót, és azóta már a harmadikat fogyasztja, annyira meg van elégedve vele. Én még soha nem vettem autót töréstesztek alapján, általában a várható megbízhatóság alapján próbálok vásárolni. Nekem is van két gyerekem, én is féltem őket, de nem gondolom, hogy a védelemnek ez a módja. A Csikós sem potenciális gyerek gyilkos, mert harminc éves autókba ülteti a családját.
Az öreg Espace nem rossz konstrukció, de mint minden öreg autónál, ezeknél is előfordulhat bármilyen meghibásodás. Elektromos nyűgök előfordulhatnak, ha a kiszemelt példányon már nem működik ez-az, akkor hagyja ott, hacsak nem elektromos hibakeresés a hobbija. A régi Galaxy/Alhambra/Sharan trió nagyon jó konstrukció, de elég sok a letaposott példány, óvatosan válogasson, nem egy közülük már több, mint tízszer, van amelyik tizenötször is megkerülte a Földet, csak az óra más mutat. Ha azonban rendben van, akkor normális karbantartás mellett még sokáig jó lehet még.
Üdvözlettel,
Üdv,
Üdv,
Róbert
Kedves Róbert!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Köszönettel,
Imre
Kedves Imre!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper Úr!
Előre is köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állunk, van rá 1,5 milliónk + átírási költségre szervizre egy kis tartalék. Van egy gyerkőc is ezért mindenféleképpen kombit szeretnénk. Persze a feleségem szemében teljesen más a jó autó mint az enyémben. Neki nagyon fontos az évjárat és hogy mennyi km van benne. Az Ő kedvence a Ford Focus, mert hogy ezért az árért már lehet kapni 2007-08-as évjáratot is, nekem jobban tetszene egy Mazda 6 2004-05-ből vagy egy Audi A4 2000-01-ből (persze szerinte ez már nagyon öreg autó, szinte bontószökevény).
A Ford és az Audi között elég nagy a korkülönbség, de szerintem minőségben is, vagy ez csak belemagyarázás a márkába? Évente kb. 30.000 km használnánk. Az autókhoz nem nagyon értünk. Ennek függvényében kérem segítségét. Ön szerint melyik lenne a jobb választás vagy más javaslat esetleg? Segítségét előre is köszönöm.
Üdv. Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Én szeretnék egy autót vásárolni heteken belül 1 millió forintig! Az elvárásaim: Legalább 1.9-es motor benzin vagy dízel mindegy, klíma, legalább 2000-es évjárat, viszonylag olcsó szervízköltség, és megbízható legyen mert 1-2 havonta járok haza Németországból!
Nézegettem a BMW 320d-ket illetve az 525, 530d-ket. Mennyire megbízhatóak ezek? Illetve ha nem ezeket, akkor milyen autót ajánlana?
Köszönöm!
Üdv.: Tibi
Kedves Tibi!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Köszönettel: K. Márk!
Kedves Márk!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Köszönettel,
Bence
Kedves Bence!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Nyáron szeretnék autót vásárolni és jelen pillanatban több alternatíva is szóba jön.
A keret kb 1,2 millió + szerviz. Fiatal vagyok, fontos a vezetési élmény, de gondolkozom előre is, esetleges családi létszám bővülése esetére is. Most érkeztem el oda, hogy megcsapott a BMW szele, és szemezgetem egy 320, as illetve 525-ös kombival. Kicsit tartok tőlük, mert mégiscsak prémium márka, alkatrész javítás egyebek. Olvasgattam a hibákról is, de az ijesztőbbek csak az 525tds modellnél voltak.
Kérdésem az lenne, hogy megéri-e belevágni ilyen árkategóriában BMW vásárlásba, vagy maradnom kéne a "realitás" talaján és más márkát választani.
Ilyen árban általában sok km-es autókat lehet venni. Mennyire kell tartani az esetleges 250-280 ezret futott daraboktól?
Válaszát előre is köszönöm:
Gergely
Kedves Gergely!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Ma bekukkantottam telephelyére. Ezt folytatva szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye az angliai használtautók magyarországi üzembehelyezéséről és használatáról? Milyen terheket vállal, aki erre a kompromisszumra vállalkozik?
Előzmény annyi volt, hogy pályakezdő fiam angliai autó vásárlását most vezényeltem le internetes keresés és telefonos távirányítás útján, sikeresen, egy Honda Jazz végeredménnyel. Elég jól belelátok most az ottani vásárlási lehetőségekbe.
Üdvözlettel
Sándor
Kedves Sándor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Úgy hozta az élet, hogy munkahelyváltás miatt (megéri) napi 35+35 km-t kell munkába/ból autóznom. Autót keresek, kutatok, Vásárolnék - pár héten belül. Ehhez kérném a tanácsát!
Mihez kellene?
70 km napi ingázás, hétvégi kutyát, brngát, barátnőt kocsibabevágós kirándulásokra, fiatal - aktív élet élésére (színház, randi, kisbolt, stb). Évi kb. 18.000 km.
Mit várnék el tőle?
Legyen megbízható, relatíve olcsón fenntartható-üzemeltethető, lehessen vele haladni a forgalomban (városon kívül 80%-ban), és persze baleset után épségben másszak ki belőle.
Keret?
Legkeményebb szűrési kritérium, 800.000 ft + X ezer ft a kötelező szervízekre, stb.
Lázas totalcar olvasás után (:)) a következőkre szűrtem le a kínálatot:
Ford Focus (98-04) 1.6-1.8 benzin /- TDCI, TDI től óva intenek/, kizárólag KOMBIban
Toyota Avensis (97-03) Benzin és Diesel (D-4D) egyaránt, 4-5 ajtós és KOMBI is szóbajöhet.
Azért a németekről sem mondtam le:
VW Golf IV./ Passat 1.9 TDI variant
Audi A/4 (95-01)avant 1.9 TDI - esetleg quattro, ha olyan jó a vétel.
Őszintén bevallom, kombikra vagyok leginkább kihegyezve, de kész vagyok kompromisszumok kötésére is természetesen - ilyen összegért.
Köszönettel,
Máté
Kedves Máté!
Üdvözlettel,
T. Nepperűző!
Üdvözlettel: Péter a dizeles.
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
20 éve használok egy 1,6-os F-Astra kombit, és lassan eljön az ideje, hogy lecseréljem. Mindenképpen kombit és egy megbízható "tömegautót" szeretnék. 64 éves nyugdíjas vagyok, évi 8-10 ezer kilométert autózom, ezért csak egy benzines Octavia jöhet szóba.
Az első kérdésem: 1,4 TSI motorral vagy 1,6-es szívó-motorral. Adatai alapján nagyon tetszik a TSI, de nagyon sokan mondják, hogy a TSI túl bonyolult, és ezért, ha a turbó meghibásodik, annak a javítása nagyon macerás, drága, és kevés helyen értenek hozzá. Ön melyiket választaná?
A második kérdésem: Ár / érték / megbízhatóság szempontjából melyik évjáratot és futott kilométert érdemes megcélozni a kereséskor? Ön a helyemben milyent keresne?
Köszönettel: S. György.
Kedves György!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
A helyzet: 2007-es évjáratú E92 BMW-m nyűgös egy autó. 3 éve szolgál engem közel sem olyan megbízhatóan mint előtte az E46. Ezért el szeretném adni.
A kérdés: Melyik autót válasszam a következő két típus közül, melyik lehet jobb választás? Évi kb 30e km-t megyek, sportosan vezetek (küldtem is önnek képet az idei pályanapról amin kergetjük egymást)
Alfa 159 1.9 , 2.0 JTD - 2008 utáni (150/170ló) vagy BMW E46 320d - 2004 utáni (150 ló). Ez a két autó tetszik. (Kasztni mindegy, akár cabrio is jöhet, de mindenképp kéziváltós) Az ár is szinte mindegy ugyanis olcsóbb autókról beszélünk mint a mostani kocsim. (3 000 000 körül a kinálat teteje, ez teljesen belefér)
A "megbízhatatlan" olasztól joggal félek? A gondtalan E46-kilométerek már csak megszépült emlékek? Mit gondol? Ön melyiket ajánlaná?
Előre is köszönöm válaszát,
Üdvözlettel,
Áron
Kedves Áron
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok és egy kissé tanácstalan vagyok. Nem tudom hogy mit érdemes illetve mit nem érdemes megvenni. Maximum 1.100.000.- forintért terveztem autót venni.
Amire szükségem lenne, az egy viszonylag tágas, dinamikus autó. Motorja lehet akár dízel akár benzin, a lényeg hogy megbízható legyen, szervizköltségei ne legyenek az egekbe. Köbcenti max 2200-ig. Az autó évjárata ne legyen 2000 előtti. Amiket én néztem: Ford Mondeo, VW Passat, Opel Vectra C, BMW 320d. Nyilván sok gyártó kimaradt, elsősorban ezek jutottak eszembe, de nem zárkózom el semmi elől. Elsősorban azt szeretném megtudni, hogy te mint szakértő, melyik autót ajánlanád, és milyen motorral?
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv!
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Én is a háromgyerekes kérdéskört járom körbe - kicsit másfelől. Jelenleg egy 24 éves Passatot hajtok, rendben karbantartva, még mindig első tulajdonosnál. Most kapott a motor nagygenerált, szeretjük, nem is akarom eladni. 5 litert fogyaszt, városi mászkálásra tökéletes 2 gyerekig. Ugyanakkor 3 gyerekülés plusz két felnőtt sehogy sem fér bele, ezért vennénk valami családkompatibilisebb járművet is a nyaralásokra meg a városon kívüli nagycsaládos utakra. A futásteljesítményre nem nagyon térnék ki, évi 15.000 kmt megyünk, de ebből a városi használat nagyrészt a megmaradó malacorrúval fog történni.
Pár nappal ezelőttig eldöntött tény volt, hogy a Sharan/Alhambra duóból veszünk valamit 5-6 éves kor körül, 2,5-3 millió forint magasságában, egymilliót tartalékolva szervíz költségekre. Aztán az év végi TC összefoglaló cikkben (http://totalcar.hu/magazin/2013/12/30/ezt_utaltuk_ezt_szerettuk/) véletlenül megláttam a Winkler által ajánlott Ssangyong Rextont. Még az életben nem hallottam korábban a Rextonról, de nagyon megtetszett ez a batár nekem is és a nejemnek is. Végigrágtam a cikkeket meg a népitéletes posztokat. A cikkek elolvasása után úgy látom, hogy méreteiben, fogyasztásában (csak plusz két liter), árában, körülbelül a kinézett Sharan kategóriájával megegyezőek a paraméterei. Szinte viszket a tenyerem egy ilyen után. Ami miatt bizonytalan vagyok, hogy egyértelműen ritkább típus a Sharannál, tehát a szervízelése, alkatrészellátása lehet problémásabb. Emellett nem tudom, hogy az automata váltó miatt kell-e tőle félni. Önnek mi a véleménye a Rextonról? Javasolna egy ilyet 5-6 évesen 3 gyerekkel való használatra? Sharan szervízeléséről már tájékozódtam(malacorrúhoz képest 2-2,5-ször többe kerül). Mennyivel költségesebb a Rextont szervizelni, mint egy Sharant? Ha érdemes ebben is gondolkodni, akkor hazait érdemes nézni, vagy inkább nézzünk körbe a külföldi piacon?Válaszát köszönöm előre is, üdvözlettel:
Dávid
Kedves Dávid!
Üdvözlettel,
Kedves Nepprűző,
Családi kombi vásárlása előtt állok és nem jutok megegyezésre magammal.
Az egyik jelölt egy Ford Focus, 2008 körüli, 1.6-os benzines motorral. Biztos, hogy praktikus, jó autó, de nekem jobban tetszene egy szintén 2008 körüli (legrosszabb esetben 2006), 1.8-as, benzines Peugeot 407 SW. Szerintem gyönyörű autó, viszont elég sok rosszat hallani a francia autókról.
Mennyire lenne hiba az oroszlánt választani? Hiba lenne?
Köszönettel,
P
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Gábor vagyok, 24 éves és autóvásárlás előtt állok, ezért szeretném a segitségedet kérni. Jelenleg Ausztriában élek, így olykor megesik, hogy 7 órát is vezetek amire hazaérek. Ezért egy olyan autóra lenne szükségem, ami borzasztó kènyelmes és masszív. Nem vagyok egy átlagos alkat, ezért az autó sem árt, ha kitűnik a tömegből. Ha már kényelem, akkor egy automata, mégpedig egy dízel. Az autóra 3,1 milliót szánnék maximum, igazából van is kiszemelt, a 730-as BMW. Találtam is párat 2,8 - 3,1 millió környèkèn, a 2005-ös évjáratból. Ee nem nagyon vagyok otthon a BMW-ben. Azt tudom, hogy nem annyiba kerül a fenntartása mint egy Suzukié, de valószinűleg nem is leszek olyan fáradt a hosszú út végén. Az 5-ös is szóba került, de a 7-es sokkal jobban tetszik.
Tehát a kérdésem az, hogy boldog leszek-e a 730d-vel, vagy esetleg van más autótipped?
Előre is köszönöm a választ.
Tisztelettel, Gábor
Kedves Gábor!
A hetes BMW egy nagyon jó autó, és a Suzukiból nézve az egy hipertér ugrás. Motorja, váltója elég megbízható, de az időszakos ellenőrzéseket, cseréket illik komolyan venni. Apró elektromos nyűgök előfordulhatnak, mivel tele van kábellel meg konnektorral.Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Jelenleg hajtott 2001-es, 290e-t futott 1.8 Lagunámból szeretnék átülni egy sportosabb, izgalmasabb "élményautóba". 26 éves vagyok, család még nincs kilátásban. Évente nem mennék sokat, max 10.000 km-t, azt is rövidebb, 4-5 km-es távokon (Munkahely, barátnő, stb.)
Kiszemeltem pedig az Alfa 147-es, a keret pedig úgy 900e-1m Forint. Ennyiért főleg 1.6-os, 120LE-s benzines modellek vannak, de gondolom a rövid távok miatt az 1.9JTD-k nem javallottak. Tisztában vagyok, hogy melyek a modell költséges típushibái (elszakadó vezérműszíj, vezérlésmódosító, érzékeny futómű, 8db gyertya, és persze az elektronikai hibák), mégis érdekelne, mennyire tartja ésszerűnek a cserét. Tudom, Alfát az ember érzelmi alapon vesz, de a Lagunámra is vigyázok, tisztán és rendben tartom, rendesen szervizeltetem, de főleg a magas futás és az utóbbi idők váratlan költségei miatt gondolkozom a váltáson. Esetleg tud-e mást javasolni az említett feltételek mellett? Gondolkoztam még az E46-os BMW-n is, de mivel azok igen kedvelt használt autók, bizonyára rengeteg a tekert órás, ismeretlen eredetű példány, ráadásul szinte már-már népautó a fiatalok körében, szemben az Alfákkal.
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves Sándor!
Kedves Nepperűző!
Eljött az idő, hogy lecseréljem imádott 406-os Peugeot-mat egy nagy és legalább annyira szép kombira, mivel családunk gyarapodni fog. Nem tudom megkötni azt a kompromisszumot, hogy nyomorogjunk ha elindulunk bárhová. Több típus is szóba került, legfőképpen Vectra C 1.9 CDTI, de sajnos nem tudtam kötődni hozzá. Az a belső sivárság.....jesszus. Tudtam, hogy soha nem leszünk egy lélek.
És akkor fölbugyborékolt: FIAT CROMA 1.9 Multijet 150HP (2006). Kérdésem: villog az óriási piros lámpa, hogy NEEE. Vagy csak annyi gondom lesz vele mint bármelyik százötvenezret futott turbódízellel? Ezt a kocsit nagyon tudnám szeretni, és átlagban százezerrel kevesebb kilométer van bennük, mint az összes területiképviselő-kombiban. Terhelés: átlag havi 2000 km, főleg autópályán és 130-cal.
Zs-terv: Mazda 6.
Előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Tisztelt Totalcar!
Dilemmában vagyok autóvásárlás terén. Ford Focus 1.4 Ambiante (5 ajtós, de nem kombi, benzines) vagy Opel Zafira A 1.6 (autógázos)?
Mindkét autó mellett szólnak érvek. Családapa vagyok, jelenleg egy gyerkőc van, de 1-2 éven belül tervezzük a következőt, így mindenképpen 5 ajtós változatot és aránylag tágasabb csomagtérrel rendelkező autót szeretnék. Fontos számomra a fogyasztás, a vezetési élmény, a viszonylag olcsó árkategória és a külső megjelenés, és persze nem utolsó sorban a fenntartás, olcsóbb alkatrész. Mindkét autó, ha millió alatt szeretnék hozzájutni, akkor 10 évesnél nem nagyon találok fiatalabbat, de talán ez nem is elvárás számomra. Viszont 15 évnél nem akarok idősebb autót, minimum 2000-es évjáratot. Tudom, hogy az általam választott két autó nagyon külömbözik egymástól egymástól, mégis nehéz a döntés. Az ön segítségét szeretném kérni, hogy milyen érveket tudna mondani a Ford, és milyen érveket az Opel mellett, illetve Ön melyiket választaná.
Köszönöm,
V. Csaba
Kedves Csaba!
Üdvözlettel,