Totalcar Vakbarát Hírportál

Első tulaj vagyok, mégsem tudom eladni

2013. december 21., 07:39 Módosítva: 2013.12.21 07:39
7
 
Kedves Nepperűző!

Van egy 9 éves Cordobám, melyet újonnan vásároltam. Az autóban 240 ezer km van, pár apróságtól eltekintve nincs probléma vele. Folyamatosan szervizelt autóról van szó. Mindig is fontos volt, hogy csak indítani kelljen, no meg tankolni. Ennek fényben nem csoda, hogy szuper állapotban van. Híven mutatja, hogy mennyire megkíméltük és vigyáztunk rá: még gyári a kuplungja! Az autót imádtuk, de most eljött a csere ideje. Gyerek van, kombira váltanánk. Csakhogy nincs érdeklődő az autóra, ha pedig igen, a km óra láttán mondja vissza az adás-vételt.

Én megmondom őszintén, ha éves szinten 5-10 ezer km-re vennék autót, simán vásárolnék bizonyíthatóan karbantartott, több száz ezret futott autót.

Az eladásban kérem a segítségét, mert tényleg kezdek tanácstalan lenni, mivel tehetném vonzóvá az autót. Nem sürgős az eladás, szóval nem viszem le a sárga földig a vételárat, főleg annak tudatában, hogy ha v.ki megveszi, csak indít és tankol... Minden javításról számlával rendelkezem, de úgy látszik ez sem elég. Pedig vettem már autót úgy, hogy utána a vétel ár felét kellett rá költeni. A km óra tekerésben egyáltalán nem vagyok partner, ráadásul ezért manapság már komoly büntetés jár.

Ha megtenné, hogy a magas futásteljesítményt említő esetleges vevőimnek milyen elfogadható választ adhatnék, amivel legalább esély mutatkozna az eladásra... Értem én, hogy kopnak az alkatrészek, de azokat a kevés km-es autón is cserélni kell egy idő után. Az én autóm motorja soha egy deciliter olajat sem evett, és vél. szerint nagyon sokáig bírni fogja még a strapát.

Kíváncsi vagyok a válászára!

A végén még lehet, hogy megtartom az autót... :)

Üdv. és köszönöm!

Kis P.

 

Kedves Kis P!

Az autó eladásának egyik sarkalatos pontja hirdetés. Nem mindegy mit írunk bele, milyen képeket töltünk föl. Sajnos az Ön hirdetését nem látom, így nem tudom megmondani, hogy az Öné ebből a szempontból rendben van-e. Nem mindegy hogyan beszélünk a vevőkkel. Udvariasnak kell lenni, akármilyen hülye is van a telefon másik végén. Nem szabad magunkat felbosszantani, ha egy nyilvánvalóan hozzá nem értő ember butaságokat beszél a telefonba, és meg akar bennünket győzni, hogy ő jobban tudja milyen az autónk, mert ő olvasta a neten. Fölösleges felbosszantani magunkat más hülyesége miatt. Van az a fajta telefonáló, akinél abban reménykedem, hogy csak el ne jöjjön, mert már a telefonbeszélgetésből lejön, hogy csak az időmet fogja rabolni. Nem szabad ezzel foglalkozni, nem vagyunk egyformák, ha nem lennének hülyék, honnan tudnánk ki a normális. Szerencsére az emberek többsége nem fárasztó, kevés az extrém hülye, őket meg határozottan kell kezelni. Az autó eladás nem olyan egyszerű dolog, két mondatban nem lehet elmondani, ezt nem tanítják az iskolában. Nekem sem ment elsőre, aztán az idő előrehaladtával belejön az ember. De a legfontosabb, türelem kell hozzá.
 
Üdvözlettel,

Öreg Golfot öreg Civicre?

2013. december 20., 07:52 Módosítva: 2013.12.20 07:52
43
 
Tisztelt Nepperűző,

Fiatal autótulajdonos vagyok, a családból rám maradt egy VW Golf II 1.6D typusú autó. Már jó öreg (23 éves) és felújításra szorulna. Az lenne a kérdésem, mennyire lenne érdemes egy Honda Civic 5-gen-re, vagy hasonlóra cserélni? Leginkább anyagilag érdekel a dolog, kissé tartok a szervizköltségektől, de a tulajdonosok állítják, hogy a bontott alkatrészek olcsók, és nem is romlékony a gép. Érdemes-e a profilváltást elkezdeni? Természetesen a golfnál nem lesz gazdaságosabb, csak a kiugró költségek miatt kérdezem.

A választ előre is köszönöm
Üdvözlettel: Zsolt

 

Kedves Zsolt!

A japán autókról sokan terjesztik, hogy hú de drága az alkatrész hozzájuk. Általában olyanoktól hallani ezt a bölcsességet, akiknek még nem volt japán autójuk, csak hallották valakitől, akinek szintén nem volt. Ebben van némi igazság, de jellemzően csak néhány speciálisabb alkatrész kerül sokba, a kopó alkatrészekből ugyanúgy nagy választék van utángyártott alkatrészekből, mint egy Golfhoz. A japán motorok híresek a tartósságukról, persze ez nem jelenti azt, hogy mindent kibírnak. Szervizelni ezeket is kell, de ha megkapják a megfelelő gondoskodást, van bennük hűtőfolyadék és jó olaj, akkor valóban szinte szétüthetetlenek. Nem kell tőle félni, de vásárlás előtt érdemes egy hozzáértőnek megmutatni az autót.
 
Üdvözlettel,

Összkerékhajtású autót szeretnék

2013. december 19., 12:00 Módosítva: 2013.12.19 12:00
4
 
Tisztelt Nepperűző,

Összkerékhajtású autóra van szükségem.
A maximális keret, amit rá szánok 3 millió forint, papírmunkával együtt (átírás, első szerviz, 1 évre súlyadó, biztosítás).
Két típust néztem ki:
Audi A4 1.8T Quattro
Subaru Legacy

Melyik a kevésbé elromlós fajta? Melyiknek jobb az összkerékhajtása?
A Subaru motorjait nem ismerem, abban melyik a jó motor?
Ön melyik autót ajánlaná?

 

Kedves Zsolt!

Az Audi quattro hajtása az egyik legismertebb és legjobb ebben a ligában, de csak a hosszmotorosokban van ez, a keresztmotorosokban csak a syncro hajtás van. A Subaru szintén híres a négykerék hajtásáról, ugyanúgy ralli világbajnoki címek bizonyítják a témában való jártasságukat, mint az Audi esetében. Mindkettő jó összkerekes rendszer, egyiket sem tenném a másik elé. Subarból én egy két literes szívó vagy turbó motorosat vennék. Van belőle 2.5-ös turbós is, de ezek hajlamosak csapágyasak lenni. Persze van már erre is megoldás, már léteznek hozzá olyan erősített alkatrészekből álló csomagok, amelyekkel ki lehet küszöbölni ezt a problémát.
 
Üdvözlettel,

Fabiáról Golfra váltanék

2013. december 18., 07:55 Módosítva: 2013.12.18 07:55
3
 
Tisztelt Nepperűző,

Egy 2003-as Fábiát hajtok. Lassan cserén gondolkodom, ami tetszene az az ötös Golf. Négy, maximum öt évvel fiatalabb autóba így kb egymilliós ráfordítással át tudnék ülni. A kérdés az, hogy van-e értelme, ér-e annyival többet egy VW?

 

Kedves Kérdező!

A Fabia és a Golf között egy hipertér ugrás van, már ami a minőséget illeti. A Golf V későbbi fejlesztés, de a vele egykorú Golf IV is sokkal komolyabb autó, mint a Fabia. Más minőségű anyagokkal, igényesebb belsővel, és már megalkotásukkor sem volt ugyanaz a célközönségük. Félreértés ne essék, jó autók, de mindig túl voltak egy kicsit árazva, és mindig hasra kellett tőle esni. Hogy érdemes-e váltani? Különbség van köztük rendesen, de azt Önnek kell eldönteni, hogy egymilliónyi különbség van-e köztük.
 
Üdvözlettel,

Izgalmas ingázóst kétmillióig

2013. december 17., 07:44 Módosítva: 2013.12.17 07:44
2
 
Kedves Becsületesnepper,

hosszú évek óta élünk harmonikus kapcsolatban 2003-as dízel fiestámmal, amit mostanában már csak napi ingázásra használok, nagyjából 20km-es távon.

Szeretem a fiestát, jól is működik de már rettenetesen unom, és most úgy érzem, van lehetőségem lecserélni valami izgalmasabbra.

Mivel nem megyek sokat, benzinest vennék, a lényeg, hogy ne unjam magam halálra benne, ne egyen irreálisan sokat és mivel ezzel jutok be a munkahelyemre, ne álljon évi 2 hónapot szerelőnél. A keretem olyan 1,8 Millió, plusz 400 tartalék az esetleges gondokra. Otthon és munkában is van garázs, így akár egy cabriót is bevállalnék. Mivel nem vagyok nagydarab és városba kell, a kis autókat előnyben részesítem.

Amiket nézegettem:

Mazda MX-5 NB
BMW E46 318i
Fiat Panda 100HP
Honda Civic 1.6 (az űrhajóCivic előtti generáció)

Ezek közül mi az amiben érdemes gondolkodni, illetve mi jöhet még szóba?

Köszönöm a válaszát,
Üdvözlettel,
D.G.

 

Kedves Kérdező!

Az E46 jó választás lehet, nem elromlós fajta, a kupé különösen szép, pláne egy M paketes. A Mazda MX5 NB nagyon élvezetes kis autó, zseniális a kormány, a váltó és a futómű összhangja. Tökéletes példa arra, hogy nem motorerő kell a vezetési a jó élményhez. Hely nem sok van benne, de élmény annál több. Amíg nincs gyerek, és megteheti az ember, nagyon érdemes kipróbálni, onnantól van fogalmunk a jó autóról. A Honda Civic Ön által említett verziója egy jó autó, de a Type -R kivételével nem különösebben izgalmas. Nem hódít a kinézetével, de a problémamentes közlekedésre tökéletesen alkalmas. A Panda 100 HP megint csak egy szórakoztató autó, vele nem unalmas a közlekedés. Bármelyikük megvehető, nem rejt különösebben nagy aknát az üzemeltetésük.
 
Üdvözlettel,

Opelem van, Opelre cserélném

2013. december 16., 17:26 Módosítva: 2013.12.16 17:27
9
 
Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 94-es, 1.2-es 45 LE-s B Corsa tulajdonosa vagyok. Az autót imádom (újkorától a miénk, megörökeltem édesanyámtól), műszaki problémája sosem volt, igaz, 56.000-ren áll az óra, jogosítványom megszerzéséig keveset használtuk. Fapados és gyenge, amihez bő 8 literes városi fogyasztás társul, és nem egy élményautó, ez az, amiért lecserélném, mert az egyik legkedvesebb hobbim a vezetés.

A márkahűség miatt maradnék az Opelnél, a kis Corsához hasonlóan megbízható, alacsony fenntartási költségekkel rendelkező, közepesen fogyasztó modellt szeretnék, futásteljesítmény nagyjából mindegy, annak a fele sem igaz általában. Teljesítmény tekintetében 100 LE körüli/fölötti autó lenne az ideális. Napi szinten nem használom és a dízelt amúgysem szeretem, ezért csak benzines, kézi váltós modellek érdekelnének. 3 milliót szánnék rá papírmunkával, de olcsóbb típusok is érdekelnek. Főként városban használom, de néha egy-egy vidéki/külföldi kirándulás is előfordulhat. Kényelmi extrák nem érdekelnek túlzottan.

Típusok, melyek tetszenének:
Opel Corsa C 1.8 (akár GSI, akár sima)
Opel Astra H GTC
Opel Astra J
Opel Signum (faceliftes)

A kérdésem az lenne, hogy melyik típus melyik motorral lenne a legjobb, érdemes a turbó, vagy jó a szívó is? Melyik motorkat kerüljem? Melyiknél mire kell figyelni, mik a sarkallatos pontok? Melyik típus/motor kombinácó lenne egy városban is praktikus, kényelmes, de aránylag fürge járgány?

Köszönöm megtisztelő válaszát:

T. Zita

 

Kedves Zita!

Mindig elcsodálkozom ezen a márkahűség dolgon, különösen mikor egy olyan átlag autóról van szó, mint az Opel, mert a világ nem itt ér véget. Félreértés ne essék, jó autó az Opel, de az egy hűséges szolgáló, akire mindig számíthatunk, de a szórakoztatásunkra korlátozottan alkalmas. Teszi a dolgát, de ennyi, van egy csomó más autó, ami sokkal jobb nála. Amíg nem próbál ki mást, nem tudja meg milyen színes a világ. A nagybátyámnak volt ilyen Opel becsípődése, aztán meggyógyult, amikor hosszabb távon átült egy-két más autóba. Azóta nem nézegeti az Opeleket, neki egy Passat 3.6 4 motion-je, a feleségének egy 1-es BMW-je, a fiának Minije van, és boldogok velük. Írja is, hogy a hobbija a vezetés, akkor egy olyan autót vennék, ami vezetési élményt is ad.

Ha szeretne egy kicsit tüzesebb, vidámabb autót, akkor olcsóbban vehet egy Fiat Panda 100 HP-t. Ha egy jó autót szeretne, akkor ott a Honda Jazz, ennyi pénzért 2010-es, 2011-es autókat vehet. Mit szólna egy Minihez? Szexi, dögös kocsi, jó futóművel, egy 1.6-os szívó motoros pont jó arra, amire Önnek kell. A turbós erősebb ugyan, de sokkal problémásabb. A teljesség igénye nélkül, Toyota Yaris, Fiat 500, Citroen C2 1.6 VTR, stb. Hogy az ön által említett Opelekről is beszéljek, a Corsa C GSI nem rossz, de a Panda 100 HP jobb, élvezetesebb, igaz kisebb/alig van a választék, de a Mini is sokkal ügyesebb futóművel rendelkezik. Az Astra H GTC formájában a mai napig maradt valamennyi dög, az Opelek közül még az mozgat meg bennem valamit, de mint élmény autó nem tudok rá gondolni. Astra J, hát az sem az élményről szól, különösen az 1.4-es szívó benzines, rég láttam ilyen döglött gázpedált autóban, helyváltoztatásra alkalmas, de ennyi. A Signum szerintem egyszerűen túl nagy arra, amire keresi az autót. Jobban körülnéznék az autók között, elmennék, megnéznék párat, aztán döntenék. Persze még utána is vehet Opelt, ha szeretne, de legalább körülnézett.

 
Üdvözlettel,

Egyedi sportautót hatmillióig

2013. december 15., 08:28 Módosítva: 2013.12.16 20:06
11
 
Szervusz Nepperűző!

Kissé gondban vagyok, élmény autót szeretnék, igazából csak magamnak (család jár mással) évi kb 3-4000km, olyan kocsit szeretnék ami nem jön velem szembe 100 méteren legalább 4, tehát audi bmw kizárva! Kb 6 millióig! Imádom a Corvetteket, de félek is tőlük, Magyarországon nincs normális c4-es, de a c5 ös is ritka, nézegettem a mustangokat is, nagyon bejön, valamiféle v8-as fetisiszta vagyok :) közben a porschékra is szemet vetettem, de csak carrera jöhet szóba, imádom a jaguárokat, XK?? És találtam még 1 kakukktojást is opel GT néven, paraméterekben nem is rossz, de csak 1 opel, és 4 henger :( Ezért kérném a segítséged, melyik lehet a befutó, a tankolás nem téma (a kevés kilométer miatt sem), de lyukra sem szeretnék futni, értéktartás nem érdekel, úgyis megtartom!

Üdvözlettel:
Kavics

 

Kedves Kavics!

Corvette-ből tényleg nincs itthon választék. Ha C4-es vagy C5-ös Corvette-et szeretne, akkor körül kell nézni ott, ahol több van, külföldön. Mielőtt azonban kiszaladna, én azért még megpróbálnám az amerikai autók körül csoportosuló klubokat, hátha tudnak valamilyen eladó példányról az ismeretségi körben. A Porsche az mindig Porsche marad. Jó választás, megbízható autók, bírják azt is, ha rendesen meghajtják őket, a fékkel még széria állapotában is ki lehet menni akár egy pályanapra is. Porsche 911-est talán könnyebb venni, mint egy Corvette-et, és 6 millióért már tényleg kapni jót.

Jaguár XK 4.0 literes szívó motorral szerelt változatainak a váltója 150-200 ezer kilométer között tönkre szokott menni, ez szinte biztos. A kompresszorosoknak más a váltója, azoknál ez a hiba nem jellemző. Az első széria vezérműlánc feszítőjének dugattyú perselye műanyagból készült, ha ez elreped, akkor az olajnyomás elmegy, a lánc megugrik, a szelepek összekócolódnak, de a dugattyúk és a hengerfej sem ússza meg. A gyár észrevette a hibát és kicserélte a hibás konstrukciójú alkatrészt, később a láncfeszítők dugattyújának perselye már fémből készült, azokkal már ilyen gond nincs. Vásárláskor le kell ellenőrizni, hogy a csere megtörtént-e már. Olajcserekor az olajteknőt le kell venni, mert az lecsapató tartályként is működik, és ha ezt, illetve az olajpumpát nem takarítják ki rendesen minden olajcserekor, az a motor későbbi károsodásához vezet. Más bajuk nem szokott lenni. A későbbi 4.2 literes verziónál csak az olajcserére kell figyelni, elég megbízható konstrukció. Az Opel GT-ről annyit tudok, hogy láttam már az utcán, ennek utána kellene nézni a típushoz tartozó fórumokon. Ha egy 911-es és az Opel között kéne választanom, én biztos a Porsche-t venném. Ebből a felsorolásból számomra a 911-es a legkomolyabb kocsi.

 
Üdvözlettel,

Első autónak BMW-t vagy Renault-t?

2013. december 14., 14:53 Módosítva: 2013.12.14 14:53
20
 
Tisztelt Nepperűző!

23 éves egyetemista vagyok. A közeljövőben tervezem első saját autóm megvásárlását. Mindenképpen fiatalos, sportos autó szeretnék. Eddig kettő típus volt ami megfogott. Az egyik a BMW E36 328i coupe, a másik pedig a Renault Clio II 2.0 Sport. A kérdésem az lenne, hogy összességében melyik lenne a jobb választás? Fenntartási költséget, megbízhatóságot figyelembe véve? Vagy esetleg valami másik típus, ami elkerülte a figyelmemet? A keret kb. 900.000 Ft, aminek már magában kellene foglalnia az átírást és az első szervizt is.
Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Tamás

 

Kedves Tamás!

BMW-t ennyi pénzért lehet már venni, de ebben az árkategóriában szemet kell majd hunyni az autó egy-két kisebb-nagyobb hibája felett. A tip-top autó nem ennyibe kerül, és valószínűleg egy alaposabb szerviz elvégzése során derülhetnek ki még dolgok. A rozsdára oda kell figyelni az emelési pontoknál, sárvédő íveken, ajtók pereménél. A motorok tartósak, nem egy bonyolult szerkezet. A Clio Sportból sem túl nagy a választék ennyi pénzért, és általában a kínálat alja nem a minőség teteje, magától értetődő módon. Nemrég volt szerencsém egy ilyen Cliohoz, tüzes kis autó, meglehetős fürgeséggel mozgatja a kasznit. Én inkább a hátsókerekes autókat szeretem, mert azok elmennek erőből keresztben, de nem mindenki én vagyok, a Clio is vidám lehetőség. El kell menni megnézni ezeket az autókat, és a helyszínen kiderül mit árulnak ennyiért. Ezeknél az autóknál az átírás megközelítőleg 100-110 ezer forint, ehhez jönne még az első szerviz, ahol nyugodtan kalkulálhatunk még 100 ezer forinttal. Ekkor nagy dolgot nem találtunk, csak kicsit rendbe raktuk a kocsit, a legfontosabbakat megcsinálva. Ezeket levonva, a maradék 650-700, de inkább 600 ezer forintból lehet autót venni. Szerintem fölösleges 170-190 lóerős autókat megvenni elsőre, léteznek kisebb motorok is, kevesen kezdenek kétszáz ló felé. Én vennék egy kisebb motoros BMW-t vagy ha kis sportos kocsi kell akkor itt van egy kis olvasnivaló.
 
Üdvözlettel,

Egyterű kell a családnak

2013. december 13., 17:49 Módosítva: 2013.12.13 17:49
6
 
Tisztelt Becsületesnepper!

Bár már sokszor sokféleképpen feltették ugyanezt a kérdést, most én is eljutottam arra a pontra, hogy három kicsi gyerekkel engem is elért az fiatalságából felnőtté váló apák problémája, egyterű kell a családnak.

Jelenleg egy korához képest kiváló állapotő Peugeot 406 3.0 V6-os kombink van, (a feleségemnek egy Ford Fiestája, (ez maradna bevásárlós, munkába járósnak) amibe bár elfér a három gyerekülés, de egyre többször lenne szükség a plusz 2 ülésre, hogy ne kelljen két autóval mennünk, ha pl.nagyszülőkkel mennénk valahová. Szóval közel 7 évnyi V6-os motorhang és motorrő élvezete után a praktikum oltárán feláldoznám az utolsók közötti szívó v6-os francia batárt (valószínűleg bagóért el lehet adni a motormérete okán) és valamilyen praktikus, olcsón fenntartható nagyobb méretű egyterűre váltanék.
A szokásos kör, a VW Sharan és testvérei avagy az Eurovan koncepció autói, esetleg Mazda MPV? Vagy titkos tipp? Szóval méretileg ezek lennének a megfelelőek, évi max 15000km, olcsó alkatrészek és max 1.5m ft ár, amibe bele kell férjen az átírás, és a vásárlást követő kötelező szervíz,
Melyiket javasolja, van e kerülendő típus, motor? Dízelekkel nincs tapasztalatom, csak benzines autóim voltak az elmúlt 20 évben.

Ön mit javasol?

Üdv, Soma

 

Kedves Soma!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió, valamint az Eurovan család is megbízhatóak, talán az Eurovan 2.0 turbó motorjai érzékenyebbek egy kicsit. Jellemzően dízelmotorral vannak a piacon, kevés a benzines. Az 1.9 PDTDI és a 2.0 HDI/JTD (ugyanaz) is megbízható motorok, kettőstömegű lendkerék persze van bennük, de ettől függetlenül ajánlható. A Sharan félék első taposójánál lehet némi rozsda a sarokban, de a hátsó íveken is lehet már egyes példányoknál egy kis barnaságot találni. Az Eurovan bal hátsó kerékjáratában megy le a tank betöltő csöve, azon megáll a sár, és alatta tud dolgozni a rozsda, itt mindig meg kell nézni, hogy ki van-e rohadva. Az MPV-nek egy komoly baja van, az pedig a rozsda. Kevés a nem rozsdás darab. A hátsó sárvédőíveken, az ajtók alján és a küszöbökön kell elsősorban rá számítani. A dízel érzékeny az olajra, jó minőségűnek, és elegendő mennyiségűnek kell lenni a motorban, különben csapágy és turbó problémák lehetnek. Ha talál belőle nem vagy csak kicsit rozsdásat, akkor az MPV is nagyon jó lehet.
 
Üdvözlettel,

Kisautót az asszonynak

2013. december 11., 10:21 Módosítva: 2013.12.11 10:21
5
 
Tisztelt Nepperűző!

A feleségemnek szeretnék egy kisautót venni városi, nem mindennapi közlekedéshez. A keret 900 ezer forint. Eddig két autótípust néztünk. Az egyik a Mercedes A140 és a VW Golf IV, mindkettő 2000-es évjárat. Utóbbi már volt nekem és szerintem nagyon jó. A Merci is jó lenne, mert jól fel van szerelve és tetszik is a feleségemnek, de én tartok tőle kicsit.
A kérdésem az lenne, hogy Ön mit szól ehhez a két autóhoz, mire figyeljek egyiknél-másiknál? Illetve Ön mást ajánlana-e inkább?

 
 

Kedves Kérdező!


Az A Mercinél a rozsdásodásra kell elsősorban figyelni, kivéve, ha Olaszországból jött az autó. Ebben az évjáratban már nagyon tudnak rohadnia a hátsó sárvédőívek, ajtók alja, éle. Műszakilag, feltéve hogy karbantartották őket, nem nagyon szoktak elromlani. A Golf IV egy egyszerű autó, mindenki ismeri, mindenhol meg tudják javítani, olcsó az alkatrész hozzá, hegyekben áll hozzá a bontott, után gyártott alkatrész. Műszakilag nem valami nagy kuriózum, de nem is erre van szükségük, viszont egy egyszerű, megbízható technika. A teljesség igénye nélkül szóba jöhet még a Toyota Yaris vagy egy Ford Fiesta is. Ha elég a kevesebb ajtó is, és csajos kocsi kell, akkor lehet egy VW Beetle is, az műszakilag egy Golf IV, csak más kaszni van ráakasztva.
 
Üdvözlettel,

BMW vagy Alfa?

2013. december 10., 10:47 Módosítva: 2013.12.10 10:47
4
 
Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni autóvásárlás ügyben.
Kiszemeltjeim:
-BMW 5 (e60) 20i 20d 25d
-BMW 3 cabrio (e92) hasonló kis motoros
-Alfa Romeo 159 2.4d
-esetleg VW Passat CC

Minden autóból kizárólag autómata váltóst szeretnék 5-ös BMW-ből és Alfából csak sedan.
Nem megyek túl sok kilómétert egy évben, benzines lenne célszerű de ezekből a típusokból szinte csak dizel van.
Az érdekelne elsősorban, hogy e60-ból érdemes faceliftest venni? Jobb a butitott háromliteres mint a 2,5-ös? (525)

Alfa meg a csodálatos kinézete miatt alfa.  Sok időt kellene a szervízbe töltenem ha találnék egy 100ezer km-es 2.4est?
Ez nem egy eladhatatlan autó?

Fontos számomra, hogy a vásárolt autó valamennyire tartsa az árát ha esetlegesen 1-2 év múlva el szeretném adni és természetesen nem szeretném a fél életem szervizbe tölteni.
BMW-nél tisztába vagyok a szervizelési költségekkel :)

Ön mit ajánl?
Válaszát előre is köszönöm!

 

Kedves Kérdező!

Az Ön által felsorolt autók egyikéről sem beszélném le, mind szép és jó, az Alfa a kinézete miatt nekem különösen, bár nekem abból a kombi jobban tetszik. A 2.4-es multijet motor egy nagyon jó konstrukció, egyáltalán nem számít problémásnak. Nem gondolom,hogy különösebben sokba kerülne a szervizelése, és nem eladhatatlan, sok más embernek is tetszik, mert egyszerűen szép.
A BMW-nél nincs nagy különbség a butított és a valódi 2.5-ös között. Szerintem fontosabb az autó állapota, mint a facelift megléte. Minden autón, amit megtart  valaki, bukni fog egy jelentősebb összeget. Minél tovább megmarad az autó, annál többet, ez biztos, mint a halál. Ha az értékvesztésre kíváncsi, böngéssze a használt autós oldalakat, annyit fog bukni. Az E92 és a Passat CC is mind érzelmi alapú választások, próbálja ki őket élőben is, és azt vegye ezek közül, amelyik a legszimpatikusabb Önnek, amelyikben a leginkább el tudja képzelni, hogy jól fogja érezni magát.
 
Üdvözlettel,

Családi egyterűt másfél millióig

2013. december 9., 10:47 Módosítva: 2013.12.09 15:07
5
 
Tisztelt Nepperűző!

Családunk tavasszal hat fősre bővül! :-) Alfa 147-esünk négyünknek megfelel, de az ikrek érkezésével váltanunk kell. 6-7 fős egyterűt szeretnénk vásárolni, autóbeszámítással együtt max. 1,5 m Ft-ot tudunk a célra szánni.

Értelmi/érzelmi szelekció után a Zafira-Sharan-Galaxy-Alhambra kvartett mellett a Fiat Ulysse, a Lancia Phedra és a Mazda MPV maradt a listán.

Várjuk véleményét, mely típusokkal ajánlatos foglalkoznunk, az alábbi jellemzők mellett:

- Évente mintegy 8-10 ezer km-t autózunk, jelentős részét városban, rövid távokon. Érdemes-e olyan dízelt vásárolnunk, amely 10 év körüli, futása erősen hatszámjegyű? (Viszont csak a benzineseket nézve, igen korlátozott a választék)

- A töréstesztek alapján kiemelhető-e valamelyik típus?

- 7 fős autó vásárlása esetén az egyik ülést kivesszük (vagy a padlóba hajtjuk), hogy a csomagoknak is legyen valamennyi hely. A belső tér nagysága, kihasználhatósága szempontjából mi lenne a legjobb választás?

Köszönettel: Antal

 

Kedves Antal!

A Zafira a legkisebb talán ezek közül, és a padlóból felhajtható üléseivel ez jelenti a legnagyobb kompromisszumot az Ön által említett hét ülésesek közül. Tartós hat személyes használatra ezt nem javasolnám.

A Mazda MPV-nek a legnagyobb hibája, hogy rettenetesen tud rohadni, az elmúlt egy évben megnéztem körülbelül húsz darabot, és ezek közül egynek volt ép a hátsó sárvédőíve, azt meg is vettem, az összes többi el volt rohadva. Voltak induló rozsdásodások, teljesen lerohadt sárvédőívek, és a rozsdára gittelt javításnak álcázott iszonyatos taknyolások. Az ajtók alját, küszöböket ugyanígy érdemes alaposabban szemrevételezni. A dízeleknél figyelni kell az olajra, úgy a mennyiségre, mint a minőségre, mert hajlamos a hajtórúd megcsapágyasodni, illetve a turbó is érzékeny.

Galaxy/Alhambra! Sharan ugyanaz az autó technikailag, ezeknél is előfordulhatnak már rozsdásodások, de korántsem olyan mértékben és mennyiségben, mint az MPV-nél. A légtömegmérő és a féltengely kihajtás szokott rajtuk tönkremenni, de ezek nem olyan nagy költségek. A kiegészítő kályha sokuknál nem működik már ennyi idősen, illetve a kettőstömegű lendkerék szokott zörögni. Ezekre érdemes odafigyelni, amúgy teljesen jó kocsik. Normál méretű ülések vannak bennük és nagyobb a csomagterük is.

A Fiat Ulysse és a Lancia Phedra ugyanúgy egy tőről fakadnak, mint az előbb említett hármas. Ennek a családnak van még két további tagja, a Citroen C8 és a Peugeot 807. Ezekben van egy 2.0-es és egy 2.2-es HDI/JTD motor. Ezek is hasonlóan jók, normális karbantartás mellett sokáig használhatóak, és ezekben is rendesebb méretű ülések vannak.

Ha hat ülés is elég, akkor én gondolnék még a Fiat Multiplára is, van nála szebb autó, de a népítéletek szerint a tulajok szeretik, két sorban van hat ülés, és mögötte egy normális méretű csomagtartó.

Igazából nem azon kell gondolkodni, hogy érdemes-e dízelt venni, mert nem is nagyon van más. Arra kell figyelni, hogy a kiválasztott autó legyen jó.

Töréstesztek alapján nem hiszem, hogy nagy különbség lenne az autók között, de ha ez kiemelkedően fontos Önnek, keressen rá az interneten.

 
Üdvözlettel,

Élményautót stílussal

2013. december 8., 14:57 Módosítva: 2013.12.08 14:59
19
 

Kedves Nepperűző!

Egy olyan (kis) autót szeretnék venni, amelyiknek van stílusa és jó vezetni. Második autónak kellene a nagy családi egyterű mellé, és (sajnos) jellemzően városba használnám, illetve Bp környék-Bp ingázásra, de adott napokon a feleségemmel azért ide-oda elmennénk vele kettesben. Jelenleg egy 206-osom van, ami célszerszámnak jó, csak unom. Ha nem lennének gyerekeim, egyértelműen egy miata-t vennék, de sajnos néha kell az a két hátsó ülés rövidebb távokon (ovimenet).

Elsőre valami kisautón gondolkozom, de olyat szeretnék, ami nem kettő-egy tucat, és ha lehet élmény legyen benne egy visegrádi kiruccanás is. Kb. 7-800e keret lenne rá, de nem bánom (sőt) az idősebb korosztályt sem, csak ne kelljen 2 hetet várni az alkatrészre (merthogy napi szinten használnám).


Ha bármi ötlete van, nagyon érdekelne.

Üdvözlettel,

Dani

 

Kedves Dani!


Ha régi kis élmény autóra gondolok, akkor nekem valami régi gti jut az eszembe. Me' a régiben még vót anyag! Na jó az nem volt, de racsing érzés az gazdagon! A Golf GTI-ből egy egyes sorozatú nagyon kéne, de már alig van. A Golf II GTI még elérhető, abból nagyobb kínálatot fogsz találni. Ha jól emlékszem 87-től jelent meg a 139 lovas 16 szelepes változat. A Winklernek is volt, nekem is volt, mindketten nagyon szerettük. A Peugeot 205-ből volt 1.6-os és 1.9 es, piros szőnyeg, piros öv, részfész, mindkettő nagyon jó kis autó volt. Egyszer volt egy olyan svájci kocsihoz szerencsém, amelyikben valami nagyon rövid végáttétel volt és 160-at ment leszabályzáson. Na az volt a félelem a város felett, 160-ig nem volt ellenfél, büntetett mindenkit, egyszerűen nem lehetett vele normálisan közlekedni. Még Teréz anyából is kihozta volna az állatot. A mai napig vigyorgok, ha rá gondolok. Azonban a 205-ösből a legkomolyabb nem a GTI, hanem a 205 Rally volt, istencsászár, nincs feljebb, arra ma is porcosodik. Kicsit fiatalabb verziója a 106 S16, az is finom műszer, illetve ebből is láttam külföldön Rally változatot, itthon sajnos nincs. Ugyanebből a családból származik a Citroen Saxo VTS, műszakilag teljesen megegyezik a Peugeot 106-tal. Ha már franciázunk, ugyan nem fér bele az árba, de említsük meg a nagyszerűsége okán, a 90-es években volt a Clio 16V, majd későb a Clio Williams. Az micsoda überbrutál gép volt! A rallyban talán a legszebb autó volt a maxi változat, és a Ragnotti ment vele mint az állat. A Clióval már utcai változatában is nagyon jól lehetett fordulni kézifékkel (többszörösen le van próbálva), de egy profi kezében (6.00-nál!) már hangszer volt.
 
Továbbra is a francia vonalon maradva, volt még a Renault 5 GT Turbo, ez gyakorlatilag múlt időben van itthon, már évek óta nem láttam egyet sem, de jó emlékezni rá. Ennek az olasz megfelelője volt a Fiat Uno Turbo i.e., előbb 1.3-as, azután 1.4-es motorral. Egyszer  Svájcban nem találtam semmi normális vételt, és kínomban vettem egyet, mert nem akartam hazajönni üres kézzel. Életem legjobb kínja volt. Hazafelé végig vigyorogtam, a többiek meg néztek, hogy minek örülök. Alig vártam, hogy megálljunk egy parkolóba, és utána kigyorsíthassak. Aztán itthon odaadtam nekik a kocsit, és nem győztek húbazmegelni. Az a tyúkól, azzal a kis turbómotorral valami félelmetes volt, de fék is volt rajta, megdöbbentően lassult a kortársaihoz képest. Ma már sajnos nem nagyon van belőlük, mert a vasoxid már akkoriban is nyerésre állt ellenük, ráadásnak erre jöttek még a fiatal tulajok, és vége is lett a dalnak. Később megjelent a Punto GT, ami szintén nagyon jó kis autó volt, de a boyracerek jelentősen csökkentették az állományt. Hozzánk csak a korábban kint rommá törött kerültek, amiket aztán itthon minimál költségvetésből felépítettek, jellemzően szarul. Akartam venni egyet itthon az akkori barátnőmnek, de csak hullákat találtam, öt telefonban nagyon szépnek mondott ganédomb után feladtam. Csak egy jót ismertem, mert azt egy barátom vette újonnan.
 
A Suzuki Swift GTI megint csak egy ikonikus darab, a motorja szétüthetetlen, ha olaj és víz van benne, sose megy tönkre. A Honda CRX első, de különösen a második generációja szintén legenda volt a maga idejében, pláne a modellciklus végén gyártott 150 lovas 1.6 VTI motoros változat. Sokat elmond róluk, hogy annak idején csak száguldó koporsóknak hívták őket. Ha kell a használható hátsó ülés, akkor volt ugyanezzel a motorral gyártott Civic is.
 
A nyolcvanas években szintén pusztítónak számított a Opel Kadett GSI, előbb 1.8-as, később 2.0 16V motorral. A tizenhat szelepes motortól még most is nedves a bugyim, ha vissza gondolok rá. És az a digitális műszerfal, mekkora szó volt akkoriban! A kis motoros is jó volt de a 2.0 16V, úristen, az mekkora királyság volt! Opelből volt még a Corsa GSI is, abban egy 1.6-os motor volt, de néhányan beleakasztották a 2.0 16V motort.
 
Röviden ennyi, azt hiszem ebből lehet választani. A lényeg, hogy válasz ki ezekből néhányat, ne egy konkrét típust, nézd meg melyik a legjobb állapotú, és azt vedd meg. Ezek a kocsik jellemzően túl vannak egykét kalandon, itt már nem vagy csak nehezen és drágán találsz igazán jót. Sok köztük a kicsit törött, nyomorgatott, itt-ott meghúzott, egy-két totálkárból felépített, roncs. Nem lehetetlen jót találni, csak türelem kell hozzá

-Becsületesnepper-

Régi Fiat Pandát vennék

2013. december 7., 15:01 Módosítva: 2013.12.08 12:52
4
 

Ez alighanem Csikós Zsoltnak szól, de szívesen veszem mindenkinek a kreatív hozzászólását ezzel kapcsolatban.

Szóval régi Panda. Benzines vagy dízel? Karburátoros vagy injektoros (természetesen benzinesben)? A fogyasztás miatt érdekes lehet. Elsőkerekes vagy 4x4? Teljes értékű kocsinak szánom, alapvetően egyedül benne, ritkán két gyerekkel, feleséggel, esetleg kis zárható utánfutóval hogy évente 2-3szor elmenjünk 3-400 km-re. Volt már kocka Corsám, zöldséges Mercim, hármas Golfom (mind dízel), Opel Agilám (benzines), 1.3-as Szutyokim, Seat Alteám. Melyik saját, melyik céges. Most hosszú T4-es mikrobuszt használok, de nagy és fölösleges nek ítélem jó tulajdonságait a használat terjedelmes hányadában.

Szóval Panda (néha terep lehet). Mondjuk, ha elviselhető dízel motorja lenne, akkor sokat nem kérdezősködnék a többiről.


Előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel,

Gyula

 
 

Üdv Gyula!


A klasszikus, az az első szériás, 900-as nyomórudas motorral, hátul csőtengelyes futóművel. Életveszélyes úttartás, harcikutya morgás, pörgethetőség, koncepcióautó belső tér. De ma már kevés van, azok rohadtak a legjobban (sőt, rettenetesen), fenntarthatatlanok.


A 91-től gyártott széria viszont szinte egyáltalán nem rohad, láttam szétvágva munkáskocsinak használt példányt, meglepő a korrózióvédelmük, csak az ajtók mállanak. 1000-es Fire motorral kell venni, ami kisebb, nem viszi, a dízel rettenetes. A 4x4 butaság Magyarországon, nem jó semmire itt. Rövidebb az áttétel, még jobban vonyít autópályán, sokkal többet eszik, rosszabbul megy, nehezebb, komplikáltabb, ha az ember hegyen lakik, akkor az év kb. 3 napjában jól jön, amikor későn takarítják le az utat, de aki ilyen autót vesz, kötve hiszem, hogy rendesen, méregdrágán felgumizza, ezért másnap a lejutás már horror lesz, mert a 4x4-esnek is csak 4-kerék fékje van... :-)

1000-es, elsőkerekes, 91 utáni, lehetőleg vászontetővel, mert ezerszer hangulatosabb úgy. És még az is elmegy terepen, mert a hasmagassága megvan. A hely benne pedig egészen döbbenetes.

Üdv
Csikós Zsolt

12 éves Passat vagy 6 éves Megane?

2013. december 6., 16:57 Módosítva: 2013.12.06 16:57
168
 
Tisztelt Nepperűző!

A férjem nem tudja, hogy írok Önnek, de valami nem hagy nyugodni, illetve valamit nem nagyon értek. Megjegyzem a kocsikhoz sem. Szóval egy családi kombi dízel autót szeretnénk venni úgy 1,2 millió körül. Az én logikám azt mondaná, hogy minél fiatalabbat kell venni, de a férjem szerint ez nem mindig igaz. Szóval a két kiválasztott típus amiben gondolkodunk.; a Renault Megane kombi 1.5 D 6 éves, szerintem, vagy egy Volkswagen Passat 1.9 TDI 12 éves, a kedvesem szerint. Nos tényleg jobb a WV még kétszer annyi idősen is? Ön melyiket venné meg e két típus közül?

Köszönöm szépen a válaszát.
 
 

Kedves Kérdező!


A férjének van igaza. Az Ön álláspontját elég jól és a mindennapjaimból ismerem. Az átlag ember, de különösen a nők azt nézik, hogy egy adott összegért a legfiatalabb, legkevesebb futott kilométeres autót kell megvenni. Már látom magam előtt a leveles ládámat, ahogy feministák ezért a mondatért vérben forgó szemekkel megint elküldenek melegebb éghajlatra. Abszolút érthető az Ön álláspontja, a hozzá nem értő nem is tud miből kiindulni, ez látszik a legkézenfekvőbbnek, de nincs így.
 
Hogy az adott példánál maradjunk, A Megane 1.5 dci motorja nagyon jó, amíg jó, de előfordulhatnak befecskendező problémák, a 30 ezres olajcserét nem bírják a főtengelycsapágyak és a turbó sem szereti. Ha betartották a gyári olajcsere intervallumokat, akkor 150 ezer kilométer körül csapágyas lesz a motor, de a turbó hosszú élettartamának sem ez a biztos záloga. Ha időben észreveszik nem olyan nagy gond, mint amilyennek első hallásra tűnik, de ha nem, akkor nagy és drága gond. Érdemes elolvasni a típusról írt népítéleteket.
 
Ezzel szemben a Passat 1.9 TDI motorja, de különösen a régi még nem PDTDI, egy nagyon kiforrott, megbízható technika, örök, mint a nyomorúság, ha szervizelik sose megy tönkre. A Passat és a Megane méretében sincs egy kategóriában egymással, a Passat sokkal nagyobb autó, nagyobb utas és csomagtérrel. Én a Passatot venném.
 
Üdvözlettel,

Futárnak félmillióig

2013. december 5., 11:05 Módosítva: 2013.12.05 11:05
16
 
Tisztelt Becsületesnepper

Autó vásárlásra adnám a fejem, amire úgy max fél millióm van amibe az átíratási és egyéb költségeknek is bele kell férnie. Futárként dolgozom eddig a családi dieselt használtam főleg városon belül, meg a környező falukba. Hozzászoktam hogy ha koppanásig nyomom a pedált sem fogyaszt az autó sokat. Viszont most itt az idő, hogy autót vásároljak. Ha a szívemre hallgatnék akkor egy E36 Bmw-be ülnék bele, viszont racionálisan gondolkozva az okos döntés egy 1999-es évjáratú Mitsubishi Carisma 1.6 benzin. Ismerősömé, szóval az előélet garantált, mint ahogy a 154 ezer kilóméter is. Viszont félek hogy sokat fogyasztana városban ami nekem bevétel kiesést jelentene. Szóval a kérdésem. Érdemes-e ilyen autót venni, vagy bele lehet-e vágni egy használt diesel megvásárlásába ebbe a kategóriába? És ön ebben a fél milliós keretbe esően milyen autót javasolna?

Üdv
 
 

Kedves Kérdező!


Ha a szívemre hallgatnék, a versenyautómmal mennék a budira is, mert imádom, de a hétköznapokban egy VW Caddy-t használok, mert nekem egy szerszámra van szükségem. Futárként nem jó választás egy ilyen E36-os BMW, de a benzines Carismát sem nevezném praktikusnak. Ebben az esetben a fenntartási költségek felül kell, hogy írjanak mindenféle szabályt. Simán lehet használható öreg dízelt venni ennyiért. Az Ön autóját úgy hívják, hogy Citroen Saxo 1.5D vagy Peugeot 106 1.5D. Ezek elmennek 4 liter alatti fogyasztással is, ami nagyon fontos ebben a munkában, műszakilag egyszerű, mint Fekete Pákó, minden faluban meg tudják csinálni. Mondjuk csajozni nem lehet vele, az igaz, de a benzinkútnál állva mindent megbocsát neki az ember.

-Becsületesnepper-

Hárommillióig erős kényelmeset

2013. december 4., 10:29 Módosítva: 2013.12.04 10:31
1
 
Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt. Az alábbi paraméterek fontosak nekem:
1. Kényelem - értve ez alatt a csendet akár az autópályán 140-es tempónál, valamint nyilván az ülések kényelmét is
2. Megbízhatóság

Ezen kívül fontos még hogy gazdaságosan lehessen üzemeltetni.
Évente olyan 20,000 km-t megyek 50% országút 40% autópálya és 10% (vagy még kevesebb) város. Különösen erős autóra sincsen szükségem főúton 100-105-ös tempó autópályán 140.
A márka teljesen mindegy, nem vagyok elkötelezve egyik iránt sem. Egyetlen egy dolog fontos számomra, hogy a lényeges műszerek ne középen legyenek, hanem a szokásos módon a kormánykerék előtt (pl. Scénic-féle belsőtér kilőve).
A rendelkezésre álló keret 3 millió forint.
Méretben megfelelne mondjuk a Golf/Mégane kombitól (azért írom ezeket, mert ezekben már ültem) felfelé bármi.

Volvo, Mercedes, Passat? Vagy ha már kényelem akkor valami francia?

Válaszát előre is köszönöm.
 
 

Kedves Kérdező!

A kényelem relatív fogalom, mindenkinek más ülésben esik jól ülni, mindenki mást keres az autókban. Ki kell próbálni egy pár autót, ücsörögni bennük, melyiknek milyen a hangulata, melyik érinti meg. A Volvo és a Passat is kényelmes, de mindegyik egy másik filozófia szerint épült, mindegyiknek más a hangulata. Eszembe jutott közben a Citroen C5 2008-tól gyártott változata, ez mindenki szerint sokkal jobb minőségű autó, mint az elődje. Mindenesetre ennél a modellnél nagyon összeszedték magukat a franciák, és tényleg jó autót csináltak, tele mindenféle kényelmi extrával. A belső kárpitozáson sok múlik, nekem jobban esik egy jó plüss ülésben ülni, mint egy bőrben, más meg imádja a bőrt. Sajnos azt nem tudom megmondani, hogy önnek mi a kényelmes, próbálgatni kell, más megoldás nincs.

-Becsületesnepper-

Ötajtós ferdehátút másfél millióig

2013. december 3., 10:25 Módosítva: 2013.12.03 10:25
1
 

Tisztelt Becsületesnepper!

A 24 éves szívó dízeles autónkat szeretnénk lecserélni és ebben kérném az Ön tanácsát, javaslatát.

Körülbelül 1,5 millió forint értékben keresek ferdehátú 5 ajtós autót. Évente kb. 15 ezer km-t autózunk 80% városban és 20% autópályán. Gazdaságos és egyben megbízható autóra van szükségünk kb. 10 évre.


Az alábbi használtautókat néztem ki:


- Ford Focus I 1.4 - 1.6 benzines (2002 utáni évjárat)
- Opel Astra G 1.4 16V (2005 utáni évjárat)
- Toyota Corolla 1.4  1.6 benzines (2005 utáni évjárat)

A fenti autók többségében már van 150 ezer km (vagy több) és kevés a visszakövethető autók valós története. Így a kb. 10 évesre tervezett használat során biztos, hogy lesz egy (vagy több) nagyobb összegű javítási kiadás. Ebből kifolyólag felmerült az új autó vásárlás is.


Az új autó ami még beleférne a költségvetésbe az a Dacia Sandero, vagy Sandero Stepway. Ennek ára 2 millió és 3,5 millió között van, felszereltség és motortól függően. Mivel a rendelkezésre álló készpénz nem fedezné a teljes vételárat, a különbözetet finanszírozással oldanánk meg a régi autónk beszámításával.


Kérdésem, hogy Ön szerint 10 évesre tervezett használatra melyik a jobb és gazdaságosabb megoldás?


Továbbá melyik motorral javasolná az új Dacia Sandero, Sandero Stepway?
- Benzines 1.2 16V 55kW/75LE
- Benzines 0.9 TCe 66kW/90LE (3 hengeres turbóval)
- Dízeles 1.5 dCi 55kW/75LE
- Dízeles 1.5 dCi 66kW/90LE


Köszönöm megtisztelő válaszát

Üdvözlettel: V.R.

 
 

Kedves Kérdező!


Az új autókat egyáltalán nem ismerem, ezért ezzel kapcsolatban tanácsot nem tudok adni. DE! Ha nincs ennyi pénze, akkor ne vegyen új autót, minek beledugni a hurokba a fejét, ha nem tartanak pisztolyt a fejéhez. Eszembe nem jutna a jelen gazdasági helyzetben, magánszemélyként hitelt felvenni egy új autóra. Az autó ára kőként zuhan le abban a pillanatban, mikor kiállítják a forgalmit a nevére, és még egy métert nem ment vele, viszont a hitellel évről évre csak nő a befektetett összeg. Annyiért vegyen autót, amennyi pénze van, illetve annyiért sem. Vonjon le belőle 200-300 ezer forintot, az jó lesz az első szervizre és téli gumi garnitúrára. A Focus, Astra, Corolla teljesen jó választás, én az Astrát tenném az utolsó helyre, az se rossz, de a másik kettő jobb autó.

-Becsületesnepper-

Autót egymillió alatt, magas embereknek

2013. december 2., 14:07 Módosítva: 2013.12.02 14:16
2
 
Kedves Nepperűző!

Családomnak szeretnék szedán karosszériájú autót vásárolni 600 000-1000 000 forint között. Szűk keresztmetszet a magasságom, illetve az igény, hogy mögém egy 180-185 centis ember még beférjen, és egy Budapest-Debrecen úton kényelmesen tudjon utazni. Nemrég kipróbáltunk ilyen szempontból három típust amiből kettőbe maxra állított kormány magasságnál, és ülés távolságnál a térdemtől nem tudtam kormányozni az autót (Nissan Almera, Ford Focus), plusz egyet, amiben el is fértem, és a mögöttem ülő is (Rover 75).
Konkrét kérdésem, hogy a Roveren kívül mit tudna ajánlani, ami belső térben legalább ennyire tágas? Illetve a Roverről mi a véleménye?
Évi futás tervezet körülbelül 5000-10000 kilométer, zömmel városi használatban, évi 3-4 belföldi túrával, és 1-2 hosszabb külföldi túrával.

Kérem, ha tud minél több típust írjon, ajánlott motorral, felszereltséggel.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel
Gábor
 
 

Kedves Gábor!

 
A Rover 75 nekem nagyon tetszett annak idején, kedvenc részletem a kilométeróra volt, vettem is egy pár darabot. Nekem nem volt gondom velük, de a népítéletekben néhányan utálják, mások nagyon szeretik. Néhány színben különösen jól tud kinézni, pláne ha talál egy jó karban megmaradt darabot. Az Ön által nézegetett autókkal az a probléma, hogy rossz autókat nézeget, ezek az autók kisebbek, mint amire szüksége lenne. Egy kicsivel feljebb kellene nézelődni, mint például a Opel Vectra C vagy a Ford Mondeo. Az Opel ecotec motorjai csipegetik az olajat, nem mindegyik, de előfordul. A 2.2-es motortól a magyarok zsigerből félnek, mert bennük van a két liter feletti magasabb kötelező emléke, pedig ez már a múlt, és nem is fogyaszt rosszul, viszont elég jó nyomatékos motor. A Mondeo 1.8-as motorja egy józan választás, baráti körben van egy ilyen, jóval 200 ezer fölötti futással, de még nem volt semmi baja a kötelező szervizeken kívül. 

-Becsületesnepper-

Bátortalan érdeklődő Volvo S60-at venne

2013. december 1., 08:34 Módosítva: 2013.12.13 11:02
4
 
Tisztelt Becsületesnepper!

Régi vágyam egy S60-as Volvo. A maximum vételár, ameddig nyújtózkodni tudok 1 700 000 Ft. Évente 20-25000 km-t autózom. A D5-ös motor tudom, hogy nagyon erős, dinamikus, alacsony fogyasztású, de nem merek belenyúlni a mesésen alacsony futásteljesítményű autókba. Ha a szervízt informálom segítenek, de nem minden esetben garanciális javításokra vitték az autót. Ez önmagában természetesen nem gond, de nehezebben ellenőrizhető az előélete. Egy részletes átvizsgálásnál az autó teljes belső állapota megismerhető? Következtetni lehet közelebbi-távolabbi jövőbeli javítási igényekre? Mennyire költségigényes egy 2.4 literes benzines S60? Nyilván magasabb a fogyasztása egy kicsit. Szervízigényesebb a dízelnél? Melyiknél mire kell leginkább odafigyelni?

Nagyon köszönöm a válaszát előre is!

Üdvözlettel!

Tamás
 
 

Kedves Tamás!

 
Jobb egy ismert előéletű autó, de az ismert előélet hiánya még nem jelenti azt, hogy az a bizonyos autó rossz. Ha bizonytalan, kereshet olyan autót, aminek leinformálható az előélete. Ha nem ért hozzá, kérjen segítséget, vigye el egy átvizsgálásra. A D5-ös motor elég strapabíró, két ismerősömnek is van ezzel a motorral szerelt Volvója, az egyik egy XC 90, abban 500 ezer fölött, a másik egy S60, abban 450 ezer kilométer van. Motor gondja még egyiknek sem volt, az S 60-asban kellett az automata váltót felújítani. A használt autó vásárlás mindig rejt kockázatot magában. Egy átvizsgálásnál az derül ki, hogy a kocsi abban a pillanatban milyen milyen állapotban van, de még az sem teljesen, mert a motorba, váltóba senki nem lát bele. Valamennyire lehet következtetni a várható költségekre, de ehhez szakember kell. Az az ember, aki meg tudná mondani egy autóról 100%-ra, hogy jó-e, még nem született meg, bárki benézhet bármit, a motort, váltót nem lehet megbontani, röntgen szeme senkinek sincs, de egy szakember nagyobb eséllyel tudja megmondani, mint egy laikus. A dízelnél és a benzinesnél is benne van a pakliban bármilyen későbbi javítás.  A benzines 2.4-es nem egy hisztis darab, ha nem zavarja a magasabb fogyasztás, nyugodtan megveheti. Az autók fogyasztásáról a spritmonitor.de oldalon tájékozódhat.

-Becsületesnepper-

Lancia Y-t szabad?

2013. november 30., 09:16 Módosítva: 2013.11.30 09:16
2
 
Tisztelt Nepperűző!

Nejem keresgél egy első "tanulós" autót, és ismerősi körből ajánlottak neki egy 99-es automata Y-t, kevés kilométerrel.

Nem igazán ismerem a típust, így nem tudtam értelmes választ adni neki, ezért szeretném ezúton a nálam hozzáértőbbeket kérdezni, mire lehet számítani, mik a buktatói a típusnak.

Esetleg milyen más típust tudnak ajánlani a kategóriában félmillió alatt? (én a Swiftet ajánlgatom neki)

Legfontosabb szempont az olcsó és egyszerű fenntarhatóság lenne, magyarán ne kelljen vele túl gyakran szerelőműhelyeket látogatni (fogyasztás nem annyira lényeges, mert a futása igen alacsony lenne), és az automata váltó.

Köszönöm megtisztelő válaszukat.

Megyeri Csaba
 
 

Kedves Csaba!

 
A Lancia Y egy jó kis autó, nem szokott vele különösebb probléma lenni, egy nagyon egyszerű konstrukció, nem nagyon van, ami elromoljon rajta. Vályi Pista kollégánk feleségének is volt egy, ők is nagyon szerették. A Swift is jó gondolat, az alját kell megnézni a rozsda miatt. Jó lehet még a teljesség igénye nélkül az Opel Corsa B, Nissan Micra, Ford Fiesta is. Ezeknél a kis automata kocsiknál az a gond, hogy nincs belőlük választék, abból a kevésből lehet választani, ami a hirdetésekben szerepel. Ha egy ilyen szűk piacon van ismert előéletű kocsi, akkor hajrá, meg kell venni.

-Becsületesnepper-

Hármas BMW vagy Octavia RS?

2013. november 15., 13:38 Módosítva: 2013.11.15 13:38
11
 

Tisztelt szakértő úr!


Sportos autót szeretnék vásárolni, a keret 3.5 millió ft, ebbe benne kell lennie az átírásnak, egy év biztosításnak és az első szerviznek. Olyan 170-220 lőerősre gondoltam. Mivel feleségem és gyermekem is van, minimum 450 literes csomagtartó is kell, és 4 vagy 5 ajtós modell kellene. Amiket nézegettem:

Skoda Octavia RS 2.0 TFSI 200 LE
Skoda Octavia RS 2.0 PDTDI 170 LE
BMW 320i E90 (ez esetben egy tuningdoboz is kellene, és így 165 LE)
BMW 325i E90

Ezekre a típusokra gondoltam, az lenne a kérdésem, hogy összességében melyik lenne a jobb (ár/érték arány, vezetési élmény és fenntartási költség szempontjából)? Ilyen árban jellemzően 150 ezret futott példányokról beszélünk (elvileg...). Illetve, ha van jobb alternatíva, mi lenne az?
Köszönöm megtisztelő válaszát előre is!


Tisztelettel: Sándor

 
Kedves Sándor!
 
Ha a két modell közül kellene választanom, én BMW-t vennék, annak jobb a futóműve szerintem, és egy sportos autó akkor az igazi, ha hátul kapar. A tuning dobozt hanyagolnám, mi van akkor ha hiányzik öt lóerő az Ön által elképzelt 170 lóerőhöz? Semmi. A mérnök jellemzően nem hülye, az a motor nem véletlenül annyi lóerős, mint amennyi, ebbe az egyenletbe én nem nyúlnék bele. Ha mégis kevés, akkor gyárilag erősebbet kell venni. Fenntarthatóság szempontjából egy szívó benzines motor a legegyszerűbb, a karaktere miatt ez van legközelebb az Ön által kívánt sportossághoz, és ha úgy adódik ezt lehet rendesen nyelezni, bírja a fordulatot.

-Becsületesnepper-

Motor helyett kabriót

2013. november 14., 11:21 Módosítva: 2013.11.14 11:21
4
 
Kedves Nepperűző!

Több évnyi vágyodás küzdött bennem a félelemmel, hogy érezhessem a szabadságot egy motoron! Végül győzött bennem a józan ész (és a félelem) és letettem a dologról. Viszont bennem maradt a dolog, hogy jó volna mégis csak érezni a lágy szellőt az arcomon, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy veszek egy kabriót magamnak. Mivel ez egy hobbiautó lenne, ezért az elköltendő összeg olyan 700 ezer és 1 milló forint között mozog.

Idáig erősen Audi párti voltam és imádom is a 80-as formáit, de elég keveset is gyártottak, ráadásul úgy érzem, hogy kicsit túl vannak árazva!

A BMW-t jóval erősebbnek látom a felhozatalba, de annyira nem ismerem őket...

Ön mit ajánlana?

Válaszát előre is köszönöm!

Ferenc
 

Kedves Ferenc!

Nem kell félni a BMW-től, nem egy ördöglakat, olcsón fenntartható, rengeteg bontott és után gyártott alkatrész van hozzá. Vásárláskor meg kell bizonyosodni a tető nyithatóságáról, annak a javítása relatív drága lehet. Rozsdát a kerékíveken, az emelési pontoknál és a karosszéria elemek élénél, E30-nál az A oszlop tövénél, a taposónél kell keresni. Az én kedvencem az E30-as sorozat. Ezek ma már kuriózumnak minősülnek, és a jó állapotú példányok ára is elindult felfelé. Az E36-os modellből jóval nagyobb választékban talál még sokáig használható darabokat, és az is megbízható, szép autó.

-Becsületesnepper-

Ötéves egyterű kéne

2013. november 13., 10:29 Módosítva: 2013.11.30 09:05
1
 
Tisztelt Becsületesnepper!

A gyerekek száma miatt az Opel Astra H kombi autónkat kinőttük. Mivel az egyik gyermekem halmozottan sérült, ezért a könnyebb beemelése és a tolókocsija miatt az egyterűek felé kezdtem keresgélni. A képbe került típusok: Citroen C4 Grand Picasso, Ford S-Max, Opel Zafira B, VW Touran. A lélektani határ 2,5 és 2,8 millió Ft között lenne 2007-2008-as évjáratban.
Felszereltségben és raktérben (tolókocsi, gyerekkocsi, csomagok) a befutó a Citroen lehetne, de franciassága miatt ódzkodok tőle.
Mivel egyterűekről van szó, ezért lehet, hogy a dízel lenne a befutó, mint a benzines, de nagyon félek a kettőstömegűtől. Szóval tele vagyok kétségekkel.

Évente 20-30 ezer km-t autózom vegyes forgalomban, de zömmel az agglomerációból Bp-re.

Mit ajánlana?

Üdvözlettel: Gyula
 

Kedves Gyula!

 
A Grand Picassótól nem kell tartania a franciasága miatt, jó autó, de jó az S-Max, a Touran és a Zafira is. Én dízelt vennék az Ön helyében, de tudni kell, hogy ezekben van kettőstömegű. Rettegni nem kell tőle, de egy esetleges cserével kalkulálni kell. Nem egy olcsó alkatrész, de a részecskeszűrő sem az, és az is cserés lehet. Ha ezek cseréjétől ennyire fél, és inkább benzinesben gondolkodik, először nézze meg a webáruházak kínálatát, mert néhány benzinesben is van ebből a rettegett alkatrészből. Sokan azt hiszik, hogy csak a dízelekben van kettőstömegű, de ez nincs így.

-Becsületesnepper-

Dízel kompaktot vennék

2013. november 10., 08:09 Módosítva: 2013.11.13 10:14
2
 
Kedves Nepperűző!

Körülbelül 2,5 - 3 millió forint értékben keresek kompaktot 2009 vagy 2010-es évjárattól kezdődően. Évi kb 35.000 km-t megyek nagyrészt autópályán, munkába járás céljából. Ezért fontos a gazdaságos és egyben megbízható üzemeltetés. Dízelben gondolkodom. Jelöltjeim:
1. Skoda Octavia II faceliftes: ez a legszimpatikusabb, csak a többihez képest valamiért ebből csak olyat találok, amiben 100 -150 ezer kilométer van már. Ezeket meg szabad venni ennyi kilométerrel, ha még én is bele akarok tenni 150-200-at? (1.9 PD TDI vagy 1.6 CR TDI vagy 2.0 CR TDI ?)
2. Opel Astra 1.7 CDTI: ezekből láttam kevesebb kilométerrel is, s nagyon tetszik a formája, de kisebb, mint az Octavia. Van különbség a 110 és 125 lóerős változat között tartósságban és fogyasztásban?
3. Ford Focus: ezt még annyira nem térképeztem fel. 1.6 vagy 1.8 vagy 2.0 TDCI a jobb választás?
4. Kia Ceed: ebben nincs kettős tömegű lendkerék, egyenlőre ennyi a pozitívum, nem tudom mennyire megbízható. S a legújabb formán kívül nem tetszik igazán, arra meg kevés a keret. 1,6 CRDI

Nagyjából ezek között őrlődöm. Felszereltség tekintetében a tempomathoz ragaszkodom, az ülésfűtés meg nagyon jó lenne.
Kérdéseim:
Melyik lenne a jó választás, melyiknek mik az előnyei és hátrányai? Melyik típust, melyik motorral ajánlaná a legjobb szívvel? Zavarjon-e a sok kilométer az egyes típusok esetében, ha azok kétséget kizáróan annyik? Az igazolt kilométer és folyamatos szervíz mennyit ér a gyártók által megengedett és meg is nyújtott szervizperiódusok vonatkozásában?

Köszönöm megtisztelő válaszát.

Üdv: KG
 

Kedves kérdező!

 
A Skoda Octavia nagyon jó autó, Nyugat Európában népszerűbb, mint itthon. Az 1.9-es a legjobb ezek közül, és ezzel van a legnagyobb tapasztalat is. A 100-150 ezer kilométertől nem kell félni, ott még ennek a motornak semmi baja.
 
Az Opel Astra dízeljei szintén megbízhatóak, sok baj nincs velük, a fogyasztásuk is hasonló.
 
A Ford Focust az 1.6-os dízellel venném, tényleg elmegy 5 literrel.
 
A Kia Ceed legendásan megbízható, valóban nincs benne kettőstömegű, és 5.5 literrel lehet vele gurulni. Valamilyen okból relatív sok égő fogy, de más bajuk nincs.
  ceed14 07
 
Az különböző autók fogyasztásáról a spritmonitor.de oldalon tájékozódhat. Vannak itt olyan csoda emberek, akik tojást raknak a lábuk alá, de a nagy átlag  mindig stimmel.
 
Én egy Ceedet vennék, talán az a leggazdaságosabb, ha a fogyasztást és a fenntartási költségeket is figyelembe vesszük. A megnyújtott szerviz intervallumokról kérdez, na azt kell elfelejteni. Az igazolt szervizmúlt mindig jó, de a kilométerek előrehaladtával csökkenteném a szervizperiódusok között futott kilométereket. A 30 ezres olajcsere intervallum csak katalógusban néz ki jól, illetve egy kitűnő marketing eszköz, hogy lám a mi autónkban csak ilyen ritkán kell olajat cserélni. Aki hosszú távon jót akar az autójának és a pénztárcájának, az maximum 15 ezrenként cseréljen olajat. Amelyik motorban sok olaj van, értsd hat liter vagy fölötte, az elmehet 20 ezerig is egy megfelelő olajjal, de a kis turbós benzinesekben inkább a 10 ezres olajcserét javasolnám.

-Becsületesnepper-

Rovatok