Kedves Nepperűző!
Tanácsát kérném autóvásárlással kapcsolatban, mely az alábbi elvárásaimnak megfelelnek. Nagyon fontos számomra a fogyasztás, körülbelül 7 liter legyen a maximum, a szervizet ne kelljen sűrűn látogatnom (netalántán típushibák miatt), ezen kívül pedig kombi vagy méretes sedan-nak kellene lennie család szempontjából. Faluról való bejárásra használnám a városba főképp.
Előre is köszönöm a válaszát!
- Viktor
Kedves Viktor!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Szeretném kikérni a véleményét és egyben tanácsot is kérni. Autóvásárlás előtt állok és van két kiszemeltem elfogadható pénzért. Az egyik egy 97-es Seat Toledo 1.9 TD, a másik egy 98-as Volvo S40 ugyancsak 1.9 TD. Dízelben gondolkodom, hiszen napi használatban lenne. Van még pár modell, ami tetszik pl. Golf III, Vento, Focus, de most az előbb említett két autó, amik megfogtak.A választ előre is köszönöm!
Üdv.: Dániel
Kedves Dániel!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Alapkoncepció: testvérem a jogsi megszerzése óta nem igazán vezet(ett), csupán ha muszáj, mert mi van, ha megtöri alapon.
Probléma: bagóért keresnék neki megbízható, KICSI (könnyű parkolhatóság miatt) autót szervókormánnyal, és ha van rá mód vezetőoldali légzsákkal. A cél olcsón megbízható városit/városkörnyékit venni, amivel havonta maximum 600 km-t megtesz (kizárólag városban és autóúton) és nem eszi le a gatyáját, ha már ő fizeti az üzemanyagot. Itt fixálnám le, hogy maximum 300 ezerig keresek. Nézegettem '99-es Nissan Micrát, ugyancsak '99-es évjáratú 1,2-es benzines Opel Corsát, néha Ford Kát. Esetleg Ön mit ajánlana (nem feltétlenül ezek közül)?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Bálint
Kedves Bálint!
Az említett típusokon kívül ilyen árban van még a Suzuki Swift, sose romlik el, a Citroen Saxo, Peugeot 106-os is. A Ford Ka esetében a rozsdára kell különösen odafigyelni a tank ajtónál sárvédőknél. Írja, hogy nézegette a 99-es Micrát és Corsát. Értem én, hogy vonzóbb a minél fiatalabb autó, de állandóan mondom, hogy állapotot, és nem évjáratot veszünk. Mi van akkor, ha 96-os egy kocsi, de jobb állapotban van, mint egy 99-es?
Ennyi pénzért ne válogasson az ember, csak az számít, hogy milyen az autó. Ha 88-as, de olyan, mint az álom, akkor azt kell megvenni, és vigyázni rá. Ezek közül, az árához képest a Nissan Micra a legkifinomultabb autó, én azt venném, ha találnék belőle egy jót. Ha nem találnék jó Micrát, akkor azt, amelyikből a legjobb állapotút találom, nagyon mellényúlni egyikkel sem lehet.
A témához szorosan kapcsolódik elsőautó-tanácsadónk második része.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Évek óta Opel Astraval járok, volt már G-től kezdve H-ig minden típus a birtokomban 1.6-os benzines és 1.7-es dízel is. Általában 3-4 éves autót veszek és 7-8 évesen cserélem újabbra. Nem is volt sosem nagyobb gondom az autókkal, ismerve a korlátait megbízhatóan elvittek mindenhova és vissza is hoztak onnan.
Idén ismét váltani szándékozom a 2006-os 1.7-es dízel Astrát, de felmerült bennem hogy annyi jót hallani a Kia Ceed-ről és a Hyundai I30-ról is. Nincs egy ismerősömnek sem ilyen ezért kérnék tanácsot hogy javasolt-e ilyen típusokra váltani? Évi 14-15 ezer km-t megyek vele, fele város fele vidéki autózással. Azon is elgondolkodtam, hogy már nem is lenne érdemes dízelt venni, mert rendszeresen drágább a gázolaj mint a benzin és a dízel autó is drágább mint a benzines. 2,2 millió lenne a felső határt, amiből egy 3-4 éves autót vennék.
Előre is köszönettel
Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Sok autót néztem már, de még kismillió lehetőség áll előttem amiről nem is tudok, így szeretném az kikérni az Ön javaslatát, véleményét. Szeretnék egy erősebb autót vásárolni. Hogy Stump Andrást idézzem, lassan már csak nyolc turbós, háromszáz köbcentis autókat fognak gyártani és ettől nekem feláll a szőr a hátamon. Szerintem a köbcenti az köbcenti, teljesen mértékben nem lehet pótolni annak hiányát semmivel; legalábbis a vezetési élmény és a fíling tekintetében. Kevés igényem van, ezek alapján szeretnék Öntől tanácsot kérni:
- Szívó benzines, megbízható konstrukció
- Legalább 160-180 lóerő
- 1,5 millió forintos keret (egyéb költségek nélkül)
- Elfogadható alkatrész árak
- 10 liter körüli fogyasztás (elsőre ez naiv gondolatnak tűnik, de a 10 litert normális, 90-100 km/h-s országúti tempó mellett gondolom)
- Manuális váltó
- Kivitel és felszereltség mindegy
Remélem nincs túl sok kritériumom. Néztem VR6-os golfokat, de állítólag magas az alkatrész ár és nem tudom mennyire megbízhatóak. Nézegettem a BMW sor hatosait, azok is tetszettek, de nem tudom milyen kehesek azok a BMW-k.
V8-as motor az álmom, de manuális váltóval nem találtam, illetve feltételezem hogy egy V8as tojással a pedál alatt sem tartható 10 liter környékén. Köszönöm hogy elolvasta levelem és köszönöm előre is a segítségét!
Szép napot kívánok,
Péter
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Kedves becsületnepper!
Dízelkombit szeretnék vásárolni,három típusra szűkült le a kör, kérem segítsen a döntésben! Vételár: 1,8M ft-ig.Köszönettel!
Üdv!
Joe
Kedves Joe!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Két autó között vacicálok. Mindkettő prémium, mindkettő drága volt újkorában. Mostanra az áruk 600 ezer és másfél millió között mozog. Az egyik a Volvo V40, a másik pedig a Mercedes C Klasse. 1998-2001 körüli évjáratot keresek, kombi kivitelt. Nem tudom milyen motorral válasszam. Körülbelül 10000 km/év futásra számítok vegyes üzemben. Fontos hogy tudjam, mennyire költséges ezeknek az autóknak a fenntartása, mondjuk egy korabeli nem prémium márkás autóhoz képest. A kényelem és biztonság miatt akarok ilyen autót, mellesleg ez lenne az első.
Tanácsát előre is köszönöm!
Balázs
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Üdvözlet!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 6 éves Opel Astra gépkocsi esetén, ha a közeljövőben eladásra kerülne a sor, akkor mikor járok jobban: Ha elvégzem az összes szerviz munkát (gyertya csere, esedékes fékbetét cseréje, vezérműszíj csere, karosszérián kisebb karcolások kijavítása) és úgy adom el, vagy ha ezt már az új tulajdonosra bízom, és ez esetben kevesebbet kérek az autóért?Számítanak a fent felsoroltak az autó értéke szempontjából? Könnyebben eladható egy ilyen autó, ha minden fogyó, kopó alkatrész új?
Köszönettel
Zoltán
Kedves Zoltán!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Autóvásárlás előtt állunk. A feleségemnek kellene az autó a gyerekeket döntően a városban ill. annek harminc kilométeres vonzáskörzetében fuvarozni. Két típus között vívódom: Mercedes A140 (2002 évj.), ill.Ford Fiesta (2005-2006 évj.) 1.3 benzin. Melyiket ajánlja?
Nagyon fontos a biztonság, javítási költségek, alkatrész árak, megbízhatóság, stb.
Tisztelettel: N.László
Kedves László!
Üdvözlettel,
Kedves Nepper,
sosem volt még saját autóm, és munkahely-lakhely ingázás miatt szeretnék venni egyet.
Üdvözlettel,
Aliz
Kedves Aliz!
A témában javasolt olvasmány még nagy elsőautó-tanácsadónk második, valamint harmadik része.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző,
Nemsokára érkező második gyermekünk miatt kicsit szűk lesz az amúgy imádott Toyota Yarisunk (eddig a kötelező szervizeken kívül semmit nem kellett rá költeni, viszont a csomagtartójába a babakocsi mellé már nem nagyon fér más), a szülők megvennék tőlünk. Egy hasonlóan megbízható, takarékos autót keresünk. Elsőre a következő típusok jutottak eszembe: Honda Jazz, Toyota Corolla vagy Auris, Kia Ceed, esetleg Citroen Picasso. Nem túl magas éves futásteljesítmény miatt főleg benzinesben gondolkodnánk, de a Picasso dízeljét sokan dicsérik. 100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne (sok évig tartanánk meg), vagyis inkább jó állapotú, meghibásodásra nem hajlamos darab, ami józan karbantartási és fenntartási költségekkel meghálálja, ha vigyázunk rá (az ABS-en és elektromos első ablakon kívül talán klímára van szükségünk és ezzel vége is a kívánságlistának). Az árakat böngészve azt találom, hogy a Honda Jazz vételára sokszor túlszárnyalja a szinte azonos korú Corolla vagy Auris árát... Bár utóbbiak fenntartása lehet, hogy nagyobb költséggel járna és nem biztos, hogy nagyobb belső teret kínál. Mit tanácsolna?
Önzetlen segítségét előre is köszönöm,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok, és régi rajongójukként (TV, újság, honlap) gondoltam segítséget kérek.
Maximum 2M Ft-ig nézelődtem, kis-ill. középkategóriás autók között. Elvárásom: 4-5 évig megbízható, relatíve költségmentes 5-7 éves benzines, nagyrészt városi használatra, ill. 1-1 hosszabb útra. Fontos a biztos előélet, vezetett szervízkönyv.
Amiket eddig néztem:
- SX4-ek, 1.5 b, 40-80000km
- Classic II Astra G 50-70000 km, 1,5M körül
- Golf V. 1,6, 50-70000 km, 1,8-2 M
- Fabia Sedan 1,4 80LE, 60000km 1,1-1,3M
Melyiket javasolná, mire kell figyelni, esetleg más alternatíva?
Köszönettel-Károly
Kedves Károly!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper Úr!
A kérdésem a következő lenne:
Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Dániel
Kedves Dániel!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperuzo!
Kicsi, városi, de stílusos és megbízhato autót szeretnék vásárolni a közeljövőben ami egyrészt a budapesti forgalmat lazán a vállára pakolja, másreszt bírja az M7-es viszontagságait is.
Elore is nagyon koszonom!
Udvozlettel,
Dani
Kedves Dani!
Üdvözlettel,
Tisztelt B. Nepper Úr,
Vallásos autóbuziként sosem hittem, hogy majd én is írok egy tanácskérő levelet, de nem látom a fényt az alagutam végén, ezért...
A problémám röviden: a közelmúltban vásároltam pár hektár termőföldet, gazdálkodni szeretnék rajta. A "köves úttól" kb. 1 km-t kell autózni (traktorozni) a tábla széléig; esőben, hóban az első 100-200 méter helyenként nangyon ocsmány tud lenni, utána már homok, az elviszi a vizet. Ocsmány, azaz 20-30 centi mély keréknyom, sárral és vízzel elegyesen, ízlésesen töltve. A használatunkban lévő sok-sok földi jóval felszerelt 3 éves, 39e km-t futott Octavia kombi 1.4 TSI nélkülözi a 4*4 hajtást (vásárlásakor még nem volt szó a paraszttá válásról).
Kérdésem: létezik-e családi használatra is alkalmas, normál rakterű 4*4 kombi, pickup, terepjáró, amivel a városba is bemehetek és egy erősen kiskorú (16 hónapos) szállítmányozása sem gond (isofix)? Vagy vegyek egy szakadt Samurajt az asszony nevére és az Octi maradjon családinak...? A 4*4-es vásárlására a keret az amúgy sérülésmentes, szervizelt Octavia ára lenne, ebbe bele kell férnie a szervíznek is, ha a csere mellett törünk lándzsát.
Köszönöm, üdv,
Balázs, a Csikós szomszédja.
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Azt szeretném kérdezni, hogy melyik autót válasszam többnyire túrához és városi használatra egyaránt? Egy BMW Z3-ast, Mazda MX-5-öst, vagy Honda S2000-est? A magasságom kb. 185 centiméter, és kicsit nagyobb darab vagyok. Mindennel együtt 2-2,5 millió forintot tudok ráfordítani.
Köszönöm válaszát!
Kedves Kérdező!
Elsőként a Honda S2000-et egy elegáns mozdulattal húzzuk ki a listáról! Nem azért, mert rossz. Egyáltalán nem az, sőt, de a legolcsóbb itthon 3,5 millió, és kint is kilencezer euró, ha a kamu hirdetéseket nem nézzük. A maradék kettő hasonló adottságokkal rendelkezik, már ami a méreteket illeti, egyik sem egy kamion. Az MX-5 egy legenda, nem véletlenül, és ezért az összegért már a C változatot is megkapni, amelyben már több erő is van, nem csak a zseniális futómű, kormány és váltó.
A Z3 szintén jó autó, már az 1,9-es motorral is használható, de lehetőség szerint nagyobbal venném. Sajnos a kínálat jellemzően a kis motorosokból áll, elvétve van egy-egy nagyobb motorváltozat. Én elgondolkoznék a kintről történő vásárláson is, ott sokkal nagyobb a kínálat, és ennyiért már lehet venni 2,8-asokat is. Azt vegye a kettő közül, amelyik jobban tetszik, mindkettő nagyon jó autó.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Régi szívódízel autót kellene vásárolnom napi 30 km munkába járáshoz; a keret 160 - 200 000 Ft. Azért szívódízelt, mert kamionsofőr vagyok - gondolom érti... Csak a megbízhatóság számít, tehát, hogy relatíve kevés lerohadással el tudjam érni az úticélomat (munkahelyemet).
Nem érdekel az évjárat, az, hogy mennyire rohadt a kaszni, nem érdekel, hogy milyen a belső tere, nem érdekel, hogy van-e benne szervó vagy klíma (nyilván nem lesz, vagy működésképtelen), olyan pedig, hogy "vezetési élmény", abszolút hidegen hagy. A fogyasztása jó lenne kb. 6-8 l között.
Amelyek eddig felbukkantak: Ford Escort/Orion 1.8D, Ford Fiesta 1.8D, Opel Astra F/Vectra A 1.7D, Ford Sierra 2.3D, Daihatsu Charade 1.0D, Seat Ibiza 1.3D, 1.7D, Citroen AX 1.4D, Peugeot 106 1.5D. Kb ezeket dobja fel leggyakrabban a kereső. Melyik lenne a legjobb vétel? Melyiket kerüljem? Vagy esetleg van olyan, amit nem említettem, de érdemes vele foglalkozni?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Teherautós
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
A megbízható, ámde szűkös Fabia kombi után szeretnénk egy elegánsabb, tágasabb szedánt, vagy egyterűt. Keret 2m körül.
Évi 10 ezer km körüli használatra számítva eleve csak benzines jöhet szóba. A Cruze 1,6-os nagyon tetszik, kérdés, hogy az anyacég kivonulása mennyire befolyásolja majd az alkatrészellátást és a későbbi eladhatóságot?
Szóba jöhet akár a Fluence, Mondeo is. Az egyterűek közül a Scenic, C4 Picasso, Zafira B szimpatikus. Melyik lenne a legésszerűbb választás Önök szerint?
Köszönettel:
László
Kedves László!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Ön mit tenne?
Köszönöm a segítséget!
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Tisztelettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
Az ilyen olcsóbb autóknál már inkább a benzinest nézném, de azért vannak kivételek, ilyen például a Peugeot 1.9-es dízele vagy a VW 1.9-es dízele. Ha nincsenek széthajtva még sokáig lehet őket használni. Ha már a Peugeot- nál tartunk a 306-os is jó lehet, esetleg Citroen Xsara, Saxo, ezeknél a hátsó futómű a kritikus pont, arra kell figyelni. Érdemes elgondolkodni a III-as Golfon, Ventón. Az Ön által említett F Astra és Clio is jó, nem feltétlenül csak a dízel, az 1.4-es benzines is mozgatja azt a kis autót. További lehetőségek a Nissan Micra, Almera, Mazda 323, Toyota Corolla, stb. Ezeknél az öreg autóknál a legnagyobb ellenség a rozsda, arra kell a legjobban odafigyelni, de persze a többit sem lehet figyelmen kívül hagyni.Érdemes elolvasni ezt a cikket a témában.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Eljött az idő, hogy a 124-es 2,5 szívódízel autómat lecseréljem, mert szétrohadt az alja (különben valószínűleg soha nem cserélném le). Megszoktam, hogy nem romlik el úgy, hogy megáll alattam, és azt is, hogy olcsón javíttatom. Elég volt az extrája, elektromos tükör, légkondi. Évi 15-20 ezer kilométert megyek vele, főleg városban. Na, az Ő helyére keresek valamit.
Ford Focus, Mondeo, vagy Toyota? Lehet épp benzines is, ha az olcsóbb üzemanyag miatt nem járok lényegesen rosszabbul. Egymillióban gondolkodom, de mondjuk 1,5-ig el tudok menni.
Üdv,
Bernát
Kedves Bernát!
A Focusból jó a benzines és a dízel is. Az 1,6-os dízel még városban is elmegy hat liter alatt, hosszútávon pedig öt liter körül. A 90 lóerősben ha jól tévedek nincs részecskeszűrő sem, az még egy problémaforrással kevesebb, a befecskendező rendszere nagyon stabil. Pont most került a látókörömbe egy ilyen, 420 ezret futott autó, aminek még semmi baja nem volt. Mondeóból inkább az 1,8-as benzinest venném.
A Toyotából nem említett típust, de jó a Corolla és az Avensis is. Mindegy, hogy benzines vagy dízel, például a Corolla még az 1,4-es dízellel is jó, és menetdinamikában mind hozza azt, amit a Merci tudott.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Köszönettel: Laci
Kedves Laci!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Segítségedet előre is köszönöm
Üdv
Miklós
Kedves Miklós!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Köszönettel,
László
Kedves László!
Üdvözlettel,
Egyterű vásárlását tervezem, tud-e segíteni, hogy tapasztalata alapján melyik a legmegbízhatóbb, legfőképpen, melyik dízel motor megbízhatóbb, legalábbis "kedvezőbb" áron javítható?
Szóba jöhet: Golf Plus, Renault Scenic, Seat Toledo/Altea, Toyota Corolla Verso.
Köszönöm: Ferenc
Kedves Ferenc!
Üdvözlettel,