Tisztelt Becsületesnepper!
Azzal a reménnyel fordulok Önhöz, hogy ha már három hónapja keresgélek, nézelődök de nemtudok dűlőre jutni, Ön talán segítséggel lehet a döntésemben. Kétmillió forintunk van autóvásárlásra, van egy nyolcéves 1.8-as benzines Avensisünk e mellé kell egy dízel autó. Nem részletezném miért, sajnos dízel kell.
Hosszú ideje ráakar beszélni a szerelőm hogy régebbi tipusú 1.9 TDI-t vegyek, de egyszerüen nem merek 14-16 éves autót vásárolni pedig olcsóbban is megusznám de akármennyit néztem meg azzal valami büdös volt. Ezért fiatalabbakat kezdtem el nézegetni, az Oktavia kombija sokkal szebb és talán tágasabb is, viszont a Kia dízelről csak jót hallok, a PD-kről nem igazán. Félek a többszázezres meghibásodásoktól viszont az Ön korábbi válaszaiban olvastam hogy bátran ajánlja.
A keret adott, hírdetés van dögivel de nem tudok dönteni, mert van Ceed-ből 300 ezret futott, és van Octáviából 200 ezret futott vagy 20 darab de az valószinű tekergetős.
Hálás lennék ha segítene a döntésemben
Tisztelettel:
Gergely
Kedves Gergely!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Eljött az ideje, hogy lecseréljük az 6-éve használt 1.0 Swiftünket. Eddig nagyon elégedettek voltunk vele, megbízhatóság, alacsony karbantartási költségek, alacsony fogyasztás. Ezek voltak eddig a legfőbb szempontok mivel napi 70 kilométert ingázok munkába menet/jövet abból is 90%-ot autópályán. De most már szeretnénk valami nagyobbat és kényelmesebbet.
Valami hasonló tulajdonságokkal rendelkező középkategóriás dízel kombit szeretnénk. A mostani keret max 7000€ + 15% tartalék. Kiszemelt áldozat a H Astra lenne. 2008-as évjárattól kezdve nézegetem őket 1.7 cdti (110le) motorral. Mivel évi kb. 25000 kilométert megyünk, gondoltam váltunk dízelre. Ahogy hallottam, az 1.7 cdti motor nem egy rossz konstrukció. A 2008 utáni Astra modellek pedig már szépen fel is vannak extrázva (tempomat, 6 sebesség, esőszenzor...). A hosszabb autópályás utakra ezek már jól jönnének. Az Astra-Focus-Octavia-Ceed/i30 kör téma már eléggé lerágott csont, de akkor is. A Focus jobb futóműben, jó kis váltója van (vezettem is), belső dizájn is szebb mint a H Astráé, de a német fórumokon sokat olvasok az 1.6 tdci motor meghibásodásáról érzékenységéről. Az Octavia szebb kívülről belülről is, jobban is tetszik, az 1.9tdi motor tudtommal elég jó, megbízható darab. Ebből viszont legalább 1000-1500€-val kell többet fizetni egy Astrához hasonló állapotúért. Sőt Octáviából, Focusból 90%-ban használt cégeseket lehet csak találni, az Astránál azért nagyobb a privátok aránya. A Ceed-ekről csak jót hallani, nincs kettős tömegű lendkerék, megbízható, minőségben nagy előrelépés volt... Mégis ha nem egy magánszemélyt hanem egy szerelőt kérdezek azt mondja, hogy csak Koreait ne vegyek mert marha drága az alkatrész és szervizelés... (biztos úgy van vele, ha azt veszek kevesebb lesz a munkája). Szóval mindezeket összevetve egy racionális megoldás lenne az Astra. Van pár hibája, a hülye indexkapcsoló, hőfokmérő hiánya, középkonzol stb. De ezekkel talán meg lehet barátkozni. Nem a szívem csücske, az az Octavia lenne, de szerintem az Astra sem robban le minden utcasarkon, dizájnból közepes kívül belül, kényelemből pedig biztos veri a Swiftet. Ennyi nekem elég lenne. Szóval, Ámen! Kérek valami rossz véleményt. Mondjon valami jobbat mert különben azt veszek!
Üdvözlettel:
Tomi voltam
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Őszintén érdekelne a véleménye. Autót szeretnék vásárolni. Nagyjából 7-800 ezret szeretnék rászánni. Az elsődleges szempont a megbízhatósága lenne. Évi 7-8000 kilométert használom az autót csak.
A Nissan Almerát néztem ki, mert ebből találtam 2002-2004-est, 100-130 ezer kilométer közöttit. A "faceliftes" verziót szeretném amit 2002 után gyártottak, de arról azt olvastam hogy már nem japánban gyártották, de a belseje szerintem szebb.
Ami a kérdés: Ön szerint jól járnék egy ilyen vétellel? Nem autózok sportosan, tényleg annak örülnék ha az autót nem kellene mindig a szerelőhöz hordanom, és ha néha elmegyek vele egy hosszabb (pár száz km) útra akkor nyugodtan induljak el. Ha jó ez az autó, akkor melyik motorral vegyem? 1.5 benzines vagy 1.5 dízellel? Mind a kettőről jókat olvastam, bár pár helyről hallottam, hogy dízelből vagy TDI, vagy semmi... Melyik motornak milyen előnye és hátránya van? Erről a dízelről hallottam még, hogy jó, de ha van baj akkor az nagy. Van esetleg valami állandó betegsége valamelyik motornak? Mint az F-Astráknál a 16 szelepes motorok olajéhsége?
Esetleg ha a szempontjaimnak megfelelő (10-12 éves, megbízható, 100-120 ezer km, 7-800 ezer HUF) más autót javasolna, akkor is meghallgatnám a javaslatait.
Köszönettel, Zs.
Kedves Zsolt!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Szeretnénk lecserélni a 2005-ös 1.2 benzines Corsánkat egy nagyobb kisautóra, bővül a család, szeretnék egy nagyobb és biztonságosabb autót magunkénak tudni. A Corsával nincs gond, de így megérett a csere.
üdv.: Krisztián
Kedves Krisztián!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Friss jogsival a tárcában, gimnazistaként, diákmunkával szeretnék autót. Szüleim is beszállnának az autóvétel költségeibe, de onnantól a többi pénzkiadás (javítás, tankolás) az enyém. Kb 3-400 ezer áll rendelkezésre és onnantól az lenne a kritérium, hogy ne romoljon el és ne kelljen bele tankolni. Swifteket és Citroen Saxokat és F Astrákat nézegettem egyenlőre. Segítenél?
Köszi, Zsolti
Kedves Zsolti!
Üdvözlettel,
Szép napot!
Egy kedves barátom tag egy osztrák cégben amely magyar hölgyeket közvetít osztrák családokhoz idős, gondozásra szoruló személyek felügyeletéhez. Neki ehhez szüksége van egy 6-9 személyes kisbuszra amelyet jelenleg bérel és így oldja meg a havi kétszer 1200 kilométer környéki fuvart (hölgyeket hozza, viszi). A személyi használatos kocsiját kilökte alóla egy honfitársunk amit a biztosító nagyjából egymillió Ft-al kompenzált. Sok kocsit átgondoltunk és mivel a húzós regisztrációs adó nem könnyíti meg az ügyet, gondolt egyet és utána nézett. Osztrák vállalkozóként lehet osztrák rendszámos kocsija minden gond nélkül.
A kérdés a következő: 2-3 éves korosztályban melyik az a típus amelybe érdemes beleugrani a lehető legkevesebb rizikóval 6-9 üléssel, ausztriai, elképzelhető hogy használt lízinges konstrukcióban egy misi környéki beugróval. Tudom hogy nehéz kérdés, talán átfogalmazva, melyik az a korosztály ahol a nem visszatekergetős közegben, a legkedvezőbb értékvesztésű használt kisbuszt tudná a barátom megvásárolni, esetleg egy két típus is jöhet.
A nagy feladatok edzik az embert igazán :) Hajrá! Jó fej a srác, nem akarom hogy hülyeséget csináljon.
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
5 személyes személygépkocsit szeretnék vásárolni, olyat, amelyiknek a csomagtartó része nem kalaptartóval, mint a kombiknak, hanem a karosszériával, mint a sedanoknak van elválasztva az utastértől. Ez azért fontos, mert vasakat szállítok, ami egy esetleges ütközésnél kifejezetten veszélyes lehet. Minél nagyobb csomagtartó a cél. Már nézegettem a csomagtartó méreteket:
Üdvözlettel:
Józsi
Kedves Józsi!
"Nem a legnagyobb érdekel, hanem több típusnak is a csomagtartó mérete". Azt ne várd tőlem, hogy elkezdem kiguglizni a pickup és személyautó csomagtartó méreteket, mert ezt Te is meg tudod tenni a saját idődben. Ha nem találsz limuzinok között megfelelőt, akkor én a helyedben elgondolkodnék egy olyan kisteherautón, aminek le van választva a raktere lemezzel. Az autógyárak nem fognak ennél sokkal nagyobb csomagterű autókat gyártani, ezért neked kell az igényeidhez való autót venni, ha az teherautó, akkor azt.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy vásároljak egy Minit, racionalitást nem tudok a döntés mögé tenni, csupán az autó élmény- és vidámságfaktora motivál. Immáron négy éve egy 2004-es, 120 ezret futott, folyamatosan karbantartott 1,4 75 LE-s Seat Leonom van, amely ezen tényezőktől messze áll.
Üdv: Józsi
Kedves Józsi!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperüző,
autóvásárláshoz szeretném kérni a tanácsát. Most egy 1999-es 1.6-os Nissan Almérám van, amit imádok. De sajnos nagyon rossz a térdem, és egyre nehezebben szállok ki belőle, mert nagyon alacsony. Ezért szeretnénk másikat venni. És ha már veszünk másikat, akkor legyen kicsit alacsonyabb a fogyasztása, és nagyobb a csomagtartó és a hátsó utastér. Viszont ennél rosszabbat értelemszerűen nem szeretnék. Tehát legyen benne klíma, ABS, légzsákok, vonóhorog, és ne kerüljön sokba a fenntartása. Tehát egy magasabb felépítésű családi autót keresek 6 liter körüli fogyasztással max. 600 ezer forintért. Nézegettük a Mazda Premacy, és a Fiat Multiplát, de bármi érdekel, amit ajánlani tud, hisz Ön sokkal jobban ért hozzá.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves István!
A kérdésem az lenne, hogy 2005-ös Swiftem helyett milyen autót ajánlana, ami megfelelő lehet két kisgyermekkel? A dízelről lebeszéltek, mivel kb. 15.000 km-t megyünk/megyek évente. A keret a Swift eladásából befolyó összeg lenne+ még egy kis pénz ha szükséges. A vásárlásra szánt összeg kb.1-1,1 millio Ft.
Nagyon sok hirdetést megnéztem és sok embert megkérdeztem és persze egyre tanácstalanabb lettem! Amiket néztem: 1999-2003 Accord, MK3 Mondeo, Avensis I, Focus I-II, Subaru Legacy?
Nem feltétlenül kell kombi csak ha nincs jobb. Évente max. 10 alkalommal viszünk több csomagot.
Segítő válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István
Kedves István!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Az első autómat keresem, a keretem 800-900 ezer forint+átírás. Olyan kis 5 ajtós autót keresek, amiben két kisgyerekkel is elférünk. (babakocsi stb.) Több típust nézegettem már,- Opel Corsa, Ford Fiesta stb.- de egyikben sem vagyok biztos. Kérem adjon tanácsot, mert az Ön által javasolt Honda Jazz nagyon tetszik, de az ebből az összegből nem jön ki.
Köszönettel,
Rita
Kedves Rita!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Autóválasztáshoz kérek szépen segítséget. Előző autónk egy Polo II volt, de idő előtt összetört, ezért kénytelen vagyok viszonylag rövid idő alatt dönteni.
Az igények, fontossági sorrendben:
- alacsony fogyasztás (dízeltől félek kicsit, de nem ragaszkodok a benzineshez)
- megbízhatóság (japán)
- kombi (3 gyerek van)
- erős futómű (földes úton kell menni haza egy km-t naponta akár többször is)
- alkatrészellátottság (nem baj ha drága, de legyen)
- bevásárolni is, nyaralni is ezzel az autóval fogunk járni.
- nem vagyok egy kimondottan nyugodt vezető, de a feleségem is fogja hajtani.
A keret 400-800eft. A plafonba már a kötelező cseréknek is bele kell férni. Amiket találtam eddig:
Mitsubishi Spacestar, Lancer 1,6 benzin, Galant benzin
Segítségét előre is megköszönve,
Zseni Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper,
többségében autóvétel miatt írnak neked, én most a "másik oldalt" képviselem. Van egy külföldön üzembe helyezett Mazda 6-om, és bizonytalan vagyok a sorsa felől. Röviden: 2005-ös, 2.0 diesel kombi, 320 ezer km-nél járok vele, ennek 95%-a autópályázás volt, mindig márkaszervízben volt javítva, igazából motorikusan tökéletesen megy, nincs lelakva, bár az évek és a km-ek itt-ott meglátszanak (kőfelverődés, karcolások, pici horpadások, stb).
Mivel a munkábajáráshoz kell autó és nem akartam megvárni, míg "kirohad" a kocsi alólam, így csere mellett döntöttem (egy újabb Mazda6), most viszont nem tudom, mit kezdjek a régivel. Netes nézegetsé alapján Németországban egy ilyen autónak minimális az értéke, otthon talán kapnék érte valamennyit, de ahhoz meg honosítani kellene...
Van értelme egy sokat futtott, de szervizelt autóba még pénzt ölni (reg. adó, takarítás, kisebb szervíz...stb), és megpóbálni eladni, vagy inkább vonassam ki a forgalomból, és adjam le?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Laci
Kedves Laci!
Üdvözlettel,
Szia Nepperűző!
98-as TDI Cordobámat szeretném cserélni nagyobb és fiatalabb 2005 utáni dízelre. Egy éven belül kerülne sor a cserére. Ami számításba jött nálam: BMW E90 320d, Audi A4 B7 1.9PD, Alfa 159 1.9JTD, Passat 3C 1.9 TDI, esetleg Opel Insignia 1.9 CDTI, Octavia 1.6CR 2.0 PD kilőve.
Évi 12000 kilométert megyek, többnyire városban, de ragaszkodom a dízelhez. A keret 2,5 millió Ft, aminek fedezni kell az átírást ill. a kezdeti szervizelést. Havi 350.000Ft a keresetem, és családos vagyok. Hosszú távra tervezek, ezért fontos az időtálló forma, ill. megbízhatóság.
Tudom hogy ezeknek az autóknak jóval magasabb a fenntartási költsége mint a TDI-nek, de nem szeretném az összes keresetem az autóra költeni. Mi a véleményed ezen típusokról, ill. melyiket ajánlanád közülük? Esetleg más alternatíva? Japán, francia, nem játszik. Nagyon fontos hogy tetsszen a kocsi, és később is jó érzéssel nézzek rá.
Válaszod előre is köszönöm.
Feri
Kedves Feri!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Bővül a család és a vállalkozásom is, ezért öreg kombi autómat kisbuszra váltanám. Az igényem egy jól felszerelt, 7-8 személyes takarékos jószág, évi 20-25e km futással. Mivel a japán autók szerelmese vagyok, így azokat részesítem előnyben. Nagy kedvencem a Mitsubishi L300 luxus busz változata, forgó fotelekkel, panoráma tetővel, de ilyet kb. 3 évente hirdetnek. Gyakrabban látok Nissan Serenat, de arról nem olvastam olyan jókat. Persze más kontinensen is bóklászhatunk, szóba jöhet pl. VW Caravell, vagy Ford Transit, de félek hogy ezeknek magas a szervízköltsége. Nagy kedvencem még a MB Vito, de arról sok rosszat hallani, olvasni, hogy megbízhatatlan, de legalább drága fenntartani. Francia autók meg nem tetszenek. Főleg a 2000-es évek előtti gyártmányok érdekelnek, azon egyszerű oknál fogva, hogy az tetszik, és szeretnék olyan járműben utazni, ami még tetszik is, nemcsak úgy van oszt kész. Pénzben a határ 1.5m Ft. Persze fontosabb szempont, hogy az üzemben tartása ne legyen több mint egy átlag személyautóé.
Köszi előre is a választ.
Borisz
Kedves Borisz!
Üdvözlettel,
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt vagyok egy évvel, de már bőven elkezdtem nézelődni a piacon. Mindig BMW-t szerettem volna, viszont eddig győzött a józan ész. Nem bírom tovább cérnával és elhatároztam, hogy behódolok a propelleres márka előtt. Végigolvastam az összes tesztet, népítéletet, mindent. Talán ez bizonytalanított el. Első elképzelésem ugyanis egy E46 M3 volt, pont olyan amit Pista is tesztelt az előző adásban. Nekem mondjuk a Laguna Seca Blau színtől kezd el remegni a térdem. De sajnos tovább nézelődtem, milyen alternatívák vannak házon belül, és az igazság az, hogy az e92 335i szintén nagyon megtetszett, hova tovább a 335d is. Ha a "d" betű láttán nem törölte, ki az üzenetet kérem adjon tanácsot merre induljak. Az autó napi használatban lenne (jó minőségű utakon) havi egy hosszabb úttal fűszerezve (1000 km - 90% autópálya) Melyik lehet a legésszerűbb választás, ha ezen a szinten egyáltalán lehet olyanról beszélni?
Köszönöm, hogy elolvasta a levelemet!
Üdvözlettel:
Pista
Kedves Pista!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Nemsokára megérkezik a baba, és a sajátom mellé (2011-es kombi Mondeo) a feleségemnek szüksége lenne egy jól pakolható és biztonságos autóra. Mondanám, hogy ennyire egyszerű, de az egyterűek nem tetszenek (Galaxy), és előnyös lenne, ha AWD-meghajtással is rendelkezne, mert olyan helyen lakom, ahol néha nem hátrány. Terepjárók között kutattam, de a prémium kizárt (BMW, Mercedes, Audi). A Volvo XC90 volt a kiválasztott, de miután kipróbáltam nagy csalódás volt. Kívülről nagy, de a Mondeómban nagyobb a tér, és még a csomagtartója is simán versenyben van a Volvóéval. És itt a pont ahol megakadtam, mert nem találok megfelelő gyártmányt. Az anyagi keret nem szűk, akár 5-8 millió is lehet egy pár éves autóért. Kíváncsi lennék, hogy Ön mit ajánlana.
Tisztelettel: Csaba
Kedves Csaba!
Üdvözlettel,
Üdv!
Manapság a használtautón elterjedtek az osztrák és német papíros autók, én pedig elérkeztem autóvásárláshoz...
Egyenlőre bátor vagyok, ki szeretnék menni Ausztriába egy klímás dízel csodáért (Toyota, VW előnyben). Viszont nem szeretnék sem üres kézzel, sem egy kompromisszumos-megoldással hazajönni, így gondoltam rákérdezek, merre érdemes indulnom, ha nincs konkrét autó kinézve. Olyan helyet-helyeket keresnék ahol akad választék, nem csak 5 autó van egy udvaron, és lehetőleg az árak is barátiak (max 500 euro a keret).
Üdv
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok. Kisebb boltot üzemeltetek, ezért lényeges, hogy nagy csomagtérrel rendelkezzen a jármű, mivel rendszerint magam szerzem be és szállítom az árut. Családos ember vagyok, van egy kisgyermekünk is. Ezért valamilyen egyterűben goldolkodom (inkább tolóajtós), amelyik amolyan mindenes, hogy ne kelljen két autót üzemeltetni, családi és üzleti célra.
Üdv, Feri.
Kedves Feri!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Napi 150 kilométert kell összesen ingáznom a munkahelyem miatt. Sajnos úgy alakult a családi életem, hogy eddigi Kia Ceed 1,4 SW-ről le kell mondjak. Két lehetőség előtt állok. A keret kb 1,5 millió Ft plusz a szokásos ráhagyás. Egyfelől nagyon szívesen töltenék el mindennap 2 órát egy Toyota Avensisben, kétliteres dízel motorral. Találtam is ránézésre megkímélt, de 200 ezer+ km-s példányt 2002-ből. Viszont úgy alakult, eladó lett a családi anno újonnan vásárolt 1,3-as benzines Yaris 2007-ből. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb ilyen használatra megvenni, a nagyobb és kényelmesebb használt és dízel Avensist vagy a kisebb, garantált 44 ezer km-s, ismert előéletű, de benzines és nem egy pályaördög Yarist? A régebbi, egyszer majd jobban szervíz igényes, takarékosabb dízel vagy a kis benzines, de pályán nem annyira takarékos családi kocsi? Magam testesebb fickó vagyok, így ránézésre az Avensisben jobban elférnék.
Válaszát előre is köszönöm!
üdv,
Ádám
Kedves Ádám!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter). Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket.
Nyitható panorámatetős vagy napfénytetős változatok előnyben. Lehetőleg ne legyen 7 évnél idősebb és relatíve kevés kilométer legyen benne. Évi 15-20 ezer kilométert megyek, leginkább városban, de szeretem ha az autópályán is van még tartalék az autóban.
Szimpatikus a VW 160 LE-s, 1.4 TSI motorja egy 2008-2009-es a 6-os Golfban vagy Siroccoban, (lehetőleg DSG-vel és napfénytetővel). Ezekből 60-90 ezer kilométerrel már lehet behozni 3,5 millió Ft-ért. Az EOS élményszerű vezetéséhez ugyanezt a motort már kevésnek tartom. Tetszik a BMW négyajtós 320d-je, 2007-es évjárattól, jó felszereltséggel (ülésfűtés, tempomat, napfénytető), 100 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel behozható ebben az árkategóriában.
Olcsóbb, nagyon megbízható, de nem igazán sportos a Honda Accord 2.2 ctdi (2006-2008). Az élményszerű vezethetőség és fenntartás szempontjait figyelembe véve melyik lehet jó választás? Esetleg mi mást tudna ajánlani?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Kedves Nepper!
39 éves kétkislányos apuka vagyok, egy dízel kombi Octavia boldog tulajdonosa. Néha rámjön, hogy le kéne cserélni a Skodát, aztán mindig rájövök hogy nincs értelme, mert az Octavia nem fogyaszt, minden belefér, és soha nem romlik el, amikor mégis költeni kell rá, akkor is legfeljebb tízezreket. Így aztán mostanában az feszít, hogy inkább mellé kéne venni valami dögöset. Soha nem volt még olyan autóm amit megbámulnak, hát most szeretnék egyet!
Nem kell a sok lóerő, viszont legyen élvezetes vezetni, kapjak miatta elismerő pillantásokat, és lehetőleg legyen kabrió, vagy legalább targa! Az eddig posztok alapján erre az azonnali válasz a Mazda MX5 lenne, azonban azzal nem tudom suliba vinni a lányokat, tehát szükség volna a hátsó üléssorra is.
Eszembe jutott még az E36 kabrió, de a BMW-s szubkultúra nagyon taszít, semmi procikám nem "béjemvés". Minderre van bő kétmillió forintom. Mivel ezt az Octavia mellé venném (és az asszonynak is van egy Yarisa), fogyasztás és üzemeltetési költségek hidegen hagynak.
Segíts kérlek!
Gábor
Kedves Gábor!
A BMW valóban kézenfekvő megoldás lenne, abban még van rendes méretű hátsó ülés is. Én nagyon szeretem a BMW-ket, különösen a kupékat. Ebben a BMW-s szubkultúrában van egy réteg, akivel én sem akarnék azonosulni, de ha normálisan használod az autódat, nem fognak azonosítani velük. A kabrióknál nem jellemző a normál méretű hátsó ülés, mert a kabriózás nem a gyerekszállításról szól, hanem a dögös formáról, és igazán dögös formát két ülésesből lehet csinálni. Ennyi pénzért már kehet venni E 46-os BMW-t is, ami sokkal jobb, szebb, mint az E 36-os, és egy rendes motorral még megy is. A BMW még négy ülésesen is jól néz ki, de ha nagyon nem kívánod a BMW-t, akkor van még az Audi, Peugeot 206 CC, 307 CC, Opel Astra Bertone, VW Golf, VW Beetle, Mercedes CLK, SL, Mitsubishi Colt, Saab 9.3, Renault Megane, PT Cruiser Volvo C 70. Ezek közül némelyik kifejezetten csajos, némelyikben jelképes hátsó tér van, de legtöbbjükből nekem hiányzik a dög. Ez nyilván szubjektiv, de ezeknél sokkal jobb egy E 46-os BMW. Valami nagyon más következik, mit szólnál egy Alfa Romeo GTV-hez? Igaz nem kabrió, de gyönyörű autó, abban van hátul ülés, nem túl tágas, de te írtad, hogy kicsik a gyerekek. A motorokat figyelembe véve, a 2.0-es motorban van egy ballance tengely, azzal lehetnek problémák, a turbós már jobb, de egy jó szívó motornál nincs jobb, én a 3.0 V6 24 V motorral venném, abban van elég akarat, jól forog, jól megy, és a motorra még ránézni is jó, talán a legszebb motor, amit valaha gyártottak. Ez nem kabrió, de az ebből a kaszniból készült Alfa Spiderben nincs hátsó ülés, viszont a GTV-nek van stílusa.Üdvözlettel,
Tisztelt Totalcar
Pályakezdő fiatal vagyok egy három hónapos kisbabával, az anyagi helyzetem nem igazán kimagasló. Egy huszon plusz éves nem valami megbízható autóval járok. A szüleim megelégelték, hogy állandóan lerobbanok az autóval és a baba születése alkalmából felajánlották, hogy vesznek nekem egy másikat. Az összegből, amit ajánlottak már kijönne pár fapados új autó is. Sok gondolkodás után két típusra szűkítettem a saját listámat. Az egyik egy nulkilométeres, teljesen fapados Dacia Duster. Nagy, biztonságos és nekem tetszik is (az nem zavar, hogy nincs benne klima a mostani autómban sincs.) A másik jelölt használt Toyota Prius lenne. Kb 2,5 millió forint a keret. Az autót naponta használnám kis távra, évente kb. 6000 kilométert vezetek főleg városban. A kis fenntartási költség nagyon fontos szempont. Önök szerint melyik a jobb választás? Vagy ha van estleg más ötletük is, én nyitott vagyok.
Válaszukat előre is köszönöm.
Tisztelettel Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Férjem nyaktól lefelé lebénult, és keresünk olyan autót, melyben őt is tudnánk szállítani. Elektromos kerekesszékkel közlekedik, nem kell átültetni az autó ülésére. A kerekesszék elég nagy: 150 cm hosszú, 80 cm széles, és 140 cm magas a férjemmel együtt. Szeretném, ha nem hátul ülne, hanem átalakítás után mondjuk a második üléssor két szélső ülése közé ő valamennyire "be tudna ülni".
Tudnátok segíteni abban, hogy találjunk egy ilyen 4 fő+kerekesszéket elbíró autót?
Köszönöm
Ági
Kedves Ági!
A kerekesszék nagyon széles, nem fér be a két ülés közé, de 140 centis belmagasság sincs meg jellemzően az átlag autókban, még az egyterűekben sem. Nektek inkább valami teherautóra lenne szükségetek. Én egy VW Transporterre vagy valami hasonlóra gondolok, ezeknek is a hosszú és magas változatára. A normál változat nem biztos, hogy elég magas, a T5-ös és a T4-es határeset, nem tudom, hogy mennyire mértétek pontosan a 140 centit. Az utasteret mindenképpen át kell variálni, két ülés között nincs 80 centi hely, és a 150 centis hosszúság is korlátozza a lehetőségeket, nagy eséllyel nem tudtok két sorban ülve utazni.
Üdvözlettel,
Kedves Ági!