Tisztelt becsületesnepper,
tanácsát szeretném kérni a következő témában, ami a növekvő családok egyik gyakori problémája: elérkezett az idő, amikor munkahelyi utazások illetve a szaporodó családunk miatt szükséges 2 autó a háztartásban.
Ön melyiket venné a fentiek közül? Esetleg ajánlana mást?
Előre is köszönjük válaszát.
Üdvözlettel, Péter
Kedves Péter!
Az 1.6-os Zafira nem túl fickós, én inkább egy nagyobb motorral venném, ha már Zafira kell. Egyterűek között lehet még találni Toyota Corolla Versót, Mazda 5-öt, ezek különbek egy Zafiránál.
Szerintem két gyerekhez nem kell mindenképp egyterűt venni, egy nagyobb kombi simán kielégítheti az igényeket. A Ford Mondeo nagyon nagy belső térrel és csomagtartóval rendelkezik, és a benzines motorjaik elég jók, de ugyanez elmondható a Toyota Avensisről vagy a Honda Accordról is. Sajnos ezekből az autókból elég kicsi a választék, mert jellemzően dízel motorral vették az emberek ezeket. Kis autónak jó lehet a Fiesta is vagy egy Jazz, egy Yaris esetleg egy Mazda 2. Ezek mind megbízható, gazdaságos fenntartású autók.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Hosszú ideje böngészem az autókínálatot, laikusként teljes mértékben Csikós cikkére és a Népítéletre hagyatkozva. A célra maximum 800 000 Ft-ot szánok, ezért egy megbízható, klímás, benzinest autót szeretnék venni. Sajnos egyik címben említett modell sincs benne az első autóvásárlós cikkben, valószínűleg a magasabb ár miatt. Mennyire tudná ajánlani őket?
Köszönöm a segítségét előre is!
Kedves Kérdező!
A Lacetti egy megbízható autó, a fogyasztás pedig gázpedál állastól függ, de egy kicsit tényleg többet eszik, mint amit el lehetne várni tőle. Cserébe nem szokott elromlani. A spritmonitor szerint 8,34 az átlag, de nyilván többet is meg lehet vele etetni.Üdvözlettel,
Tisztelt Szakértő!
Szükségem lenne egy összkerekes autóra, amelyik még minimum 5 évet és 300.000 kilométert le tud szolgálni. Tehát évi 60.000 kilométerre kell. Ebből 50.000 a munkámból kifolyólag, tehát mindegy hogy benzin vagy dízel, úgyis a cég fizeti az üzemanyagot. Azért kell az összkerék, mert gyakran megyek tőlünk keletebbre, ahol keményebbek a telek, illetve hegyekbe kirándulni a családdal. Az édesapámnak egy C5-ös A6 2.8 Quattro-ja van, nagyon egyben van az autó, ezért első blikkre ilyeneket nézegettem. Választék főleg 2.5 tdi tiptronicból van. A4-esben ugyanezzel a motorral van néhány kézi váltós is. Az A4-től kisebb autót nem szeretnék. A keret 2 millió forint, papírmunkával együtt. Mit gondol ezekről a típusokról? Ön mit tudna ajánlani? Más alternatíva is érdekel.
Kedves Kérdező!
A C4-es szerintem a valaha gyártott legjobb A6-os volt, strapabíró, megbízható konstrukció, a világból kiment még úgy is, hogy sokan mostohán bántak vele. A benne lévő 2.5 literes sor ötös TDI talán a legjobb motor volt az Audi történetében. Az ezt leváltó 2.5 V6 TDI motor pedig talán a legrosszabb. Sokat, tíz litert eszik, szerintem olyan a hangja mintha állandóan üveghangon menne, adagoló problémái vannak, a turbó is idő előtt tönkre szokott menni, a vezérműtengely nem ritkán már 160-170 ezernél elkopott, és nem indult be az autó. Vannak akik szeretik, és működik nekik jól, de arányaiban túl sokan szívnak vele óriásiakat. Én sose vennék magamnak.
C5-ösből én csak 1.9-est vennék, de abból nincs quattro. Ehhez a kiváló 2.5-ös motorhoz még jön egy tiptronic váltó, és ha rendesen mellényúlt, a szerelő lesz az ön legjobb barátja. Szerintem még lapot is fog küldeni karácsonykor. Thaiföldről, mert ott fog majd telelni az ön pénzéből. Ezzel szemben az A4-est bátran ajánlom, de kizárólag az 1.9-es motorral, és kézi váltóval, a V6-ost kerülje, mint politikus a poligráfot. Az 1.9-es TDI-vel nagy gondok megfelelő karbantartás mellett nem lesznek, keveset fogyaszt, nem romlik el. Az Audi quattro hajtása pedig az egyik legjobb a világon. Több ismerősöm is átült C4-ből C5-be, és közülük senki nem volt elégedett, mindenki visszavágyott a régibe. Nem véletlen, hogy egy tényleg patika C4-es kétszer annyiba is kerülhet, mint a C5, és ki is fizetik.
Üdvözlettel,
Tisztelt nepperűző!
Átlagos negyvenes családapa vagyok, évi tízezer kilométert vezetek. Mellesleg csóró melós, Thalia-birtokos. Az életben nem lesz jó autóm... Vagy mégis? Én is szeretnék beleülni egy szuper kocsiba, ezért a dilemma: tízéves Thalia 90 ezer km-el, vagy egy 15 éves Audi (Merci, BMW) 250000 km-el? A keret kb 800-900 ezer forint. Nem fenyeget-e az adósok börtöne, ha egy szép, de nagyon sokat futott kocsit választok? (alkatrészárak) Maradjon a csóró a kaptafánál, vagy merjünk álmodozni?
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv: Józsi
Kedves Józsi!
A Thaliában ülve nem csodálom, hogy elvágyódik. Működik, jön, megy, világít, de nem folyik ki az ember fülén az adrenalin, ha meglátja a szerpentint, és a formája sem hozza igazán extázisba. Igazából nem a rendelkezésre álló pénzzel van a baj, mert ennyiért lehet még jó autót kapni, de az a kérdés, hogy mennyi a jövedelme. Az, hogy valakinek van-e pénze egy autóra, nem azt jelenti, hogy meg tudja-e venni, hanem meg tudja-e venni, és fenn tudja-e tartani, anélkül, hogy a család költségvetése bánná. Nézze meg a webáruházakban a kopó alkatrészek és a gumik árát, és utána látni fogja, hogy van-e pénze rá. A vásárlás után nagyon könnyen rá lehet locsolni egy autóra százezer forintot, és akkor csak a kötelező vezérlés és olajcsere volt meg, illetve kicsit átnézette az autót.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Három gyerekes apa vagyok, aki jelenleg egy Focus C-Maxot hajt. Az autót olyanra szeretném leváltani, aminek nagy a helykínálata, azaz akkor is kényelmesen ülnek majd benne a gyerekek, ha 180 cm fölé nőnek, és a megpakolása sem okoz gondot, ha pl. sátrat, kutyát, biciklit is vinnénk valahova (vagy esetleg kisebb bútort, hűtőt kell vele szállítani).
Köszönettel:
Barnabás
Kedves Barnabás!
Egyáltalán nem kell ekkora autót vennie. Abból, hogy a gyerekek 180 centi fölé nőhetnek, éles ésszel arra következtetek, hogy fiúkról van szó. Történetesen mi is négyen vagyunk fiútestvérek, és amikor 180 fölé nőttünk, már nem feltétlenül akartunk a szüleinkkel nyaralni menni, sokkal inkább a haverokkal. Az S-Max, Galaxy, Sharan, stb autók nagyobbak, mint a C-Max, és öt személlyel még mindig nagy csomagtartójuk van.
Szerintem nem érdemes évi egy hétre optimalizálni az autó méretét. A kerékpár és egyéb nagyobb csomagok szállítását meg lehet oldani egy kerékpár szállítóval vagy tetőbox-szal. Az Ön által felsorolt autók teljesen megfelelnek a célnak, az MPV rozsdásodási hajlama lényegesen nagyobb, mint a többinek, arra nagyon kell figyelni.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Nagy dilemmában vagyunk az első autónk vásárlása előtt, lehet, hogy beleestünk abba a hibába, hogy túl sokat olvastunk és túl sok ember tanácsát kértük.
Az elmúlt időszakban úgy tűnt, elköteleztük magunkat a facelift utáni Mazda 323f kombi változata mellett, amiből 800-900 ezerért jó állapotút is kaphatnánk. Viszont többen kérdezték a családban, miért veszünk ilyen öreg autót (2002-2003-as évjáratú), így elkezdtem nézelődni a fiatalabbak között. Viszont úgy vettem észre, hogy pont a határon lehettünk, ugyanis az ennél fiatalabb autók az általunk preferált VW konszern és japán márkák tekintetében (Mazda3, Toyota Corolla, Skoda Octavia, VW Golf5 stb) már nagyságrendileg drágábbak, leginkább 1,1 millió felett kezdődnek és azok még nem is jól felszerelt, megkímélt példányok. Szóval megrekedtem. Közben a testvérem javaslatára a Nissan Almerat is célba vettük, ami mellett egy rakás racionális érv szól (láncos vezérlés, japán autókhoz képest mérsékelt költségek), de valahogy a szívünket nem dobogtatta meg.
Egy szó, mint száz, a kérdésem a következő: Érdemes nagyságrendileg drágább, de években mérve 1-3 évvel fiatalabb, újabb konstrukcióban készült autót venni (ami esetleg a kínálat alsó szegmense), vagy érdemesebb a kicsit idősebb, de jobb állapotban levő, kevésbé modern autóban megbízni? Előbbi esetén valószínűsítjük a hosszabb élettartamot, kevesebb meghibásodást, cserébe az egyszeri nagyobb befektetéssel. Utóbbi kisebb befektetés, de baj lehet a hosszabb távú használattal (kopó, elöregedő alkatrészek, megnövekedett szervízigény)
Tudna esetleg egy jó tanácsot adni?
Köszönettel:
Pali
Kedves Pali!
Nem feltétlenül az évjárat dönti el, hogy egy autó jó-e vagy sem. Egy jó állapotú idősebb autó még nagyon sokáig szolgálhat hűségesen a megfelelő karbantartás mellett. Nézzen csak a Csikós családra, a legfiatalabb autójuk is huszonöt éves, a Zsolt állólámpása meg negyvenegy, és mégis megy. A szerkesztőségben is mindenkinek öreg autója van, mégis boldogok velük. Ha a Mazda 323f tetszik, és talál egy tényleg szép példányt, nyugodtan vegye meg, az egy nagyon megbízható autó. Nem a környezetének veszi az autót, hanem magának, ha Önnek jó, akkor hajrá.
A témában kötelező olvasmány nagy elsőautó-tanácsadónk IV. része, melyben az egymillió forintos első autó kérdését feszegettük húszezer karakterben.
Üdvözlettel,
Üdv!
Örülnék ha segítséget kapnék a döntésemhez:
Tisztelettel: B. I.
Kedves Kérdező!
A Stilo valamiért nem lett nagy siker, pedig az olasz a Golfot akarták megcsinálni vele, és szerintem nem is rossz autó. Talán csak az az izgalom hiányzik belőle, amit egy vérbeli olasz autótól várnánk, majdnem bele is állt a Fiat akkor a földbe, részben miatta. A népítéletben sokan szeretik, másik kevesebb örömmel beszélnek róla. Jelenleg a használt piacon egy jó alternatíva lehet az A-ból B-be eljutásra. Az 1.9 jtd egy jó motor, kevés problémával, ha karbantartják, meghálálja. Nekem jó tapasztalatom volt vele.
A 626-os Mazda egy jó autó, de fel kell rá készülni, hogy rengeteg letaposott példány van, nem egy közülük tízszer megkerülte már a Földet. Ha sikerül egy megkíméltebb darabot találni, akkor az nagyon jó lehet. A rozsdára kell odafigyelni, különös tekintettel a hátsó kerékívekre.
Üdvözlettel,
Szia Kedves Nepper!
Egy '94-es 626 mazdit használunk, 2.0 benzin, 116 ló, 5xxezer km van benne. Sajnos lassan már a torka is véres lesz. Ezt az autót 12 éve használjuk. Szeretjük, de megöregedett, elfáradt.
Szeretnénk váltani, és miután a japán technika nekünk kifejezetten bevált, kapásból egy 6-7 éves Avensis-en gondolkodtunk (a Honda túl drága, a Mitsubishi nem rúg labdába, a Nissan rönyós lett, a Mazda fordos, maradt a T) 2.0 d4d miután éves 20-30 ezer km-t megyünk az autóval. Ugyanakkor bejött a képbe egy első generációs 3U Superb, 1.9pd is amiben 220 ezer km van, szép, megkímélt, 2008-as és sokkal nagyobb belülről, mint az Avensis, nem beszélve arról, hogy egymisivel olcsóbb. (a Toyota közel 3, a Superb 2 körül van) Próbáltam utána menni, hogy miért ennyire olcsó a superb, de nem találtam különösebb okot rá (úgy mint széria hiba, drága a javítás, stb)
Az lenne a kérdésem, hogy minőségben tényleg ekkora különbség van a két autó között, mint ahogy az ára mutatja? Szabad belevágni egy Superb-be? Milyen additív költségekkel kell számoljak (ismert hibák alapján), ha ezt az autót is min. 10 évre tervezzük megvenni?
A keret, amiben gondolkodtunk 2,5-3M. De ha mindez 2-ből is kijönne, az nem lenne mellékes.
Te hogyan döntenél? Közel 3 misi egy 2008-as Avensis 2.0 d4d, 200-250 ezer km-rel, 9 légzsák abs-asr-adaptív tmepomat,xenon stb. Vagy 2-2,2 misi egy 2008-as Superb 1.9pd (116ló) 4 légzsák-abs-asr-sima tmepomat nomál, nem xenon? Nem fogom megbánni a Superb-t?
Válaszod előre is köszönöm, további jó egszséget,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Súlyos japán bérenc vagyok, és a Honda után a Toyota a másik kedvencem. Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a Skoda szintén jó autókat gyárt. A régi 1.9-es PDTDI hangja csúnyább, mint a japánoké, a karaktere is rosszabb egy kicsivel, de még mindig egy nagyon jó, kiforrott dolog. Javítani nem drága, rengeteg utángyártott alkatrész van hozzá különböző minőségben. A futóművében alumínium lengőkarok vannak, azokba van rögzítve a gömbfej cserélhetetlenül, azoknak a cseréje régen nagyon tudott fájni, de már ez is olcsóbb. A PD befecskendező rendszertől féltek sokan, de ez már egy régi technológia, és nem annyira drága javítani. Nekem már volt több ilyen saját használatú autóm, de csak az egyiknek kellett a hengerfejét javíttatni, a többivel nem volt semmi bajom.
A kettőstömegű lendkerék cseréje lesz egy drágább javítás, a többi valószínűleg csak a kopó dolgok a futóműben és a fékben, valamint az olajcsere. Nekem is van jelenleg egy 1.9-es PDTDI Skodám, abban 10 ezrenként cserélem az olajat, és semmi baja. Én Hondát vennék, aztán Toyotát, de ha az egymilliós különbség megremegteti a lábad, azt is megértem, sokkal kevesebbért is lehajol az ember. Szerintem jól jársz a Skodával is, nyugodtan megveheted.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Szeretném lecserélni 2003-as, 1,2 16v Renault Cliómat, valami izgalmasabbra. Nincs igazából gondom vele, a maga nemében nagyon jó autó, de fiatal vagyok (22), úgy érzem váltanom kellene.
Köszönettel:
Balázs
Kedves Balázs!
A 306-os kétség kívül még mindig egy jó forma a kora ellenére is, nem is rossz autó, de a hátsó futóművére oda kell figyelni, illetve mindenképpen meg kell bizonyosodni a tető mozgatómechanika működéséről. Ebben a típusban egy elektromos és hidraulikus rendszer mozgatja a tetőt, és ennek a meghibásodása, javítása jelentős költség lehet.
A hátsó fólia ablak is el szokott öregedni minden kabrióban, ilyenkor karcossá, mattá válik a felület. Idővel a rugalmasságát is elveszti, ezért egy idő után bereped, eltörik majd. Ennek a cseréje már nem olyan drága, de meg kell nézni kivel csináltatjuk. Láttam már gyönyörű munkát, de szörnyű taknyolást is. A másik neves olasz formatervező stúdió, a Bertone munkája az F Astra kabrió, ennyiért már abból is lehet értelmes darabokat találni. Az F Astra betegsége a hátsó kerékív, a tankajtó és a küszöbök rozsdásodása, de mivel ezeket annyira nem használják télen, a kabriók jobb állapotban vannak rozsda ügyileg. A mechanikája mindnek ugyanolyan egyszerű, nem egy ördöglakat egyik sem.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper!
A húgomnak keresek első autónak való közlekedési eszközt kb. Egymillió JMF-körül. Japán fanatikusként egyből Toyota Corolla volt a válasz, amit a húgom egyből el is utasított. Sőt, a Yaris sem tetszett. Nők. Szerelmes szeretne lenni bele, szóval bedobta a Mint és a Smartot, de mint tudjuk, ezek nem a felkelő nap országából vannak. Viccet félretéve, valami kicsit életteli, de megbízható járművet keresnénk. Használati érték szempontjából fűtés klíma legyen, szóval 80-as évek sportkocsijai kilőve, amúgy is inkább az nekem tetszene, viszont két ülés és vászontető sem kizáró ok, még nem gyerek szállításra kell.
Köszönöm előre a segítséget!
Üdv
Bence
Kedves Bence!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Egy éve van jogosítványom, és azóta rendszeresen vezetem a családom autóit. A hétköznapokra nincs szükségem saját autóra, viszont szeretnék egy úgymond "csapatós" autót. Ez alatt egy benzines, hátsókerekes, jól szerelhető autót értek, amire 300 ezer forintom lenne + járulékos költségek.
Köszönettel,
Tivadar
Kedves Tivadar!
Ezt az érzést ismerem jól. Ha a Ladában gondolkodsz, először itt olvasgassál. Őszintén leírják, mire számítsál. 300 ezerért nem kapsz normális E36-ot csak igaz hullát, szétrohadt kasznival. E30-ból is ez az alja, a kicsit jobb választék egy százassal feljebb van. A leharcoltságtól jogosan félsz, ezek már közel harminc éves autók, jellemzően egy-két jószág tulajon túl. Az E30 a küszöböknél és a taposóknál rozsdásodik elsősorban, az E36 szinte mindenhol. Ha csapatós bringában gondolkodsz, a Lada csak tuninggal lesz csapatós, de kell bele egy tengely, négy Bilstein és egy sper. Legjobban akkor jársz, ha veszel egy olyat, amit már valaki megépített. Biztos, hogy sokkal olcsóbban adja, mint amennyibe neki van vagy te megépítenéd, még ha autószerelő is vagy. A fogyasztás attól függ, hogy vezetsz, de a két típus hasonló ebből a szempontból. Ha egy faragott motort veszel, az már alapból egy kicsit többet eszik, hiszen az erőre van optimalizálva nem a fogyasztásra.
A ladázás egyébként jó buli, meg van a romantikája. Nekem is volt egy 1.6-os, nagy tengellyel, Bilsteinel, paraszt sperrel, imádtam. Utána egy E30 318is és a mostani 325-ös. E 30-ból a kis motorosok nem mennek jól, a 316-os mondjuk leginkább sehogy. Az első tényleg jó a 318 is, és az jól is fogyaszt vagy a 320i. A legjobban akkor jársz, ha gyűjtesz még egy kicsit, és veszel egy normálisabb E30-ast. Ha nem bírsz magaddal, akkor vegyél egy jobb bőrben lévő Ladát, és gyűjtsél egy 318 is-re.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Horgászom és öregszem. Egyre több a felszerelésem, ezért nagyobb autó kéne. Jelenleg egy nyolcéves Honda Jazzem van 205 ezer kilométerrel. (Soha nem volt problémám vele.) hasonlóan megbízható autó kellene. Az éves futás ill. a csomagtartó méret miatt a dízel Octaviákat, illetve Mondeokat nézegettem 1,5-2 millió Ft között. Melyiket ajánlaná? Más típus is szóba jöhet. Nem vagyok egy autó szakértő. A hétvégi kiruccanások mellett napi munkába járásra is kellene, ami csak 10-10 kilométer oda-vissza.
Várom megtisztelő válaszát.
Tisztelettel: István
Kedves István!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Családi autó vásárlása előtt állunk, 4 típusra szűkítettük a jelöltek körét, valamennyi 2010-2011-es évjáratból:
Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 LE), Ford C_MAX 1.6 TDCI, Peugeot 3008 1.6 Hdi, Opel Insignia 2-0 CDTI. A vásárlásra 3 millió Ft -ot szánnánk, tisztában vagyunk vele, hogy vásárlás után még merülhetnek fel költségek.
A kérdésem az lenne a négy autó közül melyiket tartja megbízhatóság és fenntartási költség szempontjából a legjobb vételnek. (Egyéb tekintetben bármelyik megfelelő.)
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Nándor
Kedves Nándor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Használtautó vásárlásban szeretnék tanácsot kérni. Régi fapados 2003-as Peugeot 206 1.4-esemet szeretném lecserélni egy hasonló kaliberű ötajtós ferdehátú autóra. A keret 1.500.000 Ft plusz 200.000 Ft az átírásra, esetleges szervízre. Annyi a kritérium, hogy szívó benzines legyen, 1.4-es, gazdaságosan üzemeltethető, némi vezetési élmény és megbízhatóság. Sikerült náhány modellt találni és ezekről szeretném kikérni a véleményét:
Üdvözlettel,
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Elég fura helyzetben vagyok. Külföldről hazaköltözéskor le kell cseréljem az öreg E38-ast egy praktikus kisautóra. Több szempontot gyűjtöttem össze, de megoldhatatlannak tűnik az ideális autó. Első és fontos szempont, hogy feleségem végre szeretne vezetni (az 5 méteres autóval nem volt megbékélve) és szeretne kicsi autót, hogy ne féljen a méretétől. Én nagyon szeretem a nagy kényelmes autókat, de persze elférek (187cm, 100+ kg) egy kicsiben is, ha okos a belsőtere. Takarékos kéne (ez persze furcsának hathat a 7-es után, de változunk), főleg városi használatra, néha utazgatni. Jó lenne, ha majd ez első gyerek az összes cókmókjával is beleférne, de ha nem, akkor majd bővítünk. Megbízható, nyúzható autót szeretnék. Viszont eléggé fázok a távolkeleti autók furcsa dizájnjától, nem véletlenűl volt egy nagy német tepsim. Az a látvány tetszett. No és az egészre lenne durván 1 millió forint.
Tisztában vagyok vele, hogy átülni egy kisautóba mindenképp furcsa lesz, de most a praktikusság a szempont, meg hogy magyarországi fizetésből tudjuk majd tankolni. Német autókat néztem (pl. VW Beetle 1.6 - nuku csomagtér), vagy Golf, Polo? Vagy esetleg Skodát, de melyiket? Kisautóban nem keresem a vagányságot, vagy a sportosságot. Az eleganciát többre tartom. Persze pont azért kérdezek itt, mert vannak amiket eleve kizár az agyam, pedig lehet hogy pont jó lenne. Nehéz ügy, mert le kell adjak az igényeimből, úgyhogy jó lenne valami okos megoldás.
Köszönettel: Ákos
Kedves Ákos!
A Beetle tényleg nem nagy, a kaszni formája volt a legfontosabb, nem a praktikum, de legalább kicsi a csomagtartója. Az egy Golf IV retro ruhában, műszakilag nincs vele baj, de korlátozottan alkalmas nagyobb nyaralásra pont a csomagtartó mérete okán. Egy Golf jobb lenne erre a célra, van belőle kombi is, annak már használhatóbb a csomagtere. Ha a limuzin forma jobban tetszik jobban, akkor ott van a Bora, és ebből is van kombi.
Skodák közül vennék egy Octaviát, belső méretei megegyeznek a Golf IV-ével, hiszen közös gyökereik vannak, de a csomagtartója kifejezetten nagy, még két gyerekkel is elég. Mechanikailag ugyanaz a technika van mindegyik VW csoportosban. Tudom, hogy nem szereti a távol keleti dizájnt, de egy Avensis tökéletes lenne. Megemlíteném még az egyes Focust is, nagyon jó kocsi, és ennyiért már a jobbakat lehet kapni.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Szeretném lecserélni a 99'es Toyota Corollánkat egy újabb, szinte csak városban használt autóra. Egyterű lenne a legmegfelelőbb, mert sajnos feleségemnek a gerincproblémái miatt nem igazán jók a sima kisautók. Két gyereket kellene iskolába, edzésre hordani, napi 40-50 km-t menne, én benzinesben gondolkodom. Néztünk már mindenfélét: Citroen C3 Picasso, Kia Venga, Yaris Verso, de nemigazán tudunk dönteni. A keret kb. 1,5-2 millió Ft, ebbe átírással meg mindennel bele kell férjünk.
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila!
Kia Vengából a legolcsóbb is 2,5 millióba kerül a hahu-n a válasz írásakor, így azt ki is húzhatjuk a listáról. A Citroen C3 Picasso szintén nem fog kijönni ebből a pénzből, a legolcsóbb 2.1 millió, a többi lényegesen drágább. A Yaris Verso teljesen jó választás, egy kicsit magasabban ül benne a felesége, és ugyanazt a megbízható technikát kapja, mint a többi Yarisban, csak kicsit nagyobb benne a hely.Üdvözlettel,
Kedves Nepper!
Családunk májusban ikerpárral bővült, így most már 3 gyerkőcöt kell szállítanunk. Opel Astra típusú (2007-es évjárat) járgányunk szűkös lett számunkra, ezt szeretnénk egy nagyobbra (kombira) cserélni. Gondoltunk Astrára vagy Vectrára, Skoda Octaviára, Ford Focusra vagy Mondeora, ill. VW Caddyre, természetesen mindegyikből a kombi típusra. A fő szempont, hogy nagy csomagtérrel rendelkezzen, ahova befér az összecsukott iker babakocsi és egyéb csomagok, ill. a hátsó ülésen kényelmesen elférjen a Három gyerekülés. Jelenlegi Astránkban ugyan elférnek az ülések, de az ajtót éppen hogy be lehet csukni. Hosszú távra tervezünk, így jó állapotú, keveset futott autót szeretnénk venni. Az autócserére kb. 2,5 millió forintunk van, plusz jelenlegi autónk, amit be lehet számíttatni. A fenti típusok közül melyiket ajánlaná, melyik a legmegbízhatóbb? Esetleg ha van ezeken felül más javaslata, azt is szívesen fogadom.
Üdvözlettel,
Gergely
Kedves Gergely!
Itt van egy korábbi, a témával foglalkozó cikkünk, érdemes egy átolvasásra. A személyautóknál jellemző probléma, hogy ha széltében még ki is adná a méret, de a hátsó ülések sok autóesetében erősen kagylósítottak, emiatt a két szélső ülés csak ferdén rakható be. Ha a két szélső ülést normálisan rakjuk be, akkor nem fér be közéjük a harmadik gyerekülés vagy a nagymama. Ezen okokból kifolyólag inkább az egyterűekre koncentrálnék, mintsem a kombi személyautókra.
A teljesség igénye nélkül, javasolnám a Citroen C4 Grand Picassót, VW Caddy helyett inkább a Tourant, az kevésbé teherautós, a Mazda 5-öt, Corolla Versót vagy az Alhambra/Galaxy/Sharan ikreket.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Családunk gyarapodása miatt elkedztem gondolkodni egy egyterű vételén. Eddig Avensis kombi volt az alapötlet. Be kellene férnie egy babakocsinak, néha két biciklinek, és persze két embernek.
Sokat segítene egy bővebb válasz.
Köszönöm
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Első autó vásárlása előtt álló fiatalember vagyok és szeretném kikérni a véleményét. A keret amit erre szánok kb. 300-350 ezer forint, és az sem volna gond ha ebbe az összegbe beleférne az átírás költsége is. Igazából két típus van amin most vacillálok, az egyik a jó öreg F Astra, a másik pedig egy ötödik generációs Honda Civic. Az Opelből az 1,6-os nyolc szelepes változatokat nézegetem, a Hondából pedig az 1,5-ös 90LE-s példányokat.
Tudom hogy ennyi pénzért ne várjak hibátlan autót, sőt, de a kettő közül melyik lenne jobb választás, fenntarthatóság és szervizelés szempontjából? A fogyasztás sem utolsó szempont. A rozsda mellett mire érdemes még figyelni? Tényleg többe kerülhet a Honda fenntartása (drágább alkatrészek)? Döntően városban használnám, de lenne egy-két nagyobb túra is az országban.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.:Ricsi
Kedves Ricsi!
Az F Astrától többen sugárban hánynak, de szerintem egy megbízható, olcsó, és tényleg fillérekből fenntartható autó. Mondjuk izgalmas nem lesz, az biztos. A Honda egy minden szempontból sokkal jobb autó, élvezetesebb vezetni is, és szintén nem romlik el, ha korábban is odafigyeltek rá. A karbantartása sem emészt fel vagyonokat, mert olajcserén kívül nagy dolgok nem szoktak történni vele. Ott lehet drága, ha esetleg elromlik valami olyasmi, ami csak márkaszervizből beszerezhető, na az fájhat. A Honda alkatrész árai egy kicsit húzósabbak lehetnek, nézze meg a kopó dolgok árait, és el tudja majd dönteni, hogy beleférhet-e a havi kiadásokba.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Használt autó vásárlásában kérnék tanácsot. Napi szinten ingázom Budapest és Székesfehérvár között oda-vissza a munkám miatt, ami naponta 130 km autópálya, plusz némi városi araszolgatás, azaz évente kb 30-35 ezer kilométert használom. Jelenleg egy 1999-es 1.3-as Mitsubishi Lancert hajtok, ami tökéletesen megbízható, de elfogadható fogyasztást, azaz 6 liter alattit csak 95-100-as tempónál produkál, ami autópályán kicsit kevés. Olyan autót keresek, ami minimális fogyasztással, és legalább olyan megbízhatósággal rendelkezik mint a Lancer (azaz sose romlik el). Maximális keretösszeg 800.000 Ft, plusz átíratás és szerviz. Van családom is, így valami nagyobb csomagtartós szedánra gondoltam.
Mivel a fogyasztás fő szempont, így a Spritmonitoron kezdtem a kutakodást, 5,5 liter körüli autópályás fogyasztásokra vadásztam. Végül 4 típus maradt fenn a rostán ami teljesíti a kritériumokat és belefér a keretbe, mindegyik dízel:
- Mazda 323 2.0 DiTD (esetleg 626 ugyanezzel a motorral)
- Nissan Almera 1.5 dci
- Toyota Avensis 2.0 D-4D
- Octavia 1.9 PDTDI
Ezek közül az Almera a legjobb fogyasztásban, és úgy általában is ez a legszimpatikusabb, de szerintem rejt némi kockázatot a Renault-féle dízel ennyi idősen. A Mazdával és a Skodával ugyanez a félelmem, hogy a 10+ éves turbódízel nem alattam fogja-e végleg kilehelni lelkét? Az Avensis megbízhatóbbnak tűnik, de a fogyasztása is magasabb. Ön szerint melyik lenne a legmegfelelőbb ezek közül? Egyáltalán szabad-e ilyen idős dízelt venni, vagy ez már a kockáztatás kategóriába tartozik?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Szabad ilyen idős dízelt venni, nem kell tőle félni. Nagy japán bérenc vagyok, de ennyi pénzért mindenképpen valami VW csoportos 1.9-es dízelt vennék, azokhoz van szakértelem, rengeteg az alkatrész, relatív nem drága a bontott motor sem, ha esetleg kidőlne belőle. Az 1.9-es PDTDI tényleg nagyon keveset eszik, nekem is van egy Skodám, amivel Németországba járok. Autópályán, ahol lehet, jellemzően 160 körül megyek, de előfordul, hogy inkább 180-al. Két tankolás között van egy kevés városi forgalom, némi városok közti cirkálás, de leginkább autópályázás. Ha nem megyek 160 fölé, akkor klímával megáll 5.8-6 liter körül, ha vannak 180-as szakaszok, akkor felmegy 6,2-6,3-ra, ami még mindig egy vicc. Ha nem megy a klíma, akkor 2-3 decivel kevesebb. Ha odafigyelve vezetnék, akkor elmenne öt liter alatt is, de én mindig rohanok. Viszont van egy rossz hírem. Ennyiért nincs PDTDI. De van egy jó is. Van régi 1.9 TDI, ami egy egyszerűbb és nagyon kiforrott technika. Megfelelő karbantartással és odafigyeléssel tényleg kimegy a világból, jól fogyaszt, és nem romlik el.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
2,5 millió forintig keresünk kombit (vagy kombi jellegű autót), évi 12-15 000 km használatra, 80 százalékban városi közlekedéshez. Fontos szempont a biztonságosság és a megbízhatóság, de az sem árt, ha nem fogyaszt nagyon sokat, ezért inkább a dízelek felé kacsintgatunk. A szívünk a Volvo V50-hez húz (a márka régi, de mindeddig plátói szerelem), amiből ennyi pénzért 6-7 éves példányok vannak. Tetszik még a Nissan Qashqai (5-6 év) is, de az eszünk azt súgja, hogy egy újabb autó talán mégis jobb lenne. Így került a képbe a Peugeot 308 SW (4-5 év) illetve a Kia Cee’d (3-5 év). Ez utóbbi kettőből már viszonylag kisebb (100-120 000 km) futásteljesítményűeket is lehet találni, az első kettőnél nagyjából 150 000 km-nél kezdődnek az elérhető árú darabok. A kérdés tehát az, hogy hallgassunk a szívünkre, és válasszuk a Volvót, vagy inkább az eszünkre, és Peugeot-t vagy Kiát vegyünk, illetve a mindkettőnek megfelelő Nissant? A másik kérdés az lenne, hogy ha nem csak ezekből lehetne választani, akkor mit ajánlanál?
Köszönettel: Gyuri
Kedves Gyuri!
Nekem kellemes tapasztalataim vannak a Volvo V50-nel, de kettőstömegű lendkerék van bennük és részecskeszűrő is a fiatalabb példányokban. A Nissan Qashqai-jal nincs sok tapasztalatom, a Renault 1.5-ös és 2.0-es dízelei vannak bennük. A Peugeot 308 1.6-os dízel motorját kedvelem, de az olajcserére elvégzésének mikéntjére oda kell figyelni.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Kollégám (idős hölgy) alatt elromlott az automata váltós Citroen Saxoja (tudom, ritka darab), 2000-es évjárat. Nem akar már foglalkozni a javíttatásával, szeretne inkább egy újabbat, kb. 700 ezerig. Néztük a Polot, Yarist, Corsat, esetleg Swiftet, 2001-es évjárattól már vannak ígéretesnek tűnő darabok, de Ön mit javasol? Van-e esetleg olyan alternatíva, amire nem gondoltunk és megbízható konstrukció lehet?
Idős hölgy, manuális váltósat nem szeretne, örül, hogy automatát tud vezetni, rövid utakra használja, így mindenképp csak kis benzines jöhet szóba. Kinéztünk egy 2001-es Polot, mire figyeljünk, ha elmegyünk megnézni? Főleg az automata váltót hogyan lehet tesztelni, nincs-e komoly baja?
Köszönettel,
József
Kedves József!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
15 éves Ford Fiestám cseréjében gondolkodom, kicsit fiatalabb, kicsit nagyobb, de mindenképpen klímás autóra. A rendelkezésre álló összeg 800-900e Ft lenne kp-ra, vagy max. 1,3-1,4M Ft, de ehhez kb. 500e Ft hitel is szükséges lenne.
Válaszod előre is köszönöm,
Sanyi
Kedves Sanyi!
Az 1.4-es Opel motor elbírja a klímát, de a legkevésbé sem mondanám olyankor fickósnak. Szerintem jobb választás lenne az 1.6-os Opel Astra. Az Ecotec motorokról tudni kell, hogy eszik az olajat, nem rosszak, de ezek ilyenek, ezzel együtt kell élni.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Céges kisautó alapú kishaszonjárművet szeretnék venni, szinte kizárólag városi használatra. A szempontjaim:
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Első autó vásárlása előtt vagyok. A keret 550.000 Ft. Egy VW Polo III-ra gondoltam, 1.4-es benzines 2000-es évjárat. A másik versenyző egy Peugeot 206-os 1.4-es benzines, 2000-2001-es évjárat. Nem utolsó sorban Fiat Punto 2000-2002-es évjárat, 1.2-es benzines motorral. Ön szerint melyik lenne a legjobb választás? Úgy hallottam a Puntonak igen alacsony a fenntartási költsége, viszont azon is elgondolkoztam, hogy dízelest kéne vásárolni.
Köszönöm hogy elolvasta a levelemet!
Üdvözlettel,
Flórián
Kedves Flórián!
Üdvözlettel,