Totalcar Vakbarát Hírportál

225/45 R17 méretben milyen gumit vegyek?

2009. június 15., 11:03 Módosítva: 2009.06.15 11:03

Kedves Gumidoktor!

Szeretném abban a segítségét kérni, hogy 225/45 R17-es gumiméretben milyen abroncsot érdemes vásárolni. Mert ami nagyon tetszett ebben a méretben, azt nem találtam, és mivel elég sokba kerülnek, ezért a lehető legjobb döntést szeretném meghozni.

Eddig a Dunlop Sportmaxx volt fent, amivel elégedett vagyok, de lehet, hogy azóta sokkal jobbak is vannak. Ön szerint mit lenne érdemes vásárolni?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Ha bevált a SportMaxx, ne változtasson! Én is nagyon jó mintázatnak tartom a Dunlop ezen termékét.

Ha persze változtatni szeretne, azt is lehet, ajánlom figyelmébe pl. a Pirelli Pzero Nero mintázatát!

Üdv:

Gumidoki

ET 44-es felni 39-es helyett

2009. június 12., 16:25 Módosítva: 2009.06.12 16:25

Kedves Gumidoktor!

Olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy az Opelom gyári ET száma 39, ami alufelni van rajta, az ET 36-os, és lenne lehetőségem egy ET 44-es felnihez hozzájutni.

Lehet-e valami probléma vagy későbbi károsodás, ha az ET 44-es felni felkerülne az autóra?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Dániel

Kedves Dániel!

Először is tisztázzuk az ET fogalmát:

Az ET-szám vagy besajtolási mélység a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának mm-ben mért távolsága.

Az ET-értéket szoros összefüggésben kell vizsgálni a felni szélességével, illetve az adott autó "adottságaival".

Amennyiben az eredeti felnije 39-es ET-jű volt, szinte biztos, hogy a 44-es ET-jű felni - legyen az bármilyen szélességű - nem fog felmenni a kerékagyra.

Üdv:

Gumidoki

Csak a sérült gumit cseréljem?

2009. június 9., 18:25 Módosítva: 2009.06.09 18:25

Kedves Gumidoktor!

Ostoba voltam, lepadkáztam kanyarodás közben a jobb első gumimat, aminek az oldalfala szétnyíródott, egyértelmű kuka. A könnyűfém felnimet is megütöttem, de az állítólag javítható, persze mondták a szerelőnél, hogy tökéletes nem lesz, mert a gyári polírt nem tudják utánozni, így egy picit más színű lesz azon a szakaszon.

A kérdésem az lenne, hogy elég-e csak egy új gumit vennem (nem olcsó, bár tudom, hogy párban illik cserélni őket...), de nem régi a kocsi, és a nyári gumikban kb. 5- 6000 km van, szóval még nem nagyon kopottak.

A választ előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Elég peches egy eset...

Amennyiben az új és a meglévő ép abroncs profilmélysége között nagyobb a differencia, mint 1, maximum 1,5 mm, abból gond lehet. Ebben az esetben ajánlott két abroncs megvásárlása. Ha azonban 5-6000 km-t futottak csak az abroncsok, akkor a kopásuk még belül lehet ezen a határon.

Üdv:

Gumidoki

Szálszakadt az első gumi

2009. június 8., 10:42 Módosítva: 2009.06.08 10:42

Kedves Gumidoktor!

Azt szeretném megtudni, hogy milyen következményekkel járhat, ha szálszakadt az egyik első gumi az autómon?

Válaszát előre is köszönöm:

Bella

Kedves Bella!

Úgy érti, hogy dudor van az abroncs oldalfalán? Ez egy sérülés következménye, azon az egy ponton megtörtek a fémszálak az abroncs szerkezetében, azaz ott gyengébb az oldalfala is. Terhelés hatására a sérülés nagyobbodhat, átszakadhat teljesen, azaz végső soron egy defekt veszélye is felmerül. Mindenképp cserére javasolt egy ilyen sérült, "szálszakadt" abroncs.

Üdv:

Gumidoki

3-4 mm-es gumi kibírja a nyarat?

2009. június 2., 13:12 Módosítva: 2009.06.02 13:12

Kedves Gumidoktor!

Szeretném a véleményét kikérni arról, hogy érdemes-e 3-4 mm mélységgel használt gumit vásárolni. Egy 3-4 mm mélységű gumi kibír egy nyarat? Igaz, hogy egy 4 mm mélységű gumi az 60%-os? Mert akkor elvileg egy új gumi profilmélységének 7 mm-esnek kellene lennie.

Válaszát előre is köszönöm:

József

Kedves József!

Mivel az aquaplaning (vízen futás) veszélye fokozottan nő, valamint a fékezési és kanyarodási tulajdonságok is jelentősen romlanak az előrehaladott kopással, az abroncsokat már a minimális mintaárokmélység elérése előtt ajánlott lecserélni. Én a következő értékeknél javasolom a cserét:

- nyári abroncsok: 2 mm-es mintamélységnél
- nagy teljesítményű, szélesebb futófelületű nyári abroncsok: 3 mm-es mintamélységnél
- téli abroncsok: 4 mm-es mintamélységnél

Ebből következik, hogy én 4, pláne 3 mm-es profilmélységű használt abroncsot már nem vennék. Eleve ódzkodom a talányos előéletű használt gumiktól… Egy új abroncs egyébként - mérettől és gyártótól függően - 8-10 mm-es mintamélységgel bír.

Üdv:

Gumidoki

Mi az érvényes megfelelője a BR78x13 jelzésnek?

2009. május 28., 15:52 Módosítva: 2009.05.28 15:52

Kedves Gumidoktor!

Veterán korú járművem restaurálása során azzal a problémával kellett szembesülnöm, hogy az autóra gyárilag szerelt BR78x13 jelölésű gumikat (régi alfanumerikus jelölés) sehol nem találok. Talán azért, mert vagy 20 éve nem gyártanak ilyen jelzéssel gumit.

Az volna a kérdésem, hogy ez a jelölés milyen gumiknak felelhet meg a mai méretezések szerint.

Kedves Érdeklődő!

Ezen a linken található egy táblázat, amely választ ad a kérdésére.

Üdv:

Gumidoki

A csapágyak miatt búg a kerék?

2009. május 26., 15:59 Módosítva: 2009.05.26 15:59

Kedves Gumidoktor!

1.5 dci Thalián alufelnik centrírozása után is búgó, morajló hang hallatszik. Először azt hittük, hogy a centrírozás segít, de sajnos nem. 15-ös felnik vannak rajta, tavaly került az autóra a 4 új felni, 4 új gumival.

Lehetséges, hogy ez csapágy lenne? Ha igen, akkor kb. mennyibe kerülnek az új csapágyak?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:

Szilárd

Kedves Szilárd!

A búgó hangnak semmi köze a kerék kiegyensúlyozásához.Oka valóban lehet a csapágy is. Amennyiben valóban ez a baj, a csere áráról készségesen ad felvilágosítást Önnek bármelyik Renault-szerviz vagy alkatrész-kereskedő.

Üdv:

Gumidoki

Javított abroncsot használhatok Bravómon?

2009. május 25., 16:55 Módosítva: 2009.05.25 16:55

Kedves Gumidoktor!

Végigböngésztem a javított gumikra vonatkozó eddigi írásokat, de nem lett számomra egyértelmű, hogy egy 205/55 R16-os, 91H-s sebességindexű gumit, amit egy kb. 6-os torxfejű hagyományos csavar szúrt ki, milyen biztonsággal használhatom tovább.

A gumit a szokásos leszerelés nélküli javítóanyag behúzásával javították. Egyébként egy 1,4-es T-Jet Fiat Bravón használom.

Válaszát megköszönve:

Attila

Kedves Attila!

Nézze, a javításnak nem ez a legprofesszionálisabb módja, inkább csak a legpraktikusabb, de ez nem jelenti azt, hogy ennek a guminak törvényszerűen szét kell esnie. Ezt a fajta javítást is lehet többféleképpen csinálni, és persze a sérülés helye sem mindegy.

Végül egy jó tanács: a javított abroncsot - biztos, ami biztos – hátsó keréken használja csak.

Üdv:

Gumidoki

Normál és „XL” abroncs egy tengelyen?

2009. május 22., 10:01 Módosítva: 2009.05.22 10:01

Kedves Gumidoktor!

Szétment az autómon az egyik gumi, viszont ezt a márkát és mintát már csak megerősített oldalfalú verzióban, „XL” jelöléssel gyártják. Az autómon normál teherbírású gumik vannak, a gumis azt mondta, hogy egy tengelyen nem lehet két különböző teherbírású abroncs, így azt javasolta, hogy kettőt vegyek. Ez tényleg így van?

Válaszát előre is köszönöm:

János

Kedves János!

Sajnos ebben az esetben valóban két abroncsot kell vásárolnia, a gumisának igaza van!

Üdv:

Gumidoki

Miért pont BF Goodrich Mud Terrain?

2009. május 20., 13:57 Módosítva: 2009.05.20 13:57

Kedves Gumidoktor!

A kérdésem az lenne, hogy valóban olyan jó gumi a BF Goodrich Mud Terrain, mint azt a számtalan pick-upon és egyéb terepjárón való megjelenése mutatja, vagy csak a sok autótulajdonos ezt látja és azt hiszi, hogy jó. Azért érdekelne a válasz, mert a családban egy Toyota Hilux is éppen "cipővásár" előtt áll, és egy ilyen gumiszett beszerzését tervezzük. Vadászautó, úgyhogy extrém helyekre be kell tudnia menni. Érdemes beruházni rá, vagy más márka jobb?

Kedves Érdeklődő!

Valóban remek tereptulajdonságokkal rendelkezik a BFG ezen mintázata, véleményem szerint Önök is elégedettek lesznek vele.

Üdv:

Gumidoki

Szabálytalan, ha a pótkerék más méretű, mintázatú?

2009. május 14., 15:30 Módosítva: 2009.05.14 15:30

Kedves Gumidoktor!

Megbüntethet-e a rendőr, amennyiben a pótkerék anyaga, mintázata és mérete nem egyezik meg a kocsin fent levő kerekekével? A kocsin 13"-os alufelni van, a pótkerék pedig 14"-os lemezfelni, másmilyen mintázattal.

Válaszát előre is köszönöm:

Márk

Kedves Márk!

Rövid válaszom: nem.

Üdv:

Gumidoki

Kishaszonjármű-gumi minimális profilmélysége

2009. május 13., 15:48 Módosítva: 2009.05.13 15:48

Kedves Gumidoktor!

Peugeot Partner típusú kishaszonjármű esetén mekkora a törvényileg előírt minimális profilmélység?

Köszi:

Tamás

Kedves Tamás!

Minden személygépkocsi, kisteherautó és 4x4 autó esetén 1,6 mm a még használható minimális profilmélység. Azt azonban Ön is tudja, én is tudom, hogy ezt nem érdemes kivárni, 2,5-3 mm-es profilmélységnél már javasolt a gumicsere.

Üdv:

Gumidoki

Eltérő évjárat, eltérő mintázat

2009. május 12., 10:54 Módosítva: 2009.05.12 10:54

Kedves Gumidoktor!

Tavaly cseréltem a négy kerékből kettőn a nyári gumit (Michelin Pilot Exalto 225/45/R17 94V). Sajnos idén is cserélnem kellene a másik kettőt, viszont már nem lehet kapni az előző évjáratot. Aszimmetrikus gumiknál megengedhető, hogy elöl és hátul más évjárat (így esetleg más mintázat, anyag) legyen? Vagy mindet azonosra kéne cserélni?

Köszönöm előre is a választ!

Kedves Levélíró!

Az előírás szerint egy tengelyen kell azonos gumiknak lenniük, az első és hátsó tengelyen nem. Ez a szabály független attól, hogy szimmetrikus, aszimmetrikus, vagy éppen forgásirányos mintázatról van szó. Természetesen bármilyen mintázatot is választ, annak meg kell felelnie méretben az autó "igényeinek".

Üdv:

Gumidoki

A Bridgestone-t vagy a Michelint válasszam?

2009. május 8., 15:12 Módosítva: 2009.05.08 15:12

Kedves Gumidoktor!

Mazda5-re vennék nyári gumit 195/65/15 méretben. Két márkát néztem ki, a Bridgeston Turanza ER300 vagy a Michelin Energy Saver jöhet szóba. Ebben a méretben melyik lenne a jobb választás? Valóban többet bír a Michelin, és valóban biztonságosabb a Bridgestone? Az ADAC-tesztek alapján gondolom.

Más kérdés. Milyen garancia van az új autóknál a gumiköpenyre? Nekem kb. 20 000 km után két gumiabroncs lett vászonszakadásos. A gyakorlatban nem bírt ki egy évet, de mivel téli gumit is használok, nem jött elő a hiba egy éven belül.

Várom megtisztelő válaszukat.

Tisztelettel:

Péter

Kedves Péter!

Igen, nagyjából úgy van, ahogy írta, a Michelin várhatóan többet fog futni, a Bridgestone-nak viszont a menetteljesítményei jobbak.

A garancia tekintetében pedig érdeklődjön a vásárlás helyén, de a prémium abroncsgyártók általában több év garanciát adnak termékeikre. Ha megsérül az abroncs, az természetesen nem garanciális ügy…

Üdv:

Gumidoki

Maxima QX-re Pirelli P6 vagy P7?

2009. május 7., 16:56 Módosítva: 2009.05.07 16:56

Kedves Gumidoktor!

Mi a jelentős különbség a P6 és a P7 között? Maxima QX 2.0 autóra kellene, fontos a minőség, de a fogyasztás és a zaj mérséklése sem elhanyagolható. 195/65 R15 vagy 205/65 R15?

Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A P6 komfortosabb szimmetrikus, a P7 sportosabb aszimmetrikus mintázat. A zajkomfortjuk és gazdaságosságuk közel azonos, magas szinten van. A Maxima QX-nek pedig 2000. márciusig a 195/65 R15, utána pedig a 205/65 R15 volt a gyári szerelése.

Üdv:

Gumidoki

Vectra kerékagy-osztóköre

2009. május 5., 10:33 Módosítva: 2009.05.05 10:33

Kedves Gumidoktor!

2000-es évjáratú, 4 ajtós, B Vectrám van, de nem tudom megállapítani, hogy mekkora a kerékagyfuratok osztóköre. Néztem a lemezfelnin, hátha azon rajta van, de sajnos nincsen. 5 csavaros amúgy.

Másik kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy ha mondjuk 110-es, akkor a 108-as, 112-es is gond nélkül felmegy rá? Az ET-szám 49. Meddig mehetek le biztonsággal? Mi a minimum ET szám? 49-es alufelnit nem is találtam sehol (Automaxnál néztem).

A válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Balázs

Kedves Balázs!

A Vectra B ötcsavaros kerékagyának osztóköre 5x110, középfurata pedig 65 mm.

Az ET-szám a felni szélességének függvényében változik. Ha a gyárinál szélesebb felnit szeretne, akkor az ET is kisebb kell legyen. Pl. 7,0" szélességnél 38-40.

Üdv:

Gumidoki

Gumi extrém és utcai felhasználásra

2009. április 30., 17:17 Módosítva: 2009.04.30 17:17

Kedves Gumidoktor!

A 220 LE-s autómra szeretnék speciális gumit. Az autó orrmotoros, fronthajtásos, és gyakran indulok vele gyorsulási versenyen. Max. 235/40 R17-es gumi fér el elöl, de amit korábban ajánlottak (Yokohama Parada), nem létezik ebben a méretben. Ön mit ajánl ilyen mérettartományban extrém, de ugyanakkor hétköznapi felhasználásra is?

Üdv:

Ádám

Kedves Ádám!

Ajánlom figyelmébe a Yokohama AS01-et, a Toyo Proxes T1-R-t vagy a Pirelli Pzero Nero-t. Lehet és érdemes játszani a nyomásértékekkel is! Ha extrémebb irányba akar elmenni, akkor a Toyo R1-R vagy R888 is szóba jöhet. Bár ezeket nagyon korlátozottan ajánlom csak közúti használatra.

Üdv:

Gumidoki

Érdemes-e aszimmetrikus mintázatú gumit venni?

2009. április 27., 15:16 Módosítva: 2009.04.27 15:16

Kedves Gumidoktor!

Mi a lényege (és főleg az előnye) az aszimmetrikus abroncsmintázatnak, vagy van-e egyáltalán bármi olyan tulajdonságuk az ilyen gumiknak, ami miatt érdemes ilyet venni? Nekem most ilyen van a kocsimon, Pirelli Cinturato 175/65/14-es méretben.

Üdvözlettel:

Nolle

Kedves Nolle!

A gyártók egyre gyakrabban "nyúlnak" az aszimmetrikus mintázat-dizájnhoz. Egyértelmű előnye a forgásirányos mintázatokhoz képest, hogy sokkal kevésbé hajlamos a rendellenes (pl. fűrészfogas) kopásra. Ezenkívül minden egyes mintaelemnek megvan a maga szerepe, van, amelyik az iránytartásért,van, amelyik a vízkiszorításért, van, amelyik a stabilitásért felelős, aztán van olyan, amelyik a hajtó- és fékerő minél hatékonyabb útra vitelében jeleskedik. Az aszimmetrikus mintázatoknak nincs forgásirányuk (illetve csak nagyon speciális esetben, pl. a versenygumiknál), viszont van külső és belső oldaluk. Felszereléskor erre oda kell figyelni.

A Pirelli Cinturato P4 tulajdonságaiban és viselkedésében magában hordozza az aszimmetrikus dizájn minden előnyét.

Üdv:

Gumidoki

Astrára Dunlop, Kumho vagy Falken?

2009. április 23., 15:31 Módosítva: 2009.07.25 18:11

Kedves Gumidoktor!

Nem tudok dönteni, melyik lenne jobb, egy Astra H kombira:
Dunlop SP Sport 3000 A, Kumho Solus KH17 vagy Falken ZE912. Megköszönnék egy kis szakmai segítséget.

Üdv:

VJG

Kedves VJG!

Ezek mind jó mintázatok, véleményem szerint tudásban sincs igazán markáns különbség köztük. Talán a Kumho - Falken - Dunlop sorrendet állítanám fel közöttük…

Üdv:

Gumidoki

Téli méret, nyári méret − mi a különbség?

2009. április 21., 11:43 Módosítva: 2009.07.25 18:11

Kedves Gumidoktor!

Jelenleg 195/60/15 nyári és 185/65/15 téli gumik vannak az Astra G kocsimon. A nyári gumit szeretném lecserélni, fontos-e megtartanom a jelenlegi méretet, vagy választhatok a téli mérettel megegyezőt? A kocsit ilyen gumikkal vásároltam. Egyáltalán mi a jelentősége a különbségnek?

Köszönettel:

Mariann

Kedves Mariann!

Mindkét méret megfelelő a G Astrára. Ha szimpatikusabb, válassza nyárra is a 185/65 R15 méretet! Ennek előnye a 195/60 R15 mérethez képest az, hogy komfortosabb, kisebb tömegű és főleg légellenállású, következésképpen mérsékeltebb vele a fogyasztás, a kormányzás is könnyebb. Hátránya, hogy kevésbé stabil vele az autó. A felsorolt méretekből adódó különbségek azonban nem annyira szignifikánsak, csupán érzékelhetők.

Üdv:

Gumidoki

Peres gumi rázza a kormányt?

2009. április 16., 18:14 Módosítva: 2009.04.16 18:14

Kedves Gumidoktor!

Most szereltem át a nyári gumit-felnit a Focusomra (195/55 R15 Fulda és könnyűfém felni). Ki van centrírozva, és 110-140 között rázza a kormányt. A gumit(új) és a felnit (5000 km volt benne, és nem volt megütve) is tavaly vettem, és ugyanez a hiba fennállt, igaz, nem mindig. Most is előfordul, hogy nem ráz, de utána megint elkezdi, ha az útfelület változik az autópályán. Valójában többet ráz, mint nem. Már a gumikat is megcseréltem (elsőt a hátsóval), és ugyanazt csinálta. A téli gumival (195/60 R 15 Michelin) és lemezfelnivel nem csinálta.

Lehet, hogy a peres gumi miatt van?

Kedves Érdeklődő!

Egy peres guminak sem szabad ráznia a kormányt. Centrírozógépre szerelve és megpörgetve a kerekeket látszik, hogy deformálódtak-e a gumik vagy a felnik. Egyébként az eléggé elképzelhetetlen, hogy hol ráz, hol pedig nem…

Amúgy miért nem a gyári méretet, a 195/60 R15-öt választotta nyárra is? A Focusoknak nagyon jó a futóművük, de érzékeny. Még az is lehet, hogy a méreteltérés miatt jön elő ez a jelenség…

Üdv:

Gumidoki

25 ezerrel jobb a Michelin?

2009. április 14., 15:11 Módosítva: 2009.04.14 15:11

Kedves Gumidoktor!

Új gumit keresek 195/60 R15 88V méretben. A Fulda kb. 25 ezerrel olcsóbb, mint a Michelin. Behozhatja ezt a Michelin a hosszabb élettartammal és kisebb gördülési ellenállással? Ön melyiket javasolja?

Kedves Levélíró!

Szerintem ez a különbség − ebben a méretben − nem indokolt. A Fulda ráadásul a GoodYear másodmárkájaként jól sikerült mintázatokat gyárt az utóbbi időben.

Azért az becsapós lehet, ha listaárakat hasonlítunk egymáshoz, hiszen a mai gumiabroncspiacon lehetetlen listaáron értékesíteni. A kereskedők által kínált akciós árakat érdemes összevetni egymással.

Üdv:

Gumidoki

Sebességindex miatt perelni?

2009. április 10., 15:56 Módosítva: 2009.04.10 15:56

Kedves Gumidoktor!

A sebességindex azt jelenti, hogy a megjelölt sebességig vállal a gyártó garanciát? Ha pl. egy 82T (190) sebességindexű gumival 189 km/h-s sebességnél durrdefektet kapok, akkor beperelhetem a gyártót, amennyiben bebizonyosodik, hogy csakis és kizárólag a gumi a hibás?

Kedves Levélíró!

Ennél azért árnyaltabb a helyzet…

A gumiabroncs terhelhetősége, maximális sebessége és a benne lévő nyomás szoros összefüggésben van egymással. A közlekedésműszaki hatóságok az adott típusú gépjármű bevizsgálásakor megadják az eredetileg felszerelt és a jármű jellemzőinek megfelelő abroncsok sebességkódját és terhelési indexét. A méretet, a sebességindexet és a terhelési indexet a jármű konstruktőre határozta meg (és a gyártója hagyja jóvá) a maximális biztonság, vezetési élvezet és kényelem érdekében.

A sebességindex nemcsak az abroncs használhatóságának felső sebességhatárát jelzi, hanem egyúttal egy olyan, kényszerítő körülményekkel szembeni ellenállási index is, amely a biztonság, a teljesítmény és a viselkedés közötti legoptimálisabb kompromisszumnak felel meg.

De ha például kihasználja az abroncs maximális terhelhetőségét, akkor nem közlekedhet vele az abroncs elméleti maximális sebességén… Szóval vannak itt finomságok, de ez a gyakorlatban igen ritkán szokott gondot jelenteni.

Üdv:

Gumidoki

Mekkora legyen a gumik nyomása?

2009. április 9., 14:40 Módosítva: 2009.04.09 14:40

Kedves Gumidoktor!

1998-as Daewoo Lanost vásároltam, és nem tudom, milyen guminyomást állítsak be. Kérem, segítsen.

Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A helyes nyomásértékek tekintetében sajnos nem tudok nyilatkozni, mert azt minden esetben az autó gyártója határozza meg az adott típus adott gyári abroncsaira. Ezeket az értékeket a jármű használati utasításából, vagy a karosszérián (pl. ajtónyílás, kesztyűtartó, tankfedél stb.) elhelyezett matricákból tudhatja meg. Ha ezek nincsenek már meg, keresgéljen a neten, vagy érdeklődjön valamelyik Chevrolet-márkaszervizben!

Üdv:

Gumidoki

Elég-e két hasonló mintázatú gumi azonos tengelyen?

2009. április 6., 10:11 Módosítva: 2009.04.06 10:11

Kedves Gumidoktor!

Defekt miatt van az autómon egy TOYO Proxes T1R, ami mellé szeretnék venni még egyet, hogy szabályos legyek és a biztonságérzetemet is növeljem. A gondom, hogy 205/55-ös méretben nagyon drága a gumi, és egy Wanli S1088-cal szeretném megúszni, aminek nagyon hasonló a mintázata.

A kérdésem, hogy be merjem ezt vállalni egyáltalán. Van-e jelentősége a hasonló mintázatnak?

Előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

A hasonlóság itt sajnos nem elég. A két abroncs egyéb tulajdonságai (keverék, gördülési ellenállás, vízkiszorítás, fékút, oldaltartás stb...) ráadásul még csak nem is hasonlóak egymással. Azonos tengelyen csak ugyanolyan mintázat lehet felszerelve, ez alapszabály. Így az Ön megoldása nem járható út…

Üdv:

Gumidoki

Rovatok