Üdv, Gumidoktor!
Az autóm egy Opel Vectra (C16NZ 1993-as évjárat). Az a problémám, hogy ha a nyári gumik (alufelnivel) vannak a gépen, akkor idegesítően nagy zaj érkezik a kerekek felől, ami a sebesség függvényében egyre erősödik. Téli gumival (a gyári lemezfelnin) ezt egyáltalán nem tapasztalom. Az autószerelő nem tud hozzászólni, a futómű is be lett állítva, kb. fél éve volt teljesen felújítva. A nyári gumik Marangoni Zeta Linea 195/50 R15-ösök, Romagna ET38as felnin. A gyári lemezfelni ET49 185/60 R14-es gumikkal. A gumikon rendellenes kopást nem vettem észre. Elképzelhető, hogy ez a típus ennyire zajos lenne, vagy esetleg az eltérő ET lehet az oka? Milyen megoldást javasolsz?
Várom mielőbbi válaszod!
Köszönettel: Cs. Gábor
Kedves Gábor,
az biztos, hogy ez a mintázat zajosan fut, nem a csendes suhanásáról híres. De ha ez már zavaróan feltűnő, lehet, hogy más ok is közrejátszik. Biztos, hogy nincs rendellenesen kopva az abroncs? Mert az az egyébként sem zajmentes gördülést jócskán felerősítheti...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor,
Egy olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy melyik márkát, típust válasszam a nyári szezonra. Két gumimárka és ezek egy-egy típusa maradt fent a rostán és ezek között hezitálok.
Gumi adatai: 255/35 R19 96Y XL.
A két gumitípus pedig a következő:
- Bridgestone S001 vagy
- Continental Sportcontact5P.
Az ár annyiban befolyásoló tényező, hogy a Continental abroncsa kb. 4000 Ft-tal olcsóbb darabonként.
Gépjármű, amin használva lesz: AUDI TT 2.0 TFSI
Felhasználás pedig javarészt a német autópályán történik, emiatt az Y-os sebességindex szükséges, tekintettel arra, hogy a kocsi GPS szerinti végsebessége 250 km/h körül alakul.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Csaba
Kedves Csaba,
Jó autóra jó gumi kell! Bár szerintem mindegyikre...:) Remek minőségű abroncsok maradtak fenn a rostáján. Tökéletesen megfelelnek az Ön által leírt felhasználásra.
Én a kettő közül a Contit választanám, mert frissebb fejlesztés. Pláne, hogy a kellemesebb ár is mellette szól. Ebben a ligában egyébként még a Pirelli PZeróját ajánlom figyelmébe!
Üdv,
Gumidoki
Válaszát nagyon köszönöm és a gumit annak megfelelően meg is rendeltem.. A kérdésem óta eltelt időben már megjelentek az aktuális gumitesztek, amelyen a continental sportcontact 5P lett a tesztgyőztes megelőzve a 2. P Zerot es a 3. Brdigestone S001-et.
Üdv,
Csaba
Kedves Csaba,
Örülök, ha segítettem!
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Kérdésem az lenne, hogy egy régi Suzuki Swiftre (2000. évi) feltehető-e 6x14", ET38, 4x114,3 paraméterekkel rendelkező alufelni? (A gyári méret 13", ET45, 4x114,3, és abban nem vagyok biztos, hogy 4,5 vagy 5" széles.) Mennyire befolyásolja az ET-szám-beli eltérés a kerékagycsapágy terhelését?
Kedves Levélíró,
Az ET-szám nem csak a csapágy terhelése miatt nem mindegy, de bizonyos érték alatt/felett megakadályozza a kerék felszerelését is. A leírt mérettel rendelkező felni szinte biztos, hogy szerelhető az Ön autójára. Az ajánlott abroncsméret a 165/60 R14.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Doki!
2004-es Nissan Almerára szeretnék alufelnit venni. Az osztókör mérete 4x114,3.
Erre a keresésre általában 5-lukú felniket mutatnak. Az enyémet négy darab csavarral lehet rögzíteni.
Lehet az ötlukúnak is az osztóköre ugyanaz ?
Köszönettel, Isty
Kedves Isty,
Az Ön autójára valóban 4x114,3-as osztókörű és 66 mm-es középfuratú felni való.
Ezért ne fogadja el az ötfuratú felnit, mert Önnek négyfuratos kell! A 4x114,3 annyit jelent, hogy egy 114,3 mm átmérőjű körön 4 furat van elosztva egymástól egyenlő távolságokra. Lehetne akár hat is, de az már nem jó az Ön autójára. Az olyan autóéra jó, aminek 6x114,3 az osztóköre.
Remélem, érti már a lényeget!;)
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Tudom, hogy a gumi oldalfalán lévő sok számsorból meg lehet állapítani, hogy az adott gumi melyik év melyik hetében készült, régebben még olvastam is ezen a honlapon, de most valamiért nem találom azt. Tudna segíteni?
Előre is köszönöm:
Attila
Kedves Attila,
Így van, jól tudja!
A teljes DOT-szám azonban csak az abroncs egyik oldalfalán található meg, az aszimmetrikus mintázatoknál pl. mindig a külső oldalfalon.
2000 után a DOT-szám utolsó négy karaktere számít a gyártási idő meghatározásában. A négy karakterből az utolsó kettő a gyártási év második felét jelöli, míg az első két karakter azt "mondja meg", hogy az adott év hányadik hetében készült az abroncs.
Példa:
2107 = 2007. 21. hete, vagy
3309 = 2009. 33. hete, vagy
4008 = 2008. 40. hete és így tovább...
Ahol csak három karakterből áll a DOT-szám vége, az az abroncs "nagy ívben elhajítandó", ugyanis 2000 előtti gyártást jelöl a három karakter.
Remélem, így már egyértelmű a dolog!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Egy Chevrolet Lacetti 1.4 autóm van, és arra szeretnék nyári gumiabroncsot vásárolni. Sajnos anyagi lehetőségeim kötöttek, így maximum 20 000 forintot/gumi tudok erre rászánni. Az interneten keresgéltem, és kiválasztottam 4 típust. Írd meg kérlek, ezek közül melyiket ajánlanád legjobban, melyiknek a legjobb a minősége?
1) Barum Bravuris
2) Fulda Progresso
3) Semperit Speed-Life
4) Hankook Optimo K415
195/55R15 méretű gumit fogok vásárolni, és azt tudni kell, hogy igen dinamikus a vezetési stílusom!
Várom válaszod!
Joci
Kedves Joci,
dinamikus vezetési stílusát és a méretet is figyelembe véve nálam ez a sorrend:
1) Fulda Progresso
2) Semperit Speed-Life
3) Barum Bravuris
4) Hankook Optimo K415
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki! Suzuki Ignisre 185/65R14 nyári gumi feltehető-e. Köszönöm!
Kedves Levélíró,
Nem. Az Ignisre 165/70 R14 vagy 175/65 R14 méretű abroncs való. Az Ön által írt méret átmérőben túl nagy erre az autóra.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
A kérdésem az lenne, hogy a 2005-ös Ignis gyári acélfelnije az ugyanilyen évjáratú Swfitre illeszkedik-e? Osztókörük, ha minden igaz, megegyezik, csak kérdéses, hogy a féknyereg nem lesz-e zavaró tényező Ignis felnikkel a Swiften?
Kedves Levélíró,
Tudtommal nem lesz jó. Pont az a baj, amire Ön is gyanakodott.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Tavasszal szeretném lecserélni a téli gumikat nyárira, de nem tudok választani, egy árban van a két gumi, tesztet meg nem talátam a kiszemeltekről.
A jelöltek:
1; Pirelli P7 CINTURATO
2; GOODYEAR EAGLE F-1 GS-D3
Elsődleges szempont a tapadás szárazon és esőben egyaránt, másodlagos a zaj és kopás.
üdvözlettel: Norbert
Kedves Norbert,
Mindkét abroncs a prémiumkategória versenyzője, de nem igazán összehasonlíthatók. A P7 ugyanis egy aszimmetrikus kialakítású, kiegyensúlyozott komforttermék, amely azért "haladós" vezetési stílusnál is beválik, a GSD3 viszont egyértelműen sportos karakterisztikájú, forgásirányos mintázat. Utóbbi jobb vizes útfelületen, viszont zajosabb és rendellenes kopásra hajlamosabb termék.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
A lent említett autómhoz vásároltam 4 db, használt, gyári Skoda 15 colos alufelnit. Eddig 14 colos acélfelni volt rajta 165x70-es gumimérettel. Az új felnire két gumiméret (nyári) között vacillálok: 185x55 vagy 195x50 (gyári váltóméretek). Utóbbi jóval olcsóbb, viszont lehet, hogy nem tesz jót a kocsinak, bár gumis honlapok feldobják lehetőségként.
A kérdés végül is az lenne, hogy melyiket érdemesebb és miért, ill. megéri-e a nagyobbat, de olcsóbbat venni és vállalni a következményeket, már ha vannak? A két méret közt tényleg drasztikus különbség van a kocsi kezelhetőségére, fogyasztására és a vezető komfortérzetére nézve?
Autóm: Skoda Fabia 1.2 HTP 6V (2002)
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszát!
Jani
Kedves Jani,
az Ön Fabiája 165/70 R14-gyel volt gyárilag szerelve. Ebből kiindulva egyértelműen a 185/55 R15 a korrekt választás. De a Fabiát gyárilag is szerelték 195/50 R15 mérettel, sőt ennek váltóméretével, a 185/60 R14-gyel is, miközben a futómű gyakorlatilag ugyanaz. Így én azt mondom, hogy bármelyik méret mehet rá a kettő közül. Azt azonban tudni kell, hogy a szélesebb és peresebb abroncs kevésbé komfortos, jobban "leveszi" az autó erejét és a fogyasztást is növelheti, a sérülékenységről nem is beszélve. Amit tehát megnyer a gumi beszerzésénél, lehet, hogy elveszti a benzinkúton, no meg a használat milyensége is fontos. Mérlegeljen tehát, Önnek mely szempontok az igazán döntőek!
Üdv,
Gumidoki
Kedves gumidoki!
Kérdésem a következő lenne! Suzuki Ignisre 195/50/15 felni ET38 jó lehet?
Kedves Levélíró,
Erre az autóra igazából egy 6, maximum 6,5" széles felni való 42-45 körüli ET-vel és 185/55 R15 méretű abroncsokkal. A 195/50 R15 méretű abroncs átmérőben kicsi erre az autóra.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Levélíró
Kedves Levélíró!
Elméletileg ettől, amit leírt, nem károsodhat az abroncs. Arra kell csak
figyelni, hogy egy masszívabb jégszilánk át ne szúrja a gumi szerkezetét.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor Úr!
Tudom, mert olvastam, hogy nem minden kérdésre válaszolnak, de szeretném megosztani sorstársaimmal, ha la lehet, a következő tapasztalatot:
Néhány hónappal ezelőtt feltettem azt a kérdést ezen a helyen, hogy ugyanazt a guminyomást kell-e alkalmazni a Passat CC gyárilag szerelt és a télre ajánlott kerékméretre (235/40R18 és a 205/55R17). Csak remélem, hogy nem tudás hiányában, hanem azért nem válaszoltak, mert a probléma nem túl sok autóst érint. Azon keveseknek, akiket ez érdekel, közlöm, hogy ez a nyomás kevés a téli garnitúrához, részben szemmel láthatólag, valamint mert 12 000, téli abroncson futott kilométer után a külső barázdában 3 milliméterrel többet kopott a gumi, mint középen. És ez nem annak köszönhető, hogy hegyi pályán versenyeket nyerek, hanem normál, vegyes országúti és városi megtett kilométereknek, és még, ha jól tudom, nem is fotózott le a traffipax. A következő etapra 3 tizeddel alacsonyabb nyomással indulok, ha valaki megalapozottan más értéket javasolna, szóljon!
Köszönettel:
Barnabás
Kedves Barnabás!
Ezúttal eljutott hozzám levele, így válaszolok is.
Gondolom, elírta végkövetkeztetését. Nem 3 tizeddel alacsonyabb, hanem 3 tizeddel magasabb nyomás lesz a megfelelő a téli kerekekbe... Ez kb. működni is fog egyébként.
A 205/55 R17-es méret nekem nagyon fura, valóban ezt ajánlja a VW ehhez a típusához télre? Vagy ez is véletlen elgépelés?
Általánosságban egyébként valóban 0,2 barral nagyobb nyomás ajánlott a modern téli abroncsokba, a nyárival azonos méret esetén. A rendellenes kopások elkerülésén túl a téli abroncsszerkezet hatékony működéséhez kell a nagyobb keréknyomás.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Vettem a Grande Puntómra egy Alessio Infinity 16x7 4x100 ET38-as alufelnit, aminek, ha jól értelmezem az adattábláját, 69,1 a középfurat átmérője. Az a kérdésem, hogy bakot lőttem-e ezzel a vásárlással, vagy a teherkiegyenlítő megoldja az adott méretkülönbséget?
Üdvözlettel:Kedves Levélíró!
A Grande Punto 56,5 mm-es felni-középfuratot kíván. De nincs probléma, a különbséget a tehermentesítő majd áthidalja, ha megfelelő méretű. A felni többi adata megfelelő, a javasolt 16"-os abroncsméret pedig a 195/55 R16.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
2004-es Wagon R+ (Ignis motoros) autómra szeretnék 6,5×15-ös felnin 195/50-es gumit. Jó lehet ez nekem? Mik a hátrányok? Műszaki vizsgán
elfogadják? Károsíthatja nagyon az autót?
Köszönöm!
Üdv,
Laca
Kedves Laca,
Röviden a válasz: nem. A Wagon R+ gyárilag 165/60 R14, esetleg 155/65 R14 méretű abroncsokkal van szerelve. Ennek 15"-ban a 195/45 R15 a helyes váltómérete (elméletileg a 175/50 R15 is jó lenne, de ahhoz túl széles a 6,5" széles felni, mert maximum 6,0"-ig szerelhető). A 195/50 R15 átmérőben túl nagy erre az autóra.
Üdv,
Gumidoki
Van egy OPEL ASTRA G 1,7 CDTI (2006-os). Nem tudom eldönteni, hogy 15-ös vagy 16-os alufelnit, illetve 195-ös vagy 205-ös széles gumit vegyek rá. Tapadás, aztán a fogyasztás a szempont!
Előre is köszi a választ!
Kedves Jani!
Először is nézzük a lehetőségeket!
A G-Astra helyes abroncsmérete a 185/65 R15, a 195/60 R15, vagy a 205/50 R16, esetleg a 195/55 R16 lehet.
Ezekből az Ön szempontjai szerint nagy valószínűséggel a 195/55 R16 a legjobb kompromisszum.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Mennyire kell változtatni a guminyomást a gumi oldalfalának csökkentésével? '97-es Ford Pumán 225/35 R18 kerekek vannak, de sehol nem találtam guminyomás-információt. Párom Opel Tigráján 205/45 R17 kerekeit is csak „érzésre" fújtam fel.
Köszönettel:
T. László
Kedves László,
Jó a kérdés! Az alapelv az, hogy a kerékméret collonkénti növelésével
párhuzamosan a nyomás értékét is növelni kell, méghozzá 0,2 barral. Ha tehát például a Puma alapban mondjuk 16" kerékkel volt szerelve, akkor az ahhoz előírt nyomásértéket 2 x 0,2 = 0,4 barral kell megnövelnie.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Felraktam a téli kerekeimet (felnivel), UGYANAZT, mint tavaly, és ha hátra beülnek többen, akkor kanyarban megkóstolja a kasztnit a gumi. Tavaly még nem csinálta, ugyanezzel a kerékkel... lehet hogy kilazult a dobbetét hátul? 195/50-es R15-ös kerék, Honda Civic 1.6 vti, 1999-es sedanról van szó! Segíts légyszi, mert félek, hogy baja lesz a karosszériának! Amúgy a kerekeket én raktam föl, egyenként emeltem meg a négy helyen, elronthattam valamit?
Köszönöm,
Marci
Kedves Marci,
Ezt olvasva számomra ugyanolyan érthetetlen a jelenség, mint számodra... Nem lehet, hogy kicsit "elfáradtak" a lengéscsillapítók? Látatlanban nem tudok ebben a kérdésben okos lenni, de mindenképpen utána kell járni a valódi ok(ok)nak.
Üdv,
Gumidoki
Az lenne a kérdésem, hogy egy állandó öszkerékhajtású szgk.-ra ('99-es Swift 4WD) szükség esetén melyik kerekekre kell a hóláncot felszerelni?
Kedves Zsolt!
Legjobb lenne mind a négyre... A Swift egyébként tudtommal nem állandóan hajtja a négy kerekét, de szükség esetén automatikusan bekapcsolja a hajtásba a hátsó kerekeket is. Azaz alapban elöl hajt, így én az első kerekekre tenném fel a hóláncot, ha csak egy pár van belőle. Már csak azért is, mert az első kerekekre szerelt hólánc sokkal jobb fékhatást biztosít hóban, mint a hátsókon lévő. A hátsó kerekek hólánccal való felszerelése viszont emelkedőn segíti a haladást és nagyobb sebességnél stabilabb egyenesfutást biztosít (ne feledjük, hólánccal a maximum sebesség 50 km/h lehet!).
Van egyébként néhány általános ajánlás, hova szereljük a hóláncot 4x4-es hajtásmódtól függően, ha csak egy pár lánccal rendelkezünk:
Állandó 4WD esetén - hátsó tengelyre
Automatikusan bekapcsoló 4WD esetén - arra a tengelyre, ahová alapban a több nyomaték jut (rendszerfüggő tehát). Az Audi pl. az első kerekekre javasolja a hóláncot a quattro modelljeinél, a BMW viszont a hátsókra az X-Drive modelljei esetén.
Kapcsolható 4x4 esetében - az állandóan hajtott tengely kerekeire
Végül még egy fontos ajánlás: Bánjunk óvatosan a 4x4-es autó egy tengelyére szerelt hólánccal, ugyanis a hólánc által megnövelt kerékátmérő felesleges feszültséget kelt a hajtásláncban, ami annak károsodásához vezethet!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Tavalyi téli gumimat feltettem az autómra, centrírozás nélkül. Az autót
valamelyik hátsó kerék rázza. Érdemes minden felrakás előtt a gumikat
centrírozni? Illetve maradandó károsodást okozhat-e ha 3-400 kilométeren keresztül így közlekedek?
Köszönettel:
P. Péter
Kedves Péter!
Igen, érdemes átcentríroztatni minden felrakás előtt a kerekeket, de nem kötelező. Igényes gumiszervizek mindig megteszik ezt, persze, csak ha az ügyfél nem tiltakozik. Ha ez nem történik meg, bekövetkezhet az, amit Ön is tapasztalt. 3-400 km futás alatt nem okozhat maradandó károsodást a rázkódás, ahhoz hosszabb futásteljesítmény kéne, viszont kellemetlen még ilyen rövid távon is így használni az autót.
Azért ha eljut gumiszervizbe, nézesse meg tüzetesebben, hogy valóban csak centrírozási hibáról van-e szó, vagy komolyabb a baj!
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoktor!
Nemrég vettem egy 1995-ös Renault Laguna 2.0 kombit (k56h). Ilyen gumi van most rajta (de csereérett): 195/65 R14 M+S. Az autó típusa szerint viszont a gyári gumi 185/65 R14. Segítségét szeretném kérni, milyen téli gumit vegyek.
Válaszát köszönöm,
Csaba
Kedves Csaba,
A katalógus szerint a '95-ös Laguna kombi kiviteléhez motorizáltságtól és kiviteltől függően mindkét abroncsméret homologizált. Ha megvan az autó eredeti használati utasítása, vagy a karosszérián elhelyezett matricái, ott nagy eséllyel kideríthető, hogy konkrétan ennek az autónak mi volt a gyári szerelése. Az azonban már esélyessé teszi a 195/65 R14-et, hogy az volt az autón, mikor vette.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Már most nyári gumin gondolkozom. Egy 2004-es, 1.5-ös Nissan Almerára (jelenleg 195/60 R15) szeretnék 205/60 R15 gumit rakni, a váltóméret-kalkulátor szerint ez lehetséges, ön szerint is? Mert a legtöbb oldalon Almerához csak 195/60 R15-ig ajánlanak.
Válaszát előre is köszönöm!
Kellemes ünnepeket és balesetmentes autózást!
A.
Kedves A!
Én nem javaslom ezt a méretet, mert szerintem átmérőben túl nagy az autóra. A 195/60 R15 helyett a 185/65 R15, esetleg a 215/55 R15 a helyes és ajánlott váltóméret.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Vásároltam egy 1,4-es, 16 szelepes F Astrát, jelenlegi abroncsaimat
szeretném 16-osra kicserélni. Mennyivel befolyásolja ez a fogyasztást?
Jelenlegi adatok: 175/65 R14
Köszönettel:
Attila
Kedves Attila!
Erre az autóra 16"-ban a 195/45 R16 méret való. Ez a gyárinál szélesebb,
peresebb abroncs sprődebbé teszi az autót, de ugyanakkor stabilabbá,
precízebben irányíthatóvá is. Ez a méret az alacsony oldalfal miatt elég
sérülékeny és némi fogyasztásnövekedés is várható. Ennek mértéke azonban pontosan nem prognosztizálható, nem lesz tetemes a változás, de bizonyára érzékelhető...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Két hete vettem egy 2005-ös 1,4-es G Astra Classic Optimát, XEP motorszámmal. Sajnos csak a gumi állapotát néztem és az átmérőt nem.
14" felnin (ET 39 - 4! csavaros) 175/70 R14-es gumi van rajta. Kaptam hozzá később téli gumikat, amik 185/64 R14-esek.
A gumis később jól megijesztett, hogy szétmegy a váltóm, labilis a kocsi stb.
Felhívtam egy Opel szervizt, ők mondták, hogy ennél az évjáratnál már 15" a gyári felni mérete.
Nincs valami adattábla az autón, hogy végre utánajárjak a dolognak?
A kezelési könyvben jelzik ugyan a 14"-t, de a gumis és a szerviz eléggé összezavart.
Kérdésem, hogy járhatok biztonságosan így, vagy cseréljem gyári 15" ET 49-es felnire?
Köszi a választ,
Cs. Imre, Budapest
Kedves Imre,
Az én katalógusom szerint gyártottak még ilyen Astrát 14"-os kerékkel is, kiviteltől függően 175/70 R14, 185/65 R14, sőt igen ritkán 165/70 R14 méretű abroncsokkal. A felni pontos mérete egyébként 5,5x14" 4x100x56,5 ET39. Ha ez van az autóján, felesleges kicserélnie a nagyobb méretre. Az autó karosszériáján egyébként kellene lennie olyan adattáblának, amelyen szerepel az abroncsok (és felnik) pontos mérete a hozzá tartozó nyomásértékekkel. Ezt legnagyobb eséllyel a tanksapka fedélben, a vezetőoldali ajtónyílásban, vagy a kesztyűtartóban találhatja meg.Tisztelt Gumidoktor!
Egy Goodyear Hydragrip 205/55 R16 gumi mellé, amelynek profilmélysége 6 mm, ajánlott-e új gumit feltenni (fűrészfogas kopás miatt)? Mekkora lehet a mélységkülönbség egy tengelyen, amely még nem okoz problémát?
Köszönöm válaszát,
Levélíró
Kedves Levélíró,
Másfél-két mm-es profilmélység már szinte biztos, hogy elhúzást okoz. Ebben az esetben legalább 2 mm lenne a különbség, mert az új abroncs 8,2-8,5 mm profilmélységgel bír.
Üdv,
Gumidoki