Kinéztem 3 gumiabroncsot a kocsimra, de nem tudok dönteni. Árban nagyjából egyformák, de szeretném a legoptimálisabbat magamnak. BFGOODRICH G-Force Profiler, Maloya Lugano, DUNLOP SP Sport 01. Az autóm Ford Orion 1.8D. Fontos a száraz és nedves úton való jó tapadás. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdvözlettel: Krisztián
Kedves Krisztián,
A felsorolt három abroncs erősorrendje nálam a Dunlop - BFG - Maloya.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Tavaly vettem 16'-os felnit 215/45 R16-os gumival. Tudom, hogy nem jó méret, de olcsó volt a felni+gumi. De most már ami elöl volt, az nagyon kopott és nem akarom feltenni. Vennék rá 2 db 205/50 R16-ost előre, hátul maradna a 215/45-ös méret. Nagy hiba lenne? Esetleg ha valami olcsóbb kategóriában tudna ajánlani valamit, azt megköszönném.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Levélíró,
Nem olyan katasztrofális hiba, csak semmi értelme... Ajánlom figyelmébe az "olcsó, de jó" kategóriából pl. a Kumho Ecsta KU31 vagy Fulda Carat Exelero mintázatokat!
Üdv,
Gumidoki
Használtan vettem egy 2003-as Skoda Fabiát 1.4 16V 101 LE. Téli gumi 175/65R14-es volt rajta, így vettem. A gyári ajánlás szerint nyárinak 195/50R15 kéne rá, de csak 14-es felni van rajta. Milyen gumit ajánlana rá nyárinak 14-es méretben? 175/65r14 vagy 185/60 vagy 185/65?
Segítségét előre is köszönöm!
FŐLEG VÁROSBAN HASZNÁLOM.
Kedves Levélíró,
igazából ennek az autónak a gyári mérete a 185/60 R14, de a 175/65 R14-gyel is tökéletesen működik. Én azt javaslom, maradjon télre a 175/65, nyárra pedig szereltessen rá 185/60-at! A 185/65 R14 átmérőben már túl nagy erre az autóra.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
2003-as évjáratú 1,4-es Corollám van. A gyári acélfelni (6JX15 4X100 ET45) helyett szeretnék 17-es alufelnit venni, ki is néztem, milyet: 7,5JX17 4X100 ET38 a felni adatai, hasonlókat találtam még ET35 és ET42-es számmal. A kérdésem az lenne, melyik lesz a legtökéletesebb felni a kocsira, illetve 205/45 R17-es gumik jók lesznek-e rá?
Előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás,
A gumi váltóméretet tökéletesen "belőtte". A felni 7,5" szélessége miatt én a 35-ös ET-t javaslom erre az autóra. Ami még fontos, az a középfurat. Ez az Ön Corollája esetében 54 mm kell legyen. Ha a felnié nagyobb, tehermentesítő gyűrűt kell benne használnia.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor.
Skoda Favoritom van, 4 évszakos gumit szeretnék venni. Tudom, hogy nem a legjobb választás, de anyagi okok miatt muszáj.
Melyik a jobb
– PIRELLI P400 Aquamile
– SAVA Adapto
– BARUM Quartaris
– Roadstone/Nexen SB700
Köszönöm.
Rudi
Kedves Rudi,
A felsoroltak közül egyértelműen a Pirelli P400A a legjobb választás. Azért azzal tisztában kell lennie, hogy kemény, havas télben - bármelyiket is választja - lehetnek gondjai a tapadással.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Köszönöm válaszát az előző kérdésemre!
Kérdésem még annyi lenne, hogy ha 185/50 R14-es gumiabroncsot választok (elvileg az is váltóméret), az nagymértékben visszafogná az autó teljesítményét? (1 l-es motor) Amiért a 175/60 R14-es méretet választottam volna, az, hogy azt gondoltam, azzal stabilabb az autó és nem is "fogja vissza" túlzottan, valamint "csak" 3,4%-kal tér el a gyári mérettől. Véleménye szerint ha 165/60 R14-es méretűt választok, azzal is elérhetem a jobb menetstabilitást? Illetve nem túl széles ehhez a mérethez a 6"-os felni?
Előre is köszönöm válaszát és türelmét!
Tisztelettel: Dániel
Kedves Dániel,
A 165/60 R14 méret 4,5-6,0" széles felnire szerelhető, tehát jó. Elméleti váltóméretnek a 195/50 R14 lenne megfelelő, de ilyen méretet senki se gyárt. Én tehát továbbra is a 165/60 R14-et javaslom. Ezzel a gumival kicsit stabilabb lesz az autó, ugyanis nem csak a szélesség, hanem az alacsonyabb oldalfal is sokat számít e tekintetben.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Javaslatot szeretnék kérni, mivel hosszas keresés után sem jutottam dűlőre/találtam megfelelőt. Írországban élek (hó és jég nem fordul elő, annál több víz), és leginkább országúton-autópályan használom a kocsit, ideális választás egy "négyévszakos esőgumi" lenne. Viszont az utcák keskenyek, gyakran van a padka veszélyes közelségben a felnihez, így egy peremvédős abroncs több mint célszerűnek tűnik. A problémám csak az, hogy ezekkel a feltételekkel mintha egyáltalán nem létezne abroncs, az egyetlen megközelítő eredmény a Falken ZIEX ZE-912, bár ez csak a gyártó honlapja szerint 4 évszakos, mindenhol máshol nyári gumiként szerepel. A méret 205/55 R16 (Octavia kombi 2.0DSG). Mindenképpen legalább középkategóriás abroncsot szeretnék, ha prémiummárkák közt nem is találni a feltételeknek megfelelőt.
Volna esetleg valami konkrét típusra ötlete?
Köszönettel,
Medve
Kedves Medve,
Logikusan gondolkodik, megértem az okfejtését. A ZE-912 valóban nem négyévszakos, hanem egyértelműen nyári mintázat. Ajánlom figyelmébe a GoodYear Vector 4Seasons, Pirelli P2500 (4s), Dunlop All SeasonM2 mintázatokat!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Kérdésem a következő lenne: Van egy 2000 -es évjáratú Suzuki Swift GLS-em (3 ajtós). Ennek a gyári kerekei 155/70 R13, rakhatok-e rá 175/70 R13-as gumit vagy csak 165/70 R13 a maximum?! Látszólag a kerékjáratban elférne a 175-ös gumi, de kérdéses, hogy kanyarodáskor nem éri-e el a kerékdob belsejét!?
Válaszát előre is nagyon köszönöm!
V. Péter
Kedves Péter,
Elférne a 167/175-ös (sőt szélesebb is) abroncs is a kerékjáratban, de nem /70-es oldalfallal. A kerékátmérővel van ezen esetekben ugyanis baj, miszerint túl nagyok. Mindenképpen a gyári váltómérete kell, ami, ha marad a 13"-nál, leginkább a 185/60 R13 lehet(ne). Ehhez viszont keskeny a gyári 4,5"-os felni...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Tanácsért fordulok Önhöz. Opel Astra Caravan szgk.-hoz, ami 15"-os felnivel van szerelve, szeretnék nyári gumit vásárolni, és a hatalmas kínálatból sikerült két típusra szűkíteni a választást, viszont itt elakadtam. Az egyik a DUNLOP SP Sport01 195/50R15, a másik a ROADSTONE N2000 195/50R15. A végső választás szempontjai a stabilitás, irányíthatóság, vizes úton biztonságos haladás és a kopásállóság. Nyilván a fent megjelölt két gumira vonatkozólag, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy egyik sem MICHELIN-árkategória. Szóval a kérdés, hogy a két lehetőség közül Ön melyiket ajánlaná inkább, és miért.
Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm,
Üdvözlettel: sf
Kedves sf,
A két abroncs azért nem teljesen játszik "egy ligában". A Roadstone/Nexen egy kifejezetten olcsó árkategóriás, dél-koreai gyártmány forgásirányos mintázattal, míg a Dunlop közvetlenül a főmárka alá pozícionált GoodYear-termék, aszimmetrikus mintázattal. Én egyértelműen az utóbbit javaslom és nem csak az előbb említett tények miatt; várható futásteljesítménye nagyobb és kialakítása miatt kevésbé hajlamos rendellenes kopásokra.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Autóm BMW E46 320D automata Limuzin. Évjárat 2003-as. Continental Sportcontact3 gumi volt az előző gumim, 2 szezon alatt kopott el. (Ez nekem jó.) Idén gondoltam, megpróbálom a Pirelli P Zero gumijait. De van Nero, Rosso és a P Zero (sima). Meg még variálnak az aszimmetrikus mintával is. Tanácstalan vagyok. Sokat megyek autópályán Németországban. És gyakran haladok 200 km/h-val. A Conti jól tapadt, és esőben is jól tartott. (Sokat esik!) A Pirelli azt mondják, sokat kopik, és nálam legalább 2 szezont ki kéne bírnia. Gumiméretből a 225/40ZR18 van elöl-hátul. Melyiket válasszam, esetleg van más gumiötlet?
Üdv. Gergely
Kedves Gergely,
Nem bonyolítom más mintázatokkal a képet. Az Ön igényeinek tökéletesen megfelel a PZero Nero mintázat. Nem fog benne csalódni! ;-)
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Nekem egy 2003-as Toyota Avensisem van. A 205/55 R16 Pirelli Sottozero téli gumit lecseréltem ugyanerre a méretű Good Year Hydra Grip nyárira. Azóta jobban észreveszem az úthibákat, hol jobbra, hol balra húz el az autó! Lehet tenni valamit, hogy ez megszűnjön?
Köszönettel: Laci
Kedves Laci,
A guminyomások és a futómű rendben vannak?
Ugyanazon a felnin van a téli és a nyári abroncs?
Azért kérdezek ennyit, mert ez a jelenség, amit tapasztal, nem természetes.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoktor!
Dacia Logan 1.5 dci autómon 7×15"-os alufelnik vannak a gyári 185/65 R15-ös Kormoran gumikkal. A kérdésem az lenne, hogy a gyári gumikat hagyjam a felnin vagy pedig 195/60R15-ös gumikat tegyek rá? Válaszát előre is köszönöm!
Zoltán
Kedves Zoltán,
Elméletben és gyakorlatban mindkét út járható. Én a praktikum, komfort és fogyasztás végett a gyári méret mellett voksolnék.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2003-as évjáratú Seat Toledo Signomat 15 colos alufelnivel vettem (ami nem gyári), 195/55 R15 -ös gumi van jelenleg rajta. A gumis azt mondta, hogy miért nem 195/60 R15 gumival járok, mert ez való rá. Ön szerint ez helyes?
Köszönettel:
József
Kedves József,
A 2003-as Toledóra egyértelműen a 195/65 R15 a helyes 15"-os méret. A 195/55 R15 átmérőben nagyon kicsi erre az autóra, javaslom mielőbbi cseréjét a megfelelő méretre!
Üdv, Gumidoki
Tisztelt Gumi Doktor!
Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2003-as évjáratú Seat Toledo Signomat 15 colos alufelnivel vettem (ami nem gyári) 195/55 R15 -ös gumi van jelenleg rajta. A gumis azt mondta, hogy miért nem 195/60 R15 gumival járok, mert ez való rá. Ön szerint ez helyes?
Köszönettel:
József
Kedves József,
A 2003-as Toledora egyértelműen a 195/65 R15 a helyes 15"-os méret. A 195/55 R15 átmérőben nagyon kicsi erre az autóra, javaslom mielőbbi cseréjét a megfelelő méretre!
Üdv, Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Az lenne a kérdésem Önhöz, lehetséges, hogy ha nem használom az alufelnit, akkor leesnek a ráragasztott súlyokról? Ezt azért kérdezem, mert vettünk 4 új alufelnit és 4 hozzávaló új gumit és elvittem a gumishoz, hogy szereljék össze és centírozzák ki, és ha eljön a tavasz, majd én kicserélem otthon. Erre ők azt mondták, szakmailag azért nem tanácsolják, hogy ha 1 napon belül nem használom a kerekeket, akkor feltegyék rá a súlyokat, mert azok használat nélkül leesnek! Ez lehetséges? Tényleg úgy vannak kitalálva, ha nem végeznek forgómozgást és nem hat rájuk a centripetális erő, akkor leesnek? Ez nem hittem el, ezért fordulok Önhöz!
Kedves Zsolti,
Nem tudom, miért mondták ezt Önnek, vagy milyen súlyokkal dolgoznak abban a műhelyben? Ha ez igaz lenne, az összes télre eltett nyárigumis alufelniről leesnének a súlyok. Persze ez nem történik meg.
Üdv,
Gumidoki
Jelenleg egy szett 13"-os (Alessio Sprint) alufelnim van 155/70 R13-as Michelin abroncsokkal. Egy 2002-es Suzuki Swiftem van 1,0-s motorral. A kérdés az lenne, hogy van-e értelme 165 széles abroncsokat venni rá, és ha igen, milyen méretű legyen?
Kedves Levélíró,
Szerintem nincs igazán értelme. A Suzuki nem véletlenül "találta ki" ezt a méretet erre az autóra. 165-ös szélességgel amúgy sincs jó váltómérete a gyárinak, szélesebb abroncs meg végképp nem kell egy egyliteres Swiftre.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
Van egy 24 éves Ford Fiestánk, második autóként tartjuk a családban, egész évben használjuk. Általában rövid utakat megyünk vele (2-4 km), ritkábban a közeli várost is megcélozzuk (20 km). Évente kb. 1000-2000 km-t fut. Jelenleg egy 4 évszakos gumi van rajta, ami cserére szorul.
2 szett gumit nem tudok rá venni, így marad a kérdés: 4 évszakos vagy téli gumit vegyek rá. Télen is fontos szerep jut rá, nem tudjuk letámasztani a garázsban. A téli gumi nyáron a jelentős kopáson kívül jelent gondot? Nem kanyarvadász az autó (1.3), országúton a 90 is ünnep neki.
Köszönöm válaszod előre is!
Viktor
Kedves Viktor,
Erre az autóra ilyen kis futásteljesítménynél valóban elgondolkodtató, hogy mi a legjobb választás. Egy jó minőségű négyévszakos termék (pl. GoodYear Vector 4seasons) jó választás lehet, de igazából a kifejezett téli mintázat is működik. Én azért talán inkább a négyévszakost választanám, mert az jobban viselkedik +7 fok felett és egyedül a kifejezetten havas körülmények között szenvedhet hátrányt a téli mintázattal szemben...
Üdv,
Gumidoki
AUDI A6-ra 4-évszakos guminak van-e valamilyen jelzése, hogy én honnan tudom, hogy a gumi négyévszakos, tisztelt doki!
Előre is köszönöm.
Kedves Levélíró,
Minden négyévszakos mintázat oldalfalán szerepelnie kell az M+S (mud and snow, azaz sár és hó) jelzésnek. Sok gyártó ezen kívül egyértelműen ráteszi ilyen termékeire az "allseason", fourseason" vagy "4season" feliratok valamelyikét is.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor.
Peugeot 306-osomra szeretnék használt 15"-ös alufelnit vásárolni (1.9 XRDT, lépcsőshátú, 1998. 12. havi). Sajnos azzal a problémával találtam szembe magam, hogy ha a felni minden paraméterének egyeznie kell, akkor aligha találok a használtpiacon, olyan ritka ez a paraméterlista. Legjobb tudomásom szerint 6x15" 4x108 ET15 felni kellene (de lehet, hogy tévedek, kérem akkor javítson ki), és még akkor a kerékagyátmérőről nem is beszéltem (de az talán áthidalható tehermentesítővel).
Kérésem az lenne, hogy írja meg nekem, milyen paraméterű felnit vásárolhatok a kocsira, és ezektől a paraméterektől el lehet-e térni (pl. felniszélesség vagy ET szám), és ha igen, akkor mennyiben? Ez után pedig, milyen méretű gumit érdemes (szabad) rátenni?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Laci
Kedves Laci,
Az Ön autójára 15"-ban legjobban ezek a méretek passzolnak:
Osztókör: 4 x 100 mm
Középfurat: 65 mm
Szélesség: 5,5-7,0"
Átmérő: 15"
ET: 15-18 (ez függ a felni szélességétől és kialakításától is)
Abroncsméret: 195/55 R15 (ha a gyárija 185/65 R14), 195/50 R15 (ha a gyárija 175/70 R13)
Remélem, talál méretben és mintázatra is megfelelő felnit az autójára!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Suzuki SX4-re 205/55 R16-os méretű abroncs mehet-e, 205/60 R16 helyett? Ha igen, változik-e a kocsi stabilitása?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Levélíró,
A 205/60 R16 nem helyettesíthető a nála átmérőben 2 cm-rel kisebb 205/55 R16-tal. Az autó stabilitása veszélyes mértékben romlana általa. És még számtalan egyéb ok miatt sem javasolt ez a méretcsere.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
A jelenlegi gumiabroncs, amit használok, annak terveim szerint ez lenne az utolsó tele, mive ez a 7. tele, és a profilmélység már mindössze 3,5-4 mm körüli. Az új gumiabroncsok, amik közül választanék, azok a következők: Nokian WR G2, Pirelli SottoZero, valamint a Michelin Alpin A3. A méret 195/65 R15, és az autó, amire vásárolnám pedig egy 2007-es Renault Megane Berline.
A sportosabb vezetési stílus és az átlaghoz képest több autópályás használat miatt döntöttem ezen gumik mellett. Próbáltam utána olvasni a gumiknak. A Pirelliről olvastam, hogy több prémiumkategóriás autóra is ezt teszik, mondjuk ez nem feltétlen jelenti azt, hogy ettől még nekem is jó lesz. A Nokian WR G2-ről a tesztek is egész jó tulajdonságokat írtak. A Michelinnek pedig az Alpin A3 szintén egy magasabb szintű téli gumija. Mindegyikről írnak jókat és rosszakat, így tovább nem sikerült szűkítenem a listát. Ebben kérném a segítségét és érdekelne a véleménye a gumiabroncsokról. Nem ragaszkodom ezekhez a gumikhoz, más alternatíva is érdekelne.
Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel: Sándor
Kedves Sándor,
Nagyon jól döntött, jelenlegi abroncsai mind koruk, mind pedig profilmélységük miatt megértek a cserére.
Az Ön három választottja között én a következő sorrendet állítanám fel: SottoZero - WR G2 - Alpin3. Ez a sorrend - vélemény szerint - a mintázatok teljesítményét és viselkedését tükrözi. Egy dolog viszont fontos, valószínűsíthetően a Michelintől várható el a legnagyobb futásteljesítmény. Ha ez döntő szempont Önnek, ezt vegye, ha nem, akkor a Pirellit.
Hogy tovább bonyolítsam a helyzetet, nagyon jó választásnak tartom még ebben a méretkategóriában a Conti TS-sorozatát vagy a Goodyear UG7+ mintát is.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
A segítségedet szeretném kérni. Van egy 2000-es évjáratú, 1,2-es Clio RN-em (1.2 8v 60 LE). Gyárilag 165/65 R14-es gumival szerelték és szeretnék rá venni 4 új alufelnit, hogy legyen télre és nyárra is külön-külön. Találtam az interneten egy Renault-garnitúrát, ami meg is felelne az ízlésemnek, de nem tudom, jó-e az én autómra. A mérete 195/60 R15. Érdekelne, hogy működhet-e így a dolog. Tetszene a szélesebb gumi a jobb stabilitás miatt, de nem tudom, mennyire dobná meg a fogyasztást és hogy az autó mennyit veszítene a dinamikájából, ha egyáltalán veszít belőle. Várom mihamarabbi válaszát.
Köszönettel, gisepy
Kedves gisepy,
A 165/65 R14 nem helyettesíthető a 195/60 R15-tel, tekintve az óriási, 4,5 cm-es átmérőkülönbséget.
Persze tehető erre az autóra is alufelni, csak megfelelő váltómérettel. Ezek lehetnek a 175/60 R14, a 175/55 R15, esetleg a 195/50 R15. Az alufelni mérete sem mindegy ám, mert nem csak az osztókörre (4x100), de a középfuratra (60mm) és az ET-re is figyelni kell a választáskor!
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
Van egy 2002-es, 1,2-es Renault Clióm. Sajnos nem tudom a gyári gumiméreteit. Ezt szeretném tőled megérdeklődni. Jelenleg 185/60 R14-es gumik vannak rajta (már így vettem), amikkel lényeges gondom nincs, csak azt vettem észre, hogy a legkisebb nyomvályúk is nagyon megvezetik az autót, sokat kell korrigáljak, főleg nagyobb tempónál. Bár megjegyezném, hogy nem volt még ilyen könnyű autóm, és lehet, hogy más kisautóknál is így van, de nincs viszonyítási alapom. (futómű teljesen rendben van)
Előtte egy Lancia Dedrám volt, nála nem volt ilyen gondom, akár 180-as tempónál is elengedhettem a kormányt, még rossz úton is, és csak szépen suhantunk tovább. Csak a mélyebb vályúk vezették meg. És itt egy érdekesség, a gumimérete ugyanez volt, tehát 185/60 R14.
Segítségedet előre is köszönöm!!!
Üdv: Zoli
Kedves Zoli,
A kerékméret valóban fontos tényező az autó iránytartásában, stabilitásában. De legalább ilyen fontos a futómű állapota, vagy pl. az abroncsokban lévő nyomás.
Az Ön autója kétféle 14"-os mérettel jöhetett ki a gyárból, ez a 185/60 R14 és a 175/65R14. Ha az autóval egyébként minden rendben, de Önt továbbra is zavarja a nyomvályúk elhúzó hatása, cseréljen majd az utóbbi, keskenyebb méretre!
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoktor!
VW Polóra (1.2, 44 kW, 2007) szeretnék alufelnit vásárolni. A probléma a következő: az autót lemezfelnivel vettem, amin nyári Pirelli gumik voltak, aztán jött a tél, a Pirellik helyett vettem rá téli gumikat, most jön a tavasz és a meglévő Pirelli gumikhoz vennék alufelnit. A Pirellik mérete 165/70 R14, a lemezfelnik 5j14 5x100 ET35 méretűek. A kérdésem az lenne, hogy ettől a mérettől mennyivel térhetek el, hogy a meglévő gumikat rá tudjam tenni az autóra. (5j14 helyett lehet 5,5j14; és az ET35 helyett lehet pl. ET32 vagy ET38?) Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Norbert
Kedves Norbert,
Látom, nem teljesen idegen Önnek ez a téma. Jól gondolkodik, a 165/70 R14 méretű abroncs 4,5-6,0" szélességű felnire szerelhető. Mivel a gyári 5,0" széles és ET35-ös, így ha szélesebbet venne, annak az ET-je is kisebb kell legyen. Pl. 5,5x14" ET32 stb.
Ha nevesebb gyártó termékét vásárolja meg, azok katalógusában úgyis le van írva, hogy az Ön autójára milyen ET-jű felnijét javasolja.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Alufelnit szeretnék vásárolni Renault Thalia 1.5 dci típusú gk.-ra (2004-es évjárat). Mit javasol: maradjak a gyári 14-es felninél eredeti gumimérettel(175/65R14), vagy mehet rá 15 colos is? Ha igen, milyen ET-számmal és milyen gumimérettel? Esetleg egy 195/50R15-ös kerék mennyire terheli meg a Thalia futóművét?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Sándor
Kedves Sándor,
Mindkét út járható. Előbbinél egyszerűbb a képlet, maradhat a 175/65 R14-es méret, a felni pedig legyen 5,5-6,0" széles 35-38 körüli ET-vel. 15"-nál az ajánlott abroncsméret a 185/55 R15 (gyárilag is ez került 15"-ban a Cliókra), a felni pedig legyen 6,5" széles és az előzőekben leírt ET-számú. Én - a hazai utak minősége ismeretében - javaslom, hogy maradjon a kisebb átmérő/ballonosabb gumi párosnál, mert a 15"-ossal lehet, hogy több bánata lenne, mint öröme. Sprődebb, sérülékenyebb, pótlása drágább és hadd ne soroljam tovább... Persze, ha arra vágyik, működik az is, csak kompromisszumokkal.
Üdv,
Gumidoki
T. Gumidoktor!
Az 5 1/2JJX14 felniméret milyen autótípusra szerelhető?
Tisztelettel jenci48.
Kedves Levélíró,
kicsit szűkítenie kéne a méreteket, mert egy 5,5JJx14" felni szinte minden autóra rátehető, amire 14"-os felni felmegy. Mi az osztókör, netán az ET-érték?
Üdv,
Gumidoki