Totalcar Vakbarát Hírportál

2023. június 11., 10:16 Módosítva: 2023.06.14 09:33
2 hozzászólás

Lassan végigrágom a haza pickup palettát, már az előző posztokban már említettem Hiluxot, Ssangyongot, L200-ast és BT 50-est (és Rangert persze). A sorrendben semmi személyes nincs, simán így sikerült, így a most következők se szomorkodjanak, még nincs eldöntve semmi.

Egyébként nincs olyan sok feltétel, aminek meg kell felelnie a megkívánt pickupnak:

  • 100 lóerő (és 300 Nm) feletti motor
  • vonóhorog, amihez két tonna feletti, de inkább 3 fele közelítő vontatási teljesítmény csatlakozik
  • lehetőleg 150 cm-nél hosszabb plató
  • klíma
  • részlegesen önzáró hátsó difi

Ezek egy részétől persze el tudok térni (pl. ha egy patent állpotú 6. generációs Hilux ugrik elém nagyon olcsón ;) )

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 9., 17:32 Módosítva: 2023.06.11 19:04
1 hozzászólás
Régen ki akartam próbálni egy rollert, most szembejött a lehetőség. Alapvetően van létjogosultsága a rollernek városi forgalomban, ugyanazok az előnyei, mint egy robogónak. Szerencsére ez a roller képes volt értelmezhető tempót menni, mert 25km/h-val menni a forgalomban nekem inkább kínszenvedés volt, mint lehetőség. Óriási a választék a piacon, és nagyon nem mindegy mit veszünk meg, mert nagyon mellé lehet nyúlni. Nekem sikerült is kevésbé jól választani.
1 hozzászólás
2023. június 4., 16:33 Módosítva: 2023.06.08 13:32
3 hozzászólás

Feneketlen hobbyjármű - BMW 3 (E46)

A Golf gondtalansága miatt fiatal hülye fejjel úgy éreztem, hogy nekem mindenképpen kell egy hobbiautó is, ezért elkezdtem keresgélni a BMW palettán. Több modell is szóba jött, de végül leszűkült a kör az E36 és E34-re. Végül a Covid közepén 2021 Januárjában megvettem egy olcsó E34 525i-t manuális váltóval, speerel, 550.000 Ft-ért. Mondanom sem kell hogy egy pénztemető volt, így a nyár kezdetén túl is adtam rajta, egy kis profittal.

...

És akkor a rövid bevezető után el is érkezünk arra a pontra, amikor a Golfot is eladván elkezdhettem egy ténylegesen jó állapotban lévő BMW-re vadászni.

Bújtam a használtautót, bár tudtam, hogy az E36 kínálat addigra már igencsak megfakult (2021 ősze), így a nagymotoros 23/25/28i modellek, amelyek elfogadható állapotban voltak mind 2 millió ft felett indultak.

...

El is mentünk megnézni egy ezüst, facelift előtti szürke 23i coupe-t a haverokkal, de az igénytelen lakatolásnyomok már méterekről riasztóan árulkodtak az autó előéletéről. Több autóról lecsúsztam, ugyanis akkoriban is már nagyon figyelni kellett, hogy a tényleg szép e46-ok 1-2 napon belül elkeltek.

De egy októberi napon felkerült az oldalra egy látszólag molesztálatlan 30i Touring, amely minden kritériumnak megfelelt. Nem tartottam a 30i-től, hiszen érdemben semmiben nem különbözik akár a 170 lóerős M54B22-től sem, fenntartási költség, fogyasztás szinte megegyezik, de az esetleges későbbi eladásnál csak előnyt jelent a legnagyobb elérhető motor megléte.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 2., 17:03 Módosítva: 2023.06.06 06:29
0 hozzászólás
Az autó gazdáját évek óta ismerem, többször volt közös üzletünk, és a Toyota márka nagy híve. Minden autója kivételesen szép állapotú és extrém megvigyázott állapotban van. Két hetente maga takarítja az autóit, és az a fajta, aki fogkefével mossa az autó alját.
Szólj hozzá!
2023. június 1., 18:49 Módosítva: 2023.06.06 06:29
0 hozzászólás
A Jurassic Park klónozott dinoszauruszai nem váltak valósággá, a filmben szintén nagyot alakító Ford Explorer azonban feje tetejére állította az autóipart. Megnézzük, miért.

Mára teljesen megszokott dolog a családi használatra szánt terepjáró, mindenféle szín, forma, méret és fajta kapható. Bár a koncepciót már évtizedekkel korábban kitalálták, a mai népszerűség egyértelműen az 1991-es Ford Explorer piacra lépésével kezdődött, ami mára veterán korba lépett – és jelentősége miatt van is ok a múzeumi minőségű megőrzésére.

A Totalcaron nem először szerepel Quixotic, és a Parkoló Parádén is fellépett már, úgyhogy talán nem meglepő hír, hogy megint valami elképesztően hangulatos tárgyat mutat. Mert ez a gyönyörűen felújított, veterán Ford Explorer Eddie Bauer kiadás az övé, és most megvizsgáljuk, miért szerették ennyire az amerikai háziasszonyok, harminc éve.

Amikor megjelent az 1991-es Ford Explorer, az amerikai autópiacon éppen az egyterű forradalom zajlott. Ám a Chrysler Voyager és társai sosem tudtak igazán menő kiállással szolgálni. Bezzeg egy bakancs terepjáró! Egy ilyen magas macsó kockára senki se süti rá, hogy életunt, vagy petyhüdt lenne, így hiába csak ötszemélyes, hiába vannak benne olcsó részletek és hiába mackós a mozgása, mégis azonnal ráharapott a közönség a családi használatra szánt, 4 literes kölni V6-tal szerelt Ford Explorerre.

Szólj hozzá!
2023. május 31., 13:57 Módosítva: 2023.06.05 06:25
0 hozzászólás
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 28., 14:54 Módosítva: 2023.06.02 21:07
0 hozzászólás
A Hot Wheels kisautói több mint 54 éve indultak világhódító útjukra, népszerűségük pedig azóta is töretlen. Gyereknap alkalmából 5 érdekességgel ünneplünk.

A Hot Wheels és a Barbie egy tőről fakad

Ritkán támad valakinek millió dolláros ötlete, az pedig szinte példátlan, hogy ez egy házaspár mindkét tagjának sikerüljön. Márpedig a Mattel játékgyártó két alapítója, Ruth és Elliot Handler mégis megcsinálta: Ruth még 1959-ben a Barbie babákat álmodta meg, míg férje 8 évvel később megalkotta a Hot Wheels brandet.

Az azóta eltelt 54 év alatt több mint 4 milliárd Hot Wheels kisautó készült. Ez több, mint ahány valódi autó rója a világ útjait.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 26., 18:43 Módosítva: 2023.06.06 06:29
3 hozzászólás
Sokan fordulunk a YouTube-hoz, ha belefutunk egy megoldandó műszaki problémába, és sokszor meg is találjuk a megoldást. Néha azonban bele lehet sztárok videóiba is, akiknek fogalma sincs a dologról, de oktató videót csinálnak róla. Ezt a videót azért mutatom, be, hogy még véletlenül se így lakatold ki az autódat.
3 hozzászólás
2023. május 20., 10:59 Módosítva: 2023.05.24 06:53
747
3 hozzászólás
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 19., 17:01 Módosítva: 2023.05.23 20:08
0 hozzászólás
A restaurátor számomra az autós szakma csúcsa. Sok esetben nincs olyan alkatrész, ami kellene, évek, évtizedek óta nem lehet venni, ilyenkor egy tábla lemezből kell legyártani a sárvédőt. Laikusként ott pingvineznénk a lemez előtt, és felfoghatatlan, hogy teljesen kézzel elkészül két darab teljesen szimmetrikus karosszéria elem. Néhány ezer munkaóra után pedig lesz egy gyárinál jobb minőségű guruló időkapszulánk.
Szólj hozzá!
2023. május 18., 17:02 Módosítva: 2023.05.30 16:56
0 hozzászólás
A Volvo elsősorban tartós, strapabíró, egyszerű, de mégis komfortos, és ami a legfontosabb: biztonságos autókkal szerzett nevet magának. Nem véletlen, hogy a gyári múzeumban sportkocsit keveset látni, családcentrikus modellt annál többet. A prémiummá válás útján azonban már az 1950-es évek elején el szerettek volna indulni, és végül 1968-ban piacra került a II. világháború utáni első olyan Volvo, mely kifejezetten a pénzesebb vásárlókat célozta: a háromliteres, soros hathengeres motorral szerelt, és sok krómmal díszített Volvo 164.

Ez a típus mára kissé feledésbe merült, nekem azonban évek óta vágyam közelebbről megismerni, mióta még 2015-ben egy budapesti utcán fényképezőgéppel vadászva ráakadtam egyre, és elmerültem elképesztő részleteiben. Most végre kipróbálhatom menetben is, ráadásul kiváló veteránautóhoz van szerencsénk: egy olyan úr hagyatékából származik, aki nem csak tulajdonos, de jó gazda is volt.

Úgyhogy nyissuk az elefántfül ablakot, tekerjük ki a tolótetőt és engedjük be a napfényt, mert ezt a szinte ismeretlen, mégis remek svéd prémium szedánt mindenkinek látnia kell!

Szólj hozzá!
2023. május 13., 05:29 Módosítva: 2023.05.17 17:52
1 hozzászólás
Háromrészes sorozatunkban sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit. ABC sorrendben haladunk, jelen, befejező felvonásban pedig a Renault-tól egészen a Volvóig jutunk el. Némely modell eladásairól pontos számaink vannak, viszont akad sok olyan is, ahol csak régebbi, hozzávetőleges, vagy akár egymásnak ellentmondó adatokból tudtunk dolgozni. Érdemes hát a darabszámokat ilyen szemmel nézni.

 

Renault: Clio – több mint 14,6  millió

A Renault Clio első generációja 1990-ben érkezett a piacra rendkívül széles motorkínálattal. A francia márka ferdehátúja azóta az ötödik generációjánál tart, és összesen több mint 14,6 millió darab kelt el belőle világszerte. A Clio egyik jellegzetessége, hogy számos jópofa sportváltozat is készült belőle, mint az első kiadás Clio Williams változata, vagy a második generáció csúcsát jelentő középmotoros, hátsókerék hajtású Clio V6, akár 252 lóerővel.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 12., 16:57 Módosítva: 2023.05.16 06:36
0 hozzászólás
Az egyik barátomtól kaptam egy autóvásárlási segédeszközt, amely nagymértékben megkönnyíti a munkánkat, ennek is most lesz a debütálása. A vámosok szétszedtek bennünket, lyukrafutások, elérhetetlen privátok, semmi extra, csak a szokásos.
Szólj hozzá!
2023. május 7., 17:14 Módosítva: 2023.06.11 07:06
4 hozzászólás

Mint a korábbi posztokban is írtam, pickupot keresek. Az előző poszt kommentjei között ajánlották a V8-at és bár lakik felém egy amcsi pickup, amit minden alkalommal körbenyálazok és minden indítást örömmel hallgatok, de sajnos nem igazán felel meg a céloknak. Egyfelől, ami nekem jó lenne, az itthon nagyon drága. Másfelől ezek azért nagyon nem fogyasztanak keveset és nálam simán beugorhat 20-30 ezer km egy évben (úgy, hogy közben a Berlingoba is kerül egy 10-es), és ez jobbára meló miatt. És a harmadik: Winkler sorozatos küzdelmeit végigélve a Cougarral a jobbnál jobbnak mondott és aztán random módon megbukott szerelőkkel, hááát…

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 7., 06:09 Módosítva: 2023.05.11 06:24
201
1 hozzászólás
Legújabb listánkban a legnagyobb lökettérfogatú motorokat vesszük sorra, melyek valaha autóba kerültek. Hogy a verseny igazságos legyen, három kategóriában hirdetjük ki a dobogósokat: az elsőben tömeggyártott autók kapnak helyet, a másodikba autógyárak versenyautóit és prototípusait gyűjtöttünk össze, míg a harmadikba őrült házi építések kerültek.

Tömeggyártott autók

Hispano-Suiza J12 (1931-1938) – 11,3 literes V12

A J12 a spanyol gyökerű Hispano-Suiza legnagyobb és legdrágább modelljeként született meg 1931-ben. Érdekes módon az autót egy teljesen felszerelt alvázként, ám karosszéria nélkül árulták, melynek megépíttetése már a vevő feladata volt. A J12-t eredetileg egy 9,4 literes V12-essel szerelték, ám 1935-től már egy 11,3 literes, 3000-ig forgó motorverzió is elérhető volt 250 lóerővel. Két J12 már gyárilag ezzel készült, utólag pedig számos idősebb példányban is motort cseréltek.

A gyártó úgy bizonyította a J12 megbízhatóságát, hogy egy példánnyal oda-vissza megtették a Párizs és Nizza közötti, összesen közel 2000 kilométeres utat anélkül, hogy útközben egyetlen csepp olajat vagy vizet töltöttek volna a motorba.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. május 5., 17:13 Módosítva: 2023.05.09 06:20
0 hozzászólás
Nekifogtunk a később elárverezendő motornak, szétszedtük, találtunk pár érdekes dolgot a motoron, és rengeteg megjavítani való dolgot, közben eltörtük az egyik kereket is. Az alkatrészbeszerzés egyik alapköve a börze. A börze mindig jó, de nagyon veszélyes hely, minden standon talál valamit az ember, amit megvenne. Nagyfokú önuralomra van szükség.
Szólj hozzá!
2023. május 2., 16:45 Módosítva: 2023.05.05 22:16
1 hozzászólás
Sütött a nap, mindenki jó fej volt, éljenek hát az áprilisi parádézók, akikkel találkozunk két hét múlva is.
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 30., 14:43 Módosítva: 2023.05.03 16:20
7 hozzászólás

Van élet a Teslán túl - avagy a békés kék muraközi - VW ID.4

Az E-NV200 által sikerült a villanyautózással alaposan megismerkedni, rövidebb távokra (Gárdony vagy Balatonfüred még belefért Győrből, de azért messzebbre menni már erőteljes kompromisszumokkal jár). A napelemek viszont termelnek, a szaldó elszámolás segítségével évi sok ezer kWh a túltermelés, a dízel autó pedig (bármilyen takarékos is) dízellel megy - tehát adott a következő lépcső a villanyautózásban, a messzire járás.

A feladat lényege: Győr-Budapest-Győr télen is, esőben is, ellenszélben is, egyetlen töltéssel, fájós derékkal is.

...

A választék az elmúlt 6 évben szédítő sebességgel bővült. Evidens jelölt a Tesla több típusa is - 3 LR, Y LR, S90D, esetleg óvatosabban menve egy S85 vagy egy S75D. Ott van a Hyundai Kona 64 kWh, vagy a Kia e-Niro, esetleg az Ioniq 5, az EV6, vagy olyan luxus batárok mint az Audi e-tron 55, a Jaguar i-Pace vagy a Mercedes EQC (mindegyik kissé szomjas, tehát hűvösebb időben óvatosan a "gázzal"). Ha már VW konszern, akkor pedig jön az ID.3, az ID.4, a Skoda Enyaq vagy az Audi Q4 e-tron is. A választék bőséges, az árak rendkívül változóak (akár ugyanannál a típusnál is - lásd Tesla árak fel-le, mostanság inkább le).

...

Így jutottam el oda, hogy egy magas építésű, de nagy akkus EV kellene, ami nem a Tesla, és aminek van szervize Győrben, hogy ne kelljen minden esetleges hibával Bécsbe vagy Budapestre szaladgálni. Megnézve-meggondolva-beleülve-megtapogatva számos szóba jövő típust, az ID.4-re esett a választás, és eddig 6 hónap és 17.000 megtett km után maximálisan meg vagyok elégedve.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 29., 17:07 Módosítva: 2023.05.05 06:36
2 hozzászólás
Alig voltam tízéves, amikor bemutatták a magyarországi mozik a Taxi második részét. A premier napjára már volt elővételes jegyünk, a vetítés előtt pedig megláttam egy Taxi 2 moziplakátot, amin az Eiffel-torony irányába hasít óriási erőkkel a fehér Peugeot 406. A plakát sarkában azonban volt két rejtélyes, fekete autó, amikről akkor még nem tudtuk, hogy még a 406-osnál is jóval érdekesebb autókról van szó, azok ugyanis Lancer Evók voltak, méghozzá a széria talán legkirályabb, hatodik generációjából. Volt azonban előtte és utána is Evo bőven, most pedig mesélek róluk egy kicsit.

Már a Skyline-os és a Suprás cikkben is említettem, hogy a kilencvenes évek japán autógyártása valami egészen elborult dolog volt. A bizonyítási vágy és a versenyszellem heves tüzében égve szinte minden nagyobb gyártó rászabadított a világra valami olyasmit akkoriban, amire ma nosztalgiától párás szemmel emlékszünk vissza. Minden gyártó szerette volna megmutatni, hogy ők a legjobbak, kérdés nélkül.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 28., 17:02 Módosítva: 2023.05.02 06:40
0 hozzászólás
Hegeszteni jó, egy rendes hegesztőkocsival pedig még jobb: csináltam egyet magamnak.
Szólj hozzá!
2023. április 23., 14:25 Módosítva: 2023.05.07 06:49
5 hozzászólás
Első körben a legcsúnyábbnak és a legtartósabbnak titulált modellek kerülnek górcső alá

A Vadmusso távozásával, jó 4-5 év mindennapos pickupozás után erősen éreztem, ez kell nekem továbbra is. Az én használati dolgaimhoz ideális autó el tud húzni minimum 2 tonnát, lehetőleg 4-5 személyes, ha kell és elkülöníthető raktere van. Ja és nem árt, ha van valami összkerékhajtás, ha kibóklásznék a tájba. Sokan ajánlották az nagyobb suv-okat, terepjárókat, de azzal az az elsődleges gondom, ha rendezvényezek, szállítok, a cuccok nagyon szét tudják nyírni a belteret.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 21., 22:07 Módosítva: 2023.05.03 16:20
0 hozzászólás
A Mama már a Dragster hazahozatalakor nagyon letolta a Gerőt, hogy segédkezett nekem ebben a hülyeségben. Akkor is rendkívül lelkes volt, de most, hogy készen van, most érzi magát igazán szerencsésnek. Hiába, jól kell tudni férjhez menni, akkor értelmetlen járművekkel lesz kikövezve az útja.
Szólj hozzá!
2023. április 21., 17:23 Módosítva: 2023.04.27 06:24
241
7 hozzászólás

Az otthon csak murva expressznek hívott Impreza kombi után a Subaru nem sokat vacakolt, és 1997-ben új kategóriát teremtett a családos kalandoroknak. Öt évvel később a Forester második generációja már mindent tudott, amit a boxermotoros összkerékhajtásáról híres japán márkától elvárhat az ember. Mi több, volt Prodrive és STi verziója is, a vágy pedig nem lohad.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 20., 17:23 Módosítva: 2023.04.26 06:26
1 hozzászólás
Renault, Alpine és Gordini – ralipályák és hegyi szakaszok legendái gyűltek össze a Circuit de Charade versenypályán. Hogy mondják franciául: Parkoló Parádé?

Franciaországot járjuk a Jaguarral, és a túra egyik állomása a Clermont-Ferrand városa melletti Circuit de Charade versenypálya. A vulkánokban gazdag környék kanyargós hegyi útjai adják magukat versenyzéshez, úgyhogy 1957-ben 8 kilométer hosszú versenypályát nyitottak itt, és a következő évtizedek során többször itt rendezték a francia nagydíjat. 1989-ben aztán modernizálták az egyik szakaszát, az így létrejött, nagyjából négy kilométeres modern Charade pedig évente több alkalommal ad otthont veterános összejöveteleknek.

Mikor arra jártunk, éppen a Renault, Alpine és Gordini legendák álltak a fő helyen, de amint egy rendes Parkoló Parádén dukál, már ahol a kocsit letettük, ott is akadt bőven néznivaló. Úgyhogy kiváló alkalmat kaptunk elmerülni a francia autóversenyzés és utcai sportkocsizás mifelénk ritkán látható típusai között.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 16., 13:00 Módosítva: 2023.04.20 17:35
5 hozzászólás

Kompromisszummentes kiránduló autó - Dacia Duster

Először néhány éve a Szlovák Paradicsom fele egy kátyús szerpentinen figyeltem kettő előttem haladó első generációs Dustert. Szerintem ők önfeledten élvezték az autózást, miközben én fogcsikorgatva csak a gödrökre koncentráltam egy sportfutóműves 3-as BMW-vel. A döntés viszont akkor érett be, amikor nem egész egy évig újra Magyarországon éltem, és az M1-es autópályán már-már szinte különleges katonai járművekkel lett volna csak ideális a közlekedés, én pedig havonta hordtam a 3-ast futóműszervizre.

...

4 év után még mindig nagyon pozitív a véleményem az autóról. Közben a hegyekbe költöztünk, ahol télen sokszor van hó a meredek utakon. Magabiztosan megy hóban is, a fogyasztás a reggeli hegymászás miatt kicsit emelkedett, de nagyjából 6-6,5 körül alakul. A korábban írt negativumokat sem tapasztalom már, a motorerő, beakadó biztonsági öv stb. 

Papp Tibi és a gázos Duster

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok