Kitesszük a könyököt, benyomjuk a zenét, és irány a nyaralás, ezt ilyen-olyan módon minden magyar előadó megörökítette, minden műfajban, minden korszakban. Leggyakrabban a Balatonnál krúzolnak, szinte minden nyári slágerben található valami utalás a tóra, amit különféle jobbnál jobb (vagy éppen romosabbnál romosabb) autókkal közelítenek meg. Ismert előadóink autóznak persze néha máshová is, de a nyári autós klasszikusokat többnyire a Balaton uralja.
Nyárbúcsúztatóként ismerjetek fel néhány híres nyári autózós dalszöveget, és révedjünk vissza a napfényes országutakra, a nyaralás elejére!
(2024. július 23-án, tíz év után felálltam előző munkahelyemen és úgy döntöttem, hogy saját kereskedést nyitok Óbudán. Sorozatomban azoknak kívánok segíteni, akik maguk is hasonló kiugrást terveznek, de fogalmuk sincs, hogyan vágjanak bele. Viszont az autókereskedősdi egy tőkeigényes sportág, vagyis gyűjteni már most elkezdhet mindenki, a buktatókról pedig majd beszámolok, mert az biztos, hogy lesznek.)
Korábban készült már egy ugyanilyen kvíz a témában, amit itt találsz.
Mivel mostanság inkább tetősátrazom, így az Eriba leginkább barátaimnak tesz jószolgálatot. Jellemzően rendezvényeken szerepel backstage munkakörben, például a nemrég lezajlott korábbi Totalbike 24, jelenleg BSSW 24 néven futó 24 órás robogóversenyeken is rendszeresen részt vettem vele. A népszerűségét leginkább a beépített klímának köszönheti persze, ami a 40 fokok idején megfizethetetlen ;)
Előző posztom ott maradt abba, hogy átfutottam az autót alulról, és megtaláltam a kipufogó szelelési pontját, amitől nem lettem sokkal boldogabb: a két katalizátorral egyben lévő leömlő és a középdobbal egybeépített hátsó katalizátor közti Y-csatlakozónál egyértelműen látszott a problémát indikáló fekete korom.
A teljes elemcsere – gyári alkatrészekkel euróban is ezres nagyságrendű – opcióját viszonylag hamar elvetettem, az viszont egyértelműnek tűnt, hogy kiégett, elvékonyodott az anyag a gyári csatlakozásnál, így csupán a két új tűzkarika aligha jelentett volna sikert, csak egy komplett talpcsere lehetett a megoldás, ami meghaladja az én eszköztáramat, így Porschés Levente, a főállású aranyember húzott ki a slamasztikából.
Ez a sorozat azoknak a fiatal srácoknak szól, akik majd egyszer saját telepre vágynak, de hozzám hasonlóan vakon lesznek, valamint a nagyérdemű publikumnak, akik szerint a nepperek élete csupa játék és mese, na meg pénzszámolás. Bár az átlagosnál talán jobban értek az autókhoz, a vállalkozósdi ismeretlen terület számomra, de azt már most látom, hogy komoly áldozatokkal jár. A célom bemutatni a folyamatot, a lehetséges buktatókat és a sikereket is feltéve, ha lesznek.
Egyes kutatások szerint a produktivitás fenntartása érdekében hétévente érdemes munkahelyet váltani vagy legalább is egy hosszabb szünetet tartani. Ez utóbbit nevezik sabbatical year-nek, vagyis szombatévnek. Az eleinte lelkes és energikus dolgozó ekkorra végleg kiég, motivációját veszíti és pihenésre van szüksége pont, mint a termőföldnek, amit a hetedik évben hagynak regenerálódni. Ez az info sajnos nekem kimaradt, így hárommal is többet húztam le a Kedvencben, de nagyon szerettem. Most viszont saját kereskedést nyitok, ami nem is olyan könnyű, mint ahogy azt Marcika elsőre gondolta.
Az elhatározás tehát megszületett. Példaértékű vállalkozás a cél, hogy megvizsgáljuk, lehet-e simliskedés nélkül, törvényesen üzemeltetni használt autó kereskedést ma, Magyarországon úgy, hogy megérje. Álom? Hát, kiderül.
Gyerekkorom egyik legnagyobb filmes alapvetése volt a Beverly Hills-i zsaru. Nem tudták annyiszor ismételni a TV2-n, hogy ne ült volna széles vigyor az arcomra az ajánlója láttán, és ne lettem volna biztos benne, hogy aznap este megint odakapcsolok majd. Közösségi élmény volt ez, ugyanúgy végignevették a szüleim és a nagyszüleim, mint az iskolában a legtöbb haverom, akikkel együtt lettünk beoltva a nyolcvanas évek filmjeivel, zenéivel és mindennel, ami abból az időből beszivárgott hozzánk. Csoda, hogy remegve vártam, mire képes Eddie Murphy 30 évvel a harmadik rész után?
Korábban már készült egy ilyen kvíz, ez itt a második rész. Az első részét kattints ide.
Elrepültünk Mallorcára a barátaimmal nyaralni és béreltünk egy 7 személyes Volkswagen Caddy-t. Nem olcsó a bérlős autó, 210 ezer forint 9 napra, viszont így volt rajta többféle biztosítás. Ennek ellenére, nem voltam nyugodt, amikor belegurultam egy parkoló autóba és megnyomtam annak a lökhárítóját.
"Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak, mert a Trabant-expedíció nem áll meg." - Ahogy a rohanó világ, úgy a Trabant-expedíció sem pihen, inkább visszatér a Szaharába. Alig másfél hónapos magyarországi látogatásunk alatt fesztiváloztunk, parádéztunk, szemetet szedtünk, autós túrákat szerveztünk, és természetesen rengeteget fotóztunk – mindezt Trabant témában.
Ha kvízekre szomjazol, akkor itt egy, amiben a teljesítményről van szó.
Ugyan részben miattunk buktál hatmilliót, de húszezer forinttal kárpótoltunk. Mi a bajod?
Az elmúlt hétvégén a Teslanauta és csapata egy különleges programmal készült a természet szerelmeseinek. Miközben világszerte rengeteg erőforrást fektetünk egy új, lakható bolygó felfedezésébe, a meglévő bolygónkat gyakran hanyagoljuk. Ez a rendezvény arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára és példát mutasson a természet szeretetéről.
Ugyanis a nyár első napján szervezett családi GPS pontkereső játék egyik kiemelt célja az illegális szemétlerakók regisztrálása volt. Bár a résztvevők száma nem volt kiemelkedően magas, de a jelenlévők lelkesedése és elkötelezettsége kárpótolta a hiányzó arcokat. A két szervezői autó mellett mindössze három nevező vágott neki a három megyét is érintő, 200 kilométeres távnak.
A kvíz előző részét itt találod.
Közel 2 éve nem írtam arról a ronda, szürke Audiról, ami nekem a tökéletes autó – ritkán, de akkor annál nagyobb alázattal szolgált tesztautók, napi rollerezés és az MX-5-ös kalandozás mellett, az akkor megírt méregfogait véglegesen kihúztuk, olajcserékről, apróbb hibák orvoslásáról és egy dahscam-beépítésről pedig aligha lett volna mit írni. Talán senki nem hitte, de nekem ez a jól felszerelt, sokat futott német(h) prémium úgy oldotta meg életem autózási problémáját, hogy közben szinte el is feledkeztem a létezéséről: mint egy garanciális hűtőszekrény, úgy működött.
Sok esetben a gyártók nem a kilométer/órát, hanem a mérföld/órát használják, itt azonban lehetnek félreértések. Ahol ugyanis a mérföld az alap, ott a legtöbb esetben 60 mérföld/óráig mérnek, ami azonban kevesebb, mint 100 kilométer/óra, hiszen az egészre kerekítve 62 mérföld/óra lenne. Ez az elhanyagolhatónak tűnő adat értékes tizedeket jelenthet, ezért minden esetben jelzem, amikor csak 60 mérföld/óráig mért adat elérhető, és az ahhoz tartozó gyorsulás alapján kell összevetni két modellt.
Ha nem volt elég egy kvíz, ami a gyorsulásról szól, akkor az a jó hírem van, hogy itt egy másik is.