Totalcar Vakbarát Hírportál

2024. augusztus 31., 18:01 Módosítva: 2024.09.05 12:08
0 hozzászólás

Kitesszük a könyököt, benyomjuk a zenét, és irány a nyaralás, ezt ilyen-olyan módon minden magyar előadó megörökítette, minden műfajban, minden korszakban. Leggyakrabban a Balatonnál krúzolnak, szinte minden nyári slágerben található valami utalás a tóra, amit különféle jobbnál jobb (vagy éppen romosabbnál romosabb) autókkal közelítenek meg. Ismert előadóink autóznak persze néha máshová is, de a nyári autós klasszikusokat többnyire a Balaton uralja.

Nyárbúcsúztatóként ismerjetek fel néhány híres nyári autózós dalszöveget, és révedjünk vissza a napfényes országutakra, a nyaralás elejére!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 30., 17:59 Módosítva: 2024.10.10 06:24
0 hozzászólás
Hova jut így a világ, már elég Porschét sem tudunk venni.
Szólj hozzá!
2024. augusztus 26., 15:17 Módosítva: 2024.08.31 10:53
3 hozzászólás
Vér folyt, darazsak csíptek, az üveggyapot még most is szúrja a szemem, a pénz meg csak pereg-pereg, mint az angliai házak fridzsiderei. Hullák vagyunk, lélegző tetemek, most is itt fibrillálok a babzsákban koszosan, büdösen, és napról-napra csóróbban. Na, de kiszállni már nem lehet, ez a Titanic rég elhagyta a kikötőt, a kérdés csupán az, hogy hány jéghegy keresztezi még a személy- és könnyűgépjármű-kereskedelemi ambícióinkat. Az első körben már vázoltam a motivációkat és a terveimet, most jöjjön a kivitelezés.

(2024. július 23-án, tíz év után felálltam előző munkahelyemen és úgy döntöttem, hogy saját kereskedést nyitok Óbudán. Sorozatomban azoknak kívánok segíteni, akik maguk is hasonló kiugrást terveznek, de fogalmuk sincs, hogyan vágjanak bele. Viszont az autókereskedősdi egy tőkeigényes sportág, vagyis gyűjteni már most elkezdhet mindenki, a buktatókról pedig majd beszámolok, mert az biztos, hogy lesznek.)

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 23., 15:37 Módosítva: 2024.08.29 06:18
1 hozzászólás
Furcsa fazonú hibridek, kikezdhetetlen minőség és kiszámíthatóság: ezek ugranak a legtöbb embernek, ha szóba kerül a Toyota. A temérdek unalmas autót is készítő japán gyártó hallatán viszonylag keveseknek ugranak be olyan autók, amikbe csillogó szemmel, gyermek mosollyal szállna be. Pedig van egy rakás, elképesztően király Toyota, amik láttán szinkronban csillan fel az autórajongók szeme. Összeszedtem tíz penge Toyotát, amik megmutatják, hogy olykor egy olyan gyártó mérnökeinél is elborul az agy, aminek a kiegyensúlyozott fejlődés az egyik fő ismérve.
1 hozzászólás
2024. augusztus 19., 16:36 Módosítva: 2024.08.26 06:13
0 hozzászólás
A felnik az autók leglátványosabb optikai elemei közé tartoznak, így nem meglepő, hogy az autógyártók óriási figyelmet szentelnek nekik. Tengernyi csodálatos, gyári felni létezik, és természetesen akadnak kevésbé sikerült darabok is. Ha képben vagy ezekkel, akkor ez a kvíz kimondottan neked szól: a felnik alapján kell megtippelned, hogy milyen autó tartozik hozzájuk. A feladat egyszerűnek tűnik, de azért belepakoltam pár ravaszabb feladványt is, hogy a rutinosabbaknak se legyen olyan könnyű dolga. Hajrá!

Korábban készült már egy ugyanilyen kvíz a témában, amit itt találsz.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 19., 15:13 Módosítva: 2024.08.23 16:28
0 hozzászólás
Akik követik a munkásságom, tudják, hogy van egy 86-os Eriba Nova 460-as lakókocsim. Sajnos néha lejár a műszaki, idén egy kis meglepetéssel sikerült abszolválni.

Mivel mostanság inkább tetősátrazom, így az Eriba leginkább barátaimnak tesz jószolgálatot. Jellemzően rendezvényeken szerepel backstage munkakörben, például a nemrég lezajlott korábbi Totalbike 24, jelenleg BSSW 24 néven futó 24 órás robogóversenyeken is rendszeresen részt vettem vele. A népszerűségét leginkább a beépített klímának köszönheti persze, ami a 40 fokok idején megfizethetetlen ;)

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 18., 14:50 Módosítva: 2024.09.26 06:27
0 hozzászólás
Szólj hozzá!
2024. augusztus 11., 18:33 Módosítva: 2024.08.21 06:27
0 hozzászólás
2500 közös kilométer: nem hangzik soknak, de tesztautók és robogózás mellett tulajdonképpen egész sokat ültem a néhány hónapja vásárolt Lexus IS200-amban. Ha már belekényszerültem egy autóvásárlásba, és bő 100 adás óta én terelgetem a MűhelyPRN sorsát, jó ötletnek gondoltam bedobni magam a cápák közé, de előtte még mindenképpen meg akartam oldani az általam feltárt problémák égetőbb részét.

Előző posztom ott maradt abba, hogy átfutottam az autót alulról, és megtaláltam a kipufogó szelelési pontját, amitől nem lettem sokkal boldogabb: a két katalizátorral egyben lévő leömlő és a középdobbal egybeépített hátsó katalizátor közti Y-csatlakozónál egyértelműen látszott a problémát indikáló fekete korom.

A teljes elemcsere – gyári alkatrészekkel euróban is ezres nagyságrendű – opcióját viszonylag hamar elvetettem, az viszont egyértelműnek tűnt, hogy kiégett, elvékonyodott az anyag a gyári csatlakozásnál, így csupán a két új tűzkarika aligha jelentett volna sikert, csak egy komplett talpcsere lehetett a megoldás, ami meghaladja az én eszköztáramat, így Porschés Levente, a főállású aranyember húzott ki a slamasztikából.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 9., 17:22 Módosítva: 2024.09.18 06:24
3 hozzászólás
Amikor egy egyszerű alkatrész miatt lesz használhatatlan az autód.
3 hozzászólás
2024. augusztus 3., 16:23 Módosítva: 2024.08.12 11:07
4 hozzászólás
35 vagyok. Eladtam a BMW-met, és a nemrég vásárolt Jeep Commandert is, most pedig egy régi, békalámpás Corollával járok. Nem rossz autó, hibátlanul tudja azt a keveset, amit újkorában is tudott, de mindenképpen visszalépés. Egyáltalán, mi történik velem? Megőrültem? Miért tesz valaki ilyet? Hát azért, mert megpróbál saját lábra állni, amíg van benne kraft, és ez áldozatokkal jár.
 
ballo_marci
Balló Marcell követés
 

Ez a sorozat azoknak a fiatal srácoknak szól, akik majd egyszer saját telepre vágynak, de hozzám hasonlóan vakon lesznek, valamint a nagyérdemű publikumnak, akik szerint a nepperek élete csupa játék és mese, na meg pénzszámolás. Bár az átlagosnál talán jobban értek az autókhoz, a vállalkozósdi ismeretlen terület számomra, de azt már most látom, hogy komoly áldozatokkal jár. A célom bemutatni a folyamatot, a lehetséges buktatókat és a sikereket is feltéve, ha lesznek.


Egyes kutatások szerint a produktivitás fenntartása érdekében hétévente érdemes munkahelyet váltani vagy legalább is egy hosszabb szünetet tartani. Ez utóbbit nevezik sabbatical year-nek, vagyis szombatévnek. Az eleinte lelkes és energikus dolgozó ekkorra végleg kiég, motivációját veszíti és pihenésre van szüksége pont, mint a termőföldnek, amit a hetedik évben hagynak regenerálódni. Ez az info sajnos nekem kimaradt, így hárommal is többet húztam le a Kedvencben, de nagyon szerettem. Most viszont saját kereskedést nyitok, ami nem is olyan könnyű, mint ahogy azt Marcika elsőre gondolta.

Az elhatározás tehát megszületett. Példaértékű vállalkozás a cél, hogy megvizsgáljuk, lehet-e simliskedés nélkül, törvényesen üzemeltetni használt autó kereskedést ma, Magyarországon úgy, hogy megérje. Álom? Hát, kiderül.

De mi kell hozzá?

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. augusztus 2., 17:35 Módosítva: 2024.09.10 06:24
0 hozzászólás
Szólj hozzá!
2024. július 26., 17:24 Módosítva: 2024.07.28 16:54
0 hozzászólás
Az a menő, mikor a Hot Wheels a te autódat szeretné megcsinálni kicsiben.
Szólj hozzá!
2024. július 21., 17:09 Módosítva: 2024.07.26 09:36
0 hozzászólás

Gyerekkorom egyik legnagyobb filmes alapvetése volt a Beverly Hills-i zsaru. Nem tudták annyiszor ismételni a TV2-n, hogy ne ült volna széles vigyor az arcomra az ajánlója láttán, és ne lettem volna biztos benne, hogy aznap este megint odakapcsolok majd. Közösségi élmény volt ez, ugyanúgy végignevették a szüleim és a nagyszüleim, mint az iskolában a legtöbb haverom, akikkel együtt lettünk beoltva a nyolcvanas évek filmjeivel, zenéivel és mindennel, ami abból az időből beszivárgott hozzánk. Csoda, hogy remegve vártam, mire képes Eddie Murphy 30 évvel a harmadik rész után?

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. július 19., 17:37 Módosítva: 2024.08.29 06:18
1 hozzászólás

Kilencszer erősebb, mint az utcai.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. július 17., 05:56 Módosítva: 2024.07.21 15:34
0 hozzászólás
Elképesztő, ahogy mindössze pár év alatt megugrottak az új autók árai. Egy közepes méretű, egyáltalán nem prémium hobbiterepjáró tizensok milliónál indul, de egy ártatlannak tűnő kisautóért is simán elkérnek 7-8 millát. Az árak tehát szomorúak, a kérdés pedig az, hogy mennyire vagy képben velük. A feladat pofonegyszerű: mutatunk egy autót, neked pedig azt kell megtippelned, hogy mennyibe kerül újonnan. Hajrá!

Korábban már készült egy ilyen kvíz, ez itt a második rész. Az első részét kattints ide.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. július 12., 16:04 Módosítva: 2024.07.16 11:16
4 hozzászólás
Ha nem a saját autómat vezetem, akkor sokkal óvatosabb vagyok, de ennek ellenére is becsúszik néha egy-egy hiba. Jellemzően ezeknek egy kis ijedtségen túl nincs következménye, a nyaralásom alatt mégis sikerült koccannom a bérautóval, ami miatt égett a pofám, vert a szívem, aztán nap végére mégis csak a medencében lebegve nevettem a sztorin.

Elrepültünk Mallorcára a barátaimmal nyaralni és béreltünk egy 7 személyes Volkswagen Caddy-t. Nem olcsó a bérlős autó, 210 ezer forint 9 napra, viszont így volt rajta többféle biztosítás. Ennek ellenére, nem voltam nyugodt, amikor belegurultam egy parkoló autóba és megnyomtam annak a lökhárítóját.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. július 9., 17:21 Módosítva: 2024.07.16 11:45
0 hozzászólás
A neve Vadász Zsolt, de a barátainak csak Csonty. Botcsinálta író, harminc esztendeje elvetemült világutazó, tíz éve autós, vagyis Trabantos világjáró. Túl van három Budapest-Bamako Rally-n, számtalan európai, kaukázusi, ázsiai vagy északi-sarkköri kalandon, de most újra Afrikában vereti a Trabival, kalandjait pedig megosztja veletek. Fogadjátok szeretettel, Csonty minden szava kincs! - Marci

"Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak, mert a Trabant-expedíció nem áll meg." - Ahogy a rohanó világ, úgy a Trabant-expedíció sem pihen, inkább visszatér a Szaharába. Alig másfél hónapos magyarországi látogatásunk alatt fesztiváloztunk, parádéztunk, szemetet szedtünk, autós túrákat szerveztünk, és természetesen rengeteget fotóztunk – mindezt Trabant témában. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. július 5., 17:12 Módosítva: 2024.08.12 09:57
0 hozzászólás
Újjáépítik a Nemere nevű vitorlázórepülőt. Egy példányban létezett, most megint lesz egy.
Szólj hozzá!
2024. július 3., 16:20 Módosítva: 2024.07.10 06:34
0 hozzászólás
Egy ütős felniszett mindig óriásit lendít egy autó külsején: a bemutatókra is szinte mindig azt a változatot hozzák el a gyártók, amin a legdrágább, legnagyobb, leglátványosabb kerekek vannak. Ebben a kvízben ezekről a meghatározó látványelemekről lesz szó. A feladat szokás szerint pofonegyszerű: felniket mutatunk, neked pedig ki kell találnod, hogy milyen autóhoz tartoznak. Hajrá!

Ha kvízekre szomjazol, akkor itt egy, amiben a teljesítményről van szó.

Itt meg egy másik, ahol a végsebesség a kérdés.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. június 28., 17:26 Módosítva: 2024.08.09 06:18
0 hozzászólás
Ilyen az, amikor egy hozzáértő nyúl egy járműhöz, és lehel belé új életet.
Szólj hozzá!
2024. június 21., 17:03 Módosítva: 2024.07.24 06:29
0 hozzászólás

Ugyan részben miattunk buktál hatmilliót, de húszezer forinttal kárpótoltunk. Mi a bajod?

Szólj hozzá!
2024. június 14., 06:11 Módosítva: 2024.06.17 13:01
0 hozzászólás

Az elmúlt hétvégén a Teslanauta és csapata egy különleges programmal készült a természet szerelmeseinek. Miközben világszerte rengeteg erőforrást fektetünk egy új, lakható bolygó felfedezésébe, a meglévő bolygónkat gyakran hanyagoljuk. Ez a rendezvény arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára és példát mutasson a természet szeretetéről.

Ugyanis a nyár első napján szervezett családi GPS pontkereső játék egyik kiemelt célja az illegális szemétlerakók regisztrálása volt. Bár a résztvevők száma nem volt kiemelkedően magas, de a jelenlévők lelkesedése és elkötelezettsége kárpótolta a hiányzó arcokat. A két szervezői autó mellett mindössze három nevező vágott neki a három megyét is érintő, 200 kilométeres távnak.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. június 9., 12:45 Módosítva: 2024.06.13 06:06
0 hozzászólás
A hatalmas köbcentis autók kora hamarosan sajnos végleg lejár, idővel az a kevés is eltűnik majd a gyártók kínálatából, ami jelenleg még kapható. Éppen ezért örvendezzünk még egy kicsit és tisztelegjünk a hengerűrtartalom előtt egy kvízzel. Ahogy az előző, hasonló kvíznél is, a feladat ezúttal is pofonegyszerű: meg kell tippelned, hogy mekkora volt egy adott típusban a legnagyobb motor. Hajrá!

A kvíz előző részét itt találod.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. június 9., 06:22 Módosítva: 2024.06.12 06:23
6 hozzászólás

Közel 2 éve nem írtam arról a ronda, szürke Audiról, ami nekem a tökéletes autó – ritkán, de akkor annál nagyobb alázattal szolgált tesztautók, napi rollerezés és az MX-5-ös kalandozás mellett, az akkor megírt méregfogait véglegesen kihúztuk, olajcserékről, apróbb hibák orvoslásáról és egy dahscam-beépítésről pedig aligha lett volna mit írni. Talán senki nem hitte, de nekem ez a jól felszerelt, sokat futott német(h) prémium úgy oldotta meg életem autózási problémáját, hogy közben szinte el is feledkeztem a létezéséről: mint egy garanciális hűtőszekrény, úgy működött.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. június 8., 13:32 Módosítva: 2024.06.11 11:47
0 hozzászólás
A nulla-százas gyorsulás egy furcsa mérőszám: sokat mond egy autó gyorsaságáról, mégis nagyon ritkán próbálgatjuk élőben. Mivel egy szemléletes, könnyen érthető mérőszámról van szó, a gyártók megállás nélkül egymásra licitálnak, farigcsálják a tizedeket, a számok egyre hihetetlenebbek. Ebben a kvízben is a gyorsulás van a fókuszban, a formátum pedig párbaj lesz: azt kell megtippelned, hogy két autó közül melyik gyorsul jobban. Hajrá!

0-100 km/h vagy 0-60 mph?

Sok esetben a gyártók nem a kilométer/órát, hanem a mérföld/órát használják, itt azonban lehetnek félreértések. Ahol ugyanis a mérföld az alap, ott a legtöbb esetben 60 mérföld/óráig mérnek, ami azonban kevesebb, mint 100 kilométer/óra, hiszen az egészre kerekítve 62 mérföld/óra lenne. Ez az elhanyagolhatónak tűnő adat értékes tizedeket jelenthet, ezért minden esetben jelzem, amikor csak 60 mérföld/óráig mért adat elérhető, és az ahhoz tartozó gyorsulás alapján kell összevetni két modellt.

Ha nem volt elég egy kvíz, ami a gyorsulásról szól, akkor az a jó hírem van, hogy itt egy másik is.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok