Totalcar Vakbarát Hírportál

2023. október 14., 05:57 Módosítva: 2023.10.18 06:34
141
0 hozzászólás
Kevés olyan kisbusz – és amúgy jármű se sok – létezik a bolygón, ami annyira ismert, mint a Volkswagen Transporter. A típus hallatán szinte mindenkinek beugrik róla egy konkrét típus, esetleg egy személyes élmény. Kinek ez, kinek az: sokablakos, leszakadt T1-gyel furikázó szörfösök Californiában, virágmintásra festett T2 mellett gitározó hippik, esetleg egy dohányszagú T4-ben utazó kőművesbrigád. Sztereotip példák ezek, mégis jól mutatják a Transporterek egy legnagyobb előnyét: iszonyú sokrétűen használhatók, közben még érdekesek is. Mesélek egy kicsit róluk: hét generáció és bő 70 év története következik.

A Volkswagen Transporter mára akkora ikonná érett, amit semelyik másik kisbusz és furgon nem tudott utána csinálni. Ennek az egyik oka az lehet, hogy semmilyen más autó lénye nem forrt össze ennyire a szabadsággal és közösséggel.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. október 13., 16:58 Módosítva: 2023.10.26 06:40
30
0 hozzászólás

Az Abarth életem egyik olyan autója, aminél még két év használat után se gondolkodtam el a lecserélésén. Jó, ha szembe jönne egy Abarth 695 Biposto, akkor nem ugranék el előle, de nem reális, hogy 40 ezer eurót adnék érte, egy Abarth 595 Competizione reálisabb. Ez volt az első modernkori Abarth, amit vezettem, és azonnal a rabja lettem. Ez az autó megragadta a lelkem, és még nem engedte el.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. október 8., 08:41 Módosítva: 2023.10.12 07:41
8
6 hozzászólás
Az utóbbi években elég durván megdrágultak az új autók. Az igazán olcsó autók kora elmúlt, hiszen közepesen felszerelt kompakt is túllóg a 10 millión, a nagyobb, jól felszerelt autókért pedig kimondottan meredek összegeket kérnek. Ha az utóbbi években nagyjából követted az árak alakulását, akkor pontosan tudod, hogy miről beszélek. De mennyi az annyi pontosan?

Az utóbbi időben szó volt róla, hogy a kimondottan sok pénzbe kerülő Model 3 is számíthat jó ajánlatnak, hiszen váratlanul kevés autót lehet venni a Tesla 18 milliós árából. Ebből is látszik, hogy mennyire nevetségesen elszálltak az árak: ilyen összegből régebben térdig jártunk az autókban, de ma már nagyon kevés típus fér bele 18 millióba.

Sőt, eljátszottunk egy sokkal izgalmasabb gondolattal is: megnéztük, hogy milyen régi, karakteres autó fér ki 18 millából. Sajnos az újakkal együtt a régi, érdekes típusok ára is elszállt, mivel a jövő az autózás szempontjából nem valami rózsás, ami felértékeli az izgalmas, öreg autókat is.

Ebben a kvízben azonban az lesz a feladat, hogy megtippeld, mennyibe kerül egy adott új autó. Nyugi, nem kell pontos összegeket írnod, lesz három lehetőség, amiből ki tudod majd választani a megfelelőt. Ezúttal nem lesz külön magyarázat a kvíz után, mivel a válasz egy egzakt összeg.

Mindenhol szerepelni fog a motorváltozat és a felszereltség. Utóbbi esetén nem csak a felszereltség nevét írom le, hiszen az sokszor semmitmondó, hanem azt is, hogy az mondjuk a legmagasabbat, vagy a legfapadosabbat jelenti egy adott márka nyelvén. Az árakat az aktuális, a kvíz készítésének időpontjában elérhető árlisták szerint szerepelnek, kedvezmények nélkül. Ha egy adott típus ára akciós, azt jelöltem.

Ha valamilyen oknál fogva évekkel később találod meg ezt a kvízt, morzsolj el helyettünk is egy könnycseppet, hiszen addigra jó eséllyel a mostaniaknál is meredekebbek lesznek az árak.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. október 6., 16:57 Módosítva: 2023.10.23 11:51
20
0 hozzászólás

Akik figyelemmel kísérték a csatornát, azok láthatták a Simson restaurálást, és elárverezését. A cél az volt, hogy a befolyó összegből két gyermekmentő alapítványt támogassunk. Most megmutatjuk mire nem volt elég a pénz.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 29., 16:57 Módosítva: 2023.10.03 06:19
111
0 hozzászólás

Michelisz Norbit nem kell bemutatni Magyarországon, két túraautó világbajnoki címet nyert, a pályaversenyzésben sok újat nem lehet neki mondani. Most azonban egy olyan rengetegbe tévedt, aminek a nagyságát csak akkor kezdte el látni, mikor nekiállt a felkészülésnek. Régi álmát valóra váltva, el fog indulni a Rally Hungary-n. Kövessétek őt és a többi magyar top pilótát a nyíregyházi EB futamon október 6-8-án Nyíregyháza környékén.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 27., 12:11 Módosítva: 2023.10.02 13:37
1364
2 hozzászólás
A kétezres évek második felében az Aston Martin komoly problémával szembesült: nagy köbcentis V8-as és V12-es motorral szerelt autóikkal egyszerűen nem tudtak beférni az egyre szigorodó károsanyag kibocsájtási flottaátlag alá. Kétféle megoldás jöhetett szóba: vagy ők is csatlakoznak a downsizing trendhez, és sornégyes turbómotort kap az új DBS, vagy gyártanak valamilyen ultratakarékos modellt, ami segít lejjebb hozni a flottaátlagot. Azzal, hogy a vállalat vezetősége Ulrich Bez CEO-val az élén utóbbi megoldás mellett döntött, még nem is lenne baj, de az új modell láttán sokan röhögőgörcsöt kaptak.

Az Aston Martin leültethette volna az asztalhoz a legjobb tervezőit és mérnökeit, hogy azok az alapoktól egy új modellt tervezzenek, de ez túl költséges és időigényes lett volna. Így lehet, hogy a dizájnerek fogták a jellegzetes, eleganciát, presztízst és teljesítményt sugárzó Aston Martin arcot, majd addig nyújtották, húzták, nyúzták, még valahogy rá nem sikerült műteni az amúgy sem éppen szépségdíjas Toyota IQ elejére. Az eredmény a 2009-ben bemutatott Aston Martin Cygnet lett, mely beillene nevetséges replikának, japán viccnek, vagy áprilisi tréfának is.



Az Aston Martin ráadásul az új külsőn és prémium belsőn kívül tényleg semmit nem csinált az autóval, mely a motorháztető alatt 100 százalékig egy 1,33 literes, 97 lóerős CVT váltós Toyota IQ maradt, csak éppen háromszoros áron. Míg 10 ezer fontos (4,5 millió forint) árcímkéjével Toyota IQ sem számított éppen olcsónak apró méretéhez képest, az Aston Martin több mint 30 ezer fontot (13,5 millió forint) kért a Cygnet alap változatáért.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 24., 09:00 Módosítva: 2023.09.29 06:43
395
0 hozzászólás
Ha hosszú évek kitartó munkájával eléred, hogy szociális kapcsolataidnak legalább 80%-a autóbuzikból álljon, akkor néhány téma állandóan vissza fog térni az életedben. Egy jó beszélgetést meg lehet indítani azzal, hogy vajon miért tökéletesek az új Porschék, mennyire eltűntek a gyárilag amúgy nem is olyan túl jó E30-ak, és hogy a SUV-ok előtt minden jobb volt, de amikor elfogynak a típusok, rá kell térnünk arra, ki hogy áll az autós túrák bakancslistájával, és én nagyon kevés olyan sorstársat ismerek, akinek a Nürburgring nem lenne ott az első ötben.

Azt hiszem, mindannyian olvastuk még a Rulettkerék-Marea projektet – jézusom, már ez is 8 éve volt?? – , nekem a cikksorozat után lett meg, hogy a Nürburgring minden korábbi elképzelésemmel ellentétben egy olyan hely, ahova halandó ember is beeshet a filléres vackával, ha megveszi a pártíz eurós belépőt, betart néhány játékszabályt, és vállalja a felelősséget károkozásaiért.

Persze a nyomorult social media és a videómegosztó platformok algoritmusai is pontosan tudják, hogy engem nem napi sminktippekkel és az évtized legaranyosabb macskái válogatással lehet órák elé kanapékrumpliként a képernyő elé kötni, ellenben az Auto Addiction válogatásai óta minden lehetséges Nürburgring-tartalom megtalál, az utóbbi időben természetesen én is Misha videói előtt ragadtam le, és ezt teli szájjal ajánlom is mindenkinek.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 23., 11:48 Módosítva: 2023.09.28 06:35
62
1 hozzászólás

Vannak elképesztően ritka és váratlanul gyakori autótípusok is, de a konkrét számokat kevesen tudják fejben tartani. Az sokaknak megvan, hogy a Ford T-modellből és a Volkswagen Bogárból rengeteg készült, ahogy az is, hogy a Ferrari 250 GTO-ból nagyon kevés. De mi a helyzet a konkrét számokkal, és hogyan viszonyulnak egyes gyártási számok egymáshoz? Most pont erről lesz szó, és a feladat valószínűleg nehezebb, mint amilyennek elsőre tűnik: ezúttal azt kell megtippelned, hogy két típus közül melyikből készült több. Hajrá!

Ahogy eddig is, úgy most is érdemes visszapörgetni a kvíz elejére, miután megoldottad, hiszen nem csak a megoldást áruljuk el, hanem pár részlet is láthatóvá válik, konkrét számokkal.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 22., 17:02 Módosítva: 2023.09.25 15:28
206
0 hozzászólás

Sok ember fejében élnek a motorsportok úgy, mint amikhez nem kell kondi. Ez a legnagyobb tévedés. Vannak olyan sportok, mint például a motokrossz, ahol a földi halandó nem bírna ki tíz percet nyél gázon, hogy ne esne a teljesítménye a fáradtság miatt. Az állós jetski is ilyen.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 17., 14:52 Módosítva: 2023.09.22 06:17
28
6 hozzászólás

Az alap koncepció szerint valami törpe ferdehátút szerettem volna vásárolni - hogy beférjen a garázsba a 330Ci mellé - lehetőleg valami nagyon egyszerű, szívóbenzines motorral és legyen benne egy kis bugi, legyen jó színe és egy tetőablak is oltári nagy királyság lett volna. Igazából egy hot hatch lett volna az igazi, főleg mióta nálam volt egy hétre az új Swift Sport tesztautó (ami szerintem az egyik legjobb új autó ma a piacon), de 5 kiló alatt már szemetet sem lehet találni ebben a kategóriában, nemhogy műszakis autót. Nagyjából fél év volt a kiválasztás folyamata, így volt idő mindent végiggondolni – volt is néhány csavar ez idő alatt, illetve megvolt az első évem a TC-nél is, mint külsős címlapper, ünnepeljünk hát, juhééé!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 15., 06:04 Módosítva: 2023.09.20 06:28
299
18 hozzászólás
Egy évet vártam rá, végül kínos körülmények között átvettem, szeretni nem tudtam, mégis kedveltem, aztán néhány hete eladtam: a Teslát. De mi történhetett? Meghülyültem tán? Vagy most lettem csak igazán épeszű? A válaszokat még én is csak kutatom, de már van magyarázatom! - spórolni fogok.


Holdudvarom farizeusai több ízben is a tudtomra adták, hogy már nem vagyok igazi autóbuzi, mert Teslát vettem, és egy rendes ember nem tesz ilyet. Nincs robbanás, nincs benzingőz, gáz, nincs belső égés, se vrummvrumm hang, öntöltő mosógép van csupán tablettel, se. Ellenszenves lettem korábbi közegemnek, furán néztek rám a régi figurák, ez így nem mehetett tovább.

Azzal nyugtattam magam, hogy a társaságból mégiscsak nekem volt a legtöbb autóm és kérdem én: vajon mi az abszolút autóbuziéria terminus technicusa, ha nem a temérdek fotókon megörökített trófea? - tudom, mennyiség, minőség, a kettő nem ugyanaz, de azért egyik sem volt rossz autó, legalábbis annyira nem, hogy panaszkodni kelljen. A hiba tehát sokkal inkább bennem van. 

Azt hiszem, beteg vagyok.

Megszerzési vágy nyavalyám neve, gyógyíthatatlannak tűnő függőség ez.  Belülről emészt fel, miközben aljas endorfint pumpál az agyamba és szemmel látható összegeket az állami kasszába. Ha megtetszik valami: elhatározom magam és megszerzem, bármi történjék is, majd a vásárlást követő percekben már nem is izgat tovább, érdeklődésem elszáll. Vannak ugyan rekordereim, ilyen volt a Lexus CT200h vagy az Ampera, amelyek két évig bírták a nevemen, illetve a Boxster, amit annyira szerettem. 

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 14., 06:03 Módosítva: 2023.09.18 06:32
21
1 hozzászólás
Az utóbbi évek sajnálatos tényszerűsége, hogy szinte minden elképesztően megdrágult. Az ingatlanok ára az egekben, de az ételek és a tartós fogyasztási cikkek ára se lett kedvesebb. Ez a tendencia természetesen az autóipart se kerülte el: ma már nincs hagyományos értelemben vett olcsó autó, sőt, eddig elérhetőnek számító típusokért kérnek olyan összeget, hogy csak nézünk. Igazán filléres autókról most se lesz szó, viszont megmondhatod, hogy két modell közül melyiknek túlzóbb az ára. Ártippelős kvíz következik.

Az árak minden esetben az egyes gyártók saját oldalairól származnak, a kvíz készítésekor aktuális állapotot tükrözik. Plusz, külön feltételekkel igénybe vehető kedvezményt nem tartalmaznak, viszont ahol jelenleg akciós az ár, ott azzal számoltam, és ezt már a kérdésben egyértelművé teszem. Segítségként odaírtam a lóerőadatokat, hiszen a mai autók típusjelzései sokszor igen kuszák, a pontos teljesítmény viszont segít elhelyezni ezeket a számegyenesen.

Annyival csavartam meg a dolgot, hogy lesz olyan, ahol a felszereltség, illetve a motor-váltó kombó is számítani fog, hogy ne legyen olyan egyszerű. Erre azért volt szükség, mert sok gyártónál becsapós az alapár: olyan modellt takar, ami tényleg olcsónak tűnik, de élő ember nem veszi meg, annyira gyér a felszereltsége, így a legtöbben a gazdagabban felszerelt verziókat veszik. Hajrá!

Igyekeztem minden esetben pontosan olyan modellt találni, mint ami a kérdésben is szerepel, nem mindig sikerült, így lesz olyan kép, ami bár típusban stimmel, felszereltségben nem.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 8., 06:09 Módosítva: 2023.09.12 06:21
230
7 hozzászólás

2023.09.07.-én este a csajomnak időpontja volt a fodrászához


Egy nő számára ünnep az ilyen, örül neki, várja, izgatott. Pont úgy, ahogy a Yarist is várta úgy tizenöt éven keresztül, mire végre eleget gyűjtött rá és megvehette. Ez így leírva persze gyerekjátéknak tűnik, hiszen senki sem tudja, de nem is érdekli, hogy minden nap háromkor kel azért, hogy reggel ötre a csepeli dolgozóknak legyen friss pecsenye, debreceni, meg tükörtojás. Keményen dolgozik pont, ahogy te is, vagy bárki más. 

Szóval egy zuglói garázsban találtuk a Yarist úgy, ahogy a mesékben az meg van írva. Néni vette újonnan, idősödött, nem merte nagy távokat vezetni, 65 ezret futott. Amikor elhoztuk és először lemostuk a centis port, mindketten elcsodálkoztunk a szinte új autós hangulaton - és a nem túl esztétikus dísztárcsákon. Íme az első, boldog percek:

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 3., 12:16 Módosítva: 2024.03.07 08:11
0 hozzászólás

Ezek a szúnyogok által terjesztett csonttörő, alias vérzéses Dengue-láz tünetei. Gondoltam tovább olvasok az egészségügyi tanácsok anyagban, hátha jön valami kellemes is. Nem jött. Ebola és Marburg vírus, utóbbi ismertetőjelei az idegkárosodás, zavartság, delírium, agyvelőgyulladás és agresszió, míg előbbi 25-90%-ban halálos. 

Egészségügyileg is készülünk a 2024-es Bamako Rallyra

“Buziskodás az egész, gyerekjáték, még az Oszvald Marika is megcsinálta!”- harsogják azok, akik csak a TV-ben látták a Vespásokat, Trabantosokat, vagy a Ladásokat homokot lapátolni a világ túlfelén, de maguk sosem voltak elég bátrak - höhö, részegek -, hogy jelentkezzenek.

Velük ellentétben akik megcsinálták, mind elképesztő szívásokról, agresszíven követelőző bennszülöttekről, korrupt rendőrökről és hirtelen fellépő, majd megoldandó veszélyhelyzetekről számoltak be. A hasmenés, hányás, láz, fejfájás már csak a homoktenger szellemes ajándékai az egyszeri túrázóknak, hiszen 

KI GONDOLNÁ, HOGY BÁRMIT EL LEHET KAPNI OTT, AHOL LÉNYEGÉBEN SEMMI SINCS?

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 3., 06:12 Módosítva: 2023.09.21 23:14
303
4 hozzászólás
Egészen pici gyerek voltam még, amikor beakadt nálam a Porsche 911. Lenyűgözött, méghozzá valami egészen zsigeri, ösztönös módon, ezt az érzést azóta se tudta kiváltani semmilyen más autó. Apró kisklambó koromtól kezdve elképesztően rajongtam a 911-esekért, és ez a gyermeki áhítat azóta se szűnt meg, egy röpke pillanatra se. Minden 911-es formája örök és összetéveszthetetlen, bármikor és bárhol felismerhető, ráadásul a kisugárzásuk hanyag és pimasz. Szoborként is tökéletesek lennének, de az a helyzet, hogy tudnak mást is, hisz eközben a világ legjobb sportautói. Mesélek róluk.

Mivel annyira hosszú és érdekes sztori a 911-eseké, önkényesen úgy döntöttem, hogy két különálló részre bontom. Ez az első rész, amiben a legelső 911-es születéséről és első két generációjáról – az eredetiről és a 964-ről – mesélek.

Minden elborult autórajongónak vannak kedvencei, általában elég sok. Én speciel legalább száz olyan autót tudnék említeni, amitől kiszalad a vér a lábamból, félszegen imbolyogva nézegetem, miközben magamban morgok, hogy miért nem tudom megvenni. Azonban ahogy többünknek, úgy nekem is van egyetlen, igazi kedvencem, a képzeletbeli, hatalmas garázsom tökéletes csúcsdísze. Ez a Porsche 911.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 2., 15:12 Módosítva: 2023.09.07 06:24
186
4 hozzászólás
Hiába az évtizedes tapasztalat és az alapos piackutatás, néha még a legnagyobb autógyártók is beleszaladnak egy-egy pofonba. Most összegyűjtöttünk nyolc érdekes esetet, mikor egy dédelgetett új modell csúfosan megbukott.

Edsel (1956-1959)

Piaci változások miatt a Ford egy új, felső-középkategóriás márka bevezetése mellett döntött az 1950-es évek végén. Az Edsel névre keresztelt brandnek a megfizethetőbb Ford, és a prémium Lincoln közötti űrt kellett volna betöltenie, de a projekt finoman szólva sem aratott sikert.

A Ford bárminemű piackutatás vagy vevői igényfelmérés nélkül, szinte vakon vágott bele a kezdeményezésbe, mivel a vezetőkben fel sem merült a bukás lehetősége. Az amerikai vállalat mai árfolyamon 4 milliárd dollárt költött új autók tervezésére, fejlesztésére és gyártására, amiket végül szinte senki sem vett meg, még a nagyszabású marketingkampány ellenére sem.

A szakértők mai napig vitatkoznak arról, pontosan mi volt a bukás oka. Van, aki az Edsel Fordok vaginára hasonlító hűtőrácsát, mások a minőségi problémákat okolják, de akad olyan is, aki szerint a vállalat vezetői teljesen félreértették a vásárlóik igényeit. A legvalószínűbb azonban mégis az, hogy a furcsa, zavaros marketingkampány miatt az emberek egyszerűen nem értették, mi is pontosan az Edsel célja, és miért jó nekik, ha ilyen autót vesznek.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. szeptember 1., 16:55 Módosítva: 2023.09.04 08:58
0 hozzászólás

Magyarországon a Közekedési Hatóság nevű gittegylet megtestesít mindent, ami egy hivatalban rossz lehet. A mindent átható korrupció, a hivatali ostobaság elképzelhetetlen szintje, a sugárzó rosszindulat, az irígység és a vezetői alkalmatlanság egy egészen ritka együttállása fedezhető fel. A vezetők jogszabály alkotása lépésről lépésre teszi élhetetlenebbé a rendszert. A vizsgabiztosok pedig igyekeznek ledobni magukról a kicsit is bonyolultabb feladatokat, és küldik el az embereket más megyébe, csak nekik ne kelljen foglalkozni vele.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 26., 09:44 Módosítva: 2023.08.30 06:36
134
0 hozzászólás
Ha sosem hallottál még a Leyton House-ról, ne magadat okold. Ez a rövid életű kiscsapat nem hagyott ugyan mély nyomot a Formula 1 történetében, de egyszer mégis kisebb csodát vittek véghez.

A történet az 1980-as évek közepén kezdődik, mikor Akira Akagi koreai származású japán milliárdos elhatározta: saját Formula 1-es csapatot indít, hogy reklámozza Leyton House nevű bevásárlóközpontját. A March Engineering személyében történetesen éppen akadt is egy gárda, mely csupán egy pénzes befektetőre várt a királykategóriás visszatéréshez. Mivel az érdekek egyeztek, a két fél gyorsan dűlőre jutott, majd Leyton House March Racing Team néven beneveztek az 1987-es szezonra.

Akagi úr pénzcsapjaiból azonban épp csak csordogáltak a dollárok, így a csapatnak nem volt kerete nulláról egy új autót építeni. Fogtak hát egy Formula 3000 kategóriás versenygépet, belefarigcsáltak egy F1-es motort, majd Ivan Capellivel a volán mögött odaálltak vele a brazil nagydíj rajtvonalára. Az eredmények kiábrándítóan alakultak: egész szezonban egyetlen pontocska volt a termés.

Szerencsére a győzni akarás Akagi urat is megfertőzte, aki a szezon után jelentősen megemelte a csapat büdzséjét. A Leyton House így 1988-ra végre saját autót fejleszthetett, ráadásul egy helyett két pilótával is ott lehettek a rajtrácson. Mivel úgy tűnt, a feltételek végre összeállnak, a csapat megkörnyékezte az ekkor éppen szárnyait bontogató fiatal tervezőzsenit, Adrian Newey-t, aki a Formula 1 gondolatától felcsigázva csatlakozott a projekthez.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 25., 16:53 Módosítva: 2023.08.29 18:36
2011
4 hozzászólás
Sokat beszélünk a leggyorsabb és legerősebb autókról, de a lista másik végéről kevés szó esik. Összeszedtük hát Európa néhány leggyengébb sorozatgyártású autóját.

Fontos szabály, hogy a listán csak teljes értékű autók szerepelhetnek, mopedek és három- vagy négykerekű motorkerékpárok nem. Ezen kívül minden típusból csak a leggyengébb motorral szerelt változatot vettük figyelembe, és igyekeztünk az ismertebb modellekre szorítkozni.

Peugeot 106 Electrique: 27 lóerő

A Peugeot 106-ot senkinek sem kell bemutatni. Ez az apró, könnyű és olcsó modell nálunk is sokáig népszerű maradt, s bár lassan kikopik az utakról, még manapság is látni egy-egy példányt. Amit talán kevesebben tudnak, hogy 1995 és 2003 között elektromos változat is készült a francia kisautóból, melytől kifejezetten sokat várt a gyártó.

A 106 Electrique a mai villanyautók értékeihez hasonlítva persze megmosolyogtató számokat tudott felmutatni: a nikkel-kadmium akkumulátortömb 100 kilométeres hivatalos hatótávot, a 27 lóerős elektromotor pedig 90 km/h-s végsebességet garantált.

A 106 Electrique magas ára és szerény képességei ellenére a Peugeot – ki tudja miért – évi 15-20 ezer eladott darabszámmal kalkulált, ám a valós érdeklődés drasztikusan elmaradt a várttól: 1995 és 2003 között összesen (!) 6400 példány fogyott, melyek többségét a francia állam vette meg.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 25., 16:52 Módosítva: 2023.08.29 06:32
242
4 hozzászólás

A Parkoló Parádén került megrendezésre a Simson árverése, mi már órákkal az esemény előtt a helyszínen voltunk, enyhe gyomorideggel a testünkben, hiszen még sosem vágtuk ilyen nagy fába a fejszénket. Nem tudtuk, hogy lesz-e rá licit, hány embert fog ez egyáltalán érdekelni, szóval volt bennünk egy jelentős bizonytalanság. Karotta vezényletével volt egy jó hangulatú színpadi beszélgetés, utána beleugrottunk a sűrűjébe, és elkezdődött az árverés. Tartsanak velünk, megnézhetik, hogy mi lett a vége.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 23., 13:57 Módosítva: 2023.08.28 06:19
156
1 hozzászólás
Mindenki ismeri Mr. Beant. Rowan Atkinson ikonikus karaktere 1990. január 1-jén jelent meg a képernyőkön, azóta pedig saját televíziós sorozatot, animációs szériát és két mozifilmet is kapott. Azt is sokan tudják, hogy a brit különc ősellensége egy kék színű háromkerekű autó, melyet sokan egy Reliant Robinként, mások pedig egy Reliant Regalként azonosítanak. Bár utóbbi közelebb áll az igazsághoz, technikailag mind a kettő téves. De akkor milyen autóról beszélünk pontosan?

A Reliant Motor Company kezdetei

Mr. Bean nemezisének története 1934-ben indul, mikor is a Raleigh Cycle Company nevű, biciklikre és háromkerekű járművekre szakosodott gyártó vezetősége úgy döntött, a jövő a páros számú kerekeké. Nem mindenki értett azonban egyet mindezzel: T. L. Williams műszaki menedzser nagyon is három keréken látta a jövőt, így egy másik alkalmazottal, E. S. Thompsonnal együtt saját céget alapított.

Ez lett a Reliant Motor Company, melynek első – természetesen háromkerekű – prototípusát Williams kertjében, ketten rakták össze. Lényegében egy karosszériás motorkerékpárról beszélünk, melynek acél alvázára keményfa vázat szereltek, melyet végül alumínium panelekkel fedtek be. Ebből született meg 1935-ben Mr. Bean ellenségének ükapja, mely eleinte pusztán csak Reliant, majd később Reliant Regent néven futott.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 21., 16:21 Módosítva: 2023.08.27 06:29
232
4 hozzászólás
Legyen szó akár Formula 1-es szörnyetegekről, Le Mans-i prototípusokról vagy túraautókról, a történelem során sok sikeres versenyautó akadt, melyek hosszabb-rövidebb ideig uralták a maguk géposztályát. Összegyűjtöttük az öt legdominánsabbat, melyek mellett mások labdába sem rúghattak.

5. Vauxhall Astra Coupe

Kezdjük is rögtön egy viszonylag ismeretlen sztorival. Bár a Vauxhall Astra Coupe főleg a brit túraautó-bajnokságban (BTCC) vitézkedett, itt négy év alatt négy konstruktőri- és egyéni bajnoki címet zsebelt be. A modell 2001-es debütáló szezonjában egy kivételével mind a 26 versenyt megnyerte, 24-en pedig kettős győzelmet aratott. A végelszámolásnál a Vauxhall Motorsport több mint háromszor annyi ponttal zárt a konstruktőri bajnokság élén, mint a második helyezett Peugeot Sport UK.

2002-ben aztán megérkezett a BTCC-be az MG, a Honda és a Proton is, de az Astra Coupékat még annak ellenére sem sikerült legyőzni, hogy az autót minden lehetséges módon próbálták visszafogni. A 20 versenyből ezúttal 14-et nyertek Vauxhallok úgy, hogy a gázpedálállásukat 70 százalékra limitálták az időmérők alatt. 2003 és 2004 már kicsivel szorosabb versenyt hozott, ám az Astrák ezekben az években is több versenyt nyertek, mint a többi konstruktőr együttvéve.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 20., 18:02 Módosítva: 2023.09.26 11:19
181
0 hozzászólás

Az elmúlt hetekben, hónapokban irtózatos mennyiségű hirdetésen rágtam át magam, a többségnél már el se indultam megnézni, olyan, a képekről is jól látható ár/érték aránytalanság van a pickup piacon sokaknál. Jól láthatóan porrá rohadás közeli, 20-25 éves, közel 0 felszereltségű autókat hirdetnek elképesztő áron. Persze van közte azért vállalható, de mire rátalálsz, hááát… Aztán egyszercsak elsuhant mellettem egy 850-es kocka Volvo , és kicsit elvesztem. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 20., 06:04 Módosítva: 2023.08.23 12:56
106
2 hozzászólás

Mindig azzal a jóleső érzéssel ülök be a Cápába, hogy ha csak lélekben is, de egy-két órára visszautazhatok vele a nyolcvanas évekbe. Ennek a számomra végtelenül menő korszaknak csak az utolsó éveit csíptem el, de a hatása még bőven érezhető volt a gyerekkoromban. Az akkor készült autók, filmek és zenék is örökre beégtek a lelkembe, az időutazás feltalálásáig nincs jobb megoldás újra a részesévé válni. Legjobban éjjel lehet megélni a csodát, sötétben az a néhány hiányosság és az anakronisztikus összetételű forgalom sem ront az élményen. Ja, és most már a köd sem akadály!

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. augusztus 19., 06:13 Módosítva: 2023.08.23 06:28
393
9 hozzászólás
Az utóbbi időben pofátlanul megdrágultak a használt autók: a párszázezres, öreg, de normális állapotú, napi mászkálós már csak ábránd, de a relatíve fiatal, megbízható családikért is 3-4 milláig kell nyújtózni. És ezek még csak a használati tárgyak: különösen nehéz a helyzet, ha valami olyat szeretnénk venni, ami kicsit is érdekes. Bár durván elszálltak az árak, azért akad pár olyan típus, ami annak ellenére is bebújik kétmillió alá, hogy tényleg különleges.

Nehezíti az autóvásárlást, hogy rohamosan fogynak az opciók. Nem léteznek fiatal, de faék egyszerűségű, olcsón javítható dízelek, ahogy a benzinesek között is baromi ritkák a pofonegyszerű szívómotorok. Drága javítások réme, bonyolult és baromi drága alkatrészek tömkelege késztetheti fejvakarásra a vásárlót, aki ráadásul nemcsak a fenntartásra, hanem a vásárlásra is kénytelen kényelmetlenül sokat költeni.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok