Totalcar Vakbarát Hírportál

február 14., 11:43 Módosítva: 2025.02.24 13:15
0 hozzászólás
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
Szólj hozzá!
február 12., 13:45 Módosítva: 2025.02.24 13:15
1 hozzászólás
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
1 hozzászólás
február 9., 16:11 Módosítva: 2025.02.12 13:50
4 hozzászólás

Nézd meg a képet és mindent megértesz - Audi A4 Avant

2010 körüli érából a legmeghatározóbb forma, ami a mai napig megállja a helyét. Aki nem hiszi, nézze a meg a 10-es C Merci, Passat, Golf kombikat, egyik sem ér fel vele.

Igazából méretügyileg elég jó kompromisszum bár aki nagy hassal született azért ne válassza.

Család,barátok - nyaralás? Nem gond! Mindenki úgy befér, mint a sicc, sőt még a vizsla is ha akarod! Főleg ha van tetőboxod.

Az ítélet ide kattintva folytatódik!

Mi ilyennek láttunk egy 2017-es kombi A4-est 2021-ben

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
február 8., 11:48 Módosítva: 2025.03.04 14:34
1 hozzászólás
Egy isaszegi pincegarázsból is megcsinálható minden.
1 hozzászólás
február 4., 16:04 Módosítva: 2025.02.24 13:15
0 hozzászólás
Megérkezünk Gambiába, egyből problémáink akadtak a pénzváltással. A Tigris alapvetően jó, de még mindig küzdünk a hajtással: időről időre kiugrik a féltengely egy hiányzó zégergyűrű miatt.
Szólj hozzá!
február 3., 17:02 Módosítva: 2025.02.09 16:49
3 hozzászólás
A közelmúltban Balogh Bence kollégám írt egy izgalmas cikket azokról az autókról, amik a hatvanas években előfordultak Magyarország útjain. Adta magát egy kapcsolódó, autófelismerős kvíz. A feladat a szokásos: mutatok néhány öreg, szoci autót, neked pedig ki kell találnod, hogy pontosan mit is látsz a képen. Hajrá!

Ha elolvasnád az eredeti anyagot, akkor kattints IDE. Javaslom, hogy ezt a kvíz után tedd meg, hiszen, ha előtte már átpörgeted, akkor a kvíz se lesz túl izgalmas.

A legutóbbi, autófelismerős kvízt itt találod:

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
február 3., 13:39 Módosítva: 2025.02.18 07:49
0 hozzászólás
Nyugis napnak indult, ám műszaki hiba nélkül ezt sem úsztuk meg. Cserébe bemutatjuk a helyi majomállományt, és Marci azt is elmeséli, milyen autóval jönne legközelebb a Budapest-Bamakóra!
Szólj hozzá!
január 31., 16:50 Módosítva: 2025.02.02 18:27
2 hozzászólás

Autó, amiből a legtöbb vagy elrohadt vagy motorhibás.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
január 28., 12:53 Módosítva: 2025.02.04 12:41
0 hozzászólás
Utunkat rettenetes minőségű utakon kezdtük az apokalipszis országában, Mauritániában. Végül egy öreg halászfalun kellett eljutni az óceánpartra, hogy a víz peremén autózzunk bele a napba. A Merci bírja, mi is, de azért mindenki fárad.
Szólj hozzá!
január 27., 16:44 Módosítva: 2025.02.03 12:07
0 hozzászólás
Ha van ország a világon, ahova senki sem vágyik, az Mauritánia. Egy igazi porfészek rettentő sok szeméttel, homokviharral és tragikus utakkal. Yeah.
Szólj hozzá!
január 27., 06:10 Módosítva: 2025.01.29 07:35
0 hozzászólás

Marokkó utolsó napját megpróbáltuk regenerálódásra fordítani, közben megmutatjuk a rendületlenül küzdő Tigrist, és persze a helyi kajákat is!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
január 26., 16:30 Módosítva: 2025.02.01 17:01
2 hozzászólás
A használtautó-piacon tavaly az Opel, a Volkswagen, a Suzuki, a Ford, a BMW és a Skoda volt a hat legnépszerűbb márka. Ebben a kvízben ezek közül gyűjtöttem össze olyan típusokat, amik gyakori látványnak számítanak a magyar utakon. A feladat egyszerű, mint a faék: kapsz egy képet egy népszerű típusról, amiből rengeteg pörög az utakon, neked pedig meg kell tippelned, hogy pontosan mit látsz a fotón. Hogy mégse legyen olyan egyszerű dolgod, nemcsak az autó típusa, hanem a generációja is a kérdés része lesz. Így talán nem is lesz olyan könnyű. Hajrá!

Ha nem tudsz leállni a kvízekkel, akkor itt egy másik autófelismerős:

Skoda, az oké, de pontosan mi is ez?
Skoda, az oké, de pontosan mi is ez?
Itt egy könnyű: mi a belső kódja ennek a 3-as BMW-nek?
Itt egy könnyű: mi a belső kódja ennek a 3-as BMW-nek?
A Ford Focus is népszerű darab, de melyik generációs modellt látod a képen?
A Ford Focus is népszerű darab, de melyik generációs modellt látod a képen?
A Golffal még sose lőtt mellé igazán a Volkswagen. Ez itt melyik generáció?
A Golffal még sose lőtt mellé igazán a Volkswagen. Ez itt melyik generáció?
Vigyázz, becsapós: milyen Suzukit látsz a képen?
Vigyázz, becsapós: milyen Suzukit látsz a képen?
Maradjunk még kicsit a Swiftnél: mi a beceneve ennek a pufibb, modernebb változatnak?
Maradjunk még kicsit a Swiftnél: mi a beceneve ennek a pufibb, modernebb változatnak?
Az Opelek között az Astra a legnépszerűbb, de mi a helyzet a Corsával? Ez melyik generáció?
Az Opelek között az Astra a legnépszerűbb, de mi a helyzet a Corsával? Ez melyik generáció?
A formája időtlen, de valójában már nem fiatal: milyen belső kód tartozik ehhez az 5-ös BMW-hez?
A formája időtlen, de valójában már nem fiatal: milyen belső kód tartozik ehhez az 5-ös BMW-hez?
Sokan választják a Volkswagen Passat valamelyik változatát. Ez itt melyik generáció?
Sokan választják a Volkswagen Passat valamelyik változatát. Ez itt melyik generáció?
Végül pedig egy tényleg egyszerű: milyen Opelt látsz a képen?
Végül pedig egy tényleg egyszerű: milyen Opelt látsz a képen?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.
2 hozzászólás
január 26., 14:27 Módosítva: 2025.01.28 13:08
0 hozzászólás

A Biturbo Gransportja - Maserati Biturbo

Az autót a rendszám betűi alapján olyan 1994 környékén regisztrálhatták az országban. Előélete így a homályba vész, de ez maradhat is így, lényegtelen immár. Az előző tulajdonos feltehetően behozta szülőföldjéről motorhibásan. de két esemény mindenképpen történt: előjött az a gyári hiba amely 1986-ig sújtotta a korai Biturbo modelleket. Ez a vezérműtengelyek olajellátásával kapcsolatos. Ennek eredményeként cserélték a (motor felől nézve) bal oldali hengerfejet, sajnos az alapmodell szűkített szívócsatornás változatára. A másik egy egyedi probléma: valószínűleg az olasz tulaj karambolozott az autóval, a jobb oldalon, de ezt szerencsére jól sikerült megjavítani valakinek: nem érződik a futásán. Lehetséges, hogy az olaszországi AUTOFLORENCE cég értékesítette, legalább is az autó hátulján lévő –azóta már eltávolított- logó, ill. a benne lévő szőnyegek alapján.

Az autót 1998-ban vásároltam, jutányos áron, amelyben jelentősen közre játszott, hogy a másik oldali hengerfejen is kijött a fenti olajozási probléma. Valószínűleg az előző tulajdonosnak a márkából adódóan igen magas árajánlatot adtak a szervizekben. A hiba megoldása nekem is igen sok időt vett igénybe: akkor még nem rendelkeztem az Internetről elérhető szervízkönyvvel. További javításra szorult még: kormánymű, karburátor (úszócsere), elektronikai rendszer, gyújtásrendszer elemei (modul, kábelek), fűtőradiátor (tömítetlenség megszüntetése), kuplungtárcsa csere, klímakompresszor leömlő csere, vezérműszíj, mindenféle víz, levegő és benzincső. A javítások időben meglehetősen elhúzódtak, egyrészt mert közben kellett tapasztalatot szerezni, másrészt egyes hibák nem egyszerre jöttek elő. A fönti lista csak szavak, betűk egymás mellett, semmiben sem tudják visszaadni azt az erőfeszítést, amely a hiányos dokumentációból ered. A Maserati ugyanis kottából szerelős autó, még ha némely autószerelők megalázónak tartják, hogy papírból dolgozzanak, és újat tanuljanak.

Az ítélet ide kattintva folytatódik

Egy kis Maserati történelem

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ha nem is jó, de legalább már szép a Bálna: helyzetjelentés

január 26., 12:27 Módosítva: 2025.02.01 17:01
0 hozzászólás
Szóval, az úgy volt, hogy szemmel látható összegek elköltése után, a Bálna belseje végre helyreállt. Attila kicserélt mindent, amit csak szerettem volna, vagy ami szükséges volt, így nem sokkal karácsony előtt végre elhozhattam tőle. A terv az volt, hogy vele karácsonyozunk majd vidéken, csakhogy közbejött egy havas időjárás-jelentés, a téli gumik hiánya, meg hogy, mint kiderült, az autónak benzinszaga van, és 30 litert eszik.


Nyugi, nem arról van szó, hogy ne számítottam volna a hathengeres motor és a kéttonna feletti önsúly relatíve magas étvágyára, de a 30 akkor is sok. A realitás valahol a fele körül, vagy azalatt kellene, hogy legyen. És hogy miért nem csinálta meg ezt is a mester? Hát, mert ő nem foglalkozik motorproblémákkal; ehhez ugyanis specialista kell, mindenki más csak találgatna, meg alkatrészeket cserélgetne feleslegesen az én kontómra, ahogy ez történt anno a W123 esetében is, amit végül az Árva András tett rendben. 

Szóval, a Bálna egy pöppet most megfeneklett az élet tengerén, ugyanis szerelőhöz vinni már nincs időm a Bamako rajt okán, ráadásul ott a halottas huszonhármas is, amit még fel kell készítenünk a futamra.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
január 25., 17:10 Módosítva: 2025.02.02 18:27
0 hozzászólás
A többiek segítettek volna, de csak gázolajuk volt.
Szólj hozzá!
január 24., 13:28 Módosítva: 2025.02.01 17:01
0 hozzászólás
Ma reggel az Atlanti-óceán partvidékének vad hullámaival indítottuk utunkat, hogy aztán egy szörfparadicsom színes házikói között szippantsunk a szabadság illatából. Agadír nyüzsgését magunk mögött hagyva, az Atlasz lábainál kanyargó, ősi berber falvakkal szegélyezett utakon haladtunk tovább, ahol az idő szinte megállt, meg mi is, amikor 2000 méterre kellett felmenni.
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
január 23., 06:31 Módosítva: 2025.01.27 06:17
0 hozzászólás

Széllel és homokkal dacolva vágtunk neki Afrika poros útjainak, hogy 720 kilométer megtétele után elérjük az Atlanti-óceán partvonalát. A homokviharban Tigris, a hűséges W123-as Mercedes minden akadályt kiállt, és magabiztosan küzdötte le a szerpentineket a sötétség leple alatt. Végül éjjel egykor, a kalandok fáradalmaitól kimerülve zuhantunk ágyba Essaouirában.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
január 22., 06:29 Módosítva: 2025.01.29 06:13
5 hozzászólás

Balló Marci és harcostársa Tigris, most útra kelnek, hogy bebizonyítsák, a 40 éves W123-as Mercedes nemcsak hogy él, de rugóiban és szelepeiben még mindig ott zümmög az életösztön. Az egykor temetőben szolgáló pompakocsiból lett „versenyautó” most Afrikát célozza meg – ahol az utak állapota és az időjárás olyan kihívást jelent, ami még a legkeményebbeknek is feladja a leckét. Marci pedig – a Totalcar zászlaját lobogtatva – nemcsak a technika, de a józan ész határait is feszegeti. Kövesd kalandjaikat, ahol minden kanyar mögött egy újabb történet lapul, és ahol a kihívás biztos, a célba jutás viszont sosem!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
január 20., 15:30 Módosítva: 2025.01.28 13:08
0 hozzászólás
Különleges, 20. jubileumot ünneplő futam indult el a Budaörsi Reptérről, beszélgettünk néhány résztvevővel.
Szólj hozzá!
január 19., 14:08 Módosítva: 2025.01.27 06:17
0 hozzászólás

A Totalcar mai ajánlata:

  • Mitsubishi L300
  • Mitsubishi Pajero
  • Toyota Land Cruiser
  • Jeep Wrangler

Sivatagi Harcos - Mitsubishi L300

Eleve azért vettem, hogy Bamakóba menjünk vele. Leselejtezett autó volt a munkahelyemen. Első próbaút nyaralás Elba szigetén, rögtön kiderült, hogy 90 felett nagyon szomjas az autó 120-as tempónál 15 l/100 km, ez főleg az 50-55 literes tank miatt szűkös.

A 2009-es Bamakóba indulás előtt átnézték az autót szíjak, olajak szűrők, vízcsövek csere. Az autót agyon pakoltuk de így is remekül teljesített.

Az ítélet ide kattintva folytatódik

Mivel mennél Bamakóra?

  • 601
    Toyota Land Cruiser
  • 172
    Mitsubishi Pajero
  • 109
    Jeep Wrangler
  • 102
    Mitsubishi L300
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
január 14., 16:08 Módosítva: 2025.01.22 11:48
4 hozzászólás
Egy évnyi szívás, küszködés, olajos szerelés és némi halovány reménykedés után végre összeállt a negyvenéves Mercedes pompakocsi, amit még év elején sikerült megmenteni a kaposvári köztemetőből. Pontosabban megvenni az autót, amelynek állapota akkoriban nem volt valami rózsás, és amit valószínűleg még maga az ördög is elengedett volna, ha látja, mennyire belefáradt már az elhunytak cipelésébe. Szabadságra vágyott, ezért hoztuk el!

Szóval a Merci rozsdafoltjai akkoriban még szinte önálló életet éltek, a futómű egy gyakorló hadirokkant mozgását idézte, és a teljes mechanika is olyan elgyötört volt, hogy csak a legszebb emlékeink árulkodtak arról, milyen is lehetett maga a típus negyven éve, a maga fénykorában. De, és itt jön a lényeg, mi nem adtuk fel, mert amit akarunk, amit eltervezünk, azt mindig, minden körülmények között megcsináljuk. Még akkor is, ha az első terepes teszt alkalmával a Tete-katlan gyakorlatilag leszedett róla mindent, ami még maradt a negyven évnyi szolgálat után. Sebaj, aminek törnie kellett tört, aminek repülnie, repült.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
január 1., 15:23 Módosítva: 2025.01.06 16:23
0 hozzászólás
Korábban készítettem néhány olyan kvízt, ahol az új autók árait kellett pontosan megtippelni. Szerettétek, úgyhogy itt a negyedik rész, ami egy különkiadás: ezúttal olyan arcpirítóan drága, kevesek számára elérhető autókról lesz szó, amikért nem ritkán egy szép ház árát kérik. A feladat ezúttal egyszerű, mint a facsipesz: mutatunk egy képet, kapsz mellé egy leírást, és ezek alapján meg kell tippelned, hogy az adott autónak mennyi az új ára. Hajrá!

Az ártippelgetős kvíz első részét itt találod, a másodikért kattints ide, a harmadikat pedig ide kattintva érheted el.

Sokak álma egy Porsche 911 GT3 RS (az enyém is), de tudod, hogy minimum mennyit kell érte fizetni?
Sokak álma egy Porsche 911 GT3 RS (az enyém is), de tudod, hogy minimum mennyit kell érte fizetni?
Mennyit kérnek az Audi könyörtelen csapásmérőjéért, az RS Q8 Performance-ért?
Mennyit kérnek az Audi könyörtelen csapásmérőjéért, az RS Q8 Performance-ért?
Keveseknek fér bele a büdzsébe egy új Lamborghini Revuelto. De mennyit kell érte fizetni?
Keveseknek fér bele a büdzsébe egy új Lamborghini Revuelto. De mennyit kell érte fizetni?
Egy ideje kapható a Mercedes G osztály elektromos változata. Mennyit kérnek a G 580 EQ magasra extrázott, Edition ONE változatáért?
Egy ideje kapható a Mercedes G osztály elektromos változata. Mennyit kérnek a G 580 EQ magasra extrázott, Edition ONE változatáért?
Gordon Murray megcsinálta a hibátlan szupersportautót, a T.50-et, aminek az ára is elég meredek lett. Mennyit kérnek érte?
Gordon Murray megcsinálta a hibátlan szupersportautót, a T.50-et, aminek az ára is elég meredek lett. Mennyit kérnek érte?
A Lexus fényűző csapatszállítója, az LM se olcsó darab. Mit tippelsz mennyi a legolcsóbb változat alapára?
A Lexus fényűző csapatszállítója, az LM se olcsó darab. Mit tippelsz mennyi a legolcsóbb változat alapára?
Minimum mennyit kérnek a legerősebb, elektromos 7-es BMW-ért, az i7 M70-ért?
Minimum mennyit kérnek a legerősebb, elektromos 7-es BMW-ért, az i7 M70-ért?
Egy 641 lóerős, pusztító villanyautó biztosan sokba kerül, ugye? Mennyit kérnek egy Hyundai Ioniq 5 N-ért?
Egy 641 lóerős, pusztító villanyautó biztosan sokba kerül, ugye? Mennyit kérnek egy Hyundai Ioniq 5 N-ért?
A Fordok között is akadnak combosabb áron kapható darabok. Szerinted mennyit kérnek a marcona Bronco Badlandsért?
A Fordok között is akadnak combosabb áron kapható darabok. Szerinted mennyit kérnek a marcona Bronco Badlandsért?
Nem maradhat ki a Merci S osztály: mennyi a tűzokádó, 802 lóerős Mercedes-AMG S 63 E Performance alapára?
Nem maradhat ki a Merci S osztály: mennyi a tűzokádó, 802 lóerős Mercedes-AMG S 63 E Performance alapára?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.
Szólj hozzá!

Rovatok