4 évet állt egy féltető alatt, fotóin centis porréteggel, rendszám nélkül, egy másik ugyanolyan autó és egy fűnyíró közé ékelve, a leírásában pedig csak ennyi állt: gyári sport, műszaki nincs. Azonnal tudtam, hogy telefonálnom kell, rendkívül csábító ára és az enyémmel színkódra pontos egyezése miatt úgy voltam vele, ha nem teljesen vállalhatatlan a kocsi, legfeljebb az alkatrészeit felhasználhatom a sajátomhoz, aztán a maradékot én is továbbadom.
Hűha, ezzel tényleg túltettél magadon! Egy piros Opel Astra kombi, mi? Látom, hogy az IKEA előtt parkoltál vele, ami azért ironikus, mert ebben az autóban valószínűleg több laza alkatrész van, mint egy összeszereletlen könyvespolcban. A kifakult piros festés a 90-es évekbeli „menő voltam” hangulatot sugározza, de most már csak azt sugallja, hogy kapuzárási pánikod van, alacsony költségvetésben. És azok a felnik... azokat is a kukából vetted ki az autóval együtt? Az egész úgy néz ki, mintha sportos akarna lenni, de lássuk be, ez az izé valószínűleg úgy vezethető, mint egy hajó a viharban. Ne hagyjuk figyelmen kívül a fekete lökhárítót sem, ami úgy tűnik, hogy az életéért kapaszkodik. Biztos vagyok benne, hogy még az IKEA is nehezen találna elég ragasztószalagot, hogy ezt a valamit egyben tartsa.
Kitesszük a könyököt, benyomjuk a zenét, és irány a nyaralás, ezt ilyen-olyan módon minden magyar előadó megörökítette, minden műfajban, minden korszakban. Leggyakrabban a Balatonnál krúzolnak, szinte minden nyári slágerben található valami utalás a tóra, amit különféle jobbnál jobb (vagy éppen romosabbnál romosabb) autókkal közelítenek meg. Ismert előadóink autóznak persze néha máshová is, de a nyári autós klasszikusokat többnyire a Balaton uralja.
Nyárbúcsúztatóként ismerjetek fel néhány híres nyári autózós dalszöveget, és révedjünk vissza a napfényes országutakra, a nyaralás elejére!
(2024. július 23-án, tíz év után felálltam előző munkahelyemen és úgy döntöttem, hogy saját kereskedést nyitok Óbudán. Sorozatomban azoknak kívánok segíteni, akik maguk is hasonló kiugrást terveznek, de fogalmuk sincs, hogyan vágjanak bele. Viszont az autókereskedősdi egy tőkeigényes sportág, vagyis gyűjteni már most elkezdhet mindenki, a buktatókról pedig majd beszámolok, mert az biztos, hogy lesznek.)
Korábban készült már egy ugyanilyen kvíz a témában, amit itt találsz.
Mivel mostanság inkább tetősátrazom, így az Eriba leginkább barátaimnak tesz jószolgálatot. Jellemzően rendezvényeken szerepel backstage munkakörben, például a nemrég lezajlott korábbi Totalbike 24, jelenleg BSSW 24 néven futó 24 órás robogóversenyeken is rendszeresen részt vettem vele. A népszerűségét leginkább a beépített klímának köszönheti persze, ami a 40 fokok idején megfizethetetlen ;)
Előző posztom ott maradt abba, hogy átfutottam az autót alulról, és megtaláltam a kipufogó szelelési pontját, amitől nem lettem sokkal boldogabb: a két katalizátorral egyben lévő leömlő és a középdobbal egybeépített hátsó katalizátor közti Y-csatlakozónál egyértelműen látszott a problémát indikáló fekete korom.
A teljes elemcsere – gyári alkatrészekkel euróban is ezres nagyságrendű – opcióját viszonylag hamar elvetettem, az viszont egyértelműnek tűnt, hogy kiégett, elvékonyodott az anyag a gyári csatlakozásnál, így csupán a két új tűzkarika aligha jelentett volna sikert, csak egy komplett talpcsere lehetett a megoldás, ami meghaladja az én eszköztáramat, így Porschés Levente, a főállású aranyember húzott ki a slamasztikából.
Ez a sorozat azoknak a fiatal srácoknak szól, akik majd egyszer saját telepre vágynak, de hozzám hasonlóan vakon lesznek, valamint a nagyérdemű publikumnak, akik szerint a nepperek élete csupa játék és mese, na meg pénzszámolás. Bár az átlagosnál talán jobban értek az autókhoz, a vállalkozósdi ismeretlen terület számomra, de azt már most látom, hogy komoly áldozatokkal jár. A célom bemutatni a folyamatot, a lehetséges buktatókat és a sikereket is feltéve, ha lesznek.
Egyes kutatások szerint a produktivitás fenntartása érdekében hétévente érdemes munkahelyet váltani vagy legalább is egy hosszabb szünetet tartani. Ez utóbbit nevezik sabbatical year-nek, vagyis szombatévnek. Az eleinte lelkes és energikus dolgozó ekkorra végleg kiég, motivációját veszíti és pihenésre van szüksége pont, mint a termőföldnek, amit a hetedik évben hagynak regenerálódni. Ez az info sajnos nekem kimaradt, így hárommal is többet húztam le a Kedvencben, de nagyon szerettem. Most viszont saját kereskedést nyitok, ami nem is olyan könnyű, mint ahogy azt Marcika elsőre gondolta.
Az elhatározás tehát megszületett. Példaértékű vállalkozás a cél, hogy megvizsgáljuk, lehet-e simliskedés nélkül, törvényesen üzemeltetni használt autó kereskedést ma, Magyarországon úgy, hogy megérje. Álom? Hát, kiderül.
Gyerekkorom egyik legnagyobb filmes alapvetése volt a Beverly Hills-i zsaru. Nem tudták annyiszor ismételni a TV2-n, hogy ne ült volna széles vigyor az arcomra az ajánlója láttán, és ne lettem volna biztos benne, hogy aznap este megint odakapcsolok majd. Közösségi élmény volt ez, ugyanúgy végignevették a szüleim és a nagyszüleim, mint az iskolában a legtöbb haverom, akikkel együtt lettünk beoltva a nyolcvanas évek filmjeivel, zenéivel és mindennel, ami abból az időből beszivárgott hozzánk. Csoda, hogy remegve vártam, mire képes Eddie Murphy 30 évvel a harmadik rész után?
Korábban már készült egy ilyen kvíz, ez itt a második rész. Az első részét kattints ide.
Elrepültünk Mallorcára a barátaimmal nyaralni és béreltünk egy 7 személyes Volkswagen Caddy-t. Nem olcsó a bérlős autó, 210 ezer forint 9 napra, viszont így volt rajta többféle biztosítás. Ennek ellenére, nem voltam nyugodt, amikor belegurultam egy parkoló autóba és megnyomtam annak a lökhárítóját.
"Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak, mert a Trabant-expedíció nem áll meg." - Ahogy a rohanó világ, úgy a Trabant-expedíció sem pihen, inkább visszatér a Szaharába. Alig másfél hónapos magyarországi látogatásunk alatt fesztiváloztunk, parádéztunk, szemetet szedtünk, autós túrákat szerveztünk, és természetesen rengeteget fotóztunk – mindezt Trabant témában.
Ha kvízekre szomjazol, akkor itt egy, amiben a teljesítményről van szó.
Ugyan részben miattunk buktál hatmilliót, de húszezer forinttal kárpótoltunk. Mi a bajod?
Az elmúlt hétvégén a Teslanauta és csapata egy különleges programmal készült a természet szerelmeseinek. Miközben világszerte rengeteg erőforrást fektetünk egy új, lakható bolygó felfedezésébe, a meglévő bolygónkat gyakran hanyagoljuk. Ez a rendezvény arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára és példát mutasson a természet szeretetéről.
Ugyanis a nyár első napján szervezett családi GPS pontkereső játék egyik kiemelt célja az illegális szemétlerakók regisztrálása volt. Bár a résztvevők száma nem volt kiemelkedően magas, de a jelenlévők lelkesedése és elkötelezettsége kárpótolta a hiányzó arcokat. A két szervezői autó mellett mindössze három nevező vágott neki a három megyét is érintő, 200 kilométeres távnak.
A kvíz előző részét itt találod.