Totalcar Vakbarát Hírportál

Ez az utolsó lehetőség, hogy friss gyártású, régi magyar rendszámod legyen!

június 26., 09:03 Módosítva: 2022.06.28 14:10
325
0 hozzászólás

Akinek normál méretű rendszámtáblája van, az normál méretűt kap, akinek a forgalmijában másmilyen formátum szerepel, az pedig azt, egyedül a kis méretű matricarendszám, amit jó ideje nem adnak már ki, helyette nagy méretű matricát gyártanak újra. Igényelni az okmányirodában lehet, friss tapasztalataink alapján sem érvényes műszaki, sem pedig forgalmi engedély nem kötelező az igényléshez, a tulajdonos akár egy törzskönyvvel is bemehet intézni, egyetlen feltétel van: az új rendszámok érkezésekor (igényléstől számítva kb. 3 hét) mindenképp le kell adni a régieket.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Az autómra leselkedő két legnagyobb veszély

június 25., 06:10 Módosítva: 2022.06.30 15:17
197
0 hozzászólás

Senki nem szeret a fa alatti parkolóhelyre állni. Most nem úgy általánosságban van szó a fákról, hanem ez egy konkrét fa, nevezzük a Fának. Semmi különös nincs  benne, egyszerű juhar, mondhatni átlagos. Nem is látványosan terebélyes, a kidőlésétől sem kell tartani, egyszerűen csak ott lakik a strucc. Mármint valószínűleg strucc lehet a tettes, mert a fa alá parkoló autóknak a teteje és az oldala van végigfosva, viszont a parkolóhely fölé nyúló ágak nem elég vaskosak ahhoz, hogy egy ilyen tűzerejű madarat elbírjon:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kész van a repülőgép!

június 24., 17:58 Módosítva: 2022.06.26 12:25
109
1 hozzászólás

Ahogy az lenni szokott, elhatároztuk, hogy nem hagyunk mindent az utolsó pillanatra. Ebből az lett, hogy a Red Bull röpnap utolsó hetén hétfőtől csütörtök estig egész nap szereltünk, ötleteltünk. Folyamatosan jöttek az új ötletek az anyagfelhasználás terén. Aztán, amikor bebizonyosodott, hogy nem működik, vagy azt az anyagot úgy nem tudjuk feldolgozni, akkor jött a további ötletelés. Most péntek délelőtt van, miközben ezeket a sorokat írom, a Faterral ülünk a székben, és nézzük a repülőt, hogy de szép lett. Aztán, hogy mennyire fog repülni, az a másik kérdés. Nekünk mindenesetre nagyon tetszik.

1 hozzászólás

A Mazdát legyorsulja a Gripen, és nagyon örülünk neki

június 23., 18:06 Módosítva: 2022.06.26 13:33
417
2 hozzászólás
Az a gyerek, aki nem autóversenyző akar lenni, az pilótának menne. Legalábbis én emlékszem arra, amikor ötévesen, az óvoda után minden nap meg kellett néznem a Top Gunt VHS-en. A sztorira már nincs meg, az nem érdekelt, kizárólag a repülős részeknél néztem fel a legóból. Viszont azok kockáról kockára megvannak.

Hogy Quixotic mennyire csúszott rá a nyolcvanas évekre, arról nem most először írtunk, komplett zenei produceri karrierjét erre építette fel. Saját elmondása szerint a zene önmagában kevés, komplett audóvizuális élményt kell a synthwave köré rakni, ezért a koncertjein gyakran jönnek szembe például a korszak ikonikus filmes karakterei. Vagyis a haverok, akik beöltöznek. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lerobbantál az út szélén? Írd meg és nyerj!

június 23., 16:02 Módosítva: 2022.06.30 09:44
40
21 hozzászólás

Többször írtam már korábbi T3-as kisbuszomról, ami az együtt töltött 6 év alatt rengeteg felejthetetlen élményt okozott - legyen szó akár jó, akár kevésbé kellemes élményekről. A kisbusz alapvető funkciója az volt, hogy eljuttassa a baráti társaságot a Balaton környéki összejövetelekre, bulikra, de ez nem mindig jött össze - egy ilyen történetet mesélek most el.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szénné tuningolt Teslától várják az új Pikes Peak rekordot

június 19., 11:34 Módosítva: 2022.06.23 14:55
332
1 hozzászólás

Június 26-án indul a Pikes Peak hegyi felfutó, a világ legrangosabb hegyi versenye, melyet idén 100. alkalommal rendeznek meg - és a motorok kitiltását követően már csak négykerekűek ostromolják a felhőket a 156 kanyart tartalmazó útvonalon. A jeles alkalomra számos épített autó várható, és többen azt remélik, hogy valaki végre megdönti a Volkswagen I.D. R 2018-as rekordját, és Romain Dumas 7:57.148-as idejénél előbb teljesítik a szakaszt.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eredetileg Mercedes alapra épült volna a Porsche Cayenne

június 18., 13:11 Módosítva: 2022.06.22 06:10
34
0 hozzászólás

Meglepő részletek derültek ki Klaus-Gerhard Wolpert visszaemlékezéseiből, aki a Porschénél annak idején az első Cayenne fejlesztéséért felelt.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Szép a teste, de rossz a lelke...

június 12., 17:39 Módosítva: 2022.06.14 13:56
304
6 hozzászólás

Szép a teste, de rossz a lelke... - Alfa Romeo 159

Ha megy, akkor egy álom.

De többnyire nem megy.

Pont amire azt gondolnád, hogy nem jó, vagyis a motorja, na, pont az a legbiztosabb dolog az egész autóban. Inkább a futásával lesz a baj, a szilentek 3 hónapot bírnak, eltörik benne a rugó, beleér a kormányba valami, folyton recseg, ropog, kattog valami.

Az a konklúzióm, hogy ez az autó 14 évesen, egyszerűen öreg. Az olasz anyagok minősége, egyszerűen a mai napig nem tartós.

Bandi Alfás lett

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak a mesében egyszerű az automata helyére kézi váltót rakni

június 11., 14:06 Módosítva: 2022.06.24 06:11
96
0 hozzászólás

Toyoda san, a Toyota vezére meghallgatta a panaszosok hangját, és manuális váltót rakatott a Suprába. Az eredmény persze csodás, de az oda vezető út nehézségei talán még egy fokkal érdekesebbek. Na jó, tényleg csak egy fokkal.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Vezethetetlen volt, legenda lett a Lamborghini V12-ese

június 11., 09:08 Módosítva: 2022.06.17 06:12
321
0 hozzászólás
Ferruccio Lamborghini, a traktorgyáros a 60-as évek elején döntött úgy, hogy a sportkocsigyártással is megpróbálkozik. Az ugyan nem sokkal több, mint városi legenda, hogy Enzo Ferrari rossz modora miatt, bosszúból vágott volna bele a nevének világhírt hozó kalandba, az viszont biztos, hogy a Ferraritól elcsábított szakemberekkel látott munkához.

Vezető tervezőnek azt a Giotto Bizzarrinit szerezte meg az első prototípushoz, aki 1957 és 1961 között a Ferrari főmérnöke volt. Bizzarrini fejlesztései nyomán készültek a sikeres 250-es versenygépek, köztük a 250 GTO, minden idők legdrágább Ferrarija. Ez pedig az első Lamborghini prototípusok jellegén is meglátszik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Automata váltóból mosdót

június 10., 17:06 Módosítva: 2022.06.12 16:50
42
0 hozzászólás

Amikor valamit vennem kell, sose jó az, ami a boltban van, mert nem elég autós. Így volt ez a mosdóval is. Nem baj, szanitert még úgyse csináltam.

Szólj hozzá!

Hahó! Van még helyünk a hatvani Tulaj a pályán minire!

június 9., 17:54 Módosítva: 2022.06.10 15:06
63
0 hozzászólás
Mint ahogy már írtuk, ezen a hétvégén lesz a Retropartyzánok találkozó Hatvanban, ahol mi is ott leszünk és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán kicsinyített változatát. Már június 10-én pénteken is lesz program és látnivaló, de ha a szlalomra fáj a fogad, akkor június 11-én, vagyis szombaton érdemes érkezned.

A pálya vonalvezetését már legutóbb megfejtettük, most csak emlékeztetni szeretnénk, hogy maradt még hely a délelőtti etapra, ezért, ha te is végigtolnád a veteránodat rajta, akkor jelentkezz minél előbb, nehogy lemaradj! A délelőtti futamok 10 órától indulnak. A kommentátorok: Sturcz Anti és Ágó Béla!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Border collie négy keréken

június 5., 17:23 Módosítva: 2022.06.11 14:18
91
0 hozzászólás
A Minit elsősorban azért húztuk elő anno a garázsból, mert nem tesz neki jót az állás. Meg azért is, hogy ismét legyen élményautó a kezemben. A tavalyi év kevés autózást és sok szerelést hozott, idén azonban elkezdte osztani a nyalókákat a kis Cooper. És végre kezdek megbízni benne.

Bár eredetileg nem voltam a klasszikus Mini fanatikus rajongója, de annyi eljutott hozzám is, hogy ügyességi kihívásokban, agilitást igénylő feladatokban nincs párja. Legalábbis az interneten végtelen számú tartalom érhető el arról, ahogy unatkozó brit jómunkásemberek trükkös kézifékes parkolásokat mutatnak be, szűk helyeken lavíroznak, olasz aranykészletet fújnak meg a maffia orra alól, szlalom pályákon veszik nagyobb és erősebb autók fejét, vagy épp Goodwood versenypályáján cikáznak bivaly túrakocsik között, minden kanyarban visszavéve a hátrányt, amit egyenesben rájuk mértek az üvöltő V8-ak.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Szemekre vigyázni: itt egy Dacia sportkocsi a nyolcvanas évekből

június 4., 15:02 Módosítva: 2022.06.08 12:02
1203
16 hozzászólás

Ha az egykori keleti blokk, vagy ha úgy tetszik, a KGST autóparkjában kutatunk sportkocsik után, nem lesz túl nagy a merítés. Az egyetlen, nagyobb példányszámban - mondjuk ez is csak 101 darabot jelent - gyártott sportautó a Melkus RS1000 volt. A pehelykönnyű, mindössze 805 kilogrammos, és csupán 105 centiméter magas karosszéria Wartburg-technikát rejtett, de a háromhengeres kétütemű motor három porlasztót kapott, 70 lóerős volt, sőt létezett 1,2-es, 90 lovas variánsa is. A kellemes vonalvezetésű, sirályszárnyas kasznit látva és ezt a jellegzetes hangot hallva elég disszonáns érzések keríthették hatalmába a gyanútlan csodálkozót.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lesz a hatvani TAP pálya, amin te is verethetsz!

június 3., 14:27 Módosítva: 2022.06.10 06:16
41
0 hozzászólás
Gyorsan közelítünk június 11-ikéhez és az idei Retropartyzánok találkozóhoz. Az esemény Hatvanban lesz június 10. és 12. között, rengeteg könnyfakasztóan csodálatos veteránnal, érdekes programokkal. Június 11-én, szombaton mi is ott leszünk, hogy házhoz vigyük a Tulaj a pályán kicsinyített változatát, amire akár te is jelentkezhetsz 1995 előtti hobbi- vagy veteránautóddal. A helyek gyorsan fogynak, de páran még befértek, ezért ha szívesen körbepirítanád a technikás ügyességi pályát, akkor jelentkezz minél előbb!

De mi is ez pontosan? A találkozóról már írtunk többször, ezekben az írásokban is említettük, hogy mi is ott leszünk, és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán mini verzióját. A Youtube-on is elérhető sorozathoz képest két fontos különbség adódik: az egyik, hogy ezúttal kimondottan régi, 1995 előtti autókat várunk, a másik, hogy a pálya mérete is jóval kisebb.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

10 dolog, amit szerettem az AMTS-en

május 31., 15:57 Módosítva: 2022.06.02 17:06
27
4 hozzászólás

10. Csajok

Erről lehet vitatkozni, de a tuningshow-nak történelmi részei. A tendencia egyértelmű, a vége az lesz, mint a Formula-1-gyel, de most még nem ott tartunk. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs ingyen ebéd, és persze elmarad a tűzijáték!

május 29., 17:08 Módosítva: 2022.06.01 16:31
28
5 hozzászólás

Mustang Ecoboost - mindennapok vágtája - Ford Mustang

A Mustangot en is, mint sokan masok, egy nagy buta Amerikai izomautonak tartottam. De aztan egy autoberles alkalmaval kiprobaltuk, es beleszerettunk. Mint kiderult az uj modell (2014+) maga mogott hagyta az igenytelenseget, es egy minosegi sportkocsiva valt. Amint alkalmunk lett ra vasaroltunk is magunknak egy ugyanilyet.

...

Az egyetlen valodi negativum a motorral kapcsolatban az a hangja, a 4 hengeres sosem kelhet versenyre a V8-cal. De oszinten szolva napi munkabajarashoz nem is hianyzik a folyamatos morajlasa, illetve az is elony szamomra, hogy nem nez automatikusan felem a kornyek osszes rendore ha nyomok egy kover gazt, igy szabadabban lehet gyorsulni.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Papírom van róla: megbolondultam, vettem egy Jaguart

május 29., 13:03 Módosítva: 2022.06.01 16:31
888
14 hozzászólás
Régóta szerettem volna egy Jaguar XJ-t. Az elmúlt hónapok során kikristályosodott egy konkrét terv, hogy melyiket szeretném igazán, és hogy miként kerülhet a nevemre, majd 2023 tavaszán. Most viszont még csak 2022 van, mégis itt a törzskönyv a kezemben, és bár még alig száradt meg a kártyán a festék, a Jaguar birtoklás élménye már most intenzív. Mert ez a kései XJ40 azonnal elkezdte forintra váltani az angol autós közhelyeket.

Azt mondják, nincsenek véletlenek. Hogy a múlt heti XJ-C cikk végén azt írtam, kell egy Jaguar, valóban nem a sors keze volt. Hanem az enyém, hiszen a fotózásra már a saját XJ6 vitt. Az életem fonalát gombolyító égi kezeknek valahogy mégis lehetett köze a dologhoz, mert a Jaguar, mint tárgy, mint élmény, mint életérzés, sőt mint vágy, nagyon régóta áskálódik, perceg és mocorog a bőröm alatt, a pillanatra várva. Hogy egy szép májusi napon két ilyen macska boldogított, és abból az egyik az enyém, tehát azóta is minden nap mellette kelek fel, olyan élmény, amit még szoknom kell. De hiába lépett meglepetésként az életembe ez a bordó Jaguar, valójában évtizedek óta készülök rá.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így lehetett pénteken bármilyen rendszámmal 480-ért tankolni

május 28., 16:24 Módosítva: 2022.05.31 06:15
1179
63 hozzászólás

"Ma egy ismerős mesélte, hogy egy komplett német rendszámos BMW-flottát tankoltak meg 480-as dízellel egy motor forgalmiját lobogtatva. Bement az egyik ember robogóval, és kölcsön adta a forgalmit egy tankolás erejéig a kollégáknak. Más az Auchannál tankolta meg a német rendszámos terepjárót olcsón."

Egy hete még nem lett volna hír az ilyesmi, de pénteken lépett életbe a hatósági benzinár egy újabb árnyalása, mely szerint a 480-as üzemanyag csak a magyar rendszámos autóknak jár, a külföldi vendégtankolók piaci áron vehetnek csak üzemanyagot. A nap folyamán sorban jöttek az ilyen és hasonló üzenetek, de nem is kell autós szerkesztőségben dolgozni hozzá, elég beleolvasni a benzináras cikkek kommentjeibe, és sok hasonlót találni, legfeljebb nem lesz annyira markáns a BMW-s és a robogós szál.

63 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dr. Borsa tervez

május 27., 18:28 Módosítva: 2022.05.29 17:25
14
0 hozzászólás

Sokan tudják, hogy elindulunk a Red Bull röpnapon. Azok számára, akik nem tudják mi ez: egy rendezvénysorozat, ahol amatőr csapatok próbálnak repülő vagy repülőnek gondolt dolgokat építeni, aztán lelökik egy emelvényről a közönség nagy ovációja mellett. Na, ezen a rendezvényen indulunk mi is, és elkezdtük az építést.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Újra menetkész a nyolckerekű, féllánctalpas VW busz

május 26., 13:44 Módosítva: 2022.05.28 16:29
67
0 hozzászólás

Valószínűleg az egyik legérdekesebb T1-es Transporter származék a Half Track Fox nevű különlegesség, amelyből egy bécsi Volkswagen szerelő kettőt is készített 1962 és '68 között.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ajánlunk egy tuti programot június 11-re

május 25., 14:37 Módosítva: 2022.06.04 15:05
53
1 hozzászólás
Ha éled a veteránozást, a hibátlanra restaurált vagy épp őszintén kopott szoci csodákat és még a Tulaj a pályán, esetleg csak simán a szlalomversenyzés sem hagy hidegen, akkor ezt az eseményt neked találták ki. Azonban ez még csak a jéghegy csúcsa, sok más király program is lesz. Most elmondjuk, hogy mi várható a Retropartyzánok Veteránautó Fesztiválon Hatvanban!

Legutóbb már megírtuk, hogy június 10. és 12. között lesz az idei Retropartyzánok találkozó, amin 11-én mi is ott leszünk és elvisszük a Tulaj a pályán lekicsinyített változatát.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szerethető lovag, kényelmes szopóroller

május 22., 15:32 Módosítva: 2022.05.25 06:11
99
3 hozzászólás

Hálátlan féreg - Volvo V50

Alapvetően azért váltottam erre az autóra, mert megszületett a drága kisfiam és kellett egy kocsi amin vannak ajtók. :D

Talán ezzel elmondtam mindent ami jó...

Talán az előző gazdája egy agyhalott volt és ezért volt ennyire lelakva, talán kifogtam a lehető legnyúzottabb példányt, mindenesetre borzasztóan megutáltam.

Egyébiránt az alkatrészek nem Volvo áron vannak, mivel kb. Ford alkatrészekből áll a kocsi, csak a bódé Volvo jóformán. Pont ezért gondoltam, hogy jó autó lesz, de amit a Focussal tapasztaltam, ahhoz közel sincsen a Volvo...

Anti és a 2005-ös S40

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tizenkét éve megvan és jó eséllyel örökre megmarad

május 21., 19:10 Módosítva: 2022.05.25 06:11
1231
11 hozzászólás
Amikor valaki fiatalon élete első autóját készül megvenni, szinte kivétel nélkül szülői intelmekkel és kéztördelős aggodalommal szembesül. Az ajánlat sokszor a következő: vegyél valami olcsó, egyszerű autót, aminél a legfontosabb, hogy ne legyen erős. Persze, sok szülő félti a tinikor és a felnőttkor között egyensúlyozó gyerekét a lóerő mámorító ízétől, ezért néhányan úgy gondolják, hogy a kraft megnyugtató hiánya minimalizálja a kockázatot.

Nálam ez kicsit máshogy alakult. Mikor édesanyámnak elmeséltem, hogy végre van egy kis zseton, vennék magamnak valami első libakergetőt, a döntésemet – főleg mások számára – meglepő reakció fogadta:

„Nehogy nekem idehozz valami gyenge és unalmas szart! Fiatal vagy, vegyél valami sportos autót, ami legalább 100 lóerő és van alatt értelmes fék meg futómű. Az erőtartalék és a jó fék ki tud húzni egy necces helyzetből.” Előbbieket az édesapám arcáról leolvasható legmélyebb egyetértés egészítette ki.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Láttam életem egyik legrondább autóját

május 20., 17:56 Módosítva: 2022.05.23 06:28
409
2 hozzászólás

Nagy reményekkel futottunk neki, de fiatal telibe fújt vagy vágott kocsikba szaladtunk bele egymás után….

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok