Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. január 17., 09:48 Módosítva: 2021.01.21 06:50
171
16 hozzászólás

Pontosabban hóeltakarítós kisokost, amiben megpróbálják megmutatni, hogyan dolgoznak a hókotróik, amikor leesik a hó. Nem egy technikai szájbarágó gépekről, lapátokról és a síkosságmentesítés hogyanjáról, a legalapvetőbb kérdésekre ad választ a videó kezdve onnan, hogy mi a fontossági sorrend az utakon havazáskor, át azon, hogy hány telephelyről indulnak a hókotrók az országban odáig, hogy mekkora terület jut egy-egy kotróra. 

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 15., 17:01 Módosítva: 2021.01.19 06:12
3 hozzászólás

A játszós autó 1.8-as 16 szelepes motorját egy BMW M54B30 motorkódú három literes 231 lóerős motorra cseréljük. Találtunk egy nagyon olcsó motort az interneten, ami bevallottan nem indult könnyen, mert a hidrotőkéi teljesen tönkrementek. Ha már úgy is szerelni kell a motort, akkor teljesen szétszedtük, és megnéztük milyen állapotban van. Ha már szét van szedve a motor, megmutatunk egy alkatrészt, ami nem bírja a tartósan magas fordulatot, ennek köszönhetően nagyon könnyen mehet a kukába a motorunk.

3 hozzászólás
2021. január 14., 17:09 Módosítva: 2021.01.19 06:12
1493
0 hozzászólás

Nemrég egy számomra eddig ismeretlen autóról akadtam néhány fotóra böngészés közben. Régi Renault-jelvény, hatalmas , ötajtós karosszéria, integrált króm lökhárítók, vaskos plüss ülések – olyasmi, amit a Renault-tól soha nem láttam. Az orrában pedig a Peugeot fejlesztette V8-as, amelynek a létezéséről is alig tud valaki. A Project H nevű autóról kiderült, hogy csak a prototípus fázisig jutott, de végül nem küldték gyártásba, pedig olyasmiket tudott, amit akkortájt nagyon kevés riválisa.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 14., 15:02 Módosítva: 2021.01.16 06:42
184
10 hozzászólás

Pihekönnyű, de valóban szórakoztató mikrotartalmat dobott össze a Hyundai rali-világbajnoki csapata, vélhetően egy PR-esük. A helyszín az Alpok havas szerpentinje, ahol a jövő heti Monte-Carlo-ralira tesztelnek a ralisport legnagyobbjai. Például Ott Tanak, akinek a hatjűtechnikáját most összenézhetjük egy helyi vadnyúléval, és hát nem egyértelmű, hogy az evolúció és a mérnökök versenyében ki teljesített jobban. Sajnos az Instagram béna, nem tekerhető lejátszójával kell nézni egy eleve hülyén vágott videót, de talán megéri pár másodperc vidámságért. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 14., 11:26 Módosítva: 2021.01.17 14:08
1300
18 hozzászólás

Vágyálom egy korszakról, ami sosem létezett - nagyjából így lehet összefoglalni a synthwavet, és a hozzákapcsolódó vizuális világot. Szintetizátor zene, ami egy képzelt 80-as évekbeli hangulatot idéz meg, aminek az alapjai a filmek, ruhák, zenék, játékgépek, és főleg az autók. Mert hát mi tudná jobban leképezni a korszakot, mint a Ferrari Testarossa pornográf módon szélesedő csípője, és a vulgáris légbeömlők? De mielőtt tovább megyünk, a megértéshez _MUSZÁJ_ megnézni a következő videót:

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 13., 18:00 Módosítva: 2021.01.19 06:12
177
0 hozzászólás

Legalábbis az északi féltekén nagy most a nyugi, sok pálya fehérben fordult rá az évre. Mentünk egy kört a nevesebb helyszínek netes felületein, havas képeket keresve. Ez itt rögtön az egész évben csodás Nordschleife aszfaltja hótakaró alatt.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 12., 11:50 Módosítva: 2021.01.18 06:42
122
0 hozzászólás

A Florida államban található Muscle Car City Museum már tizennégy éve ad otthont autók százainak, azonban a tulajdonos, Rick Treworgy most úgy döntött, hogy a teljes kollekcióját árverésre bocsájtja.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 11., 17:23 Módosítva: 2021.01.14 16:21
2
3 hozzászólás

Tavaly augusztusban már beszámoltunk a Cadillac új, elektromos autójáról, a Lyriqről, most pedig már azt is tudjuk, hogy kik tervezik a felhasználói felületét.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 10., 16:35 Módosítva: 2021.01.14 16:21
102
8 hozzászólás

Városi kisautó, igáslóként használva - Suzuki Alto

Az igazsághoz hozzátartozik még az is, hogy ez volt egy évvel ezelőttig a család egyetlen autója, így nem csak hétvégi bevásárlásra volt és van használva. Főleg nem arra. :) Gyakran húzott maga után 1 tonnás vagy kicsit nehezebb utánfutót mindenféle pocsék erdei utakon, végigdolgozott három építkezést, méhészetben is használva volt kaptárak szállítására, fát hordtunk vele stb. Mindent kibírt, ami szinte hihetetlen. A lengéscsillapítók is egyszer voltak még csak cserélve benne. 

A csomagtartója nagyon jól pakolható, tűzhelytől kezdve cementeszsákokon keresztül rövidebb gerendákig mindent szállítottunk már vele. A jó pakolhatóság elsősorban a nagy csomagtérnyílásnak köszönhető. Tényleg elképesztő, hogy mekkora tárgyak beférnek ebbe a kis autóba.

Stump Bandi és a használt Alto

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 10., 16:30 Módosítva: 2021.01.14 16:21
950
3 hozzászólás

A holland Bouland Motors 3 év alatt fejlesztette ki az egyik legsikeresebb F1-motor, a DFV 1:3 arányban kicsinyített mását, amit most egy új kisautó áráért - 10650 euróért - bárki megvehet.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 10., 13:11 Módosítva: 2021.01.14 16:21
543
11 hozzászólás

Belemártani a flexkorongot egy 930-as vagy 964-es 911-es Porschéba merész vállalás. Mostanra maga az autó is komoly értéket képvisel, mégis, egyre nagyobb piaca van azoknak a cégeknek, amelyek hozzátesznek azokhoz a Porschékhoz, amelyeket a kánon a legnagyobbra tart. Ott van például a Ruf, amely nem csak tuningol, de ha kell versenyautót is épít, sőt, a nullából fejlesztett, szénszálas platformjára épít ultramodern sportkocsit, ami megszólalásig hasonlít a 930-as modellre.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 10., 09:01 Módosítva: 2021.01.14 16:21
1142
14 hozzászólás

A P. Adams Schwertransporte luxemburgi központú cég két hete osztotta meg az év végi projektjük képeit, amiken egy szélturbina 67 méter hosszú lapátját ügyeskedik át a kanyargós közutakon és kisvárosi kereszteződéseken.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 9., 16:19 Módosítva: 2021.01.14 06:14
84
23 hozzászólás

Az autós újságírás világában is vannak összefüggések, amiket az ember tapasztalati úton állít fel. Az én egyes számú elméletem az, hogy az autó milyenségének és a bemutatási körülményeknek a szorzata állandó. Hogy mire alapozom ezt az állítást? Wagon R+ bemutató Monte Carlóban, ahol még a Franciaországból átjáró takarítómunkás is jobb autóval jár? A Daewoo Matiz megtekintésére egyenesen Dél-Koreáig utazott Hernádi Géza kollégám, és nem értette; de hasonló vezeklés jutott valaki másnak, amikor a Kia bemutatta az ős-ős Riót, ami nagyságrendileg egy szintet képviselt az ős-Suzuki Swifttel, csak 8-10 év késéssel, a motorja pedig gyenge volt, mint a lepkefing.

Igen, valójában vannak kivételek, vagyis olyan nem létezik, hogy a Mercedes S-osztály bemutatója egy fapados járattal megközelíthető, brit proliparadicsom üdülőhelyén legyen, két és fél csillagos apartmanhotelben. Mindez nem panasz akar lenni, csak egyszerű tények ismertetése, ezek a helyek üresek, amikor az autópremiereket tartják, hisz nincs szezon, mi pedig azért megyünk oda, hogy vezessük az autókat. A valódi turista vendéget csak nyomokban tartalmazó szállodák többnyire kellemesek ilyenkor is, függetlenül attól, hogy a csodaszobákba este 11 előtt nem esünk be, és hétkor-fél nyolckor már húzunk is el.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 9., 16:17 Módosítva: 2024.11.05 12:57
412
3 hozzászólás

A Volkswagen töltőrobotjához hasonló megoldásban gondolkodik a Toyota, de a japánok egy lépéssel tovább mennének: olyan önvezető autóról szóló szabadalmi kérelmet adtak be, ami nemcsak akkumulátorokkal, de hagyományos tüzelőanyag-tartályokkal is fel lenne szerelve. Ezzel az elektromos mellett a belső égésű motorral ellátott autókat is ki tudnák szolgálni, sőt, ha már a Mirait forgalmazó Toyotáról van szó, a hidrogénes verzió sincs kizárva. Elképzelni sem tudunk bizalomgerjesztőbb tárgyat a guruló hidrogén-benzin-akkumulátor szendvicsnél.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 9., 10:20 Módosítva: 2021.01.14 06:14
1719
5 hozzászólás

Az utak olyan szélesek, hogy repülővel előzhetsz rajtuk repülőt, a garázsok mellett/helyett pedig hangárok épültek a házak mellé a kaliforniai Cameron Airpark Estates-ben. A kisrepülők városkája egyáltalán nem páratlan Amerikában, de ha még nem láttál ilyet, nehéz lesz nem rácsodálkoznod erre a pár perces túrára a Cameronban.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 8., 17:02 Módosítva: 2021.01.11 06:09
8 hozzászólás

Az ilyen elszámolásoknál sokszor menőznek a történet mesélői, hogy csak 130 ezerbe van a leturbósított, átalakított futóműves játszós autó, aztán kiderül, hogy az alkatrészeket a polcról vették. Az alkatrészt nem a szél fújta oda, azt egyszer valakinek meg kellett vennie pénzért, csak azt elegánsan nem számolják bele a projektbe, mint Ed China munkadíját. Most tiszta vizet öntünk a pohárba, mindent bolti áron számolunk.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 8., 08:11 Módosítva: 2021.01.13 06:19
88
3 hozzászólás

A Gordon Murray Automotive T.50 leginkább azért érdekes, mert végre nem az unalomig ismert szupersportkocsi-formula alapján készül, hanem a végletekig vitt könnyítésekkel és egy okos mérnöki fogással operál.

Murray a pár hónapja történt leleplezés után többektől megkapta, hogy ez utóbbi - a masszív, mégis alig 1,2 kilós karbon-ventillátor - csak egy gimmick, egy trükk, a most közzétett, az autó aerodinamikájának szentelt videókban viszont közérthető formában magyarázza el, hogy a megoldás milyen összetett módon és milyen törvényszerűségek mentén ad hozzá az autó menetdinamikájához.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 7., 16:04 Módosítva: 2021.01.13 06:18
5259
0 hozzászólás

Észak-Karolina és Tennessee államok határán, ahol a 129-es út húzódik, festői a környezet; nemzeti parkok és erdők fogják közre a hegyi utat, amiről helyenként gyönyörű kilátás nyílik a végeláthatatlan fákra, és az út mentén lévő folyóra. Mégsem azért látogatnak ide az emberek, hogy csodálják a tájat, sőt kifejezetten rossz ötlet ezen a szakaszon nézelődni, és nem az utat figyelni: a 18 kilométeres szakaszon ugyanis 318 kanyar van.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 7., 14:32 Módosítva: 2021.01.11 06:16
62
0 hozzászólás

Nem titok, hogy Trump szereti az autókat, és jó pár érdekes jármű fordult meg a kezei alatt az évek során. Vásárolt például 2007-ben egy vadonatúj Ferrari 430 F1-et, amin négy évvel később már túl is adott. Azóta 2017-ben ismét gazdát cserélt ez a Ferrari, de pár hét múlva újra kalapács alá fog kerülni, a kérdés az, mennyiért.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 6., 23:25 Módosítva: 2021.01.11 06:16
1091
17 hozzászólás

Kár is ide bármit írni, annyira magáért beszél ez a felvétel a tetten ért, majd hóban rekedt tolvajról. Legfeljebb annyit, hogy nehéz eldönteni, neki vagy a Toyotának kellemetlenebb-e ez a közel négy perc. Nézd meg és döntsd el magad; minden perce arany.  

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 6., 17:59 Módosítva: 2021.01.12 06:17
1695
43 hozzászólás
Januártól új kolléga dolgozik nálunk: Gajdán Miklós, a továbbiakban Miki. Mivel mi alapvetően lusta népek vagyunk, Miki meg szeret sokat beszélni, egyszerűbben tűnt önkiszolgáló alapon megoldani a bemutatását. Fogadjátok szeretettel!

Már egyévesen motoron ültem! Igaz, a Danuvia egy helyben állt, de édesapám ráültetett. Kép is készült az eseményről. Talán minden ekkor kezdődött köztem és a közúti járművek között. A motorkerékpárok később valóban komoly szerepet töltöttek be életemben, átmenetileg mégis az autók ragadták magukhoz a fő szerepet. Emlék a múltból, amikor nagybátyám a Rudas László utcában (ma Podmaniczky) hatalmasat fékezett púpos Warszawájával (M20), én meg, aki a két első ülés között álltam, majdnem kirepültem a szélvédőn – egy ujjnyi választott el tőle. Ki hallott akkor még itthon a biztonsági övről? (Pedig már létezett, mert alig pár évvel később egy iskolatársam édesapja egyszer hazavitt a majdnem új Volvo 140-esével, abban már volt.) Az osztályban a legtöbben mégis egyik társunk apjának a vadonatúj állólámpás Mercijét (200D) csodáltuk. Egyszer beszéltünk erről Csikóssal, és kiderült, hogy az osztálytársam apja az ő apjának volt a főnöke.

43 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 5., 17:43 Módosítva: 2021.01.09 19:24
2153
0 hozzászólás

Egy lopott autó előkerítésére annál kisebb az esély, minél több idő telik el. Ezt valószínűleg Tommy Cook is tudta, akitől 2003-ban lopták el '69-es Camaróját, aminek azóta se híre, se hamva nem volt. Pedig ezalatt a tizenhét év alatt rendszeresen jelentette a rendőrségen autója eltűnését, de még a nyomára sem bukkantak. Végül azonban ő maga, óriási szerencsével, de megtalálta.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 1., 19:23 Módosítva: 2021.01.06 06:28
23
8 hozzászólás

A múltkori videóban azt néztük meg, hogy mire kell figyelni az autóhirdetéseknél, nehogy pórul járjunk. Ebben a videóban arról beszélünk, hogy milyen átverések mennek a világban, és mekkora összegek repkednek a levegőben. Vendégünk a digitális nyomozó, aki ezeknek a csalóknak az azonosításával foglalkozik életvitelszerűen. Tartsanak velünk, tanulságos lesz!

8 hozzászólás
2021. január 1., 19:19 Módosítva: 2021.01.06 06:28
129
9 hozzászólás

Az az igazság, hogy én a Totalcarban azt szeretem a legjobban, amikor az olvasókkal együtt tudunk valami teljesen bolond, meglepő, agyrepesztő dolgot csinálni. Ide tartozik például a Parkoló Parádé, meg az is, amikor az olvasóink szerelmeit, őrült projektjeit mutathatjuk be. De meg kell mondjam, a közös hiénázások szoktak a legerősebbek lenni. Ilyenkor van az, hogy az ember csak ül és pislog: mennyi elképesztően jó arc olvas minket, mennyi kreativitást tud elszabadítani egy-egy Mohó Hiéna-kihívás.

Nem tűnik elsőre bonyolult feladatnak, amit most kértünk: küldjetek be szupergiccses karácsonyi fotókat meg videókat. Megkötés csak minimális volt, pont azért, hogy mindenki szabadon engedhesse a fantáziáját: legyen rajta jármű, giccs, meg karácsony. Témaindító a saját idei szupergiccs képünk volt, amit Rézmányi Balázs lőtt a Fashion Streeten kiállított fény-sirályszárnyas mellé parkolt W108-as Merciről. A kategóriák első díja pedig egy-egy Google Home Mini, amiket eredetileg a szerkesztőségünk kapott karácsonyra, de a hiéna-hagyományoknak megfelelően bedobtunk a közösbe. Voltak olvasók, akik nem akartak Instagramot használni, tőlük kommentben, mailben is elfogadtuk a képeket – a lényeg a játék volt.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2020. december 31., 15:41 Módosítva: 2021.01.04 06:06
539
23 hozzászólás

A hülye autóban is hülye, így 2020-ban minden kijárási korlátozás ellenére bőven akadt alapanyag. Az írás végén pedig olvasói szavazással dől el a büszke cím sorsa!

1. Aki Smarttal menekült a rendőrség elől

Végre valaki elhelyezte az őt megillető helyen a Smartot, hiszen – pláne Amerikában – hajlamosak nem is autónak tekinteni az apró Fortwo-t, de mostantól logikai úton bizonyítható, hogy ha ez egy autós üldözés, és ebben egy Smartot üldöznek, akkor a Smart egy valódi autó. A televíziós tudósítás kommentátorai azért élcelődnek, hogy az a marha vajon miért pont ezt a modellt választotta, egyébként egy Walmart szupermarketnél akarták ellenőrizni, de nem állt meg. Akár lopta a kocsit, akár dugig volt droggal, azt hiszem erre nincs mentség: miért nem lop normális kocsit, ha már lop; ha pedig drogfutár-autónak használja, szintén rosszat választott – mindegy melyik, méltó résztvevője az év hülyéi válogatásunknak a smartos csóka, akinek a kocsiját hosszas kísérés után egyszerűen kiforgatták egy rendőrautóval, őt meg letartóztatták. Mondjuk az USA területén rendőrök elől elmenekülni bármilyen autóval különösen nagy őrültség, bár már vannak helyek, ahol nem is alkalmazzák már ezt a módszert, mivel elég sok balesettel jár, vétlen áldozatokkal.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok