Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. február 11., 10:48 Módosítva: 2021.02.13 15:09
236
16 hozzászólás

Megannyi kérdés vetődhet fel sokakban, de talán a legegyszerűbben egy savanyú, reménytelen miért foglalja össze leginkább mindet. Mert látott már hasonlót az internet, csak abban valahogy megvolt a kellő sportérték és a vagányság. Mihail Litvin legutóbb azzal tűnt fel, hogy egy mezőn állva felgyújtotta Mercedes-AMG GT 4 doorját, most pedig érdemben használatba se vette az autót mielőtt használhatatlanná tette. Az áldozat szerepében ezúttal a Porsche Taycan Turbo S.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 10., 16:26 Módosítva: 2021.02.13 14:00
41
4 hozzászólás

Az úgy volt, hogy egyik reggel összevesztem a tizenhárom éves fiammal, és az apai szigor aznapra eltiltotta a suli utáni játéktól. Tehát bekapcsolta a tévét, és mivel nagy híve a Halálos iramban sorozatnak, feldobott neki a Netflix egy friss filmet, valami Asphalt Burning. Mire hazaértem, már csak azt vettem észre, hogy fetreng a gyerek a röhögéstől, miközben a képernyőn tuningolt Mustanggal és Cadillac halottassal (Bumbi, remélem figyelsz!) keverednek idióta norvégok egyik kalamajkából a másikba, csinálnak hülyét magukból meg a rendőrökből, és bár minden poént ezerszer láttunk már, valahogy mégis őrülten vicces az egész. Úgyhogy bekapcsolódtam valahol a huszonötödik perc körül, és nem bántam meg.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 10., 13:58 Módosítva: 2021.02.13 12:09
330
13 hozzászólás

1966-ban megrendezik az első Táncdalfesztivált, amit a Magyar Televízió közvetít, a Le Mans-i 24 óráson pedig a Ford hármas győzelemmel bosszantja fel Enzo Ferrarit. Modenában májusra elkészül a 8535-ös alvázszámú 330 GT 2+2, ami hónapokkal később érkezik meg a Franco-Britannichoz. Párizsban, a diadalívtől induló Kléber sugárúton volt a kizárólagos importőr szalonja, itt vette át első tulajdonosa a 330-as Ferrarit és járkált vele még szűk egy éven át a városban.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 10., 12:47 Módosítva: 2021.02.13 12:09
151
16 hozzászólás

A két éve vásárolt Audi A4-esemről tavaly írtam legutóbb, akkor egy teljes esztendő számvetése során kiderült, a látszólag hibátlan használt autóra is lehet költeni bőven, ha szeretnénk üzembiztosnak, biztonságosnak és vizsgaképesnek tudni a kocsit. Futás tekintetében már az első évben bejött az, amire számítottam, gyorsan belepörgött a húszezer kilométer a TDI-be. Ezután azonban jött a koronavírus, így a mögöttünk hagyott tizenkét hónapban kevesebbet autóztunk, nagyjából 13 ezret mentünk.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 9., 17:07 Módosítva: 2021.02.13 12:09
368
6 hozzászólás
M5 Touring? RS 6 Avant? Felejtsd el és nézd meg ezt a CTS-V Sportwagont!

Ne aggódj, mással is előfordul, hogy soha nem ér oda időben a gyerek a suliba, az edzésre, aztán te is űzött vadként rontasz be a melóba és az egész család úgy elkésik az ebédről a nagyinál, ahogy kell. Mindenki azt mondja, hogy a megfejtés végtelenül egyszerű: el kell indulni időben. De te tudod, ha csak ennyi lenne, nem táncolna az óra mutatójának kattanása a rongyos idegszálaidon.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 9., 11:06 Módosítva: 2021.02.11 19:58
58
1 hozzászólás

Pár éve már írtunk az Alauda (pacsirta) Racing repülő versenyautójáról, de a cég azóta komoly szponzorokat szerzett (pl. DHL), és csendben továbbfejlesztette a prototípust. A most bemutatott modelljüket Airspeeder Mk3-nak hívják, és ígéretük szerint még idén kiküldik a jövőbeni csapatoknak, a 2022-ben induló versenyen viszont már a következő generációt használják.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 9., 10:16 Módosítva: 2021.02.13 12:09
160
10 hozzászólás

A rali-világbajnokság YT-csatornájára került ki ez a videó a január végén rendezett Monte-Carlo-raliról. A szezonnyitó tizenkettedik szakaszának első két helyezettjének fedélzeti kamerás videóját vágták egymás mellé, hogy látható legyen, mennyire kiélezett az élmezőny a ralisport csúcsán. Ogier (balra) és Neuville között a célban 0,7 másodperc volt a különbség, mindezt egy 13 kilométer hosszú, hólével áztatott hegyi szakaszon különböző autóval (Ogier Yaris WRC-vel, Neuville i20 WRC-vel), és ahogy az ívhasználatot figyelve látni, nagyon eltérő vezetési stílussal.  

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 9., 08:10 Módosítva: 2021.02.11 15:35
518
7 hozzászólás
Nem jött rosszul a pénz a Porschénak, ezért megvalósították a mücheni kereskedő ötletét. Olyan modell született, ami előtte sokáig nem létezett.

Jómagam beérném egy random kisorsolt 911-essel is, de aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy válogathat, neki sincs könnyű dolga. Lehet sportos túragép vagy eszeveszett gyors kabrió, esetleg kőkemény pályagép. Mégis akadnak olyan kombinációk, amikre igény van, de még nem léteznek. Sokáig ilyen volt a 911 Turbo kabrió is.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 8., 23:16 Módosítva: 2021.02.11 19:48
3552
10 hozzászólás

Szürreális felvétel készült a szuperképességről, amiben a Tesla ma még messze a nagy gyártók előtt jár. Ez a távolról, netes hálózaton keresztül végezhető szoftverfrissítés, ami nem csak a tulajok garázsában álló Teslákkal esik meg, de a még otthontalan autókkal is, akár egy halomban, egy gyártelepen. Egy ilyet látni itt éppen. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 8., 13:18 Módosítva: 2021.02.11 15:35
199
9 hozzászólás
Hitler a náci Németország üdülőhelyének szánta, majd lelakták a katonák, a 90-es évekre pedig a jövő költözött be Rügen szigetére.

Rügen valahogy nem érett olyan erős turisztikai célponttá, hogy bárki együtt emlegetné a francia riviérával vagy Spanyolország tengerpartjaival, pedig a Németország északi részén, a Balti-tengeren fekvő sziget bőven tartogat természeti és történelmi látványosságokat.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 7., 18:22 Módosítva: 2021.02.10 13:59
493
8 hozzászólás

Köszi FFF-esek, ezért van olcsón jó autóm :-) - Citroën Xsara Picasso

Főleg Renault vonalon mozogtunk, aztán a párom felvetette, hogy akár Picassót is nézhetnénk, de az még a keret felett volt kicsit... abban a pillanatban bejött egy váratlan munkahelyi pénzjutalom, amivel már pont a ráncfelvarrottak között tudtunk válogatni. A gázolajosokat párom egyből kiszanálta a beltéri szaguk (!) miatt, egy 90 lovast indíttatunk csak be a neten kiszemelt 9-ből.

Lendvai Zsoltinak ennyire tetszett a Pikacsu

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 7., 08:09 Módosítva: 2021.02.10 16:46
91
12 hozzászólás

Abban a jövőben élek, amiről azt mondták, hogy olyan lesz, amilyen nem lett. Ez egy fura helyzet, Asimov is írt sok mindent, de az nagyon más, amikor az autógyártók ígérnek valamit. Hozzáteszem, ezeknek az ígéreteknek az alapja teljesen más. Hogy miért? Mert a gyártó cégek nem kutatóintézetek, futurológusok, de még csak nem is politikusok, hanem profitorientált cégek. Ők pedig a szabályzásból értenek, de ha nem tudják mi lesz, akkor nem tudják azt sem, mit kellene fejleszteni.

Ugyanakkor időnként elő kell állni kutatási programokkal, ha másért nem, hogy a sajtó elhiggye, hogy a téma érdekli őket, miközben pedig szép csöndben elpattintják a benzines V8-as biturbó terepjárókat a szalonban. Ez persze leegyszerűsítése a témának, de gyakorlatilag tükrözi a valóságot. Egy biztos, kis stábok mindig dolgoztak és dolgoznak érdekes megoldásokon, még akkor is, ha utána nem lesz az egészből semmi.

Ugyanakkor ezek a kutatások rohadt érdekesek műszaki szempontból, nagyon jó dolog, amikor a megvalósulástól még nagyon messze lévő dolgokat kipróbálhat az ember. Számomra az egész autós újságírósdinak ez a legérdekesebb része.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 6., 17:51 Módosítva: 2021.02.10 06:10
102
5 hozzászólás
Elvileg a Wankel-motor tökéletes lenne repülő járművek hajtására, de a gyakorlatban az a kérdés, hogy a tömítések fogynak gyorsabban, vagy a fejlesztésre szánt pénzek. A Citroën helikopterének a története is erről szólt, és mint látjuk, nem az ő helikoptereik népesítik be az eget.

A Citroënnél nagy jövőt láttak a Wankel-motorokban, ezért 1967-ben a francia cég az NSU-val közös vállalatot alapított, amely a Comotor nevet kapta. A franciák rengeteg időt és pénzt beleöltek a Wankel-motorok fejlesztésébe, ahogy az ilyen motorral szerelt Citroën M35 kupé is számolatlanul nyelte a munkaórát és a pénzt. Azonban hiába próbáltak meg mindent a francia mérnökök, a rengeteg műszaki problémát nem tudták elhárítani a motorok fejlesztése során. Főként a hatalmas fogyasztás jelentette a problémát, pont akkor, amikor a világ épp egy olajválság kellős közepén volt.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 6., 17:49 Módosítva: 2021.02.09 12:52
3099
0 hozzászólás
A Legendary Motorcar Company autó-restaurációval és kereskedéssel foglalkozó cég kínálatában jelent meg a Ford T-modell egy ritka, hójáró változata.

A T-modellt senkinek nem kell bemutatni, hisz a világ kilencedik legnagyobb példányszámban gyártott autója, ám a téli köntösös verziója így is elég ritka. Az autót Virgil D. White tervezte, aki eredetileg a New Hampshire-i Ossipee-ben volt hivatalos Ford-kereskedő. Nem csak adta-vette, szervizelte is a Fordokat, ezzel a gyakorlati tudással építette meg a Snowmobile átalakító-készletet, amelynek védjegyét 1913-ban be is jegyeztette. A készletet 400 dollárért, a készre szerelt autót 750 dollárért árulta, leggyakrabban orvosok és vidéki postások vásárolták az autót.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 6., 09:21 Módosítva: 2021.02.08 09:18
238
11 hozzászólás

Bár az előzményeket nem mutatják, úgy tűnik, a Los Angeles-i éjszakában egy Dodge-tulajdonos büszkesége nem tűrte, hogy holmi zseb-Tesla megelőzze az autópályán. A fekete Challengerrel még sikerült jobbról előzve kikerülni egy útban lévő Chevrolet Tahoe-t, de a következő autót már nem: a pillanatnyi tétovázás miatt bőven elkésett a sávváltással, így tulajdonképpen fékezés nélkül rohant bele az előtte haladóba.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 5., 17:01 Módosítva: 2021.02.08 07:13
1
1 hozzászólás

A Type-R felirat egyet jelent a sportos csúcs Hondákkal. Most abban a szerencsében volt részünk, hogy a kezünkbe került három, a legendát elindító Integra Type-R, egy Ciciv Type-R White Edition, az utolsó szívó motoros, és egy aktuális Civic Type-R, ami már a második a turbó motoros Type-R modellek között. Kíváncsiak voltunk, hogyan és miben változtak az autók az idő előrehaladtával.

1 hozzászólás
2021. február 5., 13:15 Módosítva: 2021.02.08 17:42
812
9 hozzászólás

Ki emlékszik azokra a régi csecsemőfigurákra, amiken bekékült a pelenka, ha betették őket a hűtőbe? Magic Baby volt a nevük, ha minden igaz. És a szívószálra, ami a meleg kakaó/tea/bor hatására váltott színt? Gyakorlatilag ugyanezt csinálták meg a DipYourCar Youtube-csatornáján, csak gyerekjátékok helyett egy egész Audit használtak.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 4., 16:20 Módosítva: 2021.02.08 11:22
450
5 hozzászólás

Ez a fotó 1989. március 26-án készült Rio de Janeiróban, amikor Nigel Mansell megnyerte a Ferrarival a Brazil Nagydíjat. Aki középen, két kezével integetve ünnepel, Cesare Fiorio.

Van róla egy saját képem is, ezt 2021. január 27-én készítettem, amikor egyébként Yamaha sajtóúton voltam Olaszországban, és megálltunk harapni valamit.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 4., 08:36 Módosítva: 2021.02.08 13:25
2750
9 hozzászólás

Szinte semmit, ahogyan azt várnád, de mégis jó, hogy erről született egy felvétel. Egy buszmegállóból vették fel ezt az elsuhanást, ami a napokban rohant végig az autós oldalakon. Állítólag 373 km/h-val ment el a Chiron felvételen, ami szinte biztosan túlzás, de nem kizárt, hogy a 300 tényleg megvolt neki. 

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 3., 14:25 Módosítva: 2021.02.08 07:13
285
9 hozzászólás

Feltűnt már, hogy az esti órákban mennyi ember ücsörög a leparkolt autójában? Sok. Az utastérben csak a telefonok fénye és a sofőr sötét sziluettje látszik: miért nem megy haza? Nem éhes? Nem fáj a háta? A japánok ugyanezt csinálják, csak róluk lehet is tudni, miért - remélem, nem feléjük haladunk, mert akkor nagy a baj.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 3., 13:42 Módosítva: 2021.02.06 20:16
414
3 hozzászólás

A Lloyds Auctioneers and Valuers kínálatából kelt el az ausztrál autóipari történelem egy jelentős darabja: az utolsó, Ausztráliában legyártott autó, amivel megszűnt az ország évszázados személyautó-gyártása. A leírásban kiemelik: “az utolsó összerakott kocsitest; az utolsó felütött alvázszám; az utolsó lefestett kocsitest. A legeslegutolsó!” Hogy mekkora eszmei értéket képvisel az autó - egy 2017-es Holden Commodore VF Series II SSV Redline -, az is jelzi, hogy a licitálók előszűrésen estek át.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 3., 09:47 Módosítva: 2021.02.06 20:16
123
3 hozzászólás

Sok válogatás szerint a bolygó egyik legszebb autóútja a kaliforniai 1-es út, ami 1050 kilométeren át követi az állam óceánpartját, a táv javán közvetlen közelről, azaz minimum látótávolságra kígyózik a Csendes-óceán mellett. Nagyjából így:

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 2., 11:50 Módosítva: 2021.02.06 20:17
407
2 hozzászólás

Öt éve már végigszaladt a neten pár kép a Forma-1-ben rövid és sikertelen pályafutást megélt Caterham F1 Team 2015 óta elhagyottan álló egykori bázisáról, a Leafield Technical Centre-ről. Most a Formula.hu túrt ki egy frissebb, alapos körbejárós videót, amiben egy brit srác járja végig a csapat néhai központját, ahol egy kevés tárgyi emléket még mindig találni a kipucolt, és jó eséllyel többszörösen kifosztott telephelyen. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 1., 13:09 Módosítva: 2021.02.05 11:39
102
1 hozzászólás

Egy fiatal koreai srác rajzolt egy 3 dimenziós Porsche Taycant. A munkát papíron, az alaprajzokkal kezdte, majd az elkészült rácspaneleket összeillesztve megkapta az autó tulajdonképpeni vázát. A favágó meló ez után kezdődött, az üres teret fel kellett töltenie olvadt műanyagcsíkokkal ügyelve arra, hogy tényleg tömör lemezeket kapjon.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. január 31., 18:10 Módosítva: 2021.02.05 06:20
509
2 hozzászólás

Hálás Oroszlán 330 000 km - Peugeot 307

Az előző tulajdonos nem értett az autóhoz, és nem is figyelt nagyon rá, nem hiszem, hogy idő előtt megvoltak a szervizek, de ezt is tolerálta a technika. Én 10 ezrenként cseréltem olajat és szűrőket.

Sajnos a motor hátulja igencsak a tűzfal árnyékban van, azt a részt szerelni úgy, hogy a motor a helyén van, nagyjából lehetetlen. Itt van a turbó és az EGR is... De eddig nem volt velük probléma.

Nálunk is járt sokat futott 307-es

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok