A Fiat 124-est... akarom mondani, a VAZ-2101-et jól ismerjük, csak épp Ezerkettesnek hívjuk. Szeretjük is, luxussal azonosítani viszont a legjobb indulattal is nehéz, egy bolgár csapat viszont az autó 50. születésnapjára igyekezett ezen változtatni: négy hónap alatt olyan belteret épített az eleve hibátlan állapotú példányba, hogy a bíborbanszületett bentley-s potentátok is megirigyelhetik.
Egy brazil reptéren lecsapó villám mutatja, milyen kárt képes okozni egy istennyila még egy olyan vastag és jó minőségű aszfaltozással is, mint amilyen a reptér futópályája. Önmagában ritkán videózott jelenség az ilyen sík területen földet érő villám, ami viszont külön érdekes, az a fotó az eredményéről.
A világ egy leginkább hidegvérű országában, Kanadában játszódott le egy egészen furcsa, biztonsági kamerák által jól lekövetett akciójelenet nemrég. Történt, hogy egy eddig ismeretlen tolvaj bekérezkedett egy M4-esbe, majd úgy hajtott ki onnan, hogy nem törődött az elsodort, majd autóba kapaszkodó kereskedővel, aki aztán így több mint egy kilométert lovagolt a BMW orrán.
Gianfranco Mantovani - becenevén Wainer - műhelyében gyakran készültek mindenféle Alfa Romeok, köztük sok versenyautó is, épp ezért többször dolgozott együtt Carlo Chitivel, az Autodelta alapítójával. Wainer az olyan versenyekre szeretett volna egy ütős gépet készíteni, mint a Targa Florio vagy az annál is keményebb afrikai Safari Rally.
Érdekes közös munkába kezd egy angol városban a mesterséges intelligencia és a helyi hatóság. Egy kamerarendszerrel kezdik figyelni az autóból szemetelőket, akiket a Littercam néven futó rendszer ér majd tetten és jelent fel az illetékes szervnél.
Kaptunk egy levelet Sándortól, aki a Debreceni Egyetem PhD hallgatója, és egyben a Hortobágyi Nemzeti Park munkatársa. Sándor arra kért minket, hogy segítsünk a kérdőíve terjesztésében, ami a közlekedés természetkárosító hatásaival foglalkozik. Fontos téma, és tudjuk, hogy minél több ember válaszol, annál pontosabb eredményeket kap a kutató, ezért biztatunk mindenkit, hogy töltse ki Sándor kérdőívét ezen a linken.
1956-ban John Wyer, az Aston Martin akkori vezérigazgatója megállapodott a milánói Touring karosszériás műhellyel, hogy ők készítik majd az új modellt, mely a DB2/4 utódja lesz. Ebben a projektben pedig a britek mérnökei is részt vesznek, köztük Harold Beach alváztervező és Tadek Marek motortervező. A korábban használt, mindig finomított alapokat már meghaladta ekkorra a világ, ezért úgy döntöttek, hogy a DB4-est a nulláról kezdik és nem csak a technika, de a formaterv is látványosan más lesz, mint az eddigi Astonok.
Igazi ős-mém az M62-es mozdony és a rakétaszállító teherautó házasságából létrehozott szerkezet, amely állítólag csupán néhány métert vánszorgott saját erejéből egész pályafutása során, viszont látványosságnak nagyszerű volt.
Két év után hatótávcsökkenés nálunk egyelőre nincs. Abban is különbözik az akku a többi EV-től, hogy amikor 0%-ot mutat a műszerfal, még mindig 20 km-t lehet vele menni a BMS beállításai miatt. A Nissan Connect (telefonos töltésvezérlés, programozott előfűtés, előhűtés) program működése (helyesen inkább halódása) azért finoman szólva nem válik a Nissan becsületére!
Alapvetően amire mi vettük, kiválóan megfelel, a napi 2x városi dugóban araszolás (főleg emelkedőn felfelé) már abszolút stresszmentes ezzel az autóval. Feleségem is imádja.
Rideg szürkeség, rozoga infrastruktúra, tájba simuló UAZ-452 – nehéz lenne ennél a videónál jobban egy percbe sűríteni Oroszország komor arcát. Akár egy megelevenedett mély szovjet Jerofejev történet, olyan ez a félresikerült víztoronydöntés, aminek a felvétele a napokban kezdett el terjedni a neten.
Aki járt már optikában, a Guccik és Hugo Bossok mellett biztos észrevette azt a néhány hűvösen dizájnolt szemüvegkeretet, amin az állt, Porsche Design. Nemsokára ugyanez játszódhat le a prémium tüzépeken is: bejelentették a Wienerbergerrel közösen alkotott Tondach V11-et, amit a szemüvegekhez és meglepően sok más tárgyhoz hasonlóan szintén a Porsche F. A. Studio tervezett.
Van egy öreg Audi A3 1.9 PDTDI-m, sokan tudják, hogy azzal járok ki a bevásárló körutakra. Az autónak semmi baja, hibátlanul működik, keveset fogyaszt, de az Euro 3-as motorral nem lehetne behajtani a német városok környezetvédelmi zónáiba. Persze bemegyek, mert ha ott van a cím, akkor be kell mennem. Amíg nem állok meg addig nincs vele baj, de tavaly meg kellett állnom egy parkolóban, mire visszaértem, már ott vártak a közterületesek. Elővettem a meggyőző képességem, az egyik ember már megvolt, a másikat is elbizonytalanítottam, de betelefonált a központba, és onnantól végem volt. Százharminc euróval később ismét úton voltam, de eldöntöttem, hogy frissítek egy újabb autóra.
Szép korszak az a BMW-nél, amiben a Z3 M is született. Ekkoriban már adottak voltak a jó karakterű, sorhatos szívómotorok, de kellően kulturált felszereltségű, élhető belterű autók születtek. A Z3 bizonyos értelemben mégsem lett egyértelmű siker, de a sneaker formájú Z3 M kupé egy másik univerzum.
Egy újpalotai lakótelepről kaptuk ezeket a fotókat egy odakozmált lábosról, és az áldozatáról, egy Audi TT-ről. Az előzményeket sejtjük, de ettől még nem értjük, miért az ablakon repült a tüzes fazék, és hogy aztán miért nem ment érte, aki kihajította.
Robin Friend angol fotós a fényviszonyok okozta kihívás miatt kezdett el bányákban fényképezni, de a Wales-ben található Ceredigion közelében nem várt témára bukkant: több emelet magas földalatti roncstelep pihent az elhagyott palabányában.
Valami roppant izgalmas kompakt szabadidő-autó bemutatója volt, amikor az orrom elé tolta Zoli ezt a videót és valamikor a vacsora után, amikor vissza tántorogtam a szobámba, nyugodtan meg is tudtam nézni. Aztán megnéztem még egyszer. Meg elindítottam harmadjára is. Ezt itt alább:
A Check Engine néha elaludt, majd megint felvillant. Ekkor a motor járása is más lett, alsó tartományban nem volt ereje. Elvittük a környékünkön az egyik "legjobb" szerelőhöz, aki kapásból rávágta, hogy Vanos kerék, 180 ezer. Mondtuk, hogy ez azért nem így megy, majd ő azzal hálálta meg a kitartásunkat, hogy másfél hónapot porosodott szegénykém nála az udvaron, majd kiderült, hogy egy 5 forintos problémája volt. A Vanoshoz vezető olajfuratok el voltak tömődve a rossz olajcsere periódus miatt állítása szerint.
Le Mans nagyágyúi vitathatatlanul a prototípusok: az autók, amik közelebb állnak az űrhajókhoz, mint bármi más a versenyen. Az igazi csata viszont az olyan kategóriákban van, mint a GTLM, ahol már utcai autók szénné reszelt változatai futnak. Sokkal emberközelibb az egész és ezért szinte azt érezzük, bármikor beülhetünk egy veszettül ordító 911 RSR-be vagy Corvette C7.R-be. Ha kellően felhizlaltad a malacperselyt, akkor utóbbi akár össze is jöhet, mert a Bring A Traileren most felbukkant egy.
Ha nagy kerekű behemótokról van szó, a LeTourneau név ismerős lehet. Ők azok, akik a sarkköri posvány meghódítására terveztek gigászi teherszállító járművet, és ők felelősek az Amerikai hadsereg szintén hatalmas, 100 tonna teherbírású kétéltűjéért, a LARC-LX-ért is.
A Briggs & Stratton név leginkább kerti kisgépekből lehet ismerős, de a fűnyírók és kapálógépek benzinmotorjain túl is alkottak említésre méltót, például egy hatkerekű benzin-elektromos autót, a Briggs & Stratton Hybridet 1980-ban. Igaz, hogy csak egy 300 ezer dolláros promó-terméknek szánták, amivel a 18 lóerős kéthengeresüket reklámozták, de mivel a későbbi hibridek sem térnek el túlzottan a cég bő 40 éves koncepciójától, érdemes róla megemlékezni.
A Valentin-napi őrület juttatta eszembe ezt a csodát: ez az egyetlen olyan autó, amelyről biztosan tudom, hogy egy hölgynek készült ajándékba, és eléggé szeretem ahhoz, hogy másoknak is megmutassam.
Idahóban, az északnyugati krumplitermesztő állam egy eldugott farmján találták meg a 80-as évek kultsorozatának egy jelentős mellékszereplőjét, KITT mobil bázisát, a sorozatban használt GMC General teherautót. Állítólag az elmúlt 15 évben nem sok törődést kapott, ami meg is látszik az állapotán.
Vagyunk néhányan, akik nem nézzük a guminyomást, csak észrevesszük, hogy lapos a kerék, de akkor már csak egy bar nyomás van benne. Furcsán kopik a gumi, és nem tudjuk felidézni, hogy mikor volt beállítva a futómű utoljára. Ezekkel a dolgokkal az a baj, hogy amikor már észleljük, hogy baj van, addigra a gumin olyan állapotváltozások következnek be, hogy csak a csere segít, az pedig nem esik jól, pláne, ha nemrég vettük az új gumit. A következő videóban bemutatjuk, hogy milyen gumikopások, sérülések minek a következményei.
Ahogy a brit autópiac, úgy a brit motorsport nemrég még büszke oválpályája, a Rockingham Motor Speedway sem a legjobb hónapjait éli. Így történhetett, hogy a 2,4 kilométeres ovál, a belső pálya, és szinte minden aszfaltozott terület a 250 hektáros komplexumban használt autókkal van most tele.
Habár a Citroën DS19 formájában és megoldásaiban is korszakos autó volt, a szintén kiemelkedő ára miatt szükség volt belőle egy olcsóbb verzióra. Ez volt az ID19, amibe a drágább testvérhez képest hat lóerővel gyengébb motor, és a finom szervók helyett hagyományos mechanikus kormányzás és váltó került, így 25%-kal sikerült a DS alá lőni az árát. Két ilyen ID19-et indítottak a 1958-as Riverside Raceway-en rendezett NASCAR 500-ason, az autóval a Los Angeles-i Bill Jones kategória-győzelmet aratott, a szintén LA-ből származó Ralph Rorberts pedig másodikként ért célba.