Vagy száz éve rájöttek már az autótervezők, hogy személykocsiba nem nagyon érdemes 6-8 literesnél nagyobb blokkot építeni, mégis rendszeresen akad valaki, aki felrúgja ezt a szabályt.
A Mazda gyémánt-kontenttel ünnepli egyetlen, bolygódugattyús motorral aratott Le Mans-i győzelmének 30. évfordulóját. A márka hivatalos Youtube-csatornáján megjelent videókban többek között maga az 1991-es versenyt megnyerő Johnny Herbert megy egy kört a Le Mans-i pályán (legalsó videó), emellett a versenyen készült fotósorozattal mesélik el a győzelem sztoriját, ráadásként a legendák homályából előbújó, eleven japán mérnököket is láthatunk, amint az évforduló alkalmából blokkig bontják, majd újjáépítik a 787B-t.
Bődületesen megy! 300Le, 700Nm 6,4mp 0-100, és ezt tudja is Német autópálya 240 és érzésre még volt benne craft! ( itt a fogyasztás 16~17l, de ha menni kell, hát menni kell). Csendesen suhan, és vadállat módon megy. A váltója szépen észrevétlenül teszi a dolgát.
Szoftverfrissítés??!
A telefon tükrözést nem tudja, a márkaszerviz nem tudja telepíteni azt a szoftvert ami képes rá!!! Németországban viszont igen! nem is értem, hogy lehetséges ez!!! Én azt hittem ez EURÓPA. Lehet, hogy odaát másképp látják.
Bolla Gyuri is barátkozott a nagymacskával
A 037-es egy kicsit későn érkezett, de így is elég jó volt egy márkavilágbajnoki címhez. A maga módján klasszul kinéző versenygépnek azonban volt egy elődje: ez a szedett-vedett prototípus, amelyben a típus összes szokatlan megoldása benne volt, de formatervező még nem látta.
Itt a Totalcarnál csak olyan rendezvényekre megyünk el, amiről írunk is, mert különben minek? De senki se higgye azt, hogy ezzel mindenki így van: egy csomóan nem is fotóznak (nálunk kvázi kötelező), így vagy a gyári fotósok munkájára hagyatkoznak, vagy csak simán jól érzik magukat, és utána tesznek az egészre.
Az ilyen csávóknak nagy könnyebbség, ha kapnak legalább egy oklevelet, mert van egy icipici emlékük egy olyan rendezvényről, ami esetleg jó volt – ha már ott voltak, és voltak olyan hülyék, hogy egy fotót sem csináltak. Ma már könnyebb mindenkinek, mivel a telefonokban egészen kiváló kamerák laknak, de régen ehhez még tényleg cipelni kellett egy fényképezőt a tégla-Nokia mellé.
Bár már én is túl vagyok a 25 éves évfordulómon és nem szoktam kidobni ezeket a szuveníreket, viszonylag kevés gyűlt össze belőlük. Ahogy a fiókomban turkáltam, még találtam egy-két olyat, amire nem is emlékeztem, sőt, még az irodában is hevert pár olyan oklevél, amiről elfeledkeztem. Kitúrtam hát az oklevelekhez tartozó eseményeket, nézzük, melyiket volt érdemes megtartani.
2003-ban mutatták be Az olasz melót, amiben már Mark Wahlberg, Jason Statham és Charlize Theron játszik, az egykori csapattagból főellenséggé előlépett figurát pedig Edward Norton alakítja. A film valójában az 1969-es, Peter Collinson rendezte változat amerikai remake-je, de ez senkit ne tartson vissza attól, hogy megnézze.
Nem puszta passzióból született a gumiégetés (burnout), versenykörülmények között többrétű haszna volt/van: magasabb hőmérsékleten a slickek tapadása is nagyobb, a gyorsulási versenyeken pedig így a legegyszerűbb felmelegíteni a gumikat. Ezzel párhuzamosan a pályára is bőven kenődik gumi, ráadásul a futófelületre ragadt kavicsok, csikkek és törmelék nagy része is eltűnik a művelet közben. (Alábbi videón, hogyan kell csinálni.)
2020 februárjában kiment ez a videóm a Youtube-ra, amit a Carvertical erőteljes megjelenése után csináltam. Azóta közel 600 ezer megtekintésnél jár. A videó után megkeresett a Carvertical, hogy szeretnének megismerni, de közbeszólt a Covid. Az azóta eltelt több mint egy évben időnként előkerültek, és folyamatosan presszionáltak, hogy reklámozzam őket. Minden videóba beágyazott reklámvideóban alaposan dokumentált jelentések vannak, sérült autók fényképeivel, a weboldalon a próbajelentésben is egy ilyen van, az ember jogosan gondolhatja, hogy ő is egy ilyen jelentést fog kapni. Most lekérdeztem pár autót, hogy önök is lássák, mire számíthatnak valójában, ha megrendelik a szolgáltatást.
Bár a Bajkál-tó jege a téli hónapok alatt úgy megvastagszik, hogy egy részén még márciusban is autózható marad, áprilisban már csak az önveszélyes őrültek hajtanak rá. Sok ilyen akad minden évben, sok autó, teherautó végzi emiatt a világ legmélyebb tavának fenekén, de ezekről a drámai eseményekről nem szokott felvétel készülni. Nem úgy annak a ZIL-nek a drámájáról, ami a napokban szakad jégbe a tavon.
A pótkocsikról sokféleképpen el lehet tüntetni az ömlesztett rakományt: a szeneskocsikról még lapátoltak; az önürítő vasúti kocsik a hasukon át eresztik a zúzott követ, kokszot, vasércet; a kamionok/teherautók pedig oldalra, vagy hátra döntve szabadulnak meg a tehertől. Nálunk valamivel kevésbé ismert, de borzasztó hatékony módszer, ha egyenesen a járműszerelvényt emelik fel mindenestül.
Az új M3/M4 testvérpár leleplezése után sokan azt várták, hogy a megosztó első lökhárító és a függőleges (dupla-koporsó) vesék jó alapot adnak majd a tuner cégeknek ahhoz, hogy az eredetinél jóval ízlésesebb, de minimum visszafogottabb dizájnokkal álljanak majd elő. Ám egyelőre pont a fordított helyzet látszik megvalósulni, már két olyan átalakításról is keringenek fotók az interneten, amiken az M3/M4 arcát varrták rá korábbi generációs BMW-kre. Egyik sem biztató, csak remélni tudjuk, hogy nem ragályos.
Korábbi Hiéna felhívásunkban azt kértük, hogy mindenki nézzen körül, hogy mi a legöregebb DOT-szám a környezetében. A DOT-jelölést 1980-tól használták három számmal, 2000-től néggyel. Az igazán koraiakat tehát a háromszámos nevezettek között kellett keresni, 0-ás vagy 1-es végződéssel.
Eberhard von Kuenheim, a BMW igazgatótanácsának elnöke a francia Paul Bracq-ot és a Bertonénél dolgozó Marcello Gandinit (tudják, aki a Shamalt is rajzolta) kérte fel, hogy tervezzék meg az első 5-ös BMW-t. A formaterv sokat merített Gandini korábbi kétajtós, kupé koncepciójából, a 2200ti Garmisch-ból. A fejlesztés a 60-as évek végén kezdődött és 1971-ben már készen is voltak az E12-es működő prototípusai.
Egyszerre vicces és bizarr videót szúrt ki a Jalopnik egy 1993-as ausztrál Supercars futamról. A videó maga is kilenc éve került a netre, de eddig valahogy nem fedeződött fel, pedig egy parádés bakit és annak következményét követi végig a Sandown 500-ról.
Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.
Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.
Nem lehet felmérni sem, hogy a gazdasági és emberéletekben mérhető kár mellett mekkora lelki, érzelmi terhelést, sérüléseket okoz a járvány. Családi tragédiák, létbizonytalanság támad sokakat, és azok is küzdenek a bezártsággal, akik amúgy szerencsés helyzetben vannak. Úgyhogy nem csoda, hogy új, online helyeken keressük a közösségi élményeket
Amennyiben azon elmélkedünk, hogy milyen autókat látnék szívesen a garázsban, vannak viszonylag könnyen megmagyarázható tételek, mint a Porsche 911-es vagy a BMW E46 M3. Ha már megvan a lendület, akkor elkezdek áradozni arról, hogy mennyire eszeveszett mód kéne egy kétszínű Lancia Thesis vagy egy olyan sárga gombóc, mint az A2-es Audi. A méltatlanul mellőzött, mágikus masinák közül viszont a Maserati Shamal mozgat meg a leginkább.
Még az év első napján került egy kanadai folyó jeges vizébe ez a szerencsétlen Chevrolet Silverado, amit szűk két hónappal később vágtak ki a vastag jégpáncélból. A mentőcsapat a napokban kiszórt néhány fotót a mentésről, és a jéggel együtt kivágott pickupról.
Itt a tavasz, itt az ideje a téli gumit ledobni, jöhet a nyári. Ha használt gumiról van szó, a következő mondatban biztos előkerül a DOT-szám. A DOT az a szám, ami megmutatja a gumi gyártási idejét. 2000 előtti gumiknál az utolsó három, 2000 utániaknál az utolsó négy számjegy mutatja a gyártás idejét. A három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Ez márpedig azért fontos, mert 6-7 évesnél öregebb gumit profilmélységtől függetlenül érdemes cserélni.
Érdekes videók keringenek a neten egy kínai völgyben kanyargó autós hídról, ami lényegében egy egyirányú pontonhíd, de mivel egy zárt állóvízen lebeg, szép kiterjedt hullámokat lehet indítani róla, ha egy nehezebb jármű gurul végig rajta. Például egy kisbusz:
A lengyel rendőrség adott ki a napokban egy januári felvételt egy autósüldözés bizarr jelenetéről. Egy akciófilmes értelemben klasszikus vonat előtt átférős, rendőrautót így lehagyós jelenet látható a videón egy ráadás mázlival.
Szüksége volt a show-ra, visszanyúlt hát a legjobb hagyományához a NASCAR, és 1970 óta először elhagyta a tükörsima aszfaltot. Illetve aszfalt nyomokban volt az amerikai autósport legnagyobb múltú szériájának hétfői versenyén, mélyen a több ezer köbméter salak alatt, amivel beterítették a bristoli ovált. Az eredmény:
Pénzügyi és arculati problémákkal nehéz 80-as évek elé nézett a Peugeot és Jean Boillot, a márka vezérigazgatója. Ekkoriban a Peugeot konzervatív márkának számított és már szükség lett volna valami átütő újdonságra, ami széles tömegeket szólít meg. Ebben az időben hagyott fel a navigátorkodással Jean Todt is, akit azonnal felvettek a Peugeot Talbot Sport első emberének. Utána a Scuderia Ferrari F1-es csapathoz ment, 2009-től pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
Szóval E12 1.6 benzines Corollám volt előtte, leginkább ehhez tudok viszonyítani. PErsze az azért jóval régebbi konstrukció (2002-es). Ezen kívül hosszabb-rövidebb ideig ültem, ill vezettem sógorom 3-as Focusát, és céges Skoda Rapidot, Opel Insigniát. Na ezeket már inkább lehet az I30-hoz mérni, évjáratban hasonlóak. Legelső megjegyzésem: az I30 valamennyi felsoroltnál finomabb, minőségibb, kisebb-nagyobb mértékben.
Van az a vicc a tollról és a német nyelvről: angolul pen, svédül penna, spanyolul pluma, franciául stylo, németül meg KUGELSCHREIBER. Na, a szállítmányozási célszerszámoknak is megvan ez a torz, eltitkolt unokatestvére: a Schnibbelwagen.