Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. május 14., 12:46 Módosítva: 2021.05.17 06:17
1104
20 hozzászólás

Érdekes fotókat szült az Egyesült Államok keleti partvidékének államaiban kialakult üzemanyaghiány. Konkrétan az attól kialakult félelem okozott pánikszerű felhalmozást a napokban, ami sokszor nem szakszerű, nem ritkán pedig ön- és közveszélyes. 

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 13., 10:22 Módosítva: 2021.05.15 22:48
744
0 hozzászólás

Nem meglepő módon a villanyautókra évek óta mindenkinél jobban rákapott norvégoktól jött egy lehetséges megoldás a villanyautózás egyik legnagyobb problémájára: a nehéz oltásra. Egy norvég cég, a Bridgehill fejlesztett egy oltótakarót, amivel a leghevesebb villanyautós tüzeket is el lehet fojtani, de legalább kontroll alatt lehet tartani, amíg jön a szakszerű segítség. Egy ilyen lepel akár harminc tűzre is jó lehet. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 17:47 Módosítva: 2021.05.18 23:14
16
2 hozzászólás

A Mohó Hiéna ezúttal igazán értékes nyereményt tartogat, de nem lehetetlen megszerezni, csupán néhány LED és pár jól meglőtt fotó szükséges hozzá. A feladat: világítsd meg LED-ekkel az autód, fotózd le és töltsd fel Instagramra! Íme egy extrém példa inspirációnak:

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 11:32 Módosítva: 2021.05.19 06:09
1207
19 hozzászólás

Nincs nagy titok az alábbi, Hollandiában felvett videó mögött. Amit látni, az egy tipikus példája annak, ahogy egy hátul hajtó 700 lóerős autót össze szokás törni fogalmatlanul. A 488 Pista sofőrje jól láthatóan meglepődött, amikor eltűnt a tapadás hátulról, pedig ez lesz abból, ha visszaváltást nagy gáz követ. A motor legnagyobb nyomatéka ugyanis 770 Nm, és kikapcsolt segédletek olyat kapott a két hideg gumi, amihez már nem volt elég a tapadás.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 20:14 Módosítva: 2021.05.19 06:09
151
5 hozzászólás

A Matchbox 1953 óta létezik, az első jelentősebb játékautó-gyártó a világon. A név Matchbox = gyufásdoboz az autók méretére utal. Itthon ráadásul nyugati termékként sokáig nehéz volt hozzájutni, ami szintén hozzájárult, hogy igazi játékikonná váljon.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 09:07 Módosítva: 2021.05.17 06:17
972
7 hozzászólás

A semmiből lett az internet balekja Andrew Brenner, Ohio állam egyik szenátori körzetének képviselője. A politikus egy videókonferenciára jelentkezett be látszólag az otthonából, de gyanús lett, hogy időnként jobbra-balra néz, és hogy az ingének feszül egy biztonsági öv.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 14:04 Módosítva: 2021.05.18 06:15
493
5 hozzászólás

Az eredeti Honda/Acura NSX már a maga idejében is a gyártó dicsfénye volt, ennek megfelelően vált azóta a gyűjtők kedvencévé: 15 millió forint körül jár a kínálat alja, de nem kell sokat kutatni a 100 millió forint fölötti darabokért sem. Ám nem minden példány kelendő: ha valaki szakértelem nélkül nyúl hozzájuk, nem csak az értéküket csökkenti, de a rajongói szívekben és látóidegekben is kárt okoz.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 19:51 Módosítva: 2021.05.11 09:13
1350
16 hozzászólás

2010 környékén már bőven lehetett érezni az amperszagot az autóipar levegőjében és erre a Mercedesnek volt egy nagyon látványos válasza. Fogták az akkori sportautójukat, a sirályszárnyas SLS AMG-t és kidobták belőle a V8-as motort. A helyére elektromos hajtást pakoltak azzal a céllal, hogy megmutassák, lehet izgalmas autót csinálni abban a jövőben is, amiben nincsenek dugattyúk és kipufogóhang. Kezdetben csak koncepció volt, aztán a 2011-es Párizsi Autószalonon megjelent az innovátoroknak szánt változat.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 16:29 Módosítva: 2021.05.14 06:24
177
19 hozzászólás

Épp Balló Marci Mercijét fotóztuk, amikor a nepperek gyöngye hamiskás mosollyal felpattintotta a csomagtartót, hogy láttam-e már ilyet? Számítottam én dinnyétől kezdve cukorrépán át mindenre, de az iPhone közvetlen anyai ági felmenőjére nem. Mert ugye amikor ezt a 123-ast gyártották, még nem volt facebook, hogy ráírjunk a haverokra, ha lerobbantunk az út szélén. Akkoriban még helyben kellett megoldani a felmerült gubancot, és bár a többség ilyenkor egyszerűen megpróbált leinteni egy másik autót, az igazi urak egyszerűen üzentek, hogy: hallod, hozz már benzint légyszi!

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 10:10 Módosítva: 2021.05.14 06:24
574
4 hozzászólás

Nem nehéz elképzelni, hogy Roman Abramovich mérgében egy Makarovval a plafonba ereszt néhány golyót, mert holmi nyomorult mediterrán hullámok miatt a középső lyukba kanyarodott a fekete nyolcasa. Bár az igazi sikk a márvány, a fa és a bőr, a Bugatti magára vállalta a feladatot, hogy modern anyagokkal és technológiával segítsen a kétségbeesett milliárdosokon: karbon biliárdasztal kínál 300 ezer dollárért (89 millió forint), ami automatikusan vízszintben tartja magát.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 07:24 Módosítva: 2021.05.14 06:24
1468
0 hozzászólás

Kevesen tudják, de nem a Wartburg motoros Melkus volt az első keletnémet sportkocsi: ez a cím a Lindner Coupénak jár, amelyet a korabeli 356-os Porschék mintájára készítettek: összesen 13 ilyen autó készült, és bár a nagy részük mára elveszett, két működő példányról biztosan tudunk.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 8., 09:20 Módosítva: 2021.05.11 18:33
224
1 hozzászólás

Enzo Ferrari szeme előtt csak a versenyzés lebegett és hiába vágytak a sikerek után Ferrarira a pénzzel tömött zsebű vásárlók, nem mindenki kapta meg a jobbik modorát mellé. A Commendatore tett is gőgös kijelentéseket és sokáig az orrmotoros versenyautót sem engedte el, éppen ezért a középmotoros 250 P-k mellett a 330 LMB-k is rajthoz álltak az 1963-as Le Mans-i 24 órás versenyen. Négy 330 LMB, vagyis Le Mans Berlinetta állt a startnál, de csak egy fejezte be a futamot, az is az is az ötödik helyen. Ezek közül csak egy autó volt jobbkormányos és ezt szerette volna újra elkészíteni a Ferrarikért rajongó Edward Carte. A projekthez 2010-ben vett egy 330 GT 2+2-t, de az elkészültét már nem élte meg.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 17:03 Módosítva: 2021.05.10 06:07
230
6 hozzászólás

Balatonakalitól néhány kilométerre északra, a festői fekvésű Dörgicsén helyezkedik el a Kaáli Autó-Motor Múzeum, amelyben az alapító Kaáli Nagy Géza professzor úr egy kivételes gyűjteményt állított össze. A látogató megcsodálhatja az ötven-százéves motorokat, autókat, mindezt igényes, hangulatos környezetben, profi vezetéssel. Minket Kaáli professzor és a kollégája, Nagy Péter kalauzolt el a kis túránkon. Ha kedvet kaptak a múzeum megtekintéséhez, kattintsanak ide időpont egyeztetésért. Higgyék el, nem bánják meg, mi biztosan visszamegyünk még! Tartsanak velünk!

6 hozzászólás
2021. május 6., 10:54 Módosítva: 2021.05.08 15:53
326
0 hozzászólás

Idén lesz húsz éve, hogy a 2001-es rali-világbajnokság véghajrájában, egy walesi erdőben rommá törte Ford Focus WRC-jét Colin McRae. A skót világbajnoktól nem volt ez szokatlan akkoriban, az viszont nem megszokott, hogy egy ilyen baleset törött alkatrészeit évtizedeken át őrizgessék. McRae navigátora, Nicky Grist megtette: eddig az irodája díszei voltak, most eladja őket. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 4., 10:05 Módosítva: 2021.05.08 07:19
3809
0 hozzászólás

Az utóbbi években sok építészeti rekord jött Kínából, nem egy közülük épp abból a Kujcsou tartományból, ahol hegyvidéke miatt szül érdekes megoldásokat az autópálya építési láz. Ez itt most a kommunista diktatúra legújabb büszkesége, egy hegyoldalba épített hurok.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 3., 17:42 Módosítva: 2021.05.08 07:19
222
3 hozzászólás

Már elavult forma volt a DB6-os, amikor az 1965-ös Londoni Autószalonon bemutatták, de talán ez senkit sem lepett meg, hiszen az Aston Martin már akkoriban sem a forradalmi dizájnról volt híres. Azért akadtak látványos különbségek a James Bond-filmekből ismert DB5-ös után, mint a hosszabb tengelytáv és a német Wunibald Kamm után elnevezett aerodinamikus Kammback fenék, mindkettő stabilabbá tette az autót.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 18:11 Módosítva: 2021.05.06 20:58
98
3 hozzászólás

Jaguar - mert megérdemlem... :D

Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.

Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 11:38 Módosítva: 2021.05.08 07:19
901
10 hozzászólás

Egy chilei benzinkút biztonsági kamerája vette fel ezt a parádés jelenetet a magában tankoló autós és az őt kifosztani érkező furgonos banda csatájáról. A találékony önvédelem oktatóvideója lehetne a mutatvány, ahogy lefagyás helyett szétkergeti a srácokat. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 00:07 Módosítva: 2021.05.06 06:27
2753
0 hozzászólás

Gyanútlanul futottam bele a Youtube-on egy szürreális járműről szóló 1953-as híradóbetétbe. A Rolligont akkor elsőként az amerikai hadsereg fejlesztői tesztelték egy öttonnás teherautó alá szerelve. A nagy ballonokon a jármű gyakorlatilag bármilyen akadályon átjutott, sőt, úgy hajtott át a feltalálóján, hogy annak közben mosolyogni is volt kedve, és persze simán túlélte a kalandot.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 1., 14:20 Módosítva: 2021.05.04 06:14
1562
8 hozzászólás
A Magyar Suzuki Zrt. 1991 áprilisi születése óta eltelt 30 év alatt a vállalat esztergomi üzeméből több mint 3,6 millió kész autó gurult ki: a jól ismert modellek (Swift, WagonR+, Ignis, Splash, SX4, Jimny, SX4 S-Cross, Vitara) mellett Subaru Justy-k, Opel Agilák és Fiat Sedicik is készültek itt, amik valójában persze átcímkézett Suzukik vagy közös tervezések voltak. Az évfordulóra a kötelező sajtóanyag felmondása helyett salátaformátummal készültünk: a válogatott szemelvények zöme a márka belföldi vonatkozásairól szól (illetve életkép); ám mivel a hazai gyártmányok lenyomatai ott füstölnek minden magyar retináján, a képekkel inkább a vállalat globális palettáját mutatjuk be, azt, hogy a Suzuki több, mint amivel mi itt, a kicsiny magyar ugaron azonosítjuk.

“Németh Miklós bejelenti, hogy Magyarország és a Szovjetunió hamarosan megállapodást köt a szovjet csapatok mielőbbi kivonásáról."
"Aláírják a Suzuki és az Opel gépkocsik magyarországi gyártását megalapozó szerződéseket.“

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 30., 18:17 Módosítva: 2021.05.08 07:19
277
1 hozzászólás

Sokan hallották már a gyári fényezés kifejezést, de nagyon kevesen tudják, hogy mit is jelent ez a kifejezés. Hogy lehetséges, hogy egy autó kétszer le van fújva, mégis gyári a fényezése.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 29., 17:04 Módosítva: 2021.05.02 13:15
1336
6 hozzászólás

1989 nyarán az ausztrál Wheels magazin címlapján keresztelték Godzillának a Nissan Skyline GT-R-t, és ez a név azóta is rajta ragadt. Meg is volt rá az okuk, hiszen akkoriban egyszerűen mindent megevett a versenypályán a turbómotoros, G-szenzoros összkerékhajtású japán kupé. Aztán teltek az évek, jöttek a számítógépes játékok meg a Halálos Iramban és a Skyline több generációnak égett be.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 15:19 Módosítva: 2021.05.02 11:39
673
6 hozzászólás

Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 14:56 Módosítva: 2021.05.03 06:14
403
0 hozzászólás

Korábbi posztunkban azt kértük, írjátok meg azokat a vicces/tanulságos/érdekes/emlékezetes történeteiteket, amikor nem indult a kocsi. Kaptunk egy nagy csokorral (Köszi!), majd a legjobbakat kiválasztva átadtuk a végső döntést, hogy melyik két író nyerjen Osram akkutöltőt vagy gyorsindítót. Íme a nyertes történetek, jó szórakozást!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 10:58 Módosítva: 2021.05.04 06:14
200
7 hozzászólás

Méghozzá nem is akárki, a Ferrari korábbi versenyzője, Jean Alesi ült a 312 B3-ban, amikor egy Lotus 77-tel falnak lökték Monacóban. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok