Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. május 27., 07:56 Módosítva: 2021.06.01 10:45
533
15 hozzászólás

Különös vandalizmusról ír az orosz sajtó. Ismeretlenek összefirkálták a szovjet űrsiklókorszak kevés megmaradt hagyatékának egy darabját, a kazah sztyeppén, egy bajkonuri hangárban pusztuló Buran egy példányát. 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 26., 13:24 Módosítva: 2021.06.01 10:45
127
7 hozzászólás

Számítógépes grafikák, kutatási elemzések és temérdek táblázat mellett már könnyű megmondani, hogy érdemes-e belefogni egy modell fejlesztésébe, de még ma is megkerülhetetlen az agyagmodell a véglegesítéshez. Innen nézve azért a prototípus építéséig eljutni felér egy masszívabb gátfutással. Tipikus mérnöki szabadidős projektnek indult az E36 M3 Compact is, de bőven volt mögötte magyarázat. Ennek ellenére nem lett belőle soha több egy prototípusnál.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 26., 11:51 Módosítva: 2021.06.01 10:45
887
9 hozzászólás

Walter Röhrl még 16 évesen kezdett egy olyan cég kereskedelmi igazgatója mellett, mely többek között törvényesen képviselte a regensburgi püspököt és idővel a főnök sofőrje lett, így évente nagyjából 120 ezer kilométert vezetett. 1968-ban indult el első raliján, aztán pár évvel később már jöttek azok a sikerek, amik legendává emelték, mindez azokkal az autókkal, amiknél durvábbak azóta sem születtek. Walter Röhrl generációk gyerekkori hőse és a mai napig szívesen ül be új sportautókba vagy akár olyan régi versenygépekbe, mint a Porsche 924 Carrera GTS.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 25., 16:37 Módosítva: 2021.05.31 06:15
1176
3 hozzászólás
Tarcsai László, ismertebb nevén Jakó, egy vele született mozgásszervi betegségben szenved, immáron 72 éve. Mindezek ellenére 45 éve részese a tokodi futball életnek, intézi a csapat ügyes-bajos dolgait. Sajnos önerejéből lehetetlen volt számára, hogy feljusson a Hegyeskőre, ezért a Tokodi Önkéntes Tűzoltó Egyesület tagjai segítettek neki, hogy mégis lenézhessen a csúcsról.

Az akciót Bánhidi László, Tokod polgármestere, önkéntes tűzoltó találta ki, ő így emlékszik:

Az egyik helyi turista posztolt egy képet a Hegyeskőről és az alá kommentelte Jakó bácsi, hogy szeretne egyszer feljutni. Ő már 71 éves, de egy vele született mozgásszervi betegség miatt kerekesszékben tölti a napjait, pár lépésnél többet képtelen sétálni. Ezért találtam ki, hogy segíteni kéne neki, írtam az egyesületünk tagjainak, akik persze egyből benne voltak. Kitakarítottuk az utat a sziklás szakasz aljáig, és a Piliscsabai önkéntesektől kértünk egy könnyűfém hordágyat, amivel onnantól el tudtuk vinni a csúcsig. Jakó bácsi nem tudta, mire készülünk, felhívtam a túra előtt, hogy otthon lesz-e, mert beszélnünk kell, nagyon meglepődött, amikor megjelentünk a terepjáróval és a tűzoltóautóval. 

A többit mondja el a videó, amit mindenképpen látni kell: 

3 hozzászólás
2021. május 25., 14:03 Módosítva: 2021.05.29 09:07
512
26 hozzászólás

Amíg a net erre fogékony fele évek óta a hírhedt durhami skalpoló híd alá szorult teherautókat számolta, Anglia mélyén, egy Nottinghamshire-i park mellett újra és újra feldagadó gázló elképesztő tempóban kezdte gyűjteni az áldozatait a lepukkant furgonoktól a drága prémiumautókig. Ez a videó itt egy kora májusi nagy eső után készült, és rögtön három szerencsétlenül járt BMW-vel indul.

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 24., 07:35 Módosítva: 2021.05.28 18:38
1036
1 hozzászólás

Richard Burns reményei a világbajnoki címre végleg eloszlottak a 2000 augusztusában történt finn futam nagy balesete után, de a szezonzáró nagy-britanniai futamon, a Port Talbot melletti Margam Country Parkban hazai közönség előtt győzelmet aratott. Kilencedik WRC diadalát ezzel a Subaru Impreza S6 WRC-vel, amihez azóta sem nyúltak hozzá.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 24., 07:34 Módosítva: 2021.05.28 18:38
824
26 hozzászólás

Nem értek az autókhoz, de sajnos kedvelem őket. Életem jelenleg egy merő káosz, ilyenkor szokás az embernek lelassítania és kapaszkodókat keresnie, de engem nem ilyen fából faragtak. Ha az élet citrommal kínál, akkor nyílt sebre kérem, lassan csorgatva. Különben is, ha boldog vagyok, autót veszek. Ha szomorú vagyok, autót veszek. Mivel úgyis mindenképp autót veszek, vettem egy autót.

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 17:58 Módosítva: 2021.05.27 19:32
301
19 hozzászólás

Egy tökéletes autó egy tökéletlen világban - BMW 335D

Hol is kezdjem... Az E92 coupe formája szerelem első látásra. Évtizedek múltán is büszkeséggel fogom mutogatni az unokáknak, hogy nekem volt ilyenem. Ha megtehetném, tartanék egy M3-at harmadik autónak.

Ha már lúd legyen kövér, gondoltam. Sajnos a legnagyobb benzinesek, pláne az M nem fért bele akkoriban. Így kötöttem ki egy biturbó dízel példánynál és abszolút nem bántam meg.

Te mit választanál?

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 17:00 Módosítva: 2021.05.27 19:32
1074
9 hozzászólás

Régen maga mögött hagyta a hülyegyerek korszakot az E30-as BMW, a korai darabok meg javában veteránná értek. A legnagyobb kincs mind közül az első M3-as, ami köré olyan vastag legendából húztak falat, hogy esélye sincs elkerülni az ikon státuszt meg az üveges tekintetű rajongókat. Hogy a BMW indulhasson a DTM-ben és az A csoportban, 5000 darab homologizációs autót kellett legyártaniuk, amit bőven sikerült megugrani, mert az M3-as egyértelmű siker lett.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 12:27 Módosítva: 2021.05.28 18:38
244
25 hozzászólás

Ha egy alapvetően határozatlan ember néz szembe egy borzasztó méretű kínálattal és egy szűkre szabott büdzsével, jól jön neki a tanács. Az ember én vagyok, a tanács meg a belsős levlistán az előzetesen felparaméterezett kollégáktól jött. Csak az olvashatóság miatt nyúltam bele, amúgy változtatás nélkül közlöm a beszélgetést, okuljon belőle, aki akar:

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 07:36 Módosítva: 2021.05.27 19:32
7029
0 hozzászólás

A BT harckocsik történetéről keresgéltem információkat a neten, amikor beleakadtam ebbe a furcsa kis járműbe. A Battle of Khalkhin Gol wikipédia-oldalon jött szembe, ami az oroszok és japánok csatározásairól szól a mandzsu-szovjet határon 1939-ből. Ahhoz képest, hogy milyen komoly harci eszközökkel illusztrálták az angol szöveg nagy részét, egész meglepően hatott ez a cuki kis kétüléses, vászontetős, bütykös kerekű roadster-szerűség, ami alatt magyarázó szövegként az állt, hogy „Zsákmányolt Type 95 felderítő autó.”

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 07:31 Módosítva: 2021.05.25 19:24
117
2 hozzászólás

Aki aktívan követi az ex-Top Gear műsorvezetőinek működését, rettentő türelmetlenséggel fogadhatta a Grand Tour negyedik évadát, amelyet váratlanul a koronavírus akasztott hasba: az első és a második rész premiere között egy egész év telt el, a harmadik forgatása pedig még el sem kezdődött. A showbiznisz viszont a karanténban sem szűnt meg, csak átalakult: a hatvan körüli Jeremy Clarkson megmaradt a majd 1000 Nm-es nyomatékú, összkerekes Lamborghiniknél, csak épp a setup nem egy V12-es sportautót takar, hanem egy sorhatos turbódízel traktort mezőgazdasági vontatót, egy R8 270 DCR-t, hogy egész pontosak legyünk.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Brit zsaruk bűzös titkai

2021. május 22., 17:08 Módosítva: 2021.05.24 13:49
192
7 hozzászólás

Igyekszem nem minden őrült Facebook-csoportnak tagja lenni, de van pár, amit valamiért elém dob az FB, és bár korábban fel sem merült az ötlet, hogy valami hasonló tematikájú csoportot keressek, mégsem bírok ellenállni neki. Az egyik ilyen csoport a Régi Brit Rendőrautóké („Old UK Police Cars” - tudom, nem teljesen pontos a fordítás, de azért ha érteni akarod a lényeget, szerintem érted). A másik hasonló, a „Rallye Service Vans” csoportbeli tagságomat könnyű megmagyarázni: perverz vonzalmam az Mk1 és Mk2 Ford Transitok irányába teljesen egyértelművé tette, mikor megláttam valahol, hogy van ilyen csoport, hogy be kell lépnem. Mert hogy a hatvanas évek végén, meg a hetvenes-nyolcvanas években számtalan gyári és privát csapat ilyen csőrös Tranyókra púpozta a gumikat, dobálta tele a rakterüket alkatrészekkel, aludtak benne a szerelők, pilóták. Persze nem csak ralikon, gyakorlatilag mindenféle versenyen ott álltak a legendás Csőrösök. És ha az embernek van csőrös Transitja, több is, akkor számára egy ilyen csoport tele van imádni való korabeli fotókkal.

Brit rendőrautóm ugyan nincs (jobbkormányos Transit mentőautóm viszont de :) ), ugyanakkor tudom, hogy a briteknél sok olyan járművet használtak a rendőrök, amik gyenge pontjaimra tapintanak. Például Transitokat, ugye. A nyolcvanas évek híradóiban kétféle brit rendőrautót láthatott az ember rendszeresen: a tüntetésekre kivezényelt, páncélozott, gumiszoknyás, rácsos ablakú Land Rovereket, meg a szintén, kívülről rácsozott „Riot Van”-eket („Zavargás Furgon”?), amik általában csőrös Transitok voltak. És hát volt sok Sierrájuk, Minijük, Caprijuk, Roverjeik, meg egy rakás baromi érdekes járgányuk. Roverről jut eszembe, aki nem olvasta anno a posztunkat a híres Rover-rendőrautós londoni száguldásról, a „Liver Run”-ról, az kattintson, szerintem imádni fogja.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 21., 17:01 Módosítva: 2021.05.27 19:32
9
19 hozzászólás

Elég lesz-e a hatótáv, tudom-e majd tölteni az autómat, mit csinálok, ha minden töltő foglalt? Ezek a kérdések fogalmazódnak meg az emberben, mikor elektromosautó vásárláson töri a fejét. Bennem is felmerültek ezek a gondolatok, ezért örültem, hogy kaptam majd egy hétre egy Volkswagen ID 3-at. Már régóta ki akartam próbálni, hogy mire képes egy elektromos autó a mindennapi használatban, mennyire nehezíti meg az ember életét a benzinkúthoz képesti hosszú „tankolás”, mennyire lesz nyűg használni.

19 hozzászólás
2021. május 21., 16:43 Módosítva: 2021.05.25 19:24
2576
9 hozzászólás

Virágkorukat élték a sebességrekordok a 80-as években, amivel sokan próbálkoztak vagy kicsiben a Bonneville sós síkságon vagy nagy tétet tettek rá máshol. Reeves Callaway sem tett másképpen, de ő inkább olyan veszettül gyors autót szeretett volna építeni, ami nem csak egyenes vonalban megy irdatlan módon, hanem hétköznap is használható marad, tehát rajta maradhat a rendszám.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 18., 07:30 Módosítva: 2021.05.21 13:54
152
4 hozzászólás

Csak pár kanyarig tartott az FIA gokart Európa-bajnokságának idei első versenye, aztán kirántották a mezőny java alól az aszfaltot. Konkrétan az OK-Junior kategória futamán történt az alábbi jelenet, amikor a hirtelen jött nagy eső egy kanyar alatt lenullázta a bajnokság mezőnyt. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 17., 18:49 Módosítva: 2021.05.25 19:24
362
7 hozzászólás

A villanyautók egyik sajátossága, hogy szinte teljes csendben üzemelnek, ám a gyalogosok védelmében sok helyütt - így az EU-ban is - követelmény, hogy valamilyen mesterséges hanggal hívják fel magukra a kallódó figyelmet. A gyártók ezzel együtt az utasokat sem hagyja cserben, nekik is jut valamennyi audio-élmény. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 17., 14:26 Módosítva: 2021.05.25 19:24
626
18 hozzászólás

A konzuli szolgálat honlapja így ír Dél-Afrikáról: “... közbiztonsági helyzete a nemzetközi összehasonlításban a legrosszabbak közé tartozik. (...) A rablások, betörések, gépkocsi eltulajdonítások nagy részét fegyveresen követik el, melynek következtében az ilyen esetek gyakran járnak személyi sérüléssel és vezetnek gyilkosságokhoz.” Bár a konzuli szolgálat gyakran túloz, az alábbi videófelvételen épp egy ilyen szituáció bontakozik ki: egy pénzszállító autóvá (CIT - cash-in-transit) alakított Toyota Land Cruiser 70 Series-t ér támadás a Johannesburgtól nem messze található Pretoriában, délelőtt fél 11 körül. 

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 16., 16:02 Módosítva: 2021.05.21 08:33
160
5 hozzászólás

Amilyen a francia. Elsőnek jó, de mást is kipróbálnál - Peugeot 208

20-as éveim elején jártam, egyetem után munkába járáshoz kerestem autót. Nekem az volt az alapelvem, hogy élethelyzetnek megfelelő autót kell választani. Akkor egyedül voltam, vidékre jártam dolgozni autópályán, városba nagyon ritkán akartam használni, így egy kis diesel autó mellett döntöttem. Tisztában vagyok az "idősebb" és a "modern" autók adta előnyökkel és hátrányokkal, de én a modern autók híve vagyok, így évjáratba max. 5 évet határoztam meg. Végül egy szerelő ismerősöm a Peugeot 208-ast javasolta, így e mellett döntöttem. Az internetet böngészve fájó szívvel konstatáltam, hogy javarészt 1.4-es HDI-ből van a legtöbb, ami meg van 1.6, az jóval drágább volt, így a kisebb lőerős (68) változat lett. A nagyobb lóerőnek jobban örültem volna, de első autónak ez is tökéletes, akkor azt gondoltam: majd a következő (így is lett :D).

Ilyen volt a 2015-ös ráncfelvarrás

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 16., 10:43 Módosítva: 2021.05.21 08:33
483
10 hozzászólás

Bár a meghekkelt Colonial Pipeline-on a napokban újraindult az ellátás, a rengeteg önveszélyes üzemanyaghalmozóról készült vírusfotó után ezt a rövid felvételt még nézd meg a műfaj királyáról és értetlenkedjünk együtt. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 15., 17:15 Módosítva: 2021.05.21 08:33
260
19 hozzászólás
Sokféle V8-as motor létezik, de tulajdonságaikat nagyban befolyásolja, milyen főtengely van bennük. Melyik a szerethetőbb a kettő közül, és miért?

V8. Azt, hiszem, elegendő csak kimondani ezt a betű-szám párost, és sokunknak máris nagyot dobban a szíve. Hallatán megigéző hangú, bivalyerős autók képe sejlik fel előttünk, és korántsem alaptalanul, hiszen szinte kivétel nélkül izgalmas típusok kaptak ilyen hajtást. Exkluzív BMW-k, Mercedesek mellett sportautók és – hogyan is lehetne kihagyni őket – amerikai típusok kaptak V8-ast. Csak, hogy talán a legismertebbeket említsem, a Chevrolet Corvette és Camaro, és persze a Ford Mustang.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 15., 15:51 Módosítva: 2021.05.24 09:09
813
2 hozzászólás

Megint virágzik a 80-as évek, és nem is nehéz rácsúszni a témára, hiszen zenében ott a synthwave, a Netflixen meg már évadok óta hódít a Stranger Things, és az emberben rögtön felvillan a kék alapon rózsaszínben úszó neon reklám. Meg aztán ott egy rakat legendás pilóta és ikonná érő autó a rali B csoportból, ekkor kezdődött a DTM aranykora, és talán semmi nem foglalja annyira össze a korszakot, mint a Ferrari Testarossa.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 15., 13:26 Módosítva: 2021.05.19 06:09
149
3 hozzászólás

Az USA déli felének jellegzetes embertípusa a redneck: a fogalom onnan ered, hogy a sok és kemény, szabadban végzett munka miatt vörösre ég szerencsétlen földművesek nyaka. Azonban a fogalom ma már egészen mást jelent, nagyjából a déli suttyó szinonimájává lépett elő. Előítélesen egyszerűsítve: fegyverek, lokálpatriotizmus, Trump, freedom.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 15., 11:25 Módosítva: 2021.05.23 18:00
345
5 hozzászólás

Robert Opron még 1965-ben kezdett el dolgozni a Citroën 2CV, vagyis a Kacsa utódján, aminek projektje EN101 néven futott és az elődjéből átemelt kéthengeres bokszermotor hajtotta volna. Az előzetes jövendölések szerint öt évvel később már tömött sorokban jelentkezhettek volna a 0,32 légellenállási együtthatójú kisautóra a vásárlók, de a célcsoporttól záporoztak a negatív kritikák.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 14., 17:01 Módosítva: 2021.05.16 21:10
116
0 hozzászólás

Sokan olvasgattuk a Csík vasárnapi szereléseit, néztük, ahogy felújítja a különböző öreg járműveit. Most egy olyan műhelybe látogattunk el, ahol főként olasz autókat újítanak fel üzemszerűen. Sokan gondolják, hogy van egy egész jó állapotú veteránjuk, csak kellene rá egy tisztasági festés, aztán kiderül, hogy az autó vasoxidból, gittből és évtizedeken átívelő tákolásból van. Jöjjenek velünk, nézzék meg miként dolgoznak a restaurátorok.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok