Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. március 27., 11:51 Módosítva: 2021.03.31 23:57
446
7 hozzászólás

Nem volt nehéz legendává érnie, hiszen az első M3-as azt az utat járta be, mint minden igazán híres sportautó. Homologizációs céllal készült, hogy a BMW megverhessen mindenkit a DTM-ben, vagyis a Német Túraautó Bajokságban. Ebben az időben tele volt velük a pálya, ellenfélnek pedig ott volt a Mercedes-Benz 190E Evo II.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 27., 07:34 Módosítva: 2021.03.31 09:16
442
0 hozzászólás

Láttak már műbőr bevonatú autót? Nem? Pedig létezik, de a Mohs Safarikaron ez a legkevésbé meglepő részlet.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 26., 17:01 Módosítva: 2021.03.28 07:08
2
3 hozzászólás

A fékportól megszabadulni nem ördöngösség, és ha egyszer eltávolítottad az évek alatt ráégett mocskot, után évente ismételve már sokkal könnyebben fog menni, és mennyivel szebb a kerék, ha nincs a küllők tövében a barnás fekete kosz. A gumiápolás sem rakéta tudomány, de sokan nem csinálják meg, mert az átgumizással járó kapkodásban nincs rá idő, utána meg elfelejtődik.

3 hozzászólás
2021. március 26., 16:54 Módosítva: 2021.03.28 12:52
165
2 hozzászólás

Az elektromos autóknak egyik nagy problémája a rövid hatótáv, a másik pedig az, hogy a villamos energia a termelők összetételétől függően (pl. szénerőművek nagy aránya) akár ugyanolyan szennyezőek is lehetnek, mint a hagyományos motorral szerelt példányok. Ám mivel a címben említett szigetcsoport hosszában csupán 130 kilométer, az úthálózata pedig összesen 1042 kilométer, a hatótáv-para erősen indokolatlan, vagyis egy pipa már megvan. Hála az árapály-erőművek táplálta EV-töltőknek - amelyeket nemrég telepítettek - , viszont már a második problémát is kihúzhatják a shetlandiek, mivel teljesen megújuló forrásból tölthetik az elektromos autóikat.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 26., 14:38 Módosítva: 2021.03.30 06:34
1446
8 hozzászólás

Egy digitálisan felújított (színezett, 4K-s felbontás, 50 képkocka/másodperc) felvételsor jött ki nemrég az emberiség máig legnagyobb repülő szerkezetének, a Hindenburg léghajónak 1937-ben történt tragédiájáról. A darabos, fekete-fehér képeken is drámai katasztrófa így átélhető igazán, de nem csak a hajó színes tűzhalála miatt érdemes végignézni a felújított képkockákat, mert legalább annyira magával ragadó a 30-as évek New York-ja a hajó alatt, vagy a kormos roncskupac a videó végén. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 23., 16:46 Módosítva: 2021.03.28 19:41
306
0 hozzászólás

A márkakupák jó oldala, hogy a - szűk határok között - egyenlő technika gyakran eredményez szoros meccseket. Az olyan abszurd mértékben szoros befutó, mint amilyen a Global MX-5 Cup hétvégi, sebringi versenyén történt viszont még ebben a műfajban is példátlan. Ilyen az, amikor 13 ezred másodperc van az első és a harmadik autó között:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 22., 13:30 Módosítva: 2021.03.31 12:27
2038
10 hozzászólás

Lehetetlen menőbb BMW-t találni az eredeti 8-asnál. Mert kényelmesebb, gyorsabb és jobban vezethető van bőséggel és megbízhatóbbat sem nehéz találni, de az E31-est elég csak meglátni és rögtön megvan, hogy ez valami olyan, amiben sem tréfát nem ismertek, sem határokat.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 21., 19:26 Módosítva: 2021.03.23 17:54
3 hozzászólás

Minden sorozatnak kell egy jó pilot, vagyis az az epizód, ami felveti a problémát, megteremti a feszültséget, vagy csak meghozza a kedvet a további nézéshez. Azt hiszem, a Tulaj a Pályán sorozatunkhoz kellően erős neveket hoztunk össze: az első epizódban Michelisz Norbi, aztán a Becsületesnepper, Karotta, majd Ágó Béla mutatta meg, mennyi idő alatt érnek körbe a szlalompályánkon. 

Viszont ez egy népi játék, és az egész felvetés alapja az, hogy ti, az olvasóink és a nézőink gyertek el, és érezzétek jól magatokat. Így egy szerencsésebb napon kivonultunk a Groupama Tanpályára, és felvettünk 18 lelkes jelentkező futamát, ezeket mostantól minden hétfő este hatkor láthatjátok a Totalcar.hu címlapján, és a Youtube csatornánkon. Lesznek ritka, és érdekes autók, valamint teljesen átlagos, lakossági gépek. Lesznek őrületes körök gyenge autókkal, és kevésbé gyorsak nagyon erősekkel. Honda NSX, Tesla Model 3, Ford Focus RS, Suzuki Ignis... lesz miért izgulni. 

3 hozzászólás
2021. március 21., 17:47 Módosítva: 2021.03.26 06:18
114
8 hozzászólás

Amikor 2019 áprilisában megvettem a 330 kabriót, még sehol nem volt a világot home officeba száműző kórság, könnyű volt csillogó szemekkel, tejszínhabszerű felhők alatt kanyargó utakon, madárcsicsergős suhanásokat vizionálni minden alkalommal, amikor ránéztem. Olyan kacifántos út vezetett a 330-asig, hogy ezt a kifejtős kérdést majd egy másik esti gépelésre hagyom. Hiába volt már meg lassan tizedik éve a 316i, a hathengeres kabrió a polgári kínálat ellenkező fele, egy teljesen másik karakter. Szóval ötletem nem volt, milyen BMW-t veszek megint a nyakamba.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 21., 15:38 Módosítva: 2021.03.25 18:29
528
4 hozzászólás

Még terepjáró forma, de már inkább SUV - Honda CR-V

Az első ülések támláját teljesen leengedve és a hátsó üléseket hátratolva ággyá alakíthatóak (a hátsó ülések kb 40 fokban dönthőek hátra). Ezt már ki is próbáltam, két napot töltöttem el így a Balaton mellett. Nagyon hangulatos és meglepően kényelmes. A csomagtartó alja egy összecsukható asztalt rejt, 3 NDK-s székkel kiegészítve, ment is a piknik nyáron.

A terepjáró képességeit csak finoman teszteltem, sárban csúszkálástól kapcsol az összkerék, és tud mosolyt csalni az ember arcára.:) A tél folyamán volt szerencsém a hegyekben havas úton elakadt autóstársat is kihúzni szorult helyzetéből.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 21., 13:37 Módosítva: 2021.03.26 09:18
47
3 hozzászólás

Geraldine Elisabeth Carmichael, született Jerry Dean Michael történetében az a döbbenetes, hogy nem kitaláció. Vannak ilyen sztorik, és az utóbbi időben nagyon ráálltam arra, hogy a forgatókönyvírás primkó sémáiból kiszakadva valóban megtörtént történeteket nézzek. A másik szempont: mivel nem rendelkezem végtelen idővel, fontos, hogy egy sorozatnak legyen vége. A mai sorozatok esetében a következő a helyzet: ha sokan nézik, soha nem lesz vége, ha kevesen, akkor meg félbehagyják. Ha pedig eleinte sokan, majd egyre kevesebben, akkor egészen sok évad után engedik el a gyártók a fenébe a történetet. Na kis barátaim, nekem erre nincs időm, hogy a végén jól átverjetek, inkább felfedeztem magamnak a minisorozat műfaját, ami röviden annyit tesz: ez egy olyan sorozat, aminek van vége. És azt is tudod, hogy hány epizód múlva.

A fenti módszernek van egy hátránya: gyakrabban kell gondolkodni, hogy mit nézzen az ember. Pont egy ilyen gondolkodásnál jött szembe az HBO Go nyitóképernyőjén a Hölgy és az autó (eredeti címe: The Lady and the Dale) című minisorozat, csak négy epizód, ez kell nekem! A képen egy furcsa nő egy furcsa autóval, a ruhák tiszta hetvenes évek. És dokumentumfilm egy autógyárról? Egy autógyár, amiről nem is hallottam? Micsoda? Nézzük csak!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 20., 18:11 Módosítva: 2021.03.23 17:55
144
1 hozzászólás

A március 14-én tartott Festivals of Speeden mutatták be a Kia Stinger GT-C-t, amit az orlandói Kia City megrendelésére készített a cég saját Motor Vehicle Performance részlege. Állításuk szerint csak egyszeri promó-darabnak szánták a modellt, de az elejtett félmondatokból - amelyek szerint tesztelésre szorul még - , akár egy kisebb széria legyártása/átalakítása sem elképzelhetetlen.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 20., 11:47 Módosítva: 2021.03.22 19:05
355
3 hozzászólás

Novoszibirszkben kemény a víz - főleg télen. A Bajkál-tó - Urál-hegység - Ürümcsi háromszög közepén található város már vastagon Szibéria, másfél millióan lakják, tehát olyasmi Budapestnek lehet elképzelni, ahol állandóan tél van és minden kerület Kispest. Normál esetben nem nagyon emlékeznénk meg róla, ámde helyben székel az egyik leghíresebb orosz Youtube-csatorna, a Garage 54. Ők azok, akik ólommal öntik fel a gumikat, Colgate-et tesznek a motorba olaj helyett, plexiből gyártanak olajteknőt, satöbbi, szóval egy Lada-bázisú, autós Állítólagként (МытхБустерс!) működnek.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 19., 17:00 Módosítva: 2021.03.22 18:27
3 hozzászólás

Vannak az autókereskedelemben különböző ágak, van, aki személyautókat árul, van, aki 3.5 tonnás kisteherautókat, van, aki nagy teherautókat, kamionokat, darus autókat, stb. Ezek között az ágak között nem nagyon van átjárás, minden ágnak megvannak a maga sajátosságai, és ezeket csak az tudja, aki napi szinten benne van. A legkevésbé ismert a vetaránozás. A veteránoknál sokszoros különbségek tudnak lenni az állapot miatt, nem mindegy melyik évjárat, egy fényezés jelenthet nagyon speciális kiadásokat, amik sokkal többet érnek, de rengeteg egyéb buktatója is van. Óriási pénzeket lehet rajtuk keresni és bukni is. Vannak ebben az üzletben is profik, akik egy autón tudnak másfél millió eurót keresni.

3 hozzászólás
2021. március 19., 10:18 Módosítva: 2021.03.22 16:36
4645
6 hozzászólás

Az emírségek beli rendőrségek milliárdos flottáiról teljesen nyilvánvaló, hogy csak hivalkodásra vannak, a sejkek presztízsének emelésén kívül semmire nem valók a Bugattik, Astonok, Ferrarik, és nem, a nagy sebességű üldözések sem ezekkel történnek. Persze van a sportautóknak nobilis felhasználása is, Olaszországban például Lamborghini Huracánnal szállítják a transzplantációra szánt szerveket, és most a portugál kollégák is hasonló projektbe fogtak.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 18., 17:22 Módosítva: 2021.03.21 11:01
1467
39 hozzászólás

Sokan nem ismerik el, de ha az érzelmeket kivesszük az egyenletből, a villanymotorok egyszerűen jobbak a belső égésű társaiknál. Meglepetésre egy egészen váratlan helyről érkezett most ez a beismerés: a Lamborghini ezután inkább a kezelhetőségre és a jobb vezetési élményre fog fókuszálni a nagyobb végsebesség és jobb gyorsulás hajhászása helyett.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 18., 12:43 Módosítva: 2021.03.20 18:35
29
2 hozzászólás

Elektromos autókra szabott kategóriát indít Amerika egyik leghíresebb off-road versenye, a Mint 400, amit Hunter S. Thompson korszakos könyve, a gonzóvanabík kiskátéja, a Félelem és reszketés Las Vegasban ismertetett meg a világgal. A levédetett nevű “Great American Off-Road Race” esemény Amerika veleje, a járdán satnya papucsos szajhák, portugál fotósok és szelfi-bloggerek között emberek tízezrei nézik a Fremont Streeten és a Stripen felvonuló versenyautókat, mielőtt azok beleerőszakolnák magukat a 400 mérföldnyi szálló porba.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 17., 14:45 Módosítva: 2021.03.19 14:44
1368
22 hozzászólás

Michael Jordan minden idők legsikeresebb és legismertebb kosarasa, ez kétségtelen. Ő az, akiről még az is tudja, hogy kicsoda és mit csinált, aki soha nem nézett rá egy labdára vagy háttal ült az NBA meccsnek, amikor a tévében ment. Nekem is leginkább az 1996-os Space Jam után volt meg Jordan, aki akkorra már egyértelműen a csúcsra ért.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 12:05 Módosítva: 2021.03.22 06:13
125
4 hozzászólás

Több ízben is megénekeltük már Gordon Murray T.50 XP2-es prototípusát, de eddig vagy csak képeket és rajzokat láthattunk róla vagy mellette állva beszélt róla maga a főmérnök, és magyarázta el a különböző aerodinamikai és egyéb zaftos technikai megoldásokat. Most viszont végre a Top Gearből ismerős dunsfoldi tesztpályán is megjáratták a T.50-est, igaz, egyelőre kesztyűs kézzel bántak vele.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 14., 17:33 Módosítva: 2021.03.19 10:40
143
8 hozzászólás

Holysmoke autót vett, amibe befér a minden. Is. - Dacia Lodgy

Hely az hatalmas benne. A spórolás viszont nagyon látszik. Minden burkolata műanyag. Igaz, újrahasznosítható, a gyerekkezek és lábak miatt nekem kicsit szimpi is, mert nagyon könnyű takarítani. Az ablakemelő gombjai nem világítanak, de az izzó és a kábelezés benne van, egy pár érvégsaruval és darab vezetékkel 5perc alatt megoldható.

Tolató lámpa csak egy oldalon van, a másikon pedig ott az üres búra a foglalattal, kábelezés nélkül. A kormány mögötti vezérlőszervek Clioból jöttek, a világítás kapcsoló nem kapott relét, a teljes áram keresztül megy rajta, emiatt gyakori probléma az, hogy elolvad. Ezt a Lodgy csoportban láttam már többször is. Utólagos kapcsoló relé beépíthető, kb 5000 HUF. 

Bende Tibinek nagyon tetszett

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 14., 10:49 Módosítva: 2021.03.18 18:36
647
0 hozzászólás

Az Auto Union versenysikereivel a II. Világháború előtt tele volt a világsajtó, azt azonban kevesen tudják, hogy a program, ha más keretek közt is, de a háború után is folytatódott. Ferdinand Porsche tervezett egy utolsó középmotoros versenygépet, amely azonban meg sem próbálhatta betölteni eredeti küldetését, megverni a világ leggyorsabbjait.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 16:30 Módosítva: 2021.03.18 18:35
780
20 hozzászólás

Elterelte a figyelmem. Amikor megvettem, a felfedezett hibák a fagyott vízfelszínen lévő nádasként hevertek előttem, és mire lerágtam szinte az összes szálat, nem gondoltam arra, hogy kitavaszodhat. Így aztán mikor már azt hittem, hogy minden hibát bekebeleztem, beszakadt alattam a jég, ledöglött az eddigi legdrágább autóm. A szégyenérzetet fokozza, hogy egy luxusautóról van szó, enyhítő körülmény, hogy az első tulajdonosa még egy dinoszaurusz lehetett.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 13:29 Módosítva: 2021.03.21 07:58
682
6 hozzászólás
Már leírva is riasztó, de képen talán még megrázóbb az Alexandre Danton francia művész által átalakított 1971-es Porsche 911T.

Az autó egyedi alváza a felkoncolt Porsche karosszériát és a turbós, 6.75 literes Bentley V8-ast is befogadja. A motor egy Bentley Mulsanne Turbóból származik, és 300 lóerőt küld az automata váltón keresztül a hátsó tengelyre. A hajtást, a felfüggesztést és az autó alkatát figyelembe véve nem a másodpercek faragása volt a cél, mint inkább a művész önkifejezése. Az autó stílusa is ennek megfelelően tömény automotív eklektika, nemzeti vegyes: a karosszéria német, a motor brit, a hot rod mivolt amerikai, az építő pedig francia.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 10:55 Módosítva: 2021.03.18 18:36
534
9 hozzászólás

Tudom, sokan elintézik annyival, hogy ez a ronda Megane. Tudod, a kacsaseggű, aminek olyan hülyén van vége, egyszerre hirtelen és lejtősen. Tudom én, hogy furcsa és szokatlan, de pont ettől nagyszerű. Kevésbé célszerűen, mint a Multipla, ez tagadhatatlan, de a Megane szerintem őrület jól néz ki a maga vagány avantgardságával. Az RS-ben pedig pont azok vannak benne pluszban, amitől egyszerűen kell.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 19:54 Módosítva: 2021.03.14 00:03
0 hozzászólás

Nálunk Magyarországon nagy hagyománya van annak, hogy minden menthetetlen roncsot eltákolunk a következő műszakiig, aztán ha már tákolással se vizsgázik le, akkor jön a jó öreg húszezres. Biztos meg tudnám találni azt a vizsgabázist, ahol ez is levizsgázott volna, de én ezt nem próbálom meg. Ennek a kocsinak most van vége, de csak az utcai forgalomban. A következő 24 órás versenyen egy három ajtós Swifttel indulunk, oda még tökéletes lesz alkatrésznek, és csak dicsőségesebb kimúlás az, ha a versenysportban végzi, mint bekockázva öntödei alapanyagnak. Nézzük meg milyen állapotban van a donor.

Szólj hozzá!

Rovatok