Totalcar Vakbarát Hírportál

2021. február 24., 14:21 Módosítva: 2021.02.28 16:21
363
0 hozzászólás

Nyolcévesen apja Triumph 2000-esét vitte el pár körre a házuk melletti mezőn, aztán néhány évvel később már a legjobb 17 év alatti pilótának választották. Richard Burns, a brit raliversenyző tapasztalt pilóta volt, amikor a ‘90-es évek elején a Subaru ralicsapatához került. 1996-tól két éven át Mitsubishi Lancerrel indult a WRC-ben, 1999-ben azonban visszatért a Subaruhoz. Ennek örömére épp úgy limitált szériás modellel ünnepelték meg, mint Tommi Mäkinent a Mitsubishinél.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 23., 10:36 Módosítva: 2021.02.28 07:31
317
1 hozzászólás

Több szempontból is történelmi videót adott ki a NASA a Perseverance marsjáró múlt csütörtöki landolásáról. Már önmagában a tény történelmi, hogy mozgókép rögzült egy marsi landoláson, de készült mindez egy folyamatában is teljesen újfajta, sikeres landolás közben. Az amerikai űrügynökség hétfőn a hétperces landolás utolsó három és fél percének képeit tette közzé pazar minőségben.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 22., 17:20 Módosítva: 2021.02.28 07:31
339
8 hozzászólás

Kényelmetlen beszállni, nem lehet kilátni belőle egyik irányba se, az ablakán nem fér be egy nyomorultabb sajtburger és a motor időnként mindent megfőz maga körül. Ennek ellenére a Lamborghini Countach csodálatos autó és bármikor szívesen tolatnék vele a küszöbén ülve, hogy aztán órákig nézegessem. Marcello Gandini megrajzolta ezt a végtelenül egyszerű ék alakú autót és te minden alkalommal széles vigyorral nézegetted a Turbo rágó kopottas képén. Ferruccio Lamborghinit viszont nem volt olyan könnyű rábeszélni.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 21., 10:48 Módosítva: 2021.02.28 07:30
369
13 hozzászólás

Minijeti a hegyről - Suzuki Swift

Városi használat során számomra elegendő volt a motorteljesítménye, a beépített lágyhibriddel, ha kell szedi a lábát, ha viszont nem sietsz, fogyasztásban szépen meg tudja hálálni. Autópályán nyugodtan számolhatsz azzal, hogy 120 felett már dolgozni fog, legalábbis az 1.2-es szívómotor 5. sebességben már bőven 3000 felett pörög, és hát szomjas is lesz... Már ha annak lehet nevezni pályán az 5.7-5-2-es fogyasztást 130nál.

Mi? Ja, hogy hibrid? Ja hát azt felejtsd el. Annyit takar a lágy hibrid, hogy amikor gyorsítasz, belehajt a motorba, és evégett "kevesebb" üzemanyagot fogyaszt. Hidd el, nem fog. Csupán annyit érzel helyette, hogy... hogy mondjam, laikusként... ha van az akksiban töltés (erre még kitérek) akkor jobban húz gyorsításnál...

Winkler és mild hibrid

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 21., 07:19 Módosítva: 2021.02.24 21:19
157
10 hozzászólás
Kaptál már karácsonyra autót? Igazából persze én sem, mégis van annak szépsége, hogy a Mini december 18-án érkezett haza. De nem ám olyan egyszerűen, mint ez a mondat sugallná, mert bár a vizsgabázison úgy tűnt, minden rendben, a hazaút rejtegetett csapdákat. Ugyanis másfél kilométerre a rajttól egyszer csak megállt.

Egész eddigi életemben ahhoz szoktam hozzá, hogy fülelek vezetés közben a gép zajaira. Figyelek, és ha valami gyanús hang üti meg a fülem, rögvest bajt szimatolva kezdem kutatni, mi mehetett tönkre. Ez még a modern, de hozzám tizenéves használtként kerülő kocsikon is működik, viszont mikor életemben először vadonatúj autóm lett, az volt talán a legkiemelkedőbb élmény vele kapcsolatban, hogy végre nem kell figyelnem. Hiszen nem fog meghibásodni, ha meg mégis, hát garanciális. Na, ha van ennek a számegyenesnek ellenpontja, azt a karácsony előtti péntek délután éltem meg, amikor először indítottam be az ismét közlekedésre alkalmasnak nyilvánított Minit.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 20., 18:51 Módosítva: 2021.02.24 21:19
1061
8 hozzászólás

Az ipar, a gyártástechnológia mindig az egyszerűsítésre törekszik, de ennek ellentmondani látszik az egyre gyakoribb osztott lámpadizájn: egy külön csíkba költöztetik a nappali menetfényt, és egy alacsonyabban elhelyezett egységbe a fényszóró maradékát. Bár a megoldásra példaként a Citroën ugorhat be elsőre, a terjesztéséből minden náció és márka kiveszi a részét: a Hyundainál egészen avantgard lámpákat rajzolnak manapság, a Nissannál a Juke jeleskedett, de a Mitsubishi is kezd ebbe az irányba mozdulni, lásd az új Outlandert.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 20., 16:57 Módosítva: 2021.02.24 21:19
95
2 hozzászólás

A minap írtunk a fejlesztésének végén járó Rivian pickup könnyed terepezéséről, a közvetlen konkurens Lordstown Motors viszont még távol van ettől a fázistól: hóban, jégen rodeóznak az Endurance nevű pickup karosszéria nélküli platformjával. A cég CEO-ja, Steve Burns rögtön a videó elején elsorolja a tervezés-gyártás szakaszait (prototípus, alfa, béta, előgyártott, gyártásra kész), és kiemeli, hogy ők épp az alfa változatnál járnak, ahol a tartósságot tesztelik. A videó is ilyen gyilkos szellemiségben készült.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 20., 09:27 Módosítva: 2021.02.22 19:12
395
3 hozzászólás

Egy korábbi epizódban mutattuk már Borsa kollégám felrobbant Skyline motorját, amitől nem volt túl boldog akkor. Utána megjött az autó Japánból importált új motorja, ami egy legendás Toyota 1JZ, soros hathengeres turbó motor. Ebben a részben nemhogy bekerült a helyére, de meg is szólalt, nem is akárhogy!

3 hozzászólás
2021. február 20., 09:19 Módosítva: 2021.02.22 19:12
483
22 hozzászólás

A Passat-történetet ott fejeztem be, hogy végre működött a sok évig használt 1,8T helyére vásárolt egyhatos szívó, amellyel több gond volt eddig, mint a bonyolultabb turbóval. Végül is sikerült egy éven belül kinyírni, igaz nem pont úgy, ahogy számítottam rá, és a megoldás sem a tervezett lett. Pár ismerősöm már jelezte, hogy nagyon beakadt nálam ez a Volkswagen Passat B5.5 téma, megakadt a tű a lemezen, hogy mindig újrajátszom. Hajthat az észszerűség, a kíváncsiság, vagy, hogy legyen miről cikket írni, ami akárhogy is, de tapasztalattal szolgálhat minden Passat 5.5 tulajdonosnak, sőt használtautó-tulajdonosnak, mert mindenféle történet megeshet velünk, hiszen az autók gépek, amelyek elromolhatnak, és emberek szerelik őket, akik hibázhatnak.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 19., 15:33 Módosítva: 2021.02.23 17:16
2 hozzászólás

Diego Maradonát minden idők egyik legjobb játékosának tartják. Kétségtelenül ő az, akinek a nevét az is tudja, aki focilabdát is csak képen látott. 2020 év végi halála után háromnapos nemzeti gyászt hirdettek Argentínában és ravatalozását több tízezer ember kísérte. Állítólag minden argentin kocsmában volt fenntartva neki egy szabad asztal és ez a hatalmas tiszteletet köztudott drogproblémái sem tudták elhomályosítani.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 19., 10:00 Módosítva: 2021.02.22 19:12
558
1 hozzászólás

Jack Boyd Smith Jr. sikeres befektető és imádja a veterán autókat. Van neki egy halom ritka vagy csak simán gyönyörű autója, amikkel rendre megjelenik a Pebble Beach Concours d’Elegance-on, a világ egyik legnevesebb autós szépségversenyén. Mind közül egyértelműen az 1933-as Packard Twelve Coupé a kedvence. Ilyen autóból összesen ötöt gyártottak, de csak kettő létezéséről tudnak.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 18., 16:59 Módosítva: 2021.02.23 06:11
354
2 hozzászólás

Minden terepezős videó sajátja a zaj: a Utah beli Hell's Revenge-en V8-as Wranglerek, Szibériában Land Cruiserek és UAZ-ok, az Öböl menti dűnéken turbós Patrolok zúgnak, így joggal zavarja az embert a Rivian elektromos pickupjából jövő csend. Csak a kerekek és a szétszórt kövek csapnak zajt.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 18., 12:20 Módosítva: 2021.02.22 19:11
40
3 hozzászólás

Ausztrália ásványkincsekben meglepően gazdag ország, a világ évente feldolgozott vasércének mintegy 40 százalékát odalent bányásszák. A foglalkoztatottak 2 százaléka dolgozik az ágazatban, ám a közelmúlt kezdeményezései alapján úgy tűnik, hogy a munkások egy részének veszélyben a megélhetése: több, az országban működő bányatársaság úgy döntött, a megterhelő és monoton járművezetői munkahelyeket automatizációval váltják ki. Szerencséjükre ennél többről van szó.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 17., 16:08 Módosítva: 2021.02.21 07:26
3464
20 hozzászólás

Alig futott LaFerrari, Enzo és F50-es is van abban a Ferrari-gyűjteményben, amit a négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel kisöpör éppen a garázsából. Nehéz nem szimbolikusnak látni a lépést azután, hogy a német egy csúnya szakításon van túl az olaszokkal.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 17., 11:10 Módosítva: 2021.02.19 15:35
156
0 hozzászólás

Pár nap híján sikerült a balatoni hummeresek legendás jégbeszakadásának kilencedik évfordulójára időzíteni ezt a hasonló eredménnyel végződött vagánykodást. Egy holland csatornában hozta össze a felvétel főszereplője, akinek hála nagyjából sejthetjük, hogyan nézhetett ki, amikor 2012 egy februári napján nekimentek a Balatonnak a H2-esekkel. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 16., 13:08 Módosítva: 2021.02.19 14:10
27
1 hozzászólás

Ugyan sem a tömegbaleset, sem a szoros befutó nem idegen az oválpályás versenyektől, a NASCAR vasárnapi futamán, a Daytona 500-on mégis olyan történt, ami Amerika imádott szériájában se gyakran esik meg. Két csoportos bukás is jutott az utolsó körökre, a második épp az utolsó kanyarokban érte a mezőnyt. A legelejéről indult és szoros befutót szült. 

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 15., 17:16 Módosítva: 2021.02.22 19:11
293
16 hozzászólás

Az angol money.co.uk keresőszavak alapján végzett elemzést a luxusautók népszerűségéről, amiben arra jutottak, hogy nem az olyan hagyományos márkák modelljei a legvágyottabbak a piacon, mint a Rolls-Royce vagy az Aston Martin, hanem a Tesla, azon belül pedig a Model S.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 15., 14:18 Módosítva: 2021.02.19 08:12
161
0 hozzászólás

Hetes erősségű földrengés rázta meg Japán észak-keleti részét február 13-án. Bár a 2011-eshez hasonló katasztrófa nem történt, a driftvilágot azért érte némi megrázkódtatás: földcsuszamlás rongálta meg a sport Fukushima prefektúrában található szentélyét, az Ebisu Circuit-et.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 14., 18:14 Módosítva: 2021.02.19 06:14
411
13 hozzászólás

30 évesen is szépen ketyeg! Méltósággal öregszik... - Audi 80

Ha ilyen autót szeretnél vásárolni, sajnos nehéz őket megtalálni, nagyon sok szerencse és kitartás kell ahhoz hogy meg tudj vásárolni egyet magadnak. Én is jó fél-egy évig kerestem mire megtaláltam a sajátomat, nagyon szűk a kínálat, ugye egyrészt lassan 30 éves autókról beszélünk tehát sajnos elég sok a bontóban végzi esetleges vadkár/GTK stb miatt, vagy ugye mert nem kívánja eladni az adott tulajdonos mert nem talál nála jobbat.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 14., 07:58 Módosítva: 2021.02.19 08:11
543
0 hozzászólás

A Lotus 900-as sorozatú motorjainak Wikipedia oldalán jártam a minap – nyilván valami adat kellett, vagy munkához vagy szórakozáshoz. Ott akadtam bele egy szűkszavú utalásba, amely szerint a sok sportkocsi mellett egy szedán is készült ezzel a motorral.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 13., 17:18 Módosítva: 2021.02.18 17:25
863
3 hozzászólás

Ameddig az autók javarészt létravázra épültek, addig a karosszériaépítő műhelyeknek is több feladat jutott, hiszen mindig volt egy igényei szerint megrajzolt formatervre vevő tehetős úr. Aztán jött az önhordó karosszéria és a gondosan megtervezett, egyre hatékonyabbá és egységesebbé tett sorozatgyártás, hozzá a rengeteg típus és valahogy az az egész csak ódon úri huncutságnak tűnt.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 12., 17:01 Módosítva: 2021.02.16 06:13
6
8 hozzászólás

A fogyasztási adatok, mióta világ a világ, köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Emlékszem azokra az időkre, amikor egy négy literes V8-as motorhoz ki merték írni a 90 km/h-nál a 7l/100km fogyasztási adatot, de városban sem ment a fogyasztás 12l/100km fölé. Természetesen papíron. Nekem volt ilyen autóm, a valóság ezzel szemben az volt, hogy vegyes használat mellett 15-16 litert evett az autó, ha tojás volt a lábam alatt, akkor evett tíz litert száz kilométeren. Napjainkra azonban egyértelműen kijelenthető, hogy az autók fogyasztása drasztikusan csökkent az elmúlt évtizedekben. Lássuk mennyit iszik meg egy modern plugin hibrid valós körülmények között.

8 hozzászólás
2021. február 12., 12:41 Módosítva: 2021.02.16 06:13
321
7 hozzászólás

Messze nem pajtakincseket, inkább csak egy erdő cserjeszintjében rohasztott roncsokat talált egy hazai videós, aki alaposan körbejárta a sajátos hangulatú helyszínt, ahol a szociautók és egy szegény Nissan mellett a MIÉP szellemének tárgyi emlékei pusztulnak csendben.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 11., 18:10 Módosítva: 2021.02.14 18:16
978
9 hozzászólás

Az amerikai iSeeCars.com 660 ezer, 1981 és 2005 között gyártott autó alapján vizsgálta meg, melyek azok a típusok, amiket az első tulajdonosuk a legtovább, de legalább 15 évig megtartanak

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. február 11., 15:31 Módosítva: 2021.02.14 10:50
318
4 hozzászólás

Kispénzű emberek kicsi országa lévén minimális divatja van nálunk a lakóautózásnak, bezzeg az USA-ban kisebb szalagtelkekre szerelnek kereket, és úgy járják a prérit. Azért egy-két név a távolság ellenére is átszivárgott az óceánon, az Airstreamek valóságos dizájn-ikonok, a Winnebagókról pedig az internet süldő korában elhíresült Winnebago Man miatt tudhatunk.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok