Röviden összefoglalom a közös tapasztalataimat az autóval kapcsolatban:
Motor. Ugye wankel blokk van benne. Az alaptény, hogy ilyet ne vegyél, mert 60e km-ként motorcsere és az drága. Igazából ez így nem igaz. A blokk egy megbízható darab. Hidegen nem kell nyelezni. Ez a dízelnek, meg az otto motornak sem tesz jót. 171.000km van az autóban és most kezdtem el gondolkodni rajta, hogy elviszem egy nagygenerálra. Kompresszió (1. rotor: 95,96,81PSI 2.rotor: 180,107,104PSI 250-es fordulaton). Tehát nem is kéne, de inkább megelőzöm a nagyobb bajt. Ha eltörik egy él vagy odlaltömítés, rendes kupit tud hagyni maga mötött a rotorfalon. Szerencsére soha nem kellett hozzányúlni a motorhoz, úgy van ahogy 18 éve beletették a gyárban.
...
Fenntartási költség: Na ez sok. Ahogy említettem kevés ilyen autónak volt rendes gazdája. Amelyiknek van az meg nem akarja eladni. A nem megfelelő előélet miatt bele lehet futni motorfelújításba. Illetve 10+ éves autóról beszélünk, 1-2 dolog el fog rajta romlani. Viszont a magyar tulaj közösség nagyon összetartó és van köztük olyan, aki bármit be tud szerezni az autóhoz.
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene, a kérdés, hogy átérzed-e?
Kevés ember van, aki csendben szeret autózni: van, aki rádiót hallgat, van, aki szigorúan a saját válogatását. Van, aki azt szereti, ha csak valami cicereg a háttérben, de van olyan is, aki ordítja a szöveget az eleve hangos zenére. És olyan is van, aki azért nem hallgat zenét, mert annyira jól szól az autója, hogy inkább a mechanika komponálta szimfóniát hallgatja. Különbözőek vagyunk.
Idén Tavaly több mint 400 videónk jelent meg, ami elképesztően sok. Éppen ezért úgy gondoltam, nem csak az összesített legnézettebb néhányat emelem be, hanem sorozatonként szétszedve. Fogadjátok szeretettel a Top3-asokat:
- Szia Tom, kéne egy olyan montázs, hogy odaraksz egy predátort a Lexus mellé, mert érted, ugyanolyan a szájuk, szóval légyszi dobj össze egy ilyet!
Tom kolléga mint a Totalcar grafikusa/webszerkesztője/megoldója naponta kap ilyen, és ennél lényegesen homályosabb kéréseket a kollégáktól. Aztán sóhajt egyet, mi meg dőlünk a röhögéstől, amikor a cikkbe aztán bekerül ez:
Imádok autót fotózni és ezért képes vagyok néha nyakig tapicskolni a felázott csalánosban vagy szerencsésebb esetben Rolls-Royce Ghost ablakán derékig kihajolva lőni a fertelmes Renault Arkanát. Igaz, a függönyök miatt szűkített ablaknyílás ott sem könnyíti meg a munkát, cserébe a lebegősre hangolt légrugók plusz stabilitást adnak. Ebben a műfajban talán a Mercedes-AMG CLA 45 S-ről készült werk fotó a kedvencem. 420 lóerős kompakt Shooting Brake-et könnyedén inasba rakó technika kellett, - hiszen ilyen esetben a fotókon is ki kell jönnie a dinamizmusnak - ezért a saját 316-os BMW-ből készítettem Bolla Gyuri tesztjéhez a képeket.
Utolsó körhöz érkezett a Keressük az ország kedvenc Suzukiját! játékunk 12-es listájának bemutatása. Az első cikkben gyári Kizashi és reszelt Swiftek voltak, a másodikban egy Ignis Sport, egy vagány Vitara és a Vadkan Racing Team Swiftje, legutóbb pedig egy gyári(!), turbós, ezres Swift, egy skót Swift Sport és a 15 éves Zelenák Olivér csapatós GA Swiftje mutatkozott be.
Ez volt az első teljes évem a szerkesztőség főállású tagjaként, és több olyan emléket is elviszek magammal ebből a 365 napból, ami később ugyan megismételhető, de az első alkalom mégis különleges. Biztosan ilyen a Mini motor kiemelése, nem csak azért, mert először csináltam életemben ilyesmit, hanem inkább azért a csodás hangulatú összetartásért, ami körbevette. A szerkesztőség számos tagja megfordult aznap a kertemben, és szenzációs volt a sok home office-ban töltött hónap után ismét élő, személyes kapcsolatot létesíteni. Annyira jó volt, hogy később csak úgy, party jelleggel megismételtük, ki tudja, akár hagyomány is lehet belőle.
Hasonlóan angyali pillanat volt a Mazda MX-5 vs Porsche Boxster fotózás. Bár Dani nagyrészt egyedül bonyolította a napot, ám szüksége volt kísérő kocsira és társra, hogy a két sportautóról menetben kép készülhessen. Így érkeztünk oda Antival és Rolanddal, meg Csabi barátom Berlingójával, melynek raktere szerencsére olyan alacsony, hogy csodálatos átlövős képeket tudtam onnan alkotni. Bár volt más emlékezetes fotózás 2021-ben, a héten lesznek még kedvenc fotós meg kedvenc autós összeállításaink, amikor azokra is sor kerül, de az elsőt egyszerűen nem lehet elfelejteni.
A kipufogó alkatrészeinél teljesen természetes jelenség, hogy lilára égnek. Ez elsősorban a motor közelében jellemző, például motorkerékpárok leömlőin sokszor látszik is, ez a kristályszerkezet átalakulásának a következménye, magyarán kissé kiedződik az acél. Ehhez elég, ha nagyon megkergetik, vagy épp az ellenkezője: dugóban, rossz hűtéssel használják a gépet. A másik lilulási hely a katalizátor környéke, mert ott sincs hideg, hisz ha dús a keverék, akkor a katalizátorban tulajdonképpen égés zajlik. Na de a kipufogóvégen?
Az égéstermékek hőmérséklete a kipufogóban haladva jelentősen csökken, tehát az igazán magas hőmérsékletek elöl vannak. Vagyis annak az esélye, hogy a kipufogóvég lilára égjen, meglehetősen kicsi, kivéve ha nem parkolsz seggel egy Martin-kemencétől fél méterre. Ha így vesszük, szinte megér 16 ezret ez a csodálatos kipufogóvég, amit kifejezetten az E90-es BMW-hez ajánlanak. Főleg a 316i-hez javaslom.
A különböző autós cégek rendszeresen hívnak meg minket változatos, nem autós eseményekre, ezeket a szerkesztőségben korrupciós programoknak hívjuk, hiszen egy importőrrel közös borkóstolásról például nem lehet tartalmat gyártani, úgyhogy már teljesen megszokott mozdulatokkal mozgunk félre ezek elől. És időnként van olyan, amibe az ember direkt belehajol, pedig tudja, hogy fájni fog.
Az egyetem utolsó évében jöttem gyakornoknak a Totalcarhoz. Nem az lebegett a szemem előtt, hogy autós újságíró legyek, inkább úgy voltam vele, hogy adok még magamnak egy fél évet, amikor valami olyat csinálok, ami nem igazi munka, inkább csak buli, megismerni azokat, akiket eddig csak a képernyőn láttam vagy az írásaikat olvastam.
Akinek eddig nem jött szembe: Keressük az ország kedvenc Suzukiját! A beérkezett nevezésekből a Totalcar csapata kiválasztott 12-t, amit 3-as csoportokban mutatunk meg nektek. Itt is van a harmadik kör, ha az elsőről lemaradtál, kattints ide, a másodikat pedig itt találod.
Az első olyan terepjáróm (egyben az első Jeep), ami kiváló terepjárós tulajdonságok mellett aszfalton is fájdalommentesen használható. Persze ezt a viszonylagos kényelmet a merevhidak és alvázas felépítés kordináta rendszerben kell értelmezni.
Funkcionális terepjáróknak, mint én, teljesen ideális megoldás. A "funkcionális terepjárás" azt jelenti, hogy azért megyek terepen, mert arra van dolgom. A célom nem az, hogy feszegessem a határokat, hátha sikerül elakadni. Ha meg lehet kerülni egy dagonyát, akkor megkerülöm, nem hajtok direkt bele.
Akik még emlékeznek az olcsó játszós autóra, azt nagyon gyorsan és viszonylag egyszerűen össze lehetett hozni félmillió forint elköltésével. Most nagyon sok munkával, sok pénzért elkezdtük a drága játszós autót építeni, és elkészültünk az egyik leglátványosabb elemmel, a bukócsővel. Látványos a változás, de ezzel még csak az első lépést tettük meg a dicsőség felé, nagyon messze van még a vége.
Keressük az ország kedvenc Suzukiját! A beérkezett nevezésekből a Totalcar csapata kiválasztott 12-t, amit 3-as csoportokban mutatunk meg nektek. Itt is van a második kör, ha az elsőről lemaradtál, kattints ide.
A vonaton velem szemben ülő ember a megjelenéséből ítélve csinált már életében ezt-azt, de mégis én néztem magam elé őrült vigyorral a képemen. Elképzeltem, hogy micsoda hétköznapi kispolgárnak láthat ő engem, minden ruhám jelentéktelen, cipőm lényegtelen, frizurám jellegtelen. Enyhén szakadt hátizsákom hanyagul ledobva hevert lábaimnál, pillantást sem vetett rá senki, pedig benne volt 1,8 millió forint készpénz. Milliomosként zakatoltam a vonaton a pénztelenség felé, hisz a terv szerint amint leszállok, nemhogy a táskámban heverő, de a bankszámlámon lévő pénz is eltűnik. Halványan sejtettem, hogy még volna visszaút az őrület gödréből, de ha képes lennék kimászni, nem volnék őrült. Mély csapda ez, aminek az alján sokszor a boldogság vár minket, csak nem merünk beleugrani, én pedig most triplaszaltóval nyomok bele egy fejest.
Nemrég felhívást hirdettük, hogy Keressük az ország kedvenc Suzukiját. Több mint 70 nevezés érkezett, ezeket ezúton is köszönjük! Rengeteg szép, érdekes, különleges autó közül szűkített le végül a Totalcar szigorú zsűrije végül egy 12 tagú listát. A lista első 3 tagját ismerhetitek most meg, a poszt végén pedig szavazzatok, melyik a kedvencetek.
A kocsi komfort fokozata az szinte semmi, kemény ülések, kis láb és fej tér, idősebb emberek és miniszoknyás lányok számára a beszállás rettenet, de viszont nem kell félni, hogy ránk szólnak, hogy rázzuk le a lábunkról a sarat meg hasonlókat mert ha belül megtelik sárral akkor csak ügyesen kell vele parkolni és kislagozni a belsejét és kifolyik belőle a sár. A legújabbak is még úgy néznek ki, mint 22 évvel ezelőtti.
Ritka, versenyre épített változat, mindet elvitték ralizni, gyári-utcai szinte nem maradt belőle, eleve nem is árulták Európában: azt hiszem elég egyértelművé tette Roland barátom, hogy valami egzotikumról van szó. Ehhez képest csak egy fehér szappantartó-Subarut látok a képen. Oké, hogy arany kerék meg látványos szárny díszíti, de melyiket nem? Márpedig, így Roland, ez egy 1995-ös Impreza WRX Type-RA STI Version II! Mintha csak autóskártyából olvasná a győzelem biztos tudatában, de nekem ekkor még nem sok derengett, csak azt fogtam fel szép lassan, hogy olyasmi, mint a Porsche Cayman Clubsport változata. Meg hogy ebből ezer darab sem készült. Alig pár óra autózásnyira, Lengyelországban árulják, mondja tovább Roland, nézzük meg, és ha jó, megveszem. Aztán visszafelé jöhetünk a hegyeken át, hiszen novemberben mi baj lehet?
Ott áll a ház előtt a kocsi, mennél a gyerekért az edzésre. Hoppácska, nincs tükör. Illetve van, de csak részlegesen. A belső vázszerkezet, benne a tükörtartóval, mozgatómotorral együtt megmaradt. Előrefeszítve áll. A tükörlap valahol elöl az aszfalton, nyilvánvalóan valaki kikerülés közben törte le.
Tudod, mire kell figyelni a téli guminál? És ha használt abroncsot szeretnél venni? Hogyan fagy be az ajtód és a zárad? Elmondjuk, mi legyen nálad a csomagtartóban, mit ellenőrizz a folyadékoknál.
A trabantos és a ladás történeteknél talán csak suzukisból forog több a kocsmaasztaloknál. A hazai gyártású Swift, majd a későbbi modellek (Wagon R+, Ignis, Vitara) mai napig meghatározzák a hazai utcaképet, illetve komoly motorsport és lakossági tuning utóélete is van a típusoknak.
Ha követed a Totalcar Instagram oldalát, akkor sztoriban néha felbukkannak különböző hírek vagy autótesztek, így a céltalan nézelődés közben elfogyaszthatsz egy cikket, mintha csak kikérnél a kávéd mellé egy tiramisut. Mert miért ne. De van más is az Instagramon.
2021 január első hetében vásároltam az autót egy magyarországi Toyotában beszámított autóként árulták a 2011-es Avensist vezetett szervizkönyvvel. Az autó magyarországi így lekérdezve sem ért meglepetés a km rendben volt, az autó kívül belül nagyon szép állapotban volt/van.
...
Egy év alatt a vételár felét sikerült rálapátolni a 2.2 D-cat Avensisemre.. Igen utána olvashattam volna, hogy ez a motor hajlamos a hengerfejességre, de erre a szerviztörténetre nem számítottam.. Ha újra kezdhetném mindenképpen egy benzines Avensist vásárolnék.
Műszaki és vizuális szempontból hatalmas előrelépésnek nevezte a Porsche a 993-as 911-est, mely csak az alkatrészeinek 20%-át örökölte az elődtől és sokat javult a kezelhetősége is. Tehát pont az történt vele, mint a Porsche 911-essel szokott, szóval generációról generációra egy kicsit jobb lett. Ezzel együtt is ez volt az utolsó léghűtéses modell, finom formákkal és tökéletes arányokkal, összkerékhajtású Turboval.
A rövidítés nagyjából annyit tesz, hogy gyors nehézsúlyú, és egy öttengelyes, 7,2 méter hosszúra és 2,45 méter szélesre növesztett DS kombit takar. A hivatalos neve Citroën DS PLR Break, de azt nyilván mindenki egyértelműen látja, érzi a képekre pillantva, hogy a sorozatgyártású DS-hez ennek a 9,5 tonnás gépnek néhány közös karosszériaelemen túl nem lehet nagyon sok köze.