Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állunk, kb 1,5 millió forintot szeretnénk rászánni. Kisautó kategóriában gondolkodunk (Seat Ibiza, Seat Cordoba kevés kilométerrel), azonban úgy alakult, hogy lehetőségünk lenne megvásárolni egy céges autót nagyon kedvező áron (Astra 2007-es évjárat 1.4 90 ló, 240.000 km) Az ára kb 800-900.000 forintra várható, amit nagyon kedvezőnek tartok, ugyanakkor tartok a sok kilométertől.
Mit javasol, érdemes céges autóba belevágni ennyi kilóméterrel, vagy esetleg maradjunk az eredeti tervnél, illetve mi a tapasztalat az említett típusú astrával? Az autót főleg hétvégente használnánk hosszabb távokra, évi 7-8 ezer kilométert mennénk vele.
Köszönöm válaszát,
Üdvözlettel:
Norbert
Kedves Norbert!
A 240 ezer kilométer nem a világ, ennyinél az Astra még sokáig jó lehet. Ha eddig rendesen szervizelték, és ön is ezt teszi, akkor még sok kilométeren keresztül lehet a társuk. Nyugodtan vegyék meg.Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt áll a család, amit már jó egy éve eldöntöttünk. Mivel 5 főre bővült a családunk, ezért úgy gondoltuk, hogy kénytelenek vagyunk lecserélni hőn szeretett Renault Clionkat.
Egyterű autóban gondolkodunk, mivel 3 pici gyerekkel 3 gyerekülés is jár és arra jutottunk, hogy jó pár egyterű autó 3 osztott üléssel van megáldva a hátsó (középső) sorban. Azt eldöntöttük, hogy csak benzines jöhet szóba, mivel legtöbbet (szinte majdnem csak) városban lenne használva.
Árban 1.8 millió lett meghúzva, mint plafon, de nem lenne baj, ha olcsóbban megúsznánk. A kérdéseim a következők lennének: jól teszem, ha a japán autókat (Mazda 5, Toyota Corolla Verso) részesítem előnyben mondjuk egy Citroen C4 Picasso-val szemben vagy sem? A majdnem kétszeres ár és a 2-3 év mínusz megéri-e egy Mazda 5 javára a Mazda Premacy-val szemben? Esetleg más alternatívát tudna-e Ön javasolni, ha nem öt, hanem minimum tíz évre tervezünk egyterű autót vásárolni?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Gabika
Kedves Gabika!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Elérkezett az idő, hogy első autót vásároljak magamnak, ebben szeretném a segítségét kérni. Minden autótartással járó költségeket átnyálaztam, így a keret kb. 600 ezer Ft lenne (átírással együtt). Nyolcadik éve van jogsim, sűrűn vezetek, ezért nem tipikusan ütni-vágni, vezetni tanulni kell már az autó. :) A 90-es évek első feléből válogattam, mert véleményem szerint ezek még nincsenek túlelektronikázva, van hozzájuk alkatrész, olcsón javíthatóak, és kezdő pedagógus fizetésből fenntarthatóak. A két típusból a Merci onnan jött, hogy volt a családban egy 123-as, kb 15 éve lett eladva 500 ezer km-el, de még mind a mai napig megy a másik tulajnál, csak már ahogy elnézem a zöldségesek eléggé rohadnak, illetve olvasom Csikós úr beszámolóit a fiatalabb 190-esről, innen jött a tipp. Az Audi pedig csak megtetszett, népítéletben is jókat írnak róla, és ahogy olvasom, nem rohad úgy mint a Mercik. Azért gondolkodom dízelben, mert az kevesebbet eszik, és egy ilyen idős benzinestől félek. Hétvégente használnám jobban hazajárni, alkalmanként 200 km-re.
A kérdésem:
Melyiket ajánlaná a kettő közül, és mikre kell az adott típusnál figyelni a vásárlásnál? Tudom, hogy ezeknél a kocsiknál a hirdetések között bőven van széthajtott darab, ezért ha minden kötél szakad akkor esetleg még a japán típusok (Toyota, Mazda) szóba jöhetnek.
Köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
A 190-es Merciről Csikós Zsolt már rengeteget írt, ahhoz már hozzátenni nem lehet semmit. Az Audi 80-as az egyik kedvencem ebből az időszakból, benne a régi 90 lóerős örök életű 1.9 TDI-vel. Nem egy különösebben rohadós fajta, de ennyi idősen már bármi előfordulhat, pláne, ha valaki korábban szakszerűtlenül javította. A normális darabok megtalálásához nagy türelem és sok szerencse kell, mert rengeteg a vállalhatatlanul lelakott darab.
Ami nagyon finom szerkezet, az a Toyota Camry a nyolcvanas évek végéről, csak sajnos nagyon ritkán kerül elő egy-egy. Mintaszerűen összerakott autó, finoman járó motor, finom váltó, és úgy általában az egész egy műremek. A kilencvenes években megcsinálta a Toyota az E Carinát, ami szintén nagyon jó lehet, ebben az esetben leginkább a rozsdára kell figyelni a hátsó kerékíveken, illetve az ajtók éleinél. Azt vegye, amiből a legjobb állapotút találja.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper,
Elérkezett az idő, hogy megvegyem első autómat, ehhez szeretném a segítségét kérni. Az autóra 800 ezer forint körüli összeget szánok, mindenképpen egy fiatalos, benzines típusban gondolkodom, akár a 3 ajtós kivitel sem akadály. Városban (Budapest) és országúton is szeretném használni.
Számomra jó választásnak tűnik az első Skoda Fabia, viszont a 3 hengeres, 1.2-es motorjáról nagyon rosszakat hallani, viszont ebben az árkategóriában ez, illetve az elavult 1.4 MPI a realitás. A másik tippem a Ford Focus, nekem ez a típus is nagyon tetszik, viszont állítólag megbízhatatlanok. Tetszik még az új Swift is, viszont ebben az árkategóriában a leharcolt példányok találhatóak.
Önnek mi a véleménye ezekről a típusokról, esetleg tudna javasolni mást is a fenti paraméterek mellett?
Köszönettel,
Viktor
Kedves Viktor!
Csikós Zsolt kollégánk elég alaposan körül járta a témát, érdemes újra elolvasni. Ha nem is mindenben, de felsorolás nagy részében egyetértek vele. A Fabiákban az elektromos szervó előfordul, hogy rendetlenkedik, illetve a vezérműlánc sem az örökkévalóságnak készült. Ettől függetlenül nem egy rossz választás, de én inkább a négy hengerest választanám. A Focus egyáltalán nem megbízhatatlan, sőt, 7.23-as átlagot kapott a tulajoktól. A Focus ellensége a rozsda, az ajtók aljáról le szokott jönni a gyári tömítőanyag, és ott kezd el rozsdásodni először. Ha már a Fordoknál vagyunk, a Fiesta szintén jó választás lehet.
Az új Swiftből ennyiért tényleg a kínálat alja van, de nem kizárt, hogy talál megfelelőt ennyiért is. Jó kis autó, a váltójára oda kell figyelni. A Honda Civic 2001-től gyártott változata szintén jó lehet, azoknál is a váltó nyeles tengely csapágyánál lehet probléma. A javítása nem kerül dollár milliókba, de alkunál figyelembe kell venni. Én elgondolkodnék még a Fiat Grande Puntón is.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
Horgászására, gáton járásra keresek egy benzines járművet 1 millió forint (max 1,5) körül, évi max. 1-2 ezer kilomtéter futásteljesítménnyel. Létezik első kerék meghajtású autó (lehet 2000 előtti is) ami alkalmas lehet erre a feladatra?
Ha mindenképpen 4x4 kell, én eddig a következő jét autót néztem: Pajero 1.8 Pinin (2002-2004), Suzuki Vitara 1.6 JLX (nem Grand Vitara) (2001 -tol). A Niva kiesett nálam, az állandó szerelés, és rohadása miatt (van pár az ismerősi körökben).
Viszko kuplungos/difis autót nem akarok venni, egyrészt a lassú hátsó kerék reagálása miatt, másrészt mivel a büdzsé 10+ éves autót enged, meg, jó sokba kerülne ezen autók karbantartása (viszkó csere pl).
Válaszát előre is köszönöm,
Üdv: Tomi
Kedves Tomi!
Üdvözlettel,
Üdvözlöm,
Szeretnék tanácsot kérni, szükségem lenne egy kapcsolható összkerékmeghajtású platós vagy dobozos autóra amivel télen nyáron hóban fagyban sárban ki tudok menni a szőlőbe. Mert kissé meredek az út, s igazi földút. Azért dobozos inkább, mert vinnék is dolgokat, állatokat is meg hoznék is termést, nagyobb dolgokat mint széna, kukoricaszár, netán hordó!
Nem vagyok jártas az autómárkák között. Egy használt autót szeretnék, ami nem hagy cserben.
Köszönettel,
Gilice
Kedves Gilice!
Elég kevés ilyen dobozos van, különösen, aminek még a hajtása is jó. Én egy Toyota Hiace-t vennék. Egy régi munkahelyemen is volt ilyen autónk, és soha nem volt semmi baja, csak az állandó hegyen közlekedés miatt 15 litert evett. Az ebben lévő Toyota dízel nagyon megbízható, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell szervizelni. Ugyanúgy oda kell figyelni rá, és ha odafigyel, akkor tényleg nagyon sokat fog kibírni. Vásárlás előtt mutassa meg egy szakembernek, hogy ellenőrizze a hajtás állapotát, nehogy az legyen a legrosszabb állapotban, ami miatt megveszi.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Segítségét kérném autóvásárláshoz. RS Octaviamat cserélném egy ugyancsak megbízható, takarékosabb autóra, amiben persze van valami erő is. Tapasztalatom szerint benzines autó amelyik megy az fogyaszt is, ezért gondolkodtam el a dízel autókon.
Elvárások: évjárat 2002-től felfele, ne legyen nagy autó (gondolok itt A6 méretre), legyen minimum 110LE, 5000 euró-ba férjen bele, keveset fogyasszon és persze megbízható legyen.
Eddig amiken gondolkodtam: Audi A3-A4 2002-2004 1,9TDI 131LE, Opel Astra H GTC 1,9 CDTI 150LE 2005-2008, Ford Focus 1,6/1,8 TDCI 109/118LE 2005-2010. Tetszenek a 2004-től gyártott A3-asok is csak ahogy hallottam a 2,0 PD TDI motrokkal sok a baj. Ezekről mi a véleménye, melyiket ajánlaná? Esetleg valami más autó ami eddig nem jutott eszembe?
Előre is köszönöm segítségét.
Kedves Kérdező!
Szokásomhoz híven pavlovi reflexszel beböfögném a Honda Accordot, de ez a mérete miatt kiesik. De hogy ne hazudtoljam meg magam, és kidomborodjon a japán bérenc énem (és ezt olvasva a nagybátyám is tud rizsrakétázni nekem), bemondom a Honda Civicet (ufó).
Hogy az ön által említett típusokról is beszéljek, az Audiból mindenképpen az 1.9-es PDTDI-t részesíteném előnyben a 2.0 PDTDI-vel szemben, egyszerűen jobb. Az Opelben a Fiat multijet motorjai vannak, azok is szintén jó motorok. Fordból én inkább az 1.6-ost venném, az sokkal jobb, az aszfaltot nem szedi föl, de normálisan megy, emellett nagyon takarékos, öt liter körül el lehet vele járkálni. Ennél a motornál az olajcserére nagyon kell figyelni, jobban a megszokottnál. Ezeknél a motoroknál viszont viccen kívül jobb a Honda 2.2-es dízelje, szinte olyan csendes, mint egy benzines, kulturált járású, jól megy, dízelhez képest bírja a fordulatot, normálisan használva jól fogyaszt. Én leginkább egy 2.2-es dízel Civicet vennék.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Érdekes kérdéssel fordulnék Önhöz. Jelenleg van egy 2002-es AUDi A3 1.9 PDTDI ASZ motorkódos autóm, amiben van 130 000 kilométer. Új korától kezdve ismerem, hozzám hároméves korában került. A problémám az, hogy szeretnék egy másik autót, de az első nehézség, hogy eladásnál senki nem hiszi el, hogy nincs tekerve az óra. Amúgy a kinézete visszatükrözi az állapotát, rendszeresen karbantartom, ápolgatom, csak mivel van céges autóm, illetve motorozom, nem szaladnak bele a kilométerek az utóbbi 5 évben.
És itt jön a következő kérdésem, hogy szeretnék egy újabb kocsit. Jelenleg körülbelül évi 5000 kilométert megyek, annak is a 80%-át városban, rövid utakon. Vezetési stílusom olyan, hogy szeretem kihasználni a motor erejét, nem a fogyasztáson tervezek meggazdagodni, tehát sokkal gyengébb autót nem szeretnék. Maximum olyan három millió forintot tudok rászánni. Viszont a jelenglegi kíválatban kissé a bőség zavarával küzdök. Megérné valami újat venni? Megérné valami minőségibb használtat? Inkább a prémiumabb vonalon szerenték maradni, de minden ésszerű tanácsra nyitott vagyok mérnök lévén, figyelmbe véve a használati szokásaimat.
Köszönöm előre is a tanácsot,
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Egyterű vásárlása előtt állok. 800 ezer és 1 millió között költenék rá átírással együtt. A szükséges javítási biztonsági tartalék rendelkezésre áll akár nagyobb költségek esetén is, de nem szeretném kihasználni.
Korban a 2000-es évjárat környékén húztam meg a határt, idősebbet nem szeretnék. Bár tudom, hogy ilyen korú autóknál már főleg az állapot és az előélet a lényeges, de azért próbáltam szűkíteni a típusok körét.
Sok minden tetszett, de végül a Mazda Premacy és a Nissan Almera Tino maradt a listámon. A fenti árért már messze nem a kínálat aljából kell szemezgetnem.
Motor terén is bajban vagyok: korábban dízelt használtam, szimpatikus is a nagyobb nyomaték, azonban évi max. 10.000 km menne bele, nagyobbrészt városban. Mind a Mazda 1.8-as benzines és 2.0-s dízeléről, mind a Nissan 1.8-as benzineséről ill. 2.2-es dízeléről jókat írtak.
Egy szó mint száz: Ön a fenti két autó közül melyiket és milyen motorral ajánlaná leginkább? Van esetleg olyan évjárat/motor, amelyikkel több baj volt az átlagnál? A Tino-nál volt 2003 körül egy facelift. Előtte/utána jobb volt esetleg a konstrukció?
Köszönöm segítségét, üdvözlettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Mindenképp benzinest vennék mindkettőből. A dízel állandóan hidegen menne, különösen télen. A hideg motor a közhiedelemmel ellentétben nem ezt jelenti, hogy hideg a víz. Onnantól, hogy a víz már elérte az üzemi hőfokot, addig, hogy a motor üzem meleg még nagyon sok idő telik el. Az olaj, ami a legfontosabb kenésért felel, még nagyon hosszú ideig hideg lesz. Ez azt jelenti, hogy még nagyon sokáig nem lesz optimális a kenés.
A Premacy egy jó autó, a rozsdásodásra kell odafigyelni az ajtók aljánál, küszöbökön, különös tekintettel a hátsó kerékíveken. Az Almera Tino nem túl elterjedt autó, ez nagy mértékben a formájának köszönhető. Van akinek az egyedi, van akinek a ronda szó jut az eszébe az autó láttán. Én még csak egyszer álltam ilyen mellett, mert odáig nem jutottam el, hogy kipróbáljam, ugyanis be kellett volna számolnom gyémánt porért egy másik autóba. Semmiféle tapasztalatom nincs vele, de annak az autónak a tulaja nagyon meg volt elégedve a kocsival, és az egekbe magasztalta. A népítéletekben is elég magas értéket kapott, úgyhogy valószínűleg jó. Én a Mazdát venném, mert "elterjedtsége" okán a Tinóhoz semmit nem fog kapni, ha valami bontott elemre lesz szüksége.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Egy 11 éves Volvo V70 típusú, D5 kódjelű 163 lóerős motorral szerelt autót cserélnénk egy hasonló paraméterekkel bíró újabb autóra. A Volvo fullextrás, 5,8-6,2 litert fogyaszt nagy átlagban és gyári turbó, valamint kuplung van benne, annak ellenére, hogy közel 400.000 kilométert futott.
A kérdésem az lenne, milyen autót tudna ajánlani helyette évi 35-45 ezer kilométeres futásteljesítményhez, ami hasonlóan megbízható és csalódásmentes? Őszintén szólva nem szívesen ülnék vissza 4 hengeres dízelbe, talán a Honda 2.2-es dízel motorja, amiről pozitív dolgokat lehet hallani.
A keret kb. 3 millió forint lenne, de ennyiért ebben a kategóriában elszomorító a helyzet, mivel vagy fapados autókat lehet találni, vagy kétes előéletű sok kilométert futottakat.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Levente
Kedves Levente!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Megpróbálom üzenetemet röviden és velősen előadni. Autóvásárlás előtt állok, és jelenleg a kicsi dízel Clio-kat nézegetem (1.5, 2002-2003 körüli évjárat). Legtöbbje nyilván már megfutotta a 2-300 ezret, ha elismeri a tulaj, ha nem.
Efelől érdeklődnék, hogy mik az 1.5-ös décéikkel a tapasztalatok? Szabad (nyilván alapos átvizsgálás után) 4-500 ezer forint környékén ilyen Clio-t, esetleg egy Almera-t megvásárolni, vagy álmodjak kisebbet/gyűjtsek még?
Volt már ilyen évjáratú Cliom, szívó benzinnel. Kicsit bugyuta, de szerettem, emiatt is kötöttem ki itt. Esetleg más javaslata van ilyen árkategóriában, évjáratban? A Clio/Megane mérete jó, márka/presztízs/kinézet/származási hely nem érdekel. Dízel és benzines is szóba jöhet.
Köszönettel,
András
Kedves András!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Dízel egyterű nagy családi autónk mellé szeretnénk a feleségem részére egy használt városi kisebb autót venni.
A feltétel az ő részéről, hogy legyen benne klíma, valamint ABS. Könnyen lehessen vele parkolni, mindenképpen csapott hátú legyen, három, de inkább öt ajtós kivitelben. Ha néha hosszabb távra is menne vele, akkor is vállalható legyen. Nem garázsban tárolnánk ezért fontos lenne a megbízhatósága, ne legyen túl "kényes" szerkezet.
Főleg városban használná (bevásárlás, gyerekek szállítása, munkahelyre bejárás)
A klíma miatt és a viszonylag kisebb vezetési rutin miatt én a dízeleket gondolnám neki (talán kevésbé fullad le), de lehetőleg a nem turbósakat.
Tetszik neki a Golf III, IV, illetve a Renault Clio is. Bár utóbbitól francia volta miatt óv a szerelőnk... Ön milyen autókat javasolna?
Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
Zsolt
Kedves Zsolt!
Üdvözlettel,
Szia!
Vettem Németországban egy használt 2003-as Scénic-et (1,6 16V benzin EURO2), amit forgalomba helyeztettem Magyarországon, majd munka ügyben Dániába költöztünk. Ekkor itt is forgalomba helyezték a kocsit, és visszaküldték a rendszámot/papírokat Magyarországra. De most úgy néz ki, hogy nyáron hazaköltözünk. Dániában így összesen két és fél évig van regisztrálva.Nagyon köszönöm ha tudsz benne segíteni, üdv:
Máté
Kedves Máté!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Háromliteres dízel Signumomat szeretném lecserélni egy tágas, kényelmes, megbízható autóra. A keret 1,5 millió forint minden költséggel. A kombikat előnyben részesítem, mert 80%-ban sok csomaggal utazom. Éves szinten ~25 ezer kilométert megyek (tudom, a dízel előnyösebb lenne, de valamiért mindig is benzinpárti voltam).
Igazából több típus is tetszik, de amire igazán szivesen váltanék, az egy Volvo V70 2.5 T automatával.
A kérdésem az lenne, hogy meg szabad-e venni egy ilyen autót automatával (220.000 km., vezetett szervizkönyv, informálható előélet). Sajnos semmilyen tapasztalatom nincs Volvóval kapcsolatban, így azt sem tudom, mire kell vásárláskor odafigyelni. Amennyiben tudna ajánlani még típusokat, amikre illik a leírásom nagyon hálás lennék.
Tisztelettel:
Dániel
Kedves Dániel!
A Volvo V70 jó kocsi, de az automata és a turbó két lehetséges hiba forrás, mindkettő tönkre mehet bármikor. Akkor vegyen ilyet, ha belefér egy váltójavítás, turbófelújítás, esetleg mindkettő, ha hirtelen egyszer megállna. A turbós benzinesekre jellemző lehet a nagyobb olajfogyasztás. Én elgondolkodnék egy szívó 2.4-esen is, normálisan megy az is, és kevesebbet is fogyaszt. A típusban lévő 2.4-es D5-ös dízel motor egy nagyon jó konstrukció, ha esetleg elgondolkodna a dízelen is. A baráti körömben kettő (XC 90, S60) is fut 500 ezer feletti futás teljesítménnyel, és motorgondja még egyiknek sem volt.
A 220 ezer kilométer nem sok egy ilyen autónak, pláne ha valódi 220 ezerről beszélünk. A Volvók egyik jellemzője, hogy amelyikre nem figyeltek oda, az nagyon csúnyán tud öregedni, gondolok itt elsősorban a bőrülésnek nevezett dologra. Volvósnak lenni egy vallás, a Volvókat jellemzően orvos és ügyvéd autónak tartja a nepper szakma. Én nem vagyok se volvós, se automatás, úgyhogy én biztos valami japánt vennék magamnak, de ha be van csípődve a Volvo, akkor nyugodtan megveheti. Vásárlás előtt mindenképpen mutassa meg valaki hozzáértőnek, megelőzendő, hogy nagy baj legyen.
Üdvözlettel,
Tisztelt nepperűző!
Felmerült bennem a kósza gondolat, hogy venni kéne egy játszós autót. Hétvégente saját köridőket döntögetni, néha kicsit csúsztatni a fenekét, relaxálni. Az se baj, ha nincs forgalomban alapvetően, és csak pályázni megyek vele, legalább hétköznap se jön meg véletlen a kisértés.
Jelenleg egy '06-os E90 325i-t hajtok, a 218 Le egész szép, de izgalmakat nem okoz, hála az üres 1,4t-nak és a közepesen puha rugóknak (gyári sportfutómű). És ami a nagyra nőtt gyerek játékát tönkreteszi: nyílt difi, és a le-nem-ültethető ovónéni.
A kérdés, hogy ~1M körüli teljes keretből, milyen autót érdemes venni ilyen célból? (Avagy, inkább még gyűjtsek.) Amiket én néztem: E36 Coupe 325i - méretéhez keveslem a teljesítményét
MX5 - abszolút értékben keveslem a teljesítményét
E36 M3 - kilóg a keretből.
Ön mit javasol? Ólcsóbb autót "tuningolni", vagy drágább autót venni, és a motor maradjon a gyári állapotban?
Előre is köszönöm tanácsát,
Gábor
Kedves Gábor!
A legfontosabb dolog egy autónál, hogy könnyű legyen, és legyen alatta rendes futómű. Ha ez a kettő megvan, a motorerő már másodlagos. Az MX5 nem véletlenül akkor a sláger. Igaz, hogy relatív gyenge, de zseniális a kormánya, a váltója, a futóműve, az egyensúlya. Az emberek nem is gondolnák, hogy mekkorát lehet vele autózni.
Ha jó olyan kocsi is, ami nincs forgalomban, akkor elgondolkodnék egy már mások által megépített, becsövezett versenyautó megvásárlásán. Ilyen E36 325-ösökből lehet találni normálisat ennyiért, és egész más világ egy becsövezett autóval csapatni. Egy sokkal esszenciálisabb élményt ad, mert nincs benne semmi felesleges szemét, mint szigetelés, kárpitok, ülések. Hangos, zörög, csattog, üvölt, meleg, ehhez képest az E90 nagyon szintetikus, ezért nem kapja meg tőle a keresett érzést, plusz egy E90-est eldobni a kanyarban jóval drágább, ezért nem is fogja soha úgy nyelezni. A 325-ös motor teljesítménye nem kevés, szeret forogni, és a hangja is nagyon szép. Nagyon sok benzin fog távozni a kipufogón, mire megtanulja rendesen kiautózni az autó teljesítményét.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
6-8 éves, vagy annál fiatalabb családi kombit (vagy nagy csomagtartós ötajtósat) szeretnénk vásárolni 4 millió forintos, valamennyire rugalmas keretből. Négy évig tervezzük megtartani, ami alatt az eddigi tapasztalatok alapján kb. 100 ezer km-t fogunk utazni vele. A mostani autónk egy 2002-es 95 Saab V6 3.0 TiD, és az eddig megnézett autókkal (Subaru Outback, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda 6) kapcsolatban a négyhengeres dízelek hangja volt az, amivel a legkevésbé tudtam megbékélni.
A kérdésem az lenne, hogy milyen 5, 6 vagy neadjisten 8 hengeres motorokkal szerelt autók adnák meg a fülnek, a jobb lábnak és a gyomornak azt amit a Saab adott, a nélkül a tömérdek szívás nélkül amit kénytelenek voltunk elszenvedni vele. A 20 kerülni való motorról szóló cikk elég támpontot adott azzal kapcsolatban hogy mit ne (ezúton is köszönöm), de mi az amit bátran megvehetük? A sok hengerrel járó étvágy ellenére javasolja, hogy kibővítsük a keresést benzines autókra?
Üdvözlettel, skotya (és a család)
Kedves Skotya!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Családalapítás miatt lecserélném eddig problémamentesen működő Renault Cliomat (1.5 dci). A keret rá 1,5 millió Ft lenne, az elképzelés az, hogy nagyobb csomagtartó, illetve rendes hátsó ülés legyen benne. Mivel évi kb. 10-15 ezer kilométert megyek, benzinesben gondolkodtam idáig.
Amit nézegettem: Opel Astra H, Seat Leon, Ford Focus, főleg 1.6.
De a szüleim eladják Volkswagen Golf 2.0 PD TDI-jüket, és nagyon jó áron tudnám megvenni tőlük. Rendszeresen szervizelt, 160.000 Km van benne, egyszer volt turbó és kettőstömegű cserélve. Kérdésem az, hogy PD TDI-t szabad-e venni még, ha tudjuk az előéletét, vagy pedig milyen alternatívát tud nekem ajánlani?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Atilla
Kedves Atilla!
A VW 2.0 PDTDI-je nem a legmegbízhatóbb motor, néhányan iszonyatosakat szívnak vele, de ha van egy ilyen ismert előéletű autó, ami teljesen rendben van, ráadásul jó áron, akkor azt érdemes megvenni, bár évi 10-15 ezer kilométerre nem biztos, hogy van értelme. Ha ritkábban megy hosszabbakat, akkor még megvehető egy dízel, de a sok rövid táv nagyon nyírja. Az egyik ismerősöm pont most panaszkodott, hogy a Mazda 6-os dízelével csak nagyon rövideket megy, és ebből adódóan állandóan van valami kicsi nyűgje, úgyhogy vesz egy benzineset. Azt mondjuk kevésbé értem, hogy miért kellett 160 ezerig turbót és kettőstömegűt cserélni, mert az utóbbi a Volkswagenekben azért jellemzően el tud menni 250 ezret, a turbó ennek akár a többszörösét is, használattól függően.
A leveléből nem derül ki, hogy a szülei újonnan vették-e az autót vagy használtan, mert ha az utóbbi eset van, akkor egy lehetséges korábbi óratekerés magyarázatot adhat a cserékre. Ebben az esetben már nem mondanám azt, hogy vegye meg. Normál esetben semmi érelme megvenni egy ilyen dízelt ennyi éves futáshoz. Akkor inkább elsősorban a Focus, azután az Astra vagy a Leon.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
első autónak szeretnék egy megbízható, praktikus autót venni, 600.000 körül. Az 1.2 6v, 1.2 12v, és 1.4 es benzineseket néztem; sokak szerint az 1.2-es motor megbízható, hálás. Ön szerint a három motorból melyik a megbízhatóbb hosszú távon?
Köszönöm
Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Mivel bukom a legkevesebbet? A munkahelyemen elvárják a saját autó használatát céges kiküldetésekhez.
Jelenlegi autóm: VW Polo classic 1.9 sdi gyártási év: 1997 futott km: 600.000 +, érték kb. 300.000 Forint.
Tények:
- évi 13.000-15.000 km/év céges használat (80% autópálya, ált. 400-1000km /út), 5000km/év saját használat (város)
- a cég kizárólag a 9Ft/km amortizációs díjat és a NAV által megállapított fogyasztási normát fizeti
- jelenlegi autóm városi használatra megfelel, de hosszabb távra nem szívesen használom (nincs légzsák, gyűrődő zóna, kényelmetlen, abszolút fapad)
- havonta 40.000-50.000Ft-ot tudok megtakarítani, az új autóra maximum 800.000Ft tudok kiadni (nettó fizetésem 230.000Ft/hó)
- a cégnél felkínáltak hitelt autóvásárláshoz (ezt csak a legvégső esetben tenném, soha életemben nem vettem fel hitelt)
Új autóval szembeni elvárások:
- alacsony fenntartási költség és fogyasztás (a mostani autóm e tekintetben tökéletes)
- legyen biztonságos (lehetőleg 5 csillagos törésteszt)
- legyen elég hely 4 személynek (2 felnőtt + 2 gyerek)
- legyen megbízható a hosszú utak miatt (ha lerobbanok, valahol minden költség engem terhel pl. hazaszállítás akár 500km távolságból vagy a helyszíni javítás, szállás, utazás költsége)
Kérdések:
- Ön milyen autót venne?
- Mivel bukom a legkevesebbet? Véleményem szerint minél drágább, újabb autót veszek, annál nagyobb lesz a veszteségem (olvastam az Ennyit költesz az autódra valójában cikküket).
Köszönettel,
"Kovács Béla"
Kedves "Kovács Béla"!
Még eszembe nem jutott autót törésteszt alapján keresni. Én is féltem a családom, én sem akarok meghalni, nyilván nem kockáztatok az úton fölöslegesen, és másnak se akarok bajt okozni, de ha azt dobta a gép, akkor azt dobta. Itt olvasgathat a teljesség igénye nélkül, hogy melyik autónak hány csillagos a töréstesztje. Mindjárt látni is fogja, hogy egész jó kocsiknak is csak négy vagy kevesebb csillagja van. Ebből a listából azonnal kitűnik, hogy a 800 ezer forint nagy eséllyel kevés lesz egy öt csillagos autóhoz, így ezt a paramétert át kellene gondolni.
Hitel felvételével tudna venni ilyen autót, de erre nem biztatnám, inkább legyen kevesebb a csillag. SDI tulajdonosként már megtapasztalta a régi 1.9-es VW dízelt, én is valami hasonlót javasolnék, mondjuk egy Octaviát. Ugyanaz a szög egyszerű technika, mint a Polo, és ez a régi 1.9 TDI tényleg az egyik legjobb dízel, amit az elmúlt huszonöt évben gyártottak.
Üdvözlettel,
Feleségemnek szeretnénk egy kisfogyasztású (max 8-9 liter) városban/agglomerációból Bp-re és vissza szaladgálós járművet.
Kritériumok:
- automata, benzin
- max 600e Ft
- Suzuki, Smart, Opel, Ford NEM
- min. 1999 évjárat
- extrák mindegy
- napi 70km autóban üldögélés
Tudjuk, hogy ez így elég necces, mert elég kevés a felhozatal (sajnos ennyi van most erre és az autó MOST kell), de ha a fentire tudna valami tippet, azt megköszönnénk.
Mi egyetlen típust talátunk, ami szép (?) és annyira nem 80-as évek design, az a Mitsubishi Carisma 1.8GDI. Semmit nem tudunk róla sajnos (eddig német és svéd vonallal utaztunk), ha ebben adna tanácsot az szuper lenne.
A másik változat, ha nem találunk ennyiért kulturált automatát, akkor jöhetnek a manuálisok (nem szívesen). Itt a Mazda 323-at néztük ki 2001-től, de mindenhol azt mondják, hogy rohad és zajos. A zaj nem zavar és igazán a rozsda sem, ha nem az autó áráért kell majd rendbetenni.
Egyébként meg, ha van bármilyen olyan ötlet, ami nagyjából ezt a két típust közelíti meg és nem egy betegágy, akkor kérjük szépen nevezze meg a tisztelt hölgyeket.
Köszönjük szépen előre is a segítségét.
üdvözlettel,
Attila
ps: Még egy kérdés, a vidéki járművek tényleg megkíméltebbek vagy sem? és hogyan lehetséges, hogy egy 2001-as autóban csak 150e km van? ez nekünk sehogy se jött ki. Vagy vidéken nem járnak vele annyit a vezetők?
Kedves Attila!
Az utóirattal kezdeném. Az a tény, hogy egy kocsit vidéken használnak, még önmagában semmilyen pozitívumot nem jelent. Ha valaki mondjuk pesti, nem jelenti az, hogy ő tutira tönkre teszi a kocsiját, hülye mindenhol van, vidéken is. A kilométeróra állás és a vidéki tulajdonos között sincs semmi összefüggés. A 2001-es autóban azért van annyi kilométer, mert egyszer, kétszer, esetleg háromszor már megtekerték az kilométeróráját. A nemrég életbe lépett "kiváló" óratekerés elleni törvény semmi javulást nem hozott, az emberek látták, hogy nincs semmi következmény, és vidáman tekernek tovább. Természetesen lehet nem tekert órás autót is találni, de nem ez a jellemző. Szinte látom magam előtt az arcát, hogy fölteszi a kérdést magának, hogy honnan tudhatná, hogy meg van-e tekerve az óra vagy sem. A válasz egyszerű, szinte sehonnan, meg kell nézni, ha jó, akkor meg kell venni, azzal hogy milyen számot mutat az óra, ne foglalkozzon.
Az automata váltóval elég szépen beszűkíti a saját lehetőségeit, mert ennyiért nem lehet válogatni a jó automatákból, de nem lehetetlen találni. Olyan nincs, hogy az autó MOST kell, pláne ha ilyen kritériumokat határozunk meg. Ha válogatunk, akkor legyen türelmünk kivárni a vételt, ha meg MOST kell, akkor ne válogassunk.
Automata, benzin, 600 ezer. Erről a paraméter rendszerről elsőre nem a Smart jut eszembe, de még tizedikre sem. Ford NEM! Pedig DE! Mondjuk egy Fiesta, teljesen jó kis kocsi, bár ennyiért csak a régi kasznis van, abból is alig. A Suzukit teljes mellszélességgel ajánlom. A 323-as tényleg rohad, és a tévhittel ellentétben, pont a lakatos és fényező munka kerül a legtöbbe. Mitsubishi Carismából még az életben nem láttam automatát, és a válasz megírásakor pont nulla darab volt a hahun. A másik, hogy a közvetlen befecskendezéssel lehetnek gondok, és az átlag szerelő hozzá sem tud szagolni. Nekem volt ilyen problémám, és nem volt egyszerű gazdaságos megoldást találni. Az Opel easytronic-ját van aki szidja, van akinek semmi baja vele, a Suzuki biztosabb, én azt vennék.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 2002-es 1,4-est hajtok, ez az első autóm. A vásárlást követő fél év gondtalan volt, úgy gondoltam soha rosszabbat ennél. Aztán jött a fekete leves, motorcsere megtörtént, volt azóta EGR, lambdaszonda, miegymás. Finoman szólva kiábrándultam egy kicsit a VW-konszernből, bár lehet csak én nyúltam bele igazán ezzel az egy példánnyal.
Amúgy is szerettem volna kicserélni már, mert nem terveztem 4-5-6 évre ezzel az autóval, viszont így a németet majdnemhogy teljesen kilőttem. Dízelt szeretnék, mert az évi átlagos futás 30 ezer kilométer felett van.
2-2,5 millió forintos összegből szeretném kicserélni és az alábbiak lennének a jelöltek:
- Honda Civic 2,2 CDTI
- Honda Accord 2,2 CDTI
- Mazda 6 2,0 CD TE
- VW Passat VI 1,9 PDTDI
A felsoroltak a sorrend szerint esélyesek jelenleg.
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper,
Tanácsra lenne szükségem. Olyan hat- vagy hétszemélyes autót keresek kb. 1,2 millió forintig, ami megbízható, és minden utas kényelmesen elfér benne. Szeretnék benzin/gáz üzeműt az olcsó üzemeltetés érdekében. Valamint az sem hátrány, ha esetleg egy év múlva szeretném eladni, akkor ne nagy buktával tudjak belőle kiszállni.
Mire kell figyeljek, ha a Fiat Multiplát választom? És mire, ha az Opel Zafirát? Ön szerint az Opel Zafirában a leghátul ülőknek van elég helye? Kényelmesen tudnának utazni? Az adásvételnél a gázüzemeltetés kapcsán mire kell figyelni, milyen papírok szükségesek, hogy minden rendben legyen?
Ha esetleg 1,2 millióig tudna nekem ajánlani más 6-7 személyes, megbízható, gázos autót, akkor azért nagyon hálás lennék.
További jó munkát kívánok,
Köszönettel,
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Kedves Nepper!
Jelenlegi 2 felnőtt, 1 kutya felépítésű családunk tavasszal remélhetőleg egy gyermekkel bővül, ezért időszerű egy második autó vásárlása. A családfő lehetőség szerint nem cserélné le - jogosan - imádott BMW 123d autóját, ami mindennapi használatban van. Nagyrészt egyedül használja, de gond nélkül elférünk benne hárman is hosszabb útra. Plusz egy gyereknél azonban, főleg a hátsó ajtó hiánya, valamint a csomagtartó mérete miatt nem elegendő. Tehát olyan autóra lenne szükségünk, amiben négyen csomagokkal kényelmesen elférünk.
Ő elsősorban kombiban gondolkodik (Opel Astra H), azonban tőlem, mint nő, nagyon idegen egy kombi. Örülnék egy fokkal nőiesebb, de mégis elég tágas autónak, tekintettel arra, hogy elsősorban én használnám. 1,4 millióig nézegettem VW Golf Plus, Seat Altea, Mazda 3 autókat elsősorban. Érdekelne a véleménye, javaslata.
U.I. a kutya nem az ölben elférős fajta (boxer), ezért egy embernyi hely neki is kell :)
Köszönettel,
Kata
Kedves Kata!
A H Astra nem rossz autó, de egy kombi belőle a legkevésbé sem nőies, megértem az ellenkezését. Az ön által felsorolt típusok közül a Mazda 3 a legjobb. A rozsdára kell odafigyelni, elsősorban a hátsó kerékíveken, más bajuk nem szokott lenni, nagyon jó autók. A Golf Plus egy kicsit más Golf, semmi különös. A Seat Altea ugyanazokból az elemekből építkezik, mint a Golf, lévén egy családból származnak. Szerintem a Mazda 3 jobb autó ezeknél.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Negyven feletti nő vagyok, az átlagnál jóval magasabb. Az autót a fiammal ketten használjuk, ő is hosszúra nőtt. Ezek fontosak az autó szempontjából, bar jelenleg egy Mazda 3-ast használok,es mivel minden állítható benne, szeretem, bar kívánja a 6. sebességet, gondom nem volt vele. Hét éves, cserélni szeretném. Jól vezetek, sokat városban, es hétvégén autópályán, a gyerek mar nagy, olykor pakolok bele, de döntően nem erre kell.
Nagyobb kocsit szeretnék, es nő létemre nekem nem a szín, hanem a belső a fontos, mert azt nézem tobbet. Ezért bőr, automata, szép belsejű autót szeretnék, sok extrával, bar udvaron tartom. Árban 6 millió forintig gondolkodom, eddig a BMW 3-as es az Insignia vannak versenyben, bar egyiket sem próbáltam még. 2-3 éves kocsit vennék, menjen jobban, mint az 1,6-os Mazda, de nem kell versenyautó. Szerelni keveset kelljen es ne hagyjon ott sehol, ráadásul minimum 5 évig jo lenne nem gondolni utana újabb autovasarlasra.
Köszönöm a választ, szivesen veszem azt is, ha teljesen mást javasol.
Üdvözlettel,
Krisztina
Kedves Krisztina!
Honda Accord, és még a hat milliót sem kell elköltenie.
Sokkal jobb, mint egy Insignia, és sokkal kevesebből fenntartható, mint bármi, mert nem romlik el. Jellemzően csak a kötelező szervizekre kell költeni. A német prémium autókkal foglalkozni kell időnként, és ha nincs szerencséje, akkor elég mélyen kell a zsebébe nyúlni. Tudja, akinek majma van, legyen pénze banánra is. Ha kell a prémium autó, akkor elgondolkodnék egy Lexuson is, és ami a lényeg, a Lexus sem romlik el.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepper!
Auto csere előtt állok. '97-es Puntom szeretném lecserélni másik autora. Van pár elvárásom, amit örülnék ha teljesülne, de nem vagyok benne biztos hogy lehetséges. Kényelmi szempontból örülnénk ha az auto elől elektromos ablakos, két légzsákos, szervós és klímás lenne, illetve középső kartámasza is lenne.
Motorikusan mindegy, hogy dízel vagy benzines, de ne legyen az az elromlós fajta nagyon és ne egye meg a fél tankot 100-on, de azért legyen benne egy kis dinamizmus.
Napi 40-50 km használatban lenne, 80% országút 20% város. Évi 15-20.000 km futással számolva. A rászánt összeg elég szűkös több sajnálatos ok miatt is, kb 400.000 Ft.
Tanácstalan vagyok mit lenne célszerű venni. Eredendően japán és német auto párti vagyis, de másra is vevő vagyok, ha az megéri.
Nézegettem több típust is, kis és közép kategóriásakat; sedan-t, coupe-t és ferde hátút is. Az Octávia nem rossz, de tudtommal ennyiért nincs jó, csak úgy mint a 3-mas BMW-ből sem. A Lagunát nem ismerem, nem tudom milyen auto. A Mondeo nem rossz,de elég rohadós. A 323-mas Mazda is hajlamos a rozsdára. Suzukit nem szeretnék, se Peugeot se nagyon, de nézegettem még a 216-os Rovert is, illetve a Marea sem áll távol tőlem.
Nem tudom mi lenne a legjobb választás. Ön melyik autot ajánlaná, esetleg van e még valami más ötlete, ami jó lehet? Ennyi pénzért nem várok csodát és félek a feltételek sem fognak teljesülni, amiket állítottunk, mégis bízok benne,hogy Ön tud segíteni.
Előre is köszönöm a segítségét!
Tisztelettel: Attila
Kedves Attila!
Az összeg nem túl magas, de ez a két légzsák, klíma, szervó kombináció nem lehetetlen ennyi pénzért. A Rovert annyira nem erőltetném. A Lagunát sem, tele volt extrával, amik ma már csak részben működnek bennük. A Marea már nem olyan rossz, de a kidolgozás sem pazar, az utastér is csúnyán öregszik Van azért jobb is.
Én valami kilencvenes évekbeli japán szívó benzinest vennék. A japánokban ekkor már ezek az extrák benne voltak, és jellemzően bennük működnek legstabilabban az elektromos dolgok. A japán kocsik műszaki színvonala a kilencvenes években már nagyon jó volt, de a vasoxid sokukkal elbánt. Elsősorban egy Toyota Carina E-t vennék, de kevés van már belőle. Ritka megbízható konstrukció, a rozsdára kell odafigyelni jobban, mert ezek már benne vannak a korban. Ha talál egy rozsdamentes példányt, akkor az még nagyon sokáig szolgálhat megfelelően. Mazda 626-ból is látni még néhány nem rossz példányt. Ha nem japán, akkor elsőnek a VW Passat átmeneti változata jut eszembe, ami majdnem ugyanaz, mint a régi "malac" Passat, csak más karosszéria elemek vannak rácsavarozva ugyanarra a vázra.
Üdvözlettel,