Tisztelt Nepperűző!
Szeretném megvenni az első autómat, ami egy E30-as lenne. Még gyerekkoromban beleszerettem ebbe a típusba.
A kérdésem az lenne, hogy melyiket ajánlaná: 316 vagy 318? Melyik évjárat, milyen típusú motorral? Sok helyen olvasom, hogy a 320-nak szebb a hangja, ami azért számítana, de nem akarok olyat venni, ami 8 liternél többet fogyaszt, és olyat se, ami igazából egy roncs. Mire figyeljek oda vásárláskor? Eesetleg van olyan módszer, amivel kiszúrhatom, hogy a kilométerállás tényleg valós-e? Itthonról vegyem, vagy megéri Ausztriából, esetleg Németországból behozatni?
Maximum 550-600.000 Ft-ot szánnék rá, és hosszú távra tervezek. Akár örökre.
Köszönöm a segítségét.
Üdvözlettel Sándor.
Kedves Sándor!
A jó állapotú E30-asok ára meredeken megy fölfelé, divatos autó lett, nagyon sok olyan korú fiatal rajong értük, aki még nem is élt akkor, amikor gyártották őket. Az 550-600 ezerrel bajban lesz, mert a jók már drágábbak, de ha kis motoros kell, azt még talán talál, a 325-ös már aranyárban van. A 316-os nem túl erős, és nem is eszik keveset, a 318-as már jobb egy fokkal. A 320-asnak már szép hathengeres hangja van, de nem eszik nyolc litert, sőt. A legjobb motor az E30-ban a 318IS, jól megy, jól is fogyaszt, de ritkább.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 4-es Golf tulaja vagyok, azonban az autó vásárlása hirtelen felindulásból történt, akkor jó vételnek tűnt, azonban pár hónap alatt rengeteg olyan hiba előjött, ami miatt nem érdemes (és nem is szeretnék) rákölteni, valamint egy tip-top autót szeretnék már a magaménak tudni. 25 éves srác vagyok a fővárosból. (ez a későbbiekben lehet érdekes).
Jelenleg 1-1,5 millió forint áll rendelkezésre használt autó vásárlásra. A nagy dilemmám pedig a következő: régebbi, de "komolyabb" márka vagy fiatalabb,de sztereotípiákkal teli márkát. Az E46-os BMW-k nagyon tetszenek, számos fórumot végigjártam, alkatrész árakat is átnéztem, azonban 10+ évesek, ami azért számomra kicsit ijesztő, ilyen árkategóriában. Emellett az Audi A4-ese (2002-es évjárat) után is kacsintgatok. Az elmúlt pár heti böngészésem alatt nyilvánvalóvá vált, hogy egy olasz, francia autó, ilyen árkategóriában fiatalabb, talán még felszereltebb is, mint az előzőleg említettek.
Leginkább benzinest szeretnék, fővárosi használatra, relatív kevés futással. A BMW-kről keveset tudok, viszont az ismerősi körömben agyon dicsérik (bár ez a BMW-fanatizmusnak is betudható talán).
Szeretnék egy férfias, megbízható autót, és amennyiben egy fiatalabb olasz/francia a jobb Ön szerint, akkor mégis melyik?
Köszönettel és legmélyebb tisztelettel:
Péter
Kedves Péter!
Önmagában az a tény, hogy egy autó tíz+ éves, még ne riassza el, a szerkesztőségben is mindenkié öregebb jóval, és mindenkié működik. Számtalanszor leírtuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást vagy évjáratot. Meg kell nézni az adott autót, ha tetszik, és jó állapotban van, akkor megvenni.
Az E46-os BMW-ből a legfiatalabb is már tíz éves, ezekre még nem annyira jellemző a rozsda, de az első évjáratoknál már oda kell figyelni a rozsdára, a sárvédőíveken, ajtók éleinél, géptető élén. A benzines motorokkal nem nagyon van probléma normális karbantartás mellett. Az A4-es második szériájának első darabjainál is előfordulhatnak már rozsdásodások az első sárvédők aljánál, díszléceknél. Motorok közül elsősorban a szívó benzineseket ajánlanám, a két litereseknél inkább a régi 131 lóerőst. Ha ezek tetszenek, nyugodtan vegye meg, egyszer mindent ki kell próbálni.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Régi autómat szeretném újabbra cserélni (2005. 1.3 Swift), körülbelül 3.000.000 Ft-ból. A lényeg, hogy ne fogyasszon túl sokat, inkább városban használnám és a helykínálat se fontos szempont, többnyire egyedül vagy ketten mennénk vele. Viszont azért nem lenne rossz, ha van benne egy kis erő bár tudom, hogy a kis Suzukim után szinte minden autó erősnek fog tűnni.
Válaszát előre is köszönöm!
Máté
Kedves Máté!
Legyen benne erő, de ne fogyasszon sokat. Ez egy paradoxon a benzineseknél. Ahogy apukám szokta mondani, finggal nem lehet tojást festeni. Valamitől megy az az autó. Honda CR-Z-ben alig ült valaki Magyarországon, többek között én sem, csak az autós újságírók, illetve az a pár tulajdonos. Sajnos nem tudok róla semmit mondani, én is csak azokból a forrásokból tájékozódhatom, amiből ön is.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Lassan autócsere előtt állok. '93-as swiftem cserélném egy erősebb, nagyobb, szebb autóra. Mindenképp japánt szeretnék, ha lehet olyat amit japánban is gyártottak. Jelenleg 4 kiszemelt típusom van: Toyota Carina E, Mazda Xedos 6, Xedos 9, Subaru Legacy. Carinám volt már, nagyon szerettem, de nem túl izgalmas a formája ezért Ő most az utolsó helyen áll a listán. A Xedos 6, 9 nekem nagyon tetszenek, de nem ismerem őket. A Subaru pedig az összkerékhajtása és a boxer motorja miatt van versenyben, nem a szépsége miatt :-)
Köszönöm szépen a válaszod!
Kedves Kérdező!
A Mazdáknak és a Subarunak is van egy közös tulajdonsága, alig van belőlük. Ez akkor lesz probléma, ha netán összetörik az autó. Subaruhoz és a Xedos 6-oshoz még csak találni valamit, de a Xedos 9-hez nem tudom, hol veszel alkatrészt, ha görbül a lemez. Műszakilag mindegyik nagyon megbízható, de a Xedos-ok drága prémium autók voltak valamikor, idősebb korukban már nem feltétlenül pénzes emberek használták őket, előfordulhatnak borzalmas tákolások rajtuk. Mivel ezek nem fiatal autók, a rozsdára is oda kell figyelni.
A Xedos-ok annak idején, fiatalabb korukban, a biztosítási csalók kedvencei voltak, mert borzasztó összegeket lehetett felvenni rájuk. Amikor egy ismerősömnek ilyen Xedos 6-ost kerestünk, a megnézett autók között rengeteg romból feltámasztott hulladékot találtam. Érdemes őket nagyon megnézni ebből a szempontból is.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Jelen pillanatban egy Renault Clio 1.2 16V, 75 LE, benzin, 2008-as évjáratú kisautó van a birtokomban, amelyben 81.000 km van most. Az autó fogyasztása 8-9 L/100km, igaz főleg városban használom, de ez sok! Most gondolkodtam el azon, hogy körül belül ugyanebben az árkategóriában egy hasonló évjáratú autóra cserélném, de nem vagyok biztos a dolgomban.
Már rögtön az elején ott akadtam meg, hogy benzin vagy dízel. Valaki azt mondja csak a dízel, valaki a benzint preferálja jobban.
Egy hónapban körül-belül 500-800 km közlekedek, ami 65% város, 35% országút. (Van egy két hosszabb út is 3-4 havonta autópályán ami +500 km)
Tulajdonképpen a lényeges szempont az lenne, hogy 3-4 éves távlatra (maximum 5 év), egy olyan autót találni, aminek a fogyasztása barátságosabb, megbízható legyen, dinamikusabb mint 75LE, és nem kell havonta a szervizben hagynom a kocsit.
Az árat 800.000 - 1,5 M közöttire lőném be. Én most a dízel autókat kezdtem el nézegetni. Te mit javasolnál?
Amiket eddig nézegettem:
- Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008)
- Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08)
- Renault Clio 1.5 dCi (06-10)
- Renault Megane 1.5 dCi (06-09)
(a két Renaultnál pedig a motor sem mindegy ahogy hallottam 68 LE 86 LE stb.)
- Volkswagen Golf, Polo
De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat.
Válaszodat előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Ez a havi futás kb. 6-8 ezer kilométert jelent évente, ekkora futáshoz nem vennék dízelt. A motor állandóan hideg lesz, mindig dőlni fog bele az üzemanyag, sokkal gyorsabban alakulnak ki lerakódások a motorban. Soha nem lesz üzemmeleg. Az üzemmeleg nem azt jelenti, hogy a vízhőmérő középen áll, hanem, hogy a motorolaj is meleg, a viszkozitása megfelelő, illetve az egész motor tömb egyenletesen átmelegedett. Na ilyen nem lesz egy egész télen át, kivéve a hosszú távokat. Egy pajtásom pont így használja a Mazda 6-osát, és nemrég mesélte, hogy folyamatosan van valami apróság emiatt a használat miatt.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008), a motorja jó, futómű és elektromos problémák lehetnek. Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08), ez már jobb, keveset is fogyaszt, de én sajnálnám. Renault Clio 1.5 dCi (06-10), Renault Megane 1.5 dCi (06-09), erről itt és itt olvasgasson. Volkswagen Golf, Polo, ezt már talán. De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat. Nagyon sajnálnám elkormolni. Ki fogja bírni a dízel is, de én inkább benzinest vennék, a várható magasabb szervizköltségeket, különösen a bonyolultabb konstrukcióknál, nem kompenzálja az alacsonyabb fogyasztás. Egy sima szívó benzinesben nincs kettőstömegű lendkerék és hasonló nyalánkságok. Ha mindenáron dízel kellene, akkor egy kevésbé bonyolult régi 1.9 TDI-t vennék.
Üdvözlettel,
Kétgyermekes családapaként keresek autót. A keret 500 ezer forint. Nem túl nagy autót, de elegendő hellyel, feleségem is vezetné, ezért nem csak az én igényeimet kell hogy kielégítse. 1500 köbcenti alattinak kell lennie a motornak.
Végül is a VW Golf IV és a Mercedes A osztály között vacillálunk. Azért inkább a Golf felé húz a szívem.
Ön melyiket ajánlaná?
köszönöm segítségét!
Kedves Kérdező!
Az A osztálynak a rozsda az egyik legnagyobb ellenfele, a sárvédőkön, ajtók alján és a küszöbökön. Lehet rozsdamentes példányokat kapni, de 500 ezer forintért még nem láttam olyan A Mercit, amibe beleülnék. Az automata váltósat kerülném, nem egy jól sikerült dolog az, rengeteg a váltóhibás. A harmonika tetővel szerelt példányokban a tető mechanikája is szinte mindig rossz, ha látunk egyet, aminek jó a teteje, azt rendesen megcsodáljuk.Üdvözlettel,
Kedves Nepper!
Munkahelyváltás miatt napi 200km-t kell autóznom a jövőben, 90%-át autópályán. Ehhez a feladathoz keresek egy megfelelő járművet.
Paraméterek:
1) Alacsony fogyasztás (a Ft/km költséget kell alacsonyan tartani)
2) Megbízhatóság.
3) Kényelmes/elviselhető vezetőülés és menetkomfort. 187cm vagyok, szeretnék elférni, illetve jó lenne az autó bírná az autópálya tempót.
A keret kb 600.000 Ft + átírás. Vezetési élmény, benzin/dízel kérdés nem számít, közlekedésre kell. Elvileg 2 személyes kishaszonjármű is szóba jöhet, bár azokból jellemzően csak a nagyonsokat futott kategória van. A járműveimet általában rendben tartom, inkább költök rájuk, de üzembiztosak legyenek ez a fontos.
Tanácsát előre is Köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
Valami 1.9-es régi TDI-t vennék, mondjuk egy Golf III-ast. A legegyszerűbb ezek között a 90 lovas TDI, 1Z motorkóddal, az tényleg örök, mint a nyomorúság. A rozsdára kell odafigyelni a karosszérián az ajtók élénél, az első sárvédőkön. küszöbökön. Tudják a 140-es tempót vidáman, és keveset esznek, olcsó az alkatrész hozzájuk.
Sok ember nem is gondol rá, és egy észrevehetetlen autó a forgalomban, de a Seat Toledo első generációja is nagyon jó lehet erre a célra, szintén TDI motorral. Ott is a rozsdára kell odafigyelni.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Második (hölgy-) autónak vennénk valami kicsi, de klímás és megbízható járgányt. Egyelőre - talán naívan - abban bízva, hogy találunk olyat, ami nagyjából 500 ezer forintban megáll (a vétel utáni kötelezőkkel). Egyelőre a sokszor rohadó Ford Ka, illetve a ránézésre izgalmas Lancia Ypsilon merült fel, de laikusként nem tudjuk, hogy egyáltalán érdemes-e ezeket nézni, vagy mi lehet a legjobb típus a fenti paraméterekkel (ha némi stílusra is vágyunk, de elsősorban a megbízhatóságra).
Előre is köszönöm a segítéget,
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Levelem tárgya félrevezető, természetesen nem ettem meszet, tisztában vagyok vele, hogy e két típus nem vethető össze egymással. Pusztán a jelen élethelyzet produkálta ezt a kínzó döntési kényszert.
Viszonylag későn, 27 éves koromban szereztem meg a jogsit, mivel a munkámból kifolyólag akkor lett először esélyem, hogy autót vezethessek. Ahogy lépkedtem felfelé a ranglétrán, úgy tettek a fenekem alá egyre jobb cégautókat, de - érthető módon - egyik sem hozta a bugi érzést (vmennyire kivételt egy Honda Accord 2.4 benzines jelentette, de az is inkább limuzin volt, nem sportos autó).
Amikor "végre", nem önszántamból, kikerültem a vérforgásból, azonnal vennem kellett egy családi, tágas, megbízható autót, mivel a feleségemnek akkoriban egy saját Honda Jazz-e volt, amivel bajosan tudtunk volna elmenni egy családi (2 gyermekkel) síelésre. Így esett a választásom az akkor (2010) vadiúj Subarura, amit nagyon szeretek, tulajdonképpen hozza azt, amit vártam tőle.
Nem hozza viszont azt, amit 43 éves koromra még mindig nem tapasztaltam, az élményfaktort.
Időközben feleségem is szép karriert futott be, a Jazzt eladtuk (megsirattam), és jöttek helyette a szokásos céges középkategóriás autók. Jelen pillanatban van két, középkategóriás, nagy, dízel autó a használatunkban. Fél évvel ezelőtt - egy rendkívül inspiráló autó-motoros cikknek köszönhetően - elkezdtem keresgélni a német használtautós portálokon 2004-2005-ös, hatsebességes, E46-os 330 Ci BMW-k után, lehetőleg 100 ekm alatti futásteljesítménnyel. Akadtak is viszonylag szép számmal, ezért bevetettem a harmadik autó vásárlásának ötletét otthon, ahol az nagyon nem talált elfogadásra, konkrétan válóokká nemesült. Nagyon szeretem a feleségem, ezért komolyan fontolgatni kezdtem az autócserét, de nagyon kínzóan tépelődöm. Van egyik oldalról egy tisztességes, jól összerakott, bizonyított, és még csak 4,5 éves nagyon megbecsült családi autó, míg a másik egy legalább ugyanolyan tisztességgel összerakott, príma hátsókerekes, sorhatos motorú, értékálló szerkezet, amely a soha meg nem unható élménnyel is kecsegtet, igaz, vmennyire a mindennapi használhatóság kárára... Érti a dilemmámat? (Persze, hogy érti.)
Mi légyen Ön szerint?
Köszönettel,
András
Kedves András!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző,
jelenleg egy 2006–os Peugeot 307 boldogtalan gazdája vagyok, szeretnék szabadulni az autótól. Gyakran és sokat kell költenem az autóra, ami nem hálálja meg a törődést, ezért döntöttem a váltás mellett.
Egy ideje már keresgélek, több típus is tetszik, azonban dönteni még nem tudtam, melyik mellett kötelezzem el magam. Mivel főképp városban használom az autót, csak benzines jöhet szóba. Tetszik a 2006 – 2008 közötti Honda Civic 1.8- as szívóval illetve a 2005 – 2006 környéki Accord 2.0 is. Mivel egyelőre egy gyermekem van, úgy gondolom, a méreteiben a Civic is megfelelne. Továbbá nézegettem még az E90 BMW 318i –ket, 2007 –ig bezárólag, ezeket főképp kombiban. Itt már probléma, hogy nagyon szűk a választék a magyar piacon ezekből az autókból, külföldről behozni pedig annak ellenére, hogy jobban megérné nincs időm/kedvem. És itt jött a csavar a történetembe: egy barátom külföldi munkavégzése végeztével eladná 2006 –os E90 330i –jét. Jutányos áron megkapnám, kevés kilométerrel (140e), normálisan karbantartott állapotban. Többször vezettem azt az autót, valami elképesztő, amit tud, főképp egy 307 –es volánja mögül (üdv a trolloknak).
A kérdésem arra irányulna, hogy az N52B30 mennyire számít megbízható motornak? A népítéleten 3 db ilyen értékeléssel találkoztam, egyiket sem találtam kielégítőnek. A magasabb üzemanyag fogyasztáson (9-12l) felül milyen plusz költségekkel járna egy ilyen autó egy 318i, Civic 1.8 –al szemben? Ha ez az autó nem került volna képbe, főleg nem kedvező áron, eszembe nem jutna egy 3000 –es benzines autót venni. Ebben kérném a segítséget, hogy rá-, vagy le- beszéljen róla.
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
István
Kedves István!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Eljött az ideje hogy lecseréljük az 1.4-es Almerát (Hatchback, 2000 előtti), de teljesen tanácstalan vagyok.
Paraméterek: 2 gyerek+2 felnőtt, évi 15-20ezer km amiből sok (70-80%) autópályán várható, de a többi a falun belüli igen rövid távokból jön össze.
Elvárások: Általánosságban elmondható hogy ha egy kicsivel virgoncabb az Almeránál, halkabb (de legalább nem hangosabb) autópálya tempóban és férő-/pakolóhelyben olyan vagy jobb akkor már okék vagyunk. Futott km max 120.000 és ha lehetne, ne legyen túl öreg (2008-tól). Szempont továbbá a fogyasztás és a szervízköltségek is.
Határnak 2 Misit tűztünk ki. Nézegettünk Focus-okat, meg Civic-eket de az 1.6-osok már verik a plafont vagy inkább kiesnek. Esetleg az 1.4-esek is teljesítik a kritériumokat? A Kia Ceed-ekből meg nincs benzines, kérdés hogy ilyen felhasználás mellett szabad-e ezekből a dízelt venni? De bármi más ajánlást is megköszönök.
Köszönettel, Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Napi 70 km munkahelyre ingázáshoz (autópálya), plusz heti pár alkalom pizzafutárkodáshoz keresek olcsó, megbízható autót. Fontos, hogy gazdaságos legyen, mert mindkét munkahely fix üzemanyag-költseget térít és szeretném, ha ebből valamennyi jutna karbantartásra is. Az alábbi tipusokat nézegettem eddig. Ezek mind tetszenek, a Peugeot volt is már, szerettem. De ha van más tippje, örömmel veszem.
Köszönettel, Barna
Kedves Barna!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, nagyon sokfelé olvasgattam, több márka fórumait és Fb. csoportjait is, de azt vettem észre, hogy egyre jobban elbizonytalanodtam a választásban. Ön milyen autót ajánl, ami megfelel a következő kritériumoknak?
-1M vételár környéke
-hátsókerék-hajtás
-manuális váltó
-120 lóerő környéke, vagy több
Márkafüggetlen vagyok, egyedül az még egy "különleges" heppem, hogy az E36 BMW-k valahogy nagyon nem... túlmajmolás a huszonévesek körében, elhiszem hogy jó autó, de ritkán ad jó megjelenést akár egy családi kirándulás alkalmával is. Tudna még ajánlani ésszerű autókat, amik kellőképp elegánsak, és nem azt gondolják az utcán lévő emberek, hogy "20 éves tuningbéjemvé" amit majd a 20 éves gyerek összetör? Félreértés ne essék, nem a BMW-vel van bajom, csak az ilyen kókányolt mai-diszkó-divat bontószökevényekkel.
Nyílt vagyok sok márkára, gondoltam régebbi Volvokra is, ritka Toyotákra, Nissanokra, és Mercedesekre is. Coupe/sedan egyaránt jöhet, de minimum 4 üléses legyen. Van még valami a tarsolyában, amit szívesen ajánlana egy fiatal, életteli, "játszós" családapának, amiben az anyós is szívesen utazik a színházba?
Kedves Kérdező!
Az rendben van, hogy nyitott más márkákra is, mint például a Volvo, a Nissan és a Toyota, de ha megtenné, hogy felsorolja a hátsókerekes modelleket ezek közül, az nagy segítség lenne. Az AE86-os Corollán kívül nem tudok olyan hátsókerekes Toyotát, ami élményautó lenne ennyi pénzért.Üdvözlettel,
Kedves Becsületnepper!
A címben említett funkciót jelenleg egy Fiat Seicento tölti be. Helyette szeretnék egy hasonlóan kis fogyasztású, megbízható de kicsit nagyobb méretű (és ezáltal talán biztonságosabb) autót.
Bevallom, a Seicentoban félek az M2-n nap mint nap közlekedni. Elsősorban a Renault Clio-t nézegettem bár ahogy utánanéztem, azt nem szívesen ajánlja.
700.000 Ft-nál többet (ebbe beleszámoltam a Fiat eladását is) nem szánnék a cserére. Az autót tavasztól őszig használom, napi 60-70 km megtételére (munkába járás). A Honda Jazz valóban tetszik, de ennyibe az sajnos nem fér bele. Peugeot 206-osom volt régebben, de annak az elektronikájával rossz tapasztalataim voltak. Milyen autót javasolna erre a célra?
Válaszát előre is köszönöm:
Sanyi
Kedves Sanyi!
A Seicentonál gyakorlatilag minden nagyobb és minden biztonságosabb. A törésteszteken, ha jól emlékszem, ennél rosszabbul semmi nem szerepelt annak idején. Ezért a pénzért még nem nagyon lehet még sok csillagos törésteszteket venni, de nagyobb autókat igen. Elsőnek a Peugeot 106, Citroen Saxo 1.5 D jutott az eszembe. Ha elég ekkora méretkülönbség is, akkor ezekben egy szétüthetetlen 1.5-ös szívó dízel van, négy literrel vagy alatta elmennek százon, a hátsó futómű a gyenge pontjuk.
Ha kicsit nagyobb kellene, akkor egy Seat Ibizát vennék, az 1.9-es TDI-vel vagy SDI-vel. A TDI-k, különösen a 110 lovas, elég jól szedik a lábukat, az SDI a következő évszázadban is menni fog. Ha benzines kellene, akkor egy békalámpás Corollából, már nagyon jót lehet ennyiért venni.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületnepper!
Egy kis borszaküzletet vezetek, az utóbbi időben egyre több mindent kell nekem szállítanom, úgy döntöttem, hogy az jó öreg xr3i-s Ford Escortomat nem kínzom tovább, megy veteránvizsgára, helyette kell valami kimondottan áruszállításra. A keret 500.000 forint, plusz az ilyenkor szokásos dolgokra amennyi kell. A paraméterekben semmi extra nincs: legyen tér, bírja a súlyt és ne kétszemélyes legyen, mivel néha a családot is be kell pakolni.
Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Opel Kangoo vonalon nézelődök. Extraként semmi nem hiányozna, sima szívó 1,9-es dízeleket nézegettem, azok ha véletlenül le is halnak, talán nem viszik el a nemlétező aranyzsákot az ágyam alól. Persze ha van valami másik tippje ebben az árkategóriában, szívesen fogadom. Milyen típushibákra érdemes figyelni a fentebb nevezett autóknál, van-e valami kimondottan érzékeny pontjuk, amit vásárlás előtt ellenőrizni kellene?
Válaszát előre is köszönöm!
Gergő
Kedves Gergő!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Segítségét kérem, s tanácsát megfogadom. Két autóra szűkül a választás: 320xd vagy Legacy D, kombik, kézi váltóval.
Kombi, mert megszoktam, s kell a hely. Kézi váltó, mert automatát nem szeretem, s ha elromlik, sok forint. Dízel, mert sokat megyek, s a nyomaték. :) Összkerék, vezettem már ezeket, s ég és föld a különbség más hajtásokkal szemben. (tehát nem elsősorban a tél miatt)
Egyszerűen melyik a "jobb" autó, Ön melyiket választaná? E kategóriában a két kocsi közötti fenntartási költségek szerintem nem döntők, vagy mégis? Állítólag mindkettőnél 2011 előtt gyártottaknál voltak motor gondok, igaz-e?
Köszönettel, MJ
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Van egy 2006 év végi 2.0 TDCi Mondeom, első tulajdonosa vagyok, eddig 120e km-t tettem bele. Eddig semmilyen meghibásodása nem volt, de előző szervíznél bemérték a porlasztócsúcsokat, és sajnos már cserére érett. Mivel garancia csak akkor van rá, ha cserélik a nagynyomású szivattyút is, és további kiegészítőket, a teljes költség belecsúszhat 500e forintba is. Aztán előbb-utóbb várható a kettőstömegű cseréje is, ami szintén 300e forint. Utóbbi években elég sokat járok, havi 2500 km-t, és eddig tetszett a kedvező fogyasztás.
Szerinted érdemes felújíttatnom és addig hajtani, amíg bontóba nem kerül? Esetleg adjam el akár piaci ár alatt, és vegyek hasonló korú benzinest, amibe LPG-t szereltetve továbbra is alacsonyan tudnám tartani az üzemanyag költséget? Szeretem a Mondeót, mi a tapasztalatod az MK3-asok 2 literes benzinmotorjáról? 1.2 - 1.5 millió közötti sávban milyen más benzines kombit érdemes még nézni? (Focus, Astra, Octavia, Mondeo, japánok?)
Köszi, Attila
Kedves Attila!
Ez a Mondeo erről híres, hírhedt. A befecskendező rendszer elújítása szerintem inkább 350-400 ezer, mint 500 ezer, de az sem kevés. utána viszont megint van néhány százezer kilométerre egy működő autója. Ha ezeknek a Delphi befecskendezős autóknak az élettartamát meg akarja hosszabbítani, akkor célszerű kizárólag Delphi gázolajszűrőt használni, és ezeket sűrűn, minden olajcserénél cserélni. Az olajcsere intervalluma 10 ezer kilométer legyen, ne több. A kettőstömegű előbb-utóbb tönkre fog menni, ugyanúgy ahogy a fékbetét is elkopik, csak ez drágább, ilyen ez a popszakma.
Ha vesz egy benzines és elgázosítja, akkor is kiad több százezer forintot a gáz szettre, plusz 60-70 ezret átírásra. Erre szoktam felhívni az emberek figyelmét, ezek azok a költségek, amiket vásárláskor figyelembe kell venni, ilyenkor egyenlítődik ki a benzines esetleges többletfogyasztása a dízellel szemben. Én kiszámolnám, hogy mennyibe kerülne egy autócsere, megéri-e elgázosítani egy másik autót, mennyit spórolnék vele, aztán el lehetne dönteni, hogy megéri-e neked a macera.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Oktatással foglalkozom, jellemzően több országban. A legnagyobb helyet a mentődeszkák foglalják (1,9 m x 0,7 m x 0,1 m), 3-4 db. Bábuk, bólyák, illetve 8-15 db mentőszivacs (1,2 m x 0,1 m x 0,2 m), a többi már csak apróság. Télen-nyáron szükséges autóznom, akár hosszú távon is (300-1500 km), határoknál szerpentin, télen sok hó, stb. Emiatt gondoltam a 4x4-re.
Köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás!
A 4x4 hajtás iránti igényt nem mindig értem, szerintem önnek sem kell, mert a G Astrában sincs, és mégis elment vele. Szerintem a rendes gumi megválasztása fontosabb, mint a 4x4, hiszen nálunk alig van hó, gondoljunk csak az idei vagy a tavalyi télre. Van olyan barátom, aki ragaszkodott a 4x4 hajtáshoz, mert horgászni jár, és ott mennyire jól jön, aztán elmentünk együtt pecázni, én a Lupómmal, ő meg a 4x4-gyel, és egyikünk sem akadt el, de még csak nem is voltunk necces helyzetben.Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Futárkodásra keresek megbízható autót, amely bírja azt, hogy naponta 20-30 alkalommal indítják és a magyar útviszonyoknak nagyjából megfelel. Nincsenek nagy igényeim, nagyjából 250-300 ezer forintot szánnék rá.
Az alábbi autókat néztem eddig.:
- Renault Clio (1994-1997)
- Volkswagen Golf III 1.4
- Toyota Starlet 1996
- Mitsubishi Colt
- Fiat Seicento
- Lancia Ypsilon (1997-2000)
Néztem Swiftet, de lehet, hogy félnék beleülni.
Nem tudom, hogy a felsoroltak mennyire felelnek meg az ilyen jellegű munkára, Önnek milyen javaslata van?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Gondolkodom autóváltáson, miután sikerült végre 8 év után kivásárolnom a csodás Skoda Fabia 1.4MPI Elegance típusú gépjárművemet. Szuper gép, alig volt gondom vele az elmúlt 160e km alatt. Előtte volt pár Skoda, Ford, Opel autóm, de úgy érzem, eljött az idő egy jó német prémiumra. :) Persze csak használtban.
BMW 5-ös 2003-tól, 7-es 2002-től, Audi A6 2005-től esetleg A8 2002-től érdekelne főleg. Nézelődtem a 2-2.5m Ft között, de nem igazán tudom, hogy mennyire lehet jó állapotút kifogni ebben az árkategóriában. Az A6 egy klassz kocsi és VW groupos megbízható, jól bevált, magas technikai háttérrel rendelkező szerelőm van, ami nagy kincs. DE a BMW 7-es és az 5-ös is nagyon tetszik. Főleg a nagy bálna. :) Az A8-at mire leírtam talán el is felejthetem, ha igazak a hírek sok velük az elektronikai gond (ha...).
Teljesítmény és vezetési élmény most nem a legfontosabb, 68LE után bármi nagy ugrás lesz és 40 feletti családos ember vagyok. Élvezkedésre van motorom. :) Inkább a költségek alacsonyan tartását és megbízhatóságot céloznám meg némi prémium érzéssel fűszerezve. Minden tapasztalat nagy segítség lenne, mit-milyen áron érdemes vásárolni.
Köszönöm előre is a segítségedet!
Üdv;
Batman a Katlanból
Kedves Batman a Katlanból!
A leveledben volt néhány kedvenc részem:
A Fabia után ez a kategória a költségek tekintetében hipertér ugrás, itt csak az akkumulátor lesz 30-40 ezer. Fel vagy készülve a várható költségekre? Felteszek neked néhány kérdést, és ha ezekre mind igen a válasz, akkor vegyél egy ilyet. Van a zsebedben félmillió bármikor, ha bedöglene rajta az automata váltó vagy valami nagyobb dolog? Ha van is rá pénzed, mosolyogva fizetnéd ki? Ha három hónappal ezután megint kellene 2-300 ezer valami apróságra, az is sima ügy? Van egyenként 150-200 ezred téli és nyári gumi garnitúrára?
Sokan esnek ebbe a hibába, hogy elkezdik nézegetni a prémiumautókat, de nem gondolnak ezekre dolgokra. Az egyik barátomnak van egy BMW 530D-je, és volt olyan év, hogy ráment az autóra egymillió forint. Neki belefért, de ezt az évet azért ő is megjegyezte. Egy ilyen öreg prémium autónál neked is lehet egy ilyen éved. Ha a költségek alacsonyan tartása a cél, akkor vegyél valami szívó benzines japánt, és tartsd meg a motorozást élvezetnek.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző,
Négygyerekes család vagyunk. Két autónk van: munkába járásra egy régi Swiftet hajtok. Családi autónak egy Fiat Multiplát (1,9 JTD, újabb karosszériás) használunk, szeretjük hogy hat személy kényelmesen elfér benne. Jelenleg főleg az asszony használja a Multiplát, a gyerekeket viszi 3-4 km távolságra óvodába-iskolába, néha elmegy a 15 km-re levő szomszéd városba.
Köszönöm,
Tamás
Kedves Tamás!
A Berlingo teljesen jó erre a célra, a neuralgikus pontja a hátsó futómű. Erre oda kell figyelni vásárláskor. A probléma könnyen orvosolható, sok műhely ráállt a javítására, de pénzbe fog kerülni. Utána nagyon hosszú ideig jó lesz.Üdvözlettel,
Előre is köszönöm, ha tud tanácsot adni!
Judit
Kedves Judit!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Napi szinten használandó, elsősorban munkába járós (kb. napi 40 km) autót keresünk a párommal. Mindenképpen benzines autóban gondolkozunk. A cél, hogy egy megbízható, nem túl drága fenntartású autót találjunk 6-700.000,-Ft körül. Az elvárások között szerepel nálunk a szervó és lehetőleg az ABS, de az se gond, ha klímás az autó. Az évjárata lehetőleg 2-ssel kezdődjön, a km pedig 1-ssel.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Dániel
Kedves Dániel!
Én először megnéznék egy-két Yarist, illetve Ford Fiestát, szerintem ezek a legjobbak ebből a listából. Ezekben az évjáratokban sajnos már néha előfordul némi rozsda, általában a kevésbé jól sikerült javítások nyomán.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Családnak való kocsit keresek, zömmel pályán/városon kívüli közlekedésre. Jelenleg egy 407 SW 2.0 D-vel járunk, de az SW jellegből fakadóan a csomagtér nem igazi kombi és a hátsó lábtér sem valami nagy.
5008-ast, S-Max-ot, Grande C4-et tudok elképzelni utódként, persze kérdés, hogy a büdzsébe mennyire férnek bele. A Tourant is ajánlotta még egy barátom, de mivel dieselt szeretnék, a VW kétlitereséről még sok jót nem hallottam, annyira nem rajongok a típusért. A feleségem egyterűt szeretne, nálam azért még a C5-ös is szóba jöhetne.
Melyik típus lenne ideális választás Ön szerint? 1.6-os diesel is elég lehet, vagy az inkább városon kívüli használat miatt jobb lenne 2.0-s?
Válászát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
A C4 Grand Picassót szeretem, jól kitalált dolog a családi felhasználásra. Mindegy melyik motorral veszi, de ha többet szeretne autópályázni, akkor jobb a kétliteres HDI. Az 1.6-os motornál az olajcsere elvégzésének mikéntjére és gyakoriságára nagyon oda kell figyelni. Az 5008-ashoz még nem volt szerencsém, de mivel nagy vonalakban ugyanazokból az alkatrészekből van összelegózva, mint a C4 nagy különbségre nem számítanék.
Az S-Maxban már szerencsére egy francia HDI van, nem a régi Delphi befecskendezős tdci, ezekkel már nincs baj. Az a baj ezekkel, hogy sok a licit oldalakról megvett, tekert órás autó. Egy ismerősöm pont most keres S-Maxot, és utána kérdezve sorra dőlnek ki a tekert órás kocsik. Ha talál egy nem tekert órásat, akkor az is nagyon jó lehet. Touranból a 2.0 CRTDI-t venném inkább, a 2.0 PDTDI nyűgös lehet, van akinek hibátlanul üzemel, van aki állandóan szerelőhöz jár.
Üdvözlettel,
Koszonom valaszat,
Adrienne
Kedves Adrienne!
Toyotából a kétliteres dízelt venném ha dízel kellene, de ha csak keveset megy, azt is rövid távon, akkor inkább maradnék a benzinesnél. A 2.2-es dízelt nem erőltetném, a problémájával belekerült ebbe a válogatásba is.
A Dacia Duster kivitelében sokkal fapadosabb, nem véletlenül annyi az ára, amennyi. Ebben rejlik a legnagyobb vonzereje is, három millió körül tudunk venni egy új vagy újszerű városi terepjárót. Ebből is a benzineset venném elsősorban, mert az 1.5-ös dci elég hirhedt motor. A befecskendező rendszeréhez egyszer biztos, hogy hozzá kell nyúlni. Mindkettő jól elboldogul a terepen, teszteltük is őket korábban, 1., 2.. Üljön bele mindkettőbe, és láthatja majd, hogy azért van különbség a két autó között. Így el tudja dönteni, hogy inkább a használt Toyota vagy az újszerű Dacia.
Üdvözlettel,