Totalcar Vakbarát Hírportál

BMW E30-at veszek, milyen legyen?

2015. május 3., 10:36 Módosítva: 2015.05.04 08:16
384
 

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném megvenni az első autómat, ami egy E30-as lenne. Még gyerekkoromban beleszerettem ebbe a típusba.

A kérdésem az lenne, hogy melyiket ajánlaná: 316 vagy 318? Melyik évjárat, milyen típusú motorral? Sok helyen olvasom, hogy a 320-nak szebb a hangja, ami azért számítana, de nem akarok olyat venni, ami 8 liternél többet fogyaszt, és olyat se, ami igazából egy roncs. Mire figyeljek oda vásárláskor? Eesetleg van olyan módszer, amivel kiszúrhatom, hogy a kilométerállás tényleg valós-e? Itthonról vegyem, vagy megéri Ausztriából, esetleg Németországból behozatni?

Maximum 550-600.000 Ft-ot szánnék rá, és hosszú távra tervezek. Akár örökre.


Köszönöm a segítségét.
Üdvözlettel Sándor.

Kedves Sándor!

A jó állapotú E30-asok ára meredeken megy fölfelé, divatos autó lett, nagyon sok olyan korú fiatal rajong értük, aki még nem is élt akkor, amikor gyártották őket. Az 550-600 ezerrel bajban lesz, mert a jók már drágábbak, de ha kis motoros kell, azt még talán talál, a 325-ös már aranyárban van. A 316-os nem túl erős, és nem is eszik keveset, a 318-as már jobb egy fokkal. A 320-asnak már szép hathengeres hangja van, de nem eszik nyolc litert, sőt. A legjobb motor az E30-ban a 318IS, jól megy, jól is fogyaszt, de ritkább.



Ezeknél az autóknál arról álmodozni, hogy kiderül a valós kilométeróra állás, már hiú ábránd. Meg kell nézni milyen állapotban van, és megvenni. Kintről nem éri meg behozni, ha ennyi pénze van, mert nem jön ki a keretből egy normális állapotú példány. Akkor érdemes kintről hozni ilyeneket, ha van pénz bőven, mert kint is fölfelé mennek az árak, és ha valami jobb állapotú, vagy ritkább példányt akarunk a magunkévá tenni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW E46 kontra Audi A4

2015. május 2., 07:04 Módosítva: 2015.05.03 10:39
212
 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 4-es Golf tulaja vagyok, azonban az autó vásárlása hirtelen felindulásból történt, akkor jó vételnek tűnt, azonban pár hónap alatt rengeteg olyan hiba előjött, ami miatt nem érdemes (és nem is szeretnék) rákölteni, valamint egy tip-top autót szeretnék már a magaménak tudni. 25 éves srác vagyok a fővárosból. (ez a későbbiekben lehet érdekes).

Jelenleg 1-1,5 millió forint áll rendelkezésre használt autó vásárlásra. A nagy dilemmám pedig a következő: régebbi, de "komolyabb" márka vagy fiatalabb,de sztereotípiákkal teli márkát. Az E46-os BMW-k nagyon tetszenek, számos fórumot végigjártam, alkatrész árakat is átnéztem, azonban 10+ évesek, ami azért számomra kicsit ijesztő, ilyen árkategóriában. Emellett az Audi A4-ese (2002-es évjárat) után is kacsintgatok. Az elmúlt pár heti böngészésem alatt nyilvánvalóvá vált, hogy egy olasz, francia autó, ilyen árkategóriában fiatalabb, talán még felszereltebb is, mint az előzőleg említettek.

Leginkább benzinest szeretnék, fővárosi használatra, relatív kevés futással. A BMW-kről keveset tudok, viszont az ismerősi körömben agyon dicsérik (bár ez a BMW-fanatizmusnak is betudható talán).

Szeretnék egy férfias, megbízható autót, és amennyiben egy fiatalabb olasz/francia a jobb Ön szerint, akkor mégis melyik?


Köszönettel és legmélyebb tisztelettel:
Péter

Kedves Péter!

Önmagában az a tény, hogy egy autó tíz+ éves, még ne riassza el, a szerkesztőségben is mindenkié öregebb jóval, és mindenkié működik. Számtalanszor leírtuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást vagy évjáratot. Meg kell nézni az adott autót, ha tetszik, és jó állapotban van, akkor megvenni.

Az E46-os BMW-ből a legfiatalabb is már tíz éves, ezekre még nem annyira jellemző a rozsda, de az első évjáratoknál már oda kell figyelni a rozsdára, a sárvédőíveken, ajtók éleinél, géptető élén. A benzines motorokkal nem nagyon van probléma normális karbantartás mellett. Az A4-es második szériájának első darabjainál is előfordulhatnak már rozsdásodások az első sárvédők aljánál, díszléceknél. Motorok közül elsősorban a szívó benzineseket ajánlanám, a két litereseknél inkább a régi 131 lóerőst. Ha ezek tetszenek, nyugodtan vegye meg, egyszer mindent ki kell próbálni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Honda CR-Z az Opel Astra ellen

2015. május 1., 16:46 Módosítva: 2015.05.02 07:20
93
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Régi autómat szeretném újabbra cserélni (2005. 1.3 Swift), körülbelül 3.000.000 Ft-ból. A lényeg, hogy ne fogyasszon túl sokat, inkább városban használnám és a helykínálat se fontos szempont, többnyire egyedül vagy ketten mennénk vele. Viszont azért nem lenne rossz, ha van benne egy kis erő bár tudom, hogy a kis Suzukim után szinte minden autó erősnek fog tűnni.

Hosszas keresgélés utána két típusra szűkítettem a dolgot. A Honda CR-Z 1.5 Hybridre és az Opel Astra J 1.4 Turbora. Ezek mind árban és felszereltségben megfelelőek.

Próbáltam egy kicsit utána olvasni a Hondának, elég vegyes fogadtatása volt mind itthon mind pedig külföldön. Sokan kritizálták a rossz Start/Stop rendszerét és hogy nem mindig mutatja meg igazi arcát az csak ha gondol egyet. Igazából azért aggódok, hogy a túl sok ki-be kapcsolgatástól tönkre megy a motorja a kocsinak. Ez lehet, hogy sztereotípia, de a most újonnan vásárolt Opel Mokkánkba se ajánlotta a kereskedő a start/stop-ot. A Hondánál az lenne a kérdésem, hogy kell-e félni bármi ilyesmitől illetve az IMA rendszertől ?

Az Opelre azért esett a választásom, mint már mondta, hogy a családban van egy Mokka 1.4 Turbo. Szerintem annak ellenére, hogy egy SUV a dinamikája nagyon jó, éppen ezért egy nála kisebb Astrában is szerintem remekül menne. De ugye ott van h turbó és hogy használt. Itt az lenne a kérdésem, hogy mennyire érdemes belevágni egy bizonytalan használt turbós autó megvételbe ?

Összességében melyiket ajánlaná?


Válaszát előre is köszönöm!
Máté

Kedves Máté!

Legyen benne erő, de ne fogyasszon sokat. Ez egy paradoxon a benzineseknél. Ahogy apukám szokta mondani, finggal nem lehet tojást festeni. Valamitől megy az az autó. Honda CR-Z-ben alig ült valaki Magyarországon, többek között én sem, csak az autós újságírók, illetve az a pár tulajdonos. Sajnos nem tudok róla semmit mondani, én is csak azokból a forrásokból tájékozódhatom, amiből ön is.
A Honda hybrid rendszerétől nem kell félni, de a Toyotáé jobb. Szerintem óriási hiba volt a Hondától ezt az autót, ami ennyire hasonlít a zseniális elődjére, ilyen hajtással, ilyen kevés lóerővel megcsinálni. Ebbe bele kellett volna akasztani a Type-R motort, ha már ott van a polcon, és még most is gyártanák. A piac el is helyezte az autót, a kutyának sem kellett, be is szüntették a gyártást. J  Astrából csak az 1.4-es szívó benzinessel, 1.7-es dízellel és az 1.6-os turbóval mentem eddig, ezekkel is csak néhány kilométert, üzemeltetési vagy csak száz kilométeres tapasztalatom sincs. Az 1.4 turbó kimaradt, de Gyulavitéznek nem.  Az Astra elég új autó, és kevés a tényleg sokat futott autó, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni. Eljött az a történelmi pillanat, amikor egy Hondára nem azt mondom, hogy vegye meg. Ha ebből a kettőből kellene választanom, akkor inkább az Astrát venném, de 1.7-es dízellel. Ha más is jó, akkor vennék valami japán vagy koreai szívó benzinest.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Xedos 9 kontra Legacy

2015. április 29., 10:53 Módosítva: 2015.04.30 11:41
79
 

Kedves Becsületesnepper!

Lassan autócsere előtt állok. '93-as swiftem cserélném egy erősebb, nagyobb, szebb autóra. Mindenképp japánt szeretnék, ha lehet olyat amit japánban is gyártottak. Jelenleg 4 kiszemelt típusom van: Toyota Carina E, Mazda Xedos 6, Xedos 9, Subaru Legacy. Carinám volt már, nagyon szerettem, de nem túl izgalmas a formája ezért Ő most az utolsó helyen áll a listán. A Xedos 6, 9 nekem nagyon tetszenek, de nem ismerem őket. A Subaru pedig az összkerékhajtása és a boxer motorja miatt van versenyben, nem a szépsége miatt :-)

Mazdából és Subaruból van is két kiszemeltem:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/subaru/legacy/subaru_legacy_2.2_sedan_16v_4wd-8850325

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/xedos_9/mazda_xedos_9_2.0i_v6_x9-8719116

Mi a véleményed a típusokról? Milyen fenntartási költségekre és jellemző hibákra kell készülnöm a Mazda és a Subaru esetében? Valamiért úgy gondolom, hogy a Subaru szervizelés tekintetében problémásabb lehet, gondolom ehhez nem minden sarkon értenek. De mond ha nem így van!


Köszönöm szépen a válaszod!

Kedves Kérdező!

A Mazdáknak és a Subarunak is van egy közös tulajdonsága, alig van belőlük. Ez akkor lesz probléma, ha netán összetörik az autó. Subaruhoz és a Xedos 6-oshoz még csak találni valamit, de a Xedos 9-hez nem tudom, hol veszel alkatrészt, ha görbül a lemez. Műszakilag mindegyik nagyon megbízható, de a Xedos-ok drága prémium autók voltak valamikor, idősebb korukban már nem feltétlenül pénzes emberek használták őket, előfordulhatnak borzalmas tákolások rajtuk. Mivel ezek nem fiatal autók, a rozsdára is oda kell figyelni.

A Xedos-ok annak idején, fiatalabb korukban, a biztosítási csalók kedvencei voltak, mert borzasztó összegeket lehetett felvenni rájuk. Amikor egy ismerősömnek ilyen Xedos 6-ost kerestünk, a megnézett autók között rengeteg romból feltámasztott hulladékot találtam. Érdemes őket nagyon megnézni ebből a szempontból is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Évi 6-8 ezerhez benzinről dízelre?

2015. április 28., 10:44 Módosítva: 2015.04.29 10:55
211
 

Kedves Nepperűző!

Jelen pillanatban egy Renault Clio 1.2 16V, 75 LE, benzin, 2008-as évjáratú kisautó van a birtokomban, amelyben 81.000 km van most. Az autó fogyasztása 8-9 L/100km, igaz főleg városban használom, de ez sok! Most gondolkodtam el azon, hogy körül belül ugyanebben az árkategóriában egy hasonló évjáratú autóra cserélném, de nem vagyok biztos a dolgomban.

Már rögtön az elején ott akadtam meg, hogy benzin vagy dízel. Valaki azt mondja csak a dízel, valaki a benzint preferálja jobban.

Egy hónapban körül-belül 500-800 km közlekedek, ami 65% város, 35% országút. (Van egy két hosszabb út is 3-4 havonta autópályán ami +500 km)
Tulajdonképpen a lényeges szempont az lenne, hogy 3-4 éves távlatra (maximum 5 év), egy olyan autót találni, aminek a fogyasztása barátságosabb, megbízható legyen, dinamikusabb mint 75LE, és nem kell havonta a szervizben hagynom a kocsit.

Az árat 800.000 - 1,5 M közöttire lőném be. Én most a dízel autókat kezdtem el nézegetni. Te mit javasolnál?

Amiket eddig nézegettem:
 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008)
 - Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08)
 - Renault Clio 1.5 dCi (06-10)
 - Renault Megane 1.5 dCi (06-09)
(a két Renaultnál pedig a motor sem mindegy ahogy hallottam 68 LE 86 LE stb.)
 - Volkswagen Golf, Polo
De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat.


Válaszodat előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ez a havi futás kb. 6-8 ezer kilométert jelent évente, ekkora futáshoz nem vennék dízelt. A motor állandóan hideg lesz, mindig dőlni fog bele az üzemanyag, sokkal gyorsabban alakulnak ki lerakódások a motorban. Soha nem lesz üzemmeleg. Az üzemmeleg nem azt jelenti, hogy a vízhőmérő középen áll, hanem, hogy a motorolaj is meleg, a viszkozitása megfelelő, illetve az egész motor tömb egyenletesen átmelegedett. Na ilyen nem lesz egy egész télen át, kivéve a hosszú távokat. Egy pajtásom pont így használja a Mazda 6-osát, és nemrég mesélte, hogy folyamatosan van valami apróság emiatt a használat miatt.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2006-2008), a motorja jó, futómű és elektromos problémák lehetnek. Fiat Punto 1.3 JTD v. Multijet (06-08), ez már jobb, keveset is fogyaszt, de én sajnálnám. Renault Clio 1.5 dCi (06-10), Renault Megane 1.5 dCi (06-09), erről itt és itt olvasgassonVolkswagen Golf, Polo, ezt már talán. De még a BMW 320d is felmerült, igaz ott a 2002-2003 évjárat. Nagyon sajnálnám elkormolni. Ki fogja bírni a dízel is, de én inkább benzinest vennék, a várható magasabb szervizköltségeket, különösen a bonyolultabb konstrukcióknál, nem kompenzálja az alacsonyabb fogyasztás. Egy sima szívó benzinesben nincs kettőstömegű lendkerék és hasonló nyalánkságok. Ha mindenáron dízel kellene, akkor egy kevésbé bonyolult régi 1.9 TDI-t vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Golf IV vagy öreg A Merci?

2015. április 26., 12:03 Módosítva: 2015.04.27 13:48
11
 

Kétgyermekes családapaként keresek autót. A keret 500 ezer forint. Nem túl nagy autót, de elegendő hellyel, feleségem is vezetné, ezért nem csak az én igényeimet kell hogy kielégítse. 1500 köbcenti alattinak kell lennie a motornak.

Végül is a VW Golf IV és a Mercedes A osztály között vacillálunk. Azért inkább a Golf felé húz a szívem.


Ön melyiket ajánlaná?

köszönöm segítségét!

Kedves Kérdező!

Az A osztálynak a rozsda az egyik legnagyobb ellenfele, a sárvédőkön, ajtók alján és a küszöbökön. Lehet rozsdamentes példányokat kapni, de 500 ezer forintért még nem láttam olyan A Mercit, amibe beleülnék. Az automata váltósat kerülném, nem egy jól sikerült dolog az, rengeteg a váltóhibás. A harmonika tetővel szerelt példányokban a tető mechanikája is szinte mindig rossz, ha látunk egyet, aminek jó a teteje, azt rendesen megcsodáljuk.



A Golf ezzel szemben egyszerűbb, bár ezek között is rengeteg a letaposott kozák csizma, nagy csodákra ne számítson. Rozsda szempontjából jobbak a Golfok, és szerintem a választék is nagyobb belőle.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Közlekedőedényt millió alatt

2015. április 25., 12:31 Módosítva: 2015.04.26 06:42
2
 

Kedves Nepper!

Munkahelyváltás miatt napi 200km-t kell autóznom a jövőben, 90%-át autópályán. Ehhez a feladathoz keresek egy megfelelő járművet.

Paraméterek:
1) Alacsony fogyasztás (a Ft/km költséget kell alacsonyan tartani)
2) Megbízhatóság.
3) Kényelmes/elviselhető vezetőülés és menetkomfort. 187cm vagyok, szeretnék elférni, illetve jó lenne az autó bírná az autópálya tempót.

A keret kb 600.000 Ft + átírás. Vezetési élmény, benzin/dízel kérdés nem számít, közlekedésre kell. Elvileg 2 személyes kishaszonjármű is szóba jöhet, bár azokból jellemzően csak a nagyonsokat futott kategória van. A járműveimet általában rendben tartom, inkább költök rájuk, de üzembiztosak legyenek ez a fontos.


Tanácsát előre is Köszönöm!
Tamás

Kedves Tamás!

Valami 1.9-es régi TDI-t vennék, mondjuk egy Golf III-ast. A legegyszerűbb ezek között a 90 lovas TDI, 1Z motorkóddal, az tényleg örök, mint a nyomorúság. A rozsdára kell odafigyelni a karosszérián az ajtók élénél, az első sárvédőkön. küszöbökön. Tudják a 140-es tempót vidáman, és keveset esznek, olcsó az alkatrész hozzájuk.

Sok ember nem is gondol rá, és egy észrevehetetlen autó a forgalomban, de a Seat Toledo első generációja is nagyon jó lehet erre a célra, szintén TDI motorral. Ott is a rozsdára kell odafigyelni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Második autót félmillióig

2015. április 22., 10:35 Módosítva: 2015.04.23 13:46
80
 

Kedves Becsületesnepper!

Második (hölgy-) autónak vennénk valami kicsi, de klímás és megbízható járgányt. Egyelőre - talán naívan - abban bízva, hogy találunk olyat, ami nagyjából 500 ezer forintban megáll (a vétel utáni kötelezőkkel). Egyelőre a sokszor rohadó Ford Ka, illetve a ránézésre izgalmas Lancia Ypsilon merült fel, de laikusként nem tudjuk, hogy egyáltalán érdemes-e ezeket nézni, vagy mi lehet a legjobb típus a fenti paraméterekkel (ha némi stílusra is vágyunk, de elsősorban a megbízhatóságra).


Előre is köszönöm a segítéget,
Tamás

Kedves Tamás!

A Ford Ka az egyik legrohadósabb autó, a tankajtónál és a sárvédőknél nagyon sok rozsdásodik. Ka-ból a Sport Ka a legizgalmasabb, de az sajnos nincs ennyiért. Lancia Ypsilon volt a Vályi Pistáéknak is, ők nagyon szerették. Nekem azonban más tippem volna, vegyenek egy bakancs Micrát, nem fogják megbánni. Fenntartás szempontjából ugyanannyira nem romlik el, mint a régi Swift, csak minden ízében sokkal igényesebb annál. Ezeknél az öreg autóknál a rozsdára figyeljenek oda nagyon, illetve a Micrában ne csörögjön a vezérlés.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Subaru Outback helyére BMW E46?

2015. április 21., 10:39 Módosítva: 2015.04.22 10:37
219
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Levelem tárgya félrevezető, természetesen nem ettem meszet, tisztában vagyok vele, hogy e két típus nem vethető össze egymással. Pusztán a jelen élethelyzet produkálta ezt a kínzó döntési kényszert.

Viszonylag későn, 27 éves koromban szereztem meg a jogsit, mivel a munkámból kifolyólag akkor lett először esélyem, hogy autót vezethessek. Ahogy lépkedtem felfelé a ranglétrán, úgy tettek a fenekem alá egyre jobb cégautókat, de - érthető módon - egyik sem hozta a bugi érzést (vmennyire kivételt egy Honda Accord 2.4 benzines jelentette, de az is inkább limuzin volt, nem sportos autó).

Amikor "végre", nem önszántamból, kikerültem a vérforgásból, azonnal vennem kellett egy családi, tágas, megbízható autót, mivel a feleségemnek akkoriban egy saját Honda Jazz-e volt, amivel bajosan tudtunk volna elmenni egy családi (2 gyermekkel) síelésre. Így esett a választásom az akkor (2010) vadiúj Subarura, amit nagyon szeretek, tulajdonképpen hozza azt, amit vártam tőle.
Nem hozza viszont azt, amit 43 éves koromra még mindig nem tapasztaltam, az élményfaktort.
Időközben feleségem is szép karriert futott be, a Jazzt eladtuk (megsirattam), és jöttek helyette a szokásos céges középkategóriás autók. Jelen pillanatban van két, középkategóriás, nagy, dízel autó a használatunkban. Fél évvel ezelőtt - egy rendkívül inspiráló autó-motoros cikknek köszönhetően - elkezdtem keresgélni a német használtautós portálokon 2004-2005-ös, hatsebességes, E46-os 330 Ci BMW-k után, lehetőleg 100 ekm alatti futásteljesítménnyel. Akadtak is viszonylag szép számmal, ezért bevetettem a harmadik autó vásárlásának ötletét otthon, ahol az nagyon nem talált elfogadásra, konkrétan válóokká nemesült. Nagyon szeretem a feleségem, ezért komolyan fontolgatni  kezdtem az autócserét, de nagyon kínzóan tépelődöm. Van egyik oldalról egy tisztességes, jól összerakott, bizonyított, és még csak 4,5 éves nagyon megbecsült családi autó, míg a másik egy legalább ugyanolyan tisztességgel összerakott, príma hátsókerekes, sorhatos motorú, értékálló szerkezet, amely a soha meg nem unható élménnyel is kecsegtet, igaz, vmennyire a mindennapi használhatóság kárára... Érti a dilemmámat? (Persze, hogy érti.)


Mi légyen Ön szerint?

Köszönettel,

András

Kedves András!

Egyszer élünk, vegye meg a BMW-t, Subaruja már volt négy és fél évig. El akarja kísérni a bontóig? Unalmas családi kocsinak ott van a felesége céges autója. Ha nem veszi meg, akkor ott fogja bökni a tüske, hogy nem vette meg, mikor volt rá lehetősége. Hajrá, kilinccsel előre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jó áron E90. Belevágjak?

2015. április 20., 13:15 Módosítva: 2015.04.21 10:40
315
 

Tisztelt Nepperűző,

jelenleg egy 2006–os Peugeot 307 boldogtalan gazdája vagyok, szeretnék szabadulni az autótól. Gyakran és sokat kell költenem az autóra, ami nem hálálja meg a törődést, ezért döntöttem a váltás mellett.

Egy ideje már keresgélek, több típus is tetszik, azonban dönteni még nem tudtam, melyik mellett kötelezzem el magam. Mivel főképp városban használom az autót, csak benzines jöhet szóba. Tetszik a 2006 – 2008 közötti Honda Civic 1.8- as szívóval illetve a 2005 – 2006 környéki Accord 2.0 is. Mivel egyelőre egy gyermekem van, úgy gondolom, a méreteiben a Civic is megfelelne. Továbbá nézegettem még az E90 BMW 318i –ket, 2007 –ig bezárólag, ezeket főképp kombiban. Itt már probléma, hogy nagyon szűk a választék a magyar piacon ezekből az autókból, külföldről behozni pedig annak ellenére, hogy jobban megérné nincs időm/kedvem. És itt jött a csavar a történetembe: egy barátom külföldi munkavégzése végeztével eladná 2006 –os E90 330i –jét. Jutányos áron megkapnám, kevés kilométerrel (140e), normálisan karbantartott állapotban. Többször vezettem azt az autót, valami elképesztő, amit tud, főképp egy 307 –es volánja mögül (üdv a trolloknak).

A kérdésem arra irányulna, hogy az N52B30 mennyire számít megbízható motornak? A népítéleten 3 db ilyen értékeléssel találkoztam, egyiket sem találtam kielégítőnek. A magasabb üzemanyag fogyasztáson (9-12l) felül milyen plusz költségekkel járna egy ilyen autó egy 318i, Civic 1.8 –al szemben? Ha ez az autó nem került volna képbe, főleg nem kedvező áron, eszembe nem jutna egy 3000 –es benzines autót venni. Ebben kérném a segítséget, hogy rá-, vagy le- beszéljen róla.


Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
István

Kedves István!

A Civic nem romlik el, nagyon szeretem, de ezek is megbízhatóak. A BMW sorhatos szívó motorjai nagyon tartósak, még mostoha bánásmód mellett is bírják a kiképzést. Ez a három literes egy nagyon jó motor, szépen szól fordulaton, és ami még fontos, hogy jó helyen kapar az autó. Nem beszélem le, sőt! Nagyon hajrá, vegye meg!

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Almera helyére valamit, ami nem francia

2015. április 19., 10:12 Módosítva: 2015.04.20 12:50
11
 

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az ideje hogy lecseréljük az 1.4-es Almerát (Hatchback, 2000 előtti), de teljesen tanácstalan vagyok.

Paraméterek: 2 gyerek+2 felnőtt, évi 15-20ezer km amiből sok (70-80%) autópályán várható, de a többi a falun belüli igen rövid távokból jön össze.

Elvárások: Általánosságban elmondható hogy ha egy kicsivel virgoncabb az Almeránál, halkabb (de legalább nem hangosabb) autópálya tempóban és férő-/pakolóhelyben olyan vagy jobb akkor már okék vagyunk. Futott km max 120.000 és ha lehetne, ne legyen túl öreg (2008-tól). Szempont továbbá a fogyasztás és a szervízköltségek is.

Határnak 2 Misit tűztünk ki. Nézegettünk Focus-okat, meg Civic-eket de az 1.6-osok már verik a plafont vagy inkább kiesnek. Esetleg az 1.4-esek is teljesítik a kritériumokat? A Kia Ceed-ekből meg nincs benzines, kérdés hogy ilyen felhasználás mellett szabad-e ezekből a dízelt venni? De bármi más ajánlást is megköszönök.


Köszönettel, Tamás

Kedves Tamás!

A Kia Ceedben egy nagyon jó dízel van, stabil befecskendező rendszerrel, nagyon megbízhatóak. ugyanez a technika van a Hyundai i30-ban is. Ami a legjobb bennük, hogy nincs ezekben az autókban kettőstömegű lendkerék. Valamiért sűrűbben kiég az első tompított, de ennyi. Jól fogyasztanak, jól mennek, bátran vegye meg.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Strapabíró kisautót olcsón

2015. április 18., 11:56 Módosítva: 2015.04.19 10:13
3
 

Kedves Nepperűző!

Napi 70 km munkahelyre ingázáshoz (autópálya), plusz heti pár alkalom pizzafutárkodáshoz keresek olcsó, megbízható autót. Fontos, hogy gazdaságos legyen, mert mindkét munkahely fix üzemanyag-költseget térít és szeretném, ha ebből valamennyi jutna karbantartásra is. Az alábbi tipusokat nézegettem eddig. Ezek mind tetszenek, a Peugeot volt is már, szerettem. De ha van más tippje, örömmel veszem.

Peugeot 106 dízel (A pizzázás miatt aggódom, vajon hogy bírná a start-stop üzemet)

Toyota Yaris első széria 1,0 vagy 1,3 benzin?

Ford Fiesta 2002 előtti 1,2 benzin

Nissan Micra 2002 előtti 1,0 vagy 1,3 benzin?


Köszönettel, Barna

Kedves Barna!

A Peugeot 106 ugyanaz, mint a Citroen Saxo, csak más elemek vannak rácsavarozva. A dízelnek nem a sok indítás a gyengéje, hanem a sok hidegindítás. Ha a motor meleg, és futárkodás közben az lesz, akkor semmi baja nem lesz, maximum az önindítót kell korábban felújítani. A hátsó futóműre érdemes odafigyelni jobban. Az 1,5-ös dízel szinte agyonüthetetlen, a világból kimegy, és nem eszik semmit. A Micra és a Yaris is jó, de erre a felhasználásra a franciát venném mindenképpen, semmi nem eszik ennyire keveset.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hátul hajtósat egymillióig, ami nem E36

2015. április 17., 11:46 Módosítva: 2015.04.18 09:46
435
 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, nagyon sokfelé olvasgattam, több márka fórumait és Fb. csoportjait is, de azt vettem észre, hogy egyre jobban elbizonytalanodtam a választásban. Ön milyen autót ajánl, ami megfelel a következő kritériumoknak?

-1M vételár környéke
-hátsókerék-hajtás
-manuális váltó
-120 lóerő környéke, vagy több

Márkafüggetlen vagyok, egyedül az még egy "különleges" heppem, hogy az E36 BMW-k valahogy nagyon nem... túlmajmolás a huszonévesek körében, elhiszem hogy jó autó, de ritkán ad jó megjelenést akár egy családi kirándulás alkalmával is. Tudna még ajánlani ésszerű autókat, amik kellőképp elegánsak, és nem azt gondolják az utcán lévő emberek, hogy "20 éves tuningbéjemvé" amit majd a 20 éves gyerek összetör? Félreértés ne essék, nem a BMW-vel van bajom, csak az ilyen kókányolt mai-diszkó-divat bontószökevényekkel.

Nyílt vagyok sok márkára, gondoltam régebbi Volvokra is, ritka Toyotákra, Nissanokra, és Mercedesekre is. Coupe/sedan egyaránt jöhet, de minimum 4 üléses legyen. Van még valami a tarsolyában, amit szívesen ajánlana egy fiatal, életteli, "játszós" családapának, amiben az anyós is szívesen utazik a színházba?

Kedves Kérdező!

Az rendben van, hogy nyitott más márkákra is, mint például a Volvo, a Nissan és a Toyota, de ha megtenné, hogy felsorolja a hátsókerekes modelleket ezek közül, az nagy segítség lenne. Az AE86-os Corollán kívül nem tudok olyan hátsókerekes Toyotát, ami élményautó lenne ennyi pénzért.
A Mercin és a BMW-n kívül szinte semmi nem kapar hátul. A hátsókerekes Volvók, már olyan régiek, hogy alig van belőlük még vállalható darab, illetve nem annyira erősek, hogy nagy élményt adnának. A japánok közül a Lexus IS 200 hátsókerekes, de abból nincs egymillióért jó. Az E36 pont hülye gyerekek miatt került oda, hogy a gyári állapotút már megint megnézik. Akkor lesz paraszt béjemvé a kocsiból, ha azzá teszi, és ha úgy viselkedik. Ne tegyen rá paraszt lökhárítót, meg tyuning elemeket a Homasitából, hanem törekedjen a gyári állapotra. Én megvennék egy gyárihoz minél közelebbi állapotú, tényleg szép, nagy motoros E36-ost, és élvezném. A Merci kevésbé élményautó, és az AMG kivételével nem is túl jól motorizált. Ha nagyon nem kell a BMW, akkor AE86-os Corolla, már ha talál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kis fogyasztásút harmadik autónak

2015. április 15., 10:25 Módosítva: 2015.04.16 11:22
88
 

Kedves Becsületnepper!

A címben említett funkciót jelenleg egy Fiat Seicento tölti be. Helyette szeretnék egy hasonlóan kis fogyasztású, megbízható de kicsit nagyobb méretű (és ezáltal talán biztonságosabb) autót.

Bevallom, a Seicentoban félek az M2-n nap mint nap közlekedni. Elsősorban a Renault Clio-t nézegettem bár ahogy utánanéztem, azt nem szívesen ajánlja.

700.000 Ft-nál többet (ebbe beleszámoltam a Fiat eladását is) nem szánnék a cserére. Az autót tavasztól őszig használom, napi 60-70 km megtételére (munkába járás). A Honda Jazz valóban tetszik, de ennyibe az sajnos nem fér bele. Peugeot 206-osom volt régebben, de annak az elektronikájával rossz tapasztalataim voltak. Milyen autót javasolna erre a célra?


Válaszát előre is köszönöm:

Sanyi

Kedves Sanyi!

A Seicentonál gyakorlatilag minden nagyobb és minden biztonságosabb. A törésteszteken, ha jól emlékszem, ennél rosszabbul semmi nem szerepelt annak idején. Ezért a pénzért még nem nagyon lehet még sok csillagos törésteszteket venni, de nagyobb autókat igen. Elsőnek a Peugeot 106, Citroen Saxo 1.5 D jutott az eszembe. Ha elég ekkora méretkülönbség is, akkor ezekben egy szétüthetetlen 1.5-ös szívó dízel van, négy literrel vagy alatta elmennek százon, a hátsó futómű a gyenge pontjuk.

Ha kicsit nagyobb kellene, akkor egy Seat Ibizát vennék, az 1.9-es TDI-vel vagy SDI-vel. A TDI-k, különösen a 110 lovas, elég jól szedik a lábukat, az SDI a következő évszázadban is menni fog.  Ha benzines kellene, akkor egy békalámpás Corollából, már nagyon jót lehet ennyiért venni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Áruszállítót félmillióig borszállításhoz

2015. április 14., 11:07 Módosítva: 2015.04.15 10:26
2
 

Kedves Becsületnepper!

Egy kis borszaküzletet vezetek, az utóbbi időben egyre több mindent kell nekem szállítanom, úgy döntöttem, hogy az jó öreg xr3i-s Ford Escortomat nem kínzom tovább, megy veteránvizsgára, helyette kell valami kimondottan áruszállításra. A keret 500.000 forint, plusz az ilyenkor szokásos dolgokra amennyi kell. A paraméterekben semmi extra nincs: legyen tér, bírja a súlyt és ne kétszemélyes legyen, mivel néha a családot is be kell pakolni.

Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Opel Kangoo vonalon nézelődök. Extraként semmi nem hiányozna, sima szívó 1,9-es dízeleket nézegettem, azok ha véletlenül le is halnak, talán nem viszik el a nemlétező aranyzsákot az ágyam alól. Persze ha van valami másik tippje ebben az árkategóriában, szívesen fogadom. Milyen típushibákra érdemes figyelni a fentebb nevezett autóknál, van-e valami kimondottan érzékeny pontjuk, amit vásárlás előtt ellenőrizni kellene?


Válaszát előre is köszönöm!

Gergő

Kedves Gergő!

Jó felé tapogatózik, én is a Citroen Berlingo, Peugeot Partner párost mondanám az 1.9-es szívó dízellel. A hátsó híd állapotára figyeljen oda, mert az lehet még egy jelentősebb kiadás az üzemeltetés során. A Kangoo sem rossz, de szerintem a másik kettőben jobb a motor, én inkább azokat venném még az esetleges hátsó híd felújítás ellenére is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Csak egy maradhat: 320xd vagy Legacy D?

2015. április 13., 13:49 Módosítva: 2015.04.14 11:09
71
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Segítségét kérem, s tanácsát megfogadom. Két autóra szűkül a választás: 320xd vagy Legacy D, kombik, kézi váltóval.

Kombi, mert megszoktam, s kell a hely. Kézi váltó, mert automatát nem szeretem, s ha elromlik, sok forint. Dízel, mert sokat megyek, s a nyomaték. :) Összkerék, vezettem már ezeket, s ég és föld a különbség más hajtásokkal szemben. (tehát nem elsősorban a tél miatt)

Egyszerűen melyik a "jobb" autó, Ön melyiket választaná? E kategóriában a két kocsi közötti fenntartási költségek szerintem nem döntők, vagy mégis? Állítólag mindkettőnél 2011 előtt gyártottaknál voltak motor gondok, igaz-e?


Köszönettel, MJ

Kedves Kérdező!

Mindkét autó benne volt a húsz legrosszabb motorral foglalkozó cikkben
 
A BMW-nél a vezérléssel voltak gondok, ott a lánc elkoptathatta a főtengely anyagából kimunkált alsó lánckereket, és annak cseréje csak a főtengellyel együtt lehetséges, de voltak láncszakadások is. Ezeket a dolgokat megelőzi a lánc csörgése, de egy nem hozzáértő tulajdonos nem feltétlenül veszi ezt észre. 2011 márciusa után gyártott motorok már állítólag rendben vannak ebből a szempontból.
Subaruknál az injektorok hibája, a túlzott korom képződés, a részecskeszűrő problémák voltak az első szériáknál. Volt még egy egészen buta hiba is, a gyártás során tömítőpaszta kerülhetett az egyik csapágyhoz, ennek következtében a kenés nem volt megfelelő, és besültek a motorok. Sok motort cseréltek garanciában, de a 2010-től gyártott, már euro 5-ös motorral szerelt autókat már meg lehet venni. 
Jó kocsi mind a kettő, de az alkatrészek nem olcsók. A BMW mellett szól, hogy lehet hozzá bontott dolgokat is venni, a Subaruhoz semmi sincs.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagyszerviz előtt a Mondeo. Eladjam?

2015. április 12., 09:24 Módosítva: 2015.04.13 13:50
226
 

Kedves Nepperűző!

Van egy 2006 év végi 2.0 TDCi Mondeom, első tulajdonosa vagyok, eddig 120e km-t tettem bele. Eddig semmilyen meghibásodása nem volt, de előző szervíznél bemérték a porlasztócsúcsokat, és sajnos már cserére érett. Mivel garancia csak akkor van rá, ha cserélik a nagynyomású szivattyút is, és további kiegészítőket, a teljes költség belecsúszhat 500e forintba is. Aztán előbb-utóbb várható a kettőstömegű cseréje is, ami szintén 300e forint. Utóbbi években elég sokat járok, havi 2500 km-t, és eddig tetszett a kedvező fogyasztás.

Szerinted érdemes felújíttatnom és addig hajtani, amíg bontóba nem kerül? Esetleg adjam el akár piaci ár alatt, és vegyek hasonló korú benzinest, amibe LPG-t szereltetve továbbra is alacsonyan tudnám tartani az üzemanyag költséget? Szeretem a Mondeót, mi a tapasztalatod az MK3-asok 2 literes benzinmotorjáról? 1.2 - 1.5 millió közötti sávban milyen más benzines kombit érdemes még nézni? (Focus, Astra, Octavia, Mondeo, japánok?)


Köszi, Attila

Kedves Attila!

Ez a Mondeo erről híres, hírhedt. A befecskendező rendszer elújítása szerintem inkább 350-400 ezer, mint 500 ezer, de az sem kevés. utána viszont megint van néhány százezer kilométerre egy működő autója. Ha ezeknek a Delphi befecskendezős autóknak az élettartamát meg akarja hosszabbítani, akkor célszerű kizárólag Delphi gázolajszűrőt használni, és ezeket sűrűn, minden olajcserénél cserélni. Az olajcsere intervalluma 10 ezer kilométer legyen, ne több. A kettőstömegű előbb-utóbb tönkre fog menni, ugyanúgy ahogy a fékbetét is elkopik, csak ez drágább, ilyen ez a popszakma.

Ha vesz egy benzines és elgázosítja, akkor is kiad több százezer forintot a gáz szettre, plusz 60-70 ezret átírásra. Erre szoktam felhívni az emberek figyelmét, ezek azok a költségek, amiket vásárláskor figyelembe kell venni, ilyenkor egyenlítődik ki a benzines esetleges többletfogyasztása a dízellel szemben. Én kiszámolnám, hogy mennyibe kerülne egy autócsere, megéri-e elgázosítani egy másik autót, mennyit spórolnék vele, aztán el lehetne dönteni, hogy megéri-e neked a macera.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Strapabíró összkerekest kétmillióig

2015. április 11., 15:33 Módosítva: 2015.04.12 14:23
163
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Oktatással foglalkozom, jellemzően több országban. A legnagyobb helyet a mentődeszkák foglalják (1,9 m x 0,7 m x 0,1 m), 3-4 db. Bábuk, bólyák, illetve 8-15 db mentőszivacs (1,2 m x 0,1 m x 0,2 m), a többi már csak apróság. Télen-nyáron szükséges autóznom, akár hosszú távon is (300-1500 km), határoknál szerpentin, télen sok hó, stb. Emiatt gondoltam a 4x4-re.

Jelenleg egy Opel Astra G 1,4 Twinportot használok (5 ajtós, igen! kicsi autó); nagyon szűkösen, de beférek, ki van centizve minden, viszont más már nem fér el az autóban (sem személy, sem eszköz), a fogyasztással megbarátkoztam már (~9 l).

A kérdésem az lenne, milyen autót tudna ajánlani max. 2 millió forintig, ami:
- nagyobb mint az Astra G
- ha lehet, ötajtós, ha nem, akkor kombi, vagy SUV
- 4x4 meghajtású
- lehet benzin, akár diesel
- annyit, vagy számottevően nem többet fogyaszt mint az astra (~9 liter)
- cuccokat berakva is elférünk benne ketten legalább (3 jobb lenne)
- ésszerű keretek között "fair" összeg a fenntartása
- lehetőleg több, mint 90-100 paripa, nyomatékos (tehát rakott kocsival is tudjak azért előzni gond nélkül)


Köszönettel,
Tamás

Kedves Tamás!

A 4x4 hajtás iránti igényt nem mindig értem, szerintem önnek sem kell, mert a G Astrában sincs, és mégis elment vele. Szerintem a rendes gumi megválasztása fontosabb, mint a 4x4, hiszen nálunk alig van hó, gondoljunk csak az idei vagy a tavalyi télre. Van olyan barátom, aki ragaszkodott a 4x4 hajtáshoz, mert horgászni jár, és ott mennyire jól jön, aztán elmentünk együtt pecázni, én a Lupómmal, ő meg a 4x4-gyel, és egyikünk sem akadt el, de még csak nem is voltunk necces helyzetben.



Szerintem önnek sokkal praktikusabb egy kombi, mint az ötajtós kaszni. A Skoda Octavia kombi jutott eszembe az 1,9-es TDI-vel, mindegy, hogy PDTDI vagy a régebbi. A régebbi nyilván egyszerűbb, de a PD-vel sem szokott baj lenni. Nagy benne a hely, elfér benne a felszerelése, van belőle elsőkerekes és 4x4-es is, bár az utóbbi elég ritka, viszont a kétmilliót sem kell elkölteni. Az Octavia II-ből is lehet ilyen 4x4-est találni, az szebb is, nagyobb is, kényelmesebb is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Futárautót fillérekből

2015. április 8., 12:58 Módosítva: 2015.04.09 14:34
211
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Futárkodásra keresek megbízható autót, amely bírja azt, hogy naponta 20-30 alkalommal indítják és a magyar útviszonyoknak nagyjából megfelel. Nincsenek nagy igényeim, nagyjából 250-300 ezer forintot szánnék rá.

Az alábbi autókat néztem eddig.:
- Renault Clio (1994-1997)
- Volkswagen Golf III 1.4
- Toyota Starlet 1996
- Mitsubishi Colt
- Fiat Seicento
- Lancia Ypsilon (1997-2000)

Néztem Swiftet, de lehet, hogy félnék beleülni.
Nem tudom, hogy a felsoroltak mennyire felelnek meg az ilyen jellegű munkára, Önnek milyen javaslata van?


Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Attila

Kedves Attila!

Ebből a felsorolásból a Starlet és a Swift a kedvenceim, mindkettő agyonüthetetlen. Starletből elég kicsi a választék, Swiftből gyakorlatilag korlátlan. Én nem félnék beülni a Swiftbe. Nagyon olcsón fenntartható autó, gombokért van hozzá minden, nem romlik el soha, nincs motorhibás Swift.  A szerelőm eddig egyben cserélt motort, amiben másfél liter olajsár volt, és a tulaj nem tudta megmondani, hogy volt-e valaha cserélve az olaj benne.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Felkészültél egy használt prémiumra?

2015. április 7., 11:30 Módosítva: 2015.04.08 15:56
2197
 

Kedves Nepperűző!

Gondolkodom autóváltáson, miután sikerült végre 8 év után kivásárolnom a csodás Skoda Fabia 1.4MPI Elegance típusú gépjárművemet. Szuper gép, alig volt gondom vele az elmúlt 160e km alatt. Előtte volt pár Skoda, Ford, Opel autóm, de úgy érzem, eljött az idő egy jó német prémiumra. :) Persze csak használtban.

BMW 5-ös 2003-tól, 7-es 2002-től, Audi A6 2005-től esetleg A8 2002-től érdekelne főleg. Nézelődtem a 2-2.5m Ft között, de nem igazán tudom, hogy mennyire lehet jó állapotút kifogni ebben az árkategóriában. Az A6 egy klassz kocsi és VW groupos megbízható, jól bevált, magas technikai háttérrel rendelkező szerelőm van, ami nagy kincs. DE a BMW 7-es és az 5-ös is nagyon tetszik. Főleg a nagy bálna. :) Az A8-at mire leírtam talán el is felejthetem, ha igazak a hírek sok velük az elektronikai gond (ha...).

Teljesítmény és vezetési élmény most nem a legfontosabb, 68LE után bármi nagy ugrás lesz és 40 feletti családos ember vagyok. Élvezkedésre van motorom. :) Inkább a költségek alacsonyan tartását és megbízhatóságot céloznám meg némi prémium érzéssel fűszerezve. Minden tapasztalat nagy segítség lenne, mit-milyen áron érdemes vásárolni.


Köszönöm előre is a segítségedet!

Üdv;
Batman a Katlanból

Kedves Batman a Katlanból!

A leveledben volt néhány kedvenc részem:

Úgy érzem, eljött az idő egy jó német prémiumra. :)
Inkább a költségek alacsonyan tartását és megbízhatóságot céloznám meg némi prémium érzéssel fűszerezve.

A Fabia után ez a kategória a költségek tekintetében hipertér ugrás, itt csak az akkumulátor lesz 30-40 ezer. Fel vagy készülve a várható költségekre? Felteszek neked néhány kérdést, és ha ezekre mind igen a válasz, akkor vegyél egy ilyet. Van a zsebedben félmillió bármikor, ha bedöglene rajta az automata váltó vagy valami nagyobb dolog? Ha van is rá pénzed, mosolyogva fizetnéd ki? Ha három hónappal ezután megint kellene 2-300 ezer valami apróságra, az is sima ügy? Van egyenként 150-200 ezred téli és nyári gumi garnitúrára?

Sokan esnek ebbe a hibába, hogy elkezdik nézegetni a prémiumautókat, de nem gondolnak ezekre dolgokra. Az egyik barátomnak van egy BMW 530D-je, és volt olyan év, hogy ráment az autóra egymillió forint. Neki belefért, de ezt az évet azért ő is megjegyezte. Egy ilyen öreg prémium autónál neked is lehet egy ilyen éved. Ha a költségek alacsonyan tartása a cél, akkor vegyél valami szívó benzines japánt, és tartsd meg a motorozást élvezetnek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Teljes értékű ötszemélyest egymillióig

2015. április 6., 14:02 Módosítva: 2015.04.07 11:33
82
 

Kedves Nepperűző,

Négygyerekes család vagyunk. Két autónk van: munkába járásra egy régi Swiftet hajtok. Családi autónak egy Fiat Multiplát (1,9 JTD, újabb karosszériás) használunk, szeretjük hogy hat személy kényelmesen elfér benne. Jelenleg főleg az asszony használja a Multiplát, a gyerekeket viszi 3-4 km távolságra óvodába-iskolába, néha elmegy a 15 km-re levő szomszéd városba.
A baj az, hogy mivel dízel, gyakorlatilag egész nap hidegen jár, amit nem nagyon szeretek. Emiatt az általam napi szinten használt Swiftet cserélnénk egy olyan benzines, légkondis készségre, amit a feleségem használna, és amiben egy felnőtt és négy 7-14 év közötti gyerek elfér. Cél hogy vállalható fogyasztása és üzemeltetési költsége legyen. Keretnek legyen mondjuk 1 millió Ft átírással, és lehetőleg 10 év körüli vagy fiatalabb autó lenne jó. Éves futás olyan 15-20 ezer km körül.

Nézegettem 2005-ös Berlingót vagy rokonait, azokban a hátsó sor három teljes értékű ülésből áll. Jó ötlet-e ezekből benzinest nézni, vagy van-e más tuti tipp mit érdemes megnézni?

Nincs szükség hétszemélyes autóra, ezért azokat eddig nem is nagyon néztem, de ötleteket elfogadok.


Köszönöm,
Tamás

Kedves Tamás!

A Berlingo teljesen jó erre a célra, a neuralgikus pontja a hátsó futómű. Erre oda kell figyelni vásárláskor. A probléma könnyen orvosolható, sok műhely ráállt a javítására, de pénzbe fog kerülni. Utána nagyon hosszú ideig jó lesz.



Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kicsi, de biztonságos városi autót

2015. április 5., 08:55 Módosítva: 2015.04.06 15:06
230
 
Kedves Becsületesnepper!

A nem túl távoli jövőben szándékomban áll a jelenlegi kis autómat ('97-es Suzuki Swift) lecserélni valami biztonságosabbra és megbízhatóbbra. Nincsen konkrét ötletem, de egy VW Polo, esetleg egy Toyota Yaris, amivel szimpatizálnék, bár persze más is szóba jöhet. Nem igazán értek az autókhoz, ezért kérném a tanácsát, mit érdemes megnézni, megvenni.
A szempontok:
- maximum 1.2-1.4-es motor,
- 5 ajtós kivitel,
- kisebb méretű, de 4 személy utazására és gyerekülés szállításra alkalmas legyen,
- kb. 6-700 ezer forintig gondolkodom az árban, ebben a tartományban a lehető legbiztonságosabb autó(Isofix rendszer nagy-nagy pluszpont),
- klíma, első üléses légzsák, elektromos ablakemelő legyen benne,
- lehetőleg nem túl magas fogyasztással.

Mindenképp olyan autót keresnék, aminek a szervizelési költségei nincsenek az egekben, illetve alkatrészei viszonylag könnyen beszerezhetők.

Van autókereskedő rokon, aki elsősorban Olaszországból hoz be autókat, nekem is hozna, de nem tudom, azok mennyire megbízhatóak, milyen ott az utak állapota, a tulajdonosok mentalitása.

Fontos lehet még, hogy alapvetően városi kisautónak és gyerekszállításra használnám, nem hosszú távokra és nem autópályára. Mivel a vezetési rutinom még kicsi (kb. 20 ezer km), ezért könnyen kezelhető autót szeretnék.


Előre is köszönöm, ha tud tanácsot adni!
Judit

Kedves Judit!

A Yarissal nem lő mellé, nagyon megbízható, fillérekből fenntartható autó, mivel szinte soha nem romlik el. A Polo is jó lehet, az is egy egyszerű autó, ott a tizenhat szelepeseknél a gyújtó trafók szoktak tönkre menni. Alapjaiban nem rossz ez sem, ha nem nyúl szerencsétlenül mellé. Szerintem műszakilag a Toyota sokkal igényesebb és megbízhatóbb autó, de népítélet szerint is a Yaris sokkal jobb, mint a Polo.
 
Az Olaszországi autóhasználatot számtalan legenda övezi, ezek nagy része nem minden alapot nélkülöz. Az hogy a karosszéria körbe van nyomkodva, elég alap náluk, ők így parkolnak, ennek ellenére lehet sok normális autót is találni. Ott sem mindenki hülye, a normális ember ott is vigyáz az autójára. Az utak állapotára kitérve, el tudja képzelni, hogy egy fejlettebb országban rosszabbak legyenek az utak, mint nálunk? Ön vélhetően ismeri a rokonát, ha amúgy megbízik benne, vegye igénybe a segítségét, csak nem csapja be. Vétel után egy alap szervizt csináltasson rajta a biztonság kedvéért.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hétszázezerig 2000 utánit, 200 km alatt

2015. április 4., 17:29 Módosítva: 2015.04.05 12:45
137
 

Kedves Nepperűző!

Napi szinten használandó, elsősorban munkába járós (kb. napi 40 km) autót keresünk a párommal. Mindenképpen benzines autóban gondolkozunk. A cél, hogy egy megbízható, nem túl drága fenntartású autót találjunk 6-700.000,-Ft körül. Az elvárások között szerepel nálunk a szervó és lehetőleg az ABS, de az se gond, ha klímás az autó. Az évjárata lehetőleg 2-ssel kezdődjön, a km pedig 1-ssel.

Sok-sok véleményt és tesztet olvastunk, hallottunk, pro és kontra mindegyik autóval szemben: "francia autót ne", "olasz autót ne", "a német autó megbízható", "a keleti autó alkatrésze drága" stb. stb.

Pár típus, amelyek szimpatikusnak tűnnek, de vajon jogosan-e? Clio, Kalos, Yaris, Thalia, Fiesta, Corsa.

Melyek Ön szerint az ajánlott típusok ebben a kategóriában?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Dániel

Kedves Dániel!

Én először megnéznék egy-két Yarist, illetve Ford Fiestát, szerintem ezek a legjobbak ebből a listából. Ezekben az évjáratokban sajnos már néha előfordul némi rozsda, általában a kevésbé jól sikerült javítások nyomán.
Erre odafigyelnék jobban, de alapvetően mindkét autó elég megbízható. Ez a kedvenc mondatom a leveléből: "Az évjárata lehetőleg 2-ssel kezdődjön, a km pedig 1-ssel." Mert akkor mi van? A 2000-es évjáratú, 190 ezret futott autó jó, de a karbantartott 99-es, 210 ezret futott autó rossz? Rengetegszer elmondtuk, hogy nem évjáratot és kilométeróra állást veszünk. Magyarországon, ahol ilyen mértékben van megtekerve az autók kilométerórája, számít valamit, hogy mit mutat a műszer?

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagy családi autónak franciát?

2015. április 1., 11:22 Módosítva: 2015.04.02 12:47
75
 

Tisztelt Nepperűző!

Családnak való kocsit keresek, zömmel pályán/városon kívüli közlekedésre. Jelenleg egy 407 SW 2.0 D-vel járunk, de az SW jellegből fakadóan a csomagtér nem igazi kombi és a hátsó lábtér sem valami nagy.

5008-ast, S-Max-ot, Grande C4-et tudok elképzelni utódként, persze kérdés, hogy a büdzsébe mennyire férnek bele. A Tourant is ajánlotta még egy barátom, de mivel dieselt szeretnék, a VW kétlitereséről még sok jót nem hallottam, annyira nem rajongok a típusért. A feleségem egyterűt szeretne, nálam azért még a C5-ös is szóba jöhetne.

Melyik típus lenne ideális választás Ön szerint? 1.6-os diesel is elég lehet, vagy az inkább városon kívüli használat miatt jobb lenne 2.0-s?


Válászát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Péter

Kedves Péter!

A C4 Grand Picassót szeretem, jól kitalált dolog a családi felhasználásra. Mindegy melyik motorral veszi, de ha többet szeretne autópályázni, akkor jobb a kétliteres HDI. Az 1.6-os motornál az olajcsere elvégzésének mikéntjére és gyakoriságára nagyon oda kell figyelni. Az 5008-ashoz még nem volt szerencsém, de mivel nagy vonalakban ugyanazokból az alkatrészekből van összelegózva, mint a C4 nagy különbségre nem számítanék.

Az S-Maxban már szerencsére egy francia HDI van, nem a régi Delphi befecskendezős tdci, ezekkel már nincs baj. Az a baj ezekkel, hogy sok a licit oldalakról megvett, tekert órás autó. Egy ismerősöm pont most keres S-Maxot, és utána kérdezve sorra dőlnek ki a tekert órás kocsik. Ha talál egy nem tekert órásat, akkor  az is nagyon jó lehet. Touranból a 2.0 CRTDI-t venném inkább, a 2.0 PDTDI nyűgös lehet, van akinek hibátlanul üzemel, van aki állandóan szerelőhöz jár.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

RAV4 vagy új Duster?

2015. március 31., 10:51 Módosítva: 2015.04.01 11:24
143
 
Kb. három millió körül keresünk terepen is jól menő autót. A RAV4 nagyon tetszik, de ennyiért hány éveset kapunk? A Duster a páromnak tetszik, szerintem túl nagy, meg egy Toyota jobb. Mit javasol ezek közül, vagy van más ötlete?


Koszonom valaszat,
Adrienne

Kedves Adrienne!

Toyotából a kétliteres dízelt venném ha dízel kellene, de ha csak keveset megy, azt is rövid távon, akkor inkább maradnék a benzinesnél. A 2.2-es dízelt nem erőltetném, a problémájával belekerült ebbe a válogatásba is.

A Dacia Duster kivitelében sokkal fapadosabb, nem véletlenül annyi az ára, amennyi. Ebben rejlik a legnagyobb vonzereje is, három millió körül tudunk venni egy új vagy újszerű városi terepjárót. Ebből is a benzineset venném elsősorban, mert az 1.5-ös dci elég hirhedt motor. A befecskendező rendszeréhez egyszer biztos, hogy hozzá kell nyúlni. Mindkettő jól elboldogul a terepen, teszteltük is őket korábban, 1.2.. Üljön bele mindkettőbe, és láthatja majd, hogy azért van különbség a két autó között. Így el tudja dönteni, hogy inkább a használt Toyota vagy az újszerű Dacia.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Rovatok