Kedves LPG doktor!
Ön szerint teljesen normális dolog-e az, hogy egy kb. 40 000 km-t futott még garanciális Lovato gázszett hőmérséklet és nyomás érzékelő alkatrészét a beszerelő műhely 22 000 forintért cseréli, arra hivatkozva, hogy a gyártó szerint a kutakon a gázba kevert szagosítóanyag teszi tönkre, így ez nem garanciális?
Üdvözlöm!
Nem szívesen mennék bele jogi természetű kérdésekbe.
Amennyiben minden szó szerint úgy van, ahogy Ön leírta, természetesen ez nem elfogadható hozzáállás a szerviz részéről. Ha Ön betankol valami szemetet és ez megeszi a reduktort, az lehet kibúvó a garancia alól. De a szagosítóanyag és a nyomásszenzor összefüggésére ez nem igaz.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG doktor!
Olvastam (itt a totalcar.hu-n), hogy nem ajánlatos a 30 000 km-t megvárni olajcsere szempontjából, inkább ennek az intervallumnak a fele betartása javasolt. LPG (vegyes) üzem esetén is érvényes ez a "szabály"? Köszönöm a választ. Levi (Mercis)
Kedves Levi!
Gázüzem esetén az olaj elhasználódása elvileg lassabb, mint benzin vagy gázolaj esetén. Én lecserélném 15 ezrenként az olajat az autóban azzal a megnyugtató tudattal, hogy gázzal használva az autót még inkább jót teszek neki ezzel, mintha hagyományosan benzinnel használnám.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor,
2008-as évjáratú, 1.5-ös Suzuki SX-4-ünkből folyamatosan fogy a hűtővíz. (Hetente kell újratölteni.) A motor és a hűtőrendszer átvizsgálása után sem derült fény a jelenség okára. (az autó alatt nincs látható nyoma folyásnak) Kérdésem az lenne hogy okozhat e a gázszett meghibásodása hasonló hibajelenséget? A szervizben azt mondták hogy nem hengerfejes.
Ábrahám Máté
Kedves Máté!
A gázrendszer tekintetében is egyedül folyásra lehetne gondolni, mivel a reduktor be van kötve a vízkörbe. Ha biztosan nem szivárog sehol, akkor vagy hengerfejes mégis, vagy ki kéne cserélni a hűtősapkát.
Van néhány típus, ahol lehetetlen helyeken lévő vízcsőcsatlakozók tudnak úgy vizet elengedni, hogy klasszikusan tócsa nem áll az autó alatt, de menet közben izzadnak annyira, hogy fogyjon a víz, ami ilyenkor el is párolog azonnal. Ilyenkor némi vízkő maradék látható a hiba helyén.
Csoda nincs, a víznek valahol el kell tűnnie.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Van egy Opel Vectra A 2.0i 1995-ös autóm
Ön szerint bírni fogja a gázt, mert egy kicsit félek?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlet!
Ne féljen, teljesen kiforrott dolog a régi Vectra gázüzemre alakítása. Őszintén javaslom az átalakítást.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Több mint 2 éve építtettem be egy BRC LPG rendszert a Renault Vel Satis 3.5 V6, automata váltós autómba, amivel azóta 50 000 km-t tettem meg problémamentesen. Van viszont egy bosszantó jelenség ami a kezdetektől megvan: alacsony sebességnél (<80km/ó), ha hirtelen padlózom a gázpedált, az esetek 50%-ában rosszalló csipogással és egy kisebb rántással kísérve átvált benzinüzemre.
Autópályán, nagyobb sebességnél kigyorsítva nem jelentkezik a hiba. A beépítő szakember szerint a holland LPG rossz minősége az ok (Hollandiában élek), tekert egy kicsit a reduktoron, de nem változott a helyzet. Ön szerint mi lehet a hiba?
Válaszát előre is köszönöm, Miklós
Kedves Miklós!
A hibát sok minden okozhatja. Lehet, hogy alulról padlózva a hirtelen gázigény egy pillanatra olyan nagy, hogy megingatja a gáznyomást, ami a rendszerben beállított alsó határérték alá esik ideiglenesen. Ekkor a rendszer a beállítások értelmében benzin üzemre kapcsol.
A másik összefüggés a szívócsőnyomással kapcsolatos. Ha a rendszer figyeli a MAP-ot ( szívócsőnyomást ), az ebből eredő beállításbeli hibák épp úgy okozhatnak ilyen jelenséget, mint például a MAP szenzor hibája.
Egyes rendszereknél a MAP szenzor és a gáznyomás érzékelő egy és ugyanazon egység különböző bemeneti oldalán található. Ha falsot szív a szenzornál véletlenül, össze tudja zavarni az elektronikát.
A fentieken érdemes végig menni módszeresen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doktor!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy LPG-szett beszerelése után ki kell-e cserélni a gyújtógyertyákat más höértéküre ill. milyen hézagot kell alkalmazni az eredetihez képest? Konkrétabban: egy 1998-as Honda CR-V-röl van szó (B20B3 motor), amibe NGK ZFR5F-11 típusú gyertyákat használok (gyári adatok szerint). Ennek a höértéke 5 ill. a gyertyahézaga 1.1 mm. Ehhez képest kell-e változtatni? Ha igen, konkrétan mit ajánlana?
Üdvözlettel: Tibor
Kedves Tibor!
A kérdés ilyenkor mindig az, hogy tapasztal-e bármilyen rendellenességet a gyújtást illetően LPG üzemben. Ha igen, ki kell deríteni az okát. Az esetek túlnyomó részében hagyományos gyertyával is kifogástalanul működnek az autók LPG üzemben. Én csak akkor cserélném ki ilyen gyertyára a hagyományosat, ha azzal még 0,7-0,8 mm-re csökkentett hézaggal, bizonyítottan hibátlan trafókkal és kábelekkel is hibásan működik. Érdemes kerülni a többpólusú gyertyákat gázüzem esetén, ez bevált jó tanács a gázautós gyakorlatban.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Autóvásárlás előtt állok, és a látómezőbe került egy 2008-as, 5 ajtós Astra H 1,6 115 le XER motorral, Landi renzo omegas plus rendszerrel, "felülkenővel".
A kérdéseim a következőek:
- autópályás fogyasztástöbblet gázzal, 130-140 km/h, kb 4000/min fordulat esetén. Számíthatok 15%-ra, vagy ebben az esetben több?
- Beindítás után kb. hány km múlva kapcsol át a rendszer gázra téli viszonyok között? Az autó fogyasztása a számítógépe szerint 8,5 l átlagban. Ez reális érték? Egyáltalán képes a beépített számítógép helyesen gázfogyasztást mérni?
Válaszát előre is köszönöm: György
Kedves György!
A fogyasztás többlet helyes beállítások esetén nagyjából 13-17% között elvárható, és ez független a használt fordulatszám tartománytól. Az átkapcsolás Landi esetében 40 fok alá sajnos nem vihető. Ennek elérése kb. 2-4 km alatt lehetséges télen, de ez függ a reduktor bekötésének módjától is. Nem mindegy, milyen intenzitással kap vizet a reduktor, így milyen gyorsan melegszik.
A fedélzeti számítógépek kijelzett értékei a legtöbb esetben hamis értékeket mutatnak gázüzemben. Az eltérés mértéke két dologtól függ. Az első a rendszer beállítása, vagyis hogy mennyire közeli korrekciókkal dolgozik a gyári motorvezérlés gázüzemben az eredeti benzines paraméterekhez képest. A másik a fedélzeti computer fogyasztásmérési elve, sokféle elvű rendszer van piacon, ezek mind más és más eltérést mutatnak gázüzemben.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A birtokomban lévő 2005-ös 1,8-as (110 le) Ford Mondeomba szeretnék gázrendszert szereltetni, de több helyen is lehet olvasni, hogy ehhez a motortípushoz nem ajánlják mivel hosszú távon a gáz nagyobb hőterhelése miatt a szívó szelepsor károsodhat. Kérdésem az lenne, hogy ez tényleg fennáll-e, vagy van megoldás?
Köszönettel
Üdvözlöm!
Az autó átalakítható. Nagy legenda övezi a típust ilyen szempontból, de a helyzet nem ennyire elkeserítő. Nem a gázzal van a baj, hanem az autó szelepei vannak picit gyenge anyagból elkészítve. Ha ehhez hozzá adjuk a gáz 120 fokkal magasabb égéshőjét, még mindig nincs komoly baj. A gond akkor van, ha ezt tovább növeljük helytelen beállításokkal, mely a szegény keverékes üzemmód sajátja.Ekkor eléghetnek a kipufogó szelepek. Tisztességesen kell beállítani a gázrendszert, továbbá motorvédelem céljából nagy terhelésre történő benzinre kapcsolást kell beállítani a gázvezérlőben, így soha nem lesz baja a gázüzem miatt.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt doki!
A fenti jármű megvásárlásán törjük a fejünket, egy 5 év körüli példány lenne a befutó. Eddig csak dízeleim voltak, de tartok a modern dízelek drága problémáitól, és sokkal kisebb futásteljesítményűek a benzinesek a piacon. Kb. 150 ezer km menne bele az a 8-10 év alatt amit nálunk lesz, nemritkán város, külterület, rövid, 10-20 km-es távokkal. Érdeklődnék hogy ez a motor alkalmas-e gáz átalakításra, várható-e vele extra nyűg ekkora futásteljesítmény alatt? Milyen rendszert javasol beszerelésre? Gondolom az LPG lenne az egyszerűen megoldható pótkeréktartállyal. A CNG átalakítás szóba jöhet-e , és ez esetben hova helyezhetőek el a tartályok? CNG kút van a közelben.
Köszönettel: MD
Tiszteletem!
Megoldható mindkét üzemanyagfajtára való átalakítás. A tartály elhelyezésének pontos módját csak az autó felmérése után tudjuk megmondani. A jelzett futásteljesítménye alapján én inkább LPG mellett döntenék a megtérülés miatt. Extra nyűgöktől ne tartson, csak rendesen legyen beszerelve és beállítva a rendszer!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm
Duster vételt tervezek és nagyon gondolkodom az LPG-s verzión. Van valamilyen tapasztalata pozitív/negatív a Dácia/Renault rendszerével kapcsolatban? Esetleges utólagos beszereléssel egy jobb, gazdaságosabb, precízebb esetleg olcsóbb :-) rendszert tudnék esetleg beépíttetni?
Köszönöm válaszát Horváth Zoltán
Kedves Zoltán!
Nem szeretnék kiemelni egyetlen márkát sem, így a Dustert sem minősíteném ebből a szempontból. Az elmélet az, hogy a gyárinak eladott rendszerek sem igazán "gyáriak", hanem valamelyik autógáz gyártó termékeinek beépítése gyári, vagy szakszerviz környezetben. Éppen ezért az üzembiztonságuk hibátlan, viszont a beállításaik soha nem lesznek olyanok, mint egy egyedi beépítés esetén jól és igényesen beállított gázberendezésé.
A "gyári" rendszerek szoftverjeit klónozzák. Míg a benzines rendszer programja klónozható a stabil benzinnyomás és az állandó paraméterek miatt, a gázrendszerek reduktorjainak és az injektorok szórásai miatt a szoftverek átültetése egyikről a másikra csak hozzávetőleges eredményt hoz. Nincs két olyan reduktor, amely azonos terhelésre pont annyi nyomást ejtene, mint a másik.
Sajnos ezen csak az egyedi rendszerprogramozás segít, ami többnyire az utólagos rendszerek privilégiuma ( létezik kivétel, de nem minden "gyári" rendszer szoftverje írható a szerviz által ). Remélem megtudta, amire kíváncsi volt!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm
A következő a problémám: Lehetséges-e, hogy gáz üzemen megegye a benzint?
Az autó egy 2001-es Mercedes ML 320, lengyel gáz szettel.
Üdvözlöm!
Természetesen ilyen hiba is létezik. Vagy a gázvezérlő a ludas, vagy átszakadt a benzinnyomás szabályzó membránja. Diagnosztika majd javítás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor Úr!
Egy '96-os, X16XEL motorkódú F Astrám van, kettős üzemmel. 2005-ben építették bele a gázt Dunakeszin. Akkor egy Tartarini rendszer került bele. 2012-ben ez lecserélődött egy AC-Stag 4 Plusra. 2011-ben egy hengerfej tömítés hiba miatt a hengerfejet felújíttattuk (síkköszörülés, szelepfészek marás, szelepek csiszolása). Ekkor azt mondta a munkát végző, hogy még kb. 100e km-en keresztül nem lesz gond a hengerfejre. Nos, ~2 hete, ~130e km után az autó elkezdett "háromhengerezni", gyors gyújtásteszt után, egy kompressziómérést követően, a hengerfejet lebontva ez a kép tárult elénk:
E hosszas bevezető után csak egy rövid kérdésem lenne: az ominózus szelep beégett? Válaszát előre is köszönöm!Üdvözlettel, Csaba!
Kedves Csaba!
A mellékelt képen az látszik, hogy az egyik szeleptányér egy darabja letört, továbbá nem kevés koksz lerakódás van a tányérok alján.
A klasszikus "beégés" nem ezt takarja. A kívánatosnál nagyobb hőterhelés hatására a szelepek elkezdenek " beverődni " a szelepfészekbe. Ennek hatására a szelep szár felőli oldalán folyamatosan csökken a mérhető szelephézag egészen addig, amíg el nem fogy. Ekkor a szelepek kitámasztanak, vagyis hézag hiányában felülnek a vezérműtengelyre illetve a himbára ( attól függ, milyen konstrukció ). Ennek hatására az adott szelep nem tud bezárni teljesen, egyenetlen járást okozva ezzel. Ez az első komoly tünet. Ha így tovább használjuk, a tömítetlen felületek mellett nagy sebességgel elszökő forró kipufogógáz elégeti a szelep záróéleit. Ezt hívjuk beégésnek, viszont az ön által küldött képeken nem látszik a szelepek másik oldala, ahol ez történik. A kialakult hiba ennek ellenére történhetett hibás gázbeállítások miatt, de ezt bizonyítani keserves feladat lenne.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Igen lehet, viszont nagyon korlátozottak a beállítási lehetőségei. Inkább az autót kell tesztelni menet közben. Ha van gond gázüzemben, meg kell próbálkozni a helyes beállítással, de a keverőfejtől ne várjon csodákat, sajnos mindenképpen kompromisszumos megoldás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
T. LPG-doktor!
Az után érdeklődőm, hogy Suzuki Swift 1.0-ba épített központi injektoros Lovato rendszert lehet-e menet közben tesztelni.
Tisztelettel: Szabó Gusztáv
Tisztelt Doktor Úr!
Érdekelne,hogy milyen költségei vannak egy 2004-es Honda Accord 2.4-es hengerfejének gázüzemre való alkalmassá tételére. Ha jól tudom önöknél erre is van lehetőség. Hallottam olyan gáz rendszerről, amelyik tetszőleges arányban benzint is fecskendez az gáz mellé, ezzel hűtve a szelepfészkeket-szelepeket. Mi a véleménye ennek hatékonyságáról?
Köszönettel Gábor
Kedves Gábor!
A kérdéses autó hengerfeje nem alkalmatlan a gázüzemre. Mi inkább a helyes beállítások mellett voksolunk. Ezzel párhuzamosan ésszerű használat, vékony cipőtalp mindenképpen előnyös, nem szabad széttiporni gázüzemben egy motort. Ha a korábbi használat vagy a helytelen beállítás megtette a hatását, természetesen megoldjuk a feladatot. Az ár állapot függő. 150-220 000 Ft között bármi lehetséges. A benzin hozzáadás nem követelmény, elegendő terhelésfüggően beállítani a rendszert, ha mindenképpen bolondbiztos megoldást szeretne. Egy bizonyos motorterhelés felett a rendszer átkapcsol benzinre, tehát ha forgatja, tapossa, tetszőleges gázpedálálláshoz ( inkább motorterheléshez ) tudjuk rendelni az átkapcsolás pillanatát, mely észrevétlenül megtörténik arra a rövid időre, ameddig a nagy teljesítményigény fenn áll.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Jó napot kívánok,
A 10 éves Seat Leon 1,6-os autómat szeretném gázüzeműre átalakítani, de nem tudom, hogy milyen rendszert válasszak.
Vannak a hagyományos gázüzemű rendszerek, amelyek 30-40 fok környékén a cseppfolyós gázt gáz halmazállapotúra alakítják majd az megy a hengerekbe ill. van olyan is (http://www.vialle.nl), amelyik cseppfolyós formában használja fel a gázt. Most egy 1,4-es Honda Civic-el járok, ami téli időszakban alapjáraton a parkolón állva kb. 5 perc után vált át gázüzeműre, ez a Seatnál kb. 7-8 perc is lenne. Napi többszöri hidegindításnál ez elég nagy benzinfogyasztást eredményez.
A Vialle rendszer előnyeként azt írják, hogy 30-50 mp alatt átkapcsol gázra, tehát nem kell megvárni, amíg a motor elér egy bizonyos hőfokot, sőt lehet akár egyből gázzal indítani (a drágább modell tudja, ami 2100 euróba kerül). A kérdés a következő, ön szerint melyiket éri meg beszereltetni. A hagyományos gázüzem beszerelése nálunk 1000 euróba kerül, a Vialle 1750 euró.
Vagy van még egy lehetőség, a hagyományos gázüzem + állóhelyzeti fűtés beszerelése (alacsonyabb a fogyasztása, mint az alapjáratnak, főleg az elején és az az előnye is meg van, hogy így gyakorlatilag megszűnik a hidegindítás) A válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Varga László
Üdvözlöm!
Én egyszerűsítenék a feladaton.
Alaposan túl kell méretezni a reduktort. Az átváltás késleltetésére a reduktor elfagyásának elkerülése érdekében van szükség. Ha kicsi a relatív gázelvétel, nem is fagy el. A motor teljesítményének a háromszorosát szállítani képes reduktort könnyedén működésre lehet bírni már 20 fok körül, talán még ez alatt is. 20 fokos hűtővíz pedig nagyon hamar keletkezik egy rendszerben, kettőt pislog, és már át is váltott. Az ismételt többszöri hidegindítás már aztán végképp nem gond, a korszerű rendszerek már tudnak gázzal indulni egy bizonyos hűtővíz hőmérséklet felett, vagy adott esetben 1-2 másodpercnyi indító benzin dózist követően állnak át azonnal gázüzemre. Ha egy meleg motort -10 fokban leállít, 3-4 óra múlva maximum 30 másodpercet fog benzinnel járni, nyáron meg semennyit sem. Ne költsön a folyékony befecskendezésre, nyűgös dolog, nem véletlen, hogy nem terjedt el.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv LPG-doktor!
Nekem van egy 1990-es évjáratú Mazda 323f-em 1.8 motorral. A problémám az lenne, hogy hidegen mindig rángat gázzal de ha bemelegszik tökéletesen megy. És érdekes, hogy gyorsításnál nem rángat hanem amikor állandó fordulaton pörög a motor. Akitől vettem az autót azt mondta, hogy reduktor baja van próbálta valahogy sufniba megcsinálni de nem tudta.
Válaszodat előre is köszönöm!
Szia!
Nekem nem úgy tűnik, mint egy reduktor hiba. Ha egy reduktor megpusztul, az ejti a nyomást terhelésen, vagy egyáltalán nem épül fel a kívánt nyomás. Az ilyen problémákat okozhatja gázinjektor hiba, de nem egyser a benzines oldalon van a baj, mint pl. egy profán, egyszerű gyújtás hiba. Látni kellene a vasat..
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor.
A benzin-gáz üzemű 2000-es Astrámban azt vettem észre, hogy az alapjárat ingadozik. Viszont ez változó, mert van amikor tökéletesen ketyeg benne a motor. Ezt mi okozhatja? Valószínüleg egy gyertyacsere segítene?
Mivel mostanában vettem használtan a kocsit, ha jól tudom nem automata az átkapcsoló. (Vagy ezt honnan tudom megállapítani? Ahogy beindítom pár másodperccel később hallom néha a szisszenést is) Szóval ha nem autómata, akkor mindenképp ajánlott hideg indításoknál a benzines indítás?
Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlöm!
A bőség zavarában megpróbálom sorban megválaszolni a kérdéseit :-)
1., Az alapjárat ingadozását sok minden okozhatja. Döglődő gázinjektorok épp úgy, mint egy esetleg helytelen beszerelés. Tudni kéne, hogy benzinnel is fennáll-e a hiba. Sok autónál az alapjárati motor elkoszolódása, esetleg meghibásodása a ludas
2., Az utastérben kell hogy legyen egy kapcsoló, amely magába foglalja az üzemanyag szintjelzőt is. Ezen a kis egységen látja az aktuális üzemállapotot. Ha régi keverőfejes rendszer került az autóba, akkor is automata az átállás. Nagyon régi őskövület lenne, ha ez nem így működne.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor,
Opel Astra G 1.4 (2004, Z14XE, Lavato gázszettel)autó tulajdonosa vagyok, amelyet már kettős üzeműre alakítva, használatn vettem 2010-ben, ez idő alatt egy reduktor cserét leszámítva problémamentesen tettem meg kb 85 000km-t. Az utóbbi időben egy egy olyan probléma lépett fel, hogy az autó gázon kb 3000-3200-as fordulatig rángatva gyorsul. 3500-ös fordulat felett szépen kisimulva, egyenletesen húz. Ami még feltűnt, hogy alapjáraton kicsit ráng a motor, mintha nem lenne egyenletes a járása, és a kipufogónál is "pöfögve", egyenetlenül távozik a gáz. Elvittem egy autógáz szerelőhöz, aki először a gyergyára, illetve a tarfósorra gyanakodott. A gyergyák ki lettek cserélve, egy új trafosor is bele lett próbálva, de a hiba továbbra is fennál. tartós gáz használatakor hibakódot is küldött az autó, ami szerint a 4-es hengernél van gyújtásprobléma. Benzinen minden úgy tűnik, hogy rendben, tartós benzinhasználatkor a hibakód is kialszik. Egyetlen dolog ami benzinen feltűnt, hogy kb 3000-es fordulaton megtorpan egyetlen apró pillanatra, de azon kívül szépen teszi a dolgát. Már ilyesztegettek azzal is, hogy esetleg valamelyik szelep nem zár jól, és meg kell bontani a motort, de a kompresszió mindegyik hengerben jó (14.5-15)
Mi lehet a probléma? A legnagyobb bajom, hogy az autószerelőm akiben megbízom nem ért a gázhoz (és természetesen nem is nyúl hózzá), a gázszerelőn meg úgy érzem csak találgat, de feleslegesen nem szeretnék sem motort bontatni, sem alkatrészeket cseréltetni. (persze ami rossz azt ahogy eddig is azonnal cserélném). Tolna, ill. Baranya megyében kit ajánlana? Érdemes a Pécsi Gázautó Kft.-hez fordulni?
Válaszát előre is köszönöm Péter
Kedves Péter!
Mindenképpen olyan műhelyt keressen, amelyik rendelkezik hagyományos gépjármű javítási és diagnosztikai tapasztalattal! A hiba már a benzines oldalon fenn áll, ez biztos az írásából adódóan. A gáz mint üzemanyagfajta midnen esetben indikátorként is működik, vagyis egy fennálló benzines oldali hibát hatványozottan fog produkálni gázzal használva.
Láttunk már kicserélt gyertyát, ami vagy nem volt jó új korában, vagy túl nagy hézaggal rendelkezett gázüzemhez. A szelep kérdést is megvizsgálnám még egyszer a biztonság kedvéért.
Ajánlani nem szeretnénk senkit, mivel ezzel a többieket diszkriminálnánk. A fentiek szerint válasszon műhelyt, ez nagyon fontos, mert egy hagyományos gázautószerviz nem minden esetben rendelkezik egy ilyen típusú hiba feltárásához szükséges tapasztalattal, eszközökkel.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
A gáz szűrőt mennyi időközönként, kilométerenként kell cserélni? Ezenkívül milyen karbantartásokat kell rajta végezni? Csak szervizben csináltassam, vagy lehet a csináld magad módszert alkalmazni?
Üdv Fodi
Kedves Fodi!
A szűrőket egyidejűleg legkésőbb 20.000 km után cserélni kell. Extrém fogyasztású autók esetében ez lehet ettől eltérő. Például a saját Toyota Priusom 6 liter alatt eszik gázból, ebben az esetben megtehetem, hogy nagyjából duplázom a csereperiódust, mivel kétszer annyi km alatt folyik csak át annyi gázmennyiség rajtuk, mint egy átlag autó 10-12 literes gázfogyasztása esetén! Ugyanez igaz egy Hummer esetében fordítva: 30 liter gázfogyasztás esetén is illik csökkenteni a periódust a fenti arányosság figyelembe vételével! Forduljon szakemberhez, mert a szűrőcserével egyidejűleg szivárgás ellenőrzés, valamint a rendszer és a beállítások átvizsgálása is meg kell, hogy történjen!
Üdvözlettel: LPG Doktor
www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
BMW e46 típusú autómba 3 éve lett beszerelve egy modern Lengyelországból hozatott rendszer. Körülbelül fél éve figyelhető meg az, hogy nem akar átváltani 30 fokon csak 60 felett általába,pedig a számítógépen annyira lett beállítva, illetve néha ha leállítom üzemi hőmérsékletű motornál és újraindítom szintén nem vált át egy ideig. Hőmérséklet jeladó már két alkalommal lett cserélve most is kb. 3 hétig működött rendesen!
Mi lehet ön szerint az esetleges hiba oka?
Üdvözlöm!
A lehetséges okok:
- a már említett jeladó
- szélsőséges esetben ha korábban hűtőtömítőt öntöttek a rendszerbe, ez el tudja tömni a reduktor járatait, amely okozhat nehezebb melegedést
- gázvezérlő hiba
Ezért érdemes itthon beszerezni az alkatrészeket, mert utolérhető a felelős cég garanciális, vagy azon túli ügyekben.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Jó napot!
Megpróbálom korrekten leírni a szituációt, h minélt több információhoz jusson. Kb. 1 hónapja vettem egy 2002-es octavia 1.8t 4x4 et. Az autó sérülés és probléma mentes volt, amit több szerelő is alá tud támasztani. Gondoltam mielőtt beszereltetem a gázt optimalizáltatom a motorelektronikát, h kiküszöböljem a teljesítményvesztést. Ezt le is tárgyaltam az általam választott gázszervízzel, h ez nem e gond. A program 140E forintba került nem sufni hanem neves tuningcég munkája.
Elvittem hát a gázosokhoz. Fel sem merült bennem, h gondok lehetnek, de mikor már 5en nézegették a kocsimat gondoltam, h nem megy minden simán. Azzal fogadtak, h már a benzines oldal sem megy rendesen annak ellenére, h mielőtt elkezdték hibajelmentes volt az autó. A motor alapjárata 2x olyan magas lett és rángatott. Az ereje a felére csökkent. A víz nem melegedett fel rendesen és az akkufeszültség is ingadozott állításuk szerint. Megoldani nem tudták ezért mondták, h beállítják a gáz részét, h legalább haza tudjak vele menni.
Eleinte ment is persze erőtlenül. 50 km után kivillant a motor check és már 100 felett semmit nem gyorsult az autó. Itthon lekötöttük a gáz részét a szerelőmmel. Valamelyest javult a helyzet, de az autó még mindig egy 1.3as teljesítményét hozza jelenleg. A gázos kompjuter teljesen megzavarta a benzinest. Most egyik sem működik. A kérdésem az lenne, h lehetséges e, h tönkretették a programot amit rárakattam? Illetve mi okozhatja a hibát? Tömítetlenség elvileg nincs azt leellenőrizték.
Eléggé hervasztó a dolog számomra mert a sokak által ajánlott BÁCSGÉPKER nevű cégről van szó és a AC STAG márkájú termékükről. Amiért én 220km-t autóztam a minőség reményében. Ehelyett a végén annyit kaptam, h tönkretettük, eddig terjed a tudásunk, viszlát!
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: László
Kedves László!
Nem a beszerelő tette tönkre az autóját, ebben biztos vagyok. A beégetett szoftveres tartalom nem tud sérülni ilyen módon, de a gázvezérlő sem tudja ilyen mértékben megbolondítani a gyári vezérlőt.
Szerintem Murphy játszott be nagyon, és fellépett egy hibahalmaz, amire a gázautószerviz nem volt felkészülve. Meg kell javítani az autót benzines oldalon, majd a gázrendszert fel kell programozni tisztességesen, tekintve hogy a beszereléskor nem volt jó a benzines üzem, melyhez lehetett volna igazodni a beállításnál.
Ne felejtse el: beteg elefántot sem késztetünk gátfutásra, mert kitöri a nyakát ! :-)
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki,
2002-es Seat Leon 1.6 os Landi Renzoval szerelt autóm van. A probléma 2 hónapja kezdődőt az autó nem váltott át gázra. Ha kapcsolgattam a rendszert gázon csak sípolt és benzinen üzemelt csak. Elvittem a Ceglédi gázszervízbe ahol beletteték, szűrőket cseréltek és 1 hónapig csak 1 szer fordult elő. Tegnap óta már csak sípol és benzinen tudom üzemeltetni. Mi lehet a baja? Számítógéppel is ellenőrizték, de semmi elváltozást nem találtak.
Köszönöm a segítséget.
Üdvözlöm!
Vélhetően a gáznyomás jeladó rakoncátlankodik. Már amennyiben minden más valóban rendben van, ahogy azt Önnek a szerviz állítja. Ki kell cserélni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki,
2002-es Seat Leon 1.6 os Landi Renzoval szerelt autóm van. A probléma 2 hónapja kezdődőt az autó nem váltott át gázra. Ha kapcsolgattam a rendszert gázon csak sípolt és benzinen üzemelt csak. Elvittem a Ceglédi gázszervízbe ahol beletteték, szűrőket cseréltek és 1 hónapig csak 1 szer fordult elő. Tegnap óta már csak sípol és benzinen tudom üzemeltetni. Mi lehet a baja? Számítógéppel is ellenőrizték, de semmi elváltozást nem találtak.
Köszönöm a segítséget.
Üdvözlöm!
Vélhetően a gáznyomás jeladó rakoncátlankodik. Már amennyiben minden más valóban rendben van, ahogy azt Önnek a szerviz állítja. Ki kell cserélni és már adhat is GÁZT :-)
Üdvözlettel: LPG Doktor
www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Az utóbbi időben megkeseríti az életemet a gáz rendszer. Opel Vectra B 2001 Z16XE autóról van szó Landi Omegas Plus rendszerrel. Gázos üzemben hallható és érezhető égéskimaradás van az egyik hengerben. A hibakód többnyire P0301. Benzin üzemben szépen jár a motor, LPG gázon három hengerezik, duhog a kipufogó. Próba képpen lett bele téve új trafósor a hiba ugyanaz. A gyertyák szinte újak, 5000 km futottak csere óta.
Most benzinen járok vele. Kérdésem hogy mi okozhatja a hibát? Nem rég volt egy reduktor felújítás, LPG szűrő csere.
Válaszát előre is köszönöm!
Nagy Kristóf
Kedves Kristóf!
Az ilyen jellegű hibák nagy része gyújtás eredetű. Sokszor az új gyertya sem garancia semmire, az új is lehet rossz!! Nagyon alaposan végig kell menni az összes lehetséges ponton, beleértve a szelepek állapotát is. Ha az adott henger egyik szelepe nem zár tökéletesen, akár meg is történhet, hogy benzinnel még elmegy, de gázzal már nem képes a tökéletes égésre.
Ha minden rendben, marad a gázinjektor, mint hibaforrás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
2006-os 120 ezret futott Swiftembe (ebből 20 ezer gázzal) melyik olajat válasszam a gyárilag elfogadottak közül? 5w30 (ez a leginkább ajánlott benzinhez gyár szerint), 5w40, 10w40. Előre láthatólag a legnagyobb téli hidegtől a nyár közepéig használnám.
Köszönettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Ellentétben az olajforgalmazó cégek marketing törekvéseivel mi nem javaslunk eltérő olajat LPG üzemhez, mint benzinhez! Kiválóan működik minden motor a számára előírt minőségű olajjal LPG üzemben is, ezen ne fájjon a feje!!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu