Tisztelt LPG-doktor!
2002-es évjáratú 2000cm3 Ford Mondeómba 4 hónappal ezelőtt szereltettem LPGTECH típusú gázrendszert. Eddig 8 ezer km-t mentem gázzal.
A gondom az, hogy az alapjárat gáz üzemben elég nagy kilengéssel ingadozik, de ha éppen gondol egyet akkor beáll és jól működik.Ha átkapcsolom benzinre akkor abbahagyja.
Visszamentem a beszerelő szervizbe egy beállításra, ahol azt mondták, hogy minden tökéletesen működik, de az alapjárati gondokat nem tudták megoldani. Azt mondták pucoljam ki a fojtószelepet és az alapjárati motort és megoldódik a probléma. Megtörtént, de a probléma nem oldódott meg. Viszont arra lettem figyelmes, hogy a szívósor agyon van ragasztva és kisebb repedés van rajta,amin keresztül fars levegőt szív. Valószínűleg sérült volt az autó amit az előző tulaj elfelejtett közölni. Lehet,hogy ez okozza a gondot? És szerintem sokat is fogyaszt gázból kb 25-28 % többlet mint benzinből.
Üdvözlöm!
A hibát okozhatja fals levegő szívás is, de adódhat több, egyidejűleg jelen lévő hiba összeadódásából is. Túl hosszú injektor utáni gázcsövek épp úgy okoznak hasonló jelenséget, mint a már említett fojtószelep koszolódás vagy az alapjárati motor szennyeződése. Komplexitásként kell kezelni egy adott hibát, így javaslom az autó teljes diagnosztizálását benzin és gáz oldalon egyaránt.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor, Zsolt!
Megane II. 2L aut. Landival (hengerenkénti) szerelve télen rövid utas városiban (1km után átvált +10 km gázzal) és nyáron is takarékos állandó 100 -as tempoval (több x100 km) 10L LPG (+-0,5 L) a fogyasztás, miközben a kijelzőn a benzin fogyasztás 10,5-7 L között mutat. Ez normális dolog-e ill. ha nem, milyen módon/költséggel orvosolható ?
Gyors válaszában bízva, köszönettel:F.G.
Kedves Gábor!
A kijelzőn látható elvi benzinfogyasztásnak semmi köze a valósághoz gázüzemben! A fogyasztásának mértékét megítélni a tényleges, tehát betankolt mennyiségből számolt benzin fogyasztásból lehetne. Ezt az értéket szorozza meg 1,15-el, ennyi az elfogadható gázfogyasztás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv!
Nemrég vásároltam VW Passat B5-öt, 1,6 Zavoli LPG rendszerrel.
Olyan észrevételeim lennének,hogy benzinen a kocsi alig megy, ha a gáz pedált benyomom fullad a kocsi, szinte csak akkor nem ha éppen ráteszem a lábam a pedálra. Illetve ha leveszem a lábam a gázról a fordulat sokszor leesik szinte 0-ra, többször meg is áll. Gázon egyébként jól megy az autó, 1000 és 9000 közt ingadozik az alapjárat. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet ennek az oka? Hol keressem a hibát?
Üdvözlöm!
Gondolom 900-1000 közötti alapjárat ingadozást akart írni :-) Nos a hiba valószínűleg a szokásos helytelen beállításokból adódó gyári vezérlő adaptáció. Eltanulhatta a helytelen értékeket, és benzinnel nem akar működni tisztességesen. Ki kell emelnem, hogy ez egy lehetséges ok, ami a legvalószínűbb, de természetesen fenn állhat a benzines oldalon számos hiba is, amely ilyen tüneteket okoz. Javasoljuk az autó pontos diagnosztizálását!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Több autószerelőtől hallottam, hogy a gázüzemű működés során rozsdásodásnak indul a hengerfej, a hengerfejtömítés "elég", a szelepek beragadnak, beégnek. Én 130 000 km-t tettem meg gázüzemmel hiba nélkül, egyik ismerősöm 300 000 km-t, szelepberagadás hibát leszámítva gond nélkül. (probléma lehet fennállt volna benzinüzemnél is). Ebből a tényként kezelt állításokból igaz-e valamelyik, Önnek mi a tapasztalata? Előnyeit mindenki ismeri a gázüzemnek a hátrányairól azonban senki nem ír. Tapasztalatom szerint a hátsó kipufogódob hamarabb szétég, elrozsdásodik a vízgőz miatt.
Kedves Zsolt!
A kipufogó dob rozsdásodásáról mi is hallottunk, de tapasztalati tények nem támasztják alá. A szelepek gázüzemben leragadni nem szoktak, ez épp a benzines üzemre jellemző, főként a modern motoroknál, ahol környezetvédelmi céllal visszavezetik a kipufogógáz egy részét részterhelésen ( EGR ).
Ennek hatására a szelepszárak el tudnak kormolódni, minek következtében a szeleprugó képtelen a kívánt sebességgel visszanyomni ( zárni ) a már nyitott szelepeket. Ebből a késedelemből tapasztalható járás egyenetlenség keletkezik, amely a későbbiekben akár a szelepek beégését is magában hordozhatja.
A gázüzemnek nem létezik egyéb negatív hatása, a terjengő pletykák azokon a tapasztalatokon nyugszanak, melyek a helytelenül beállított gázüzemű autók meghibásodásaiból levont következtetések.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doki!
Autóvásárlás előtt állok. A kiszemelt példányok használt Opel Astra J kombi benzinesek. Gyári gázos nekem nagyon drága ezért gondolkodom az átalakíttatáson. Most is gázüzemű az autóm de már kicsi. Egyébként rendkívül meg vagyok elégedve a gázos üzemmel:-) Mi a véleménye kérem, mind a 4 benzines motor alkalmas hosszútávon a gázzal történő autózásra vagy a turbósat inkább hanyagoljam és maradjak a szívónál?
Köszönettel: Zoltán.
Kedves Zoltán!
Általánosságban elmondható, hogy nem szívó-turbó kérdéskörben kell keresni a megoldást. A közvetlen befecskendezéses motorok átalakítása pillanatnyilag még nehézkes, a jelenleg ismert rendszerekkel folyamatos 10-15% közötti benzin hozzá adást is igényelnek, ami rontja a megtérülést.
Ennek megfelelően a hagyományos szívócső befecskendezéses motorokat ajánljuk átalakításra inkább,függetlenül attól, hogy feltöltött vagy atmoszférikus motorról beszélünk. A direkt befecskendezéses motorokra is megszületőben van a megoldásunk, október 15-én lesz a premierje az anyacégünkként ismert Agis gyár erre a célra fejlesztett termékének, ami forradalmasítani fogja a közvetlen befecskendezéses motorok LPG átalakítását!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki!
Van egy Skoda Fabia 1.2 HTP-m, benzin-gázas 2006-ból ( mot.: BME )
Tünetek:
Hidegen kb. a negyedik indításra indul el mint egy kisdutra. Szó szerint. Sőt még néha be is durrant a szívó torokba. Mikor elindul érezni hogy ez csak kettő vagy kettő megy egy fél henger megy ( enyhe ülőlap rázás érzhető ). Üzem melegen is nehezen akar felpörögni üresbe. Az elindulás csak nagy odafigyeléssel lehetséges ( nagyobb gázadás-csúúúúsztatott kuplung ), hogy le ne álljon a motor vagy a másik tünetet produkálja az autó! Második tünet. Fordulattól függetlenül érezni hogy bele-bele kapdos és egszer csak, elkezd villogni a motor kontroll lámpa. Gyors félre állás és érezni hogy kettő darab henger megy + ilyenkor lepadlózom és nem engedi 2000-nél feljebb. Motor leállítás ,majd indítás és mehetünk tovább kettő és 3/4 hengerrel. Mert érezni, hogy nem az igazi. Kiolvasva volt.Itt a szokásos égéskimaradás 1. henger, szegény keverék. Trafó cserélve,benzin szűrő cserélve, gyertyák őzbarnák. Gázon az autó hibátlan. Röviden ennyi! Javaslat? Befecskendező ( 1-es henger ), ac pumpa, vezérlő egység elbutulása a sok gáz használat miatt ( HA VAN ILYEN )? Nem tudom mihez nyúljak, mert semmi sem olcsó sajna. Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel: Kovács Attila
Kedves Attila!
A felsoroltak bármelyike lehet igaz. Mindenképpen diagnosztizálni kell az autót. Akár valamelyik henger szelepzárási késedelméből is adódhat a hiba, ami lekokszosodott szelepszárak következménye szokott lenni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Németországban elég sok jó állapotú, céges, végig szervizelt CNG-s autót kapni jó áron, mikor cserélik a parkot. (Most Opel Zafirából árulnak 20 db-t) Sajna itthon a CNG tankolás probléma, de az LPG megoldott. Átalakítható-e a CNG rendszer LPG? Vagy költséges, nkább itthon járjak benzinnel, kint CNG-vel?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Elvileg minden gond nélkül átalakíthatóak ezek az autók, már amennyiben az LPG tartály részére el tud különíteni némi helyet. Ebben az esetben nem kellene lemondani a CNG üzemről sem, mivel az LPG rendszer a gyári benzines üzemmód kiegészítéseként tudna beépítésre kerülni. Árajánlatot a feladat egyedisége miatt mindenképpen a gépkocsi felmérése után lehetséges csak kalkulálni az ilyen feladatokra, ezt vegye figyelembe mindenképpen!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG-doktor!
Tervezem egy új, nagy teljesítményű dízeles autó vásárlását (Octavia RS, vagy hasonló). A kocsival hosszú távra tervezek (min 250-300 ezer kilométerig megtartanám). Mennyibe kerül egy ilyen autóba egy megfelelő dpg rendszer beszerelése. Megtérülne a beruházás? Milyen plusz költségeket von maga után egy ilyen rendszer beszerelése (milyen gyakran kell ellenőriztetni, vizsgáztatni)?
Üdvözlöm!
Kis hazánk nagyszerű törvényeinek köszönhetően nem kell sok billentyűt koptatnom a válasz megadásához. Magyarországon nem engedélyezik a dízelek gázosítását. Pont. A költség vonzata kb. 25%-al lenne magasabb a benzines beépítésnél, de a jogszabályok miatt ez csak elvi kérdés marad.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Kérdésemmel fordulok önhöz.
2004 es évjáratú Ford Focus kombin van utólagosan beszerelt Stag típusú gázszettel. A problémám a következö:
A klíma rendszer bekapcsolása után az autónak gáz üzemben el kezd ingadozni az alapjárata illetve olykor visszaváltások közben le is fullad. A jelenség csak gázüzemnél jelentkezik, ha benzinen jár az autó semmi problémája nincs. Kérdésem az lenne elképzelhetö az, hogy ezt is fel kellene programozni a gázvezérlöbe,hogy ilyenkor magasabban tartsa a fordulatot alapjáratkor. Ön szerint mi lehet a probléma és hogy lehet ezt orvosolni?
Válaszát elöre is köszönöm!
Üdvözlöm!
A lehetséges problémák:
- fektetve szerelt Valtek injektorok ( függőlegesen kell pozícionálni őket )
- Hosszú csőhosszok az injektorok után
- Helytelen korrekció
- Helytelen programozás
- Esetleg injektor hiba
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalata 3 literes Subaru hathengeres boxer motorral? Átalakítható-e ez a tipusú 6 hengeres boxer motor? És megfelelöen müködik e gázüzemben?
Tisztelettel Nagy Krisztián
Kedves Krisztián!
Alakítottunk már át ilyen Subarut, nem is egyet. Átalakítható, viszont érzékeny műszer, ezért körültekintően kell beállítani. Ellenkező esetben a legkisebb eltérést is észre veszi, és gyújtja a check lámpát a műszerfalon. Mivel a 6 hengeres boxer eléggé passzentosan tölti ki a motorteret, még a gyertyák kivétele is nehézkes művelet ezeken, így igyekezni kell mindennemű problémát megelőzni, ami motor javítást okozhat. Pontos munkával gond nélkül üzemel autógázzal.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Kérdésem elég meredek lesz, az égés tökéletesítése érdekében az 1.9 PD motorba vezethető -e gáz?
Köszönettel: Péter
Kedves Péter!
Nyitott kapukat dönget, már amennyiben a technikai részt értjük ez alatt. A diesel-lpg vegyes üzem megoldható ebben az esetben is. Tisztább égés, nyomaték többlet és legalább 25-30% költség megtakarítást lehet így elérni. Más országokban, nem itthon, ugyanis kis hazánk törvényei ezt nem teszik lehetővé, nem tudja forgalomba helyezni vegyes üzemben a járművet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor!
Nemrégiben vettem egy 2000-es évjáratú, 1500-as 16 szelepes hengerenkénti befecskendezős Lada 110-et, melyben hivatalos gázszett is van. Mivel nem értek az LPG rendszerekhez, naivan úgy gondoltam, hogy nyilván a belevaló gázt szerelték bele. Lovato reduktoros, Zavoli Coregas lambda vezérlés van benne, a szívócső előtt szívja be a gázt.. Nálam jobban hozzáértők felvilágosítottak, hogy ebbe az autóba hengerenkénti gázrendszer kellene.
Működés közben is megnyilvánul a különbség, néha durran egyet a kipufogó (vagy a szívócső?), az alapjárat eléggé kaotikus, sokszor egyáltalán nincsen. Kérdésem, hogy be lehet e állítani ezt a rendszert, hogy jól működjön vele a motor, illetve nem okozhat-e motorkárosodást?
Köszönettel, Zsombor.
Kedves Zsombor!
Jól gondolja, oda egy szekvenciális rendszer való! A különbség nem a durrogásban keresendő, mivel egy keverőfejes rendszer sem szabad, hogy durrogjon. Alacsonyabb fogyasztás, dinamikusabb menet tulajdonságok és stabilabb működés jellemzi a hengerenkénti rendszereket.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG doktor,
Gázosra átalakított Suzuki SX4-es autónkkal kapcsolatban két kérdésem van.
1. Az autót régóta nem használtam, illetve nem is láttam, (az autó közben használat alatt volt) most derült ki, hogy elmulasztották a gázszűrő cserét. Milyen veszélyekkel és problémákkal járhat ez? (természetesen a szűrőcseréig csak benzinnel megyünk)
2. A jobb oldalon elhelyezett gázreduktor és vezetékei miatt nem tudok hozzáférni az izzókhoz. Kérdésem az hogy a cseréhez leszerelhetek-e egy reduktorba vezető csövet, vagy keressek fel egy autószervizt?
ui: Az autóban Landirenzo rendszer van
Üdvözlöm!
1. A szűrők cseréjének elmulasztása eldugíthatja a szűrőket, minek következményeképpen magas fordulaton nem kap elég üzemanyagot a motor. Szélsőséges esetben átszakadhatnak a szűrők, így a szennyeződés a reduktorban vagy az injektorokban okozhat végzetes károsodásokat.
2. Az említett izzócserét ebben az esetben mindenképpen szakszervizben végeztesse!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Hello.
A választ és a segítséget előre köszöm.
Az autóm Skoda Octavia 1.4 benzin-lpg , 2006-os. Pár hete kezdte azt, hogy reggeli hideg indításnál rángat, fulladozik a kipufogó durrog mintha nem indult volna be az összes henger. Ezt kb 10 másodpercig csinálja utánna abba marad és rendes megy az alapjárat.
Még annyi, hogy ha ezután elindulok kicsit rángat,ráz az autó de ez is elég hamar abbamarad. Ez után bármikor indíttom tökéletesen indul. Megnézettem a benzines részt. -benzinpuma, benzinszűrő, vízgomba csere. A hiba előtt gyertyacsere volt. A gázrendszer megnézettem zavoli van benne és kicsit eltérő adatok voltak benne de mivel benzinnel indul a szerelő azt mondta a benzinrendszerben lesz a gond. Injektor hiba lehet??
Valami segítséget kérnék
Köszi előre.
Hello,
A hibáddal megegyezőt sokszor megemlítettünk a Totalcar hasábjain. Pofon egyszerű a baj.
A gázvezérlő beállításai nem megfelelőek. A gyári motorvezérlő adaptálódik, hozzá tanul a helytelen adatokhoz, ami hidegindításnál vagy túl dús, vagy relatíve szegény keveréket eredményez ( attól függően, hogy a helytelen beállítások melyik irányban tértek el az ideálistól. ). Ha egy éjszakára leveszed az akksi sarut, másnap reggel hibátlanul fog indulni. Ha így van, jelentkezz be hozzánk e-mailben egy gázrendszer hangolásra, jó esetben megúszod ennyivel. Peches esetben a Zavoli injektorok haltak meg, és ettől történt az eltanulás. Ekkor cserélni kell a hibás darabokat és utána kell elvégezni a fent leírt műveletet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlet.
Egy "független" vélemény reményében írom kérdésem. Audi A4 1.8T Avant quattro S-line, évjárat: 2005/8ED B7/BFB 120kw/163le. Van-e ennek a motornak/autónak valami problémája az lpg üzemű használattal? Mire érdemes odafigyelni? Érdemes-e beruházni rá? Hosszabb, 8-900km-es folyamatos és rövidebb 5-30km-es használatok mellett. Évi 15-20ezer kilométert használom.
Köszönettel: Somogyi Jácint
Kedves Jácint!
Az kérdéses jármű kiváló alanya a gázbeépítésnek. Nem kell semmi másra figyelnie, csak arra, hogy szakszerűen dolgozó műhelyt válasszon, aki a beépítésen túl a beállításokat is kellő gondossággal végzi el! Kerülje az egy napos beszerelési ajánlatokat!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki.
Az autóm Audi A4 1.6 benzin, alz motorkód. Benzin-gáz üzemű, Zavoli hengerenkénti rendszerrel szerelve. Az utóbbi időben hidegen csak nagyon sokáig használva az önindítót indul be. Ezt benzinen, és a vészindítót használva gázzal való indításkor is csinálja. Ha egyszer beindul,és egyből leállítom, akkor egyből beindul.Melegen az önindító első fordulatára beindul benzinen gázon. A computerét kiolvasták,hibát nem jelez, motorcontrol lámpa nem világít.
A kartelgázcsöveket és szívócsöveket ellenőrizték, valamint a motorhőmérséklet jeladót cserélték. Ezek nem hoztak változást.Most tanácstalanul állunk a probléma előtt.Azt szeretném kérdezni öntől,hogy találkozott-e már hasonló problémával,vagy tudna-e tanácsot adni,hogy mit kellene még megnézni az autón,hogy jól működjön. Ha vészüzembe kapcsol a computer,azaz motorkontrol lámpa világít,tökéletesen indul az autó.
Előre is köszönöm a segítségét. Tisztelettel Laci.
Kedves Laci!
Tartok tőle, hogy a gázzal és a benzinnel történő nehézkes indítás nem függ össze! Inkább maga a hidegindítás a gond, ami az előző válaszunkban is leírtak szerint helytelen gázvezérlő beállítás miatt alakult ki. A benzines vezérlő alkalmazkodik a megváltozott viszonyokhoz, és hidegindításkor vagy keveset, vagy éppen túl sokat akar adni benzinből. Ekkor raplizik hidegen rendesen. Meg kell próbálni levenni az akku sarut egy éjszakára. ha ezután jól indul, biztosan ez a baj. Ezután már csak be kell állítani a gázvezérlőt pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG-doktor!
Egy 1992-es Ford Transitot át lehet alakítani gázosra? 2.0, injektoros motorja van (EFI), elvben ugyanaz, mint a korabeli Sierrának. Elég jó állapotú az autó, az első pár évében beletettek 100 000 km-t, de azóta csak szórványosan használták (rokonok, biztos nem tekert), most van benne kb. 130ezer.
Melyik rendszer vagy gázszett-típus lenne a legjobb?
Üdvözlöm! Igen, az autó átalakítható. Fontos, hogy az alkalmazott gázszett képes legyen grafikus segítséget nyújtani a programozás során. Ez azért létfontosságú, mert a korabeli autók még nem rendelkeztek OBD2-es diagnosztikai csatlakozóval, amelynek segítségével az egyszerűbb gázszettek is beállíthatóak az élő adatok olvasásának köszönhetően.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Egy 1.6-os FSI motoros Skoda Octavia-m van, BRC SEQUENT Fly SF direkt rendszerrel. Az autó tökéletesen működött, 15 000 km-nél lett berakva a gáz, most 145 000 van benne. A probléma, hogy nem tartja a sebességet, bizonyos fordulatoknál egy henger "bedadog", valamint darabos a járása a motornak. Benzinen tökéletesen megy. Az ECU-ban hibajel nincs, így arra gyanakszunk, hogy nem kevés, hanem valamiért sok anyagot kap (esetleg LPG ijnektor nem zár?). Van-e valamilyen ötlete, hogy merre induljunk el a hibakeresésben?
Köszönettel: Grabo
Kedves Grabo!
Ötletem van egy kazallal, csak győzzék energiával! Az ilyen hibák döntő többsége gyújtás eredetű. Igen, annak ellenére az, hogy benzinnel nem produkálja! Ha kizárható a gyújtás hiba, akkor kell a gázrendszer körmére nézni. Nem emlékszem, hogy a BRC engedi-e lekapcsolni az egyes hengerek gázinjektorjait egyesével, de a megoldást erre kell keresni. Az átkapcsolással megállapítható, hogy melyik henger rakoncátlankodik. Ha nincs a programban ilyen opció, egy patentfogóval el kell szorítani hengerenként a gázcsövet az injektor után, így hasonlóan a gyertya pipák lehúzásos hiba kereséséhez, így is meg lehet találni a bűnöst a rendszerben. Ha nem injektor, és nem is szikra gond, akkor mélyebben kell belenézni az autó gyomrába, mert egy-egy részben beégett szelep is tud örömöt okozni a fentiekben leírtakhoz hasonló tünetekkel.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Nagyjából egy év múlva esedékessé válik autóm cseréje és olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a szomszédban működik egy hivatalos CNG-kút, tehát a következő autómat földgázzal szeretném tankolni. A gyárilag CNG-szettel szerelt autók köre elég limitált, ezért az lenne a kérdésem, hogy szinte bármilyen turbós benzines átalakítható gazdaságosan CNG-re, az én évi 40-45 000 km-es futásteljesítményemmel? Általában országúton vezetek a munkám miatt, tehát viszonylag keveset autópályán és mivel szeretek jót autózni munka közben, egy Subaru WRX kombira (2003-2007, 225 Le) gondoltam. Elképzelhető ezzel a járművel is a CNG-hajtás? Tudom, hogy léteznek "gyári" LPG-s boxerek, de CNG-s is kivitelezhető? Továbbá érdeklődnék, hogy ilyen esetben milyen fogyasztásra számíthatok CNG-ből? Egyik barátom OPC Zafirába (2.0 T, 240 Le)vett törött 1.6 T CNG-ből való CNG-szettet, amellyel én is próbáltam az autóját és valóban remekül megy és esküdözik, hogy az eredeti 12-14 literes benzinfogyasztás 6-7 kg/100 km CNG-re redukálódott.
Válaszát előre is köszöni, Kovács Csaba
Kedves Csaba!
Az ötlete kivitelezhető, némi korlátot iktatva a rendszerbe. A turbós benzinesek átalakíthatóak gond nélkül, de a Subaru kicsit kényes a nagy terhelésen fellépő termikus igénybevételre. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a rendszer hangolását terhelésfüggő benzinre kapcsolás mellett végezzük el. Így részterhelésen gázzal mehet, padlógázon benzinnel. Hangsúlyozom, ez a Subaru miattii óvintézkedés, mert ezen az autón a sokszor a gyertya csere sem egyszerű feladat, nem hogy a szelephézag ellenőrzése. A fogyasztást nagyjából jól kalkulálta az ismerőse, a mindenkori benzin fogyasztást kell szoroznia 0,6-al, így megkapja a várható CNG fogyasztást kilogrammban kifejezve.
Üdvözlettel: LPG Doktorwww.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki,
Peugeot 308-at szeretnék lpg-vel szerelni. Ön ajánlaná-e? Nem túl kényesek az euro5 motorok?
Tisztelt Olvasónk!
Hibátlanul üzemelnek ezek az autók is gázzal, semmi másra nem kell figyelni az autó állapotán túl, mint a helyes beépítésre és a megfelelő rendszer beállításokra!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Autóvásárlás előtt állok. Jelenlegi G Astrámat (benzin - gázos, Zavoli rendszerrel) szeretném lecserélni nagyobb autóra. Mivel meg vagyok elégedve a gázos autókkal, maradnék ezeknél, a dízel autóktól idegenkedem. Tanácsot kérnék, hogy milyen autó típust válasszak és milyen gázszett lenne ezekhez a legmegfelelőbb, mivel hallottam sok rosszat a szelep beégésekről, (lapkás rendszereknél) stb.
A szóba jöhető típusok: Toyota Avensis 1,8 VVti. Honda Accord 2,0 Vti, Skoda Superb 1,8 TSI, Mazda 6 1,8 vagy 2,0 DSi.
Köszönettel: Daróczi István
Kedves István!
A javasolt gázrendszer nem autóspecifikus kérdés. Ki miben hisz, mivel van jó vagy rossz tapasztalata, ez a döntő. Alapvetően rossz rendszer szinte nincs a piacon. Egyik-másik egyszerűbb, vagy éppen jobban beállítható, de ez nem minőségjelző semmiképpen. Az LPG
A felsorolt típusok közül én a direkt befecskendezéses motorokat likvidálnám. Az átalakítás után is 10% körüli benzint is kérnek, továbbá kevés még a tapasztalat is ezzel kapcsolatban. Így a Toyota vagy a Honda marad fent a rostán, mint a két legmegbízhatóbb autómárka egyúttal, tehát itt már nagyot hibázni nem tud.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki,
2012 Februárjában rakattam bele egy KME rendszert az 1.6 benzines Ford Focusomba abban a reményben, hogy alacsonyabb költséggel tudom majd használni az autót. Innentől kezdődött az autó kálváriája, azt még hozzá teszem, hogy előtte benzinen hibamentesen működött az autó.
A KME rendszer beszerelése után az első tapasztalatom az volt, hogy hintázik az autó csak nagyobb sebességnél és egyenletes fordulaton. Többször voltam a gázszervizbe és a benzines szerelőnél is, de persze a mindenki a másikra mutogatott. Végül úgy oldódott meg a probléma, hogy érezhetően elkezdett szivárogni a gáz és többszöri kérésre ki lett cserélve a reduktor. Az összes hibát most nem írom le, hanem az aktuálishoz ugrok: 4-5 hónapja az autó csak LGP üzemen motorfékezés után megáll (azt nem kell ecsetelnem, hogy ez milyen veszélyes), a fordulat láthatóan ellenállás nélkül esik le 0-ra és persze randomszerűen csinálja.
A gázos ilyen olyan sufni megoldásokkal próbálta orvosolni a problémát (4-szer 5-ször voltam nála mire elhitte, hogy van ilyen problémám), de sajnos a jelenség most is fent áll. Az lenne a kérdésem, hogy ön találkozott e ilyen jellegű hibával és ha igen mi volt a megoldás.
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm: Norbert
Kedves Norbert!
Találkoztam már a jelenséggel sokszor, de sajnos nem azonos okok idézték elő őket!
A teljesség igénye nélkül íme néhány a lehetséges okok közül:
- gázinjektor hiba
- nem megfelelő korrekcióval történő programozás
- túl hosszú injektor utáni gázcsövek
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
BMW 316 E36 típusú autónak az ecuja képes-e eltanulni a helytelen lpg korrekciós adatokat? Rövid távon ingázok kb 7-8km, létezik 12 voltos előmelegítő rendszer mert télen az út kétharmadát benzinen teszi meg az autó. Az első kérdésre visszatérve az autó hidegen jól indul de kb 4-500m megtétele után nagyon nehezen indul újra.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlöm!
Igen, sajnos el tudja tanulni. Nem feltétlenül az előmelegítő a megoldás. Landi, Zavoli, Lovato ( tehát AEB vezérlők ) esetén nem lehet tetszőlegesen alacsonyra állítani az átváltási hőmérsékletet. Amennyiben ilyen vezérlője van, érdemes elgondolkodnia a cserén, már ha sokáig meg akarja tartani az autót.
Létezik jó megoldás arra, hogy akár 16-20 fok közötti hűtővíz hőmérséklet mellett át tudjon váltani a rendszer gázüzemre elfagyás nélkül. Így a legnagyobb hidegben is max. 500 métert kell benzinnel mennie, tavasztól pedig egy métert sem.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
2001-es Deawo Nubira 1,6 SX-et alakíttattam át LPG-s-re, adaptív elektronikát tettek bele.
A kezdeti nehézségek után beállt a rendszer, teljesítményvesztést nem érzékelek, fogyasztás kb. annyi mint a benzinnel (9-10 liter)minden szuper de egy probléma a kezdetektől fennáll. Amint át vált gázra éktelenül elkezd rángatni és bár ez a hőmérséklet emelkedésével csökken, de valamilyen szinten a teljes hőmérséklet tartományban megmarad. Gyorsításnál csak annyi érezhető hogy késve reagál a gázadásra, de folyamatos sebességnél rángat.
Mi lehet a gond?
Kedves András!
A rángatás oka nagyon, de tényleg nagyon sok minden lehet!
Az autoadaptív rendszerekkel kapcsolatban azonban Ön is enyhén félre lett vezetve. Ez egy olyan trükk, amellyel a gyártók a kisebb beszerelőműhelyeket akarták meggyőzni arról, hogy az Ő termékét válasszák. Ha a műhelynek elvileg nem kell hosszasan bajlódnia a beállítással, pénzt takaríthat meg, így a gyártók egy része elkezdte ezzel magához csalogatni az ügyfelek azon részét, amelyek nem tudnak vagy nem akarnak tisztességesen gázrendszert hangolni. Nem tud egy rendszer automatikusan tökéletesen behangolódni soha, ennek rengeteg szakmai okára most nem térnék ki. Az általunk forgalmazott Agis rendszer is tudja ezt az opciót, ennek ellenére egyáltalán nem használjuk, nem véletlenül. A beállítások és a kézi programozás fontosságáról itt olvashat bővebben: http://lpgdoktor.hu/index.php/a-gazrendszerek-hangolasa.html Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A közelmúltban bővült a család, így már öten vennénk igénybe az autó adta kényelmet.
Szeretett Octaviánkat sajnos kénytelenek vagyunk lecserélni és erősen szemezek a VW Caddy kétliteres CNG motorral szerelt változatához. Ezzel új területre lépek, így lenne pár kérdésem. Az autót elsősorban városon belül használnánk (naponta 1km + 4km + 4 km távolságmegosztással, reggel és délután), illetve nagyobb távolságokra, de ezt ritkábban, 2-3 havonta. A fő kérdésem is ehhez kapcsolódik. A CNG tartályban kb. 4-500 km-re elegendő gáz van, de nagy valószínűséggel – tekintetbe véve a gázkutak nem túl sűrű hálózatát – előfordulhat, hogy 100-150, vagy akár több, 4-500 km-t is benzinnel kell megtenni.
Mivel ennek a típusú motornak az elsődleges üzemanyaga a földgáz és másodlagos a benzin (a gyári ismertetőben azt írják, hogy benzint csak indításhoz és a gázkútig való eljutáshoz használ), ilyen távolságnál károsítja-e a használat a motort. A másik kérdésem, hogy mi az a használat (futott kilométer), ameddig érdemes nézni ezzel a motorral szerelt járgányokat úgy, hogy az elkövetkező 6-7 évben hűséges és megbízható társunk legyen, éves szinten 15 000 km körüli futással.
Előre is köszönöm a segítséget. Üdv, Balázs
Kedves Balázs!
A néhány km-es rövid használat egy autónak sem tesz jót, egy CNG üzeműnek sem. Ugyanakkor jobban sem fogja megsínyleni ezt, mint benzines társai.
Mivel az indítás utáni első néhány km-t benzinnel teszi meg, télen elég sok benzint fogyasztana ilyen rövid távon, ezzel mindenképpen számolni kell. A kiszemelt példány tekintetében azonosak a szabályok, mint a használt autó vásárláskor általában: figyelni kell az adatok valóság tartalmára! Aki CNG-s autót vett újként, nem évi 12 ezer km reményében tette, tehát a 8 éves 115 ezret futott darabokat alaposan le kell nyomozni.
Üdvözlettel:
LPG Doktor www.lpgdoktor.hu