Kedves LPG-doktor!
Egyenlőre két típust néztem ki, ami biztos cél, hogy legalább hozza azt a nyomatékot, mint a jelenlegi dízelem és jól gázosítható.
Egyik az Octavia 1.8 TFSI/TSI, ez azért nehéz döntés, mert kettős-tömegűvel és turbóval szerelt motor.
A másik már vadabb elképzelés. Superb 3.6 VR6, itt a DSG váltó kavarhat be. Kérdésem, hogy az említett motorok mennyire alakíthatóak át? Milyenek a tapasztalatok?
- VR6 esetében lehet, hogy nincs is, mivel több nemzetközi oldalon se találtam gázos verziót belőle.
- Milyen a megbízhatóság? Kihúzzam-e a listáról valamelyiket? Illetve ha gázosítva vásárolom (külföldről), akkor milyen gázszetteket részesítsek előnyben?
Előre is köszönöm a válaszát!
Kedves László!
Közvetlen befecskendezéses autót még ne vegyen gázosítási céllal. Van rá működő megoldás, de sok hátránya van, és a hosszú távú tapasztalatok nem állnak rendelkezésre velük. Az LPG Doktor által képviselt Agis cég épp most fog kibocsájtani egy forradalmian új rendszert ezekhez a motorokhoz, de amíg még mi is csak hallomásból tudjuk saját tapasztalat híján, nem tudjuk konkrétan ajánlani. Külföldről ne hozzon gázos autót, mert vagy lefutotta már a magáét, vagy itthon kevésbé ismert rendszerekkel lesznek szerelve, melyek szervizelése költséges és nehézkes feladat egyaránt.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Mi történne ha nem autógázt,hanem tiszta propán gázt töltenék az autóba? Egy régi Lada Samaráról van szó.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlöm!
Alapvetően technikai szemmel nézve nem sok. Nyáron nem venne észre semmit, télen valószínűleg nehézkesebb hidegindítások, illetve hideg üzemi hőmérséklet esetén némi rángatás, égéskimaradás tapasztalható lenne. Az autógáz összetételét évszakonként változtatják a forgalmazók. A propán bután aránya segíti az optimalizálást a hőmérsékleti viszonyokhoz.
Persze mindez csak elvi kérdés, mivel tiszta propánt nem tud benzinkúton tankolni.
Ha meg máshol szerzi be, adócsalást követ el és az átfejtés pedig erősen tűz és robbanásveszélyes!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Van nekem egy 2008-as 1.4-es benzin/gázos Ford Focusom. 2012 februárjában (71 000 km-nél) alakítattam át kettősüzeműre. AC Stag rendszert kapott. Jelenleg 94.000 km-van benne. A problémám a következő. Hidegen (értelem szerűen benzinnel) furcsán indul, egyenetlenül jár a motor, fulladozik, amint átvált gázra minden rendben működik. Ha már meleg motorral leállítom, utána egyszerűen nem akar beindulni.
Az önindító teker, de a motor nem indul. Elvittem, egy gázautó szervizbe, ott megvizsgálás után azt mondták, az AC pumpa ment tönkre. Cserélni kell. Én az átalakítás óta, a két év alatt szinte folyamatosan gázzal használtam, csak indításkor használt benzint. Átalakításkor azt mondta a szerelő, hogy mindig legyen legalább 10-15 liter benzin a tankban, mert az AC pumpa folyamatosan dolgozik.
A kérdésem az lenne, hogy a folyamatos gázüzem okozhatta-e az AC pumpa tönkremenetelét. Esetleg többet kellett volna használnom benzinnel? Önnek esetleg van efféle tapasztalata?
Előre is köszönöm a válaszát!
Tisztelettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Nem írta le, megoldódott-e a probléma az AC pumpa cseréjével! Sok esetben ugyanis nem a szivattyú megy tönkre, hanem az autó gyári vezérlője tanulja el a helytelen gázbeállításokhoz tartozó korrekciós értékeket, melyekkel benzinnel viszont képtelen normálisan működni. Amennyiben ez a helyzet, be kell állítani a rendszert rendesen.
Ha valóban a pumpa ment tönkre, az pech, semmi köze a gázüzemhez. Gázüzemben is járatjuk a benzinszivattyút folyamatosan, tehát teljesen mindegy, hogy mennyit megy közben benzinnel. Viszont valóban okos tanács, hogy figyeljen a bezin szintre, ha nagyon kifogy, vagy levegőt, vagy koszt tud felszívni, amely nincs jó hatással az AC pumpa élettartamára.
Üdvözlettel: LPG Doktorwww.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doki!
Tudtommal az lpg üzemanyaga megegyezik azzal az üzemanyaggal, amivel a gázos targonákat használják. Lehetséges-e a tartályból átfejteni a gázt, és avval használni az lpg rendszerű autómat. Ha igen, mire kell odafigyelni átfejtéskor?
Üdv.: Gergő
Kedves Gergely!
A válasz mindenképpen ketté osztandó.
1., Technikai szempont
A targoncákban használatos gáz teljesen alkalmas autós célokra is, mivel azonos a kúton tankolt LPG-vel. Az átfejtésnél egyrészt a tűzvédelmi szabályokra, másrészt a szivattyú minőségére érdemes odafigyelni.
2., Jogi szempont
Az átfejtés tekintetében meg kell vizsgálni, hogy adóügyi szempontból nem követ-e el kihágást! Nem vagyok képzett a témában, de lehet, hogy a két üzemanyagfajta adótartalma nem egyezik meg. Ebben az esetben könnyű bele csúszni egy adócsalásba.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Autógáz beszerelésén gondolkodom egy Renault Kangoo 1,6 -os autóba. Viszont mostanában lehetett olvasni, hogy az autógáz jövedéki adóját 100%-kal emelik, emelték?! Erről tud esetleg valamit, hogy ez már hatályba lépett és a mostani 250-300Ft gáz árak már az emelt ár, vagy csak ezután jön még az emelés? Ez gyakorlatban mennyit jelent, mert nem vagyok most tisztában egy liternyi gáz jövedéki adójával.
Segítségét előre is köszönöm! Üdv: Marci
Üdvözlöm!
Az emelés két részletben már rég megtörtént, a jelenlegi árak véglegesek. Az országban van szórás, de 250-265 Ft között minden település környékén lehet LPG-t találni, még ha olykor kicsit keresgélni is kell.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
1987-es Skoda 120-ba érdemes lpg-t beszerelni? Ezt gyárilag ólmozott benzinre tervezték.
Ha bontóból veszek egy gázszettet, hivatalos szerviz beszerelheti?
Üdvözlöm!
Hogy megéri-e, azt csak a futásteljesítmény határozhatja meg, azt viszont nem ismerem. Az autó értéke itt már nem mérvadó természetesen.
A beszereléshez engedélyek kellenek, ehhez pedig a rendszer tanúsítványai, melyek bontóból nehézkesen elérhetőek. A tartály nyomáspróbájának lejárati idejére is érdemes odafigyelnie mindenképpen, ha használt szettet vásárol!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doki!
A kettős (gáz-benzin) üzemre átalakított autók átalakítás utáni első műszaki vizsgája valóban csak az N.K.H. SAJÁT vizsgaállomásain végezhető el?
Köszönettel: Viktor
Kedves Viktor!
Így van, első alkalommal csak hatósági szemle lehetséges, utána már vizsgázhat a jármű hagyományos módon!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG doktor!
1980-as Oldsmobile Omegaban motort cseréltünk. Visszakötöttem mindent a gázhoz, vízzel fel lett töltve a hűtő, a motor elsőre indult. Aztán egy idő után leállt, mert a reduktor lefagyott. Víz van mindenhol, a reduktor csatlakozásainál is, vízpumpa működik, és mégis lefagy. Vákumos lovato 'paraszt' szettről van szó. Benzinüzem jelenleg nem működőképes, csak a gáz. Az előző blokknál többször is leengedtem a vizet, és nem volt semmilyen gond. Mi lehet ennek az oka? Én nem tudok rájönni :(
Köszönettel, L.
Kedves László!
Csodák már pedig nincsenek, paranormális jelenségek sem szoktak beköltözni egy autó motorterébe :-) Viccet félre: vagy el van dugulva a reduktor részlegesen, vagy levegő maradt a rendszerben. Hűtőtömítő folyadék ha volt benne korábban, szintén nagy örömforrás tud lenni! Megbolygatta a rendszert, néhány darabka kosz elindulhat vándor útra és landol a reduktorban. Ha magasra van szerelve a reduktor, légtelenítő csavar hiányában könnyen meg tud szorulni a levegő a reduktor előtt, ami meg is teszi a magáét.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor Úr!
Tavaly nyáron hoztam be egy modellfrissítés előtti E46 320i BMW-t JTG Icom gázrendszerrel szerelve. Nagyon meg voltam elégedve a kocsi fogyasztásával, menettulajdonságaival gáz üzemmódban is, de elkezdett szaggatni, illetve kuplung kinyomásakor vagy üresbe tétel után ingadozott az alapjárat, vagy egyszerűen leállt. Ezt hideg, és üzemmeleg motornál is ugyanúgy csinálta.
Gondoltam rendbeteszem a gyujtással kapcsolatos dolgokat hátha megoldódik, plusz úgyis esedékes volt már neki. Kapott új gyertyákat, illetve gyujtótrafókat. A gyertya márkához való LPG-s Denso, a trafó pedig Bremi. Sajnos a hiba továbbra is fennáll. Kérdésem, hogy mi okozhatja, illetve van-e valami megoldás rá.
Válaszát előre is köszönöm: N. Gábor
Kedves Gábor!
Kizárólag példákat tudok említeni, mivel az autó megtekintésének hiányában csak találgatni lehet. Rángatást gyújtás hiba okoz a legtöbbször. Ha ez kizárható, az injektorok, valamelyik jeladó lehet a ludas. Szélsőséges esetben maga a gázvezérlő is tud ilyet produkálni. Ha a motor ezt alacsony fordulaton produkálja csak, akkor a fentiek között lesz az ok. Ha nem forog el és úgy rángat be, lehet, hogy egyszerűen el van dugulva a gázszűrő, cserélni kell.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt doki
Van 1 amerikai lakóbuszom, amibe 1 éve rakattam AC-Stag gázszettet
Ez egy 6800 ccm Ford V10 motor, injektoros, a Bácsgépker végezte a beszerelést Korektek és precizek voltak csak egy problémám van, hogy iszonyú sokat fogyaszt gázból az autó.
A benzines fogyasztása 24-25 liter, a gázos fogyasztása 45-50 liter között mozog, már vagy hatszor állitottak rajta, de még mindig nem sikerült beállitani a fogyasztást. Amúgy a rendszer hibátlanul üzemel, már mentem vele 10 000 km, már Bp-en is. Próbálták beállitani, de nekik se sikerült és nem tudom hogy mitévő legyek. Már azon gondolkodom, hogy kivetetem belőle a gázszettet.
Várom a válaszát
Tisztelettel Divinyi István
Kedves István!
Nyilvánvalóan nem stimmel valami a beállításokkal. Ez olyan vad fogyasztás, amit már-már azt kellene gondolnunk, hogy gázszivárgás okozhat csak! Ha nincs gázszag a kocsi körül, akkor pedig megeszi. Meg kell vizsgálni az injektorokat vagy a gázvezérlőket ( többes számban, hiszen V 10 esetében ez 2 db 6 hengeres vezérlőt jelent, tekintve hogy nincs 10 hengeres vezérlő forgalomban ). Ha itt is minden rendben, akkor a beállítások egyértelműen rosszak.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Cím!
2006-os évjáratú 1,4-es 16 szelepes 80 Le /motorkód:BUD/ Skoda Fabia sedan típusú személygépkocsim van Landirenzo Omegas Eco Plus Max gázszettel. Érdeklődni szeretnék, hogy ehhez a típushoz kell-e valamilyen szelepkenő rendszer? Ha nem, kell-e valamilyen szelepkenő adalék vagy motorolaj adalék? A motorolaj amit használok Total Quartz 9000 5W-40 direkt lpg üzemre választva!
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Régi téma, mely újra és újra felszínre kerül. Nincs szükség sem szelepkenésre, se speciális motorolajra az LPG üzem miatt!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor Úr!
2005-ös évjáratú, 1.6-os Nissan Primerába tervezem gázszett beszereltetését. Lehet bármi probléma a típussal? (A szerelőm mosolya nem volt őszínte.) Továbbá miután ezzel a motorral amúgy sem versenyautó,nem lenne nagyon lomha az átalakítás után?
Köszönettel:Árpád
Kedves Árpád!
A szerelők mosolya többnyire nem őszinte a gáz hallatán, mert legtöbbjük csak az árnyoldallal találkozik. Sok a piacon a hanyag beszerelés, ebből következően pedig a sok a banális hiba is, melyet egytől egyig az autógáznak tulajdonítanak. Nincs gond a Primera esetében sem, csak legyen körültekintő a döntéskor. A motorteljesítmény csökkenése egy korszerű rendszerrel és annak rendes beállításával olyan minimális, hogy érzékszervileg nem is detektálható.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Nekünk egy központi injektoros, 1,6 8v, x16szr, F Astránk van, Lovato gázszettel (1999-ben szerelte be az előző tulaj). Hiába állíttattuk be, a sárga motor kontroll lámpa felgyullad gázüzemben, (ha átkapcsolok benzinre azonnal elalszik) indulás után amíg városban használom addig nincs semmi, de városon kivül egyenletes 90-100-nál felvillan és úgy is marad. Felhívtam a szervízt, de letereltek annyival, hogy nyissak rajta kb negyed fordulatot, de ezután is ég a sárga lámpa. A teljesítménnyel nincs semmi gond, a fogyasztás 8,5-9 l/100 km vegyes használatnál. Olvastam az Ön oldalán a helyes beállítások fontosságáról a szelepek védelme érdekében, ezért aggódom hogy ki ne nyírjam idő előtt. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a baj és lehet ezzel vmit kezdeni, vagy együtt kell vele élni?
Üdv.: Misi
Kedves Misi!
A lámpa felgyulladása mögött egy hibakód áll, ezt ki kellene olvasni mindenképpen, ugyanis szerencsés esetben csak egy gyertya hibája által okozott égéskimaradás miatt jelez az autó! Amennyiben a kiolvasott hiba szegény keverék, a félelme jogos, be kell állítani a rendszerét rendesen, különben a szelepei bánják a jó fogyasztást!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doki!
Már régóta megelégedéssel használom gázas Focusomat, de már régi vágyam "béemvézni".
Nagy kedvencem az E39, kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a 2 literes 6 hengeres (150 Le) motor problémamentesen átalakítható és üzemeltethető gázzal? Megjegyzem, hogy évi 30 000 km körül autózom, főleg országúton.
Üdvözlettel, Lehel
Kedves Lehel!
A típus kiváló alany a gázosításra. Évi 30 000 km esetén érdemes odafigyelni az injektorok minőségére.
Üdvözlettel: LPG Doktor - www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
A napokban gyertya cserére kerül a sor 2001-es 2.5 V6-os LPG-s Mondeomon. Gyári gyertyák kerülnek beépítésre, melyeknek gyári leírás szerint 1,37(!) mm-es hézaguk kell hogy legyen. Kérdés hogy a gázüzem miatt kell-e eltérni a gyárilag előírt gyertyahézag tekintetében, ha igen akkor milyen mértékben?
Köszönettel: Zs.
Kedves Zs.!
Én megpróbálnám gyári hézaggal használni. Ha produkál valamilyen tünetet ( rángatás vagy égéskimaradás hiba betárolása ), csak ebben az esetben ütném össze a hézagot 0,8 mm-re.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Próbáltam a neten mindenhol utána olvasni, de nem sokat találtam. 2001/11 es gyártású Renault Laguna II benzines IDE motorral, elgázosítható-e? Egy helyen találtam AC STAG 4 Plus rendszer jó hozzá. De ezt keveslem, hogy szinte sehol nem találok erről semmit. Meglehet, és megéri ezzel a rendszerrel?
Előre is Köszi.
Hello,
Az említett motor közvetlen befecskendezéses. Ennél fogva az egyszerű Stag rendszerek épp úgy nem alkalmasak hozzá, mint a többi gyártó alap rendszerei. Néhány gyártó kínál előre programozott rendszereket ilyen motorokhoz, ezek azonban pont emiatt nem teljesen testre szabhatóak, továbbá folyamatosan kb. 10 % benzinfogyasztással üzemelnek. Az LPG Doktor által képviselt Agis cég épp most tavasszal bocsájtja piacra saját közvetlen befecskendezéses rendszerét, amely különleges lesz a piacon. Egyrészt szabadon írható lesz a vezérlője, másrészt nem fog egyáltalán benzint fogyasztani! Bővebbet honlapunkon olvashat néhány héten belül!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Vásároltam egy Mercedes A190-es autót holland computeres gázszettel. Az autó benzin üzemben szépen működik, azonban gázra kapcsolva 3000-es fordulat alatt nem, vagy csak néha el-el kapva megy, alapjárat egyáltalán nincs gázon. A környékünkön lévő autogáz szervízeket felkeresve mindenki csak találgat, a gyújtástól az "elfelejtette a lemerült akksi miatt a beállítást"-ig minden elhangzott, de senki sem nyúlt hozzá. Véleményem szerint egyszerűen csak alapjárati membrán hiba lehet, mint laikus, de ezt senki sem feltételezte eddig. Tud e javasoltni olyan szervízt, aki ismeri a holland szetteket?
Tisztelettel Üdvözlöm!
Nem nagyon foglalkozik vele itthon komolyan senki. Az ok egyszerű: kevés az igény a feladatra. Ennek köszönhetően az alkatrész ellátottság foghíjas, illetve ha mégis akad hozzá emberi határidőn belül valami, akkor pedig az ára borzasztó. Sokszor egy fődarab csere annyiba kerül, mint egy populárisabb rendszerre átépíteni az autót.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Van egy 2006-os évjáratú Peugeot 307-m.
2010 lett Zavoli gázrendszerrel szerelve. Az autó nem tartja az alpjárati fordulatot gázzal. Ha egy fogyasztó bekapcsolok pl lámpa klima stb belengeti a fordulatott majd lefulad. A gázszerelő azt mondta rosszak az injektorok (lassúak) csere szükséges. Ez kb 1 éve történt, nem cseréltem anyagi okok miatt. Érdekelne az ön véleménye is és az is hogy önök mivel helyetesítenék? További érdekesség hogy rossz lett az autón mind a két lambda szonda, ez cserélve lett és az egyik gyertya ki volt lazulva. Gyertya cserék megtörténtek Bosch gázgyertyára (Iridium) de az autó gázzal sokkal rosszab lett. Ez 2 hete történt Jelenleg ha átkapcsolok gázra erőtlen gázadáskor rángat és nem utolsó sorban 3 henger süritési hibát generál. Ez mitől van az új de már jó lamda szondáktól? Esetleg a más tipusú gyertyától? Megjegyzem a régi gyertyával és még a régi de akkor még jó lamda szondákkal nem volt erőtlen az autó és nem rángatott gázadáskor. A gyertycsere megtett km miatt vált esedékessé a lamda meg egyértelműen pár hete romlot csak el. Az autóba 80 000 km van amiből 40 000 ment gázzal.
Előre is köszönöm a válaszát
Üdvözlöm!
A Zavoli alapvetően csak a saját injektorjait támogatja, ezért a csere csak házon belül lehetséges, legalább is minden kétséget kizáró biztonsággal. A gyertya választás nem volt szerencsés. Sima egy pólusú, a gyári értékeknek megfelelő gyertyát rakjon az autóba, lehetőleg 0,7-0,8 mm közötti hézaggal. A szondák és az erőtlenség, illetve a sűrítési hiba kérdését tekintve nem tudok állást foglalni, látni kellene az autót, diagnosztizálni a hibát.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A kérdésem a gáztartály cseréjére vonatkozik. Az idén augusztusban jár le a tartály nyomáspróbája, műszaki vizsga, gázszemle áprilisban esedékes. Kicserélhetem én házilag egy azonos paraméterekkel rendelkező újonnan vásároltra vagy csak szakszerviz végezheti el a cserét?
Rendelkezem a szükséges műszaki képzettséggel, de nincs hivatalos gázszerelői engedélyem.
Válaszát előre is köszönettel
Üdvözlöm!
Nem cserélheti ki. Elvileg a cseréről is kell rendelkeznie szakszerviz által kitöltött igazolással. Nem is alaptalan ez a korlátozás, gondolja csak el, mi lenne, ha mindenki úton-útfélen gázt szerelgetne a kocsijába. Egy ilyen felelősségteljes feladatnál kell legyen felelőse is a munkának, ez pedig csak szakműhely lehet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Egy Subaru Legacy vásárlása készülök. Német oldalakat böngészve észrevettem, hogy e típusból létezik gyárilag szerelt LPG-s verzió. Mivel Subaruk nagyobb fogyasztással rendelkeznek így az LPG-s autókat részesíteném előnybe. Abban szeretném a véleményét ki kérni, hogy a gyári rendszer esetleg megbízhatóbb vagy ők is valamelyik külső cég rendszerét szerelik ill. mennyivel költségesebb a benzinesekhez képest. (szerviz, kopás ill. a hengerfej probléma mennyire létezik)
Válaszát előre is köszönöm. Attila
Kedves Attila!
A legtöbb autógyártó gyáriként aposztrofált modellje valamelyik "külső" cég termékével készülnek, a legtöbb esetben még csak nem is gyári környezetben, hanem utólag. A hengerfej probléma megelőzhető, ha a szelephézagok rendszeresen ellenőrizve vannak, még pedig a gyári periódusnál jóval sűrűbben. Ha az első két alkalommal nem változik jelentősen a hézag, lehet ritkítani az ellenőrzéseket. Egyéb probléma nincs ezekkel, de ha utólag szerelteti be, akkor is hibátlan lesz. Hogy mitől is mennek tönkre a szelepek? Kell-e felső kenőt használni megelőzésképpen?
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 2004-es Renault Espace 2.0T autómba érdemes-e még beszereltetni a gázt, ugyanis már 233 000 km van benne. Fogja-e bírni, és hány kilométer futás lehet még a motorjába, vagyis megtérül-e a beszerelés? Esetleg van e speciális igény amire figyelni kell a magas futásteljesítmény miatt?
Tiszteletem!
Soha nem a futásteljesítmény a mérvadó, hanem az állapot! Egy motort szét lehet taposni 150 ezer km alatt is, ugyanakkor egy gondos gazdaként eljáró svájci nyugalmazott orvos kezéből megvenném a 300 000 km-t futott autót is stressz nélkül.
Diagnosztizálni kell az autót, kompresszió, veszteség mérés, esetleg endoszkópos vizsgálat segítségével feltérképezhető a motor állapota. Ha nincs komoly eltérés, nyugodtan alakíttassa át az autót.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doktor!
E200 Mercedes 1,5 éve Landirenzoval szerelve. Miután a rendszer kijelzte a gáz hiányát, csak 30 litert tudtam tankolni, pedig a tartály 50 literes. Mi lehet az oka?
Tisztelettel Tooth István
Kedves István!
Ha nem tudja a névleges mennyiséget betankolni, a multiszelep rakoncátlankodik. Meg kell nézni, vagy felakadt az úszó, vagy cserélni kell.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Van egy 90-es évjáratú Fiat Tempra 1.8 8 szelepes autóm keverőfejes LPG szettel (LOVATO).
Nemrégiben műszakizott, előtte természetesen gázbiztonsági szemle, ill. átnézés is volt. A szerelő szűrőt cserélt, állított ezt-azt. Azóta viszont meglepve tapasztalom, hogy LPG üzemben, kinyomott kuplungnál leáll a motor, szinte nincs alapjárat és összességében erőtlen, csalódást keltő az LPG-s teljesítménye a vizsga előttihez képest. A benzines része pedig mintha túldúsítana főleg indítás utáni időszakban. És eszik is rendesen. Ha menet közben váltogatom az üzemanyagot (sokszor muszájból, olykor tesztelés miatt) gázos menet után benzinre váltva, majd néhány km után vissza gázra, a motorhang is rémisztő, érces, hörgő, és erőtlen is.
Mi okozhatja ezeket a tüneteket?
Várom megtisztelő válaszát! László
Üdvözlöm!
A keverőfej nem egy bonyolult szerkezet, azonban a beállítását el lehet rontani rendesen. A leírásából ítélve keveset kaphat gázból a motor, ezért akar benzines módban eszetlenül dúsítani. Érdemes lenne beállítani a keverőfejet rendesen.
Az alábbi linken többet megtudhat a beállítások fontosságáró.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tiszteletem,
Frissen vásárolt E46 BMW-t mint hidegen, mint melegen elég sokáig kell indítózni, beindul, de ennek nem így kelllene működnie, mit tegyek és gáz üzemmódban kicsit egyenlettlen az alapjárat. Valaki azt mondta csupán a gázt kell újra beállítani.
Köszönöm válaszát előre is.
Üdvözlöm!
Valószínűleg jó helyen keresi a problémát, be kell állítani a rendszert tisztességesen. Ezzel egyidejűleg az esetleges szerelési hibákat is fel kell deríteni, mert csak egy helyesen szerelt rendszert lehet jól beállítani. A beteg elefántot sem kényszerítjük gátfutásra :-)
Az alábbi cikkben sok egyéb információt is talál arról, miért is fontos a helyes beállítás, milyen károkat okozhat a motorban, ha ez nem történik meg.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tiszteletem!
A Ford benzines turbós újdonsága az Ecoboost fantázianevű motor átalakítható-e gázüzeművé, ha igen milyen rendszerek (BRC, AC Stag stb.) képesek erre?
RZS
Üdvözlöm!
A Ford Ecoboost motorok közvetlen befecskendezéses motorok. Ennek megfelelően azok a kiittek alkalmasak erre, amelyek gyártói ezt már lehetővé tették. Az Ön által említett kittek gyártóit le kell kérdezni típus specifikusan, hogy van-e már ehhez a motorhoz kész megoldásuk. Az LPG Doktor által képviselt Agis márka épp a közeljövőben bocsájtja piacra saját rendszerét erre a célra. A megoldás különlegessége, hogy szabadon programozható, tehát nem típus függő az alkalmazása. Májusban elérhető a piacon.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu